⭕️این یکی تبلیغ ساده نیست!
🔺در تازهترین آگهی شرکت «روغن غنچه»
از روش خاصی برای تبلیغ محصول استفاده شده ست
این گونه که کارگردانی دارد مستندی درباره ی لذت آشپزی می سازد و از آدمهایی از قشرهای مختلف می خواهد درباره آن حرف بزنند آن هم با این تاکید که مبادا تبلیغ محصولی را بکنید! اما آنها مدام از روغن بنام تبلیغ حرف می زنند به عبارت دیگر از نظر آنها «روغن مورد نظر(خودلذت آشپزی) است» و نه یکی از لوازم آشپزی این یعنی تبلیغات وارد مرحله ی نوینی شده اند
💢مرحله ی خلق معنا، آنها دیگر نمی خواهند محصولشان را بخریم،چون خوبست بلکه می خواهند ما چیزی بیش از محصول را بپذیریم ،چیزی ست فراتر از محصولی ضروری قبول کنیم که،خود عمل ماست و بدون آن ما فاقد آن عمل مشخص(لذت)می شویم یعنی حس خوب آشپزی خود این روغن است نیازی هم به استدلال نیست چرا که این حرف مردم است و نه بازیگرهای تبلیغ
🔺مستندنمایی این چنین تبلیغاتی ، سریعا به ذهن ها نفوذ می کنند آن وقت بی آنکه بدانیم مدام همان محصولی را می خریم که از ما شدیدا خواسته اند
و این دیگر یک تبلیغ ساده نیست!
#سواد_رسانه_ای