⭕️وقتی رسانه ها تصویرسازی می کنند بخش اول 💢رسانه ها سوگیری مخاطبان نسبت به یک شخص یا جریان را شکل می دهند بدین صورت که مخاطب تصویری کلی با صفت یا برچسبی خاص (خواه مثبت یا منفی ) از وی در ذهن داشته باشد اینکه ما فردی را فداکار ، تندخو ،باسواد مغرور ،متوهم و یا ... ببینیم بسته به نیاز رسانه در تمجید یا تخریب سوژه خود دارد 👤ریچاردپل می گوید: پشت همه ی سوگیری ها و تبلیغات در رسانه های خبری ، در همه ی جهان ، منطق یکسان و ساده ای قرار دارد باید این حقیقت را پذیرفت که مسائل بسیار پیچیده تر از تولید خبر ساده است و ذهن مخاطب اگر سنجشگرانه نباشد شاید خبرها را معکوس دریافت و تحلیل کند 🔺برای نمونه رسانه های تحت سلطه فکری صهیونیزم جهانی و اقمار داخلی آن تمام سعی خود را میکنند تا را فردی سطحی و متوهم جلوه دهند از این روست که با انتخاب بخشی کوچک از سخنان وی (تکنیک تقطیع) و یا انتساب خبری جعلی در باره او و نشر آن از طریق سکوهای انتشار پرشمار خود ، بدنبال مشروعیت زدایی علمی و مقبولیت زدایی از بیم پیوستن افراد جدید به مخاطبان وی هستند اینکه از بین هزاران ساعت سخنان فردی قطعه کلیپی یک یا دو دقیقه ای بیرون بیاید به هیچ وجه نشان دهنده منظور و مقصود آن شخص نمی تواند باشد . 💢از سوی دیگر هیچ کس بری از خطا نیست و ممکن است ایشان نیز مانند دیگر افراد اشتباهاتی نیز داشته باشد اما باید دید این اشتباهات چه درصدی از کل بیانات فرد را تشکیل میدهند و حتی به فرض کم بودن میزان خطا آیا آن خطای کوچک اثر مهمی میتواند داشته باشد مانند نشر انحراف عقیدتی که منجر به بروز یک ناهنجاری دینی یا اجتماعی شود. قطعا اگر این میزان از دقت و سختگیری و صد البته شیطنت هایی که نمونه هایش برایتان ذکر خواهد شد در باره هر شحص دیگری اجرا شود نتیجه همین و چه بسا بسیار پررنگ تر خواهد بود 💢شاید آن فرد در حال نقل و قول است : پخش کلیپی 1 دقیقه ای از شبکه voa که در آن در حال نقل خاطره ای از یکی از رزمندگان دفاع مقدس است حال انکه مهدی فلاحتی با شیطنت جوری وانمود می کند که رائفی پور در حال تعریف خاطره خود از جنگ است در حالی که وی در انتهای جنگ تنها 4 سال سن داشته است 💢صرفا یک مزاح و شوخی است : نقل داستانی از صفوان صحابه پیامبر که در خلال آن به شوخی میگوید برایش دو پرس غذا در ظرف یک بار مصرف آوردند که همین کلیپ مورد سواستفاده فراوان مخالفان سیاسی او قرار گرفت و وقیحانه میگفتند رائفی پور نمیدانسته در زمان پیامبر ظرف یک بار مصرف نبوده؟ 💢همگام سازی سخنان 🔺بدین صورت که سخنان دو جلسه مختلف (عموما صوت) و یا دو بخش از یک سخنرانی را به گونه ای در کنار یک دیگر قرار میدهند که مفهومی جدید پیدا کند. برای نمونه با چسباندن صوت بخشی از سخنان رائفی_پور در نقد و بررسی عقیده بهائیت در ازدواج با محارم به منظور ازدیاد نفوس (جمعیت) در سخنرانی دانشگاه آزاد یزد با سخنان چهار سال بعد او با موضوع جمعیت در تهران (دانشگاه رفاه) و ضرورت ازدیاد جمعیت ایران ، به مخاطبان القا کردند که رائفی پور میگوید برای ازدیاد جمعیت در ایران چاره جز ازدواج با محارم نیست ؟؟؟ آرما