eitaa logo
قول سدید
212 دنبال‌کننده
212 عکس
80 ویدیو
23 فایل
🇮🇷اتقوا الله و قولوا قولا سدیدا🇮🇷 🔻 قول سدید در بله ble.ir/join/MDhmNWRkYz
مشاهده در ایتا
دانلود
❌امام موسی کاظم علیه السلام چگونه به ما آموخت داستان مشهور است که او شترانش را با شرایط سختی به خلیفه ظالم کرایه داد تا به مکه برود. حضرت از او پرسید دوست داری آن مرد برگردد و کرایه تو را بدهد؟ صفوان گفت: آری! امام فرمودند: 🔹فمن احب بقائهم فهو منهم و من کان منهم فهو ورد النار؛🔹 "هر کس بقای آنها را دوست بدارد، از آنها محسوب می شود و هر کس از آنها باشد، اهل آتش دوزخ خواهد بود." صفوان بعد از این عتاب حضرت، همه شتران خود را فروخت... ♻️ طبق روایت مومن نباید حتی برای مدت کوتاهی طالب بقای ظالم باشد. ما بر همین اصل خواستار لحظه ای بقای طاغوت اعظم آمریکا و ظالمین عالم نیستیم و نابودی آنها را فریاد می زنیم. این را از امامی آموختیم که در برابر مستضعفین کظم غیظ می کرد ولی با ظالمین خشن و خشمگین بود.
🔰برای سردار جوانی 🔸سال گذشته، در همین ایام جناب آقای یدالله جوانی مطلبی پیرامون احمدی نژاد نگاشته بود و نقدی مفصل بر آن یادداشت نوشتم. هنوز هم بر بسیاری از تحليلها و یادداشت‌های او نقد و ان قلت جدي دارم. با این حال اختلافات در نظر و تحلیل موجب نمی شود آنچه که از نزدیک دیده ام، فراموش کنم. 🔹سابقه شناخت من از سردار جوانی حدود پانزده سال می شود و سالها در هفته نامه تحت مدیریت وی فعالیت داشتم. 🔸من برای نزاهت ایشان از شایعات ناجوانمردانه و مضحک اخیر، نیازی به گفتگوی شاکدم با بی بی سی و تکذیب این و آن ندارم، من تعهد و انضباط و اخلاق مداری یدالله جوانی را از نزدیک مشاهده کرده ام. 🔹شايد ساعتها بتوانم تحلیلهای سیاسی او را به نقد بکشم، اما شخصیت برجسته، سعه صدر، اخلاص و تلاش و دلسوزی او برای انقلاب را نمی توانم منکر شوم. 🔸امروز که اینها را می نویسم دیگر ارتباطی با مجموعه تحت مدیریت سردار جوانی ندارم، اما انصاف و شرع حکم می کند در ایامی که عده ای او را، بهانه ای برای تخریب سپاه و نظام کرده اند، دیده ها و دانسته هایم را بازگو کنم. 🔸تهمت و برچسب زدن همیشه بد است و باید علیه پلشتی موضع گرفت و به آن تاخت، رفتار غلط را بایستی رسوا کرد، کاش بیاموزیم اختلافات تحلیلی و سیاسی را با انگ زدن و افترا و لجن مال کردن افراد همراه نکنیم و فضای اخلاقی و منطقی را جایگزین نماییم.
سال ٩۵ سخنی از برخی مسوولان دولتی منتشر شد مبنی بر اینکه قرار است زنان معتاد را عقیم کنند و بدین ترتیب از برخی آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنند. در استفتائی آماده شد و خدمت مراجع عظام ارسال شد. علما به اتفاق این مساله را غیرشرعی عنوان کردند. یک نسخه از استفتا هم به دفتر آیت الله علوی گرگانی فرستاده شد. ایشان در پاسخ کمی تاخیر پاسخ دادند. با دفتر ایشان تماس گرفتم تا موضوع را پیگیری کنم. فردی گوشی را برداشت، از پشت گوشی صدای همهمه می آمد. پرسیدم چنین استفتائی کرده ایم و پیگیر پاسخ شدم. آن فرد گفت اتفاقا همین الان با حاج آقا داریم درباره همین استفتا بحث می کنیم و یک گروه مشغول بررسی آن هستم. پرسیدم خود هم هستند؟ گفت: بله ایشان معمولا سوالات این چنینی را خودشان با همفکری برخی شاگردان پاسخ می دهند. دقت کردم صدای آیت الله می آمد. برایم جالب و تعجب آور بود که یک مرجع تقلید این گونه با احتیاط و دقت و وسواس برای فتوا دادن وقت می گذارد و با تواضع با شاگردان خود به بحث می نشیند و در همین حین آموزش هم می دهد... روحش شاد که تا آخر عمر زاهدانه و عالمانه زیست.
🌺بر چهرۀ گل نسیم نوروز خوش است در صحن چمن روی دل‌افروز خوش است از دی که گذشت هر چه گویی خوش نیست خوش باش و ز دی مگو که امروز خوش است  🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 همراهان گرامی و فرهیخته قول سدید سال نو و قرن نو بر شما خجسته و فرخنده باد. انشالله سالی خوب و با برکت و سلامت مادی و معنوی داشته باشید. عامری
🔰الهیات نوروز، نوروز الهی 🔻 تحویل سال که نشان از حرکت انتقالی و وضعی زمین دارد، انسان را با یک نظم در کهکشان مواجه می‌کند که در طبیعت سالهاست، بدون وقفه و دخالت انسانها جاری است. توجه به نظم، عقلای عالم را معطوف به ناظم می‌کند و هر چه نظم و استحکام و غایت یک مجموعه دقیق‌تر و در هم تنیده تر باشد، ناظم آن اعلم و حکیم تر معرفی می‌شود. هر سال با تحویل سال، حول یک نظم شگفت‌انگیز حال زمین متغیر شده و در بخش‌هایی از طبیعت سرزندگی و طراوات بازیابی می‌شود. توجه به ناظم و خالق عالم حتما یک امر مهم و مخصوص عقلاست از این جهت است که رویش سبزه و علف برای انسان عاقل عيد و مسرت بخش است و آن را به جشن می‌نشیند. چرا که در نگاه او این اتفاق طبیعی مانند یک مناسبت مذهبی بزرگ است که انسان را یاد خدای حکیم و علیم می‌اندازد و شکوفه‌های معنویت در بستر این عقلانیت سبز شده و ثمر آن قرب الهی خواهد بود. 🔻رویش درختان و سبز شدن طبیعت پس از ایام زمستان، چنانچه در روایات اسلامی هم مشهور است انسان عاقل را یاد نشر و حشر قیامت می اندازد. آن سان که زمین پس از دورانی سرد و در خواب فرو رفته، دوباره رنگ حيات به خود می گیرد، کل عالم هستی و انسان نیز چنین است و پس از مرگ و سردی، مجددا مبعوث شده و حیات دیگری را از سر می گیرد. از این منظر هم بهار طبیعت جنبه ذکر دارد و علاوه بر مبدا، یادآور معاد نیز می باشد. چرا برای پدیده‌ای که در حرکت و حدوث و نظم و اتقان آن یاد خداوند و مرگ و قیامت و نشور و حتی ظهور نهفته و بلکه عیان است نباید سرمست و شاداب شد و آن را به دیگران تبریک نگفت؟ اگر بازگشت به فطرت باشد، شاید هم‌تراز با عید فطر باشد. به واقع الهیات ناب شیعی به روزگار و زندگی معنایی دیگر می بخشد و آن را از یک اتفاق تهی از معنا به یک حادثه معنوی بدل می‌کند. این مهم وقتی به تحقق نزدیک می شود که نوروز با صله رحم، دست گیری محرومان، مهربانی و مواسات و دوری از معصیت همراه شود. فارغ از بدفهمی ها و کج سلیقگی ها نوروز را باید در عداد غدیر و قربان و فطر و جمعه و... پاسداشت و از برکات آن بهره جست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قاب عکس رو از مادرش گرفت... محکم آن رو در آغوش کوچکش فشرد. از مسجد که می خواست خارج بشه، داشت کفش می پوشید و هوای چادرش را هم می خواست داشته باشه.. بهش گفت عکسو بده من نگه دارم... قاب رو بیش‌تر در بغلش فشار داد و گفت: نه! خودم نگه می دارم... گویا قاب عکس بابا به قلبش گره خورده بود حالا او مونده یه عکس و یه کم خاطره از بابا ....................
‏باز هم مثل همیشه شرق و انتخاب بر یک امام جمعه دروغ بستند ویک عده روی دروغ موج سواری کردند. دژاکام گفته در دوران امام حسن، امام مجتبی امام بوده و امام حسین تابع ایشان وحتی معصومی مثل حسین هم باید تابع امام باشد. امروز هم ولی ما رهبری است. 🔻🔻🔻 «بحث مقام شامخ امام حسن مجتبی علیه السلام است، اگر شما به این مسئله دقت کنید می بینید که حاوی یه نکته درس آموز برای همه ماست و آن ولایت‌پذیری حضرت است؛ امام حسن مجتبی علیه السلام بر امام حسین علیه السلام امام بوده است. – دو امام در یک زمان جمع نمی‌شوند – چیزی نزدیک به ۲۰ سال امام حسین علیه السلام از امام حسن علیه السلام اطاعت کرده است؛ تا زمانی که معاویه زنده بود به خاطر قراردادی که با امام حسن مجتبی علیه السلام داشت، امام حسین علیه السلام خروج نکردند و خروج ایشان در زمان یزید به این دلیل که معاویه بر خلاف قرداد، یزد را جانشین خود قرار داد؛ امام معصوم هم که باشی در زمان امام بزرگتر باید از او اطاعت کنی، اگر کسی در مقابل فرمان ولی امر حرفی بزند بدانید یک جای کار او ایراد دارد، اطاعت از ولی امر وظیفه همه ما است. امروز؛ یعنی در زمان غیبت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، مسلماً حجت بر همه ما، فرمان آیت الله العظمی امام خامنه ای دام ظله العالی است، و تفرقه انداختن و دوگانگی درست کردن در بحث ولایت معنایی ندارد.» 🌐 متن کامل را ببینید.. http://emamat-jomeh.ir/38029
🔰 خوارج عدالتخواه يا تکفیری؟ 🔻 ابن ملجم و خوارج از عدالت نمی گفتند. همواره از قرآن و توحيد می گفتند، آن هم از الفاظ و کلمات قرآن فراتر نمی رفتند. همین بود که به صفحات قرآن بالای نیزه احترام می کردند اما، امام مسلمین برایشان محترم نبود. عمل به ظاهر قرآن بدون تعقل و توجه به معانی باطنی آن مرام خوارج بود. قاری عاری از تدبر بودند. بر همین طریق هر کس شبیه آنها عمل نمی کرد، گناهکار و در نتیجه کافر بود.. ابن ملجم و خوارج با همین تفکر همه را تکفیر می کردند! را هم کافر می دانستند هم ردیف معاویه! آنها با عثمان و اصحاب جمل هم به خاطر بدعتگذاری در دین و شورشی بودن مخالف بودند. تاریخ را بنگرید، ببینید کجا به حیف و میل از بیت المال اعتراض کردند؟! در همان صفین اگر معاویه توبه می کرد و حرف خوارج را می پذیرفت، می شد خلیفه خوارج!! 🔻 در قاموس خوارج مبارزه با ظلم و فساد نبود. اشرافیت و کاخ معاویه برایشان اصلا مهم نبود که علیه آن بشورند! عجیب اینجاست که امروز عده ای برای توجیه اشرافیت اموی خود، ابن ملجم ملعون را معرفی می کنند! خوارج متحجر و خشک مغز و ظاهربین بودند خودشان هم خودشان را عدالتخواه نمی دانستند اما اکنون متحجران امروز به کمک خوارج آمده اند!
خوارج و عدالتخواهی .m4a
4.95M
🔰آیا خوارج عدالتخواه بودند؟! 🔻 نه در نگاه تاریخی و نه از نظر کلامی خوارج تحت گفتمان عدالتخواهی قرار نمی گیرند. دال مرکزی خوارج تکفیر و بحث ایمان و کفر بود. 🔻 ابوذر و عمار، عدالتخواه به معنای معترض به اشرافیت و تبعیض و رانت و تجمل گرایی و تبارگرایی حاکمیت بودند.
🔻 بالاترین گناه چیست؟ 🔹سال 1394 تصمیم گرفتیم برای مجلس خبرگان از برخی علمای برجسته دعوت کنیم تا در انتخابات نامزد شوند و شرکت کنند. یکی از بزرگانی که نامش مطرح شد، بود. یک عده مخالفت کردند و گفتند مشی ایشان با این حرکات نمی سازد و ایشان یک عالم اخلاق است و حتما با این دعوت مخالفت می کند. 🔹اول دی ماه بود که با جمعی از طلاب و روحانیون در جلسه شرح صحیفه سجادیه ایشان در مسجد جامع ازگل شرکت کردیم. (متن و فیلم این جلسات پرمغز در پایگاه اینترنتی ثقلین موجود است) در انتهای جلسه خدمت ایشان رفتیم و با تشریح اوضاع انتخابات خبرگان و تحرکات برخی گروهها و اشخاص، متن دعوتنامه ای که برای ایشان آماده کرده بودیم را تقدیمشان کردیم. 🔹در طول مدتی که صحبت می کردم ایشان با کمال تواضع و دقت به من گوش می دادند. خیلی ها منتظر پاسخ منفی از طرف ایشان بودند... اما ایشان از ما تشکر کردند و گفتند بله امسال وضعیت پیچیده شده است و من هم باید وضعیت را بررسی کنم، چون بنده یک سری کارهای دیگری دارم که باید انجام دهم. 🔹منتهی این مساله را هم بررسی می کنم چون من یک روحیه ای دارم که الف کاری را بگویم تا یای آن می روم. بعد دستشان را روی سینه من گذاشتند و آن جمله معروف خود را بیان کردند که «من عاشق رهبری هستم، خدا شاهده تضعیف رهبری را از شرب خمر حرام تر می دانم.» بعد خداحافظی کردند و چند قدمی که رفتند اما دوباره برگشتند و از اطرافیان خود خواستند شماره تلفنی از ما بگیرند تا اگر لازم شد پاسخ بدهند. 🔹همان شب این فرمایش ایشان را در کانال جمعیت طلاب گذاشتم و در فاصله کوتاهی تعداد بیننده های آن پست بالا رفت و برخی دیگر از کانال‌های خبری هم آن را درج کردند. البته ایشان در سخنرانی های خود چندین بار این مطلب را تکرار کرده بودند. 🔹روحش شاد یه عالمی جامع و بی نظیر و بصیر بود. شیوه اش ترویج عقلانی دین بود و از امور عوام پسند به شدت گله می کرد و خودش یک پژوهشگر ناب و فردی دقیق و عمیق در عرفان و اخلاق و فقه و... بود.
🔻فرمانده جان سلام! 🔹بی مناسبت آمدیم فقط به شما سلام کنیم، فرمانده! 🔹می گویند، سرود داغون است و نه شعر خوبی دارد نه خواننده خوبی نه آهنگ خوبی... اصلا همینش قشنگ است که دلها جذب این حواشی نشده اند، جذب سلام به خود خود شما شده اند... فرمانده جان! 🔹این همه دل پاک کودکانه اگر سلام هم ندهند مورد توجه شما هستند چه برسد دور هم جمع شوند و با احترام و اشک و خلوص و توجه به شما سلام بدهند.... 🔹فرمانده عزیز، سربازهایت را خودت تربیت خواهی کرد. 🔹ما تو را به فرماندهی پذیرفته ایم، ما را به سربازی بپذیر.. 🔹نمی فهمند فرمانده های عادی ما مظهر رافت و معنویت و رحمت هستند.. همین حاج قاسم... ۵ خرداد ١۴٠١ مهدوی ترین روز ما بود... شاید ٧ نسل کنار هم بودند از دهه ۴٠ تا ١۴٠٠یها امروز چشم خیلی ها روشن شد و چشم بعضی ها کور... هم به فرمانده مهربان سلام دادیم و هم برای آمریکا و اسرائیل آرزوی نابودی کردیم... و چه خوش سلیقه بودند آنها که قبل از شهادت امام جعفر صادق علیه السلام این شکوه را خلق کردند.. اللهم عجل لولیک الفرج
مسجد خاتم هیات شهدا .mp3
8.99M
🔰 شرح فرازهایی از دعای مکارم الاخلاق صحیفه سجادیه 🔹نمی شود دم از اخلاق زد اما در برابر ظلم ساکت نشست و از حق دفاع نکرد. باید با دست و زبان به مقابله با دشمن رفت و هدف پیروزی باشد. 🔹سلام فرمانده موشکی بود که به هدف خورد و از آن روز در بین دشمنان ولوله افتاده و هر چه دارند علیه این سرود رو کرده اند. 🔹در این دنیا هم هنر و هم ورزش و هم سینما سیاسی است و به همین خاطر با تیم ملی ایران و بازیکنان تیم‌های مختلف ورزشی کشور برخورد می کنند. 🔹 سلام فرمانده گسترش یافت چون هم پیشروانه بود هم خالصانه و همین باعث عنایت حضرت حجت شده است. 🔹 آنها روزی بمب بر سر مردم آبادان می ریختند و آبادان را حصر کردند امروز به دروغ مدعی دلسوزی برای مردم آبادان شده اند. 🔹ملت ایران در این روزها نیاز به وحدت داشت و برکت حماقت جنود ابليس، پشت سر امام رضا علیه السلام این وحدت شکل گرفته است. ........................ ٩خرداد١۴٠١ مسجد خاتم الاوصیاء
🔻در باب اشاعره دوران ما! 🔹فرض کنیم، اختیار انتخاب رئیس موسسه اطلاعات به جای رهبری، در دست وزیر ارشاد بود، به نظرتان واکنش فعالان سیاسی و فرهنگی اصولگرا به این انتخاب چه بود؟ 🔹پس از صدور حکم رهبر معظم انقلاب برای جناب آقای صالحی، برخی شروع به تجلیل و تمجید از این انتخاب پرداختند و این اقدام رهبری را ستودند. به پرسش اول برگردیم، آیا اگر این انتصاب توسط وزیر ارشاد انجام می شد باز هم برای عده ای ستودنی بود و آن را امری حکیمانه می دانستند؟ 🔹به نظر در چارچوب فکری برخی سیاستمداران مدعی ولایتمداری، نفس افعال ارزشگذاری خاصی ندارد و بسیاری از دارای اقدامات حسن و قبح مشخصی نیست، بلکه ارزش فعل را با فاعل آن سنجیده می شود! 🔹گویا عقل و فکر این افراد قابلیت تشخیص خوبی و بدی ذات افعال را ندارد و معیار ارزش‌گذاری آنان رفتارها و گفتارهای افراد است. لذا هر اقدام رهبری را می ستایند اما خودشان توان تنقیح مناط و قاعده گذاری ندارند و چه بسا همان اقدام اگر از جانب فرد دیگری انجام شود، با اعتراض آنان مواجه شود. 🔹این همان بلیه ای است که از آن به اشعری گری سیاسی تعبیر می شود. حسن و قبح افعال در نظر این تفکر ذاتی و عقلی نیست و خودشان درکی از خوبی و بدی کارها ندارند، بلکه مدح و ذم افعال تابع تصمیم رهبری یا برخی نهادهاست. اینان به زعم خود ولایت مدار ناب هستند که شاقول ولایت مداری در دستشان است و میزان کژی افراد از ولایت را تشخیص می دهند! 🔹اما مساله اینجاست که حرف و عمل رهبری کاملا مخالف اینهاست چرا که ایشان بارها بر عقلانیت و حکمت و پرهیز از پیروی کورکورانه بدون فهم تاکید داشته اند. 🔹بخش مهمی از گفتمان انقلاب اسلامی طرد تحجر و از آن سو نشر آزاد اندیشی است و این ریشه در یکی از اصول دینی و شیعی «عدل» دارد که به واقع اخباری مسلک های اشعرگون با این طرز فکرشان هم عدالتخوارند هم عقلانیت خوار.. 🔹البته باز هم گلی به جمال اشاعره که حسن و قبح الهی را شرعی می دانستند و گلی هم به جمال اخباریها که با تکیه قول معصوم به جنگ عقل می رفتند!
پیام امام .mp3
31.84M
به مناسبت ٢٩ تیر سالروز صدور پیام مهم امام خمینی 🔻پیام امام پیرامون قطعنامه ۵٩٨ به مثابه بیانیه گام اول انقلاب ➖ در این پیام و بعد خطبه ٣١تیر آیت الله خامنه ای، مخاطب اصلی مردم هستند و رهبر و رئیس جمهور وظیفه خود می دانند که اوضاع و شرایط را تا جایی که می شود با مردم در میان بگذارند. ➖ این پیام هم مانند بیانیه ترسیم کلی از گذشته و حال و آینده انقلاب است و سرتاسر امیدآفرینی است. ➖اینکه می گویند پذیرش قطعنامه توسط عده ای به امام تحمیل شد حرف نادرستی است که هم خود امام و هم رهبری آن را رد کرده اند. کسی نمی توانست چیزی به امام تحمیل کند و فقط بر مبنای شرع و برای مصلحت اسلام و ملت تصمیم می گرفت.
202030_425000433.pdf
801.5K
باسمه تعالي 💠انتشار برای اولین بار💠 متنی که هر انقلابی باید چند بار بخواند ✅لوح زرین انقلاب✅ شامل 🔻پیام حضرت خمینی رحمة الله عليه درباره پذیرش قطعنامه ۵٩٨ 🔻و خطبه های نماز جمعه ٣١ تیر ١٣۶٧ امام خامنه ای حفظه الله در تشریح پیام امام 🔰جمعیت طلاب انقلاب اسلامی
مباهله .mp3
2.05M
🔸 یک موضوع مورد اتفاق بین شیعه و سنی است که باید عامل وحدت باشد متاسفانه همین را هم عده ای مایه اختلاف می کنند. 🔹اصل ماجرای مباهله شکست مسیحیان از اسلام است و اینکه بر حقانیت اسلام اعتراف کردند، اما با این حال بر تعصب خود ماندند و اسلام نیاوردند. 🔸نکته مهم مباهله این است که پیامبر و اسلام ناب هیچگاه به زور کسی را مسلمان نکرده است. پیامبر با وجود آنکه مسیحیان اعتراف به حق بودن او کردند ولی مسیحی ماندند با آنها مصالحه کرد. 🔹جنگها در اسلام همیشه به خاطر تحرکات و توطئه‌ های مخالفین و کفار رخ داده است وگرنه پیامبر بنا نداشت با شمشیر کسی را مسلمان کند. شیوه پیامبر تبیین و منطق و استدلال بوده است. 🔸تا وقتی دشمنان، دشمنی خود را به عرصه عمل نکشانند و در کار مسلمین اخلال ایجاد نکنند و دست به اقدام نزنند، کسی با آنها کاری ندارد. امروز هم اگر آمریکا و اسرائیل در دنیا نبودند خیلی جنگها اتفاق نمی افتاد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انا لله وانا اليه راجعون رحلت عالم ربانی و استاد اخلاق آیت الله ناصری تسلیت باد ایشان به روحانیون و مبلغین توصیه می کرد که در کنار اسلام و قرآن و ولایت از رهبری هم تبلیغ کنند و البته خودش هم عمل می کرد
🔰 بررسی عملکرد مردم و نظام در اعتراضات 🔹در چند روز اخیر و در حاشیه برخی ناآرامی ها عده ای به تحلیل و تجریه جامعه شناسی و روانشناسی و سیاسی مردم ایران پرداختند و گاه با مقدمات نادرست نتیجه های نادرست تری از اتفاقات اخیر و سپس رفتارشناسی مردم ایران گرفتند. 🔹تحلیلهایی که مردم و به خصوص جوانان ایران را خشمگین، احساساتی، جدای از دین و انقلاب، منتظر خارج و .... نامیدند و در تشریح آنچه رخ داده به روشنی به ملت ایران و سپس جمهوری اسلامی توهین روا داشتند. به صاحبان این گونه تحلیلها ظاهرا باید گوشزد نمود که قیاس به نفس نکرده و با چشم باز و ذهن دقیق و همه جانبه مردم ایران را بررسی نمایند. 🔹چندی قبل در چندین استان کشور از جمله همدان، یزد و خوزستان مشکل آب آشامیدنی مردم را آزار می داد و یکی از اساسی ترین مسایل زندگی آنان که آب نوشیدنی باشد را دستخوش چالش قرار داده بود. به نظر می رسد در نیازهای انسانی اساسی تر و ضروری تر از نیاز به آب شرب وجود نداشته باشد. 🔹در این مشکل به وجود آمده، مردم به حق معترض بودند و از مسئولین هم گلایه و هم مطالبه داشتند که مشکل آن را حل نمایند. برای بیان این گلایه و مطالبه به حق خود، برخی از مردم به خیابانها آمدند و در مقابل فرمانداری یا استانداری شهر خود تجمع کردند و شعار دادند و حرف حق خود را مطرح کردند. 🔹آیا کسی در این اعتراضات اهانت به مقدسات و آتش کشیدن سازمانها و ساختمانهای حکومتی و کتک زدن پلیس و عوامل انتظامی مشاهده کرد؟ مردم فهیم کشورمان آرام و مودب و در چارچوب عرف و شرع و قانون مطالبه خود را مطرح کردند و گاه علیه مسئولین هم شعار دادند، اما کار به همین جا ختم شد و حتی مسئولان امر بین مردم حاضر شدند و با آنها از نزدیک سخن گفتند. 🔹به واقع آنجا که ملت ایران حرفی داشته باشند حرفشان را منطق و فرهنگ اسلامی و ایرانی بیان می‌کنند و از آن سو نیز نظام نیز شنوای حرفهای آنها خواهد و ناراحتی ها و گلایه های مردم را به جان می خرد و به آنها بها می دهد. به خصوص در دولت جدید که از راس دولت تا ذیل آن مردمی و دائم بین مردم هستند. 🔹پیشتر از این هم در مساله کارگران و معلمان و بسیاری از امور دیگر تجمعات اعتراض آمیز برگزار شد اما هیچگاه آتشی به پا نشد. در سالهای اخیر در ماجرای کرونا مردم ایران بیشترین همکاری را با حکومت و قوانین داشتند و حتی یکی از قدیمی ترین آداب و رسوم خود یعنی سیزده به در را تعطیل کردند تا نشان دهند عقلانیت و تابعیت قانون در کشور در اوج خود است. در اتفاقاتی مانند سیل و زلزله و ... نیز مردم همیشه در خط مقدم کمک بوده اند و بحرانهای این چنینی را در کنار حکومت حل کرده اند. 🔹روشن است آنچه این روزها اتفاق می افتد کار مردم نیست و عده ای آشوبگر با پشتوانه های خارجی خود سعی دارند نظام و مردم را به زحمت بیندازند یا موفقیتهای آنها دیده نشود. 🔻 در همین ماههای اخیر در سرتاسر کشور تجمعات با حضور پرشمار مردم با عنوان سلام فرمانده برگزار شد و از کوچک و بزرگ را در خود جای داد، جشن بزرگ غدیر در خیابان ولیعصر با حضور همه اقشار مردم و سپس راهپیمایی اربعین در عراق و ایران همگی نشان از این دارد که مردم مسمان ایران دل در گروی فرهنگ و سنتهای خویش دارند. 🔹 متأسفانه عده ای با تحقیر ملت ایران و پمپاژ نا امیدی در کشور به جای آنکه به آرامش و حل مساله کمک کنند، آگاهانه یا نادانسته بر تداوم این وضع می کوشند و با توصیف غلط از مردم کشور، مغرضانه یا جاهلانه به دشمن خدمت می کنند و راه را بر تحلیل‌های درست و واقعی می بندند.
4 مهر 1401.mp3
2.23M
🔹اندازه چند کشور حاشیه خلیج فارس و چند کشور اروپایی الان در مشهد هستند ولی به اینها مردم نمی گویند! 🔹 می گوییم درباره جنایات اسرائيل موضع بگیرید می گویند ورزش سیاسی نیست، می گوییم لا اقل درباره تحریمهای ظالمانه علیه ملت ایران حرفی بزنید، می گویند هنر را سیاسی نکنید، اما امروز با همه توان، آنهایی هم تا امروز ساکت بودند به میدان آمده اند و سیاستمدار شده اند!! 🔹 ورزش و هنر سیاسی نیست یعنی علیه آمریکا و استکبار حرفی نزنید وگرنه هر جا به نفع آنها باشد هیچ اشکالی ندارد. 🔹 اینستاگرام سانسور شدید عليه شهدا و مقاومت به راه انداخته، اما درباره آتش زدن قرآن و آموزش بمب در ایران سکوت می کند و حتی به گزارش‌ها اهمیتی نمی دهد.. بعد وقتی آن را فیلتر می کنند، می گویند خلاف آزادی است. 🔹 مردمی که یک روز پشت مرز مهران جمع شده بودند چندین برابر این آشوبگران بودند، این همه مردم در تجمعات سلام فرمانده شرکت می کردند، کدام هنرمند و ورزشکار آمد در کنار مردم؟
🔰عملیات فریب با رمزهای فریبا! 🔹به این عکس مجله تایمز سال 2015 دقت کنید. مساله امروز ایران، به یک حادثه و گشت ارشاد مربوط نیست، یک عملیات ترکیبی از سالهای گذشته علیه دختر ایرانی و سپس علیه جمهوری اسلامی آغاز شده است تا هم زمان هم از زن ایرانی و هم از انقلاب انتقام خود را بگیرد. 🔹اما مانند همین سانسور شده با دروغ و اغوا به میدان آمده اند. نویسنده متن که برای دهه پیش روی ایران تغییرات را در عرصه زنان بیان کرده در بخشی از مقاله اش نوشته است: «نخي كه به دست اين دختر ايراني بسته شده، از بادبادكي در هوا حكايت دارد كه بيانگر اميد به اوج گرفتن و بالا رفتن است.» 🔹 با مشاهده عکس اصلی و بدون سانسور معنای اوج گرفتن و بالا رفتن آن بادبادک معلوم می شود. دقیقا مانند همین روزها که شعار زن و آزادی می دهند اما اگر از دور به واقعیت نگاه کنیم تنها به یک فانتزی نازیبا برمی خوریم... وظیفه اهل علم و اهل رسانه این است که بخش‌های سانسور شده این شعارها را عیان کنند و همان طور که امام خامنه ای بارها فرموده است باید این مطلب در دل و ذهن ما جا بیفتد که ما در قضیه زن، از دنیا طلبکاریم و حرف نو داریم.
شهادت امام رضا.mp3
12.62M
🔹باید جریان واقفیه انقلاب را به جوانان شناساند. کسانی که هدفی جز ثروت و قدرت ندارند و به تعبیر رهبری به حرام‌خواری عادت کرده اند و مانند حیوان جلّال شده اند. 🔹 رهبری اسفند ماه سال گذشته از اغوای خواص توسط دشمن پرده برداری کرده بودند اما کسی این هشدار را جدی نگرفت. 🔹آقای مصطفی محقق داماد به عنوان یک اندیشمند و نخبه یک جریان، بیانیه ای درباره وقایع اخیر داده است که به شدت سطحی و خلاف اصول علمی است. 🔹وقتی فردی مانند محقق داماد با این سابقه علمی در کارزار سیاسی وارد می شود این قدر بی منطق سخن می گوید، تکلیف عناصر سیاسی ورشکسته و سلبریتی ها معلوم است! 🔹 آقای محقق داماد گفته در اوضاع کنونی باید به مسائل اهم مانند اختلاس و ارتشا بپردازیم و مسائل مهم مانند حجاب را رها کنیم... در حالیکه یک طلبه تازه اصول خوانده هم می تواند به ایشان جواب دهد که الجمع مهما امکن اولی من الطرح. 🔹بهتر است ایشان اگر اعتراضی هم دارد از مناصبی که الان دارد و از جمهوری اسلامی و نهادهای وابسته به آن حقوق می گیرد کناره گیری کند و مانند یک طلبه زندگی مردمی داشته باشد.. 🔹او از ماجرای کهریزک می گوید بدون آنکه توضیح دهد مسبب اصلی فاجعه کهریزک دوستان ایشان بودند که با یک دروغ و تهمت بی اساس مملکت را بهم ریختند و اتفافا همین آقای محقق داماد به جای تذکر به تنها به قوه قضائیه حمله کرد. 🔹در ایام کرونا همین طلاب و بسیجیها، دلسوزانه نوکری مردم را کردند و در جایی که خانواده ها حاضر نبودند به والدینشان نزدیک بشوند، طلاب جهادی به کرونایی ها خدمت می کردند و حتی اموات آنها را غسل دادند.
🔰سب نامه و ژاژخایی روشنفکر آمریکایی! 🔹دکتر عبدالکریم سروش از دل امریکا برای مراجع و مشایخ در ایران نامه ای نوشته و خود را در جایگاه مصلح دیده و از پنداشته است که دم مسیحایی دارد و با نفحه رحمانی اش قلم فرسایی کرده و مراجع را امر به معروف و نهی از منکر نموده است! 🔹 همین حس خودبرتربینی و تبختر موجب شده او با تفرعن بر برج عاج بنشیند، خود را همچو رسولی خجسته سروش بداند که باید یک مشت جاهل خائف را نصیحت کند و البته کاش اگر چنین اندیشه ای در سر داشت، بر سبیل ادب طی طریق می کرد و عبارات و تعبیرات شعرگونه خود را با ناسزا و بدکلامی نمی آلود، تا لااقل آن‌چه نوشته در حد شب نامه های دانشجویی وزنی پیدا می کرد و تبدیل به سب نامه نمی شد! ژاژخایی هنر دندانش هزل دستور لب خندانش 🔹خط به خط این یادداشت کوتاه آقای سروش پر از پلشتی و بدگویی و بدخویی و حقد و بی انصافی است و آنگاه که مغز متفکر یک جریان، این گونه بی محابا به بزرگان دین و مردمی ترین نهاد شیعه توپخانه می گشاید از سلبریتی و سیاستمدارش می شود انتظار ادب و منطق داشت؟ وقتی سلطان تکثرگرایی و پلورالیسم تنها خود را صراط مستقیم می داند و بر بقیه چون با او هم نظر نیستند ضرب و شتم را روا می دارد، اگر در کف خیابان هم بیاید با آتش و درفش می آید! 🔹البته نه اینکه سروش آداب و خوش سخنی و احترام را بلد نباشد، چه آنکه چند سال پیش وقتی می خواست علیه تحریمهای ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران سخن بگوید، ابتدا با نرمی و گرمی نظام آمریکا و قوه قضاییه آنجا را ستود و آنگاه درلابلای تملقهایش به شیطان بزرگ و پرزیدنت آن، اشاره ای هم به تحریمهای آمریکا علیه ملت ایران کرد. آری! روشنفکران دور از ملت و فرنگ نشسته فرهنگشان برای دشمن ملت ایران است و شاخ و شانه کشیدن شان برای ایران! 🔹 کاش آقای سروش از اخراج و بیکاری نمی ترسید و یک نامه به کسانی می نوشت که با تحریم و جنگ رسانه ای خرخره ملت را می فشرند و روز به روز به تنگناهای مردم مظلوم می افزایند. اگر البته ایشان دغدغه اش عدالت و مبارزه با جائر و رفاه ملت ایران بود خود به خود می بایست این کار را می کرد اما چه باید کرد آقای سروش آن زمان که ایران بود جایزه اش را از نهادهای امریکایی می گرفت امروز که در آغوش امریکاست بیش از این نمی توان از او توقع داشت! 🔹 او اگر منصف بود، نمی نوشت «چرا روحانیان محرم مردم نمی شوند و محروم نوازی نمی کنند»؟ همین یک پرسش نمایی از تمام این نامه است که نشان دهد که نویسنده یا شاعر این متن چقدر از ماجرا دور است و یا خود را به تجاهل می زند! هنوز بین مردم ایران خاطره خدمات خالصانه روحانیون و طلاب به مردم در شرایط سخت کرونا زنده و جاری است. خاطرات حضور روحانیون در بحرانهایی مانند سیل و زلزله و غیر از آن در شرایط دیگر که همواره بین محرومین و مستضعفین بوده اند و چشمهای کم سو شده لیبرالزده آنها را نمی بیند! هر که بی‌باکی کند در راه دوست ره‌زن مردان شد و نامرد اوست 🔹اینکه از ینگه دنیا در کنار دشمن ملت ایران به محترمترین قشر نزد مردم ایران، یعنی مراجع اهانت کنیم آیا محروم نوازی است؟ جناب سروش بهتر می داند آنکه مردم سال‌های سال است نه تنها مردم کوچه و خیابان بلکه دانشجویان و نخبگان از آنها عبور کرده اند، روشنفکرانی هستند که هیچگاه با مردم همراه نبوده اند و حرمت‌ فکر و اندیشه را با قدرت و ثروت و آرامش دنیوی، خرید و فروش کرده اند. 🔹به غدیر و سلام فرمانده و اربعین و محرم و صفر ارجاع نمی دهم، خوب است جناب سروش، خروش مردم در مراسم تشییع پیکر مطهر علما را در همین چند سال اخیر نگاه کند و در خلوت خود آن را تحلیل کند. 🔹به نظر می بایست برای این جوان دهه هشتادی هیجان زده که سینه ستبر کرد و در خیابان آمد احترام بیشتری قائل شد تا آن شاعر ترسوی بیرون خزیده فحاش که هنری جز حرافی و هتاکی ندارد! ای دل به ادب بنشین برخیز ز بدخویی زیرا به ادب یابی آن چیز که می‌گویی