#السلامعلیکیاصاحبالزمان
#المستغاثبکیاصاحبالزمان
الحمدلله رب العالمین
اللهم صل علی محمد و آل محمد
اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ
صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة
وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً
ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ
أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا
#اللهم_عجل_لمولانا_الفرج
سلامتیوتعجیلدرأمرفرجمولانا
حضرتبقيةاللهالاعظم
روحیوأرواحالعالمینلتراب مقدمه الفداء
صلوات
🔰#زیارت_مجازی🔰
📌زیارت مجازی حرم امام حسین علیه السلام ، در شب زیارتی حضرت اباعبدلله الحسین (ع) :
🔰از طریق لینک زیر :
📡 app.imamhussain.org/tour/
📌السَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتي حَلَّتْ بِفِنائِكَ
#التماس_دعا
#تفسیر_سطح_متوسط
#تفسیر_سوره_اعلی
#سوره_اعلی
🔅🔅🔅
📌 نگاشت 20 : پیام ها ی تفسيری آیه 11سوره اعلی
✅ و يَتَجَنَّبُهَا الْأَشْقَى
🔹 «یَتَجَنَّبُهَا»: به ترک آن خواهد گفت. از آن کنارهگیری خواهد کرد. ضمیر (هَا) به (الذِّکْری) برمیگردد.
🔹 «الأشْقی»: بدبختترین. بدبیارترین. یعنی کسی که اندرز قرآنی و قوانین الهی را در گوش نگیرد، بدبختترین مردم است.
✅ ۱ - تنها کسانى خود را از تذکرات قرآن، دور نگه مى دارند که تیره بخت تر از دیگران و گرفتار دشوارترین فرجام اند. (و یتجنّبها الأشقى)
🔹 «أشقى» اسم تفضیل از ماده «شقاوت» است. ریشه اصلى این کلمه بر سختى کشیدن دلالت دارد و نقطه مقابل سهولت و سعادت است (مقاییس اللغة). ذکر این کلمه - خالى از قید زمان و مکان و متعلق - سبب شده است که بر هر نوع تیره بختى در دنیا و آخرت، قابل تطبیق باشد. آیه بعد، نوع اخروى آن را بیان داشته است.
✅ ۲ - مخالفان قرآن، با زحمت خود را از تأثیر تذکّرات آن، دور نگه مى دارند. (و یتجنّبها)
🔹 باب تفعّل - که فعل «یتجنّب» از آن باب است - بر تکلّف دلالت دارد. این فعل بیان گر آن است که تذکرات قرآنى، با فطرت انسان ها ملایمت و مناسبت کامل دارد; به گونه اى که مخالفان، باید براى دور ماندن از تأثیرات آن، خود را به زحمت اندازند.
✅ ۳ - قرآن، داراى تأثیرى قطعى بر هر کس که خود را از تذکّرات آن محروم نسازد. (و یتجنّبها الأشقى)
🔹 گزینش فعل «یتجنّب» (کناره گیرى مى کند)، نشانگر این نکته است که آنچه مانع تأثیر قرآن در مخالفان است، کناره گیرى آنان است; نه ناتوانى قرآن از تأثیر در مردم.
✅ ۴ - محرومان از خشیت الهى، شقى ترین افراداند. (من یخشى ... الأشقى)
🔹 تقابل دو گروه «اهل خشیت» و «اهل شقاوت»، بیانگر این است که در نگاه قرآن، «شقاوت» نیز مانند «خشیت»، حالتى نفسانى و هر یک ملازم با نبود دیگرى است.
✅ ۵ - خداترسان و پندپذیران، سعادتمنداند. (سیذّکّر من یخشى . و یتجنّبها الأشقى)
🔹 این آیه با آیه قبل، داراى «احتباک» (از وجوه بلاغت) است; یکى از «خشیت» سخن گفته و دیگرى از «شقاوت» و بیان نقطه مقابل هر یک را به قرینه بودن دیگرى موکول کرده است; بدین معنا که اهل خشیت، نقطه مقابل «شقاوت»; یعنى، سعادت را دارند و اهل «شقاوت» گرفتار نقطه مقابل «خشیت»; یعنى، گستاخى هستند.
✅ ۶ - شقاوتمندان، در برابر خداوند و پیام هاى قرآن، گستاخ و بى پروایند. (سیذّکّر من یخشى . و یتجنّبها الأشقى)
✅ ۷ - پیامبر(ص)، تا زمانى موظف به ابلاغ قرآن به مخالفان است که آنان، راه هاى آگاهى به آن را بر خود نبسته اند. (فذکّر ... سیذّکّر من یخشى و یتجنّبها الأشقى)
🔹 منافع تذکر - که در این دو آیه بیان شده است - یکى پندپذیرى اهل خشیت و دیگرى بروز عکس العمل اهل شقاوت است. از آن جا که واکنش شقاوتمندان، اعراض بوده و تذکر مجدد به آنان سودى ندارد، تکلیف «فذکّر» نیز ساقط مى گردد.
✅ ۸ - تیره بختان در روى گردانى از تعالیم قرآن، درنگى نکرده و شتابزده خود را از آن دور مى سازند. (سیذّکّر ... و یتجنّبها الأشقى)
🔹 فعل «سیذکّر» در آیه قبل، تصمیم اهل خشیت بر پذیرش تذکرات قرآن را، به دور از شتاب زدگى و همراه با درنگ و تأمل، معرفى کرد و در این آیه فعل «یتجنّب» - بدون حرف «سین» - درباره شقاواتمندان آمد تا بر عجولانه بودن واکنش آنان دلالت کند.
✅ ۹ - شقاوت، داراى مراتب است. (الأشقى)
🌴🌴🌴
🔰در رساندن سخن حق و پایبندی به آن استقامت بورزیم و ثابت قدم باشیم.یاریگر ما در انتشار این دغدغه باشید.
هدایت شده از 💟 احکام آموزشی صوتی و تصویری 💟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️از نظر شرعی چه کسانی #فقیر بحساب می آیند؟
#استاد_وحیدپور
•┈┈••✾❀✿💜✿❀✾••┈┈•
بهشت زالوها.mp3
12.83M
🎙 #در_جستجویِ_بهشت_زمینی
قرار بود دنیا را برای مردم بهشت کنند... اما چه شد؟!
🔻واقعیت پیشرفت علمی غرب به روایت آیت الله سید علی حسینی خامنهای
➕ در این شنیدنی صدای #امامین_انقلاب_اسلامی و #شهیدآوینی را خواهید شنید...
♦️ما با تمدن مخالف نیستیم، با تمدن #صادراتی مخالفیم(امام خمینی)
💠 بیانات حضرت آیت الله خوشوقت ره
🕋 اینطور که از #آیات استفاده میشود، این قسمتی از #زمین که ما روی آن #زندگی میکنیم زیر آب بود ـ چون بیشتر زمین، #آب است و کمتر آن #خشکی است ـ بعد شرایطی پیدا شد و به تدریج قسمتی از زمین از زیر آب ظاهر شد؛ مثل پرتقالی که زیر آب باشد و پیدا نباشد و کمکم سر از زیر آب بیرون آورَد. اول یک نقطهاش ظاهر میشود و بعد کمکم بیشتر میشود تا مثلاً سطح معیّنی از #پرتقال از آب بیرون آید. این معنای «#دَحْو_الارض» است؛ انبساط زمین؛ زمین #پهن شد و به تدریج بیرون آمد و انبساط پیدا کرد.
⬅️ آن نقطهی اولی که از آب بیرون آمد و #شروع ابتدایی بود، همین نقطهای است که #مسجد_الحرام در آن ساخته شد. مکّهی معظمه روی آن نقطهای است که اول بیرون آمده است. چون همهی اینها برنامه داشت. هم #مکّه باید باشد و هم سایر چیزهایی که برای انسان از نظر #هدایت لازم است.
15.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ #حدیث_غدیر
🎥 دلیل اطلاق کلمه #مولا بر #ولایت_امیرالمومنین علی علیهالسلام در #غدیر
🔊 #استاد_توحیدی
💥ببینید و انتشار دهید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
22 روز دیگر تا عید ولایت
#غدیرخم
حضرت مجتبی علیه السلام فرمودند : هرکس حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام را به عنوان جانشین بلافصل رسول خدا صلی الله علیه وآله قبول نداشته باشد یا دیگری را بر او در این مقام ترجیح دهد هر آینه تکذیب نموده است قرآن و تورات و انجیل و زبور و سایر کتاب پیامبران دیگر را زیرا در کتب آسمانی گذشته چیزی مهمتر از شناسائی خدا به یگانگی و اقرار به نبوت خاتم الانبیاء محمد صلوات الله علیه وآله و ولایت علی و ائمه طاهرین از نسل او علیهم السلام نازل نشده است
( تفسیر جامع جلد 1 صفحه 87)
#شعرولایت
هر کسی که نیست مولایش علی بعد از رسول
گو ندارد هر کتاب آسمانی را قبول
بعد توحید ونبوت آمده در هر کتاب
اعتقاد ِ بر ولای مرتضی اصل اصول