eitaa logo
معارف اسلامی
24 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1هزار ویدیو
29 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰تکنیک‌ها و روش‌های اجرایی در رسانه‌ها 7️⃣3️⃣ تکنیک یا : از میان دویست روش جنگ نرم که در فضاهای سایبری مورد استفاده قرار می‌گیرد شاید بتوان مؤثرترین آن‌ها را «تکنیک القاء» دانست. هر کلمه، شیء، رنگ و هر آن چه پیرامون انسان رخ می‌دهد، علاوه بر تأثیرگذاری در ضمیر آگاه انسان‌ها، آن‌ها را نیز درگیر خواهد کرد و مبنای بسیاری از کنش ها و رفتارهای انسان به ضمیر ناخودآگاه او برمی گردد. بر این اساس در جنگ نرم می‌توان در یک جمله یا عکس و... چندین نکته روانشناسی را گنجانید و آن را به مخاطب القا کرد. 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 📡 @GhararGahShayeat
💪 قیام کاربران توئيتر علیه ضدانقلاب، «فقط به عشق علی» 📲پس از مدتی جولان اکانت‌های عمدتاً آمریکانشین ضد انقلاب که با کمک ربات‌ها با ترند کردن کلیدواژه‌هایی مثل اعدام نکنید و لغو فوری اعدام به جوسازی علیه جمهوری اسلامی مشغول بودند، کاربران شبکه سایبری انقلاب اسلامی طی روزهای اخیر موفق شدند با شکستن این فضا کلیدواژه های و را ترند نخست توئیتر فارسی کنند 📡 کاربران به مناسبت آغاز مرحله دوم نهضت کمک مومنانه، همزمان با دهه ولایت و عید غدیر، طی دو روز گذشته ذیل این دو‌کلیدواژه نزدیک به ۳۰۰ هزار پست با مضمون تصاویر توزیع کمک‌های مومنانه و‌ مطالبی از سیره علوی در خدمت به مستضعفین منتشر کرده‌اند// مپتا 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 📡 @GhararGahShayeat
هدایت شده از اندیشه تشیّع
💢زیبایی های قرآن 💎سه نکته طلایی در یک آیه:  ✳️«خُذِ الْعَفْوَ وَ أْمُرْ بِالْعُرْفِ وَ أَعْرِضْ عَنِ الْجاهِلينَ (اعراف/199) ✍گذشت پيشه كن، و به [كار] پسنديده فرمان ده، و از نادانان رُخ برتاب.» ✅(خُذِ الْعَفْوَ): " عفو" گاهى به معنى مقدار اضافى چيزى آمده، و گاهى به معنى حد وسط و ميانه، و گاه به معنى قبول عذر خطاكار و بخشيدن او، و گاه به معنى آسان گرفتن كارها. قرائن آيات نشان می دهد كه آيه فوق ارتباط با مسائل مالى و گرفتن مقدار اضافى از اموال مردم كه بعضى از مفسران گفته‏ اند ندارد، بلكه مفهوم مناسب، همان" آسان گرفتن" و" گذشت" و" انتخاب حد وسط و ميانه" است. ✅(وَ أْمُرْ بِالْعُرْفِ): به تمامى معروفها و نيكى ‏ها امر بكند و در ثانى خود امر كردن هم بنحو معروف باشد نه بنحو منكر و ناپسند. ✅(وَ أَعْرِضْ عَنِ الْجاهِلِينَ): " از جاهلان روى برگردان و با آنها ستيزه مكن" 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
هدایت شده از اندیشه تشیّع
6.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آیا قضیه ی سقیفه اثبات می کند که حق امام علی علیه السلام غصب شده است؟ 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
بسم الله الرحمن الرحیم 🌸 تفسیر یک دقیقه ای قرآن 🌸 جلسه۳۰۲ 🌸 آیه ۲۸۲سوره بقره-بخش۳ @tafsir_ir1
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 بسم الله الرحمن الرحيم 🌷 🌷 آیه 282 سوره بقره - بخش3 🔹 پيام های آیه282سوره بقره 🔹 ✅ ، بستر و مقدّمه عمل به احكام، و عبارت«یا ایّها الّذین آمنوا» تشویقى براى عمل به احكام است. ✅ مدّت بدهكارى، باید روشن باشد. «الى اجل مسمّى» ✅ براى حفظ اعتماد و خوش بینى به همدیگر و روحى طرفین و جلوگیرى از فراموشى، انكار و سوءظنّ، باید بدهى ها نوشته شود. «فاكتبوه» ✅ براى اطمینان و حفظ قرارداد از دخل و تصرّف احتمالى طرفین، سند باید با حضور طرفین و توسط شخص سوّمى نوشته شود. «ولیكتب بینكم كاتب» ✅ نویسنده ى قرارداد، حقّ را در نظر گرفته و عین واقع را بنویسد. «بالعدل» شرط گزینش نویسنده ى اسناد، داشتن در قلم است. ✅ به شكرانه سواد و علمى كه خداوند به ما داده است، كارگشایى كنیم. «ولا یأب كاتب ان یكتب كما علّمه اللّه» ✅ اهل هر فن و حرفه اى مسئولیّت ویژه دارد، كسى كه قلم دارد باید براى مردم بنویسد. «ولا یأب كاتب ان یكتب» ✅ باید كه حقّ بر ذمّه اوست، متن قرار داد را بگوید و كاتب بنویسد، نه آنچه را بستانكار ادعا نماید. «و لیملِل الّذى علیه الحقّ» ✅ اقرار علیه خودش، قابل قبول است. «فلیملل الذى علیه الحقّ» ✅ ، هنگام املاى قرارداد باید خدا را در نظر بگیرد و چیزى را فروگذار نكند و تمام خصوصیّات بدهى را بگوید. «ولیتّق اللّه ربّه» ✅ تدوین باید به گونه اى باشد كه حقّ ناتوان ضایع نشود. اگر بدهكار، سفیه یا ضعیف و ناتوان و یا گنگ و لال بود، سرپرست و ولىّ او متن قرارداد را بگوید و كاتب بنویسد. «فان كان الذى علیه الحقّ سفیهاً او ضعیفاً... فلیملل ولیّه» ✅ سفیهان و ناتوانان در مناسبات اجتماعى، نیازمند ولىّ هستند. «فلیملل ولیّه» ✅ توجّه به طبقه محروم و اقشار ضعیف، از سوى مسئولان وسرپرستان لازم است. ✅ گواهان باید و مورد اطمینان و رضایت طرفین باشند. «ممن ترضون» ✅ هر كدام از مردها به تنهایى مى توانند شاهد باشند، ولى اگر شاهد یک مرد و دو زن بود، آن دو زن به اتفاق هم اداى شهادت كنند. تا اگر یكى لغزش یا اشتباه كرد، نفر دوّم یادآورى كند. «فتذكّر احداهما» ✅ دو زن به جاى یک مرد در گواهى، یا به خاطر روحیّه ى ظریف و عاطفى آنهاست و یا به جهت آن است كه معمولاً مردان در مسائل بازار و اقتصاد حضور بیشتری دارند. ✅ اگر براى شاهد گرفتن از شما دعوت كردند، خوددارى نكنید، گرچه گواه شدن بدون دعوت نیست. «ولا یأب الشهداء اذا ما دعوا» ✅ مبلغ قرارداد مهم نیست، حفظ اطمینان و حقّ الناس مهم است. «ولاتسأموا ان تكتبوه صغیراً او كبیراً» ✅ ثبتِ سند به صورت دقیق و عادلانه سه فایده دارد: 1⃣ضامن اجراى عدالت است. 2⃣ موجب جرأت گواهان بر شهادت دادن است. 3⃣ مانع ایجاد بدبینى در جامعه است. ✅ اگر فایده واسرار براى مردم گفته شود، پذیرفتن آن آسان مى شود. «ذلكم اقسط...» ✅ معطل شدن امروز براى نوشتن قرارداد، بهتر از فتنه و اختلاف فرداست. «ادنى الا ترتابوا» ✅ در معاملات نقدى، لزومى به نوشتن نیست. «اِلاّ أن تكون تجارة حاضرة» ✅ در نقدى، اگرچه نوشتن لازم نیست، ولى شاهد بگیرید. «فلیس علیكم جناح ألاّ تكتبوها واشهدوا اذا تبایعتم» ✅ كاتب و شاهد در امان هستند و نباید به خاطر حقّ نوشتن و حقّ گفتن مورد آزار و اذیّت یكى از طرفین قرار گیرند. «لایضارّ كاتب ولاشهید» ✅ اگر اداى شهادت و یا نوشتن قرارداد، نیازمند زمان یا تحمّل زحمتى بود، باید شاهد و كاتب به نحوى تأمین مالى شوند وگرنه هر دو ضرر خواهند كرد. «ولا یضارّ كاتب ولا شهید» ✅ كاتب و شاهد حقّ ندارند را به گونه اى تنظیم كنند كه به یكى از طرفین ضررى وارد شود. «لایضارّ كاتب ولاشهید» ✅ هرگونه خدشه در سند، از هركسی كه باشد، فسق و است.«فانّه فسوق» ✅ كاتب و شاهد، مرزبان حقوق مردم هستند و شكستن مرزها همان خروج از مرز وفسق است.«فانّه فسوق» ✅ قلب و با تقوا، همچون آینه علوم و حقایق را مى گیرد. «واتقواللّه و یعلّمكم اللّه» ✅ تمام نیازهاى مادّى و معنوى شما را مى‌داند و بر اساس آن، احكام و قوانین را براى شما بیان مى‌كند. قانون گذار باید آگاهى عمیق و گسترده داشته باشد. «واللّه بكل شىء علیم» @tafsir_ir1
💠سوال ۱۱۹. آیا وضو گرفتن به نیت نماز واجب قبل از داخل شدن به وقت آن جایز است؟ ✅جواب: وضو گرفتن برای خواندن نماز واجب، اگر نزدیک داخل شدن به وقت آن باشد، اشکال ندارد. @esteftaate_rahbar کانال استفتائات رهبر
هدایت شده از مفاخر
💠 ثواب برآورده نمودن حاجت برادر مومن پیامبر گرامی اسلام صلّی الله علیه و آله و سلّم: 🌺 «مَنْ سَعَى فِي حَاجَةِ أَخِيهِ الْمُسْلِمِ فَكَأَنَّمَا عَبَدَ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ تِسْعَةَ آلَافِ سَنَةٍ صَائِماً نَهَارَهُ قَائِماً لَيْلَهُ.» كسى‌كه براى رفع نياز برادر مؤمن خـود كوشـش كـند مثـل اين اسـت‌كه نه هزار سال خداوند متعال را عبادت كرده در حالی‌که روزها روزه بوده و شب‌ها را هم، شب زنده دارى كرده است. 📚 من لایحضره الفقیه، ج2،ص190. http://eitaa.com/joinchat/2697003010C86ca0b02c5
هرگاه مایل به گناه بودی این سه نکته رو فراموش نکن: خدا میبینه ملائک مینویسن در هر حال مرگ میاد حواسمون به اعمالمون هست؟ شهدا حواسشون به اعمالشون بود. @Pelak_channel instagram.com/pelak.page
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
14.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 سخنرانی استاد 👌 موضوع : فایده نماز 🕋 @sebghatallaah
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
👈نخستین مرحله تزكیه نفس از منظر حضرت علامه حسن زاده آملی؛ 💠براى طهارت باطن، نخست باید دوام طهارت ظاهرى را حفظ كرد و طهارت بدن را مراعات نمود، اعضاء و جوارح ظاهرى را باید كنترل نمود. زبان آفت بدى است، انسان باید سعى كند چانه اش را با عقل بگرداند! همانطور كه دهان گاه مجراى غذاى آلوده به معده است همین دهان و زبان، مجراى غذاى آلوده به جان نیز هست. باید این نهال وجود را كه رو به رشد و كمال است، مواظبت كرد، از همنشین بد پرهیز نمود. این دقت هاى ظاهرى كم كم باطن را هم طاهر مى كند. انسان اگر كمى در این نظام دقت كند، مى بیند كه در این دار هستى، هیچ چیز غلط نمى كند. حتى حیوانات هم در كار و وظیفه خود خیانت نمى كنند. 🔹اینها درس است براى ما از آن طرف هم داریم كه (( من جاهد فینا لنهدینهم سبلنا )) باید در این امور دقت كرد تا كم كم طهارت باطن هم پیدا شود.. ⬅️منبع: در محضر استاد،ص 34 حضرت علامه حسن زاده آملي حفظه الله 🕋 @sebghatallaah
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
🔴 چه شده که آیات الهی در ما اثر ندارد؟! ای عزیز! اگر به هر یک از ما یک طفل ده ساله (ای) اطلاع د هد که خانه ات آتش گرفت یا پسرت در آب افتاد و الان غرق می شود، آیا اگر اشتغال به هر کار مهمی داشته باشیم، دست از آن برداشته، در تعقیب این اخبار هولناک سراسیمه می دویم یا آن که با اطمینانِ نفس نشسته اعتنا نمی کنیم؟ اکنون چه شده است، تمام آیات و اخبار و برهان و عیان به قدر خبر یک بچه ده ساله در ما تاثیر نکرده، اگر تاثیر کرده بود، راحتی را از ما سلب نموده بود. آیا این کوری باطن ... را باید به چه نحو معالجه کرد؟ آیا این مرض قلبی محتاج به علاج و طبیب (نیست)؟ ( -ره ، شرح حدیث جنود عقل و جهل، ص 286) 🕋 @sebghatallaah