فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حاج منصور #ارضی
مناجات خوانی در بین رزمندگان اسلام
#بیست_هفتم #مرزداران
🖋کانال انس با صحیفه سجادیه
🆔 @sahife2
azan shahid ebrahim hadi .mp3
5.6M
👤صدای شهید ابراهیم #هادی
#اذان در بین رزمندگان اسلام
#بیست_هفتم #مرزداران
🖋کانال انس با صحیفه سجادیه
🆔 @sahife2
R hadi emam hosein .mp3
5.17M
👤صدای شهید ابراهیم #هادی
#روضه در بین رزمندگان اسلام
#بیست_هفتم #مرزداران
🖋کانال انس با صحیفه سجادیه
🆔 @sahife2
موانع استجابت دعا_4.mp3
11.12M
#موانع_استجابت_دعا ۴
تمام زندگی مجنون؛
به نشانیِ خانهی لیلی بند است...
همینکه بداند کجاست و چشمش به کدام سمت باید بهراه باشد؛ برایش کافیست.
دعا : نشانیِ خانه معشوق است ؛
برای عاشقی که قدّ دستانش به اِلهاش نمیرسد!
👤 استاد #شجاعی
🙏لطفا با ما شنونده ی این سلسله گفتگو ها باشید
☑️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
❇️ #محتواي_دعا
دعای #نوزدهم
هنگام درخواست باران پس از خشکسالي ميباشد
عنوان دعا چنين است:
و کان من دعائه عليهالسلام عند الاستسقاء بعد الجدب، از دعاهاي امام (ع) هنگام درخواست باران پس از خشکسالي ميباشد.
کلمهي «استسقاء» به معني درخواست آشاميدن آب است، و وقتي که نهرها خشک شوند و باران کم ببارد و آسمان به خاطر شيوع گناهان و کفران نعمتها و ندادن حقوق و کمفروشي و ظلم و حيلهکاري و ترک امر به معروف و نهي از منکر و جلوگيري از زکات و حکم نمودن به غير آنچه خدا نازل فرموده، و غير اينها از چيزهايي است که موجب خشم حضرت رحمان ميشود و موجب نيامدن باران ميگردد. کيفيت نماز استسقاء مانند نماز عيد فطر و قربان دو رکعت است و در جماعت و فرادي خواندن آن به قصد رجاء اشکال ندارد. و بهتر است که دعاي قنوت شامل طلب باران و بارش و طلب عطف و توجه حضرت رحمان باشد به اين که درهاي آسمان را به رحمت خود باز کند و باران را نازل کند. و قبل از دعا صلوات بر محمد و آل محمد (ع) بفرستد.
ابتدا امام (ع) در زمينهي نزول باران ميفرمايد:
اللهم اسقنا الغيث، و انشر علينا رحمتک بغيثک المغدق من السحاب المنساق لنبات ارضک المونق في جميع الافاق،
خدايا ما را به باران سيراب گردان، و رحمتت را به باران فراوان از ابري که براي رويانيدن گياه زيبا در اطراف زمينت روان است بر ما بگستران. سپس ضمن معرفي اثرات باران به پارهاي از نعمتهاي خدا که به بارش باران ارتباط دارد و از تاثيرات مستقيم و غيرمستقيم آن ميباشد اشاره ميفرمايد، از جمله:
1- روئيدن گياهان و زيبائي طبيعت
2- رسيدن ميوهها و شکفته شدن شکوفه و گل و گياه
3- توسعه و گسترش روزي
4- جاري شدن جويبارها
5- ارزان شدن نرخها
6- نشاط و زندگي بخشيدن به انسانها و موجودات ديگر
7- رويش کشت و زرع
8- افزايش توانايي بر توانائيهاي ما
سپس امام (ع) به نعمتهايي اشاره ميفرمايد که کمتر به آن توجه ميشود، مثل نعمت آب گوارا و شيرين، ابرهاي پربار و سايهگستر، هوايي متعادل، بارش باران به صورت طبيعي، نه به صورت دردناک و کشنده، اينها نعمتهايي است که خداوند به ما ارزاني داشته و انسانها و همه موجودات از آن استفاده ميکنند.
سپس امام در فراز آخر دعا بر محمد (ص) و آلش درود ميفرستد و از خداوند درخواست ميکند که برکات آسمانها و زمين را روزي گرداند.
#محتواي_دعا_نوزدهم
⏺کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
✳️ نشانی دادهاندت از خرابات
که « #التوحید اسقاط الاضافات»
◀️توضیح: چیزهای اضافی ، زندگی را سخت و عذاب آور می کند:
تفکر و أفکار زائد ، گفتار اضافی، کار زائد ، پرخوری ، شهوات زائد، پول اضافی، خانه اضافی ، ……
توحید یعنی مراقبه و در حضور بودن و چیزهای اضافی را دور ریختن.
#سحر و هنگام #نماز_شب ، بهترین وقت برای موحد شدن و اسقاط اضافات است....
✍ #گلشن_راز - شیخ محمود #شبستری
☑️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
هر شب اندیشه دیگر کنم و رای دگر
که من از دست تو فردا بروم جای دگر
بامدادان که برون مینهم از منزل پای
حسن عهدم نگذارد که نهم پای دگر
هر کسی را سر چیزی و تمنای کسیست
ما به غیر از تو نداریم تمنای دگر
✍ دیوان اشعار #سعدی
☑️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎵هر کسی را
سر چیزی
و تمنای کسیست
ما
به غیر از تو
نداریم
تمنای دگر
☑️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
#انس_با_قرآن
⏪برنامه ی روزنامه ی
✅ #ختم_قرآن کریم
👈 روزی یک صفحه
#صفحه_470
🙏کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
❇️ اعمال روزها و شب های #هفته
🙏 آداب ، اعمال ، ادعیه ، استعاذه ، تسبیح و نماز روز #چهارشنبه
👉🏻 1da.ir/rqjEC
🙏کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
🔅دعای امام علی (علیه السلام) در روز #چهارشنبه
🙏 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي مَرْضَاتُهُ فِي الطَّلَبِ إِلَيْهِ
وَ الْتِمَاسِ مَا لَدَيْهِ وَ سَخَطُهُ فِي تَرْكِ الْإِلْحَاحِ فِي الْمَسْأَلَةِ عَلَيْهِ
وَ سُبْحَانَ اللَّهِ شَاهِدِ كُلِّ نَجْوَى بِعِلْمِهِ وَ مُبَايِنِ كُلِّ جِسْمٍ بِنَفْسِهِ
وَ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ الَّذِي لَا يُدْرَكُ بِالْعُيُونِ وَ الْأَبْصَارِ وَ لَا يُجْهَلُ بِالْعُقُولِ
وَ الْأَلْبَابِ وَ لَا يَخْلُو مِنَ الضَّمِيرِ وَ (يَعْلَمُ خائِنَةَ الْأَعْيُنِ وَ ما تُخْفِي الصُّدُورُ)
وَ اللَّهُ أَكْبَرُ الْمُتَجَلِّلُ عَنْ صِفَاتِ الْمَخْلُوقِينَ الْمُطَّلِعُ عَلَى مَا فِي قُلُوبِ الْخَلَائِقِ أَجْمَعِينَ
اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ سُؤَالَ مَنْ لَا يَمَلُّ دُعَاءَ رَبِّهِ
وَ أَتَضَرَّعُ إِلَيْكَ تَضَرُّعَ غَرِيقٍ يَرْجُو كَشْفَ كَرْبِهِ وَ أَبْتَهِلُ إِلَيْكَ ابْتِهَالَ تَائِبٍ مِنْ ذُنُوبِهِ
وَ أَنْتَ الرَّءُوفُ الَّذِي مَلَكْتَ الْخَلَائِقَ كُلَّهُمْ وَ فَطَّرْتَهُمْ أَجْنَاساً مُخْتَلِفَاتِ الْأَلْوَانِ
وَ الْأَقْدَارِ عَلَى مَشِيَّتِكَ قَدَّرْتَ آجَالَهُمْ وَ أَرْزَاقَهُمْ
فَلَمْ يَتَعَاظَمْكَ خَلْقُ خَلْقٍ حَتَّى كَوَّنْتَهُ كَمَا شِئْتَ مُخْتَلِفاً مِمَّا شِئْتَ فَتَعَالَيْتَ
وَ تَجَبَّرْتَ عَنِ اتِّخَاذِ وَزِيرٍ وَ تَعَزَّزْتَ مِنْ مُؤَامَرَةِ شَرِيكٍ وَ تَنَزَّهْتَ عَنِ اتِّخَاذِ الْأَبْنَاءِ
وَ تَقَدَّسْتَ عَنْ مُلَامَسَةِ النِّسَاءِ فَلَيْسَتِ الْأَبْصَارُ بِمُدْرِكَةٍ لَكَ
وَ لَا الْأَوْهَامُ وَاقِعَةٌ عَلَيْكَ وَ لَيْسَ لَكَ شَرِيكٌ وَ لَا نِدٌّ وَ لَا عَدِيلٌ
وَ لَا نَظِيرٌ أَنْتَ الْفَرْدُ الْوَاحِدُ الدَّائِمُ الْأَوَّلُ الْآخِرُ وَ الْعَالِمُ الْأَحَدُ الصَّمَدُ الْقَائِمُ
الَّذِي لَمْ تَلِدْ وَ لَمْ تُولَدْ وَ لَمْ يَكُنْ لَكَ كُفُواً أَحَدٌ لَا تُوصَفُ بِوَصْفٍ
وَ لَا تُدْرَكُ بِوَهْمٍ وَ لَا يُغَيِّرُكَ فِي مَرِّ الدُّهُورِ صَرْفٌ كُنْتَ أَزَلِيّاً لَمْ تَزَلْ وَ لَا تَزَالُ
وَ عِلْمُكَ بِالْأَشْيَاءِ فِي الْخَفَاءِ كَعِلْمِكَ بِهَا فِي الْإِجْهَارِ وَ الْإِعْلَانِ
فَيَا مَنْ ذَلَّ لِعَظَمَتِهِ الْعُظَمَاءُ وَ خَضَعَتْ لِعِزَّتِهِ الرُّؤَسَاءُ
وَ مَنْ كَلَّتْ عَنْ بُلُوغِ ذَاتِهِ أَلْسُنُ الْبُلَغَاءِ وَ مَنْ أَحْكَمَ تَدْبِيرَ الْأَشْيَاءِ
وَ اسْتَعْجَمَتْ عَنْ إِدْرَاكِهِ عِبَارَةُ عُلُومِ الْعُلَمَاءِ أَ تُعَذِّبُنِي بِالنَّارِ
وَ أَنْتَ أَمَلِي أَوْ تُسَلِّطُهَا عَلَيَّ بَعْدَ إِقْرَارِي لَكَ بِالتَّوْحِيدِ وَ خُضُوعِي وَ خُشُوعِي لَكَ بِالسُّجُودِ
أَوْ تَلَجْلُجِ لِسَانِي فِي الْمَوْقِفِ وَ قَدْ مَهَّدْتَ لِي بِمَنِّكَ سُبُلَ الْوُصُولِ
إِلَى التَّحْمِيدِ وَ التَّسْبِيحِ وَ التَّمْجِيدِ فَيَا غَايَةَ الطَّالِبِينَ وَ أَمْنَ الْخَائِفِينَ
وَ عِمَادَ الْمَلْهُوفِينَ وَ غِيَاثَ الْمُسْتَغِيثِينَ وَ جَارَ الْمُسْتَجِيرِينَ وَ كَاشِفَ ضُرِّ الْمَكْرُوبِينَ
وَ رَبَّ الْعَالَمِينَ وَ أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ تُبْ عَلَيَّ
وَ أَلْبِسْنِي الْعَافِيَةَ وَ ارْزُقْنِي مِنْ فَضْلِكَ رِزْقاً وَاسِعاً وَ اجْعَلْنِي مِنَ التَّوَّابِينَ
اللَّهُمَّ إِنْ كُنْتَ كَتَبْتَنِي شَقِيّاً عِنْدَكَ فَإِنِّي أَسْأَلُكَ بِمَعَاقِدِ الْعِزِّ وَ بِالْكِبْرِيَاءِ
وَ الْعَظَمَةِ الَّتِي لَا يُقَاوِمُهَا مُتَكَبِّرٌ وَ لَا عَظِيمٌ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ
وَ أَنْ تُحَوِّلَنِي سَعِيداً فَإِنَّكَ تَجْرِي الْأُمُورُ عَلَى إِرَادَتِكَ وَ تُجِيرُ وَ لَا يُجَارُ عَلَيْكَ يَا قَدِيرُ
وَ أَنْتَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ وَ أَنْتَ الرَّءُوفُ الرَّحِيمُ الْخَبِيرُ
(تَعْلَمُ ما فِي نَفْسِي وَ لا أَعْلَمُ ما فِي نَفْسِكَ إِنَّكَ أَنْتَ عَلَّامُ الْغُيُوبِ)
فَالْطُفْ بِي فَقَدِيماً لَطُفْتَ بِمُسْرِفٍ عَلَى نَفْسِهِ غَرِيقٍ فِي بُحُورِ خَطِيئَتِهِ أَسْلَمَتْهُ لِلْحُتُوفِ كَثْرَةُ زَلَلِهِ
وَ تَطَوَّلْ عَلَيَّ يَا مُتَطَوِّلًا عَلَى الْمُذْنِبِينَ بِالْعَفْوِ وَ الصَّفْحِ فَإِنَّكَ لَمْ تَزَلْ آخِذاً بِالْفَضْلِ
وَ الصَّفْحِ عَلَى الْعَاثِرِينَ وَ مَنْ وَجَبَ لَهُ بِاجْتِرَائِهِ عَلَى الْآثَامِ حُلُولُ دَارِ الْبَوَارِ
يَا عَالِمَ الْخَفِيَّاتِ وَ الْأَسْرَارِ يَا جَبَّارُ يَا قَهَّارُ وَ مَا أَلْزَمْتَنِيهِ مَوْلَايَ مِنْ فَرْضِ الْآبَاءِ
وَ الْأُمَّهَاتِ وَ وَاجِبِ حُقُوقِهِمْ مَعَ الْإِخْوَانِ وَ الْأَخَوَاتِ فَاحْتَمِلْ ذَلِكَ عَنِّي إِلَيْهِمْ
وَ أَدِّهِ يَا ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِكْرَامِ وَ اغْفِرْ لِلْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ (إِنَّكَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَدِير)
◀️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
سلام کردن بلدی؟.mp3
7.67M
❤️سلام کردن بلدی؟
با همین "السلام علیک " ها،
با همین سلام و علیکهای ساده،
می توان با آسمان مَحـــرَم شد...
و آرامآرام مراتب سلامتیِ نَفْس را طی کرد!
👤 استاد #شجاعی
☑️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
✳️ هر کس که به او چیزی داده اند ،
در ساعات #سحر داده اند.
کسی که در دل شب برای
مناجات با محبوب ازلی و خواندن نماز بلند می شود ،
زائر خداوند است .
👤 آیت الله #فاطمی_نیا
🔴 دلا بسوز که سوز تو کارها بکند
نیاز نیم شبی دفع صد بلا بکند
عتاب یار پری چهره عاشقانه بکش
که یک کرشمه تلافی صد جفا بکند
ز ملک تا ملکوتش حجاب بردارند
هر آن که خدمت جام جهان نما بکند
طبیب عشق مسیحادم است و مشفق لیک
چو درد در تو نبیند که را دوا بکند
تو با خدای خود انداز کار و دل خوش دار
که رحم اگر نکند مدعی خدا بکند
ز بخت خفته ملولم بود که بیداری
به وقت فاتحه صبح یک دعا بکند
بسوخت #حافظ و بویی به زلف یار نبرد
مگر دلالت این دولتش صبا بکند
🔅 برنامه ی روزانه #حافظ_خوانی
#حافظ_غزل_187 #نماز_شب
◀️ کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
#هزار_قانون_زندگی
از #مثنوی_معنوی
قانون 2
✳️ هر چه بر تـو آیـد از ظلمـات و غـم
آن ز بی باکی و گستاخیست هم
🔴 این قانون فراگیر به ما می گوید اندوه و غم در زندگی آدمیان و غلبة تیرگی بر روشنائی ناشی از گستاخی وبی توجهی و عدم رعایت حقوق دیگر انسان هاست که به صورت مصائب و مشکلات برای ما پدیدار می شود. جلال الدین برای روشن شدن مطلب چنین می گوید:
هر که بی باکی کند در راه دوست
ره زن مـردان شـد و نامـرد اوست
از ادب پرنور گشتست این فلک
وز ادب معصوم و پاک آمد ملک
بی باکی و گستاخی روا داشتن در مسیر حق و ناسپاسی کردن، در حقیقت راه دیگران را بستن است و این از مصادیق ناجوانمردی تلقی می شود. مولوی می گوید: نورانیت این عالم برای آن است که عوامل گردش فلک رعایت ادب می کنند و از مسیر عهد و قانون خارج نمی شوند وبه همین دلیل هم هست که ملائک از آلودگی و گناه پاکیزه هستند و پاکی آنان از مقام ادب آنان ظاهر می شود.
#مولوی #مثنوی_معنوی_4
◀️ کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
👈 برنامه ی #نهج_البلاغه_خوانی
#نهج_البلاغه_حكمت_36
◀️ زيان آرزوهاى طولانی
- فَقَالَ (علیه السلام): مَنْ أَطَالَ الْأَمَلَ، أَسَاءَ الْعَمَلَ.
- امير مؤمنان على (عليه السلام) فرمود: كسى كه آرزوهايش طولانى است كردارش نيز ناپسند است.
دعای #هشتم صحیفه سجادیه #دعا_هشتم_5
🖋کانال انس با صحیفه سجادیه
🆔 @sahife2
◀️ آرزوهاى طولانى و سوء عمل
📋 امام(علیه السلام) در این سخن کوتاه و حکمت آمیز مى فرماید: «کسى که آرزویش را طولانى کند اعمال بد انجام مى دهد»; (مَنْ أَطَالَ الاَْمَلَ أَسَاءَ الْعَمَلَ).
شک نیست که آرزوها انگیزه حرکت انسان براى هرگونه فعالیت است; جوانى که آرزو دارد به مقامات عالیه علمى برسد تلاش و کوشش را در فراگیرى علم افزایش مى دهد، کشاورزى که آرزو دارد مزارع پربار و باغ هاى سرشار از برکات مادى داشته باشد در امر کشاورزى فعالیت مى کند و مادرى که آرزو دارد جوان برومندى در سنین آخر عمر در کنار او باشد در حفظ و تربیت فرزندش مى کوشد.
همین معنا در حدیث معروف پیغمبر اکرم آمده است که فرمود: «الاَْمَلُ رَحْمَةٌ لِأُمَّتِی وَلَوْ لاَ الاَْمَلُ مَا رَضَعَتْ وَالِدَةٌ وَلَدَهَا وَلاَ غَرَسَ غَارِسٌ شَجَراً; آرزو براى امت من مایه رحمت است و اگر امید و آرزو نبود هیچ مادرى کودک خود را شیر نمى داد و هیچ باغبانى نهالى نمى نشاند».
ولى هرگاه آرزو از حد اعتدال خارج شود و انسان به سراغ امور دست نیافتنى و یا غیر ضرروى و خارج از حد نیاز برود، طبیعى است که باید تمام تلاش و کوشش خود را براى رسیدن به آن بگذارد و همه چیز جز آن را فراموش کند و شب و روز به دنبال آن بدود. چنین کسى از یک سو آخرت را به کلى به دست فراموشى مى سپارد و از سوى دیگر براى رسیدن به هدف خود هر وسیله اى را مباح مى شمرد و از سوى سوم در مقابل هر کس خضوع ذلیلانه مى کند و سرانجام گرفتار «سوء العمل» مى شود که امام در جمله حکمت آمیز بالا به آن اشاره فرمود.
در حالى که اگر دامنه آرزو را کوتاه مى کرد و به آنچه مورد نیازش بود قناعت مى نمود، وقت کافى براى رسیدن به وظایف الهى و اندوختن ذخیره هاى آخرت پیدا مى کرد و از آلوده شدن به حرام در امان مى ماند و عزت و کرامت خود را بر باد نمى داد.
در حدیثى قدسى که در کتاب شریف کافى آمده مى خوانیم: خداوند به موسى بن عمران فرمود: «یَا مُوسَى لاَ تُطَوِّلْ فِی الدُّنْیَا أَمَلَکَ فَیَقْسُوَ قَلْبُکَ وَالْقَاسِی الْقَلْبِ مِنِّی بَعِیدٌ; آرزوهایت را در دنیا طولانى مکن که مایه قساوت قلب تو مى شود و شخص قسىّ القلب سنگدل از من دور خواهد بود».
روشن است، قساوت و سنگدلى ناشى از فراموش کردن ذکر خدا و یاد مرگ و قیامت است و افرادى که گرفتار آرزوهاى دراز هستند هم خدا را فراموش مى کنند و هم مرگ و قیامت را.
اولیاى خدا به قدرى آرزوهایشان کوتاه بود و آماده سفر آخرت بودند که هر لحظه احتمال مى دادند فرمان رحیل و کوچ کردن از دنیا صادر شود.
در حدیث پرمعنایى از رسول خدا(صلى الله علیه وآله) مى خوانیم: «وَالَّذِی نَفْسُ مُحَمَّد بِیَدِهِ مَا طَرَفْتُ عَیْنَایَ إِلاَّ ظَنَنْتُ أَنَّ شُفْرَیَّ لاَ یَلْتَقِیَانِ حَتَّى یَقْبِضَ اللَّهُ رُوحِی; قسم به آن کسى که جان محمد به دست اوست هرگز پلک هاى چشم من به هم نخورد مگر این که گمان مى بردم که پیش از آنکه پلک ها به روى هم بیایند قبض روح شوم».
منظور از گمان داشتن همان آماده بودن است.
حدیث معروفى است که هم از پیغمبر اکرم(صلى الله علیه وآله) و هم از امیر مؤمنان على(علیه السلام)نقل شده که فرمودند: خطرناک ترین چیزى که بر شما مى ترسیم پیروى از هواى نفس و آرزوهاى دراز است، زیرا پیروى از هواى نفس انسان را از حق باز مى دارد و آرزوهاى دراز موجب نسیان آخرت مى شود; (أَمَّا اتِّبَاعُ الْهَوَى فَإِنَّهُ یَصُدُّ عَنِ الْحَقِّ وَأَمَّا طُولُ الاَْمَلِ فَیُنْسِی الاْخِرَةَ).
قرآن مجید هم مى گوید: یکى از دام هاى مهم شیطان همین طول امل است: «(وَقالَ لاََتَّخِذَنَّ مِنْ عِبادِکَ نَصیباً مَفْرُوضاً * وَلاَُضِلَّنَّهُمْ وَلاَُمَنِّیَنَّهُمْ وَلاَمُرَنَّهُمْ... یَعِدُهُمْ وَیُمَنِّیهِمْ وَما یَعِدُهُمُ الشَّیْطانُ إِلاّ غُرُوراً); شیطان چنین گفته که از بندگان خود سهم معینى خواهم گرفت; آنها را گمراه مى کنم و به آرزوها سرگرم مى سازم و به آنها فرمان مى دهم... شیطان به آنها وعده هاى دروغین مى دهد و به آرزوها سرگرم مى سازد و جز فریب و نیرنگ به آنها فرمان نمى دهد».
🔸 #نهج_البلاغه_حكمت_36
🖋کانال انس با صحیفه سجادیه
🆔 @sahife2