❌امام موسی کاظم علیه السلام چگونه به ما آموخت #مرگ_بر_آمریکا❌
داستان #صفوان_جمال مشهور است که او شترانش را با شرایط سختی به خلیفه ظالم کرایه داد تا به مکه برود. حضرت از او پرسید دوست داری آن مرد برگردد و کرایه تو را بدهد؟ صفوان گفت: آری!
امام فرمودند:
🔹فمن احب بقائهم فهو منهم و من کان منهم فهو ورد النار؛🔹
"هر کس بقای آنها را دوست بدارد، از آنها محسوب می شود و هر کس از آنها باشد، اهل آتش دوزخ خواهد بود."
صفوان بعد از این عتاب حضرت، همه شتران خود را فروخت...
♻️ طبق روایت مومن نباید حتی برای مدت کوتاهی طالب بقای ظالم باشد.
ما بر همین اصل خواستار لحظه ای بقای طاغوت اعظم آمریکا و ظالمین عالم نیستیم و نابودی آنها را فریاد می زنیم.
#مرگ_بر_آمریکا
این را از امامی آموختیم که در برابر مستضعفین کظم غیظ می کرد ولی با ظالمین خشن و خشمگین بود.
#قول_سدید
🔰برای سردار جوانی
🔸سال گذشته، در همین ایام جناب آقای یدالله جوانی مطلبی پیرامون احمدی نژاد نگاشته بود و نقدی مفصل بر آن یادداشت نوشتم. هنوز هم بر بسیاری از تحليلها و یادداشتهای او نقد و ان قلت جدي دارم. با این حال اختلافات در نظر و تحلیل موجب نمی شود آنچه که از نزدیک دیده ام، فراموش کنم.
🔹سابقه شناخت من از سردار جوانی حدود پانزده سال می شود و سالها در هفته نامه تحت مدیریت وی فعالیت داشتم.
🔸من برای نزاهت ایشان از شایعات ناجوانمردانه و مضحک اخیر، نیازی به گفتگوی شاکدم با بی بی سی و تکذیب این و آن ندارم، من تعهد و انضباط و اخلاق مداری یدالله جوانی را از نزدیک مشاهده کرده ام.
🔹شايد ساعتها بتوانم تحلیلهای سیاسی او را به نقد بکشم، اما شخصیت برجسته، سعه صدر، اخلاص و تلاش و دلسوزی او برای انقلاب را نمی توانم منکر شوم.
🔸امروز که اینها را می نویسم دیگر ارتباطی با مجموعه تحت مدیریت سردار جوانی ندارم، اما انصاف و شرع حکم می کند در ایامی که عده ای او را، بهانه ای برای تخریب سپاه و نظام کرده اند، دیده ها و دانسته هایم را بازگو کنم.
🔸تهمت و برچسب زدن همیشه بد است و باید علیه پلشتی موضع گرفت و به آن تاخت، رفتار غلط را بایستی رسوا کرد، کاش بیاموزیم اختلافات تحلیلی و سیاسی را با انگ زدن و افترا و لجن مال کردن افراد همراه نکنیم و فضای اخلاقی و منطقی را جایگزین نماییم.
#قول_سدید
سال ٩۵ سخنی از برخی مسوولان دولتی منتشر شد مبنی بر اینکه قرار است زنان معتاد را عقیم کنند و بدین ترتیب از برخی آسیبهای اجتماعی جلوگیری کنند.
در #جمعیت_طلاب_انقلاب_اسلامی استفتائی آماده شد و خدمت مراجع عظام ارسال شد. علما به اتفاق این مساله را غیرشرعی عنوان کردند.
یک نسخه از استفتا هم به دفتر آیت الله علوی گرگانی فرستاده شد. ایشان در پاسخ کمی تاخیر پاسخ دادند.
با دفتر ایشان تماس گرفتم تا موضوع را پیگیری کنم. فردی گوشی را برداشت، از پشت گوشی صدای همهمه می آمد.
پرسیدم چنین استفتائی کرده ایم و پیگیر پاسخ شدم.
آن فرد گفت اتفاقا همین الان با حاج آقا داریم درباره همین استفتا بحث می کنیم و یک گروه مشغول بررسی آن هستم.
پرسیدم خود #آیت_الله_علوی_گرگانی هم هستند؟ گفت: بله ایشان معمولا سوالات این چنینی را خودشان با همفکری برخی شاگردان پاسخ می دهند. دقت کردم صدای آیت الله می آمد.
برایم جالب و تعجب آور بود که یک مرجع تقلید این گونه با احتیاط و دقت و وسواس برای فتوا دادن وقت می گذارد و با تواضع با شاگردان خود به بحث می نشیند و در همین حین آموزش هم می دهد...
روحش شاد که تا آخر عمر زاهدانه و عالمانه زیست.
#قول_سدید
🌺بر چهرۀ گل نسیم نوروز خوش است
در صحن چمن روی دلافروز خوش است
از دی که گذشت هر چه گویی خوش نیست
خوش باش و ز دی مگو که امروز خوش است
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
همراهان گرامی و فرهیخته قول سدید
سال نو و قرن نو بر شما خجسته و فرخنده باد. انشالله سالی خوب و با برکت و سلامت مادی و معنوی داشته باشید.
عامری
🔰الهیات نوروز، نوروز الهی
🔻 تحویل سال که نشان از حرکت انتقالی و وضعی زمین دارد، انسان را با یک نظم در کهکشان مواجه میکند که در طبیعت سالهاست، بدون وقفه و دخالت انسانها جاری است.
توجه به نظم، عقلای عالم را معطوف به ناظم میکند و هر چه نظم و استحکام و غایت یک مجموعه دقیقتر و در هم تنیده تر باشد، ناظم آن اعلم و حکیم تر معرفی میشود.
هر سال با تحویل سال، حول یک نظم شگفتانگیز حال زمین متغیر شده و در بخشهایی از طبیعت سرزندگی و طراوات بازیابی میشود.
توجه به ناظم و خالق عالم حتما یک امر مهم و مخصوص عقلاست از این جهت است که رویش سبزه و علف برای انسان عاقل عيد و مسرت بخش است و آن را به جشن مینشیند. چرا که در نگاه او این اتفاق طبیعی مانند یک مناسبت مذهبی بزرگ است که انسان را یاد خدای حکیم و علیم میاندازد و شکوفههای معنویت در بستر این عقلانیت سبز شده و ثمر آن قرب الهی خواهد بود.
🔻رویش درختان و سبز شدن طبیعت پس از ایام زمستان، چنانچه در روایات اسلامی هم مشهور است انسان عاقل را یاد نشر و حشر قیامت می اندازد. آن سان که زمین پس از دورانی سرد و در خواب فرو رفته، دوباره رنگ حيات به خود می گیرد، کل عالم هستی و انسان نیز چنین است و پس از مرگ و سردی، مجددا مبعوث شده و حیات دیگری را از سر می گیرد. از این منظر هم بهار طبیعت جنبه ذکر دارد و علاوه بر مبدا، یادآور معاد نیز می باشد.
چرا برای پدیدهای که در حرکت و حدوث و نظم و اتقان آن یاد خداوند و مرگ و قیامت و نشور و حتی ظهور نهفته و بلکه عیان است نباید سرمست و شاداب شد و آن را به دیگران تبریک نگفت؟
#نوروز اگر بازگشت به فطرت باشد، شاید همتراز با عید فطر باشد. به واقع الهیات ناب شیعی به روزگار و زندگی معنایی دیگر می بخشد و آن را از یک اتفاق تهی از معنا به یک حادثه معنوی بدل میکند.
این مهم وقتی به تحقق نزدیک می شود که نوروز با صله رحم، دست گیری محرومان، مهربانی و مواسات و دوری از معصیت همراه شود.
فارغ از بدفهمی ها و کج سلیقگی ها نوروز را باید در عداد غدیر و قربان و فطر و جمعه و... پاسداشت و از برکات آن بهره جست.
#مهدی_عامری
#قول_سدید
قاب عکس رو از مادرش گرفت...
محکم آن رو در آغوش کوچکش فشرد.
از مسجد که می خواست خارج بشه، داشت کفش می پوشید و هوای چادرش را هم می خواست داشته باشه..
بهش گفت عکسو بده من نگه دارم...
قاب رو بیشتر در بغلش فشار داد و گفت: نه! خودم نگه می دارم...
گویا قاب عکس بابا به قلبش گره خورده بود
حالا او مونده یه عکس و یه کم خاطره از بابا
....................
#شهید_اصلانی
باز هم مثل همیشه شرق و انتخاب بر یک امام جمعه دروغ بستند ویک عده روی دروغ موج سواری کردند.
دژاکام گفته در دوران امام حسن، امام مجتبی امام بوده و امام حسین تابع ایشان وحتی معصومی مثل حسین هم باید تابع امام باشد.
امروز هم ولی ما رهبری است.
🔻🔻🔻
«بحث مقام شامخ امام حسن مجتبی علیه السلام است، اگر شما به این مسئله دقت کنید می بینید که حاوی یه نکته درس آموز برای همه ماست و آن ولایتپذیری حضرت است؛ امام حسن مجتبی علیه السلام بر امام حسین علیه السلام امام بوده است. – دو امام در یک زمان جمع نمیشوند – چیزی نزدیک به ۲۰ سال امام حسین علیه السلام از امام حسن علیه السلام اطاعت کرده است؛ تا زمانی که معاویه زنده بود به خاطر قراردادی که با امام حسن مجتبی علیه السلام داشت، امام حسین علیه السلام خروج نکردند و خروج ایشان در زمان یزید به این دلیل که معاویه بر خلاف قرداد، یزد را جانشین خود قرار داد؛ امام معصوم هم که باشی در زمان امام بزرگتر باید از او اطاعت کنی، اگر کسی در مقابل فرمان ولی امر حرفی بزند بدانید یک جای کار او ایراد دارد، اطاعت از ولی امر وظیفه همه ما است. امروز؛ یعنی در زمان غیبت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، مسلماً حجت بر همه ما، فرمان آیت الله العظمی امام خامنه ای دام ظله العالی است، و تفرقه انداختن و دوگانگی درست کردن در بحث ولایت معنایی ندارد.»
🌐 متن کامل را ببینید..
http://emamat-jomeh.ir/38029
🔰 خوارج عدالتخواه يا تکفیری؟
🔻 ابن ملجم و خوارج از عدالت نمی گفتند.
همواره از قرآن و توحيد می گفتند، آن هم از الفاظ و کلمات قرآن فراتر نمی رفتند. همین بود که به صفحات قرآن بالای نیزه احترام می کردند اما، امام مسلمین برایشان محترم نبود.
عمل به ظاهر قرآن بدون تعقل و توجه به معانی باطنی آن مرام خوارج بود. قاری عاری از تدبر بودند. بر همین طریق هر کس شبیه آنها عمل نمی کرد، گناهکار و در نتیجه کافر بود..
ابن ملجم و خوارج با همین تفکر همه را تکفیر می کردند! #علی را هم کافر می دانستند هم ردیف معاویه! آنها با عثمان و اصحاب جمل هم به خاطر بدعتگذاری در دین و شورشی بودن مخالف بودند. تاریخ را بنگرید، ببینید کجا به حیف و میل از بیت المال اعتراض کردند؟!
در همان صفین اگر معاویه توبه می کرد و حرف خوارج را می پذیرفت، می شد خلیفه خوارج!!
🔻 در قاموس خوارج مبارزه با ظلم و فساد نبود. اشرافیت و کاخ معاویه برایشان اصلا مهم نبود که علیه آن بشورند!
عجیب اینجاست که امروز عده ای برای توجیه اشرافیت اموی خود، ابن ملجم ملعون را #عدالتخواه معرفی می کنند!
خوارج متحجر و خشک مغز و ظاهربین بودند خودشان هم خودشان را عدالتخواه نمی دانستند اما اکنون متحجران امروز به کمک خوارج آمده اند!
#قول_سدید
خوارج و عدالتخواهی .m4a
4.95M
🔰آیا خوارج عدالتخواه بودند؟!
🔻 نه در نگاه تاریخی و نه از نظر کلامی خوارج تحت گفتمان عدالتخواهی قرار نمی گیرند. دال مرکزی خوارج تکفیر و بحث ایمان و کفر بود.
🔻 ابوذر و عمار، عدالتخواه به معنای معترض به اشرافیت و تبعیض و رانت و تجمل گرایی و تبارگرایی حاکمیت بودند.
#قول_سدید