eitaa logo
کتابخانه نقد تصوف و عرفان🕸صفیر شیطان🕸
523 دنبال‌کننده
378 عکس
85 ویدیو
104 فایل
📚اولین کتابخانه دیجیتال نقد تصوف و عرفان 🌟معرفی آثار تخصصی و دانلود رایگان جستجو بر اساس مولف، موضوع،زبان، قرن 🛡 تلگرام: 🆔 https://telegram.me/safiresheytan 🛡 ایتا: 🆔 https://eitaa.com/safiresheytan وبلاگ: 🌐 http://safiresheytan.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
تحقیقی در تصوف و عرفان - optimize.pdf
30.56M
📗تحقیقی در تصوف وعرفان ✍خیرالله مرانی 🔹تعداد صفحات: ۵۱۸ 🔸زبان:فارسی 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💡 🎙 آیا بدعت در انجام مستحبات ومکروهات نیز قابل تصور است⁉️ ✍آیا تعیین زمان یا مکان یا عدد خاص برای آیات قرآن و که شرایط خاصی برای انجام آنها، بیان نشده است، اشکال دارد⁉️ 🚥🚥🚥🚥🚥🚥🚥 🔻بدان که عبارت از آن است که؛ 👈 یک امری را در دین حرام کنند، که خدا حرام نکرده باشد؛ 👈 یا امری را که خدا حرام کرده باشد، حلال کنند؛ 👈 یا امری را مکروه کنند که خدا مکروه نکرده باشد؛ 👈 یا امری را واجب گردانند که خدا واجب نکرده باشد؛ 👈 یا امری را مستحب قرار دهند که خدا مستحب قرار نداده باشد. 📛اگرچه به اعتبار یک خصوصیتی باشد 💯 1⃣ مثل آنکه خدا فرموده است که؛ " نماز در همه وقت مستحب است". 🔘اگر کسی به این عنوان، نماز بخواند که چون همه وقت، سنت است و این [زمان]، یک وقتی از آن وقت‌ها[است]، پس من در این وقت نماز می خوانم، ثواب دارد. 🔘و[اما] اگر دو رکعت در وقت غروبِ آفتاب به جا آورد، به عنوان اینکه در خصوص این وقت، خدا این نماز را از من طلبیده است، بدعت می‌شود و حرام است و ائمه صلوات الله علیهم ازآن نهی فرمودند. 2⃣ وهمچنین اگر کسی نماز سنّتی(مستحبی) را، [هر] سه رکعت به یک سلام بکند، چون این هیئت در نمازِ سنّت(مستحب)، از پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلّم نرسیده، بدعت و حرام است. ❌چنانکه عمر [بن خطاب] در خصوص چاشت، شش رکعت نماز مقرّر ساخت که در این وقت می باید کرد به عنوان سنت، و به این جهت بدعت و حرام شد و ائمه صلوات الله علیهم از آن نهی فرمودند. 3⃣ و اگر کسی در هر رکعتی دو رکوع به جا آورد، حرام است. 4⃣ و همچنین کلمه طیبه "لا اله الا الله" را همه وقت گفتن سنّت است و از بهترین اذکار است؛ اگر کسی چنین قرار دهد که بعد از نماز صبح ۱۵۰۰ مرتبه سنّت است، و خصوص این عدد را [در] خصوصِ این وقت، 🔘 از جانب شارع مقرر داند، 🔘 یا [ازجانب]خود قرار دهد، و این خصوصیت را عبادت داند، 🔥بدعت است و بدعت در دین، بدترین معاصی است‼️ ✅ امتیاز شیعه از سنّی، همیشه به این بوده است که شیعه به فرموده ائمه خود، عمل می نموده اند و سنّیان چون دست از متابعتِ ایشان برداشته بودند، به عقل های سخیفِ خود، بدعت ها در دین می کردند و به آن عمل می نمودند و ائمه علیهم السلام ایشان را به این[خاطر] مذمت می فرمودند. خلاصه کلام : ⚠️اختراع هرگونه هیات، اجزاء، شرایط و آثار خاص برای اذکار و اوراد عمومی، چنانچه به دین منتسب گردد یا همراه با تعبد والتزام شرعی انجام گیرد، بدعت وحرام می باشد. 💠🔅💠🔅💠🔅💠 ✴️امروزه کم نیستند، شیادانی که تحت عنوان و ، از احساسات مذهبی و مشکلات مردم سوء استفاده می کنند .گاهی ذکری را به تعداد ابجد نام افراد توصیه می کنند وگاهی ختم های سه روزه و ماهانه و چهل روزه همراه با تضمین قطعی اجابت دعا وحل مشکلات تجویز می کنند. تحمیل اینگونه اعمال تکلف آفرین، که فاقد هرگونه پشتوانه روایی است، علاوه بر اینکه مشمول عقاب بدعت گذاری می شود، موجب بدبینی به دین _در صورت برآورده نشدن حاجات_ می گردد و شیرینی ذکر و یاد خدا را، در کام بسیاری از خداجویان تلخ می نماید. 🌻ازاینرو به خواهران وبرادران ایمانی توصیه می شود؛ ▫️اولا: برای حل مشکلات و برآورده شدن حاجات به اوراد واذکار وختم هایی که در منابع معتبر همچون ، وکتب ادعیه معتبر آمده، مراجعه نمایند. ▫️ثانیا: در انجام اوراد واذکار عمومی به جای توجه به اعداد خاص، حوصله و توان خود را مراعات نمایند. ---------------------- 📚 عین الحیات، علامه مجلسی، لمعه دوم، ص۳۳۶ 📍جلد ۹۲_۹۳_۹۴_۹۵ از کتاب شریف بحار الانوار به خواص آیات وسور و فضیلت اذکار، تعویذات وادعیه اختصاص دارد. 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚦 🌸 آیه الله ⚠️تصوف در میان اهل سنت گسترش بیشتری دارد بلکه می توان گفت: 👹تقریباً تمام مشایخ معروف تصوف، مانند، بسطامیها، بغدادیها، شیخ ها و ... همه از میان اهل سنت برخاسته اند. و حتّی جالب اینکه؛ ❌مشایخ ی موجود در شیعه نیز غالباً به مشایخ اهل سنت منتهی می شود‼️ ------------------ 📚جلوه حق، ص۲۰ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❄️ 🗣 (۱۴) ⚠️ همیشه کسانی که صاحب جاه و مقام هستند، این نکته را می‌دانند که مردم به آسانی ضعف و کمبودهای آنان را درک می‌کنند؛ لذا بر آن می‌کوشند تا از مردم فاصله بگیرند و مُنشی و دربان داشته باشند و با همه دیدار و گفتگو نکنند؛ اما همین مردم عادی با برخورد اندکی، می‌توانند نکته را دریابند.💯 👤 در منطقه ما مَثَلی در این باره معروف است که می‌گویند: 🍛در میهمانی که به افتخارِ یکی از مشایخ برگزار شده بود، آشپز، سهمیه مرغِ میهمانان را روی برنج گذاشته بود اما در بشقاب شیخ، مرغ را زیر برنج گذاشته بود. وقتی شیخ و اطرافیانش مرغ را روی برنج ندیدند، به خدمتکاران تذکر دادند که بشقاب شیخ را عوض کند! 👨‍🍳 آشپز از انتهای مجلس با صدای بلند گفت: مرغ شیخ زیر برنج اوست.این شیخ چگونه از آسمان ها خبر می دهد در حالیکه مرغ زیر برنج را نمی بیند⁉️ ☑️ از اینجاست که مردان بزرگ به انسانیت خود اقرار دارند و از زندگی با مردم هم باکی ندارند؛ مانند رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم که به فرمان الهی همواره می فرمود من هم انسانی هستم مانند شما و در عین حال با همه مردم نشست و برخاست داشت؛ اما آنان که دارند و خود را می دانند، برای سرپوش گذاشتن بر کاستی های خود، از مردم فاصله می‌گیرند و با راه می روند و اگر کسی را به زور بپذیرند با وی با تشریفات سخن می گویند. -------------- 📚 فریب سراب ص۲۰۹ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖥 معرفی : 🔰عنوان: 💯 ✴️سایت بینش نو به معرفی آثار نویسنده پرکار آیه الله می پردازد.این سایت از بخش های گوناگون همچون کتابخانه، مقالات،نگارخانه ومستند تشکیل شده است. ☑️در بخش کتابخانه میتوانید کتب ایشان را در چهار موضوع اصلی دانلود ومطالعه نمائید. 🌀مطالعات فلسفی وعرفانی: ▫️نقد مبانی حکمت متعالیه ▫️محیی الدین در آئینه فصوص ▫️نقدهای علامه طباطبایی بر علامه مجلسی ▫️دو دست خدا ▫️پایان تاریخ ▫️طلوع بر انسان ▫️چنین گفت نیچه ▫️صدور ▫️اصول اساسی در شناخت فلسفه ها ▫️تصحیح جامع الشتات میرزای قمی 🌀مطالعات مبانی اسلامی: ▫️تبیین جهان وانسان ▫️تجسم عمل یا تبدیل نیرو به ماده ▫️انسان وعلوم انسانی در صحیفه ▫️کابالا و پایان تاریخش 🌀مطالعات جامعه شناختی: ▫️جامعه شناسی ازدواج موقت ▫️جامعه شناسی کعبه ▫️جامعه شناسی کربلا ▫️سیر تحول وضو در میان امت ▫️جامعه شناسی انقلاب مخملی در ایران 🌀مطالعات تاریخی: ▫️بابک ونقد تاریخ نگاری ▫️مکتب در فرآیند تهاجمات تاریخی نقدی بر کتاب مکتب در فرآیند تکامل ▫️امام مهدی (عج) ▫️قیام مختار ▫️درباره میترائیزم ایرانی 📌آدرس پایگاه : 🌐 https://binesheno.com 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼 🗯 💥 شخص مولانا نباشد جز علی❶ 💥 نه رئیسِ صنفِ رقص❷ و تنبلی ♨️ شخص مولانای ما جایی که هست ♨️ و غیر او هستند پست 👣 هست در جایی که مولانای ما 👣 ابن اعرابی است زیر پای ما❸ 👺 عده‌ای دکّان به راه انداخته‌اند 👺 از علی هم نردبانی ساختند ⚠️ خرج سازد نام او را بَهرخویش ⚠️ تا بَرَد با نام او، کارش به پیش 🎻 کرده نامش را تنور نان خویش 🎻 او اسیر و تُنبور است و ریش 💰 با فروش نان می خَرد 💰 اسم و رسم و موقعیّت می‌بَرد 👀 دیده اش خائن بود بر روی ناز❹ 👀 گاهگاهی هم، کمی خوانَد 💋 مدّعی گردد که در زیبا رُخان 💋 چهره یزدان بوَد، دائم عیان 🖤 زین عمل، پیوسته دلهاشان سیاه 🖤 لیک می گوید که هستم مرد راه 🤯 خود تهی از علم و تحقیق، این گروه 🤯 از و ادّعا مانند کوه 🎺 می‌خواند و نِی می زند 🎺 بی‌خبر کاو، شرع را، پِی می زند❺ 👳‍♂ از متانت از دیانت وین قبیل 👳‍♂ اکتفا کردند بر یک مَن ✖️ شد ولایت دست ایشان مَلعَبه ✖️ راه می‌یابند بر هر مَصطَبه❻ 🔞 فرقه فرقه، حال با خود می کنند 🔞 در خَفا، آن کار بیخود می کنند 🎶 ساز و است کار و سازشان 🎶 لیک آوازشان 👹 نعره ها و ها و 👹 خود نبرده از رنگ و بو ☢ و و دستار و سِتار ☢ جایِ درس و اشک و تقوا و بِحار 🛐 نیست در قاموس ایشان مُنکَری 🛐 هست معبودش، خدای دیگری 🧠 از حسابیّ و کتابیّ، غافلند 🧠 از از مسائل جاهل اند 🔥 نیست از قرآن و تفسیرش خبر 🔥 می رود با خود اندر 📘 از هست بیگانه، ولی 📘 خویش را جا می‌زند صاحب ولیّ ⭕️ طالبِ نیست او ⭕️ در عوض با می‌زیست او 👁‍🗨 جای جا، از دین حق بِربوده اند 👁‍🗨 جای جا، بر دین حق افزوده‌اند 🤔 معنی همین باشد رفیق! 🤔 نیک بنگر با که پیمایی طریق! ------------------- 📚مثنوی حیدری،ص۶۹ ❶شایسته نیست کسی جز امیرالمومنین علیه السلام، مولانا خوانده شود. ❷رقص سماع که در مثنوی و دیگر آثار ملّا رومی به شدّت از آن دفاع شده است وامروزه،فرقه مولویه نیز به این رقص مشهوراند. ❸جایی که معارف مولا امیرالمومنین علیه السلام درمیان باشد،به اندیشه های منحرف امثال ابن عربی و مولوی و... بی توجه ایم. ❹چهره های پسربچه ها ودختران و زنان زیبا روی. ❺از پایه واساس می زند. ❻سکو، تخت، سریر. 🆔 @safiresheytan🕸