eitaa logo
قول سدید
216 دنبال‌کننده
228 عکس
83 ویدیو
23 فایل
🇮🇷اتقوا الله و قولوا قولا سدیدا🇮🇷 🔻 قول سدید در بله ble.ir/join/MDhmNWRkYz
مشاهده در ایتا
دانلود
رئیسی در جمع دانشجویان بسیجی: ⭕️ همان طور که بعضی فعلها جرم است برخی ترک فعلها نیز جرم است و ما با انها هم برخورد خواهیم کرد. ⭕️ دولت دو سال است قانون اجرای اصلاح قیمت سوخت را اجرا نکرده است.. ✅پ.ن: آیا با این ترک فعل دولت که خسارات بسیاری به کشور و ملت نظام زد نیز برخورد خواهد شد؟
226.9K
بخشی از مداحی سعید حدادیان در اجتماع با شکوه مردم تهران در میدان انقلاب
مسؤولان ذوق نکنند به عشق رهبر آمدیم
جمع انبوهی از مردم تهران در میدان انقلاب و خیابان‌های اطراف تجمع کرده اند اما یک بالگرد نیست از بالا خیل عظیم جمعیت را تصویربرداری کند...
⭕️ مترجم قرآن یا مبلغ داعش؟ یک طلبه لمعه خوان هم می داند که در کتاب حدود آمده است برای شارع مقدس، دم و عرض و فرج (جان و آبرو و ناموس) از اهم امور است. به همین دلیل، در پیش از اجرای حدود، «قاعده درء» لحاظ می گردد. بدین معنا که "حدود الهى با حصول شبهه ساقط مى‌گردند." به تعبیر یکی از اساتید فقه، شارع دنبال بهانه است تا جان افراد را حفظ کند. برخی قلمروی این قاعده را حتی به حدود فردی مانند قصاص و تعزیرات هم گسترش داده اند. جالب اینجاست مستند این قاعده روایات متعدد نبوی است از جمله: " «ادرءوا الحدود عن المسلمين، ما استطعتم، فان كان له مخرج فخلّو سبيله فانّ الامام ان يخطى فى العفو خير من ان يخطئ فى العقوبة» تا مى‌توانيد از مسلمانان حدود را دفع كنيد و اگر راهى براى خلاصى او وجود دارد او را رها كنيد زيرا اگر امام مسلمين در عفو و بخشش راه خطا و اشتباه بپيمايد بهتر است از اينكه در مجازات و عقوبت اشتباه كند." نگاه شریعت و فقه در مورد محارب، باغی، مرتد و... این گونه است که با چندین شرط اگر هر کدام احراز شود با وجود کمترین شبهه موضوعیه یا حکمیه از جانب متهم یا قاضی، اجرای حد تا رفع آن شبهه متوقف می گردد. حال به این قاعده اگر امور دیگری مانند مصلحت و سیاست و اخلاق و جلب و جذب اعتماد عمومی اضافه شود، مشخص می شود دایره اجرای حدود چه مقدار خواهد شد. اینکه فردی با استناد به یک آیه توصیه به قتل یا مجازات یا نفی بلد هزاران نفر می کند، ظاهرا با روح شریعت آشنایی ندارد. این سخنان چون با عنوان کارشناس و مفسر و مترجم قرآن بیان می شود، خطرناک شده و باید با آن برخورد گردد تا اين فکر به غایت نادرست به نام اسلام و تشیع و جمهوری اسلامی زده نشود. https://t.me/sadid59/4165
https://www.petitions.net/246505 به کارزار طرح عدم کفایت ریاست جمهوری بپیوندید و امضا کنید.. @maktubmed لطفا این لینک را در گروهها و کانالهای خود بازنشر بدهید
8.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حجه الاسلام مهدی عامری از حکم کارگران هفت تپه می گوید: 🔸جناب قاضی کارگری که کارد به استخوانش برسد، ممکن است به خدا هم توهین کند، به نظام که جای خود دارد... او دشمن نظام نیست. 🔹شارع همواره دنبال بهانه ای است تا حد و تعزیر را بر دارد. 🔸چرا حکم آن آقازاده ای که رفت ساندویچ خورد ۶ ماه بود و حکم این کارگران ۵ سال؟ آیا اینها از جاسوس هسته ای خطرناک ترند؟ 🔹آیا از فریاد کارگران دشمنان بیشتر سو استفاده کردند یا از حکمی که شما دادید؟ 🔸جوری رفتار نکنید که گویا زورتان فقط به مستضعفین می رسد! 🔹 چرا برای آقازاده ای که با نیت سیاسی صوت محرمانه علیه نظام منتشر کرد پا در میانی می شود ولی برای کارگران صدایی در نمی آید؟
هدایت شده از اخبار طلاب تهران
🔴نظر متفاوت یکی از طلاب؛ تعطیلی مدارس علمیه واقعا بی معناست! 💢 کانال خبری حوزه علمیه تهران https://eitaa.com/hawzahtehran
اگر مبانی امام یادتان رفته که زاغه نشینان و محرومین را ولی نعمتان انقلاب می دانست؛ اگر وقت ندارید صحیفه امام بخوانید که همواره ضعیفان و محرومان همراه انبیاء علیه ظلم قیام کرده اند و انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را نیز همین پابرهنگان به پیروزی رساندند؛ حداقل فرمایش رهبری در ماه گذشته در دیدار با بسیجیان را یادتان بماند که «مستضعفین یعنی ائمّه و بالقوّه‌ عالَم بشریّت؛ این معنای مستضعفین است: کسانی که زمین و همه‌ موجودی زمین خواهند بود؛ بسیج مستضعفین این است. مستضعف یعنی آن کسی که بالقوّه وراثت عالَم است، بالقوّه در زمین است،‌ بالقوّه و پیشوای عالَم بشریّت است.» جناب مسئول امنیتی که ظاهرا اهل تهجد و کار فرهنگی هم هستی... امام و پیشوا و صاحبان بالقوه‌ی جهان را حاشیه نشینانِ بی‌سوادِ آلوده‌ی ابزار دست دشمن نخوانید!
⭕️فتنه در تهران-حماسه در ایران⭕️ فتنه سال 88 را باید فتنه پیچیده‌ای دانست که اگرچه عاملان فتنه با نظریه عجیب « و پسر آذربایجان» سعی کردند دامنه فتنه‌گری خود را در شهرهای دیگر هم بگسترانند، اما آنچه مشاهده شد، اعتراضاتی بود که تنها در تهران نمود پیدا کرد که اوج آن در روزهای اواخر خرداد سال 88 بود که البته روزبه‌روز به افول گرایید. آرای آقای موسوی در شهر تهران حدود سیصد هزار رأی بیشتر از رئیس‌جمهور منتخب بود. ادعای دروغین تقلب در انتخابات که از ماه‌ها پیش از از سوی اصلاح‌طلبان مطرح می‌شد سبب گردید بخشی از حامیان موسوی در به خیابان‌ها بیایند تا به‌اصطلاح، حق خود را مطالبه کنند، اما این ادعای دروغین در دیگر نقاط کشور با هیچ واکنشی از سوی مردم مواجه نشد و با وجود تبلیغات گسترده فتنه‌گران و شبکه‌های ماهواره‌ای ضد انقلاب برای تشویق مردم به حضور اعتراض‌آمیز در خیابان‌ها، مردم دیگر استان‌ها تنها با نگرانی به نظاره وقایع پایتخت نشستند. رسانه‌های معاند نظام که معمولاً کوچک‌ترین اجتماعات و اعتصابات صنفی در ایران را با آب‌ و تاب فراوان منعکس می‌کنند، هیچ‌گاه نتوانستند در طول هشت ماه فتنه‌گری در کشور خبر قابل توجهی از اعتراضات مردم در غیر از شهر تهران را پوشش دهند! باوجود تلاش آشوب‌طلبان، مرز از بخش‌های محدودی از تهران هم فراتر نرفت. شعارهای ساختارشکنانه و ضدانقلابی و توحش و خرابکاری فتنه‌گران که ربطی به مسئله انتخابات نداشت، سبب می‌شد تا در اجتماعات بعدی تعداد افراد از دفعه گذشته کمتر شود. تاسوعا و عاشورای حسینی سال ۸۸ اوج نقطه ‌امید فتنه‌گران و دشمنان بود تا به زعم خود با استفاده از حضور پررنگ مردم در عزاداری‌ها بتوانند با تکیه بر توپخانه‌های رسانه‌ای داخلی و خارجی مردم را به اعتراض و فریاد علیه نظام اسلامی در عاشورا فراخوانند. اما این بار هم در تهران آن‌گونه که دشمنان توقع داشتند، کسی با اینان همراه نشد و فقط جمعی از اراذل آشوبگر و عده‌ای از ورشکستگان سیاسی به خیابان آمدند که با حماقت در هتک‌حرمت این روز، این پروژه شکست خورد و مردم علیه حرمت‌شکنان به خروش آمدند. مردم بابصیرت برخی شهرها که تحرکات موذیانه فتنه‌گران در پایتخت را رصد می‌کردند، در اعتراض به هشت ماه فتنه‌گری و آشوب و اهانت به مقدسات آنان، در روزهای پس از به خیابان‌ها آمدند. اما در روز بسیاری از شهرها به‌ویژه تهران با حماسه‌ای فراگیر، تومار فتنه را در هم پیچیدند و اعتراضاتی که در ابتدا علیه فتنه‌گران از شهرهای رشت و تبریز به گوش رسید، در نهم دی ماه سال 1388 به سرتاسر ایران و در لوای حمایت از ولایت و نظامی اسلامی بلند شد. @sadid59 خروش میلیونی مردم ایران که هشت ماه پیش از آن در انتخاباتی با 85 درصد مشارکت ضمن حمایت از نظام و انقلاب، به پویش و سرزندگی کشور مهر تأیید زده بودند، نشان داد با رویارویی یک فتنه پیچیده که یک سر در داخل کشور و یک سر در خارج از این مرز و بوم دارد دست از حمایت از نظام دینی خود بر نمی‌دارند و تقریباً همان چهل میلیونی که در 22 خرداد 88 با آرای خود ابتدا به جمهوری اسلامی بله گفتند و سپس رأی خود را به صندوق انداختند، این بار با گام‌های خود به طرفداری از انقلاب اسلامی به میدان آمدند و از دشمنان ملت برائت کردند. در تهران نیز خیل عظیم چند میلیونی جمعیت در خیابان انقلاب و خیابان‌های اطراف نشان از این داشت که حتی برخی رأی‌دهندگان به سران فتنه نیز از فتنه‌گری او بیزارند و دیگر به ادعاهای دروغین‌شان وقعی نمی‌نهند. این‌گونه بود که فتنه‌ای که در تهران و البته با همدستی برخی کشورهای خارجی صورت گرفت، با جواب دندان‌شکن همه مردم ایران در روبه‌رو و مضمحل شد. @sadid59 ۶دی۹۳
⭕مرجعی که برای اولین بار نوحه خوان شد.. 1⃣این اواخر صبحها گاهی مقابل در ورودی حوزه مروی، حاج آقا رامی دیدم و لحظه ورودم با ایشان همزمان می شد. آخرین بار که ایشان را دیدم آثار بیماری در وجودش بخوبی آشکار بود. رنگ چهره اش تغییر کرده بود وباکمک شخصی که زیر دستانش راگرفته بود بزحمت قدم برمی داشت. پاهایش روی زمین کشیده می شد وحتی درآوردن آن کفش مشکی ساده که بیشتر شبیه گالش بود نیز برایش مشکل بود. باهمین وضع وارد مدرس شدوبه کرسی درس رسید. برای نشستن هم باید شخصی کمکش می کرد. گرچه درس از یک ساعت به نیم ساعت تقلیل یافته بود، اما با این حال، درس را تعطیل نکرد و تاآنجاکه توان داشت کرسی درسش فعال بود. شاید بیماریش دلیل موجهی برای تعطیلی درس بود، اما بااین حال، او نمی خواست کلاس درس تعطیل شود.  2⃣کلاسهای چهارشنبه شبها چندین جلسه بود که برگزار نمی شد وشاگردان حاج آقا محرم امسال بیشتر منتظر بودند باردیگر، طنین صدای ایشان، سلوک عاشورایی را برای آنها ترسیم کند. شب اول حاج آقا آمد، خیلیها خوشحال شدند، امسال محرم هم درمدرسه «نور» پای منبر آقامجتبی برای حضرت اباعبدالله(ع) عزاداری می کنند. بحث درمورد فطرت بود. آقامجتبی عاشورا را نه عرصه نبرد حق و باطل و نه اسلام و کفر، بلکه، رویارویی فطرت مسخ شده غیرانسانی، با فطرت الهی و انسانی دانست. طرح موضوع به نظر خیلی ها جالب آمد، بحثها اوج گرفته بود، گویا حاج آقا در این ده سال قدم به قدم دست ما راگرفته وپله پله بالا آورده بود! شب بعد، اوضاع فرق کرد. حاج آقا دیرآمد، همه نگران، منتظر نشسته بودند تاحاج آقا تشریف بیاورد. بالاخره آقامجتبی آمد، دونفر زیر بغلهای ایشان را گرفته بودند و یک نفر هم از پشت مراقب حاج آقا بود. حتی نعلین ایشان را هم کس دیگری درآورد. حاج آقا تا این حد بی توان شده بود. مردمی که سالها ابهت وعظمت این جبل راسخ را دیده بودند بااین صحنه دلشان خالی شد. عده ای بی اختیار اشک ریختند. با این وجود آقامجتبی بازرفت روی همان صندلی قدیمی اش نشست و بسم الله گفت. آرام وکلمه کلمه سخن می گفت، اماهمچنان لبخند می زد و با نظم مخصوص به خودش بحث را پیش می برد. مثل همیشه نیم ساعت صحبت کرد تا آخر روضه هم نشست. این جلسات آخر بیشتر از استادش، حضرت امام خاطره می گفت. بعد از آن جلسه خیلیها برای حاج آقا نذر حمد وصلوات کردند. شب سوم دیگر حال حاج آقا مساعد نبود و نیمه کاره صحبتش را تمام کرد، اما تاتوان داشت روضه را تعطیل نکرد. تاآنجا که می توانست روی پا بایستد بیرق حسین(ع) را زمین نگذاشت! شاید اگر نمی آمد، مردم قبول می کردند وبیماری حاج آقا دلیل موجهی برایشان بود؛ اما او نمی خواست جلسه روضه تعطیل شود! 3⃣شب اربعین مردم می دانستند دیگرحاج آقا نمی آید! چون صبح همان روز خودشان او را تشییع کرده بودند. نماز امام امت بر پیکر او را دیده بودند ونظاره کردند چگونه در جوار سیدالکریم آرام گرفت. دیدن جای خالی استاد فضای عجیبی را ایجاد کرده بود. حجت الاسلام رشاد نقل کرد در دیداری که چند روز پیش در بیمارستان با استاد داشتم او آرام در گوشم گفت: جلسه جلسه، حواستان به جلسه باشد. روی تخت بیمارستان هم نمی خواست که روضه تعطیل شود.  4⃣شب قدر درمسجد بازار مردم آقامجتبای متفاوتی را دیدند. او گریه کنان فریاد می زد: «من امشب می خواهم کاری بکنم خلاف همه رویه ها... برای اولین بار در عمرم می خواهم این کار را بکنم. ۴٠سال پیش اولین فاطمیه جلسه گذاشته بودم نوحه خوانها می آمدند، روضه می خواندند، چند تا جمله خواندند که هنوز یادم است جگر من را کباب کرد. من بلد نیستم نوحه بخوانم، اما امشب؛ مرجعیت به کنار! اجتهاد به کنار! فقاهت به کنار! عرفان بکنار! اخلاق به کنار! امشب می خواهم نوحه بخوانم.. سه تا جمله می خوانم زبان حال علی(ع) است. خواننده علی، خواننده پدر، برای کی؟ این پدر روضه بخواند برای پسر یعنی امام زمان(ص). آقاتشریف بیاورید آقا تشریف بیاورید، در آستانه مجلس ما. می خواهم برایت نوحه بخوانم زبان حال علی(ع) است، رو می کند به زهرا(س).  وسط کوچه تو را می زدند کاش به جای تو مرا می زدند  چرا شده گوشه چشمت کبود به من بگو مگر علی مرده بود وای منو وای منو وای من  میخ در و سینه زهرای من 5⃣مرجع تقلید هم که باشی اگر خادم درگاه اهل بیت نباشی و با ولایت پیوند نخورده باشی، علم و عرفان و فقاهت و اجتهاد به کار نمی آید. این را «عالم عامل ربانی» آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی به ما آموخت. کسی که کرسی درس سطح عالی فقه و اصول داشت و کارکشته اخلاق و عرفان بود. او که کرسی درسش گرچه برایش مهم بود، اما بر منصب نوحه خوانی و جلسات روضه خوانی تأکید می کرد. آقامجتبی رفت و اسرار بسیاری را که در سینه خود داشت باخود برد! شرح خطبه متقین، مباحث تربیت، سلوک عاشورایی وخاطرات و آموخته های بسیاری از حضرت امام همگی با او رفت. این است که نبودعالم راهیچ چیزجبران نمی کند! ٢۶دی٩١
🔴زخمی ترین ‌شهید... 🔸 آقا بر پیکر سردار شهید کاظمی فرمود شما حیف است معمولی بمیرید باید شهید شوید.. خون بعضی ها حیف است زیر زمین دفن شود باید روی زمین بریزد و ‌شکوفه دهد! سردار بسیجی، حاج قاسم سلیمانی نمونه بارز این بعضی هاست.. 🔹سرداری که سینه به سینه با تروریست‌های داعش و اسرائیل و آمریکا مقابله کرد، حیف بود معمولی بمیرد! حتی حیف بود معمولی شهید شود.. 🔸تنظیر کنم.. حسین وقتی در گودال قتلگاه به لقای الهی رسید، از هر شهید کربلا یک نشانه داشت 🔹تیر خورد، نیزه خورد، سنگ خورد، شمشیر خورد.. حتی سه شعبه خورد، اربا اربا شد، خون پیشانی اش به چشمانش ریخت.. و سرش را از قفا بریدند... آن گونه که هیچ شهیدی مثل حسین شهید نشد حتی ابوفاضل. القصه 🔸سلیمانی، عزیز رهبر و ملت، هم از شهید حججی نشان داشت، هم از شهید صدرزاده و هم از شهید همدانی، هم از شهید تقوی و ذوالفقاری و... 🔹حاج قاسم تکه تکه شد، دل او از هر کدام از شهدای مدافع حرم داغی دیده بود و گویا همه آن داغها امروز عیان شد.. 🔸حاج قاسم، والا شهید سپاه اسلام را با نامردی زدند، با موشک از هلیکوپتر بی هوا از روی هوا زدند! 🔸او مثل بقیه شهدای مدافع حرم در کارزار جنگ نبود، دقیقا دو روز قبل امام خامنه ای فرمود ما به دنبال جنگ نیستیم! 🔹حاج احمد متوسلیان گفته بود، آرزویم این است که توسط شقی ترین دشمنان یعنی اسرائیل به شهادت برسم، این یعنی انسانهای بزرگ اهداف و دشمنان بزرگ دارند. 🔸حاج قاسم بدست اشقی الاشقیای عالم شیطان بزرگ به شهادت رسید... انسانهای خاص باید خاص، آسمانی شوند..