بسم الله الرحمن الرحیم
📖 مَرَجَ الْبَحْرَيْنِ يَلْتَقِيَانِ
💠 اوست که دو دریا (ی آب شور و گوارا) را به هم در آمیخت تا به هم برخورد کنند.
#سوره_الرحمن_آیه_۱۹
#تفسیر_صفحه_۵۳۲
🔑 آثار قدرت خدا و برترى اراده او بر همه چيز هويداست. آب درياى شور با آب درياى شيرين تلاقى و برخورد مىكند، از كنار هم مىگذرند و در يكديگر داخل نمىشوند.
💠💠
این حدیث زیبا را حتما نشر بدین
عيادت بيمار
🌹اگر بيماري در اطرافيان هست حتماتصميم بگيريد از او عيادت كنيد🌹
خداوند روز قيامت سرزنش فرمايد،
بنده اش را به اينكه :
🌴 چه مانعي داشت كه من مريض شوم مرا عيادت كني ؟
پس عرض كند : الهي تو ناخوش نشوي .
خطاب آيد برادر مؤمنت ناخوش شد او را عيادت نكردي .!
💥 بعزت وجلال خودم قسم اگر او را عيادت كرده بودي :
هرآينه مرا نزد او مي یافتي وبعد از آن
حوائج تو را كفيل شده و برمياوردم
وآن از عزيز بودن بنده مؤمن نزد من
است .
و من رحمن و رحيم هستم .
📕وسايل الشيعة ج٢ص٦٣٥
صالحین تنها مسیر
🍀#آشتی با خدا ۵۹ جایگاه نفس نامحدود انسان در هستی در سلسه مباحث آشتي با خدا از طريق آشتي با «خود»
🍀#آشتی با خدا ۶۰
آفات توجه نفس نا محدود به دنیای محدود
کسي که به دنيا توجه کند «خودِ» نامحدودش را اسير چيزهاي محدود کرده است.
💢⭕️
به همين دليل است که اهل دنيا بعد از مدتي از «خود» شان خسته مي شوند، چون نامحدود در محدود نمي گنجد.
😒
در همين رابطه دائماً مي خواهند دنياي خود را تغيير دهند،
بدون آن که از دنيا به بالاتر از دنيا نظر کنند، در همين دنيا شرايط مادي خود را هم که دائماً عوض مي کنند،
باز نامحدود را در محدود زنداني کرده اند، و از محدوده دنيا خارج نمي شوند.
⭕️
و از آن جهت که هرکس فقط با دنياي محدود زندگي کند حوصله اش سر مي رود.
مي گويد: «از اصفهان به شيراز بروم تا راحت شوم!»
اما وقتي که به آنجا رفت پس از چند روز مي بيند باز همان احساس قبلي به سراغش آمد،
يک سري به بندر عباس مي زند امّا در آنجا هم با خودي همراه است که درعين نامحدود بودن زنداني محدوديت ها است.⭕️
تا جهت اصلي خود را عوض نکند، هر جا هم برود قصه از همين قرار است؛ به گفته ي مولوي:
مي گريزم تا رگم جنبان بود
کي فرار از خويشتن آسان بود
ني به هند است ايمن و ني در يمن
آن که خصم اوست سايه خويشتن
💢
اين افراد خودشان خود را زنداني کرده اند،
حالا بدن خود را اين طرف و آن طرف مي برند تا خودشان را آزاد کنند، مگر مي شود؟
💢
همه ي اين ها به دليل آن است که متوجه نيستند ذات انسان، نامحدود است و اگر کسي آن را محدود کند همواره در حال فرار از محدودي به محدود ديگري است،
چون محدودبودن با «جان» او سازگار نيست.
اين است که اهل دنيا به جاي اين که ساحت خود را تغيير دهند و از دنيا به غيب نظر کنند،
در تمام مدت عمر فقط حدود دنيايي شان را تغيير مي دهند و محدوده ها را عوض مي کنند بدون آن که از محدودها خارج شوند!
و بدين ترتيب «جان» خودشان را خسته و فرسوده مي نمايند.
مولوي در وصف اين افراد مي گويد:
ذوق آزادي نديده جان او
هست صندوق صور ميدان او
گر ز صندوقي به صندوقي رود
او سمائي نيست، صندوقي بود
گر هزاران اند يک تن بيش نيست
جز خيالات عدد انديش نيست
بالاخره جابجا شدن در صندوق هاي نفس امّاره، خارج شدن از صندوق نيست،
چون همه اميال نفس امّاره يكسان اند و به دنياي محدود نظر دارند.
⭕️💢
براي كسي كه به محدود نظر كند دو مشكل به وجود مي آيد:
اولاً به خود جفا كرده، چون پرندة «جانش» را در قفس دنيا اسير كرده است.
ثانياً چنين كسي هيچ وقت از بودن خود راضي نيست!
عموماً وقتي كسي از زندگي اش احساس نارضايتي مي کند به همه بدبين مي شود و بقيه را در اين سرنوشت مقصر مي داند،
در صورتي كه بايد به «خود» بدبين باشد،
چون «خود» او گرايش «خود» را به دنياي محدود، محدود كرده است.
💢
امام خميني«(ره)» با آن همه زحمتي كه جهت برپايي انقلاب اسلامي كشيدند و به خاطر آن زندان ها کشيدند و به تبعيدها رفتند نه تنها هيچ انتظاري از انقلاب اسلامي براي خود نداشتند،
حتي مي فرمودند:
«نگوييد انقلاب براي ما چه كرده است؛ بگوييد ما براي انقلاب چه كرده ايم!»
چون امام خميني«(ره)» با خداوندِ نامحدود سروكار داشتند و با اين كه در دنيا بودند احساس نارضايتي نمي كردند و به همين جهت با آن همه تلاش پي گير براي ملت، طلبكار كسي نبودند.⭕️💢
اما كسي كه در دنيا باشد و دنيايي باشد از آنجا كه مي خواهد «وجود» نامحدودش را در محدوده دنيا نگه دارد عموماً ناراضي است و به جاي اينكه به خود اعتراض داشته باشد به بقيه اعتراض دارد.
ادامه دارد...
استاد طاهرزاده
@saLhintanhamasir
صالحین تنها مسیر
🌸🌸#تاریخ_تحلیلی_اسلام#۸۷🌸🌸 سلام خوبین بحث به کجا رسید❓ بله قرار شد التماس کنیم که اجازه ی دعوت ب
🌸〰〰🌸〰〰🌸〰〰🌸
#تاریخ_تحلیلی_اسلام#۸۸
سلام خوب هستین
دیگه کمکمفصل امتحانات هم شروع میشه
ولی تاریخ هم به عنوان درس وتفریح براش جا باز بکنین 😳😊
یک نوع درس اخلاق داریم 👇
❌در س اخلاقی که ربطی به حاکمیت اسلامی نداره وانتظارش هم ندارد
و
✅دیگری هم ربط به حاکمیت اسلام دارد و هم انتظارش را دارد
✨امام فرمودند
🤔مراقب باشید یک وقت متوجه نشوید که انجمن حجتیه همه جا را گرفته است ❌
👌منظور امام تفکر آنهاست نه سازمان
که
❌ معنویت را بدون حاکمیت می خواهند
و انتظار تفکر آنها از فرآیند ظهور این است که
❌دعا کنیم حضرت خودش بیاید و همه چیز را درست کنند ❌
ولی
آقا قرار نیست قوانین عالم را به هم بزند وهمه چیز را درست کند
همانطور که جد بزرگوارش چنین کاری نکردند
که
اگر منظور این بود که خیلی وقت پیش
می آمدند و این کار را می کردند
صاحبان این اندیشه تا دقیقه نود با تو می مانند اما سر بزنگاه در می روند🚶♂️
✅الان یک قدم برای مقدمه سازی ظهور
هر کس بردارد از هزار سال عبادت فردی قبل از انقلاب ارزش دارد
معنویت منهای حاکمیت را شامه ی ما👃 قوی باشد همه جا حس می کنیم
ولی اگر خواستیم
✅معنویت توام باقبول حاکمیت را تشخیص دهیم باید به تاریخ اسلام مراجعه کنیم
✅مهمترین کار تاریخ اسلام سیاسی کردن تمام مفاهیم دینی هست
برای رونق پیدا کردن کدام نماز جماعت باید تلاش کنیم⁉️
✅نماز جماعت باید توام با تمرین زندگی در حاکمیت دین باشد
و
❌اگر بر عکس باشد اقامه ی نماز نیست
بلکه خواندن نماز است ❌
تمام قواعد نماز جماعت بر اساس تبعیت از امام است
معنای این👆 چی هست⁉️
معنویت اگر با توجه به حاکمیت باشد خیلی جذاب است ونورانیت تولید میکند ✨
واگر خالی از این تفکر وپذیرش باشد ارزش ندارد
هر بحث اخلاقی که بکنیم آخرش به مخالفت با ولی خدا می رسد
حسادت 😤 آخرش چی هست❓
❎حسادت به ولی خدا
تکبر چی ی ی ⁉️
❎تکبر در برابر ولی خدا
برو کتاب رهایی از تکبر پنهان که حاج آقا
نوشته اند بخوان📙
تکبر به ولی خدا 👈در کنار تکبر به امر خدا
👈تکبر نسبت به خلق خدا
کنکاش کن با کتاب ببین پیدا می کنی
تکبر پنهان نسبت به ولی خدا را
آثارش چه چیزی هست ❓
طرف حرف زد فورا تکبر پنهان را در سخنش پیدا می کنی 👌
از هر کدام از مفاهیم دین که حرف بزنیم
👌 اوجش در حکومت ولی خداست
✅ موُمنین عضو یک تیم هستند
✅باید تاکتیک پذیر باشند
واگر تاکتیک پذیر نباشند👇
مثل کسی هستند که همین جوری تا فلان جا می تواند روپایی بزند 💪❌
ولی اگر نتواند
در زمین ودرتیم همان را انجام دهد دیگر عضو تیم نخواهدشد❌
خب دیگه فردا دوباره برمی گردم 🙌