eitaa logo
قول سدید
212 دنبال‌کننده
211 عکس
80 ویدیو
23 فایل
🇮🇷اتقوا الله و قولوا قولا سدیدا🇮🇷 🔻 قول سدید در بله ble.ir/join/MDhmNWRkYz
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰«کودک کشی» سند رسوایی جریان باطل 🔹آنچه از اعتقادات شیعه مسلم است این است که امام، وظیفه هدایت و ایصال الی المطلوب را به عهده دارد. اصولا طبق قاعده لطف فلسفه وجود امام پس از نبی، ادامه مسیر نبوت برای هدایت بشری تا قیامت است. امام آمده تا همچون نوری، تاریکخانه قلوب را روشن کند و به سمت خدا سوق دهد. «أَعْلاما لِعِبَادِهِ وَ مَنَارا فِي بِلادِهِ» 🔹این هدایت عام و برای همه بشریت است و وظیفه امام است تا حتی شرور و جهال را نیز دست‌گیری نماید و این امر اختصاص به مومنین و محبین حضرات معصومین ندارد. لذا آنچه از سیره ایشان مشخص است، در سر و علن دست و دشمن را برای نیل به کمال الهی و انسانی نصیحت می‌کردند و خیرخواه آنها بودند و در تحقق این مهم ذره‌ای کوتاهی نکرده‌اند. «نَصَحْتُمْ لَهُ فِي السِّرِّ وَ الْعَلانِيَةِ وَ دَعَوْتُمْ إِلَى سَبِيلِهِ بِالْحِكْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَ بَذَلْتُمْ أَنْفُسَكُمْ فِي مَرْضَاتِهِ» 🔹امام تا آنجا تلاش می‌کند که حجت را بر خلایق تمام کند و هیچ نقطه تاریک و مبهمی را برای تکامل انسانها فرو نمی‌گذارد از این رو آنان که امام را درک کرده‌اند، نمی‌توانند در روز حشر در برابر پروردگار حجتی برای نقص و نقض خود بیاورند چه آنکه هر آنچه لازم بوده را امام بیان نموده است. «هُدِيَ مَنِ اعْتَصَمَ بِكُمْ مَنِ اتَّبَعَكُمْ فَالْجَنَّةُ مَأْوَاهُ وَ مَنْ خَالَفَكُمْ فَالنَّارُ». 🔹همین امر در ماجرای کربلا و سیره حضرت اباعبدالله علیه السلام نیز مشاهده می‌شود. آن وجهه بارز حضرت امام حسین(ع) در کربلا بعد امامت ایشان است. اعتراض و قیام ایشان نیز ذیل همین امر باید بررسی شود. امام برای هدایت امت هم رحمت واسعه دارد «الرَّحْمَةُ الْمَوْصُولَةُ» هم باید امر به معروف و نهی از منکر نماید و با عده‌ای ستیز نماید. «اَمَرْتُمْ بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَيْتُمْ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ جَاهَدْتُمْ فِي اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ حَتَّى أَعْلَنْتُمْ دَعْوَتَهُ» تمام خطبه‌های حضرت امام حسین(ع) در روز عاشورا و قبل از آن باید دراین راستا مورد توجه قرار بگیرد. 🔹یکی از نمونه‌های روشن این جلوه امامت در کربلا، ماجرای شهادت حضرت علی اصغر علیه السلام است. برخی سهل اندیشان تصور می‌کنند در خواست آب از دشمنان گرگ صفت برای نوزادی صغیر نشان از ضعف و ذلت دارد! برخی ممکن است آن را مذاکره و تسالم معنا کنند و یا عده‌ای فقط دست بر احساسات پدری گذاشته و آن را از جنبه عاطفی تحلیل نمایند. اگر چه احساس و عاطفه در انسان کامل نیز در اوج است اما حرکت اباعبدالله الحسین در تقاضای آب از لشگر خونخوار عمرسعد تنها از این باب نبوده است. 🔹حضرت علی اصغر علیه السلام حجت پایانی امام حسین علیه السلام برای نجات فریب خوردگان لشگر اموی بود. عده‌ای ممکن بود، ندانند در میان سپاه حسینی، طفل شیرخواری وجود دارد و اگر این موضوع را می‌دانستند شاید دست از نبرد می‌کشیدند. شاید جمعی نمی‌دانستند که کودکان حضرت تشنه‌اند و نیاز به آب دارند و اگر التفات به این موضوع پیدا می‌کردند فطرت انسانی شان برانگیخته می‌شد و از سپاه کفر را ترک می‌کردند! شاید این اقدام اباعبدالله عده‌ای را متوجه می‌کرد که ایشان برای جنگ به کوفه نیامده است که اگر چنین بود اهل و عیال خویش را به همراه نمی‌آورد و سپاهی فراهم می‌نمود... به هر دلیل، امام حسین(ع)، فرزند خود را سر دست گرفت تا شاید دست عده‌ای را بگیرد و از قعر جهنم به باب جنت برساند! 🔹با این دید، این اقدام امام حسین(ع)، واجب و از باب انجام وظیفه هدایت بوده است و در واقع ایشان به عنوان امام امت این فعل را انجام می‌داد ترک واجب کرده بود و روشن است امام معصوم از معصیت و ترک واجب بری است. این اقدام حضرت هم برای افراد بسیاری در آن جمع و هم در طول تاریخ حجت را تمام کرد و اگر کسانی بعد از این ماجرا همچنان سر صف سپاه عمر سعد هستند یا پس از آن، در طول تاریخ حامی آن جریان هستند، حجتی برای این رفتار خود ندارند! 🔹حضرت علی اصغر(ع) در طول تاریخ سند رسوایی و حجت بطلان جریان یزیدی شد چه آنکه استمداد حسین(ع) از دشمن در واقع دست گذاشتن بر فطرت انسانی آن قوم بود، که به دین و مسلک مرتبط نمی‌شود. هر انسان آزاده‌ای در برابر طفل بی‌دفاع و بی‌گناه منقلب می‌شود و تحمل ظلم به او را ندارد. 🔹امروز نیز در عرصه بین المللی صحنه همان است که در کربلا بود، آنچه در یمن و فلسطین و میانمار و ... علیه کودکان بی گناه رخ می‌دهد سند باطل بودن و ستمگری و سفاکی گروههای کودک‌کشی است که به راحتی خون کودکان را می‌ریزند اما فریاد حقوق بشر سر می‌دهند.
نمی توانم این عکس را ببینم و بر جوش و خروش درونم غلبه کنم... رئیس جمهور در جمع غسالان! زیبا، باشکوه... در موج اول کرونا، وقتی غسل اموات کرونایی به راه افتاد و بچه های جهادی کار را دست گرفتند، به خیلی ها توصیه شد سری به آنها بزنید، خیلی ها جرات نکردند بیایند و از دور سلامی رساندند... وقتی امید زندگانی آمد، غسالها روحیه خوبی گرفتند برخی مسوولان رده چندم هم آمدند.. یک عده به جای آمدن ترجیح دادند بسته های خوراکی بدهند... آقای رئیسی دست مریزاد... می شد تا حرم امام رفتی، پروتکل را بهانه کنی و به آن منطقه آلوده نروی کسی هم چیزی نمی گفت... اما حالا که رفتی و من می دانم چه روحیه ای به آن مردان و زنان داده ای، اول از آن غسالهای گمنام و با اخلاص و بعد از شما از ته دل تشکر می کنم.. من شما را سالهاست می شناسم، می دانم اهل کار نمایشی نیستید، اما اگر این کارتان نمایش هم باشد، دست مریزاد که خیلی ها جرات این نمایش را هم نداشتند... برکت این دیدار به دولت تان خواهد آمد... یقین دارم.
«خورشید» کم نور مجیدی!؟ 🔻 آقای مجید مجیدی را به ساخت فیلم‌های عدالتخواهانه و توجه به اقشار مستضعف می شناسیم. او در غالب فیلم‌هایش معضلات زندگی کسانی را به تصویر می کشد که در جامعه کمتر دیده می شوند. 🔻 این سبک مجیدی در ساخت فیلم همان هنر متعهدی است که مورد تایید و تاکید امام خمینی بود و به زیبایی و لطافت، جنگ فقر و غنا را به نمایش می گذارد. 🔻 در فیلم‌های مجیدی علاوه بر تلخیها و مشکلات، نور امید هم وجود داشته است به طوری که بیننده بعد از دیدن فیلم با وجود این‌که با سختی ها و غصه های داستان همراه بوده اما در آخر فیلم، ضمن هشدار و توجه به آسیب‌های جامعه، در نهایت به پوچی و بی انگیزگی نمی رسید بلکه با یک حال خوش از سینما خارج می شد. 🔻 در «بچه های آسمان»، طواف ماهیها دور پاهای تاول زده قهرمان داستان، در «آواز گنجشکها» آن نقاشی زیبای دختر روی گچ پای شکسته پدرش، در «باران» آن پرواز ملکوتی آن پسر و گسست از مال دنیا برای عشقش، در رنگ خدا زندگی زیبای روستایی و... موقعیت‌هایی است که بیننده را با مظلومیت شخصیتهای فيلم گره می زند و او را بین خوف و رجا نگه می دارد. 🔻 «خورشید» مجیدی، باز هم سراغ محرومین جامعه رفته و هنرمندانه به زیست کودکان کار پرداخته است، اما این بار از ابتدا تا انتها تلخی و خشونت است. بر خلاف فیلمهای دیگر مجیدی، با پایان خورشید، من بیننده آن حال خوش را ندارم. فیلم پر است از تلخی، فقر، فریب، اعتیاد، خشونت، تبعیض، بی پناهی، شکست، اشک، ناسزا، فرار و... 🔻 گنجی نیست، خیّری نیست، کمک و حمایتی نیست، رضایت نیست... خورشید تعطيل می شود، پناهجویان اخراج می شوند، ناظم مدرسه بازداشت‌ می شود، زیر خاکی موعود، مواد مخدر است، مادر از بیمارستان مرخص نمی شود و... در بین همه اینها فیلم تمام می شود.. داستانی شبیه شنای پروانه، متری شش و نیم، مغزهای کوچک زنگ زده و... این دست فیلم‌ها. 🔻 مجیدی، پیشتر از فقر و فلاکت و محرومیت می گفت اما سیاه‌نمایی نمی کرد، خشم و نفرت را افزایش نمی داد، جامعه را رها و بی عاقبت تصویر نمی کشید، نا امیدی و افسردگی را القا نمی کرد، چیزی که متاسفانه در «خورشید» رخ داده و بیننده پس از کش و قوس‌های فراوان به این نتیجه می رسد که انتهای کار هیچ چیز وجود ندارد، جز زنگ اخباری که کسی صدایش را نمی شنود!
انا لله وانا اليه راجعون استاد پیشکسوت قرآن و دلسوخته اباعبدالله حاج عباس دشتی پس از یک عمر خدمت در آستانه کتاب خدا به اربابش پیوست و در جوار رحمت حق آرمید. شادی روح پدر خانمم فاتحه مع الصلوات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 حواسش هست... 🔹 زلزله آمده و جمعی از گروه‌های جهادی بطور خودجوش باروبنه بسته و از مسیرهای صعب العبور خود را به مردم رسانده اند تا هم به آنها کمک کنند و هم صدای آنها باشند برای رفع مشکلاتشان. بالاترین مسوول اجرایی کشور تماس گرفته تا از اوضاع باخبر شود واز این گروهها تشکر کند که همیشه قبل از نهادها دست به کار می شوند. 🔹این تماس تلفنی، قوت قلب گروههای جهادی و مسوولین است، کسانی که شاید توقعش را نداشتند رئیس جمهور شخصاً پیگیر مساله باشد و نهایت به همکاری وزیر یا استاندار دلخوش کرده بودند، حالا می بینند رئیس جمهور هم حواسش هست. 🔹مساله اصلی همین است،حواسش هست.. البته غير از قوت قلب، برای فرماندار و استاندار این پیام را دارد که رئیس جمهور در تهران ننشسته تا در دفتر کار خود فقط امر و نهی به وزرا کند، بلکه این رئیس جمهور حواسش هست، نمی توانید قسر در بروید.. بله نگران باشيد که ناگهان ممکن است بالگرد رئیس جمهور پیش شما فرود بیاید. دیگر دوران تسبیح چرخاندن جلوی دوربین و ماله کشی کارها گذشته است. نمی توانید با یک گزارش سر و ته قضیه را هم بیاورید. 🔹حالا ما منتظریم ببینیم نتیجه این تماس تلفنی را.
🔰 گزینه مناسب سازمان فرهنگ ارتباطات 🔹هویت و سابقه دیرین ملی و مذهبی ایران دو سرمایه بزرگی است که با آمیخته شدن با هویت انقلابی، یک قدرت نرم موثر و یک پشتوانه عظیم فرهنگی برای ایران امروز بنا کرده است. این عنصر مهم در داخل و خارج باید تبیین و تکریم و تبلیغ و ترویج شود. همان مقدار که در داخل کار نشده است، چندین برابرش در عرصه بین الملل بی توجهی به این امر دیده می‌شود. 🔸امروزه دیپلماسی اقتصادی و فرهنگی و حتی ورزشی بیش از دیپلماسی سیاسی نفوذ و بروز دارد. سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نهادی است که وظیفه دارد فرهنگ ایرانی و اسلامی را با رویکرد اسلام ناب به مردم جهان به خصوص مسلمين معرفی نماید. مساله اینجاست که در وظیفه این سازمان، ترویج تمدن و فرهنگ ایرانی و اسلامی باید مبتنی بر اسلام انقلابی باشد که برگرفته از عقلانیت و دوری از افراط و تحجر است. 🔹اینکه تا امروز تلاش‌های این سازمان چه نمره ای در دیپلماسی فرهنگی می گیرد را به وقت دیگری وا می گذارم اما آنچه این روزها از تحول و تغییر در آن به گوش می رسد، نویدبخش روزهای متفاوتی است. گفته می شود حجت الاسلام دکتر سیدکمیل باقرزاده از نامزدهای ریاست بر این سازمان است. زمزمه حضور این طلبه انقلابی برخی را به تکاپو انداخته است تا با تخریب او، محافظه کاری در سازمان را تمدید نمایند. 🔸به پاس بیش از 15 سال آشنایی با آقای باقرزاده و به حکم انصاف، می بایست بنویسم که باید به کسی که روی این نام دست گذاشته است دست مریزاد گفت که به خوبی درک کرده سید برای چنین فضایی مناسب است. اما با مطرح شدن نام او برای این جایگاه، وقتی سابقه او را مرور می کنیم، با قاطعیت می توان گفت از بهترین گزینه ها برای این سازمان است. 🔹اولا همین ابتدا این شبهه را برطرف‌ کنم که سید، پسر سردار است اما «آقازاده» به معنای رایج نیست. در همه این سالها خوی «آقازادگی» در او ندیدم چنانچه پدرش هم ادعای آقایی ندارد. هر دو متواضع و فروتن و به شدت متخلق و مودب به آداب دینی اند. 🔸هیچگاه از رابطه سببی و نسبی اش برای پیشبرد کارهایش استفاده نکرده و این روحیه به هیچ وجه در او نیست. دقیق بخواهم بگویم شايد در جنگ سوریه و حضور در میدان جنگ کمی از این رابطه سود برده باشد. او این سالها در عراق و سوريه لباس رزم پوشید و علیه داعش سلاح دست گرفت و چند بار تا مرز شهادت رفت. 🔹او اهل فضل است و محضر اساتید بزرگی مانند آقامجتبی تهرانی، آیت الله هاشمی شاهرودی، آیت الله عمیدزنجانی و... را از نزدیک درک و همین امر چارچوب ذهنی او را با اسلام فقاهتی و حکومتی عجین کرده است. او به خوبی و عمیق با اندیشه امام و رهبری آشناست و نه فقط مروج آن که ملتزم به آن است و با این اندیشه زندگی می کند. 🔸 بخشی از مخالفت‌ها با این انتصاب، از سوی محافظه کارانی است که تاب تفکر انقلابی و جهادی را به خصوص در عرصه دیپلماسی ندارند، گرچه سعی می کنند اعتراض خود را وجیه و منطقی نشان دهند اما در اصل حاشیه سازی می کنند تا اصل مطلب مغفول بماند. 🔹 باقرزاده سالهاست در حوزه بین الملل به خصوص کشورهای منطقه و محور مقاومت، مطالعه و حضور میدانی دارد و شناخت درست و تقریبا کاملی از این عرصه دارد. به دلیل کار‌ش در بخش بین الملل انتشارات انقلاب اسلامی، این فهم و آگاهی ریشه ای تر و دقیق تر هم شده است. 🔸او رسانه را هم خوب می شناسد و در این عرصه هم موفق بوده است. سید کمیل هم اهل فکر است و هم اهل قلم. همیشه ایده های نو دارد و رو به جلو می اندیشد. هر جا کاری را به او سپرده اند با خلاقیت آن را پیش برده است. او فکری روشن و به روز دارد و در عین حال پایبند به اصول است. 🔹همه اینها را گفتم که بگویم «سید کمیل باقرزاده» جوان، مومن، انقلابی، باسواد، حزب اللهی، خوش فکر، جهادی، دلسوز مردم و کشور، با سعه صدر و اهل گفتگو، معتقد به توانایی های جوانان کشور، وزين و امین، ساده زیست و فروتن همان فردی است که می‌تواند سازمان عریض و طویل فرهنگ و ارتباطات اسلامی را از این رخوت بیرون بکشد و طرحی نو در اندازد. 🔸او این توانایی را دارد که نشان دهد ضمن فراجناحی بودن و با نگاه ملی، می توان انقلابی کار کرد و اتفاقا بهترین شیوه تبلیغ فرهنگ ایرانی و اسلامی همین مسیر است. ٢٣ مهر ١۴٠٠
🔰ریشه تدین و انقلابی‌گری! 🔹«در گذشته، برخی اعضای شورای شهر به این اعتماد عمومی مردم توجه جدی نکردند و الان بنده در لفافه عرض می‌کنم ضربه به اعتماد عمومی زده شد خود عزیزان باید جبران کنند... واضحتر بگویم جبران این خدشه، به نصب مدیران انقلابی است، نصب مدیرانی که متعهد و متخصص باشند، اما آنچه که در نصب بعضی مدیران دیده شد، تخصص بود اما آن تدین و تعهد کافی نبود. کسی که محاسن ظاهری ندارد چه انتظاری دارید که محاسن درونی داشته باشد؟ هی می‌گویند محاسن دیگر، شما محاسن ظاهرش را ببین! ریش ندارد! کسی که علنی دارد کار حرام مرتکب می‌شود، چه انتظاری است که انقلابی باشد، خادم به مردم باشد؟» (پیاده شده از صوت نمازجمعه 23 مهر 1400 از سایت ستاد برگزاری نماز جمعه اصفهان) 🔹آنچه گذشت فرمایشات امام جمعه محترم اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین مهدوی است که روزهای گذشته حواشی بسیاری ایجاد کرده بود. جدای از کسانی که همواره با غرض و مرض دنبال بهانه می‌گردند تا علیه اسلام و انقلاب عقده گشایی کنند، این بیانات چنان عجیب بود که برخی در مقام دفاع از ایشان هم باورشان نمی‌شد که امام جمعه محترم، منظورش از محاسن، «ریش» باشد و آن را به خوبی و نیکی معنا کردند. اما رجوع به صوت کامل خطبه دوم نشان می‌دهد منظور ایشان از محاسن دقیقا همان «ریش» است! راجع به این سخنان چند نکته قابل ذکر است: 1⃣اینکه باید مسئولین در نظام اسلامی علاوه بر تخصص مزین به تدین هم باشند سخنی درست است اما روشن است تعهد و ایمان اموری ذو مراتب هستند و توقع عصمت (و حتی عدالت فقهی در اغلب مناصب) از کارگزاران نظام نمی‌رود، بلکه فرد مسئول می‌بایست تا حد مناسبی مشهور به تدین و تقوا باشند، نه اینکه تمام راذیل اخلاقی، گناهان صغیره و مکروهات را نیز ترک کند. از طرفی تفسیق مومن جایز نیست و به راحتی نمی‌توان به فردی اتهام ارتکاب فعل حرام علنی زد. حرمت تراشیدن ریش در نظر بسیاری از مراجع، احتیاط واجب دارد و احتمال دارد فردی که محاسن ندارد، توجیه شرعی داشته باشد. 2⃣به نظر این گونه نیست که همه معاصی با روحیه خدمتگزاری تنافی داشته باشند. اشرافیت، تکبر و تفرعن، دروغگویی، طمع و دلبستن به دنیا، دزد بودن و از این دست رذائل اخلاقی و معاصی اگر در فردی نهادینه شده باشد، مقام را به دید طعمه می‌نگرد و بجای مردمداری و خدمت، به فکر پر کردن جیب خود است. اما آیا همه رذایل اخلاقی این چنین است؟ البته هر رذیله نقطه ضعفی برای فرد محسوب می‌شود اما نمی‌توان یک قاعده کلی ساخت که هر کس عاصی یا بداخلاق است، خادم و انقلابی نیست! 3⃣مردم فردی مانند را دیده اند که «محاسن ظاهری» نداشت، اما از بسیاری از روحانیون و مبارزین زمان طاغوت، محاسن درونی‌اش بیشتر بود و اتفاقا امروز به عنوان یکی از نمادهای خدمت و انقلابی بودن در تاریخ انقلاب شناخته می‌شود. لذا این استدلال که هر کس ریش ندارد پس ریشه انقلابی هم ندارد در غایت سستی است و جا دارد به جای سخنان دافعه‌دار و جنجال برانگیز به سیره امام و رهبری و بزرگان انقلاب نگریسته و طبق آن موضع‌گیری کرد. 4⃣ در حالی امام جمعه اصفهان از شورای شهر می‌خواهد بالاترین مراتب ایمان را در نصب شهردار لحاظ کند که رهبری، فراوان به افرادی بدون محاسن ظاهری در مناصب مختلف با حکم مسؤوليت داده‌اند و اتفاقا آنها را با اوصافی مانند متدین و انقلابی ستوده‌اند! 5⃣حتما آرامش دینی و سیاسی با خدمت خالصانه به مردم صورت می‌گیرد، اما یکی از عوامل آرامش جامعه، دقت در بیان مطالب و فهم اولویتهای مردم و کشور، از سوی اهل بیان و قلم است در غیر ین صورت هر هفته باید منتظر یک جنجال تازه بود!
🔰فرار زیر عبای مرجعیت 🔸«توصیه حقیر این است که باید با تمام کشورهای دنیا با عزّت و اقتدار رابطه داشته باشیم. اینکه با بسیاری از کشورها قهر باشیم صحیح نیست و به ضرر مردم عزیزمان است. شما باید با عقلانیت و تعامل سازنده، حقوق ملت را احقاق کنید. امروز یکی از راه‌های اصلاح امور این است که با حفظ منافع کشور و با عزّت، با جهان در ارتباط باشیم که خیلی از مشکلات برطرف خواهد شد». 🔹آنچه بیان شد بخشی از بیانات آیت الله صافی دردیدار رییس مجلس بود که در روزهای اخیر دستخوش حواشی سیاسی قرار گرفت. ماجرا از آنجا شروع شد که یکی از سایتهای خبری این قسمت از سخنان ایشان را برنتافته و نقدی بر آن نگاشت. همین امر موجب شد تا عده ای این مطلب را توهین به ساحت مرجعیت تلقی کنند و در اعتراض به آن سایت و در دفاع از آیت‌الله صافی موضعگیری نمایند. در این باره چند نکته قابل ذکر است: 🔸١.کلیت آنچه ایت‌الله صافی بیان کرده است، همان مطلبی است که در سند چشم انداز بیست ساله هم آمده و سیاست کلی نظام از ابتدا همین بوده است که بر مبنای «عزت و حکمت و مصلحت» روابط خارجی خود را تنظیم نماید و همان گونه که در کلام آیت الله صافی هم ذکر شده با عقلانیت و حفظ منافع کشور و عزت باید با کشورهای جهان تعامل داشت. در کلام رهبری معظم نیز بارها این نکته راهبردی بیان شده است و لذا توصیه به این مهم از سوی مرجعیت امری پسندیده و از باب «و ذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْرى‌ تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِينَ» شاید واجب هم باشد. 🔹این توصیه‌های آیت الله صافی سخن تازه‌ای هم نیست ایشان در اسفند سال 97 در دیدار با وزیر خارجه وقت نیز گفته بود: «اینجانب همیشه توصیه داشته‌ام که با همسایگان و جهان اسلام ارتباطی قوی همراه با حفظ عزت و منافع خود داشته باشیم و صلح و صفا و مهربانی را به تمام کشورهای جهان صادر کنیم. ا نه‌تنها با دوستان، بلکه با دشمنان نیز می‌توانیم با عقلانیت و حفظ عزت و منافع کشور در ارتباط باشیم.» 🔸لذا مشی ایشان همیشه همین بوده و این بار هم کما فی السابق موضع‌گیری نموده است که به یقین این گونه مواضع از سوی مراجع مبتنی بر تقوا و دلسوزی برای کشور و ملت است و با موضعگیری یک عنصر سیاسی متفاوت است. این همان نکته‌ای است که اگر قرار است نقدی بر مرجعیت انجام شود باید لحاظ شود. 🔹٢. در بیان آیت‌الله صافی به حل مشکلات اقتصادی مردم تاکید شده است و ثقل بحث ایشان همین مطلب است و در ادامه توصیه کرده است اگر این مشکلات ریشه در تعاملات بین المللی دارد خوب است این موانع برطرف شود. به تعبیری روشن است اثبات شی نفی ماعداه نمی‌کند و توصیه به بهبود روابط با سایر کشورها، نفی اقتصاد مقاومتی و توجه به درون و تولید ملی نخواهد بود. 🔸متاسفانه برخی جریانات که همواره برای پیشرفت و حل مشکلات کشور نگاه به خارج دارند و حتی به تحقیر توانمندی‌های داخلی می پردازند سعی دارند با بزرگنمایی و حتی تحریف آن، این بیانات را مصادره به مطلوب کرده و به یک موضع جناحی فرو بکاهند. 🔹٣. اگر سخنان آقای صافی را حمل بر قضیه خارجیه کرده و از یک توصیه صرف مبتنی بر قضیه حقیقیه بیرون بیاوریم، باید به این نکته توجه داشت که اگر امروز با بسیاری از کشورها قهر هستیم، نتیجه هشت سال دیپلماسی آقایانی است که به توصیه بزرگان توجه نکردند و با خوشبینی و ساده‌اندیشی همه تلاش خود را در صدد قدم زدن و دست دادن و عکس انداختن با آمریکا مصروف داشتند و دنیا را در آمریکا خلاصه کرده و تعامل با سایر کشورها را مشروط به راضی کردن کدخدا دانستند! 🔸سیاستی که نتیجه‌اش پاره کردن برجام، افزایش تحریمها، محدودیتهای بیشتر در روابط با کشور و در نهایت به هم ریختن اوضاع اقتصادی کشور شد! اکنون عجیب است جریانی که مخاطب این فرمایشات است به جای آنکه پاسخ دهد چرا ژنرالهای مدعی شما بعد هشت سال اوضاع کشور را در داخل و خارج به این وضع رسانده‌اند، می خواهند خود را پشت مرجعیت پنهان کنند و با ژست دفاع و حمایت از مراجعیت مسایل اصلی را به حاشیه ببرند و فرافکنی کنند! 🔹جریان اصلاحات که امروز مدعی دفاع از مرجعیت شده است سابقه تاریکی در اهانت به مرجعیت و حتی احکام اسلام دارد. هنوز ایامی که در روزنامه ها وتریبونهای اصلاحات به احکام اسلام و مراجع اهانت می‌شد و آنها را از موضعگیری سیاسی نهی می‌کرد در اذهان باقی است سابقه این جریان نشان داده است که از هر چه لازم باشد برای منافع جناحی و سیاسی خود بهره می‌برد و حق و حقیقت برایشان تا وقتی مهم است که در خدمت منافع آنها باشد!
تقریبا معلوم بود تیتر سایتهای اصلاح طلب، ناقص و جهت دار و بودار است... ابتدای خطبه، صديقي مانند همه ائمه جمعه، خودش و دیگران را توصیه به تقوا کرده و آیه ای از قرآن را بیان و ترجمه می کند... در بین صحبت‌هایش حتی مسوولیت‌های سیاسی و اجتماعی را هم می آورد... موضوع خطبه اصلا چیز دیگری است... اما دوستان عجول و کم صبر در دام تیترهای سیاسی می افتند و می گویند صديقي گفته مردم عامل مشکلات هستند و چند روز با سنگین ترین حجم علیه او و نماز جمعه هجمه می کنند... بله لازمه جامعه آباد و آزاد، تقوا و عقلانیت و عدالتخواهی توام با صبر و معنویت است. https://www.instagram.com/tv/CWN0Pa7DqZJ/?utm_medium=copy_link
🔰 عقل بهتر است یا تاریخ؟ 🔹بعد از آنکه فیلم سخنان آقای گرگیج را دیدم، به نظرم آمد، در بيانات او اهانتی به اهل بیت نیست و متأسفانه در گیر و دارهای رسانه، غرضها و تعصبات و جوگیری ها و غفلت‌ها و عوامگرایی ها، برداشت ناصحیحی از کلام ارائه شده است. او اگر چه روش و منش غیرعالمانه ای در بیان نظراتش پیش گرفته، اما توهینی به اهل بیت نکرده، البته توهین به یک گروه و عقیده نموده است. به نظر او امیرالمؤمنین و اولادش تن به خلافت دیگران داده اند و حتی با ایشان رابطه دوستانه هم داشته اند ولی برخی افراد با رجوع به اسنادی که به نظر او صحیح و معتبر نیستند به اشتباه راه دیگری می روند و به لوازم این اعتقاد غلط خود توجه ندارند! 🔸او در این خطبه اخیر و سایر خطبه هایش سعی کرده ارادت و اعتقاد خود به تقدس و عظمت خاندان اهل بیت بروز دهد از این رو نمی توان او را فردی معاند و مخالف اهل بیت دانست. از این رو نقد به او از این منظر صحیح به نظر نمی رسد. 🔹اما آنچه درباره سخنان او می توان گفت این است که روش بیان او، خطابه و برای اقناع مخاطبان هم نظرش مناسب است، لذا فقط مصرف یک نماز جمعه محفلی اهل سنت آن هم در سطح عامیانه دارد. سخنان او به هیچ وجه از روش علمی تبعیت نمی کند و روشن است، او در جمع تابعین خود نیازی به بحث علمی نبیند. 🔸برای نمونه او در باب برخی مسائل تاریخی مدعی می شود که مخالفان «هیچ» توجیهی در برابر آن ندارند! اين در حالى است که با اندک جست‌وجویی به راحتی می توان به کتب و مقالات و سخنرانی هایی دست یافت که همین مسائل را توجیه کرده اند و اتفاقا از آن سو جواب درخوری به آنها داده نشده است. حضور حسنین در جنگ با ایران، دختر یزدگرد، ازدواج امام حسین با بانوی ایرانی، ازدواج ام کلثوم و... بسیاری از ادعاهای تاریخی چنان محل اختلاف است که گاه از اساس نفی و تاریخ سازی و افسانه تلقی شده اند. 🔹گرگیج در مسند امامت جمعه نشسته است و قصد دارد ایمان مخاطبین خود را تقویت کند و در این راه صلاح دانسته برخی حقایق را برای مخاطب عام خود پنهان کند، غافل از اینکه این روش در دوران حاضر که منابع به راحتی در دسترس هستند و ارتباطات‌ رشد کرده، راهکار کاملا اشتباهی است. ضمن اینکه احتمال شیطنت رسانه ای هم در این حالت بسیار است. 🔸هر کدام از آیاتی که او تفسیر و روایت‌هایی که ذکر می کند، حتی در بین خود اهل سنت، معرکه آراست و او سعی دارد بدون اشاره به این اختلافات و احتمالات حرف خود را به کرسی بنشاند. اختلافاتی که گاه مبنایی است و با ذکر چند مصداق تاریخی نمی توان پاسخ آن را داد. 🔹برای نمونه، شیعه نصب امام را عقلا از جانب خالق ضروری دانسته ولی اهل سنت امامت را از جانب خلق می داند، از این رو شیعه برای امام، علم و عصمت حداکثری قائل است. این مبنای عقلی یقینی با وقایع ظنی تاریخی قابل ابطال‌ نیست و هر جا بین این دو تعارضی به نظر برسد، می توان نقل را به سود عقل تأویل برد. 🔸از این رو می توان بدون توجه به وقایع تاریخی پس از رحلت پیامبر، امام و خلیفه ای را با استدلال عقلی قبول داشت یا نداشت و یقین را فدای ظن نکرد. با این شیوه ممکن است برخی از وقایع تاریخی اصلا قابل تامل نباشد! قشری گری و ظاهرگرایی بلای جان عقلانیت است و امروز راهکار درست وحدت و دوری از تفرقه، ستیز با تفکرات سلفی و اخباری و قشری است.
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
4_5949306810572737266.pdf
1.82M
🔰ویژه نامه روزنامه به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی 🌐 (نگاهی الهیاتی به وصیت‌نامه حاج قاسم) آخرین پیام سردار 👈صفحه ٧
✔️حاج آقا سلام، بیا برسونمت عید غدیر سال ٨٧ بود که ملبس شدم. خودش داستانی داره که بگذریم. زود رسیدیم به محرم. 🔹 یک شب بعد مراسم داشتم می رفتم خونه. تو تاریکی شب یک پراید زد کنار، گفت: کجا می ری بیا برسونمت. من سوار شدم، با این نیت که نهایتا تا سر خیابان، ایستگاه تاکسی با او برم.. خودشو معرفی کرد. از ارامنه بود. گفت با مادرم زندگی میکنم کلی حرف زدیم از دوستاش و زندگیش و.... اصرار کرد منو تا دم در خانه رسوند... از نارمک آمد تا سرآسیاب دولاب.. گفت: شما هم مثل کشیش های ما قابل احترامید 🔻 یک ظرف یه بار مصرف غذا جلوی داشبوردش بود. وقتی داشتم پیاده می شدم گفت: حاج آقا ببخشید تعارف نکردم این غذای هیاته می خوام ببرم خونه مادرم مریضه بهش بدم بخوره.. گفت: برامون دعا کن و اشک تو چشمایش جمع شد... رفت. ⭕️ چند روز بعد دوباره تو همون مسیر منو دید گفت حاج آقا بفرما بالا... گفتم نه شما اذیت میشی مگر قول بدي تا سر همین خیابون ببری... خندید گفت حالا بیا و باز منو رسوند تا دم در خونه... از کنار قبرستون ارمنی ها که رد شدیم.. گفت عمه من اینجا خاکه.. قبلا میومدیم براش یک فاتحه می خواندیم.. گفتم فاتحه می خوندید؟ خندید گفت عادت کردم دیگه، منظورم همون دعاس به دین خودمون... 🔻 پ.ن. جناب زائری از رفتار بد مردم با خود‌ش در ده روز اخیر گفته است... این کلام ایشان بهانه شد تا از خاطرات خوبم با مردم بنویسم از 13 سالی که احترام و تمجید را صد برابر از جسارت و توهین دیده ام... احترامی که غالبا لایقش نبودم با هشتگ بیشتر در این باره خواهم نوشت...
🔰نقش اسلام در استحکام رابطه ایران و روسیه 🔸سفر اخیر رییسی به روسیه حاوی پیامهای بسیاری برای دوستان و دشمنان و می‌باشد، اما آنچه در این میان باید مورد توجه قرار گیرد این است که امروزه در روابط بین‌الملل و دیپلماسی رسمی اگر از دیپلماسی عمومی غفلت شود، این گونه سفرها شکننده خواهد بود و نتایج حداکثری خود را بدست نمی‌آورد. 🔹به همین منظور لازم است در کنار روابط سیاسی اقتصادی، پیوست فرهنگی نیز وجود داشته باشد تا روابط سیاسی و اقتصادی محدود به دولتها نباشد که با تغییر دولتها، مورد تزلزل قرار گیرد. 🔹عناصر فرهنگی مانند تاریخ، ادبیات، هنر، مردم‌شناسی و گردشگری با اقسام مختلفش و روابط دانشگاهی و نخبگانی که هر کدام در جای خود مفید و ضروری می‌باشد، اما در ارتباط با روسیه یکی از مولفه‌های قدرت نرم و لوازم مناسب فرهنگی بین دو ملت و حتی دولتها مساله دین است. 🔸 پس از مسیحیت ارتدوکس دومین دین در روسیه است و جمعیت قابل توجهی مسلمان در آنجا زندگی می‌کنند که بخش مهمی از آنها در قفقاز ساکن هستند و پیوند تاریخی و فرهنگی با ایران دارند و حتی ریشه خود را ایرانی می‌دانند. 🔹 مسلمانان در روسیه غالبا اهل سنت هستند که قسمتی از اینها گرچه در اعتقادات اشعری و یا ماتریدی هستند اما به صوفیه نیز گرایش دارند که این تمایل عرفانی نقطه آغازین خوبی برای مفاهمه و گفتگو است. 🔹بخش دیگری از مسلمانان روسیه سلفی‌هایی هستند که از سوی وهابیت و عربستان تغذیه فکری و مادی می‌شوند و اغلب آنها طرفدار اسلام تکفیری و خشن هستند که ملت و دولت روسیه روی خوش به آنها نشان نمی دهند و از گسترش آنها نگران هستند و علاقه ندارند این تفکر رشد و گسترش پیدا کند. از این رو ارائه اسلام معتدل مخالف سلفی گری و خشونت مورد توجه روسهاست. بی تردید اسلامی که ایران مبلغ و مروج آن است و با عقلانیت و پرهیز از افراط و تفریط همراه است و مردم را به زندگی سالم و حیات طیبه دعوت می کند، می تواند جایگزینی مناسبی برای تبلیغ اسلام سلفی باشد. به همین جهت ظرفیت بی‌بدیل اسلام ناب بهترین پیوست فرهنگی رابطه ایران و روسیه می‌باشد. 🔸همین امر در رابطه با چین هم می‌تواند مورد توجه قرار گیرد چه اینکه امروز چین برای مسلمانان خود درخواست محتوایی مناسب دارد که بتواند ضمن ارضای معنوی و دینی مسلمانان امنیت و آرامش خود را نیز تامین نماید. 🔹همکاری خوب ایران و روسیه در مواجهه با داعش نشان داده است، ایرانیان می‌توانند در عرضه اسلام مورد اعتماد و اطمینان روسیه باشد و اگر این ظرفیت به درستی و به هنگام مورد استفاده قرار گیرد هم برای مشکلات داخلی روسیه مطلوب است هم برای آرامش منطقه و اطراف ایران می‌تواند مفید باشد. 🔸از سوی دیگر پس از کمونیسم گرایش روسها به مسیحیت ارتدوکس و دین‌داری رو به فزونی است. آموزه‌های الهیات ارتدوکسی عرفانی و معنوی است و این امر قرابت فکری با تشیع دارد. محتوای عرفانی شیعه مانند کتب ابن عربی، ملاصدرا و امام خمینی و علامه طباطبایی و ادعیه شیعه مانند مناجات شعبانیه و مناجات خمس عشر و ... زمینه تعامل بین شیعه و الهیات ارتدوکس را برقرار می نماید که چنین ارتباطی، روابط عاطفی بین دو ملت را تقویت کرده و نیز گفتگوهای ثمربخشی بین نخبگان و فرهیختگان را به دنبال خواهد داشت. 🔹نقش حوزه های علمیه در این بین خیلی جدی است، ارتباط با شیعیان منفعل روسیه، ارتباط مناسب و وحدت بخش با اهل سنت روسیه و نیز تعامل با کلیسای ارتدوکس، با حضور علمای آگاه، پیشران خوبی برای ارتباط دو ملت خواهد بود که تا سالها می‌تواند ادامه داشته باشد.
🔰دادگاه باد مخالف من!! 🔸امشب خانم زهرا شجاعی و خانم مولاوردی با مظلوم نمایی و ریاکاری نگران انقلاب و سیاه نمایی علیه نظام شدند و از حد و حدود آزادی بیان سخن گفتند و به جای زنده باد مخالف من، گفتند مخالف را به دادگاه می کشانیم چون به ما اتهام زده است... 🔹در همین حال خانم شجاعی با نام بردن از میرفتنه برای حفظ او دعا کرد!! بدترين سیاه نمایی علیه انقلاب توسط اصلاح طلبان انجام شد و بزرگترین دروغ عليه نظام را اینها گفتند و کثیف ترین افترا و اتهام را همین ها به نظام و ملت زدند... اکنون اینها طلبکارانه نشسته اند و با تبختر و تفرعن مخالفان خود را تحقیر می کنند و همچون سال ٨٨ خود را از همه ملت برتر می بینند و قهر می کنند و می روند!! 🔸صدا و سیما تا کنون هم اشتباه می کرد که فضا را برای مظلوم نمایی اینها فراهم می کرد، اینها را باید در منظر مردم گذاشت تا وحشی گریشان آشکار شود... 🔹خانم مولاوردی سوال خوبی مطرح کرد، چرا تا حالا در برابر این جماعت دستگاه قضایی و امنیتی سکوت کرده اند که اینک این گونه بیایند شاخ و شانه بکشند..
«بیانیه تشکل‌های حوزوی پیرامون بیانیه نویسی های اخیر جریان واقفیه انقلاب» باسمه تعالی كَأَيِّن مِّن نَّبِيٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ فَمَا وَهَنُواْ لِمَا أَصَابَهُمْ فِي سَبِيلِ اللّهِ وَمَا ضَعُفُواْ وَمَا اسْتَكَانُواْ وَاللّهُ يُحِبُّ الصَّابِرِينَ 🔸با اندکی بررسی در تاریخ انقلاب، روشن می‌شود، اساس تاسیس و مجمع منشعَب روحانیون مبارز تهران، با اختلاف بر سر قدرت و از سر انحصارطلبی و اتهام زنی به دیگران شکل گرفته است. لذا سرشت مجمع با قدرت طلبی عجین شده و جالب است سالهای بعد، برای ماندن در قدرت با بخشی از رقبای خود ائتلاف کرده و به طور علنی مردم را به رای دادن به آنها تشویق کردند تا نشان دهند، انقلاب و عدالت و مردم و امام همگی بهانه و دستاویز رسیدن به قدرت است. چه آنکه در سال 88 با دمیدن در آتش فتنه با دشمنان ملت همراه شدند و با بیانیه های آشوبگرانه خود علیه رای ملت، زبان خصمانه علیه نظام گشودند و زبان خصم را بر نظام باز کردند. 🔹 همین افراد چهارسال بعد، اختلافات خود با رقیب را کنار گذاشتند و وقتی سهمی از قدرت نصیبشان شد، دیگر انتقاد و اعتراض به ساختار رای گیری و روند انتخابات را کنار گذاشتند! امروز نیز اگر بعد از نامه های مسئول خاکستری خود، بیانیه ای علم کرده و حالت طلبکارانه به خود گرفته اند، به این خاطر است که حس می کنند سهمی در قدرت ندارند و اگر امروز نیز افرادی در داخل دولت با اینها دست دوستی بدهند مانند هشت سال گذشته زبان به کام می گیرند! 🔹مجمع روحانیون مبارز سالهاست در میان طلاب و روحانیت مقبولِ جامعه منزوی است و در طی این سالها طلاب جوان هیچ علاقه ای به تفکرات آنها نشان نداده اند و لذا جمع این مجمع از همان تعدادی که دهه شصت بوده، فراتر نرفته است، بلکه تقلیل هم یافته و با توجه به عملکرد ناموزون این گروه، برخی از اعضا از آن کناره گیری کرده اند! 🔹اعضای این مجمع در ابتدای انقلاب با تندروی و افراط بخشی از جامعه را از انقلاب دور کردند و بعد از طی زمان، در دوران اصلاحات به تردید و پشیمانی دچار شده و با تفریط و عقب نشینی از آرمانهای امام و مردم بخش دیگری از جوانان و مردم را به بیرون از دایره انقلاب سوق دادند و اینک در ادامه همان سیر قهقرای خویش دو دلی و ندامت و خستگی خویش را به دیگران تسری می دهند. 🔹بیانیه ژورنالیستی و سیاست زده جریان واقفیه انقلاب بدون توجه به این امر که این افراد و این تفکر سالهایی در این ممکلت یا مجری بودند و یا حامی مجریان، سیاهه‌ای است که جمعی جوان مطالبه گر با سفارش دیگران نوشته اند! پسندیده تر این بود اعضای این مجمع که سالها در قوه قضاییه و مقننه و مجریه و .... سایر نهادهای کشور مسئولیت داشتند، گزارشی از عملکرد خود به ملت می دادند و در برابر ملت خاضعانه سر تسلیم و پوزش فرود می آوردند و با شرمندگی کناره گیری خود را از عالم سیاست اعلام می‌کردند. 🔹روحانیت اشرافیِ غیرصادقِ قدرت طلب، هیچ گاه مقبول ملت ایران نخواهد بود و با حرکت در سایه و مظلوم نمایی نمی توان سابقه تیره یک گروه منحرف و بحران زده را پاک نمود. در چله دوم انقلاب طلاب و روحانیون جوان انقلابی، با گذر از مردابهای متعفن گوشه و کنار رودخانه خروشان انقلاب اسلامی، با تجدید بیعت با امام راحل رحمة الله علیه و و امام حاضر انقلاب حفظه الله، به توفیق الهی در خدمت به انقلاب و مردم تا پای جان خواهد ایستاد. ذَلِكَ مَثَلُهُمْ فِي التَّوْرَاةِ وَمَثَلُهُمْ فِي الْإِنْجِيلِ كَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَى عَلَى سُوقِهِ يُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِيَغِيظَ بِهِمُ الْكُفَّارَ دهه فجر 1400 ➖مجمع نمایندگان طلاب تهران ➖بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه تهران ➖جمعیت طلاب انقلاب اسلامی ➖خانه رسانه طلاب ➖مجمع جهادی طلاب و روحانیون انقلابی و ولایی تهران ➖کانون نخبگان تبلیغ حوزه علمیه ➖گروه جهادی بلاغ مبين ➖تشکل حوزوی سعداء قم ➖ستاد ترویج احکام (تهران)
❌امام موسی کاظم علیه السلام چگونه به ما آموخت داستان مشهور است که او شترانش را با شرایط سختی به خلیفه ظالم کرایه داد تا به مکه برود. حضرت از او پرسید دوست داری آن مرد برگردد و کرایه تو را بدهد؟ صفوان گفت: آری! امام فرمودند: 🔹فمن احب بقائهم فهو منهم و من کان منهم فهو ورد النار؛🔹 "هر کس بقای آنها را دوست بدارد، از آنها محسوب می شود و هر کس از آنها باشد، اهل آتش دوزخ خواهد بود." صفوان بعد از این عتاب حضرت، همه شتران خود را فروخت... ♻️ طبق روایت مومن نباید حتی برای مدت کوتاهی طالب بقای ظالم باشد. ما بر همین اصل خواستار لحظه ای بقای طاغوت اعظم آمریکا و ظالمین عالم نیستیم و نابودی آنها را فریاد می زنیم. این را از امامی آموختیم که در برابر مستضعفین کظم غیظ می کرد ولی با ظالمین خشن و خشمگین بود.
🔰برای سردار جوانی 🔸سال گذشته، در همین ایام جناب آقای یدالله جوانی مطلبی پیرامون احمدی نژاد نگاشته بود و نقدی مفصل بر آن یادداشت نوشتم. هنوز هم بر بسیاری از تحليلها و یادداشت‌های او نقد و ان قلت جدي دارم. با این حال اختلافات در نظر و تحلیل موجب نمی شود آنچه که از نزدیک دیده ام، فراموش کنم. 🔹سابقه شناخت من از سردار جوانی حدود پانزده سال می شود و سالها در هفته نامه تحت مدیریت وی فعالیت داشتم. 🔸من برای نزاهت ایشان از شایعات ناجوانمردانه و مضحک اخیر، نیازی به گفتگوی شاکدم با بی بی سی و تکذیب این و آن ندارم، من تعهد و انضباط و اخلاق مداری یدالله جوانی را از نزدیک مشاهده کرده ام. 🔹شايد ساعتها بتوانم تحلیلهای سیاسی او را به نقد بکشم، اما شخصیت برجسته، سعه صدر، اخلاص و تلاش و دلسوزی او برای انقلاب را نمی توانم منکر شوم. 🔸امروز که اینها را می نویسم دیگر ارتباطی با مجموعه تحت مدیریت سردار جوانی ندارم، اما انصاف و شرع حکم می کند در ایامی که عده ای او را، بهانه ای برای تخریب سپاه و نظام کرده اند، دیده ها و دانسته هایم را بازگو کنم. 🔸تهمت و برچسب زدن همیشه بد است و باید علیه پلشتی موضع گرفت و به آن تاخت، رفتار غلط را بایستی رسوا کرد، کاش بیاموزیم اختلافات تحلیلی و سیاسی را با انگ زدن و افترا و لجن مال کردن افراد همراه نکنیم و فضای اخلاقی و منطقی را جایگزین نماییم.
سال ٩۵ سخنی از برخی مسوولان دولتی منتشر شد مبنی بر اینکه قرار است زنان معتاد را عقیم کنند و بدین ترتیب از برخی آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنند. در استفتائی آماده شد و خدمت مراجع عظام ارسال شد. علما به اتفاق این مساله را غیرشرعی عنوان کردند. یک نسخه از استفتا هم به دفتر آیت الله علوی گرگانی فرستاده شد. ایشان در پاسخ کمی تاخیر پاسخ دادند. با دفتر ایشان تماس گرفتم تا موضوع را پیگیری کنم. فردی گوشی را برداشت، از پشت گوشی صدای همهمه می آمد. پرسیدم چنین استفتائی کرده ایم و پیگیر پاسخ شدم. آن فرد گفت اتفاقا همین الان با حاج آقا داریم درباره همین استفتا بحث می کنیم و یک گروه مشغول بررسی آن هستم. پرسیدم خود هم هستند؟ گفت: بله ایشان معمولا سوالات این چنینی را خودشان با همفکری برخی شاگردان پاسخ می دهند. دقت کردم صدای آیت الله می آمد. برایم جالب و تعجب آور بود که یک مرجع تقلید این گونه با احتیاط و دقت و وسواس برای فتوا دادن وقت می گذارد و با تواضع با شاگردان خود به بحث می نشیند و در همین حین آموزش هم می دهد... روحش شاد که تا آخر عمر زاهدانه و عالمانه زیست.
🌺بر چهرۀ گل نسیم نوروز خوش است در صحن چمن روی دل‌افروز خوش است از دی که گذشت هر چه گویی خوش نیست خوش باش و ز دی مگو که امروز خوش است  🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 همراهان گرامی و فرهیخته قول سدید سال نو و قرن نو بر شما خجسته و فرخنده باد. انشالله سالی خوب و با برکت و سلامت مادی و معنوی داشته باشید. عامری
🔰الهیات نوروز، نوروز الهی 🔻 تحویل سال که نشان از حرکت انتقالی و وضعی زمین دارد، انسان را با یک نظم در کهکشان مواجه می‌کند که در طبیعت سالهاست، بدون وقفه و دخالت انسانها جاری است. توجه به نظم، عقلای عالم را معطوف به ناظم می‌کند و هر چه نظم و استحکام و غایت یک مجموعه دقیق‌تر و در هم تنیده تر باشد، ناظم آن اعلم و حکیم تر معرفی می‌شود. هر سال با تحویل سال، حول یک نظم شگفت‌انگیز حال زمین متغیر شده و در بخش‌هایی از طبیعت سرزندگی و طراوات بازیابی می‌شود. توجه به ناظم و خالق عالم حتما یک امر مهم و مخصوص عقلاست از این جهت است که رویش سبزه و علف برای انسان عاقل عيد و مسرت بخش است و آن را به جشن می‌نشیند. چرا که در نگاه او این اتفاق طبیعی مانند یک مناسبت مذهبی بزرگ است که انسان را یاد خدای حکیم و علیم می‌اندازد و شکوفه‌های معنویت در بستر این عقلانیت سبز شده و ثمر آن قرب الهی خواهد بود. 🔻رویش درختان و سبز شدن طبیعت پس از ایام زمستان، چنانچه در روایات اسلامی هم مشهور است انسان عاقل را یاد نشر و حشر قیامت می اندازد. آن سان که زمین پس از دورانی سرد و در خواب فرو رفته، دوباره رنگ حيات به خود می گیرد، کل عالم هستی و انسان نیز چنین است و پس از مرگ و سردی، مجددا مبعوث شده و حیات دیگری را از سر می گیرد. از این منظر هم بهار طبیعت جنبه ذکر دارد و علاوه بر مبدا، یادآور معاد نیز می باشد. چرا برای پدیده‌ای که در حرکت و حدوث و نظم و اتقان آن یاد خداوند و مرگ و قیامت و نشور و حتی ظهور نهفته و بلکه عیان است نباید سرمست و شاداب شد و آن را به دیگران تبریک نگفت؟ اگر بازگشت به فطرت باشد، شاید هم‌تراز با عید فطر باشد. به واقع الهیات ناب شیعی به روزگار و زندگی معنایی دیگر می بخشد و آن را از یک اتفاق تهی از معنا به یک حادثه معنوی بدل می‌کند. این مهم وقتی به تحقق نزدیک می شود که نوروز با صله رحم، دست گیری محرومان، مهربانی و مواسات و دوری از معصیت همراه شود. فارغ از بدفهمی ها و کج سلیقگی ها نوروز را باید در عداد غدیر و قربان و فطر و جمعه و... پاسداشت و از برکات آن بهره جست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قاب عکس رو از مادرش گرفت... محکم آن رو در آغوش کوچکش فشرد. از مسجد که می خواست خارج بشه، داشت کفش می پوشید و هوای چادرش را هم می خواست داشته باشه.. بهش گفت عکسو بده من نگه دارم... قاب رو بیش‌تر در بغلش فشار داد و گفت: نه! خودم نگه می دارم... گویا قاب عکس بابا به قلبش گره خورده بود حالا او مونده یه عکس و یه کم خاطره از بابا ....................