eitaa logo
صادقیه ( محبّی )
2.8هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
11.3هزار ویدیو
331 فایل
09153052990 علی محبی ( صادقیه ) راه ارتباط با مدیر👇 @Sadeghiyon314
مشاهده در ایتا
دانلود
15.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مدح پیامبر و آل پیامبر زبان عربی
دعوا نکنید که ....
9.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قلیان معطر بی ضرر یاد بگیرید جالبه
بسم الله الرحمن الرحیم 🌺اللهم صل علی محمد وآل محمدوعجل فرجهم🌺 🍀امام على عليه السلام : عِندَ فَسادِ النِّيَّةِ تَرتَفِعُ البَرَكَةُ؛ هرگاه نيّت ها فاسد باشد، بركت از ميان مى رود. تصنیف غررالحکم و دررالکلم ،ص92 ، ح 1610🍀
99.09.23 - 2 وسوسه های شیطانی در مورد خمس .MP3
9.56M
✨ موضوع جلسه : وسوسه های شیطانی در مورد خمس *2* 🌷 ✨ تاریخ 99.09.23 🌷 ✨ انواع وسوسه های شیطان 🌷 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌷📚🌷📚🌷📚🌷 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
🌷 مطالب بیان شده در این جلسه👇👆 وسوسه ديگر افرادى مى‏گويند: برخى از كسانى كه خمس را به آنها مى‏پردازيم، خود در رفاه هستند چرا ما به آنان خمس بدهيم؟ در پاسخ بايد گفت: اسلام مى‏فرمايد: خمس را به فقيه عادلى بپردازيد كه اهل دنيا نباشد، اگر شما گيرنده خمس را اهل دنيا ديديد مى‏توانيد گيرنده را عوض كنيد نه آنكه از پرداخت خمس سرباز زنيد. شرط مرجعيّت در اسلام دورى از هواى نفس است و در روايات سفارش شده است كه اگر عالمى را ديديد كه دنيا گراست از او دورى نمائيد و به سراغ عالم زاهد و پارسا برويد. علاوه بر آنكه ممكن است رفاهِ گيرنده خمس، بخاطر ارث و يا درآمدهاى شخصى باشد و زندگى او از خمس نباشد. وسوسه ديگر بعضى مى‏گويند: خمس ما مبلغ قابلى نيست، خودمان به فقرا مى‏دهيم. پاسخ آن است كه ما بايد به وظيفه عمل كنيم و كارى به كم و زياد آن نداشته باشيم. همان گونه كه گاهى يك برگ زرد در حوض آب، كشتى چندين مورچه مى‏شود، ممكن است مبلغ ناچيز شما چند گره را از كار مسلمانان باز كند. خداوند به مبلغ نظر ندارد، بلكه او به اخلاص مى‏نگرد چنانچه سوره‏ «هل اتى ...» به خاطر چند قطعه نان كه در راه خدا خالصانه انفاق شد نازل گرديد. وسوسه ديگر گاهى مى‏گويند ما هنوز مشكل مسكن و همسر و مركب و اشتغال خود يا فرزندانمان را حل نكرده‏ايم كه خمس بپردازيم. پاسخ: اسلام، خمس را پس از تأمين هزينه‏هاى متعارف و متعادل زندگى قرار داده است. تأمين نيازهايى مانند ازدواج خود يا فرزندان، تهيه مسكن و مركب و سفرهاى تفريحى و زيارتى و هدايا و مهمانى‏ها و انواع هزينه‏هايى كه در آن ريخت و پاش نيست و در نظر عموم مردم بجاست، مقدم بر خمس است ولى متأسفانه بعضى از مردم اسراف‏كارى و بلند پروازى و تجمّل‏گرايى و چشم هم چشمى را بهانه نپرداختن خمس قرار مى‏دهند. به هر حال خمس پس از تأمين زندگى عادى است. مثلًا اگر پنج ميليون‏ تومان درآمد سال شما و چهار ميليون تومان خرج زندگى سالانه شما باشد، تنها خمس يك ميليون تومان يعنى دويست هزار تومان بر شما واجب است و از پنج ميليون تومان سود، نپرداختن دويست هزار تومان، بى‏انصافى است. راستى اگر باغ انگورى را به انسان ببخشند و بگويند در هر سال چند كيلو از انگور اين باغ را به صاحبش بدهيد، بى‏اعتنايى به اين خواسته خلاف هر وجدان بيدار نيست؟ وسوسه ديگر بعضى مى‏گويند: ما خمس را خودمان به فقرا مى‏دهيم و نيازى نيست كه به فقيه جامع الشرايط بپردازيم، اين افراد نمى‏دانند كه خمس عبادت است و در عبادت تعبّد و مراعات دستور ضرورى است. قرآن با صراحت، گيرنده خمس را «ذى القربى» يعنى امام معصوم دانسته و امام معصوم فقيه عادل را جانشين خود قرار داده كه بايد مجارى امور به دست او باشد و در حوادث واقعه به او مراجعه كرد و او حرف آخر را بزند. و طوری نباشد یک فقیر را ده نفر کمک کنند ولی فقیر دیگر به نان شبش مانده باشد و ... وسوسه ديگر گاهى مى‏گويد: بسيارى از مردم خمس نمى‏دهند، ما نيز مثل همه. پاسخ آن است كه در قيامت هر كس بايد پاسخگوى رفتار خود باشد و حساب افراد، جداگانه بررسى مى‏شود. قرآن صحنه ‏هاى تلخى از گفتگوى مجرمان در قيامت را بيان مى‏فرمايد كه يكى از آنها اين است كه بعضى به ديگران مى‏گويند: اگر شما نبوديد ما ايمان مى ‏آورديم. (شما ما را منحرف كرديد) آنان مى‏گويند: هرگز چنين نيست بلكه شما خود ايمان ‏آور نبوديد. «لولا انتم لكنا مؤمنين قالوا بل لم تكونوا ...» سوره سبأ، آيه 21 بنابراين ملاك عمل بايد عقل و دستور خداوند باشد نه جامعه. جمله معروف: «خواهى نشوى رسوا همرنگ جماعت شو» بسيار نابجاست. اگر يك كشتى در حال غرق شدن بود و اكثر مسافرانش بخاطر ندانستن شنا غرق شدند، آيا صحيح است كه چند نفرى كه شنا مى‏دانند خودشان را غرق كنند و بگويند: خواهى نشوى رسوا همرنگ جماعت شو!! حضرت على عليه السلام مى‏فرمود: «لا تستوحشوا فى طريق الهدى لقلة اهله» نهج‏البلاغه، حكمت 201 از رفتن در راه حق بخاطر كمى افراد نترسيد. مگر حضرت ابراهيم يك موحّد در برابر انبوه مشركان نبود. مگر پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله در آغاز بعثت تنها نبود. به هرحال غفلت اكثريّت از خمس و زكات، دليل سرباز زدن ديگران نمى‏شود. به علاوه در برابر افرادى كه اهل خمس و زكات نيستند، افرادى جان و مال و آبروى خود را در راه اسلام دادند كه قرآن از آنان تجليل مى‏نمايد و مى‏فرمايد: «و يطعمون الطعام على حبّه ...» سوره انسان، آيه 8 و «و يؤثرون على انفسهم و لو كان بهم خصاصة» سوره حشر، آيه 9 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌷📚🌷📚🌷📚🌷 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش تصاویر 3 بعدی در ژاپن یه لحظه فک کردم قطاره اومد بیرون!😁😐
تدریس رساله جامع جلسه شماره 434 تاریخ 98.09.24.MP3
8.48M
. رساله جامع 🌹 🌼 احکام - جلسه شماره 434 🌹زکات مال ( 1 ) 💐 سال زکاتی 🌷 تاریخ 99.09.24 🌼 صفحه 711 💥 مسئله 2476 ✅ لینک جلسه قبلی ( جلسه 433 ) 👇👇 ♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/19307 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
کی مقصره گاوه؟ یا آدمه؟؟
تفسیر سوره کهف 99.09.24.MP3
8.7M
. 🌺☘️🌼🌺☘️🌼🌺☘️ 🌈🌈 در محضر قرآن 🌈🌈🌈 خانه هایتان را نورانی کنید 🌷 ⚡️⚡️ تفسیر سوره کهف ( صوتی ) ⚡️⚡️ جلسه شماره +8+ 🌷 موضوع جلسه : اصحاب كهف و الرقیم چه کسانی بودند 💐 قصه اصحاب كهف ⚡️ مورخه : 24 . 09 . 99 ✅ لینک جلسه قبلی ، جلسه 7 ♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/19224 🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
مطالب بیان شده در جلسه هشتم 👆👆👇👇 أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحابَ الْكَهْفِ وَ الرَّقِيمِ كانُوا مِنْ آياتِنا عَجَباً «9» آيا پنداشته‏اى كه اصحاب كهف و رقيم، از نشانه‏ هاى شگفت ما بودند؟ هيجده آيه در اين سوره مباركه در قصّه اصحاب كهف از آيه هشتم تا آيه بيست و پنجم أَمْ حَسِبْتَ‏ و لو خطاب بپيغمبر است لكن غرض كسانى هستند كه امورى كه بر خلاف عادت است تعجب مى‏كنند بلكه شايد منكر هم ميشوند مثل معراج و شق القمر و بقاء حضرت بقيّة اللَّه و امثال اينها اصــحـاب الـكـهـف الــرقــيــم لوحى بود كه اسامى آنها در او نوشته شده بود اسم شهر آنهاست نام كوه است كه در او كهف بود مدركى براى هيچكدام دست نياورديم و علم او را بخدا فِي مَجْمَعِ الْبَيَانِ‏ وَ قِيلَ: أَصْحَابُ الرَّقِيمِ هُمْ النَّفَرُ الثَّلَاثَةِ الَّذِينَ دَخَلُوا فِي غَارٍ، فَانْسَدَّ عَلَيْهِمْ فَقَالُوا: لِيَدْعُ اللَّهَ تَعَالَى كُلُّ وَاحِدٍ مِنَّا بِعَمَلِهِ حَتَّى يُفَرِّجَ اللَّهُ عَنَّا فَفَعَلُوا فَنَجَّاهُمُ اللَّهُ‏ رَوَاهُ النُّعْمَانُ بْنُ بَشِيرٍ مَرْفُوعاً. كانُوا مِنْ آياتِنا عَجَباً افعال الهى مورد تعجب نيست زيرا قدرت او بر امر بزرگ و كوچك مساوى است ايجاد عرش اعظم با ايجاد پشه ضعيف تفاوت ندارد چه بر طبق عادت باشد و چه بر خلاف عادت بعلاوه رفتن اينها در كهف بر خلاف عادت نبوده بلى خصوصيات آنها مقدارى بر خلاف عادت بود أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحابَ الْكَهْفِ وَ الرَّقِيمِ كانُوا مِنْ آياتِنا عَجَباً «9» آيا پنداشته‏اى كه اصحاب كهف و رقيم، از نشانه‏ هاى شگفت ما بودند؟ البرهان في تفسير القرآن ج‏3 613 عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (عَلَيْهِ السَّلَامُ) قَالَ: «إِنَّ أَصْحَابَ الْكَهْفِ أَسَرُّوا الْإِيمَانَ وَ أَظْهَرُوا الْكُفْرَ، فَآجَرَهُمُ اللَّهُ مَرَّتَيْنِ». البرهان في تفسير القرآن، ج‏3، ص: 614 فَقِيلَ لَهُ: وَ مَا كَلَّفَهُمْ قَوْمُهُمْ؟ فَقَالَ: «كَلَّفُوهُمُ الشِّرْكَ بِاللَّهِ الْعَظِيمِ، فَأَظْهَرُوا لَهُمُ الشِّرْكَ وَ أَسَرُّوا الْأَيْمَانَ حَتَّى جَاءَهُمُ الْفَرَجُ». البرهان في تفسير القرآن ج‏3 614 عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (عَلَيْهِ السَّلَامُ) قَالَ: «مَا بَلَغَتْ تَقِيَّةُ أَحَدٍ مَا بَلَغَتْ تَقِيَّةُ أَصْحَابِ الْكَهْفِ، كَانُوا لَيَشُدُّونَ الزَّنَانِيرَ، وَ يَشْهَدُونَ الْأَعْيَادَ، وَ أَعْطَاهُمُ اللَّهُ أَجْرَهُمْ مَرَّتَيْنِ». البرهان في تفسير القرآن ج‏3 614 عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (عَلَيْهِ السَّلَامُ) قَالَ: «إِنَّ أَصْحَابَ الْكَهْفِ كَانُوا أَسَرُّوا الْإِيمَانَ وَ أَظْهَرُوا الْكُفْرَ، وَ كَانُوا عَلَى إِجْهَارِ الْكُفْرِ أَعْظَمَ أَجْراً مِنْهُمْ عَلَى إِسْرَارِ الْإِيمَانِ». البرهان في تفسير القرآن ج‏3 613 عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (عَلَيْهِ السَّلَامُ) قَالَ: «إِنَّ مَثَلَ أَبِي طَالِبٍ مَثَلُ أَصْحَابِ الْكَهْفِ، أَسَرُّوا الْإِيمَانَ وَ أَظْهَرُوا الشِّرْكَ، فَآتَاهُمُ اللَّهُ أَجْرَهُمْ مَرَّتَيْنِ». تفسير نور الثقلين ج‏3 243 15- فِي الْخَرَائِجِ وَ الْجَرَائِحِ عَنِ الْمِنْهَالِ بْنِ عَمْرٍو قَالَ: وَ اللَّهِ أَنَا رَأَيْتُ رَأْسَ الْحُسَيْنِ عَلَيْهِ السَّلَامُ حِينَ حُمِلَ وَ أَنَا بِدِمَشْقَ، وَ بَيْنَ يَدَيْهِ رَجُلٌ يَقْرَأُ الْكَهْفَ حَتَّى بَلَغَ قَوْلَهُ: أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحابَ الْكَهْفِ وَ الرَّقِيمِ كانُوا مِنْ آياتِنا عَجَباً فَأَنْطَقَ اللَّهُ تَعَالَى الرَّأْسَ بِلِسَانٍ ذَرِبٍ طَلِقٍ قَالَ: أَعْجَبُ مِنْ أَصْحَابِ الْكَهْفِ حَمْلِي وَ قَتْلِي. 🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi 🌷📚🌷📚🌷📚🌷 🆔 https://instagram.com/sadeghiye_ .
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🐰 قابل توجه شکارچیان خرگوش 🐰 👀 ببینید از ترس شکار بچه هاش🙀 چه کار کرده