هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔻پیشنهاد آیتالله موسویجزایری برای اشتغالزایی جوانان؛
✅ مصلای اهواز مکان خوبی برای فروش محصولات خانگی است / آن را در اختیار جوانان و بانوان میگذاریم
hawzahnews.com/detail/News/472543
هدایت شده از محسن قنبریان
🌀ازغدی، ادامه ی شریعتی یا مطهری؟!
#بخش_اول
🔷حوزه ی بی عیب!
شریعتی از اسلامی انقلابی می گفت که در آن نقش جدی ای برای مرجعیت و روحانیت نبود! انتقادهای زیادش از این نهاد او را نماد "اسلام منهای روحانیت" کرد و فتوایی از مراجع آنروز مبنی بر ضاله بودن کتابهایش صادر شد!
مطهری اما منتقدی از روحانیت بود که اعتراف به مزایایش داشت. اعتقاد داشت با لزوم حفظ و نگهداری اش باید آنرا اصلاح کرد. اسلام منهای روحانیت را خیانت می دید و فقهاء را تنها سلسله ی معرفتی متصل به معصوم می شمرد.
⬅️آیا حوزه و روحانیت پس از انقلاب و خورده گیری های آندو(با حفظ تفاوت) از آسیبها مبرا شد؟!
🔺مثلا مطهری هم از "لوس و ننر و امتیاز طلب و مسرف" بودن برخی فرزندان علماء گله داشت که "همه حواسشان متوجه پستها و مقامات است که کی برد و کی محروم شد و چگونه خودشان آنها را بربایند یا به دوستان خودشان اختصاص دهند"! مطهری اینان را "تحمیل بزرگی به بودجه روحانیت" می خواند(یادداشتها ج۴ص۵۵۵).
اینبار ازغدی پیش از خطبه ها چیزی از این جنس گفت: "امام گفت مرجع پاپ نیست، مرجعیت نمایشی نیست، مرجعیت ارثی نیست"!
از قضا برخی آقازادگان زود به خود خریدند و موضع گرفتند و البته واضح است همه امکانات پدر و مرجع عظیم الشأن را هم به ارث برده اند!
🔺مطهری از نظارت برمرجعیت و پاسخگویی آن هم می گفت! صراحتا در ده گفتار آورد: "تقلید ممدوح و مشروع سرسپردن و چشم بستن نیست. چشم باز کردن و مراقب بودن است وگرنه مسئولیت و شرکت در جرم است"!(مجموعه آثار ج۲۰ص۱۷۶). (جملات تیز و تندترش را جرأت نمی کنم نقل کنم به یادداشتها ج۴ص۵۵۶ رجوع کنید).
شاید بازخوانی این تفکر مطهری علت گران شدن سخنان ازغدی بر بعض بزرگان شد!
آنچه دارد کم کم نمودار میشود مواجهه ای از جنس شریعتی با ازغدی توسط زعمای حوزه است. البته دو نکته را نمی توان لحاظ نکرد:
1⃣ حوزه مطهری را هم روی دست نگرفت بلکه در مواردی بایکوت هم کرد!اگر خون پاکش سند حقانیتش نمی شد معلوم نبود اقلا با بخشی از آرائش مواجهه شریعتی نشود!
2⃣ قیاس ازغدی هم با مطهری از جهاتی، از جمله وزان علمی و اتصال به بزرگان و مفاخر حوزه(مثل مرحوم بروجردی و علامه طباطبایی)مع الفارق است.
❓جان کلام اینکه: آیا آسیبها و عیوب سازمان روحانیت تمام شده یا رو به صفر است؟! و امروز نیازی به فریادهای مطهری وار نیست؟
❓اصلا شریعتی و مطهری هردو به کنار، امام خمینی تا آخرین سخنان از این آسیبها و هم خطر ارتجاع و تحجر و مارهای خوش خط و خال در حوزه می گفت(آخرین نمونه ها در منشور روحانیت منعکس است). یعنی نه قبل از انقلاب که حتی تا سال ۶۸مرجع و زعیم منحصر بفردی مثل امام از آسیبها و حتی خطرات می گفت! بعد امام چه شد؟! آیا همه آن آسیبها و نگرانی ها یکباره خود به خود مرتفع شد؟!
❓اگر اقلا برخی از آنها باقی است چرا بزرگان حوزه و بخصوص شاگردان امام، آن خط را دنبال نکرده چیزی از جنس آن فریادها و روشنگری ها نشنیده ایم؟!نمونه های کوچکی از تذکر به یک مرجع توسط بزرگی در حوزه را همین ماهها دیدیم چگونه برخورد شد؟! و از سوی زعماء هیچ حمایتی نشد!
❓تازه آیا نگرانی های امام فقط مربوط به متحجرین ضدانقلاب بود؟! نگرانی و گله از زیاد شدن تشریفات و تجملات، ساختمانها و ماشین ها و...کم زبان زدند؟!آیا در جواب هم مباحثه خود(آیت الله حسن فرید گلپایگانی) مرقوم نفرمود: "بهتر است که بنده و جنابعالی در فکر قبه و بارگاه نباشیم..."!(صحیفه امام ج۲۰ص۲۴۵). آیا واقعا شاگردان دیروز امام همه مبرای از این تجملات و نگرانی هایند؟! آیا...
پس چرا مطهری ای در حوزه پیدا نمیشود تا مثل ازغدی(طلبه ی کت وشلواری) ساکت بماند؟!
❗️ادامه متن را در بخش دوم بخوانید
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
🌀ازغدی، ادامه شریعتی یا مطهری؟!
#بخش_دوم
🔷 یک نقص مطهری و نقضی از او!
حتی مطهری با وجود تشخیص درست و فریادهای به حقی که داشت "یک نقص" داشت که بالتبع مثل ازغدی هم دارند. امام خمینی آن نقص را در کشف الاسرار برای منتقدین حوزه و روحانیت بیان می کند. و آن نبودن در کسوت زعامت و مرجعیت است.
امام نیز عیوب و آسیبهای حوزه را قبول داشت و حتی با زعیم آن روز حوزه(آیت الله بروجردی) سرآنها مباحثه داشت اما تصریح می کند اصلاح این عیوب بدون تکیه زدن زعامت و مرجعیت ممکن نیست.
❓سخن اما این است که زعماء چرا حرکت مصلحانه مطهری بلکه امام خمینی را در زدودن عیوب حوزه یا اقلا روشنگری دراینباره که آن عیوب به حساب اسلام نرود، را دنبال نکرده اند؟
چرا بزرگان امروز آنجور که سالهای انقلاب در کسوت یک مدرس سطح بر مرجع بزرگ شیعیان -آیت الله العظمی خویی- شوریدند و در ماجرای دیدار فرح پهلوی با ایشان، شهریه او را حرام کردند، امروز همان مقدار را برای فضلای دیگر(مثل دیروز خود) برنمی تابند و حمایت نمی کنند؟! آیا مثلا "حکومت گمراه خواندن"، جمهوری اسلامی از وارد شدن فرح پهلوی در روز غدیر برمرجع شیعیان کمتر است؟! بلکه بالاتر چرا خود آن بزرگان در کسوت زعامت و مرجعیت همان خط انقلابی را در طرد و افشاء سطحی بینی، تحجر و هم اشرافیت مذهبی و...تعقیب نمی کنند؟! امروز برخورد برخی فضلای انقلابی با مثل آن نمونه بسیار پخته تر و متین تر از نمونه های گذشته انجام میشود اما دوچندان از آن نمونه ها طرد و رد میشود!
❓مرجعیت آیا مسئولیت ندارد پس از فوت مرجعی، مهر او را -مثل سلف صالح-شکسته و اموالی که مربوط به شخصیت حقوقی آن مرجع بوده را به مرجع بعد -نه الزاما بیت و پسران- بسپارد؟! و آیا بدون انجام این وظایف، خطر موروثی شدن مرجعیت حرف گزافی است؟!
🔷نقض شهید مطهری برآن نقص!
مطهری در آسیبهای سازمان روحانیت از این مشکل می گوید که گمان میکردیم برخی مصلحان اگر در حوزه زعیم شوند مشکل حل میشود اما دیدیم زعیم شدند و مشکل باقیست بعد بحث شریف و دقیقی مبتنی بر "تقدم سازمان صالح بر زعیم صالح" پیش می کشد: "نظامات اجتماعی نسبت به افراد اجتماع، مانند خیابانها و کوچه های یک شهر است نسبت به مردم آن. مردم مجبورند از همین خیابانها و کوچه ها حرکت کنند حداکثر آزادی عمل مردم، در انتخاب نزدیکترین راه از بین این راه هاست. حال اگر شهری بدون نقشه و حساب، توسعه یافته باشد، افراد چاره ای ندارند که رفت و آمد خود را با وضع موجود تطبیق دهند مگر آن که تغییراتی در وضع کوچه و خیابانها پدید آورند. همچنین اگر زعمای صالح، در رأس سازمانهایی که نواقصی دارند قرار بگیرند، تفاوت آنها با دیگران به اندازه آن است که کسی از میان خیابانهای پرپیچ و خم و نامنظم یک شهر نزدیک ترین راه را برگزیند. به این بیان اگر بخواهیم توجیهی برای نظر افلاطون و فارابی[که تقدم زعیم صالح بر سازمان صالح را قائلند] بتراشیم باید بگوییم: آنها به آن افراد صالحی اهمیت داده اند که حاکم برسازمانهای اجتماعی باشند نه محکوم آنها"(ده گفتارص۲۷۸با تلخیص)
⬅️یعنی جامعه انقلابی و جوانان و طلاب انقلابی امروز چیزی بیشتر از مراجع و زعمای صالح -که الحمدلله دارند- می خواهند: زعمایی حاکم بر سازمان حوزه نه محکوم آن.
به کی بگوییم هنوز طلاب برای گرفتن چند هزارتومن در چند صف شهریه اند؟!پاسخ زعیم صالح نمیتواند این باشد که ما شهریه مان را به کارت می ریزیم! این همان رفتن از راه نزدیکتر جای اصلاح سازمان است! حالا ببینید چند ده مساله مهمتر، فوری تر و کلیدی تر از صف شهریه، معطل مانده است؟!
جواب یک زعیم صالح و دلسوز براینکه دهها مسأله مستحدثه را در درس خارج خود بحث کرده مثل همان حذف صف برای پرداخت شهریه خود و رفتن از نزدیکترین راه است نه درست کردن جریان فقاهت معاصر! اگر فحلی از این زعما عروه ای نو پر از مستحدثات می نگاشت و وزنش چنان بود که همه فقهای بعد ناگزیر از تعلیقه برآن بودند آنوقت مرجع و زعیم جریان فقاهت را به مسائل عینی و واقعی نزدیک کرده بود آیا چنین شده است؟!
❗️به کی بگوییم سه تن از بزرگان حوزه، رئیس قوه قضاییه شدند و در بطن نیازهای کشور قرار گرفتند اما وقتی به حوزه برگشتند همان کتابهای سابق و همان فروعات را کاویدند و حداکثر مقالاتی در مسائل جدید چاپ کردند!باوجودی که برخی از آنها علمیت بلکه شائبه اعلمیت داشته و دارند!
آیا جا نداشت مثل آنچه شیخ انصاری با متاجر کرد این بزرگواران اقلا با کتاب القضاء، حدود، دیات و...میکردند که دیگر هیچ فقهی مفری از پرداختن به آن فروع و آن تبویب مسائل نداشته باشد؟!
آیا چنین شده است؟!
📝محسن قنبریان ۹۷/۹/۲۸
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از سیداحمد غفاری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸بیژن عبدالکریمی، مدرس فلسفه دانشگاه تهران:
🔸با چند آیه و حدیث نمیشود جامعه را اداره کرد! با این مدیریت اسلامی، گند زدید به تمام تجربیات بشریت، و مردم ایران را به خاک سیاه نشاندید!
🔅پاسخ:
🔹پیشفرض اول این سخن، این است که هماکنون مدیریت کشور، اسلامی است.
🔹پیشفرض دوم این سخن، این است که مدیریت اسلامی، برخلاف تجربهٔ بشری است.
🔹پیشفرض سوم این سخن، این است که هماکنون غالب مدیران کشور، در حال اجرای آیات و احادیث در جامعه هستند.
🔹نیز، پیشفرض چهارم این سخن، این است که همان بخشی که مجری آیات و روایات هستند، یا همان مدیران اسلامی، سبب نابسامانی کشور شدهاند.
🔹و پیشفرض پنجم این است که مردم این کشور، به خاک سیاه نشستهاند.
🏵هر پنج پیشفرض فوق، غیرموجّه هستند.
🏵حکیم کسی است که بیشتر فکر کند و کمتر سخن گوید، تا در یک عبارت کوتاه به پنج اشتباه مبتلا نشود.
🆔 @ghafari_ir
یادداشتی از #علی_علیزاده
🔻🔻🔻
🔹در لندن هر دانشجوی سال اول علوم سیاسی میداند که جمهوری اسلامی ایران - فارغ از اینکه دوستش داشته باشید یا نه، حکومت ایدهآل تان باشد یا نه، فساد داشته باشد یا نه، کارآمد باشد یا نه - «باثبات» ترین حکومت کل منطقهای است که از مرز شرقی پاکستان شروع میشود و در مرز غربی مراکش خاتمه مییابد. دلایل این «باثبات» ترین بودن فراوان و نیازمند دانستن تاریخ دولت-ملت سازی چند سده اخیر و فهم درونزا و بومی بودن جمهوری اسلامی و ریشه دار بودن نیروهای اجتماعی سازنده و مولد آن است و مجالش اینجا نیست.
🔸با اینحال ترامپ، بنسلمان و نتانیاهو از پارسال، حمله اقتصادی-سیاسی-رسانهای شدیدی را علیه ایران سامان داده و میلیاردها دلار خرج مقابله با ایران کرده و حتی از تغییر نظام سیاسی در ایران صحبت کردند. بر سعودی و اسراییل حرجی نیست. اما چرا دولت آمریکا چنین سیاستی علیه ایران برگزیده که به عقیده بخشی از نظام سیاسی آمریکا هم خلاف منافع ملی مردم آمریکا خواهد بود؟
🔹هدف فقط یک چیز بوده و است: فعال کردن شکافها و گسلها و ناکارآمدیهای داخل ایران به امید افزایش نارضایتی و ایجاد ناآرامی در داخل ایران و همینطور افزایش احساسات ایران ستیزانه میان مردم منطقه تا جمهوری اسلامی زیر فشار مالی و فشار افکار عمومی و فشار ناآرامیهای داخلی مجبور شود از حوزه نفوذ تاریخی خود در منطقه غرب آسیا عقب بنشنید و متحدانش را در سوریه و عراق و لبنان تنها بگذارد تا بلعیده شوند. اما چه اتفاقی افتاد؟
🔸دو ماه پیش متحدان ایران در حکومت عراق نه فقط بر صندلی نخست وزیری که بر صندلی ریاست جمهوری و ریاست مجلس که متعلق به کردها و سنیهاست نشستند و نشان دادند که رابطه ایران و عراق چنان ارگانیگ است که هرروز عمیق تر میشود ونمیتوان با تحریک رسانهای و مالی آن را تخریب کرد. و هفته پیش دولت آمریکا بعد از هفت سال سرش را به نشانه تسلیم پایین آورد و گفت دنبال سرنگون کردن بشار اسد نیست و دیروز هم ترامپ نیروهای نظامی آمریکا را از سوریه خارج و عملا از سوریه فرار کرد.
🔹و در این حین شکاف میان گروههای قدرت در آمریکا (طرفداران ترامپ و مخالفانش) و شکاف لابی سعودی-اسراییل و لابی قطر-ترکیه در آمریکا باعث شد داستان قتل فاجعه بار خاشقجی به مدت شصت روز خبر اول سیانان و انبیسی شود و افکار عمومی غرب که نفت ارزان هفتاد سال چشمشان را بر ارتجاعی ترین دولت منطقه کور کرده بود و حتی از دخالت سعودی در قتل سه هزار نفر از شهروندانشان در یازده سپتامبر چشم پوشی کرده بودند برای نخستین بار در تاریخ، صندوق تبهکاریهای سعودی را باز کنند. و حالا سنا و کنگره آدمکشان، خواهان خروج سعودی از یمن و تحقیق و تفحص از جنایات سعودی میشوند.
🔸 به یاد بیاورید تا یکسال و نیم پیش ایران و اسد حتی به کنفرانسهای صلح سوریه دعوت نمیشدند و آمریکا به کمتر از خروج کامل ایران از سوریه و رفتن اسد تن نمیداد و به یاد بیاورید به یُمن حضور آمریکا در سوریه و شمال عراق، یکسال پیش این موقع صحبت سر رفراندوم استقلال کردستان عراق و بعد هم خودمختاری کردهای سوریه و حرکت به سمت ایجاد کردستان آزاد به عنوان اسراییل دوم منطقه بود و بنسلمان چنان گستاخ که نخست وزیر لبنان را به گروگان میگرفت.
🔹بگذارید ساده بگویم. برجام پاره شد، مردم صبور ایران دچار سختیهای اقتصادی شدند و دور و بر زخمهایمان فوج مگسهای خارجی و مزدوران ایرانی-نمای شان شروع به وز وز و ایجاد عفونت کردند و سیستم روانی و شبکه عصبی جامعه ایران مورد حمله قرار گرفت. همه و همه و همه برای شکست دادن متحدان ایران در عراق و سوریه و لبنان. و حالا باید با اعتماد به نفس گفت در تاریخ پانصد و هفده ساله ایران مدرن، یعنی از آغاز صفویه، هیچ وقت به اندازه این یکسال اخیر در منطقه غرب آسیا نفوذ و قدرت نداشتهایم. و این به کمتر از معجزه نمیماند.
🔸و این تصویر کلی و بزرگ است که باید در ذهن داشته باشیم و به جای آویزان کردن چاپلوسانه عکس مقامات، بالای سرمان آویزان کنیم. و بواسطه این تصویر کلی و بزرگ است که رهبر ایران با اعتماد به نفس و امید از آینده سخن میگوید.
🔹و وقتی به اصلاح اجزا میپردازیم و به جنگ یک نماینده مجلس فاسد یا یک استاندار بی لیاقت و یک قاضی رشوهگیر و یک وزیر ناکارامد و یک سردار رانتخوار میرویم، نباید اجازه دهیم پروپاگاندا و جنگ روانی دشمن، باعث شود این تصویر کلی را فراموش کنیم.
هدایت شده از زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
بازخوانی عتاب رهبر انقلاب به مسئولان دولت سازندگی
⚠️آقایان! مگر مردم کورند؟/ نمیشود ما در زندگی مادّی مثل حیوان بچریم و بغلتیم و بخواهیم مردم به ما به شکل یک اسوه نگاه کنند؛ مردمی که خیلیشان از اولیات زندگی محرومند/ چون آنها فقط ریششان تراشیده بود، ولی ما ریشمان را گذاشتهایم، همین کافی است!؟/ مخارج دولت برای تغییر دکوراسیون و ماشین جدید جرم و خطاست/ آن وقتی که آقایان امکانات شخصی دارند، حق ندارند از امکانات دولتی استفاده بکنند
🔹اگر ما دنبال مسایل خودمان رفتیم، به فکر زندگی شخصی خودمان افتادیم، دنبال تجملات و تشریفاتمان رفتیم، در خرج کردن بیتالمال هیچ حدی برای خودمان قایل نشدیم - مگر حدی که دردسر قضایی درست بکند! - و هرچه توانستیم خرج کردیم، مگر اعتماد مردم باقی میماند؟ مگر مردم کورند؟ ایرانیان همیشه جزو هوشیارترین ملتها بودهاند؛ امروز هم به برکت انقلاب از هوشیارترینهایند؛ از هوشیارها هم هوشیارترند. آقایان! مگر مردم نمیبینند که ما چگونه زندگی میکنیم؟
🔹برادران! من و شما داریم از آن ذخیره میخوریم؛ فراموش نکنید، آن را مردم دیدند. نمیشود ما در زندگی مادّی مثل حیوان بچریم و بغلتیم و بخواهیم مردم به ما به شکل یک اسوه نگاه کنند؛ مردمی که خیلیشان از اولیات زندگی محرومند.
🔹من و شما همان طلبه یا معلم پیش از انقلابیم. یکی از شماها معلم بود، یکی دانشجو بود، یکی طلبه بود، یکی منبری بود، همهمان اینطور بودیم؛ اما حالا مثل عروسی اشراف عروسی بگیریم، مثل خانهی اشراف خانه درست کنیم، مثل حرکت اشراف در خیابانها حرکت کنیم! اشراف مگر چگونه بودند؟ چون آنها فقط ریششان تراشیده بود، ولی ما ریشمان را گذاشتهایم، همین کافی است!؟ نه، ما هم مترفین میشویم. والله در جامعهی اسلامی هم ممکن است مترف به وجود بیاید. از آیهی شریفهی «واذا اردنا ان نهلک قریة امرنا مترفیها ففسقوا فیها» بترسیم. تُرف، فسق هم دنبال خودش میآورد.
🔹اگر مبلغی از مخارج دولت، عبارت از تغییر دکوراسیون اتاق مدیر کل و معاون وزیر و وزیر و فلان مسؤول قضایی و فلان مسؤول در بخشهای گوناگون دیگر باشد، این جرم و خطاست. اگر یکی از مخارج دولت این باشد که فلان تعداد ماشین جدید بیاوریم و بین دستگاهها تقسیم بکنیم، ما حق نداریم این را جزو مخارج دولت حساب کنیم و به حساب آن از سوبسید مردم بزنیم. نه، این خلاف است. برای این کارها حد بگذارید. دستگاهها باید بخشنامه کنند و در مورد این تغییر دکوراسیونها و تغییر خانهها و خرجهای اضافی حدی معین بکنند.
🔹گاهی از جاهایی گزارشهای نومیدکنندهیی میرسد و در برخی موارد انسان واقعاً عرق شرم بر پیشانیش مینشیند؛ رعایت کنید. سؤال میکنیم که چرا ماشین لوکس و نو و مدل بالا؟ میگویند که اشکال امنیتی داریم! چه اشکال امنیتی!؟ آقایان مسؤول در شورای امنیت کشور یا جاهای دیگر، بنشینند معین کنند و مسأله را در جایی ببُرند؛ من هم اگر باید دخالت کنم، بگویید در جایی دخالت کنم. این چه وضعی است که همینطور بیحساب و کتاب جلوی هر وزارتخانه و ادارهیی، دهها ماشین به رنگهای گوناگون متعلق به مسؤولانِ آنجا به چشم میخورد!؟ چه کسی چنین چیزی را گفته است؟
🔹گزارش آمده که روحانی عقیدتی، سیاسی در یکی از دستگاهها، خودش ماشین دارد، ولی ماشین دولتی سوار میشود! من نوشتم که حق ندارد این کار را بکند. برای من جواب آمد که این کار رویه است و همه میکنند! این آقا خودش یک ماشین دارد، که برای خودش لازم است؛ یکی هم خانمش دارد و نمیشود که خانمش از این ماشین استفادهکند! عجب! این چه حرفی است؟
🔹من الان اعلام میکنم و قبلاً هم نوشتم و این را گفتم که آن وقتی که آقایان امکانات شخصی دارند، حق ندارند از امکانات دولتی استفاده بکنند. اگر ماشین دارید، آن را سوار شوید و به وزارتخانه و محل کارتان بیایید؛ ماشین دولتی یعنی چه؟ والله اگر من از طرف مردم مورد ملامت قرار نمیگرفتم که مرتب ملاحظهی جهات امنیتی را توصیه میکنند، بنده با ماشین پیکان بیرون میآمدم.
🔹به حد ضرورت اکتفا کنید و اندازه نگه دارید. مردم رودربایستی ندارند؛ خدا هم با کسی رودربایستی ندارد.
🔹البته بسیاری هم هستند که دندان این چیزها را کشیدهاند و دور انداختهاند و به زندگی ساده ساختهاند و وسوسهها اینها را به طرف خودش نکشانده است. من اینها را در میان مسؤولانمان - معممان و غیرمعممان - میشناسم؛ کم هم نیستند. اینی که من عرض میکنم، جمع و اقلیتی هستند؛ اکثریتی نیستند. واقعاً جمع قابل توجهی هستند که به این چیزها بیاعتنایند و همانطوری که قبل از انقلاب و اول انقلاب زندگی میکردند، همانگونه زندگی میکنند؛ این درست است. پس، محبت و اعتماد مردم، از راه بیان صادقانه و صحیح واقعیتها حاصل میشود.
۱۳۷۰/۰۵/۲۳
_
#امام_خامنه_ای
_
@howzeh_enghlab
هدایت شده از روزنه
♨️موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) یا موسسه تبلیغی هاشمی رفسنجانی😐
💢 در نمایندگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در قم، همایش بررسی نقش آیت الله هاشمی در نهضت امام خمینی(ره) برگزار شد‼️
🔹برادر آیتالله هاشمی نیز با حضور در این مراسم به توجه آن مرحوم به علل پیشرفت آمریکا اشاره کرد❗️
🔆پ.ن: آیا موسسه تنظیم و نشر آثار امام، احیانا وظیفه ای در قبال امام هم دارد❓ مثلا آیا احساس وظیفه میکنند که پاسخ محکمی به مستند «بهتان» که اخیرا از بی بی سی و در جهت تخریب امام درست شده است، ارائه نمایند❓
🔆پ.ن2: همه جا از کمبود بودجه می نالند اما ظاهرا بودجه این موسسه به حدی است که میتوانند علاوه بر امام، دوستان خود را هم ترویج کنند. البته اگر نوبت به امام برسد⚠️
@darseenghelab
هدایت شده از بیداری ملت
💢تحول:
♦️هیچ مجموعه ارزشی به خاطر انزوا و کناره گیری و گوشه نشینی و خنثی حرکت کردن، هرگز در افکار عمومی، احترام بر انگیز نبوده است; بعد از این هم نخواهد بود.احترام به مجامع و نهادهای بی تفاوت و تنزه طلب که دامن از مسائل چالشی بر می چینند، یک احترام صوری است!
1⃣حاشینه نشین شدن #حوزه_علمیه_قم و هر حوزه علمیه دیگری به #حذف شدن می انجامد. وارد جریانات #اجتماع، #سیاست و مسائل چالشی نبودن، بتدریج به حاشیه رفتن و فراموش شدن و #منزوی شدن می انجامد.
2⃣هیچ روحانی ای ، هیچ عالم دینی، هیچ خادم اسلامی نمی تواند نسبت به نظامی که بر اساس اسلام پدید آمده است، با انگیزه اسلام حرکت کرده است و کار می کند، #بی_تفاوت باشد.
3⃣بعضی هم اینجوری دوست دارند، عنصر انقلابی، جوان انقلابی، #طلبه_انقلابی ، فاضل انقلابی، #مدرس_انقلابی در هر سطحی از سطوح را متهم کنند به افراطی گری.
✅حرکت حوزه های علمیه، #بی_طرف نماندن حوزه های علمیه در قبال حوادث جهانی، در قبال مسائل چالشی ملی و #بین_المللی یک ضرورتی است که نمی شود از آن غافل شد.
(تمامی گزاره ها جملات رهبری است/ دیدار طلاب، فضلا و اساتید حوزه علمیه قم- ۱۳۸۹/۷/۲۹)
#کتاب_شکوه_فرمان
#سکولاریسم
@pendarha1
🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 تحریف محکمات انقلاب و اندیشه امام؟!!
💢 ظریف در گفتوگو با رسانه فرانسوی:
🔸"ما چه موقع گفتیم که اسرائیل را نابود میکنیم؟ فقط یک نفر را پیدا کنید و به ما نشان دهید که این حرف را زده باشد. هیچ کس چنین حرفی نزده است.
احمدی نژاد هم حرف امام را یادآوری کرد که گفته بود: «اسرائیل از صفحه روزگار محو خواهد شد» او نگفته بود که «میخواهد آن را نابود کند». او گفته بود که اسرائیل با این سیاستهایی که دنبال میکند به این سرنوشت مبتلا خواهد شد."
✳️ اما حداقل دو نکته قابل توجه درباره این سخنان بشدت نادرست گفتنی است:
🔻۱. سابقه غلط گویی و تحلیل نادرست از رفتار و سخنان ائمه معصومین و حضرت امام (ره) در سطوح مختلف مسئولین دولت اعتدال کم نیست. از تفسیر حماسه عاشورا به مذاکره تا عوض کردن جای شهید و جلاد. اما مدتی است که سهوا یا #تعمدا به #تحریف محکمات مکتب امام (ره) و سخنان رهبری معظم روی آورده اند.(مهم) تحلیل چرائی این اقدامات در نوبتی دیگر.
🔻۲. مناسب است ظریف و همفکران او با دقت و چندین نوبت این جملات رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز جمعه تهران در ۱۳۹۰/۱۱/۱۴ را مطالعه نماید:
💠 رهبر معظم انقلاب:
"من همين جا به اين مناسبت، اين جمله را عرض بكنم: حكام بحرين ادعا كردند كه ايران در قضاياى بحرين دخالت مى كند. اين دروغ است. نه، ما دخالت نمى كنيم. ما آنجائى كه دخالت كنيم، صريح مى گوئيم. ما در قضاياى #ضديت با اسرائيل دخالت كرديم؛ نتيجه اش هم پيروزى جنگ سى و سه روزه و پيروزى جنگ بيست و دو روزه بود. بعد از اين هم هرجا هر ملتى، هر گروهى با رژيم صهيونيستى #مبارزه كند، #مقابله كند، ما پشت سرش هستيم و #كمكش مى كنيم و هيچ ابائى هم از گفتن اين حرف نداريم. اين حقيقت و واقعيت است. اما اينكه حالا حاكم جزيره ى بحرين بيايد بگويد ايران در قضاياى بحرين دخالت مى كند، نه، اين حرف درستى نيست؛ حرف خلاف واقعى است. ما اگر در بحرين دخالت مى كرديم، اوضاع در بحرين جور ديگرى مى شد! "
📚 #کانال_تبیین
🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
هدایت شده از آزاده باش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱 یک برنامهٔ اندرویدی برای #گزارش_دستاوردهای_انقلاب
⚡️اونهایی که فکر میکنن انقلاب اسلامی پیشرفتی نداشته، حتما این نرم افزار را مشاهده نمایند تا متوجه شوند که چه پیشرفت های فوق العاده ای در طول کمتر از ۴۰ سال داشتیم.
« چهله » را از #بازار دانلود کنید: 👇
http://cafebazaar.ir/app/?id=com.seraj.ch401&ref=share
🌹👉 @Antiamericanislam