eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
4.9هزار دنبال‌کننده
16.6هزار عکس
2.4هزار ویدیو
1.6هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ اعمال روزها و شب های 🙏 آداب ، اعمال ، ادعیه ، استعاذه ، تسبیح و نماز روز 👉🏻 1da.ir/tYO2Vq 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ سید حلّاوی ( ) یک قصیده شکواییه ‌ای ساخت که در آن به ارواحنا فداه ، شکایتها دارد: یا ابن العسکری کجا هستید؟ شیعیان شما را آزار می‌کنند. فلان دسته از شیعیانت گرفتار شده‌اند و دچار رنج و شکنج و بلا و محنت هستند. در این اشعار بلاهایی که بر شیعیان مختلف رخ داده است به نظم کشیده شده است. این اشعار را این طرف و آن طرف در دوسه جلسه خوانده بود. یکی دو نفر از اوتاد نجف ، در عالم رؤیا، به حضور مبارک حضرت بقیة اللّه عج شرفیاب شدند. حضرت به آنها فرمودند: بروید به سید بگویید: سید! این قدر دل مرا مسوزان. این قدر سینه مرا کباب مکن. اینقدر ناراحتی شیعه را به گوشم مرسان. من از شنیدن آن متأثر می‌شوم. عبارتی که پیغام داده است این است: لیس الامر بیدی ، سید! کار به دست من نیست، به دست خدا است. دعا کنید خدا مرا برساند، تا شیعیانم را از این شکنجه‌ ها نجات دهم. 🔴 گفتم غم تو دارم گفتا غمت سر آید گفتم که ماه من شو گفتا اگر برآید گفتم ز مهرورزان رسم وفا بیاموز گفتا ز خوبرویان این کار کمتر آید گفتم که بر خیالت راه نظر ببندم گفتا که شب رو است او از راه دیگر آید گفتم که بوی زلفت گمراه عالمم کرد گفتا اگر بدانی هم اوت رهبر آید گفتم خوشا هوایی کز باد صبح خیزد گفتا خنک نسیمی کز کوی دلبر آید گفتم که نوش لعلت ما را به آرزو کشت گفتا تو بندگی کن کو بنده پرور آید گفتم دل رحیمت کی عزم صلح دارد گفتا مگوی با کس تا وقت آن درآید گفتم زمان عشرت دیدی که چون سر آمد گفتا خموش کاین غصه هم سر آید 🔅 برنامه ی روزانه 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
✳️ و عج قسمت اول 🔴 سید حیدر بن سلیمان بن داود حلّی حسینی، شاعر اهل بیت در عراق است، شعرش نیکو بود و آن را در خدمت مدیحه سرایی و گدایی به کار نمی گرفت و به سخاوت مشهور بود. سید حیدر در شعر خود به جدّ بزرگوارش امام حسین (ع) بسیار پرداخته است و هدفش آن بود تا مظلومیت او را به بهترین وجه آشکار کند و حقّ او را در شعر ادا نماید، اگر چه نتوانست به عمق مصایب امام و رنج های ایشان که دیدگان را اشک بار و دل ها را خون می کند برسد. او در ارائه تصویر این واقعه دردناک، غم و اندوه امام عصر را فراموش نکرد و با کلامی که پیش از اشک، دل ها را خون می کند چنین سروده است: مَن حاملَ لِولیّ الامر مألکة تطوی علی نفثاتٍ کلّها ضرم یا بن الأولی یقعدون الموت إن نهضت بهم لدی الروعِ فی وجه الضباالهم الخیل عندک مَلَّتها مرابطها و البیض منها عری اغمادُها السأمُ لا تُطَهَّر الارض من رجس العدی ابداً مالم یَسَل فوقها سیل الدم العرم و سپس می گوید: اُعیذُ سیفک اَن تَصدی حدیدته و لم تکن فیه تجلی هذه النعم قد آنَ اَن یعطرالدنیا و ساکنها دماً اَغَرّ علیه النقع مرتکم اِن اعجب شیء اَن اَبُثُّکها کأنَّ قلبک خالٍ و هو محتدم ما خَلت تقعد حتی تستثار لهم و أنت أنت و هم فیما جنوه همُ لم تبقَ اسیافهم منکم علی ابن تقیّ فکیف تَبقی علیهم لا اَباً لهم فلاو صفحک اِنّ القوم ما صفحوا ولاو حلمک اِنّ القوم ما حلموا فحمل أمک قدماً اسقطوا حنفاً و طفل جدک فی سهم الردی فطموا (1. چه کسی پیغامی سوزان و آتشین برای ولی امر می برد؟ 2. که ای بزرگ زاده، اگر علیه آنان بپاخیزی، ترسان و لرزان به مرگ می افتند. 3. اسبان جنگی از بسته بودن خسته شده اند و شمشیرها در غلاف زنگ گرفته اند. 4. زمین هرگز از پلیدی دشمنان پاک نخواهد شد، مگر آن که خون آنان چون سیل عزم جاری گردد. 5. به خدا پناه می برم که شمشیرت کُند شود و این نعمت های وعده داده شده آشکار نگردد. 6. زمان آن رسیده که دنیا و مردم آن را با خون فاسدانی که یکباره کشته می شوند خرّم سازی. 7. عجیب ترین چیزی که به خاطر آن ناراحتم این است که قلبت خالی از غم و اندوه به نظر می رسد حال آن که در آتش غم می سوزد. 8. تا کی در انتظار زمان انتقام خواهی ماند؟ حال آن که تو امامی و آنان همان جنایت کارانند. 9. شمشیرهای آنان از کشتن هیچ یک از شما باز نماند، پس چرا این بی اصل و نسب ها را به حال خود می گذرای؟ 10. وقتی آنان نسبت به شما گذشت و بردباری نداشتند، تأمل و صبر درباره آن ها چه معنی دارد؟ 11. آنان با ستم فرزند مادرت را سقط کردند و با تیر، طفل جدّت را سیراب کردند). ادامه دارد ... 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
✳️ و عج قسمت دوم 🔴 سیّد قصاید دیگری دارد که در آن ها تصویری روشن از امام مهدی و مصایب و خطرهایی که به خاطر سلطه جباران، اساس اسلام را تهدید می کند و حلال و حرام خدا را نادیده می گیرند، ارائه داده است و می گوید: الله یا حامی الشریعة أتقرّ و هی کذا مروعة بک تستغیث و قلبها لک عن جوی یشکو صدوعة تدعو و جرد الخیل مصغیه لدعوتها سمیعة و تکاد السنة السیوف تجیب دعوتها سریعة فصدورها ضاقت بسرّ الموت فأذن اَن تذیعه (1. ای حامی دین، خدا را، چگونه بر جای مانده ای؟ حال آن که وحشت حکم فرماست. 2. دین فریاد خواهی می کند و یاری می طلبد و قلبش از غم و اندوه شکوه دارد. 3. تو را می خواند و لشکریان همگی آماده دفاع از دین خدا هستند. 4. چیزی نمانده که شمشیرها فریاد دادخواهی شریعت را پاسخ گویند. 5. فریادها در سینه فرو مرده، بگذار تا این فریادها را بشنوی). سپس می گوید: مات التصبّر فی انتظارک ایّها المحیی الشریعة فانهض فما أبقی التحمل غیر احشاء جزوعه قد مزّقت ثوبالأسی و شکَت لواصلها القطبعه فاسیف اِن به شفاء قلوبِ شیعتک الوجیعة کم ذالعقود و دینکم هُدّمِت قواعدُه الرفیعه تنعی الفروع أصوله و أصوله تنعی فروعه فیه تَحکّم من أباح الیومَ حرمته المنیعه (1. ای زنده کننده دین خدا، صبر در انتظار تو بی تاب شده. 2. برخیز و قیام کن که از صبر و تحمل، چیزی جز درونی دردناک برایم نمانده است. 3. جامه غم دریده شده و دلداده مهجور به دلدار خود شکایت برده است. 4. امروز شمشیرت، شفا بخش دل های غمگین شیعیان است. 5. نشستن تا کی؟ حال آنکه ستون های رفیع دین در حال ویرانی است. 6. اصول دین بر فروع می نالد و فروع دین به اصول، شکایت می برد. 7. امروز کسانی که حرمت دین را زیر پا نهاده اند با استبداد و ستم حکم می رانند). 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
الله ياحامي الشريعة - باسم الكربلائي.mp3
6.3M
و عج الله یا حامی الشریعة أتقرّ و هی کذا مروعة 👤 کربلایی 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
✳️ حکایت قسمت چهارم (این قسمت به علت طولانی بودن در 11 بخش تنظیم گردیده و بمرور می آید) بخش 5 🌺 ای برادر تو همان ای ما بقی تو استخوان و ریشه‌ای گر گلست اندیشهٔ تو گلشنی ور بود خاری تو هیمهٔ گلخنی گر گلابی بر سر جیبت زنند ور تو چون بولی برونت افکنند طبله‌ها در پیش عطاران ببین جنس را با جنس خود کرده قرین جنسها با جنسها آمیخته زین تجانس زینتی انگیخته گر در آمیزند عود و شکرش بر گزیند یک یک از یک‌دیگرش طبله‌ها بشکست و جانها ریختند نیک و بد درهمدگر آمیختند ادامه دارد .... برنامه ی - 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
✳️ای برادر تو همان ای 🔴بدان اى برادر که تو عبارت از اندیشه هستى و باقى دیگر در وجودت هر چه هست رگ و پى و استخوان و پوست و گوشت است (بنا بر این اگر ‏ور باشى همانا کینه هویت تو را تشکیل مى‏دهد و تو همان کینه هستى) . اگر اندیشه تو گل باشد گلشنى و اگر خار است هیمه گلخن خواهى بود . اگر گلاب باشى بر سر و لباست مى‏زنند و اگر چون بول باشى ناچار بیرونت خواهند ریخت‏ . طبله عطاران را نگاه کن که جنس را با جنس خود قرین نموده‏ . جنسها را با هم جنسهاى خود آمیخته و از این تجانس بدکان خود زینتى داده‏اند . اگر عود و شکر عطار بهم مخلوط شوند چون جنس هم نیستند با کمال دقت آنان را از هم جدا مى‏سازد. در دنیا طبله‏ها شکسته و جانها ریخته و نیک و بد بهم آمیختند. 🔴مولانا می‌گوید: هستی ما در حقیقت اندیشه‌های ماست و از این‌که بگذریم، باقی وجود ما مشتی استخوان و پوست و رگ و ریشه است که در راه حق، بیگانه است. کسی که اندیشهْ نیک ندارد ، چوب یا خار و خسی است که فقط به درد سوزاندن و آتشدان حمّام می‌خورد. بعید نیست که مولانا در بیان این سخن، به مفهوم "حیوان ناطق " توجه داشته باشد؛ زیرا انسان را "حیوان ناطق" گفته‌اند و در این اصطلاح، ناطق به معنای اندیشه‌گر و مُدرک است. طبیعتاً پرورش اندیشه و سلامت آن وابسته به پرورش روح است. اگر آدمى در پى کامل ساختن روح بر آمد اندیشه او نیز سالم و کامل خواهد گشت و اگر وسوسه‏هاى شیطانى بر روح او غالب شد، اندیشه‏اش به سوى بدیها خواهد شد و سرانجام او را به دوزخ روحى و اخروى خواهد افکند که: آدمى را فربهى هست از خیال گر خیالاتش بود صاحب جمال‏ ور خیالاتش نماید ناخوشى مى ‏گدازد همچو موم از آتشى‏ مولانا، هستی را به دکان عطاری تشبیه کرده است که در آن، کالاهای گوناگون را هر یک به جای خود چیده‌اند. در فلسفهْ افلاطونی، میان عدم و هستی، یک عالم دیگری قائل هستند که به آن، "عالم مثال" می‌گویند. در عالم مثال، صورت مثالی همهْ کائنات وجود دارد. نیکلسن می‌گوید: «در اینجا ظاهراً مولانا عالم مثال را به طبله عطاران تشبیه کرده است که در آن، هر چیزی جای مشخص دارد.» بنابراین "طبله بشکست"، یعنی خلقت از عالم مثال به عالم ماده آمد و جان‌ها که هم‌چون عود و شکر، هر کدام جایی در عالم مثال داشتند، یک‌باره به عالم صورت آمدند و نیک و بد در هم‌دیگر آمیختند. با توجه به این بیان، پس ازآن‌که جان‌های نیک و بد، از طبلهْ عالم مثال به عالم ماده و صورت ریخت و درهم آمیخت، پروردگار برای جدا کردن نیک و بد، پیامبران را فرستاد. دکان‌داران قدیم، برای پاک کردن دانه‌های گیاهی، از تکه‌های کاغذ استفاده می‌کردند؛ به این ترتیب که دوگوشهْ مجاور یک پاره کاغذ را روی هم می‌گذاشتند و با دو انگشت می‌گرفتند و طرف دیگر کاغذ را که شکل ناودانی داشت، زیردانه‌ها می‌بردند و دانه‌های مورد نظر را به کمک آن بر می‌داشتند. بخش 5 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
( فکر و اندیشه از منظر حضرت علی علیه السلام ).pdf
718.6K
📜 ( و از منظر حضرت علی علیه السلام ) 👈فکر و انديشه، از راه هاي مهم کاميابي انسانهاي بزرگ است. اگر شما در راه آنان گام بر مي داريد و خواهان سعادت و موفقيت خويش هستيد، بايد از قدرت فکر بهره مند شويد و با استفاده از انديشه هاي مثبت، کمبودهاي خود را جبران کنيد تا به اهداف عالي خويش دست يافته و بتوانيد جامعه خود را با افکار و انديشه هاي ارزنده آشنا سازيد. هرگاه نياز به ياري و کمک فکري داشتيد، با شخصيت هاي آگاه و دلسوزي که داراي شرايط مشاوره هستند، به مشورت بنشينيد و از انديشه ها و دست آوردهاي آنان سود جوييد. با استفاده از رهنمودهاي ارزشمند کساني که شايسته هستد، با اهداف عالي آشنا شويد و بهترين و ارزنده ترين را انتخاب کنيد. زيرا آينده شما در گروه هدفي است که براي رسيدن به آن تلاش مي کنيد. آنگاه با اراده قوي و همت عالي که از شرايط پيشرفت است، نظم و برنامه اي را که مناسب با هدف شما است، جامه عمل بپوشاند. 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعای 🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) " در " ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
دعای 🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) " در " ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
دعای سیدالساجدین (ع ) پس از برای خود و اعتراف به گناه: 🔹و لا يَبْلُغُ أَدْنَى مَا اسْتَأْثَرْتَ بِهِ مِنْ ذَلِكَ أَقْصَى نَعْتِ النَّاعِتِينَ🔹 🔸و بليغ ‌ترين گفتار ثناگويان از وصف كمترين خصايص تو فرومانده🔸 🖊کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
دعای سیدالساجدین (ع ) پس از برای خود و اعتراف به گناه: 🔹ضلَّتْ فِيكَ الصِّفَاتُ، وَ تَفَسَّخَتْ دُونَكَ النُّعُوتُ، وَ حَارَتْ فِى كِبْرِيَائِكَ لَطَائِفُ الْأَوْهَامِ🔹 🔸در صفات تو، عقل گمراه است و آواره، و در نعمت تو خِرَد سرگردان و بيچاره. انديشه هاى باريك در كبرياى تو حيرانند و پريشان🔸 🖊کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
دعای سیدالساجدین (ع ) پس از برای خود و اعتراف به گناه: 🔹كذَلِكَ أَنْتَ اللَّهُ الْأَوَّلُ فِى أَوَّلِيَّتِكَ، وَ عَلَى ذَلِكَ أَنْتَ دَائِمٌ لا تَزُولُ🔹 🔸تويى خداييى كه نخستين موجود در آغاز تو بودى و تا ابد هستى تو پايدار باشد و زوال نپذيرد🔸 🖊کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
دعای سیدالساجدین (ع ) پس از برای خود و اعتراف به گناه: 🔹و أَنَا الْعَبْدُ الضَّعِيفُ عَمَلا، الْجَسِيمُ أَمَلا، خَرَجَتْ مِنْ يَدِى أَسْبَابُ الْوُصُلاتِ إِلا مَا وَصَلَهُ رَحْمَتُكَ، وَ تَقَطَّعَتْ عَنِّى عِصَمُ الاْمَالِ إِلا مَا أَنَا مُعْتَصِمٌ بِهِ مِنْ عَفْوِكَ🔹 🔸و منم بنده اى اندك عمل، و بسيار طمع، كه وسائل را از دست داده ام مگر رحمت تو دست گيرد و رشته هاى اميدم گسيخته مگر عفو تو را كه هنوز به دست دارم🔸 🖊کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
دعای سیدالساجدین (ع ) پس از برای خود و اعتراف به گناه: 🔹قلَّ عِنْدِى مَا أَعْتَدُّ بِهِ مِنْ طَاعَتِكَ، و كَثُرَ عَلَيَّ مَا أَبُوءُ بِهِ مِنْ مَعْصِيَتِكَ وَ لَنْ يَضِيقَ عَلَيْكَ عَفْوٌ عَنْ عَبْدِكَ وَ إِنْ أَسَاءَ، فَاعْفُ عَنِّى🔹 🔸طاعتى كه بدان دلگرم دارم اندك است و معصيتى كه بار دوشم شود بسيار. عفو تو از بنده ات گر چه بدكار باشد دشوار نيست، پس مرا ببخش🔸 🖊کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
دعای سیدالساجدین (ع ) پس از برای خود و اعتراف به گناه: 🔹اللَّهُمَّ وَ قَدْ أَشْرَفَ عَلَى خَفَايَا الْأَعْمَالِ عِلْمُكَ، وَ انْكَشَفَ كُلُّ مَسْتُورٍ دُونَ خُبْرِكَ، وَ لا تَنْطَوِى عَنْكَ دَقَائِقُ الْأُمُورِ، وَ لا تَعْزُبُ عَنْكَ غَيِّبَاتُ السَّرَائِرِ🔹 🔸خدايا علم تو بر اعمال پنهان ما مشرف است، و راز پنهان ما در پيش ‍ دانش تو مكشوف، هیچ چيز كوچك از تو پوشيده نيست، و اسرار ناپيدا ز تو مخفى نمي ماند🔸 🌺کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ آگاهى خدا بر اعمال پنهان انسان‏ قسمت اول 🔴 اشراف علمى و احاطه تكوينى حضرت حقّ بر گستره ظاهر و باطن نظام هستى به گونه‏اى است كه در حريم ملكوت او عوامل جهل و ابهام و تحيّر راه ندارد؛ زيرا كه آفريننده همه اسرار هستى اوست و آگاهى مطلق او بر موجودات و اسرار آفرينش در چهار زمينه است. 1- اعمال پنهانى و امور نهانى كه جنبه مصنوعى يا معنوى دارد: برخى از اعمال انسان است كه از ديد ديگران دور مى‏ماند و در پوشش ساختگى مانند رياكارى و دزدى صورت مى‏گيرد و گاهى با انگيزه و نيّت قرب الهى و خيرانديشى مانند نماز شب، صدقه دادن، ذكر حقّ، دعا براى ديگران و روزه است. آگاهى از اين امور براى هر كسى ممكن نمى‏باشد ولى هرگز پوشيدگى آنها، وسيله مجهول ماندن از علم خداوند متعال نخواهد بود. زيرا حضرت حق مى‏فرمايد: يَوْمَ هُم برِزُونَ لَايَخْفَى‏ عَلَى اللَّهِ ...» روزى كه همه آنان آشكار مى‏شوند، [و] چيزى از آنان بر خدا پوشيده نمى‏ماند. [و ندا آيد:] امروز فرمانروايى ويژه كيست؟ ويژه خداى يكتاى قهّار است.* امروز هر كس را در برابر آنچه انجام داده است، پاداش مى‏دهند. امروز هيچ ستمى وجود ندارد؛ يقيناً خدا در حسابرسى سريع است. * و آنان را از روز نزديك بيم ده، آن گاه كه [از شدّت ترس‏] جان‏ها به گلوگاه رسد، در حالى كه همه وجودشان پر از غم و اندوه است. براى ستمكاران هيچ دوست مهربانى و شفيعى كه شفاعتش پذيرفته شود، وجود ندارد!* [او] چشم‏هايى را كه به خيانت [به نامحرمان‏] مى‏نگرد و آنچه را سينه‏ها پنهان مى‏دارند، مى‏داند. روز قيامت تمام اسرار و حقايق مردم كشف مى‏شود و قدرت و دانش و قهاريت خداوند براى همه آشكار است و همه به آن اعتراف مى‏كنند، از اين رو ارزش‏ها بر اساس انگيزه‏هاست. يك نگاه با معناى متفاوت مى‏تواند عبادت يا خيانت باشد. چشم چرانى، نگاه تحقيرآميز، نگاه براى تشويق به فساد، نيّت توطئه و فريب انسان‏ها، تصميم به گمراهى و عصيانگرى جوانان و علاقمند كردن مردم به باطل و پوچى‏گرى، از نمونه‏هاى خيانت چشم و انديشه و قلب است كه در جامعه امروزى به شدّت رواج دارد. يكى از راه‏هاى جلوگيرى از منكرات توجّه دادن مردم به علم الهى بر پنهان و آشكار آنهاست كه خداوند به پيامبرش مى‏فرمايد: وَ إِن تَجْهَرْ بِالْقَوْلِ فَإِنَّهُ يَعْلَمُ السّرَّ وَ أَخْفَى» و اگر سخن خود را با صداى بلند آشكار كنى [يا پنهان بدارى، براى خدا يكسان است‏]؛ زيرا او پنهان وپنهان‏تر را مى‏داند. محمد بن مسلم گفت از امام صادق عليه السلام درباره آيه فوق پرسيدم، حضرت فرمود: السِّرُّ ما كَتَمْتَهُ فى‏ نَفْسِكَ وَ أَخْفى‏ ما خَطَرَ بِبالِكَ ثُمَّ أَنْسَيْتَهُ. سرّ آن است كه در دل پنهان مى‏كنى و أخفى آن است كه از ذهنت عبور كرده ولى آن را فراموش كرده‏اى. يعنى نه تنها از ديگران پنهان است بلكه خود نيز از آن غافل شده‏اى، از اين باب است كه رسول گرامى اسلام صلى الله عليه و آله فرمود: صدقه پنهانى زياد بده؛ زيرا آن خشم پروردگار بلند مرتبه را فرو مى‏نشاند. و حضرت على عليه السلام در اندرزهاى خويش فرمود: نَحْمَدُهُ عَلى‏ ما أَخَذَ وَ اعْطى‏ وَ عَلى‏ ... خداى را مى‏ستاييم بر آنچه گرفت و آنچه عنايت فرمود، و بر آنچه لطف كرد و بر آنچه آزمايش نمود، آگاه به هر نهان است، و حاضر در كنار هر راز، آگاه است به آنچه در سينه‏ها نهفته، و به خيانت ديده‏ها عالم است. و شهادت مى‏دهيم كه خدايى جز او نيست، و محمّد صلى الله عليه و آله برگزيده و فرستاده اوست، شهادتى كه در آن نهان با آشكار و قلب با زبان موافق است. ابوحمزه ثمالى گويد كه: امام زين العابدين عليه السلام در دل شب توشه‏اى از نان برمى‏داشت و به فقراى مدينه صدقه مى‏داد و مى‏فرمود: صدقه پنهانى آتش خشم پروردگار را فرو مى‏نشاند. چون رحلت نمود در هنگام غسل ديدند كه آثار كشيدن بار بر پشت مبارك آن حضرت نمايان است، از كيفيت آن پرسيدند: گفته شد انبان‏هاى آرد در شب برمى‏داشت و بر گرد كوچه‏هاى مدينه مى‏گرديد و به مستمندان آذوقه پنهانى مى‏رساند. 👈 ادامه دارد ... کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2