eitaa logo
سبک‌ زندگی کریمانه
1.3هزار دنبال‌کننده
20.1هزار عکس
8.9هزار ویدیو
154 فایل
با لبیک به ندای امام خامنه ای بایاری حق سعی در ترویج #سبک_زندگی_اسلامی داریم و مباحثی شامل خانواده و همسرداری،تربیت فرزند ،نکات اخلاقی ،...ارائه می دهیم حسینی/ مشاور ارشد خانواده ارتباط با مشاور > @fotros2 ارسال مطالب نویسنده با حفظ لینک کانال ✅
مشاهده در ایتا
دانلود
⛱برای تبدیل لیوان سمت چپ به سمت راست وقت زیادی صرف شده ما هم برای مرتب کردن آشفتگی های ذهنی باید وقت بگذاریم و زحمت بکشیم. آشفتگی در چند ثانیه اتفاق میفته ولی آرامش وقت میبره... https://eitaa.com/sabkezendegikareemane
۲۴ 💠 *راه در امان ماندن از آسیب‌ها* ☘️ حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌فرمایند: 🔆 «مُقاربةُ النّاس فی اخلاقِهِم اَمِنَ مِن غَوائِلِهم» 🔆 «نزديك شدن به مردم در اخلاق آنان (مانند آنان رفتار كردن) موجب ايمنى از كينه‌های ایشان است». 🔰 *برای درامان ماندن از آسیب‌ احتمالي دیگران، می توان به خلقیات آن‌ها نزدیک شد.* ✅ بعضی عادات و رفتار ،خلاف شرع وگناه محسوب نمی شوند؛ به همین جهت می‌توان با همراه شدن با مردم در این امور، از آسیب آنان درامان ماند. ✍️ بعنوان مثال فردی که تازه ازدواج کرده و با قوانین خانواده همسر مواجه می‌شود، اگر انجام ندادن برخی از آداب و رسوم آنان، بی‌احترامی محسوب می‌شود، با همراهی با آنان به سهولت می‌تواند از بسیاری از شرور در امان بماند. گرچه انجام آداب سخت و دشوار است اما نتیجه آن شیرین و گواراست و ارزش تحمل این سختی را دارد. 🔸 بی‌مهری در خانواده به مراتب سخت‌تر از همراهی با بعضی عاداتی است که گناه محسوب نمی‌شوند. 🔹 و یا اگر فردی با گروهی در ارتباط است که تعارف زیاد را می‌پسندند، به یک بار تعارف اکتفا نکند؛ زیرا موجب دل‌سردی و بهانه‌جویی می‌شود. ✳️ شادنمودن‌ مؤمن مستحب است بنابر این می‌توان با کاری که حرام و مکروه نیست، موجب خوشحالی طرف مقابل شد. 💠 روش زندگی باید به‌گونه‌ای باشد که تنش و درگیری ایجاد نکند. در هر جمعی باید فضای محبت حاکم باشد. با اصرار بر منیّت و تعصب نسبت به آداب و رسوم خود، نمی‌توان از کینه دیگران درامان ماند. 🔸 گاه در بعضی از خانواده‌ها دیده می‌شود که فردی با وجود تازه وارد بودن به جهت بهره مندی از صفت مدارا، از محبوبیت بالایی برخوردار است؛ اما همین خانوادت با فرد دیگر نه تنها ارتباط صمیمانه برقرار نمی‌کنند بلکه به مرور او را حذف می‌کنند. در حالیکه او با رعایت اموری بسیار جزئی، می‌توانست از چنین برخوردی جلوگیری کند. ♦️ ریشه بسیاری از اختلافات اموری جزئی است. اگر امری جزء فرهنگ خانوادگی نیست اما حرام و مکروه نیز محسوب نمی‌شود، به آن احترام بگذاریم. دراین صورت به سهولت می‌توانیم جمعی را خوشحال و راضی کرده و از کینه وآسیب آنان در امان بمانیم. 📚 « استاد بروجردی» ‏ https://eitaa.com/sabkezendegikareemane
🔆 «إِنَّ أَوْلَى النَّاسِ بِإِبْرَاهِيمَ لَلَّذِينَ اتَّبَعُوهُ وَهَذَا النَّبِيُّ وَالَّذِينَ آمَنُواْ وَاللّهُ وَلِيُّ الْمُؤْمِنِينَ» 🔆 «در حقيقت نزديك‌ترين مردم به ابراهيم همان كسانى هستند كه او را پيروى كرده‏اند و [نيز] اين پيامبر و كسانى كه [به آيين او] ايمان آورده‏اند و خدا سرور مؤمنان است» 📔 سوره مبارکه ال عمران، آیه ۶۸ ✳️ *یکی از عوامل عزت تبعیت از اولیاء الهی است.* 🔸 خداوند ولی مومنین است و به میزانی که بنده تبعیت از مومنین و اولیاء الهی داشته باشد خداوند کفیل و متولی امور او می‌شود و نه تنها او را عزیز می‌کند بلکه صفات خود را نیز در او نهادینه می‌نماید و آسایش و امنیت فکری عاطفی اقتصادی و ... را برای او ایجاد می‌کند. 💠 ملاک قرب و نزدیکی تقرب صوری نیست بلکه تبعیت است. خداوند می‌فرماید نزدیک‌ترین افراد به ابراهیم کسانی هستند که از ابراهیم تبعیت می‌کنند،وجود مبارک پیامبر صلی‌الله‌علیه‌‌وآله و آنانکه از ایشان تبعیت می کنند. ✍️ ما باور کنیم هرچقدر تبعیت از خوبان داشته باشیم به عاقبت بخيري نزديك مي شويم همراه شدن با افرادخوب در تاريخ بسيار ديده شده ،كسان زيادي در خدمت بزرگي قرار گرفته اند كه در جوار ايشان مسير زندگي شان تغيير كرده است ،حتي اين همراهي در رابطه با حيوانات نيز صادق است ،قرآن در داستان اصحاب كهف در باره سگ آنان مي گويد: سَيَقُولُونَ ثَلَاثَةٌ رَّابِعُهُمْ كَلْبُهُمْ وَيَقُولُونَ خَمْسَةٌ سَادِسُهُمْ كَلْبُهُمْ رَجْمًا بِالْغَيْبِ وَيَقُولُونَ سَبْعَةٌ وَثَامِنُهُمْ كَلْبُهُمْ ..... گروهی خواهند گفت: «آنها سه نفر بودند، که چهارمین آنها سگشان بود!» و گروهی می‌گویند: «پنچ نفر بودند، که ششمین آنها سگشان بود.» -همه اینها سخنانی بی‌دلیل است- و گروهی می‌گویند: «آنها هفت نفر بودند، و هشتمین آنها سگشان بود.» بگو: ..... 📔سوره مباركه مائده آيه٢٢ سگ اصحاب کهف روزی چند /پی خوبان گرفت و مردم شد سگ را در شمارگان آدم آورده اند . 📚 « استاد بروجردی» https://eitaa.com/sabkezendegikareemane
👈شروط عقلانی موفقیت ✅ برنامه‌ریزی و عمل به آن ✅ نظم و رعایت آن ✅ تفکر و تعهد به پیشرفت ✅ تنبلی نکردن و سخت‌کوشی.... 💥این کلمات که به راحتی راجع به آن حرف می‌زنیم و آنها را ردیف می‌کنیم، همینهاست که ما را به مقصد میرساند.✌️ https://eitaa.com/sabkezendegikareemane
4_6012436211279334174.mp3
9.13M
۳۹ ❣می‌گویند: " عشق، رکن آسمانی خلقت و رازی پنهان شده در صفحە آفرینش است. " 💡عشق مابین چه کسانی؟ - اگر خداوند ادعای عشق دارد پس چرا آن‌را ابراز نکرده است؟ - اگر منظور عشق انسان به خداوند است، وقتی الگویی برای عشق ورزی معرفی نشده، چگونه باید عشق ورزیدن را یاد بگیرد؟ 🎤 https://eitaa.com/sabkezendegikareemane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 ✾ اگر ما اثر باطنی دعوا و اوقات تلخی رو در زندگی می‌فهمیدم، هیچوقت به طرف دعوا نمی‌رفتیم. ✮ شخص معتمدی برای بنده تعریف میکرد مدتی حالتی پیدا کرده بودم که برخی مسائل رو مشاهده میکردم. ✮ می‌فرمودند وقتی در منزل دعوا و عصبانیتی پیش می‌آمد می‌دیدم که شیاطین با قدرت به منزل وارد میشوند ↫برعکس وقتی از همسرم عذرخواهی و دلجویی میکردم بسیار از خانه دور می‌شدند. https://eitaa.com/sabkezendegikareemane
اگر موفق شدی کسی را فریب دهی،مغرور نباش، زیرا او بیش از آنچه لایقش بوده ای به تو اطمینان کرده است https://eitaa.com/sabkezendegikareemane
💠 احمق واقعی ✍🏻 علی عليه السلام: مَن نَظرَ في عُيوبِ النّاسِ فأنْكَرها ثُمّ رَضِيَها لِنَفْسِهِ فذلكَ الأحمَقُ بعَينِهِ كسى كه عيبهاى ديگران را ببيند و آنها را زشت شمارد اما همان عيبها را در خود بپسندد، احمق واقعى است 📖 غررالحکم ❈ چقدر احمقانه است، زشتی های دیگران را برای خود زیبا دیدن. ❈ زشتی، زشت است، چه در وجود دیگران باشد چه در وجود من. ↫ استثنایی هم در کار نیست. ↫ سعی کنیم احمق نباشیم. https://eitaa.com/sabkezendegikareemane
✅ هرکس روزی اش تنگ شد، از همان چیزی که دارد، باید کند. کلید رزق است. 📚 مصباح الهدی، ص ۳۹ https://eitaa.com/sabkezendegikareemane
آيا می‌دانيد حسود، ظالمِ ِمظلوم است؟ 🍀 امیرالمؤمنین می‌فرمایند: 🔆 «مَا رَأَيْتُ ظَالِماً اَشْبَهَ بِمَظْلُومٍ مِنَ الْحَاسِدِ» بحارالانوار ج۷۵، ص۱۱۱ (من ظالمی را شبیه‌تر به مظلوم از حسود ندیدم) ♦️كسی كه خواهان زوال نعمت ديگران است، حسودِ ظالم است. و كسی كه نمی‌تواند نعمات ديگران را ببيند، زندگی را به خود تلخ می‌كند و در واقع ادای مظلومی را در می‌آورد كه از نعمات محروم است و لذت موجودی خود را درك نمی‌كند. پس حسود، ظالمی شبيه به مظلوم است. ✍️ حكيمی می‌گويد: فرد حسود در هر مجلسی قرار گيرد، مذمت و ذلت عارضش می‌شود. 🔸 مذمت، خودسرزنشی است كه به‌مجرد مشاهدۀ نعمات مردم، خود را سرزنش می‌كند كه من از نعمات آن‌ها عاجز و محرومم. 🔸 ذلت، خودكم بينی است كه عقدۀ حقارت دارد و فكر می‌كند از ديگران كمتر است. پس گويا حسود، ظالم ِمظلوم است. ✍️ حكيمی ديگر می‌گويد: حسود، در ارتباط با خلق انرژی مثبت نمی‌گيرد و فقط غصه می‌خورد و هر چقدر ارتباطش با خلق بيشتر، حزن و اندوهش هم بيشتر می‌شود؛ زيرا نعمات آن‌ها را می‌بيند و خواهان زوال آن است. كأنّه ظالمِ شبيه به مظلوم است. ♦️از طرفی حسود در انتقال به عالم ديگر هم دست خالی است؛ چون خواهان سختی برای مردم است و در قيامت هم خوار و ذليل است و دائم می بيند كه اطرافيان چه نعماتی دارند و تازه متوجه می‌شود چه خسارت و ظلمی بر خودش وارد كرده است. 💢 با توجه به موارد فوق، بعضی معتقدند حسادت در طينت افراد است و قابل درمان نيست اما مرحوم نراقی اين عقيده را قبول ندارند و می‌فرمايند: فقط می‌توانيم بگوييم اگر انسان به رفع حسادت اقدام نكند، آن‌قدر حسادت در وجود او نهادينه می‌شود كه گويا جزء ذات او شده است و زخم، غير قابل درمان می‌شود. 📌 ادامه دارد... 📚 «استاد بروجردى» https://eitaa.com/sabkezendegikareemane