eitaa logo
دکتر سعید جلیلی
165.6هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
2.6هزار ویدیو
43 فایل
✅ کانال رسمی دکتر سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ارتباط با ادمین: @Poshtibani_jalili1403 وبسایت اطلاع رسانی: Drjalily.com
مشاهده در ایتا
دانلود
18.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آنجایی که انقلابی عمل نکردیم، مشکلات روز به روز مضاعف‌تر شد ◾️مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلًا - سوره مبارکه الأحزاب آیه ۲۳ ▪️سردار زین‌العابدین خرم رضوی با سابقه مجاهدت در دفاع مقدس و شش ماه مقاومت ستودنی و هوشمندانه در اسارت تکفیری‌ها در سوریه، پس از عمری مجاهدت در راه آرمان های نظام و انقلاب و تحمل جراحات ناشی از جنگ، لحظاتی قبل دعوت حق را لبیک گفته و به یاران شهیدش پیوست. ✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
🔰 | جلسه پنجاه‌وپنجم حکمت سیاسی اسلام در قرآن 📌زمان: سه‌شنبه ۳ بهمن ساعت ۱۸:۳۰ 🔺مکان: تهران، خ سمیه، نرسیده به حافظ، حوزه هنری، سالن طاهره صفارزاده ‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
حکمت سیاسی اسلام در قرآن ۳۰.mp3
40.89M
🔰صوت کامل| سلسله جلسات «حکمت سیاسی اسلام در قرآن» 🔸سخنران: دکتر سعید جلیلی 0⃣3⃣جلسه سی‌ام 🔹موضوع: صدق۲ ✔️محور مباحث 3:20 «رَّبِّ أَدۡخِلۡنِي مُدۡخَلَ صِدۡقٖ وَأَخۡرِجۡنِي مُخۡرَجَ صِدۡقٖ» این به چه معناست؟ 15:58 منظور از تعبیر « لسان صدق» در قرآن کریم چیست؟ 24:45 خداوند می فرماید «كُونُوا مَعَ الصَّادِقينَ» با مصادیق صادقین همراه باشید. این خود یک شاخص مهم است 31:30 یکی از موارد صدق در رفتار سیاسی این است که اگر به چیزی واقعا ایمان داریم، اینجا دیگر نباید دچار تردید بشویم 38:35 تمدن سازی با امتداد یک اندیشه به عرصه عمل شکل می گیرد 🔻۱۳ تیر ۱۴۰۲ 🎥مشاهده و دانلود فیلم کامل این جلسه از طریق لینک زیر https://ammaryar.ir/m/zeg9z ‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
AudioCutter_صوت جلسه31(2).mp3
34.61M
🔰صوت کامل| سلسله جلسات «حکمت سیاسی اسلام در قرآن» 🔸سخنران: دکتر سعید جلیلی 1⃣3⃣جلسه سی‌‌ویکم 🔹موضوع: بصیرت ✔️محور مباحث 5:15 معنا و مفهوم بصیرت در قرآن کریم چیست؟ یکی از تفاوت های انسان با حیوانات داشتن قوه ی بصیرت است که به واسطه آن می‌تواند نسبت به خودش دارای یک شناخت حداکثری باشد. 26:52 یکی از مبناهای تقسیم بندی انسانها در قرآن کریم داشتن یا عدم داشتن بصیرت است. 34:58 به تعبیر قرآن اگر از بصیرت استفاده نکنیم مورد عذاب الهی قرار خواهیم گرفت و از ما خواهند پرسید که چرا از بصیرت استفاده لازم را نکردید 50:05 فهم ظاهری اتفاقات، حوادث و رویدادها مهم نیست، مهم آن است که به واسطه بصیرت به عمق مساله پی برده و به شناخت متعالی برسیم. 58:45 تقوا یکی از الزاماتی است که به واسطه آن می توانیم بصیرت کسب کنیم 1:03:03 بصیرت دستگاه محاسباتی شما را در عرصه های مختلف تنظیم می کند 🔻۲۰ تیر ۱۴۰۲ 🎥مشاهده و دانلود فیلم کامل این جلسه از طریق لینک زیر https://ammaryar.ir/m/zeg9z ‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
AudioCutter_صوت جلسه32.mp3
27.5M
🔰صوت کامل| سلسله جلسات «حکمت سیاسی اسلام در قرآن» 🔸سخنران: دکتر سعید جلیلی 2⃣3⃣جلسه سی‌‌ودوم 🔹موضوع: امر به معروف و نهی از منکر۱ ✔️محور مباحث 12:11 آیا حکومت ها می توانند در حریم خصوصی افراد وارد شوند؟/ آیا غیر از حکومت، شخص و جایگاه دیگری هم می‌تواند به مردم امر و نهی کند؟/ در اندیشه سیاسی اسلام خداوند این وظیفه و حق را به همه آحاد جامعه اعطا کرده است 20:39 علت اصلی قیام سیدالشهدا عمل کردن به فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر بود 30:40 یکی از مسئولیت هایی که خداوند برای مؤمنین قرار داده است و همه باید از آن اطاعت کنند امر به معروف و نهی از منکر است./ آیا امر به معروف و نهی از منکر منجر به هرج و مرج می شود یا منجر به وحدت و همبستگی؟ 41:05 ترک کردن امر به معروف و نهی از منکر موجب تفرقه می شود./ علت آنکه ادیان قبلی دچار مشکل شدند، ترک کردن این امر مهم بوده است 51:27 برخی شعار می دهند که نباید افراد را به زور به بهشت بُرد؛ اما همان افراد با عملکردشان می خواهند به زور مردم را به جهنم ببرند 🔻۲۷ تیر ۱۴۰۲ 🎥مشاهده و دانلود فیلم کامل این جلسه از طریق لینک زیر https://ammaryar.ir/m/zeg9z ‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
AudioCutter_صوت جلسه33.mp3
31.72M
🔰صوت کامل| سلسله جلسات «حکمت سیاسی اسلام در قرآن» 🔸سخنران: دکتر سعید جلیلی 3⃣3⃣جلسه سی‌‌وسوم 🔹موضوع: امر به معروف و نهی از منکر۲ ✔️محور مباحث 05:34 در نگاه دینی برای تک تک آحاد جامعه یک مسئولیت و کارویژه تعریف می شود. یکی از ویژگی های اندیشه سیاسی اسلام آن است که بسیاری از کارویژه های دولت را کارویژه مشترک مردم و دولت می داند. 18:52 همگان بر این موضوع اذعان دارند که هدف اصلی قیام سیدالشهدا چیزی نبوده است جز عمل کردن به اصل امر به معروف و نهی از منکر. ویژگی این اصل چیست که اینقدر برجسته می شود؟ امر به معروف و نهی از تجمیع و تجلیل از همه خوبی ها و بازداشتن از همه بدی ها است. 28:55 حرف اصلی و اساسی سیدالشهدا در خطبه منا آن بود که چرا خواص در برابر انحرافاتی که رخ می داد سکوت کردند و امر به معروف و نهی از منکر نکردند! 35:22 امام علی(ع) در بستر بیماری بعد از ضربتی که خوردند خطاب به فرزندان خود گفتند که امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید که اگر کردید، اشرار بر شما مسلط می شوند. حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه می فرمایند که اگر مصلحت عمومی جامعه را می خواهید امر به معروف و نهی از کنید. 46:05 امام علی(ع) می فرمایند اگر جامعه ای نسبت به پلیدی ها و زشتی ها بی تفاوت شد، این جامعه یک جامعه مُرده است، هر چند ظاهرش زنده باشد. 53:10 هر کس به اندازه وسع و توانش وظیفه و تکلیف دارد 🔻۳ مرداد ۱۴۰۲ 🎥مشاهده و دانلود فیلم کامل این جلسه از طریق لینک زیر https://ammaryar.ir/m/zeg9z ‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
🔰 گزارش تصویری| جلسه پنجاه‌وپنجم از سلسله سخنرانی‌های دکتر سعید جلیلی با موضوع حکمت سیاسی اسلام در قرآن 🔺مشاهده کامل گزارش‌تصویری و دانلود تصاویر https://drjalily.com/photos/837 ✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
🔰 | جلسه پنجاه‌وششم حکمت سیاسی اسلام در قرآن 📌زمان: سه‌شنبه ۱۰ بهمن ساعت ۱۸:۳۰ 🔺مکان: تهران، خ سمیه، نرسیده به حافظ، حوزه هنری، سالن طاهره صفارزاده ‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
🔰 گزارش تصویری| جلسه پنجاه‌وششم از سلسله سخنرانی‌های دکتر سعید جلیلی با موضوع حکمت سیاسی اسلام در قرآن 🔺مشاهده کامل گزارش‌تصویری و دانلود تصاویر https://drjalily.com/photos/838 ✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
دکتر سعید جلیلی
نظم استکباری میان هیبت و حیثیت 🔸نظم تاریخ‌گذشتۀ کنونی را ملغمه‌ای از حیثیت و هیبت با احساس مشروعیت و
داستان درگیری: روایت استکبار، استضعاف و استقامت هویتْ منشأ نرم و سرزمینْ منشأ سخت قدرت ملت‌هاست. راز هجمه به هویت و سرزمین ملل آزاده و مستقل، در ذات نظم استکباری نهفته که تنها با ضعیف‌نگه‌داشتن دیگران خود را پایدار نگاه می‌دارد. هویت و سرزمین را دو مؤلفۀ اساسی دولت-ملت‌ها معرفی کردند، اما قدرت‌های استکباری تنها به دولت-ملتی راضی هستند که مناسبات نرم و سخت آن‌ها را بپذیرد وگرنه نه‌تنها حقی برای هویت ملت‌ها قائل نیستند، بلکه از غصب و اشغال سرزمین آن‌ها هم ابایی ندارند. برنامه استکبار در یک صد سال گذشته شبیخون به هویت و سرزمین‌های منطقه برای ضعیف نگه داشتن آن‌ها بوده است. بدین ترتیب، جنگ جهانی اول نه تنها با هویت‌زدایی از سرزمین‌های چندپارۀ اسلامی به پایان رسید، بلکه پیش چشمان غفلت‌زدۀ جهان اسلام پایه‌های تحمیل هویت جعلی صهیونیسم به سرزمین‌های منطقه پی‌ریزی شد. جنگ جهانی دوم میراث استعمار در منطقه را به استکبار آمریکایی سپرد. همراه با مناسباتی که از امتیاز وتو تا سلاح هسته‌ای را به انحصار مستکبران درمی‌آورد، رژیم صهیونیستی اعلام موجودیت کرد. آنچه امریکا پس از جنگ جهانی دوم در ایران دنبال می‌کرد، از کودتا علیه نهضت ملی تا وابسته‌سازی اقتصادی و فسادگستری در فرهنگ، امتداد طرح‌های بلندمدتی بود که تثبیت استکبار صهیونیستی را تنها با تضعیف پایه‌های قدرت هویتی و سرزمینی ممکن می‌دید. در سرمای سرخوردگی از سرکوب نهضت‌ها و گرماگرم خوشخدمتی سرسپرده‌ها و در فروکش سربه‌راه شدن حرکت‌ها درون گرداب سازش با مناسبات ابرقدرت‌ها، طنین فریاد بیداربخش (ره) بود که جهان اسلام را از سرگردانی میان مکاتب و بازی‌خوردن به‌دست طراحان نظم جهانی رهاند و با افشای نقشه‌های تازۀ استکبار، بذر مقاومت را در سراسر منطقه افشاند. آنچه آمریکا در مسیر برپایی سلطۀ صهیونیستی بر جهان اسلام می‌خواست، از یک سو اسلام لیبرال بود تا با مناسبات او سازش کند و از سوی دیگر اسلام متحجر بود تا بتوان آن را سرکوب کرد. امام خمینی با طرح ، هر دو گونۀ لیبرال و متحجرِ را به چالش کشید و با پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مزۀ شکست را به ابرقدرت‌ها چشاند و روحیه‌ای را به کالبد منطقه دمید که دیگر نه سازش‌پذیر بود و نه سرکوب‌پذیر. آمریکای یکه‌تاز پساشوروی تجربۀ نزدیک ما است که با قیافۀ نیروی ارمغان‌آور آزادی، مصمم بود تجربۀ پیروزی‌های شیرین نظامی و سیاسی شرق اروپا را در غرب آسیا تکرار کند، اما دربرابر بلندپروازی روزافزون خود که با سستی ملت‌ها جری‌تر می‌شد، بذرهای جوانه‌زدۀ مقاومت نقطۀ اوج یکه‌تازی بی‌ترمز او را به نقطۀ عطف روند افول ابرقدرت‌ها تبدیل کردند. مقاومت، بلندپروازی‌های رؤیای آمریکایی را از قهقهه‌های بدمستانه در افغانستان و عراق به قهقرای شکست‌های پی‌درپی در عراق سوریه و لبنان و غزه کشاند. پیشرفت‌های علمی و فناورانه علی‌رغم تحریم‌ها، هم افسانۀ «فاصلۀ علمی دست‌نیافتنی» را رسوا کرد و هم «ابرقدرت اقتصادی» را واداشت به شکست فاحش ابزار تحریم اعتراف کند. ایستادگی بر سر آرای مردم و استقلال ملت‌های منطقه، از تناقض دموکراسی آمریکایی در کودتا علیه مردم‌سالاری و هم‌پیمانی با مستبدان و پشتیبانی از تشکیل داعش پرده انداخت. بدین‌ترتیب، برخلاف روزگار خوشی که آمریکا تفرقه و عقب‌نشینی را با انحراف و انصراف از مبارزه و پیشرفت به دیگران می‌پذیراند، منطق مقاومت نه با عربده‌ها ترسید و نه با وسوسه‌ها از عزم فتح قله‌ها دست کشید و با ایستادگی در مسیر پیشرفت، رفته رفته موازنۀ قوا را به سمت نبرد سرنوشت‌ساز سوق داد. مقاومتْ کنش فعال در برابر برتری‌جویانی‌ست که برای پایداری نظم استکباری خود با ترس یا وسوسه به دیگران می‌پذیرانند با حفظ فاصله ضعیف بمانند. این، چکیدۀ روایت مقاومتِ سلطه‌شکن علیه هم‌افزایی استکبارِ سلطه‌گر و استضعافِ سلطه‌پذیر است. طوفان الاقصی را باید تازه‌ترین درخشش در امتداد این نزاع صدساله دید. آنچه امروز نای برتری طلبی غربی را گرفته، عزم تکثیریافته‌ای است که یک بار از غزه و بار دیگر از یمن و لبنان و عراق سر برمی‌آورد و وقعی به زور و تزویر برترپنداران نمی‌نهد. و باور به قدرت دو نیروی نرم اسلام ناب است که هیچگاه در بنیان ترسان تسلیم‌پذیری و ذهن پریشان تروریستی نمی‌گنجد. مقاومت با مجاهدت جوانان عاشق شهادت در طول این سال‌ها موازنۀ قوای سخت را گام به گام وارونه کرد و قدرت نرم خود را به پشتوانۀ سخت تحولات جهانی مبدل ساخت. 📠 متن کامل + ارسال نظر: طوفان در بزنگاه ✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
🔰 | سخنرانی دکتر سعید جلیلی در جماران ؛ «انقلاب اسلامی: انتخاب بزرگ ملت ایران» 🕝 زمان: یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ساعت ۱۴:۳۰ 📌 مکان: تهران، میدان قدس، خیابان شهید دکتر باهنر(نیاوران)، خیابان یاسر، حسینیه جماران ✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily