eitaa logo
سیری در صحیفه
1.5هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
3.4هزار ویدیو
60 فایل
درود برکسی که از سجده لذت میبرد و راه عاشقی میدانست.
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃 باید از خدا پروا کنیم؛ تا که پر وا کنیم ... 🍃🌿☘ با ما همراه باشید در👇👇👇 🍃🔸 🍃🔸 🍀🌾🔸 @sahyfeyheshgh ☘✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸امام صادق علیه السلام: دروغ می‌گویند کسانی که مهدی(عج) را پیشگوئی می‌کنند، ما خاندان اهل بیت برای فَرَج حضرتش زمان معین نمی‌کنیم.... 📚بحار، ج ٥٢، ص ١١٨ 🍃🌿☘ با ما همراه باشید در👇👇👇 🍃🔸 🍃🔸 🍀🌾🔸 @sahyfeyheshgh ☘✨
ختم قرآن رمضان قال امیرالمؤمنین علیه السلام : وَ اعلَموا اَنَّ هذَالقُرآنَ هُوَ النّاصِحُ الَّذی لا یَغُشُّ، وَالهادِی الَّذی لایُضِلُّ ، وَالمُحَدِّثُ اَّلذی لایَکذِبُ . بدانید که این قرآن پندآموز است که خیانت نمی کند؛ وهدایت گری است که گمراه نمی سازد ؛ وسخن گویی است که دروغ نمی گوید .                     نهج البلاغه خطبه 176  @khatmghoranramzan ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ لطفا نشر دهید 👆👆
﷽؛ 💫 احکام روزه زن باردار یا شیرده (زن بارداری که زایمانش نزدیک است) 1⃣ چنانچه روزه برای خود مادر ضرر دارد : 👈 روزه را افطار کند و اگر تا رمضان سال بعد (بدون اینکه روزه برای او ضرر داشته باشد) قضای آن را بجا آورده ، بنابر احتیاط یک مد طعام فدیه به فقیر داده شود و وظیفه دیگری ندارد . 👈 اگر قضای روزه را بجا نیاورد ، الف) به این جهت که روزه گرفتن در طول سال برای خود مادر ضرر داشت : ✨ قضا ساقط است ولی برای هر روز علاوه بر فدیه ای که بنابر احتیاط واجب لازم بوده ، یک مد طعام دیگر به فقیر داده شود . ب) به این جهت که روزه گرفتن در طول سال برای فرزند شیر خوار یا جنین ضرر داشت : ✨ بنابراحتیاط یک مد طعام به فقیر داده شود و بعداً هر وقت که بتواند باید روزه ها را قضا نماید . ج) اگر بدون عذر ، قضای آن را بجا نیاورده است : ✨ علاوه بر فدیه ای که بنابر احتیاط واجب لازم بوده ، یک مد طعام به عنوان کفاره تأخیر بدهد و قضای روزه را در سالهای بعد بجا آورد . 2⃣ اگر روزه برای جنین یا فرزند شیرخوار ضرر دارد : 👈 روزه را افطار کند و اگر تا رمضان سال بعد ( بدون آنکه روزه برای او ضرر داشته باشد) قضای آن را بجا آورده باشد ، می بایست یک مد طعام به عنوان فدیه به فقیر بپردازد . 👈 اگر قضای روزه را بجا نیاورد : الف) چنانچه بدون عذر شرعی بجا نیاورد : ✨ علاوه بر فدیه ، یک مد طعام به عنوان کفاره تأخیر بدهد و قضای روزه را در سالهای بعد بجا آورد . ب) اگر به جهت ضرر برای خودش یا فرزند بجا نیاورد : ✨ همان فدیه کفایت می کند وکفاره تأخیر ندارد ، ولی سالهای بعد قضای روزه را بجا آورد . 🌹 ملاحظات 🔘 هرگاه تأخير قضاى روزه ماه رمضان تا ماه رمضان ديگر بر اثر سهل‌انگارى و بدون عذر شرعى باشد ، كفاره تأخير واجب است . 🔘 مادری که روزه برای خودش ضرر دارد حتی اگر باردار نباشد و به فرزند شیر ندهد ، مطابق احکام کسی که به جهت مریضی روزه نمی گیرد ، عمل کند . 🔘 فديه و کفاره تأخير براي هر روزه عبارت است از یک مد طعام (معادل 750 گرم گندم ، آرد ، برنج و مانند آن) که بايد به فقير داده شود . 🔘 دادن پول فديه و کفاره به فقير كافى نيست ، ولى اگر اطمينان داشت كه فقير به وكالت از صاحب پول ، طعام (حداقل معادل 750 گرم برای هر روز) می خرد و سپس آن را به عنوان كفاره قبول مى‏ كند ، اشكال ندارد . 🔘 تمام احکامی که درباره زن باردار در این تقسیم بندی بیان شده مربوط به زنی است که زایمان او نزدیک است ، ولی زنی که زایمان او نزدیک نیست'، پرداخت فدیه مبنی بر احتیاط وجوبی است . 🍃🌿☘ با ما همراه باشید در👇👇👇 🍃🔸 🍃🔸 🍀🌾🔸 @sahyfeyheshgh ☘✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خواندن نماز به جماعت نماز جماعت از نظر تعداد رکعات و چگونگی خواندن آن مثل نمازی است که در حال فرادی انجام می شود؛ منتها در نماز جماعت باید قصد اقتداء به امام جماعت باشد؛ یعنی نیت کند نماز جماعت را ، مثلا موقع نیت اگر نمازصبح باشد چنین نیت کند: (( دو رکعت نماز صبح اقتداء می کنم به امام جماعت قربة الی الله)). و اگر نماز ظهر و عصر و مغرب و عشا باشد، نیت کند که سه رکعت نماز مغرب یا چهار رکعت نماز ظهر یا عصر یا عشا را اقتداء می کنم به امام جماعت قربة الی الله و لازم نیست که این نیت را با زبان بگوید، بلکه اگر قصدش همین باشد و با همین قصد تکبیرة الاحرام بگوید و اقتدا کند، صحیح است. و هم چنین در رکعت اول و دوم نماز اگر رکعت اول و دوم نماز امام هم باشد، ماموم (یعنی کسی که به جماعت اقتدا نموده است) نباید حمد و سوره را بخواند که توضیح داده می شود. نماز جماعت از نظر شرایط و احکام به طور خلاصه چنین است: الف: شرایط نماز جماعت . در نماز جماعت، شرايط زير بايد مراعات شود: 1. مأموم از امام جلوتر نايستد، و احتياط واجب آن است‏ كمى عقب‏تر بايستد. 2. جايگاه امام جماعت از جايگاه مأمومين، بالاتر نباشد. (مقدار كم و سراشيبى مختصر مانعى ندارد). 3. فاصله امام و مأموم و فاصله صف‏ها، زياد نباشد، 4. بين امام و مأموم و همچنين بين صف‏ها، چيزى مانند ديوار يا پرده مانع نباشد، ولى نصب پرده و مانند آن بين صفِ مردها و زن ها اشكال ندارد. ب: پيوستن به نماز جماعت (اقتدا كردن) در هر ركعت، تنها در بين قرائت و در ركوع مى‏توان به «امام» اقتدا كرد، پس اگر به ركوع امام جماعت نرسد، بايد در ركعت بعد اقتدا كند، و اگر بعد از اقتدا به ركوع امام جماعت هم برسد، نماز جماعت صحیح است و يك ركعت به حساب مى‏آيد. ج: حالت هاى مختلف براى پيوستن ( یعنی اقتداء) به نماز جماعت. اگر در رکعت اول امام اقتداء کند. 1. در بين قرائت: مأموم حمد و سوره را نمى‏خواند و بقيّه‏ اعمال را با امام جماعت بجا مى‏آورد. 2. در ركوع: ركوع و بقيّه اعمال را با امام جماعت بجا مى‏آورد. اگر در رکعت دوم امام اقتدا کند. 1. در بين قرائت: مأموم حمد و سوره را نمى‏خواند و با امام، قنوت و ركوع و سجده را بجا مى‏آورد و آنگاه كه امام جماعت تشهّد مى‏خواند، بنا بر احتياط واجب بايد به صورت نيم‏خيز، بنشيند و اگر نماز دو ركعتى است بعد از سلام امام يك ركعت ديگر به تنهايى بخواند و نماز را تمام كند و اگر سه يا چهار ركعتى است، در ركعت دوم كه امام جماعت در ركعت سوم مى‏باشد، حمد و سوره را خودش آهسته بخواند و آنگاه كه امام جماعت ركعت سوم را تمام كرد، و براى ركعت چهارم برمى‏خيزد، مأموم بايد پس از دو سجده، تشهّد بخواند، و براى خواندن ركعت سوم برخيزد و در ركعت آخر نماز كه امام جماعت با تشهّد و سلام، نماز را به پايان مى‏برد او نيم‏خيز مى‏نشيند، سپس يك ركعت ديگر را خودش مى‏خواند. 2. در ركوع: ركوع را با امام جماعت بجا مى‏آورد و بقيّه نماز را همانگونه كه گفته شد، انجام مى‏دهد. اگر در رکعت سوم امام اقتداء کند. 1. در بين قرائت: زمانى كه مى‏داند اگر اقتدا كند، براى خواندنِ حمد و سوره و يا حمد تنها وقت دارد، مى‏تواند اقتدا كند و بايد حمد و سوره و اگر امام به ركوع رفت فقط حمد را بخواند، ولى اگر مى‏داند فرصت ندارد، بايد صبر كند تا امام جماعت به ركوع رود، سپس به او اقتدا كند. 2. در ركوع: چنانچه در ركوع اقتدا كند، ركوع را با امام بجا مى‏آورد و حمد و سوره براى آن ركعت لازم نيست و بقيه نماز را همانگونه كه قبلًا بيان شد بجا مى‏آورد. اگر در رکعت چهارم اقتداء کند. 1. در بين قرائت: حكم اقتدا در ركعت سوم را دارد، و آنگاه كه امام جماعت در ركعت آخر نماز براى تشهّد و سلام مى‏نشيند، مأموم بطور نيم‏خيز بنشيند تا تشهّد و سلام امام جماعت تمام شود و سپس برخيزد و بقيّه نماز را خودش بخواند. 2. در ركوع: ركوع و سجده‏ها را با امام بجا مى‏آورد، (اكنون ركعت چهارم امام و ركعت اوّل مأموم است) و بقيّه نماز را همانگونه كه در مسئله قبل گذشت، انجام مى‏دهد. احكام نماز جماعت‏ اگر امام جماعت يكى از نمازهاى يوميّه را مى‏خواند، هر كدام از نمازهاى يوميّه را مى‏توان به او اقتدا كرد، بنا بر اين اگر امام، نماز عصر را مى‏خواند، مأموم مى‏تواند، نماز ظهر را به او اقتدا كند، و اگر مأموم پس از آن‏كه نماز ظهر را خواند، جماعت برپا شود مى‏تواند، نماز عصر را به ظهر امام اقتدا كند. مأموم مى‏تواند نماز قضاى خود را به نماز اداى امام، اقتدا كند، هرچند قضاى ديگر نمازهاى يوميّه باشد، مثلًا امام جماعت نماز ظهر را مى‏خواند و او قضاى نماز صبح را. مأموم نبايد تكبيرةالإحرام را پيش از امام بگويد. مأموم، بايد غير از حمد و سوره همه چيز نماز را خودش بخواند، ولى اگر ركعت اوّل يا دوم او، همراه ركعت‏ سوم يا چهارم امام باشد، بايد حمد و سوره را نيز خودش بخواند. (1) به صورت مختصر و کلی
🗓 شنبه ١٩ مهر ماه ١٣٩٩ روزهای ، منتخبی از (برگرفته از کتاب شریف سیدابن طاووس، مورد توصیه حضرت آیت الله بهجت) «یکی از امور بسیار مهم [در زیارت]، اخلاص زائران در زیارت و تطهیر نیت خویش است و اینکه زیارتشان فقط برای اجرای فرمان خداوندجل‌جلاله باشد و با انجام زیارت، خدا را عبادت کنند و با تعظیم زیارت، از او اطاعت کنند؛ به‌گونه‌ای که اگر انسان در کنار زائران بسیار، به زیارت آن حضرت [امام حسین علیه‌السلام] برود، گویی که به‌تنهایی و بدون حضور هیچ‌کس، آن حضرت را زیارت می‌کند و دیده خاطرش به غیر پروردگار جهانیان تعلق نداشته باشد». 📚 اقبال‌الاعمال، ج٢، ص ٩٢١ 🍃🌿☘ با ما همراه باشید در👇👇👇 🍃🔸 🍃🔸 🍀🌾🔸 @sahyfeyheshgh ☘✨
✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: ✳️ دوستان آن حضرت عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف باید دو مطلب مهم را رعایت کنند: 1️⃣ یکی اینکه، در شداید برای فرج دعا کنند، که خود همین مژده‌ای است برای اینکه شداید به فرج متصل است. 2️⃣ دیگر اینکه، دعا کنند که ظهور آن حضرت برای اهل ایمان، همراه با عافیت باشد، و تا وقت ظهور با وجود بلاها و شداید، ثابت‌قدم و استوار در دین و عامل به تکلیف باشند. 📚 در محضر بهجت، ج٣، ص٢٢۶ 🍃🌿☘ با ما همراه باشید در👇👇👇 🍃🔸 🍃🔸 🍀🌾🔸 @sahyfeyheshgh ☘✨
ختم قرآن رمضان قال امیرالمؤمنین علیه السلام : وَ اعلَموا اَنَّ هذَالقُرآنَ هُوَ النّاصِحُ الَّذی لا یَغُشُّ، وَالهادِی الَّذی لایُضِلُّ ، وَالمُحَدِّثُ اَّلذی لایَکذِبُ . بدانید که این قرآن پندآموز است که خیانت نمی کند؛ وهدایت گری است که گمراه نمی سازد ؛ وسخن گویی است که دروغ نمی گوید .                     نهج البلاغه خطبه 176  @khatmghoranramzan ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ لطفا نشر دهید 👆👆
7.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴پدر و مادر به ما ظُلم میکنند !! چه کنیم ⁉️ ⏰56ً 🍃🌿☘ با ما همراه باشید در👇👇👇 🍃🔸 🍃🔸 🍀🌾🔸 @sahyfeyheshgh ☘✨
🔻همه ی بدیهای انسان از تمایلات خوب آغاز میشود... ✔️هر خصلتِ بد از عناصری تشکیل میشود که برخی از آنها بسیار ارزشمندند. ⭕️وقتی انسان تمایلات خوب خود را درست پاسخ ندهد و جهت دهی الهی پیدا نکند، همان تمایل با جهتگیری و مصداقیابی غلط, انسان را به ورطه ی هلاکت خواهد کشاند. ✨ اگر آدم خودش را بشناسد، در می یابد که با تمام وجود فقط خدا را میخواهد. 🍃🌿☘ با ما همراه باشید در👇👇👇 🍃🔸 🍃🔸 🍀🌾🔸 @sahyfeyheshgh ☘✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا