فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤡 #طنز
📿 تسبیح مخصوص استغفار از گناهان خیلی کبیره😂
-----------
🔻تسبیح ۱۰۰۰ دانه به برخی صوفیان و دراویش اختصاص دارد که برای ذکر در مراسم خاکسپاری به دست میگیرند و ۳ بار میگردانند و هر بار ۱۰۰۰ لااله الاالله میگویند.
(تصوف در اسلام.تریمینگام، ص۲۰۱-۲۰۲)
🆔 @safiresheytan🕸
🚦 #نشان_راه
🌸 #سید_مهدی_طباطبایی
با بودن خورشید، ستاره چرا⁉️
⚠️ این هشدار را از صدای رسای حاج شیخ میرزا هاشم قزوینی(رحمه الله) وقتی که پای درس ایشان بودم شنیدم:
📛 طلبهها مردم را به سوی غیر ائمه نخوانید!
مفهوم این حرف استاد چندان برایم روشن نبود تا روزی که استاد را تا حرم همراهی کردم و معنای این اندرز برایم روشنتر شد.
🔹آن روز، بعد از زیارت، راهی قبر عالم مشهور شیعه مرحوم شیخ حر عاملی شدیم. آن بزرگوار کتاب ۲۰ جلدی وسائل الشیعه را نگاشتهاند که از منابع علمی مراجع تقلید است.
🔸شمعهای زیادی سر مزار شیخ حر عاملی افروخته بودند فاتحه ای خواندیم و آهنگ رفتن کردیم که شخصی خودش را کنار شیخ رساند و گفت:
حاج آقا، اینجا حاجت روا میشود؟ حاج شیخ میرزا هاشم برافروخته شدند و زبان به مبارزه با خرافات گشودند:
❌ این خرافات را نگویید با بودن امام رضا علیه السلام پیش احدی زانو نزنید. این کار نارواست.
☑️بر سر مزار بزرگانی چون حر عاملی تنها حمد و سوره بخوانید. اینها فقط شاگردان مکتب اهل بیت بودند،[فقط] همین.
----------
📚رسم حضور(سیره علما وبزرگان در حرم مطهر رضوی)،ص۶۸
📍نک. مهدی رکنی یزدی،《یادمان روزهای خدا》 فصلنامه مشکوه،ش۷۸، پاییز ۱۳۸۴،ص۲۲، مصاحبه با حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی در کنگره آیت الله شیخ هاشم قزوینی.
🆔 @safiresheytan🕸
📔#تازه_های_نشر
📋مشخصات اثر:
📚درسنامه انتقادی آشنایی با تصوف (ویراست جدید)
🖊مؤلف: سید علیرضا موسوی
🔶جریان تصوف، با بیش از هزار چهارصد سال قدمت در دین اسلام، از معدود جریاناتی است که هم در میان شیعیان و هم اهل سنت طرفداران بسیاری داشته و دارد و تا عمیق ترین لایه ها و ابعاد زیست دینی و فرهنگ ملی آنها نفوذ کرده است. اما درویشی و صوفی گری به چه معناست و این جریان چه پیشینه ای را از سر گذرانده است؟ آیا تصوف همان عرفان اسلامی است؟ اصول اعتقادی و نظام جهان بینی صوفیان چه بوده و آیا این اصول با باورهای عموم شیعیان و علمای تشیع انطباق دارد؟ در ایران چه فرقه هایی از دراویش بیشتر فعال هستند؟
اینها بخشی از سوالات مهمی است که این نوشتار، در قالب یک درسنامه بدان ها پاسخ می گوید.🔶
📢مخاطبین:
🔹طلاب و دانشجویان و عموم علاقه مندان به مباحث عرفان و تصوف🔹
💵قیمت: 130.000 تومان
🟢 در فایل 👇فهرست و مقدمه قرار گرفته است.
📣برای اطلاعات بیشتر به کانال 👇 مراجعه بفرمایید:
https://eitaa.com/Khatam_alNabiin_nashrekhatam
📞برای سفارش این اثر با تخفیف 30% به 🌐 سایت رسمی نشر خاتم مراجعه بفرمایید و در صورت داشتن سوال با شماره: 37121409-025 تماس حاصل فرمایید.
🏢آدرس: قم، خیابان صفائیه، کوچه 37 ،پلاک 21، انتشارات خاتم النبیین (ص)
لینک ارتباط در ایتا:👇
@nashrekhatam
درسنامه تصوف.pdf
389K
✅ فهرست و مقدمه کتاب {درسنامه انتقادی آشنایی با تصوف (ویراست جدید}
سید علیرضا موسوی
🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥 #سنگ_راه
👑 #عرفان_پهلوی
🧿از هاتف الهی به محمدرضا پهلوی؛ فقط تو شاهنشاه ایران هستی!
📛محمدرضا پهلوی ادعا میکرد با خدا در ارتباط است و در کودکی به او الهاماتی میشده! این کشف و شهود ها برای وی با رویاها شروع شد و سپس به الهامات و احساسات حقیقی انجامید.
🎙وقتی خبرنگار از او می پرسد چرا در طول سی سال از ترورها و سوءقصد ها نجات یافتی و زنده ماندی؟ می گوید: باید از خدا بپرسید؟
😬شاه نجات خود از ترور را لطف الهی تعبیر می کرد و معتقد بود زنده مانده تا وظیفه ای الهی که به آن مکلّف شده را به انجام برساند.
در جایی دیگر ادعا دریافت پیامها مذهبی وشفا در ملاقات با حضرت علی و امام زمان را داشت.
✴️اگرچه کسی به این ادعاهای شاه توجهی نمی کند اما امروزه در فضای عرفان، همین ادعاها بسیار پر طرفدار است کما اینکه برخی از شیفتگان علامه! تهرانی با استناد به یک رویا، امتیاز ویژه ای برای کتب ایشان قائل شده اند،چرا که خودخدا او را علامه خوانده!
آقای محمد حسین تهرانی با تکیه به یک رویا، علامه خواندن خود را وظیفه شرعی خویش و دستور الهی می دانست که به آن مکلف شده؛
🧿از هاتف الهی به سید محمد حسین طهرانی؛روی جلد کتبت،بنویس فقط تو علامه آیت الله هستی!
😴يك شب در عالم رؤيا ديدم گويندهاي را كه از جانب پروردگار مرا مورد خطاب قرار ميداد و ميفرمود: «آقا سيّد محمّد حسين! ما اين لقب (علامه آية الله) را براي تو مقرّر نموديم، و فقط تو مستحقّ اين لقب و اتّصاف ميباشي، ... من هم طبق وظيفه و دستور از جانب ربّ العزّه مكلّف شدم! اين عنوان را بر روي مجلّدات كتب بگذارم، حال مردم هر چه ميخواهند بگويند.»
🆔 @safiresheytan🕸
🔥 #سنگ_راه
🧿 #اسیر_رنگ #عرفان_رنگی
🤔آیا چیزی از قانون اتحاد رنگ البسه روحانیت که در اوائل انقلاب قرار بود برای طلاب علوم دینی تصویب شود، شنیده اید⁉️
📛قانونی که امام خمینی را مکلف می کرد، به آن عمل کند و حتی مراجع تقلید را وادار به انجام آن سازد اما امام خمینی(ره) با قاطعیت دربرابر آن ایستاد‼️
🔻پیش نویس اولیه این قانون بدین شرح بود؛
بر آیه الله خمینی واجب و فریضه است که از روز ۱۸ ذی الحجه عمامه سبز بر سر نهد و حکم دهد عمامه سیاه بر هر سیدی (حتی برای خودش) ممنوع است.
آیه الله باید همه مراجع را به جشن بزرگ " #بازگشت_به_سبزی" دعوت کند و وسط سخنرانی، عمامه سیاه را کنار بیندازد و برای خودش و سایر مراجع تقلید عمامه سبز ببندد و همگی از آن روز به بعد با عمامه سبز تردّد کنند. زیرا عمامه سیاه نماد شومی و از مختصات حکام جائر و غاصبین از بنی عباس ولباس اهل جهنم است.
اينكار فقط از عهده ايشان ساخته است و از هيچ فقيه ديگرى ساخته نيست.
▫️در تبصره بر این قانون آمده بود؛
این قانون مربوط به اوقات غیر از نماز است و در موقع نماز، سادات روحانی باید با عمامه سفید نماز بخوانند.
🔰 به نظر شما پیش نویس این قانون توسط چه کسی به تحریر در آمد و به امام خمینی پیشنهاد شد⁉️
☑️بله علامه! تهرانی ...
🚩 برای مشاهده سند اینجا کلیک کنید؛
سوالی که پیش می آید این است که پس از ترک فریضه و تخلف آقای خمینی از امتثال دستور علامه آیا همچنان بیعت جمیع فقها بر سر حکومت آیه الله باقی است؟
🆔 @safiresheytan🕸
🌠 #دیدبان
🖌 #نقد_کتاب_عشق_خدا 1⃣
#وهابیت_شیعی_در_کمین_دهه_هشتادیها
#خطر_غلو_عرفانی
😱 تو که هر روز کربلا می روی، مشهد می روی، مکه می روی! پس کی به سوی خدا می روی؟!
😱عموم مومنینی که به مکه و کربلا می روند دنبال خدا نیستند!
🚥🚥🚥🚥🚥
⚠️این عبارات تنها بخشی از محتوای انحراف آلود کتابی است که #آستان_قدس_رضوی به عنوان اصلی ترین متولّی اشاعه فرهنگ زیارت با صرف بودجه کلان در فکر و ذهن جوانان این سرزمین می پروراند!
نویسنده "عشق خدا" ذیل عنوان عبادت تاجرانه عبارت فوق را از #هاشم_حداد نقل می کند که به فردی که بارها به سفر حج رفته و دائما در سفرهای زیارتی بود، می گفت.
تو که هر روز کربلا می روی، مشهد می روی، مکه می روی! پس کی به سوی خدا می روی؟! (ص۵۳)
وکیلی در ادامه با گستاخی بیشتر و نگاهی تحقیر آمیز و توهین به عموم زائران، مدعی می شود:
📛 عموم مومنینی که به مکه و کربلا می روند دنبال خدا نیستند❗️
💥عده بسیاری از آنها حال خوشی را قبلاً در آنجا تجربه کرده اند وآن حال خوش زیر دندانشان مزّه کرده است؛ به سفر زیارتی می روند تا دوباره آن سبکی و نورانیت و نشاط و حال خوش نصیبشان شود. اینها هم دنبال کاسبی کردن هستند.دنبال این هستند به چیزی که دوست دارند برسند (ص۵۳)
🔰 نویسنده در مساله توحید با نگاه افراطی ناشی از غلو عرفانی، عشق خدا را به صورتی مبهم و نامعقول تفسیر نموده و به جوان چنین القا می کند که اگر برای گرفتن حاجت یا ثواب و پاداش و یا حتی برای نشاط و معنویت و رشد و کمال به زیارت آید فردی خودخواه هست؛آنجا که می نویسد:
"عبادت گاهی برای رسیدن به مال دنیا و یا دست یافتن به حال خوش، سبکی، نشاط و معنویت است؛ به این معنا که کمالی را برای خودمان تصور کرده و با عبادت کردن به دنبال آن هستیم. در عمق چنین عبادت هایی نیز خودخواهی مشهود است و نمی توان گفت که نیت عمل صددرصد خداخواهی است. در واقع ما در این عبادات به دنبال خود می گردیم و می خواهیم بیشتر رشد کنیم و خیر زیادتری را برای خود به دست آوریم و هنوز عبادت حقیقیِ خالص نصیب ما نشده است." (ص۵۲)
🤔آیا واقعا جوانی که در جستجوی رشد و کمال خویش به زیارت می آید، جوانی خودخواه است؟
⚠️ این چگونه تربیتی است که به بهانه توحید خالص و عشق خدا، جوان را از عبادت و زیارت خود مایوس می سازید؛ در حالیکه طلب حوائج و دعا برای دنیا و آخرت هم در متن زیارت نامه ها پرتکرار است و هم از آداب زیارت است. به راستی ترویج چنین نگاه غلو آمیز و افراطی در بین جوانان آیا به تفریط ختم نخواهد شد؟
[لا یُری الجاهل الا مُفرِطاً او مفرّطاً]
💠از تولیت آستان قدس رضوی انتظار می رود با نظارت بیشتر اجازه ندهند بودجه آن سازمان، که عمدتا از منابع موقوفه است، صرف ترویج تفکرات یک جریان انحرافی گردد.
-----
🔻کتاب عشق خدا نوشته محمد حسن وکیلی در ایام اعتکاف رجبیه ۱۴۰۲ش در قالب بسته "بینهایت عاشقی" میان ۳۵۰۰ نوجوان دهه هشتادی توزیع گردید.
🔻در زیارت رجبیه می خوانیم؛
وَاَنْ يَرْجِعَني مِنْ حَضْرَتِكُمْ خَيْرَ مَرْجِع اِلي جَناب مُمْرِع، وَخَفْض مُوَسَّع، وَدَعَة وَمَهَل اِلي حينِ الاَْجَلِ، وَخَيْرِ مَصير وَمَحَلٍّ في النَّعيمِ الاَْزَلِ، وَالْعَيْشِ الْمُقْتَبَلِ، وَدَوامِ الاُْكُلِ، وَشُرْبِ الرَّحيقِ، وَالسَّلْسَلِ وَعَلٍّ وَنَهَل،
🆔 @safiresheytan🕸
🌠 #دیدبان
🖌 #نقد_کتاب_عشق_خدا 2⃣
#عرفان_بیمار #خطر_غلو_عرفانی
✴️ یکی دیگر از تعالیم انحرافی که توسط موسسه جوانان آستان قدس به نوجوانان دهه هشتادی آموزش داده می شود توصیه به ریاضت تا حدّ بیماری است.
🌀کتاب "عشق خدا" همسو با صوفیه، ترک غذا را تا مرحله ضرر رساندن به بدن امری پسندیده جلوه داده و از جوانان می خواهد بدون عقب نشینی، #ریاضات_عرفانی را تا سر حدّ مریضی ادامه دهند.
محمد حسن #وکیلی نویسنده کتاب عشق خدا علی رغم اینکه در رساله های مراجع، شرط صحت روزه ماه رمضان، نداشتن ضرر جسمی برای مکلف است، ریاضت کِشی افراطی را از نظر فقهی مجاز دانسته و نوجوانان و جوانان را متقاعد می کند، ریاضت را حتی اگر موجب بیماری جسمی و آسیب به بدنشان شود، زیاده روی به شمار نیاورند و تا مریضی و نحیف شدن بدن ادامه دهند و خود را در این مسیر "بیمار محبت" بخوانند.
🔰در بخشی از کتاب آمده است؛
[اعلی درجه عاشقی چیست؟ عشق پسندیده است و هر چه بیشتر باشد و شدیدتر شود بهتر است.انسان نباید از عشق عقب نشینی کند و بگوید الآن محبت خدا در قلبم زیاد شده ودیگر زیاده روی نکنم. محبت خدا زیاده روی ندارد و هرچه بیشتر شود، بهتر است.
انسانی که وارد وادی محبت شود ناخواسته از خورد و خوراک می افتد و طبیعتا این کار برای بدن ضرر دارد. یکی از سوالات فقهی و اخلاقی این است که آیا اشکال ندارد که انسان به خاطر عشق و محبت خدا بر خودش سخت بگیرد و بدنش نحیف و مریض شود؟ بزرگان فرموده اند این مطلب مرز دقیقی دارد.حفظ سلامتی واجب است اما اگر انسان در حفظ سلامتی کوتاهی نکرد بعد از آن در راه عشق و محبت خدا هر چه بلا و مصیبت و بیماری مبتلا شود، ایرادی ندارد...
ثمره محبت، خواهی نخواهی مریضی جسمی است و حال و هوای اهل محبت با اهل دنیا متفاوت است. سختی تحمل می کنند و به آنها فشار می آید و آن آسایش و آرامش اهل دنیا را ندارند. آنها بیمار محبت می شوند.]❶
🟦 پاسخ امیرالمومنین علیه السلام در نقد مطالب بالا را ببینید؛
⚠️هشدار:
1⃣ نگرش های افراطی صوفیانه که اخیرا در موسسه جوانان آستان قدس به نام #عرفان_شیعی در حال گسترش میان جوانان است، ربطی به آموزهای اسلامی ندارد و جز اینکه جوانان را به آسیب های مختلف جسمی و روانی مبتلا کند و تعدادی بیمار روی دست خانواده و اجتماع بگذارد، ثمری نخواهد داشت.
2⃣خانواده های محترم نیز باید مراقب فرزندانشان باشند تا با عناوین فریبنده ای چون عشق و محبت خدا در #چاه_تصوف نیفتند؛ چرا که استفاده از الفاظ زیبا یکی از روش های متداول صوفیه برای جذب جوانان به فرقه خود بوده است و امام هادی علیه السلام در حدیثی به آن تذکر داده اند:
🔻صوفیان در گفتگو با مردم، از #عشق_و_محبت دَم می زنند و عشق خدا را بر آنها دیکته می کنند و با طنابِ {پوسیده} خود، مردم را در چاه (گمراهی) می اندازند..." [سند]
-------------
❶ عشق خدا، چرا و چگونه؟ ص۱۵۳
🆔 @safiresheytan🕸
🌠 #دیدبان
🖌 #نقد_کتاب_عشق_خدا 3⃣
🐋 #نهنگ_آبی_عرفانی #خودکشی_به_عشق_خدا
🔞 قرائت صوفیانه و عرفانی از عشق خدا آسیب های بیشماری دارد و فقط به بیمار ساختن جوانان ختم نمی شود بلکه در برخی مراحل سالک را به کام مرگ می کشاند؛
🔹از نمونه ها تاریخی فتح بن علی الموصلی از مشایخ بزرگ صوفیه است که در سال ۲۲۰ قمری در روز عید قربان خودکشی کرد!! ❶
وی نه تنها از جانب صوفیان مذمت نشد بلکه #شهید_عشق_الهی لقب گرفت.
🔸امروزه نیز جریان عرفانی موسوم به علامه تهرانی، به جوانان جویای معنویت چنین القا می کند که گاهی برای وصال به محبت واقعی خدا می بایست به دستور استاد و بدون هیچ اضطراب و تزلزلی زندیگشان را آتش بزنند و یا حتی خود کشی کنند!! چرا که رسیدن به محبت واقعی و چشیدن طعم شیرین ایمان، مشروط به پیروی بی چون و چرا از دستورات استاد و قطب است.❷ [سند]
⚠️متاسفانه الگوی تربیتی جوانان در موسسه جوانان آستان قدس امروزه به دست این جریان انحرافی افتاده و خدا می داند به نام #عرفان_شیعی و نام مقدس علی بن موسی الرضا علیه السلام در آینده چه آسیب هایی جان و ایمان جوانان این مرز و بوم را تهدید خواهد کرد.
--------------
❶ن ک؛ طبقات الصوفية، خواجه عبدالله انصارى، ص ۸۲
❷ن ک؛ نور مجرد،صادق تهرانی، ج۱، ص۵۵۴
🆔 @safiresheytan🕸
🌠 #دیدبان
🖌 #نقد_کتاب_عشق_خدا 4⃣
#اضداد_عرفانی #وهابیت_شیعه
⚠️یکی از دیگر از آموزهای انحرافی عرفانی، ضدیّت عشق خدا با دوست داشتن دیگران است. در این نگاه، داشتن هر گونه دغدغه و تصمیم و علاقه مرتبط به زندگی روزمره خود و اطرافیان، حبّ غیر خدا و از اضداد عشق خدا به شمار می آید که باید از دل بیرون ریخت.[نمونه]
این باور عرفانی و صوفیانه در کتاب عشق خدا تحت عنوان "تمرکز" به جوانان آموزش داده می شود؛
🔻نویسنده اظهار می دارد شرط چشیدن حبّ خدا تمرکز بر محبت خداست. سپس با تفسیری عرفانی و غلو آمیز از تمرکز، هرگونه اهتمام به خانواده و تصمیم مرتبط به شغل آینده را بر خلاف تمرکز بر محبت خدا معرفی می کند؛
💬وقتی عشق و محبت خدا بیاید اولین اثر آن این است که انسان را بر روی نقطه خاصی متمرکز می کند؛ ما وقتی به قلبمان مراجعه میکنیم ممکن است دهها و صدها دغدغه داشته باشیم. یک گوشه قلبمان همّ و غم زن و فرزند است و در گوشه دیگر فکر کسب و کار در دلمان نیتها و تصمیمها و همتهای مختلف داریم
اگر کسی بخواهد واقعا عاشق خدا باشد باید سایر محبت ها را از دل بیرون بریزد و تنها محبت خدا را در دل نگه دارد. یا من لا حبیب الا هو (ص۱۴۰)
🔻مولف در بخشی دیگر از کتاب تحت عنوان اخلاص، به ارائه تصویری غلو آمیز و مبهم از اخلاص می پردازد، و انجام کارهای خیر به انگیزه رشد معنوی و کسب منافع اخروی را نیز از مصادیق کار برای غیر خدا و خلاف عشق خدا بر شمرده و آن را کاسبی آخرت و طمع کاری می نامد.
💬اخلاص یعنی انسان کار را برای خداوند متعال انجام دهد نه برای غیر خدا ...بخشی از غیر خدا، مردم هستند که رهایی از چنگ آنها سخت است اما خیلی دشوار نیست. بخش دیگری از غیر خدا خود انسان است.
اخلاص یعنی ... کار را نه تنها برای مردم بلکه برای خودت هم انجام نده!
بدون استثنا، هنگامی که کار خیری انجام داده و عبادت و اطاعت میکنیم یا زحمت کشیده و ایثار میکنیم یا به مسجد و هیئت و زیارت میرویم وقتی نهایت کار را با دقت میشکافیم، میبینیم حتی اگر حرف و حدیث مردم برای ما اهمیت نداشته باشد در نهایت کار را برای خودمان انجام دادهایم یعنی کار را انجام میدهیم چون احساس میکنیم با انجام دادن این کار بالا میرویم و رشد میکنیم...
❌اگر به ما بگویند فلان کار را اگر انجام دهی هیچ نفعی برای دنیا و آخرتت ندارد اصلاً از جایمان تکان نمیخوریم چرا چون ما دنبال کاسبی برای خودمان هستیم.😳
اهل دنیا، دنبال کاسبی دنیایی هستند و کسانی که عاقلترند دنبال کاسبی اخروی ولی باز هم قصد کاسبی دارند. خداوند متعال هم میگوید تو دنبال کاسبی هستی دنبال من نیستی... این مساله مهمی است که ما هر چه کار انجام می دهیم در نهایت می بینیم برای خودمان انجام داده ایم یعنی چون احساس میکنیم انجام دادن کار برای خدا خیلی فضیلت دارد پس تلاش میکنیم برای خدا کار کنیم تا به فضیلتی برسیم.(ص۴۵_۴۷)
🔻 تفسیر عرفانی از تمرکز بر حب خدا در مواردی به تفکرات افراطی وهابیت نیز نزدیک می شود و اشک ریختن از روی محبت برای ائمه اطهار را اشک برای غیر خدا تلقی می کند.
نویسنده کتاب عشق خدا در پاسخ به اینکه چرا باید عاشق خدا شد می نویسد:
💬مردم دنیا که عموماً به دنبال مال و شهرت و مقام و لذتهای دنیوی هستند.عموم متدینین هم که به دنبال آخرت هستند، در واقع به دنبال رسیدن به نعمتهای بهشت و یا فرار از عذابهای جهنم میباشند. حداکثر این است که قلبشان را به قلب ائمه علیهم السلام متصل کرده و یک رابطه عاطفی و همراه با محبت اهل بیت علیهم السلام و حجت خدا علیه السلام قلبشان به سوی آن حضرت پر کشیده و اشکشان سرازیر میشود اما واقعیت امر این است که در بین ما کمتر کسی پیدا میشود که برای خدا و به عشق او اشک بریزد و در فراق خداوند متعال بسوزد و گریه کند اصلاً وقتی از فراق خداوند صحبت میشود میگوییم مگر خدا هم فراق دارد مگر خدا کجاست که بخواهیم در فراق او بسوزیم؟ ما تصوری از وصال خدا و احساس دردی از فراق خدا نداشته و اشک و ناله و زاری از دوری خدا و محبت نسبت به او نداریم.(ص۱۱و۱۲)
✅ نگاهی کوتاه به ادعیه و زیارات به ما می آموزد علاقه به سعادت خود و خانواده، و نیز محبت به ائمه اطهار و اعمال خیر با عشق خدا در تضاد نیست بلکه مقصود از محبت به خدا چیزی جز محبت به اینها نیست.
🔅اَسْئَلُکَ حُبَّکَ وَحُبَّ مَنْ یُحِبُّکَ وَحُبَّ کُلِّ عَمَلٍ یُوصِلُنى اِلى قُرْبِکَ ( مناجات محبین)
🔅لا حبیبَ الا هو و اهلُه (زیارت آل یس)
🔅مَن احبّکم فقد احبّ الله (زیارت جامعه کبیره)
🆔 @safiresheytan🕸