eitaa logo
حقیقت ناب
1.1هزار دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
5هزار ویدیو
453 فایل
سوالات دینی خود در جنبه های مختلف دینی. یافتن پاسخ سوالات فقهی طبق نظرمراجع تقلید، انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود در مورد مطالب کانال، ومطالب زیبا و آموزنده تان، با آیدی زیر👇 @Sajadi82 درارتباط باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 ‌ السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَی الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّی سَلامُ اللَّهِ [اَبَداً] ما بَقیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّی لِزِیارَتِکُمْ اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ وَ عَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ.
🔰🔰🔰روز نهم ✅عباس بن علی حضرت ابوالفضل علیه‌السلام در کربلا 34 سال داشت. ✅نشان عظمت او در دو حادثه است: 🔰یکی عصر تاسوعا که امام حسین(ع) او را برای مهلت گرفتن از لشکر عمر سعد فرستاد و خطاب ماندگار «بنفسی انت / جانم به فدای تو» را به او فرمود. 🔰دیگر شب عاشوراست که وقتی امام بیعت را برداشت، نخستین نفر اعلام وفاداری کرد و بقیه به دنبال او سخنانی گفتند. ✅اباعبدالله در صبح عاشورا پرچم را به برادرش داد. او هم تا آخرین لحظه در کنار امام بود و از او دفاع می‌کرد 📚 (اخبار الطوال) ✅تا آنکه هر دو برای آوردن آب سمت شریعه رفتند: وَ حَمَلَتِ الْجَمَاعَةُ عَلَى الْحُسَيْنِ(ع) فَغَلَبُوهُ عَلَى عَسْكَرِهِ وَ اشْتَدَّ بِهِ الْعَطَشُ فَرَكِبَ الْمُسَنَّاةَ يُرِيدُ الْفُرَاتَ وَ بَيْنَ يَدَيْهِ الْعَبَّاسُ أَخُوهُ. اما دشمن حمله کرد و دو برادر را از همدیگر جدا کرد 📚 (ارشاد شیخ مفید). ✅ابن‌شهرآشوب در مناقب می‌نویسد یکی از دشمنان پشت نخلی کمین کرد و دست راست عباس را جدا کرد. شمشیر به دست چپ داد و رجز خواند که اگر دست راستم را بریدید همچنان از دینم دفاع می‌کنم. بار دیگر حکیم بن طفیل کمین کرد و دست چپش را جدا کرد و سپس عمودی از آهن بر سرش زد. شیخ صدوق در امالی آورده است که امام سجاد فرمود خدا رحمت کند عمویش عباس را که خوب امتحانی داد و خود را فدای برادر کرد تا آنکه دستانش جدا شد و خدا در بهشت دو دست همانند جعفر به او خواهد داد.
💝 علیه‌السلام : «اِنّی اُحِبُّ الصَّلاةَ» من به عشق می ورزم 💝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ذکر مصیت حاج محمود کریمی در منزل حاج قاسم سلیمانی
🏴درك فناى كامل در برابر امام عليه السلام‏🏴 ⚫️نكته‏ ها و معارف‏ داستان شهادت سقّاى كربلا، ، قمر بنى ‏هاشم از دیدگاه : ◾️ بايد در نظر داشت كه حركت و گفتار امام معصوم، هم چون مردم عادى نيست، كه با احساسات و عواطفِ بى‏ مبنا همراه باشد؛ بنابراين‏ گريه ‏ى‏ شديد امام در دو مورد (هنگام اجازه‏ى جهاد خواستن برادر و هنگام حضور در كنار پيكر او) را نمى‏ توان تنها به خاطر اين كه برادرش بوده، و يا به علّت بعضى جهات دیگر ... دانست. ◾️ جمله ‏ى‏ «أَلْآنَ انْكَسَرَ ظَهْرى» (از سید الشهداء ع) سخن عميقى است كه بيانگر مقام و منزلت و بزرگى قمر بنى هاشم است، گويا امام با اين جمله مى‏ خواهد بفرمايد: تمام مصايب، از شهادت مسلم‏ بن عقيل- ع- تاكنون به اين حدّ مرا ناراحت ننمود و دل مرا نشكست. ◾️[همچنین] جمله ‏ى‏ «قَلَّتْ حيلَتى.» ممكن است اشاره به ممكن نبودن حمل پيكر مطهّر وى به خيمه باشد. و يا اين كه بخواهد بفرمايد: من ديگر حامى و پشت‏گرمى ندارم. و يا اشاره به همان جمله ‏اى باشد كه هنگام اجازه خواستن حضرت عبّاس- ع- فرمود: «يا أَخى، أَنْتَ صاحِبُ لِوائى، وَ إِذا مَضَيْتَ، تَفَرَّقَ عَسْكَرى.» ⚫️در نتيجه، ريشه‏ ى اصلى صدور امورى از اين گونه از سوى سيّدالشّهدا- ع- همان ديد معنوى آن بزرگوار نسبت به ياران و عظمت مقام و منزلت معنوى آن ‏هاست. مردم عادى هم اگر گوشه‏ اى از آن ديد امام را دارا شوند و يا حداقل به خصوصيّات اشخاص، بهتر عنايت داشته باشند، گريه و سخنان آنان در فقدان اشخاص، به حساب منزلت آن ‏ها در شدّت و ضعف، و كمى و زيادى، متفاوت خواهد بود. ⚫️اشعار و سخنان - ع- نيز شاهد بر عظمت مقام و منزلت اوست ◾️ كلام‏ «لا أَرْهَبُ الْمَوْتَ» را تنها كسانى مى ‏توانند با جرأت بگويند كه نسبت به سراى آخرت- از عالم قبر گرفته تا عرصه ‏ى حساب و كتاب و قيامت- كوچك ‏ترين نگرانى نداشته باشند؛ ..و اين، تنها اولياى الهى هستند كه مى‏ توانند چنين تمنّايى داشته باشند ◾️سخنانى چون‏ «نَفْسى لِنَفْسِ الْمُصْطَفَى الطُّهْرِ وِقا.» و يا «إِنّى أُحامى أَبَداً عَنْ دينى، وَ عَنْ إِمامٍ صادِقِ الْيَقينِ.» و يا «أَبْشِرى بِرَحْمَةِ الْجَبّارِ، مَعَ النَّبِىِّ السَّيِّدِ الْمُخْتارِ.» كه همگى بيانگر كمال معنوى و آشنايى و شناخت واقعى وى از مقام ولايت است، از جان و روح و حقيقت كدام انسانى غير ايشان، مى‏ تواند سرزند؟ لذا نمى ‏توان به آسانى از جمله جمله‏ ى آن گذشت و از عمق معناى آن صرف نظر كرد. 📚 برگرفته از کتاب یا اسرار مقتل سید الشهداء ع تالیف ره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 ابوالفضل علمدار دخیل قربونت برم سقای کربلا دخیل وفادار برادرت حسین ع دخیل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ این چه خیانتی است به امام حسین(ع)؟! فکری غلط برگرفته از مسیحیان ⭕️ شهید مطهری»
🏴 ↯↯‌ ســــ❓ــــــوال ↯↯ آيا حضرت ابوالفضل علیه‌السّلام در روز تاسوعا به شهادت رسيد؟ ⬅️ اهمیت از چه جهت است؟ ↯↯‌ پــاســــ✅ـــــخ ↯↯ حضرت عباس علیه‌السّلام مانند ديگر ياران امام حسين علیه‌السّلام در روز عاشورا به شهادت رسيد. اهميت اين روز بدان جهت است که در آن روز حوادثی شکل گرفته، روز نهم محرّم تهديدهای سپاه «عمر سعد» جدّی‌تر و حالت تهاجمی آنان به سوی خيمه‌ها بيشتر می‌شد. عصر روز تاسوعا ابن سعد طبق دستوری که از «ابن زياد» دريافت کرده بود، آماده جنگ با امام شد. گروهی از سپاه کوفه به سوی خيمه‌گاه امام تاختند. امام کنار خيمه‌اش نشسته و به شمشير تکيه داده بود. (1) 💠🔹امام صادق علیه‌السلام فرمود: «تاسوعا روزی است که حسين و اصحاب او در کربلا محاصره شدند و سپاه شاميان بر ضدّ آنان گرد آمدند. ابن زياد و عمر سعد نيز از فراهم آمدن همه سواران خوشحال شدند، آن روز، حسين و ياران او را ناتوان شمردند و يقين کردند که ديگر برای او ياوری نخواهد آمد و عراقيان نيز او را پشتيبانی نخواهند کرد.(2) همچنین به دلیل عظمت شخصیت قمربنی‌هاشم و اینکه حضرت عباس علیه‌السّلام در این روز امان نامهء دشمن را جواب رد دادند، روز تاسوعا با نام و یاد ایشان همراه شده است. ◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️ ✍پی نوشت ها: 📗1ـ جواد محدثی، فرهنگ عاشورا، صفحه۹۱،۹۲ 📓 2ـ مقتل الحسين، خوارزمی، جلد۱، صفحه۱۸۲ ✦┈┈••✾•🌟•✾••┈┈✦ ⚜
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دیدگاه کریس هیور اندیشمند درباره امام حسین(ع) "امام حسین الگوئی کامل برای تمام انسانیت و نمونه بارز تسلیم در برابر خداوند است؛ ما باید با یادآوری آنچه در "کربلا" گذشته است، کراماتِ اخلاقی حسین را در وجود خودمان بروز دهیم ."
❓❓❓پرسش 🔰🔰ايا شمر ملعون با حضرت ابوالفضل /ع/ نسبت فاميلي داشته است وچه نسبتي؟ 🔰🔰پاسخ پرسشگر گرامي با سلام و سپاس شمر بن ذی الجوشن و مادر حضرت عباس، هر دو از نسل «کلاب» می‌باشند. هر کدام با چند واسطه به «کلاب» می‌رسند. «کلاب» یازده پسر دارد. نام یکی از آنان «کعب» و نام دیگری «ضباب» است . حضرت ام البنین (ع) از نسل «کعب» و شمر، از نسل «ضِباب» است. نسب «ام البنین» ام البنین بنت حزام بن خالد بن ربیعه بن وحید بن کعب بن کلاب. نسب شمر: شمر بن ذی‌الجوشن (جمیل) بن اعور (عمرو) بن ضِباب (معاویه) بن کلاب. حضرت عباس نوة دختری کلاب و شمر نوه پسری کلاب است.(1) ✅پس هر دو نفر، پیش از پنج پشت، یعنی در شخصی به نام «کلاب» به یکدیگر می‌رسند که به معنای هم قبیله بودن آنهاست و نه برادر و خواهر بودن حضرت امّ‌البنین (علیها السّلام) با شمر ملعون. ✅همچنین تعبیر «دایی» از سوی حضرت اباالفضل (علیه السّلام) و برادران بزرگوارش از روی طعن و کنایه به شمر بوده است؛ ضمن این که در عرب رسم بود اگر کسی از ایشان با دختری از طایفه دیگری ازدواج می‌کرد، حتی اگر چند نسل هم می‌گذشت فرزندان او را با انتساباتی این‌گونه خطاب می‌کردند. در واقع با بررسی خصلت‌های عرب درمی‌یابیم که شمر چون دید که عمرسعد آماده‌ی جنگ است موضوع امان‌نامه را به عنوان حربه‌ای تاکتیکی با هدف ایجاد جنگ روانی در برابر یاران باوفای امام حسین (علیه السّلام) مطرح کرد و به خاطر هم قبیله بودن از عنوان «خواهرزاده» استفاده کرد. 📚📚پی‌نوشت‌ها: 1. مقتل الحسین ، ص 209 ،سید عبد الرزق موسوی مقرم ، قم ،منشورات دار الثقافه والنشر ، نقل از جمهره انساب العرب، 270، 265 ـ 261.
▪️مِثْلِ عبّٰاسْ كَسْي هَسْت دِلٰاوَر بٰاشَد ▪️بٰاْ هَمِهْ تِشْنِگي اَشْ يٰادِ بَرٰادَر بٰاشَد ▪️مِثْلِ عَبّٰاسْ كَسيْ هَسْت كِهْ سَقّٰا بٰاشَد ▪️جِگَرِ سُوخْتِه اشْ حَسْرَتِ دَريٰا بٰاشَد ▪️مِثْلِ عَبّٰاسْ كَسْيْ هَسْتْ اَبٰابيلْ شَوَد ▪️بٰالُ و پَر سُوخْتِه ، هَمْسٰايِه جِبْريلْ شَوَد ▪️هيچ كَس مِثْلِ اَباالْفَضْلِ وَفٰادٰار نَبُود ▪️لٰايِقِ تَشْنِگيُ و اِسْمِ عَلَمْدٰار نَبُود ▪️هَر كَسْي خْوٰاست كِهْ فَردٰا بِه شَفٰاعَتْ بِرِسَدْ ▪️يٰا اَباالْفَضْلِ بِگُوييد بِه سَلٰامَتْ بِرِسَد ⚫️ تاسوعای حسینی تسلیت باد https://eitaa.com/sajjadi313
** جانبازی عباس علیه السلام در میدان نبرد. بعد از اینکه یاران امام کشته شدند و اهل حرم نیاز شدید به آب داشتند. امام و برادرش عباس در صدد تهیه آب بر آمدند و با هم وارد میدان جنگ شدند و به سمت فرات حرکت کردند. عباس علیه السلام همچنان پیشاپیش حسین حرکت می کرد و به هر سو که حسین علیه السلام می رفت، او نیز به همان سو می رفت. در این هنگام امام حسین علیه السلام روی سیل بند کنار فرات رفته، به سمت فرات روانه شد و سپاهیان عمر بن سعد از حرکت او جلوگیری کردند... در این حال لشکر دشمن، عباس علیه السلام را از هر طرف محاصره، و او را امام حسین علیه السلام جدا کردند. عباس. علیه السلام [که از بردار ش جدا شده بود ]به تنهایی با آنان جنگید. در این هنگام حکیم بن طفیل سنبسی ضربتی بر دست راست عباس وارد کرد. عباس شمشیر را به دست چپ گرفت و به آنان حمله کرده. عباس آنقدر جنگید که بی حال و ناتوان شد در این زمان دوباره حکیم بن طفیل ضربتی بر دست چپ أو وارد کرد پس آن ملعون.(حکیم بن طفیل) [جلو آمد و ]او را با عمود آهنین به قتل رساند. و این، زمانی بود که عباس [بر اثر تیر ها و ضربات دیگر دشمن ]زخم شدید ی برداشته بود و دیگر توان حرکت نداشت، و بدین گونه او پس از کشتن گروهی دشمن، به شهادت رسید. چون امام حسین، عباس را در کنار فرات بر زمین دید، به سبب کشته شدن عباس به شدت گریه کرد و [با حالت انکسار ]فرمود (اکنون کمرم شکست و رشته تدبیرم گسسته شد) 👈همان طور که دیدید بعضی از مطالب که بارها در روضه عباس بیان می شود در منابع معتبر خبری از آن نیست.
بررسی و نقد یک گزارش مشهور در مورد شهادت حضرت عباس (علیه السلام) انچه که در قسمت قبل بیان شد اخبار و گزارش های منابع متقدم درباره چگونگی مبارزه و شهادت حضرت ابو الفضل (علیه السلام ) بود اما برخی منابع متاخر گزارش های دیگری نیز آورده اند که دارای سندی و محتوایی می باشد از جمله این اخبار ی است که علامه مجلسی آن را نقل کرده و از آن چنین تعبیر کرده است (در برخی از تالیفات اصحاب ما آمده است ) داستان به این شکل نقل شده: علامه مجلسی گويد: در بعضى از تأليفات علماى شيعه نقل شده: هنگامى كه عباس عليه السلام تنهائى حضرت ابى عبد الله الحسين را ديد بحضور آن حضرت آمد و گفت: يا أخاه! آيا رخصت جهاد به من مىدهى؟ امام حسين عليه السلام بعد از اينكه گريه شديدى كرد فرمود: يا اخى! انت صاحب لوائى، و اذا مضيت تفرق عسكرى يعنى اى برادر! تو پرچمدار من هستى، هنگامى كه شهيد شوى لشكر من متفرق خواهند شد. عباس عليه السلام گفت: سينهام تنگ شده و از زندگى خسته شدهام. ميخواهم از اين گروه ستمكيش خونخواهى كنم. امام حسين عليه السلام فرمود: مقدارى آب از براى اين كودكان طلب كن. ابا الفضل رفت و آن مردم گمراه را موعظه نمود و از اين جنايت بر حذر داشت، ولى اثرى نكرد. عباس بسوى امام حسين مراجعت و آن حضرت را آگاه نمود. ناگاه شنيد كه كودكان فرياد ميزنند: العطش! العطش! حضرت عباس عليه السلام بر اسب خود سوار شد و نيزه و مشك را برداشت و متوجه فرات گرديد. تعداد چهار هزار نفر كه موكل آب فرات بودند آن بزرگمرد را محاصره و تير باران كردند. ولى او لشكر را شكافت و بنا بآنچه كه روايت شده تعداد هشتاد نفر از دشمن را كشت تا بر سر آب رسيد. وقتى خواست مشتى آب بياشامد بياد تشنگى امام حسين و اهل بيت آن حضرت آمد و آب را ريخت. پس از اينكه مشك را پر از آب كرد و بدوش راست خود انداخت متوجه خيمهها گرديد. دشمنان سر راه بر آن حضرت گرفتند و از هر طرفى او را محاصره نمودند. حضرت عباس عليه السلام با آنان كارزار كرد تا اينكه نوفل بن ازرق دست راست آن حضرت را قطع كرد. آن بزرگوار مشك را بدوش چپ انداخت و نوفل دست چپ وى را هم از بند جدا كرد. حضرت عباس عليه السلام بناچار مشك را به دندان گرفت. ناگاه تيرى به طرف آن بزرگمرد آمد و به مشك آب اصابت نموده آب روى زمين ريخت. سپس تير ديگرى آمد و بر سينه مباركش جاى گرفت! پس از اين جريان بود كه از بالاى اسب خود به زمين سقوط كرد و فرياد زد: يا اخا ادركنى. وقتى امام حسين عليه السلام آمد و آن حضرت را ديد كه از پاى در آمده است گريان شد و عباس را بخيمه برد هنگامى كه حضرت قمر بنى هاشم شهيد شد امام حسين فرمود: الان انكسر ظهرى و قلت حيلتى يعنى الان پشتم شكست و راه چارهام قليل و اندك شد (ترجمه [جلد 45 بحار الأنوار) ؛ ؛ ص62) نقد این جریان: نقد از حیث منبع: با بررسی و مقایسه ای که صورت گرفت روشن شد که علامه مجلسی خبر یاد شده را به احتمال قوی ازکتاب منتخب فخر الدین طریحی (1085) با تلخیص و اقتباس نقل کرده است اما در باره منبع طریحی باید گفت که به نظر می رسد یکی از منابع وی(اگر نگوییم تنها منبع) در نقل گزارش یاد شده کتاب روضة الشهداء ملاحسین کاشفی (910ق)است که در سال های آغازین قرن دهم نگاشته شده است و به احتمال قوی طریحی این گزارش را از این کتاب گرفته و با تعریب و اندکی آن را آورده است .از آن پس گزارش یاد شده به سبب جنبه حزن انگیز و گریه آور آن و بار احساسی و عاطفی اش،به محافل و مجالس روضه خوانی و به بسیاری از مقتل های معاصر راه یافته است **نتیجه :اگر چه این خبر محتوای روضه مشهور امروزی را در بر دارد که حضرت عباس (علیه السلام )چون به آب دست یافت ،خواست آب بنوشد ، اما یاد تشنگی برادرش حسین(علیه السلام ) و اهل بیت او افتاد و نیز حضرت حامل مشک آب بود که چون دو دستش قطع شد،مشک را به دندان گرفت اما این گزارش با تمام مشهور بودن و جا افتادن آن به عنوان بخشی مهمی از گزارش مصیبت شهادت حضرت عباس (علیه السلام ) در مجالس عزاداری بدون سند معتبر است . *نقد از حیث محتوا : داستان ذکر شده از بحار از نظر محتوا نیز اشکلات و نارسایی هایی دارد . به عنون نمونه : 1)در آغاز گزارش،از قول امام حسین (علیه السلام ) در پاسخ حضرت عباس (علیه السلام) برای به میدان رفتن، نقل شده است که امام فرمود:«تو پرچم دار من هستی؛ اگر تو بروی ،سپاه من پراکنده می شود» نقد: ناقل چنین خبری توجه نداشته است که همه گزارش های تاریخی بر این نکته اتفاق دارند که زمان به میدان رفتن بنی هاشم و از جمله حضرت عباس ( علیه السلام )،پس از به میدان رفتن و شهادت تمام یاران امام حسین (به جز سوید بن عمرو که پس از شهادت امام حسین شهید شد)بوده است بنابر این از یاران (غیر هاشمی )امام ،کسی باقی نمانده بود که با شهادت حضرت عباس (علیه السلام ) پراکنده شود
حقیقت ناب
بررسی و نقد یک گزارش مشهور در مورد شهادت حضرت عباس (علیه السلام) انچه که در قسمت قبل بیان شد اخبار
2)در پایان گزارش آمده است که امام حسین (علیه السلام )جنازه حضرت عباس (علیه السلام )را به خیمه گاه برد نقد: الف )این مطلب با گزارش شیخ مفید در باره محل دفن وی. شیخ مفید می نویسد :قبیله بنی اسد ،عباس بن علی (علیه السلام) را در همان جا که کشته شد ،سر راه غاضریه ،همان جا که هم اکنون قبر اوست ،دفن کردند (شیخ مفید . الارشاد .ج2.ص6 114،12 ب)و نیز با واقعیت موجود،منافات دارد 3)اشکال دیگر این گزارش این است که نام قاتل حضرت عباس (علیه السلام) شخصی به نوفل ازرق گفنه شده است مجلسی ،بحار ج 45 ص 25 و کاشفی نیز نام او را«نوفل بن ازرق» نوشته است نقد: هیچ یک از منابع متقدم ،نام قاتل حضرت را به این نام ضبط نکرده اند منبع :کتاب تاریخ قیام و مقتل جامع سید الشهداء (علیه السلام)،جلد اول،صفحه 844و 845
استاد تحریری: این‌که امام حسین (علیه السّلام) یک شب از دشمن فرصت خواستند حکمت‌های زیادی دارد، می‌خواهد دستگیری کند تا در این بین کسانی ناآگاه جذب شوند. با یک عملکرد امام عده ای در شب عاشورا به طرف حضرت آمدند این عملکرد ظهور او است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روضه خوانی رهبر معظم انقلاب در سوگ علمدار کربلا
✅پرسش: چرا تاسوعا بنام حضرت ابوالفضل(ع) نامیده می شود؟ 🌸☘️☘️☘️☘️☘️🌸 🌺پاسخ: نامگذاري روز تاسوعا به نام حضرت عباس (ع) منشاء روايي ندارد. اين نام گذاري به عرف وسنت مردم بر مي گردد ، يعني اينکه مردم جهت احترام به ابوالفضل )ع)، از روز تاسوعا به عنوان روز حضرت عباس ياد مي کنند .در اين روز بيشتر ازحضرت تجليل مي شود تا شخصيت وبهترمورد توجه قرار گيرد، البته اين احترام به نقش عباس (ع) درکربلا ومقام او برمي گردد. 👈🏻 در حادثه كربلا، سمت پرچمدارى سپاه حسين«ع»و سقايى خيمه هاى اطفال و اهل بيت امام را داشت و در ركاب برادر،غير ازتهيه آب،نگهبانى خيمه ها و امور مربوط به آسايش و امنيت خاندان حسين«ع»نير برعهده او بود و تا زنده بود،دودمان امامت،آسايش و امنيت داشتند. 👈🏻عباس،مظهر ايثار و وفادارى و گذشت بود.وقتی وارد فرات شد،با آنكه تشنه بود، اما بخاطر تشنگى برادرش حسين«ع»آب نخورد شهادت عباس،براى امام حسين بسيار ناگوار و شكننده بود.جمله پر سوز امام،وقتی كه به بالين عباس رسيد،اين بود:«الآن انكسر ظهرى و قلت حيلتى و شمت بى عدوى».(1) نشان از ناراحتي حضرت از شهادت وي دارد حضرت عباس (ع) مقام بلند دارد.تعابير بلندى كه درزيارتنامه اوست،گوياى همين مطلب مي باشد. 👈🏻 در زيارت ناحيه مقدسه نيز امام زمان (ع) ازشخصيت ايشان تجليل نمود (2) 👈🏻امام سجاد(ع) فرمود:" عمويم عباس حقيقتاً ايثار و جانبازي نمود و جانش را فداي برادر نمود تا آنجا كه دستهايش قطع شد." (3) 👈🏻امام صادق(ع) فرمود: شهادت مي دهم كه تو براي خدا و رسولش و برادرت خير خواهي نمودي، پس تو چه نيكو برادر فداكار بودي." (4) پي نوشت ها : 1.جواد محدثي فر هنگ عاشورا ، قم، نشر معروف ، 1378،چاپ چهارم، 293 2. جواد محدثي ، همان 3. بحارالانوار، ج44، ص 298، 3 .جواد محدثي، همان 4.مفاتيح الجنان ، زيارتنامه حضرت عباس (ع) 🌺 ☘️🌺 🌺☘️🌺☘️🌺☘️ 🌹کانال حقیقت ناب🌹 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 🆔https://eitaa.com/sajjadi313 👆👆👆👆 لطفا عضو شوید و برای کمک به دیگران منتشر کنید
هدایت شده از حقیقت ناب
حضرت عباس از منظر روایات معصومین حدیث اول امام سجاد علیه السلام: رحم الله العباس فلقد آثر و ابلی و فدی اخاه بنفسه حتی قطعت یداه فابدله الله عزوجل منهما جناحین یطیر بهما مع الملائکة فی الجنة کما جعل لجعفر بن ابی طالب ترجمه:خداوند عمویم عباس را رحمت کند بی گمان از خود گذشتگی و جان فشانی کرد و خود را فدای برادرش نمود تا اینکه دستانش قطع شد و خداوند دو بال به وی عنایت نمود تا با آن ها با فرشتگان در بهشت پرواز کند همانند جعفر بن ابی طالب منبع کتاب خصال شیخ صدوق رحمة الله علیه .باب 2 .صفحه 79 🌹کانال حقیقت ناب🌹 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 🆔https://eitaa.com/sajjadi313 👆👆👆👆 لطفا عضو شوید و برای کمک به دیگران منتشر کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌‌ 🏴 واللهِ إن قَطعتُمُ يمينــــي‏ إنّي أُحامِي أَبَداً عن دِيني‏ ◼️ بیان آیت الله العظمی وحید خراسانی ◼️
هدایت شده از حقیقت ناب
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
هدایت شده از حقیقت ناب
📌 ‌ السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَی الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّی سَلامُ اللَّهِ [اَبَداً] ما بَقیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّی لِزِیارَتِکُمْ اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ وَ عَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ.
‍ * 🔻هيچ عملي مثل توسل به حضرت سيدالشهداء (عليه السلام) جنس آدمي را پاك و زلال نمي ‏كند؛ تمام اين ثواب هائي را كه برای انواع توسل به حضرت مثل زیارت حضرت یا گریه بر حضرت و ... گفته ‏اند با اين مسأله قابل حل است كه در توسل به حضرت سید الشهداء (علیه السلام) جنس انسان تبديل مي ‏شود. 🔸بعضي‏ در ثواب هایی که برای زیارت یا گریه برای حضرت سيدالشهداء (عليه السلام) نقل شده، خدشه كرده ‏اند كه اين همه ثواب چگونه است؟ در حالی كه وقتی این نوع توسلات جنس و جوهره انسان را تبدیل می کند پس مشكل حل مي‏ شود. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
4_5942896846761361681.mp3
7.48M
🏴 روضه های محرم 🚩   علیه السلام شب و روز 🔺روضه جانسوز امام حسین علیه السلام شب دهم محرم 💎 ---------------------------  
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا