eitaa logo
حقیقت ناب
1.1هزار دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
5هزار ویدیو
454 فایل
سوالات دینی خود در جنبه های مختلف دینی. یافتن پاسخ سوالات فقهی طبق نظرمراجع تقلید، انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود در مورد مطالب کانال، ومطالب زیبا و آموزنده تان، با آیدی زیر👇 @Sajadi82 درارتباط باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹سلام دوست عزیزم🌹 همه ما مسلمان هستیم و منطق اسلام رو بهترین منطق و گفتمان تشیع رو برهانی ترین گفتمان می دونیم. ما منتظر ظهور مهدی موعود(ع) هستیم تا با اومدنش جهان رو پر از عدل و داد کنه و ما رو به سربازی خودش قبول کنه... عده زیادی هستند که از انتظار شیعیان سوء استفاده می کنند و سعی دارند خودشون رو به عنوان مهدی موعود(ع) معرفی کنند تا وقتی مهدی واقعی اومد بی یار و یاور بمونه... اخیرا هم فردی با عنوان "احمد الحسن" داعیه دار این منصب شده و عده کمی از شیعیان رو پیرو خودش کرده... پس اگر خبر این جریان به شما رسید، بهتره قبل از هر تصمیمی، اطلاعاتمون رو درباره این فرد بیشتر کنیم و به قضیه نگاه علمی و منطقی داشته باشیم. براتون لینک یک فایل صوتی درباره این جریان http://file.dte.ir/esfahan/Majlesi/96/Mohammadi_Morsalat_ir.mp3 👈 و لینک فایل کتاب نقد جریان https://eitaa.com/almoddaie/980 رو هدیه می کنم تا در تصمیم گیری بهتر، کمکتون کرده باشم. 🌸به امید ظهور یوسف فاطمه(س)🌸
📌 بعثت با تعیین وزارت امیرمومنان علی علیه السلام تصور عمومی بر این است که علی(ع) سه سال بعد از یعنی در زمان دعوت بستگان است. اما جانشینی و امیرمؤمنان (ع) اولین بار در روز بعثت پیامبر(ص) اتفاق افتاده است. 📍 علی(ع) فرمودند: پیامبر(ص) هر سال در کوه به می پرداخت و جز من کسی او را نمی دید. من در همان دوران کودکی، در حرا کنار پیامبر(ص) بودم. نور و را که به سوی پیامبر(ص) سرازیر بود، استشمام می کردم. هنگام نزول وحی بر پیامبر(ص) صدای ناله ای به گوش من رسید؛ به رسول خدا(ص) عرض کردم این چیست؟ (ص) فرمود: این ناله است و علت ناله اش این است که پس از من، از اینکه در روی زمین اطاعت شود، نومید شده است. سپس پیامبر(ص) رو به من- (ع)- کرد و فرمود: تو آنچه را که من می شنوم و می بینم، توهم می شنوی و می بینی، جز اینکه تو پیامبر نیستی؛ بلکه ( ) و من هستی. 📚نهج البلاغه، خطبه قاصعه 📚ابن ابی الحدید، شرح نهج البلاغه،ج۱۳،ص۲۰۸، ۱۹۷، ۳۱۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓آیا پوشش و رفتار می تواند به و حیای کمک کند؟ ✍پاسخ : 💢اگر مادر در مقابل دخترش پوشش مناسبی نداشته باشد، ممکن است فرزند دچار بلوغ زود رس جنسی ‌شود؛ در حالی که باید بلوغ جنسی و بلوغ عقلی همراه هم باشد ؛ زیرا عقل قرار است این بلوغ را کنترل کند و وقتی نتواند این کار را انجام دهد، منجر به انحراف می شود. ⚠️نوع پوشش مادر در داخل و خارج خانه نیز مهم است؛ به عنوان مثال اگر مادر در خارج از خانه با پوشش کامل ظاهر شود، به دختر خود حیاء وعفت را آموزش می‌دهد. ♨️گاهی اوقات برخوردهای مادران در محیط های فامیلی نیز منجر به کم شدن حیاء در فرزندان می‌شود. مثلاً وقتی مادر با حجاب کامل در مهمانی با یک مرد نامحرم خیلی راحت شوخی می کند و می خندد، باعث بروز آسیب هایی در فرزند می شود. ♻️حتما نشر دهید♻️ ------❀••┈••❈✿🌸✿❈••┈••❀------ ------❀••┈••❈✿🌸✿❈••┈••❀------
حرز_امام_جواد_علیه_السلام_استاد.pdf
368.9K
☀️ استاد 🛡حرز امام جواد(ع)، تصحیح استاد احمد عابدی زید عزه ✅ قلم و مرکب و کاغذ ساخت مسلمان بوده و با وضو بنویسید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیةالله بهجت فرمودند: چون سبّ و طعن را کنار گذاشتیم، موجب شد، سه‌نفری که بر ولایت امیرمؤمنان مانده‌بودند، تبدیل به 500 میلیون شود! اگر شیوه‌ی سبّ و طعن را در پیش گرفته بودیم، همه‌ی این‌ها را از دست می‌دادیم! مرحوم علامه‌ی عسکری می‌گفت: به اندازه‌ای که با کتاب‌های من، از اهل‌سنت شیعه‌ شده‌اند، در طول تاریخ اسلام، با کتاب‌‌های هیچ‌ عالمی به این اندازه، شیعه نشده‌اند؛ علتش آن است که من از کتاب‌هایم سبّ و طعن به خلفا را حذف کرده، و به جای آن استدلال آورده‌ام. این واقعیت را نمی‌توان انکار کرد که برای هدایت انسان‌‌ها، زمینه‌های آن‌را باید فراهم کرد و در مقابل، نباید زمینه‌‌ی هدایت را با گفتار و رفتار، از بین برد.
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
🔅🔅🔅 📌نگاشت31 :تفسیر آیه14 سوره مطففین ✳️ کلاَّ بَلْ‌ رَانَ‌ عَلَى‌ قُلُوبِهِمْ‌ مَا کَانُوا يَکْسِبُونَ‌ ☑️ ۱ - افسانه پنداشتن قرآن، دیدگاهى مطرود است و صاحب نظران نباید از قرآن چنین تصورى داشته باشند. (کلاّ) حرف «کلاّ»، براى منع مخاطب از پذیرفتن سخنى است که پیش از آن، مطرح بوده است. ☑️۲ - قیامت، حقیقت دارد و نباید آن را افسانه پنداشت. (الذین یکذّبون بیوم الدین ... إذا تتلى علیه ءایتنا قال أسطیر الأوّلین . کلاّ) ☑️۳ - روى گردانى کافران از قرآن، به دلیل ناتوانى آنان از درک مفاهیم آن است و افسانه دانستن آن، بهانه اى بیش نیست. (قال أسطیر الأوّلین . کلاّ بل ران على قلوبهم) ☑️۴ - قلب منکران قرآن، زنگارگرفته و چرکین است و از درک مفاهیم آن ناتوان مى باشد. (کلاّ بل ران على قلوبهم) «رَیْن» (مصدر «ران») به معناى زنگار و چرک است (لسان العرب). ☑️۵ - قلب، مرکز دریافت حقایق و رهنمودهاى الهى و پیدایش گرایش ها و اعتقادات است. (ما یکذّب ... قال أسطیر الأوّلین . کلاّ بل ران على قلوبهم) ☑️۶ - مداومت کافران بر تکذیب، طغیان و گناه، مایه چرکین شدن قلب و مسدود شدن راه هاى شناخت بر آنان است. (بل ران على قلوبهم ما کانوا یکسبون) مراد از «ما کانوا یکسبون»، همان امورى است که آیات پیشین درباره کافران برشمرده است. ☑️۷ - شناخت ها و کردار انسان، سرمایه و دستاورد او و مؤثر در گرایش ها و ضعف و قوّت فهم او است. (ما کانوا یکسبون) تعبیر «یکسبون» - که ناظر به تکذیب اعتدا و گناه کافران است - بیانگر این است که اندیشه ها و کردار، سرمایه اى است که آن را به دست آورده اند; گرچه براى آنان چیزى جز زیان دربرندارد. ☑️۸ - انکار قیامت، برخاسته از قلب سیاه و درک ناتوان است. (الذین یکذّبون بیوم الدین ... کلاّ بل ران على قلوبهم) ☑️۹ - طغیان گرى و گناه، سیاه کننده قلب و مسدودسازنده راه درک و اعتقاد است. (کلّ معتد أثیم ... بل ران على قلوبهم ما کانوا یکسبون) ☑️۱۰ - تمام مردم، حتى کافران، در اصل آفرینش خویش، از قدرت درک حقایق و قلبى روشن و فهمیده برخورداراند. (بل ران على قلوبهم ما کانوا یکسبون) ☑️۱۱ - تلاوت آیات قرآن، بر کسانى که قلب شان بر اثر گناه، سیاه و فاسد شده، تأثیرى ندارد. (إذا تتلى علیه ءایتنا ... بل ران على قلوبهم ما کانوا یکسبون) 🌴🌴🌴 👈 به هنگام فتنه ها و بلاها از قرآن کمک بگیریم. التماس دعا🙏 🔅تفسیر و قرآن پژوهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 روایت امام خمینی (ره) از رفتار پیامبر اسلام (ص) با کفار 🌴 پیامبر رحمت برای این آدم هایی که مسلمان و مؤمن نمی‌شدند غصه می‌خورد
💠 مراقبه از انانیت حتی در گفتار 🔻 در روایتی حکایت شده شخصی درِ منزل امام صادق علیه‏ السلام را زد حضرت فرمودند: چه کسی است؟ گفت: أنا (من). حضرت تا آمدند در را باز کنند چند مرتبه فرمودند: أنا أنا... 🔸 انسان نباید خود محور و خودبین ‏باشد و حتی گاهی کسی لفظ من و أنا هم نمی ‏گوید ولی در واقع که نگاه کنیم می‏ بینیم همان لفظ أنا و من در باطنش هست. 🔹 البته اگر کسی در مسیر رشد و سلوک معنوی باشد و برایش فرقی نکند که من یا ما بگوید این زیاد مهم نیست. حتی اگر بشود نه ‏نسبت من و نسبت ما باشد بهتر است. 🔸 مثلاً یک بار گفته می‏ شود: این عینک را بدهید به «من» تا پاک کنم؛ یک وقت گفته ‏می‏ شود این عینک را به «ما» بدهید تا پاک کنیم و یک وقت گفته می‏ شود این عینک را بدهید تا پاک کنم که این جمله سوّم‏ بهتر است. 🔸 البته بالاخره چاره‏ ای از اسناد نیست ولی بحث در تکرار آن است. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: ‌ ‌
گل هایی از باغ نبوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽ ❤️ فایده گفتن «الحَمدُ للّهِ رَبِّ العالَمينَ» در صبح و شب ❤️ 🍀 الإمام الصادق عليه السلام: مَن قالَ أربَعَ مَرّاتٍ إذا أصبَحَ: «الحَمدُ للّهِ رَبِّ العالَمينَ» فَقَد أدّى شُکرَ يَومِهِ، 🍀 و مَن قالَها إذا أمسى فَقَد أدّى شُکرَ لَيلَتِهِ. 🌸 عليه السلام: هر کس چون صبح کند، چهار مرتبه بگويد: «ستايش، خداى را که پروردگارِ جهانيان است»، شکر آن روزش را به جا آورده است، 🌸 و هر کس چون شب کند، همين گونه بگويد، شکر آن شبِ خود را نيز به جا آورده است. 📚 بحار الأنوار، جلد ۸۶ صفحه ۱۶۲. 👌 ما در نماز صبح دو بار و در نماز مغرب و عشاء چهار بار این جمله را می‌گویم.
⭕️ شک در گفتن صیغه نذر برای یکی از دو نذر و ادای آنها ❓ سؤال: چند سال قبل‌، دو مورد نذر داشتم که برای یکی از آن ها صیغه نذر خوانده بودم، اگر ندانم برای کدامیک صیغه نذر جاری کرده بودم، تکلیف ادای نذرها چیست؟ ✅ پاسخ: 🔻🔻 ♦️ امام خامنه ای: باید هر دو را عمل کنید، مگر این که آن دو عمل اقل و اکثر باشند، که در این صورت انجام اقل کافی است. [1] ♦️ آیت الله مکارم: چنانچه فراموش کرده برای کدامیک از نذرها صیغه نذر خوانده و مي تواند احتياط کند، به هر دو نذر عمل نمايد؛ اما اگر احتیاط ممکن نیست و نمي تواند به هر دو مورد عمل نمايد، مي زند و طبق آن عمل مي نمايد. [2] ♦️ آیت الله سیستانی: بايد هر دو را انجام بدهيد. [3] ♦️ آیت الله شبیری زنجانی: اگر مورد نذر مردّد بين اقل و اكثر باشد، انجام حداقل کافی است در غیر این صورت باید هر دو را انجام دهید مگر مقداری که منجر به حرج گردد. [4] ♦️ آیت الله وحید: باید به هر دو عمل نمایید. [5] ♦️ آیت الله فاضل: اگر مورد را می دانید و نمی دانید برای کدام یکی از دو تا نذر خود نذر را گفته اید، احتیاط آن است که به هر دو نذر خود عمل کنید. [6] ➖🔺➖🔺➖🔺➖ ◀️ پی نوشت: 🔻🔻 [1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: 9GnSWpAIhP0. [2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9507150087. [3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله سیستانی، کد استفتاء: 540119. [4]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 34237. [5]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله وحید، شماره سوال: 24171. [6]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله فاضل لنکرانی، کد رهگیری: 9502142 ________________
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨دعا، استغفار و شکر 🔰با این سه خصوصیت نگرانی از حوادث دنیوی و اخروی نداشته باشید 👇شرح حدیث امام صادق علیه‌السلام توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای 🔻رهبر انقلاب: امام صادق (علیه السّلام) میفرمایند اگر این سه خصوصیّت در شما باشد، دیگر نگرانی از حوادث گوناگون دنیوی و اخروی نداشته باشید: 1️⃣«اَلدُّعَاءُ عِندَ الکُرُبات» اوّل، وقتی که حادثه‌ی تلخی برایتان پیش می‌آید، متوسّل بشوید به ذیل عنایت پروردگار و دعا کنید! 2️⃣«وَ الِاستِغفارُ عِندَ الذَّنب» دوّم، استغفار کردن در وقتی است که گناهی از انسان صادر میشود. این موجب میشود که موانع استجابت دعا برداشته بشود. 3️⃣«وَ الشُّکرُ عِندَ النِّعمَة» سوّم، هر نعمتی که خدای متعال به شما داده، شکر کنید. شکر نعمت، موجب افزایش نعمت است. ❗مطالعه متن کامل: http://farsi.khamenei.ir/hadis-content?id=45303
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میلاد دو خورشید عالم تاب امام جعفرصادق علیه السلام وحضرت ختمی مرتبت برهمگان مبـــــ❣❣❣ــــارك
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
••• | دو رخسار سماواتے دو انسان خدا سیما ... دو عیسے دم دو موسے ید دو حسن خالق سر مد ... یکی عالی یکی اعلا یکی صادق یکی احمد ...|
💞🌟أّلَلَهّـمً 🎀 💞🌟صّـلَ🎀 💞🌟عٌلَى🎀 💞🌟مًحًمًدٍ🎀 💞🌟وٌأّلَ🎀 💞🌟مًحًمًدٍ🎀 💞🌟أّلَلَهّـمً🎀 💞🌟صّـلَ🎀 💞🌟عٌلَى🎀 💞🌟مًحًمًدٍ🎀 💞🌟وٌأّلَ🎀 💞🌟مًحًمًدٍ 💞🌟أّلَلَهّـمً 🎀 💞🌟صّـلَ🎀 💞🌟عٌلَى🎀 💞🌟مًحًمًدٍ🎀 💞🌟وٌأّلَ🎀 💞🌟مًحًمًدٍ🎀 🌟أّلَلَهّـمً 🎀 💞🌟صّـلَ🎀 💞🌟عٌلَى🎀 💞🌟مًحًمًدٍ🎀 💞🌟وٌأّلَ🎀 💞🌟مًحًمًدٍ🎀 💞🌟أّلَلَهّـمً🎀 💞🌟صّـلَ🎀 💞🌟عٌلَى🎀 💞🌟مًحًمًدٍ🎀 💞🌟وٌأّلَ🎀 💞🌟مًحًمًدٍ 💞🌟أّلَلَهّـمً 🎀 💞🌟صّـلَ🎀 💞🌟عٌلَى🎀 💞🌟مًحًمًدٍ🎀 💞🌟وٌأّلَ🎀 💞🌟مًحًمًدٍ🎀 🌟أّلَلَهّـمً 🎀 💞🌟صّـلَ🎀 💞🌟عٌلَى🎀 💞🌟مًحًمًدٍ🎀 💞🌟وٌأّلَ🎀 💞🌟مًحًمًدٍ🎀 💞🌟أّلَلَهّـمً🎀 💞🌟صّـلَ🎀 💞🌟عٌلَى🎀 💞🌟مًحًمًدٍ🎀 💞🌟وٌأّلَ🎀 💞🌟مًحًمًدٍ 💞🌟أّلَلَهّـمً 🎀 💞🌟صّـلَ🎀 💞🌟عٌلَى🎀 💞🌟مًحًمًدٍ🎀 💞🌟وٌأّلَ🎀 💞🌟مًحًمًدٍ🎀 🌟أّلَلَهّـمً 🎀 💞🌟صّـلَ🎀 💞🌟عٌلَى🎀 💞🌟مًحًمًدٍ🎀 💞🌟وٌأّلَ🎀 💞🌟مًحًمًدٍ🎀 💞🌟أّلَلَهّـمً🎀 💞🌟صّـلَ🎀 💞🌟عٌلَى🎀 💞🌟مًحًمًدٍ🎀 💞🌟وٌأّلَ🎀 💞🌟مًحًمًدٍ 💞🌟أّلَلَهّـمً 🎀 💞🌟صّـلَ🎀 💞🌟عٌلَى🎀 💞🌟مًحًمًدٍ🎀 💞🌟وٌأّلَ🎀 💞🌟مًحًمًدٍ🎀
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
🔅🔅🔅 📌نگاشت32 :تفسیر آیه15 سوره مطففین ✳️ کلاَّ بَلْ‌ رَانَ‌ عَلَى‌ قُلُوبِهِمْ‌ مَا کَانُوا يَکْسِبُونَ‌ کَلاَّ إِنَّهُمْ‌ عَنْ‌ رَبِّهِمْ‌ يَوْمَئِذٍ لَمَحْجُوبُونَ‌ ☑️ ۱ - قیامت، حقیقت دارد و نباید آن را افسانه پنداشت. (الذین یکذّبون بیوم الدین ... قال أسطیر الأوّلین ...کلاّ) ☑️۲ - افسانه پنداشتن قرآن، پندارى واهى و سزاوار پرهیز است. (قال أسطیر الأوّلین . کلاّ ... کلاّ) حرف «کلاّ» در این آیه، مى تواند تأکید «کلاّ» در آیه قبل باشد. ☑️۳ - لزوم مراقبت از قلب و پرهیز از چرکین ساختن آن با گناه (ران على قلوبهم ما کانوا یکسبون . کلاّ) ☑️۴ - قلب تکذیب کنندگان قرآن و قیامت، هرگز از آلودگى هاى گناه پاک نخواهد شد. (ران على قلوبهم ما کانوا یکسبون . کلاّ إنّهم ... محجوبون) ☑️۵ - تکذیب کنندگان قیامت و منکران قرآن، از ملاقات خداوند و دیدار رحمت او در قیامت محروم اند. (إنّهم عن ربّهم یومئذ لمحجوبون) محجوب بودن از خداوند، نمى تواند به معناى ندیدن با چشم باشد; زیرا این امر به کافران اختصاص ندارد. بنابراین مراد، رانده شدن از درگاه الهى و محرومیت از دیدار جلوه هاى خداوند (از قبیل رحمت و ثواب الهى و یا نظایر آن) است. ☑️۶ - قلب هاى تیره کافران، در قیامت نیز از درک حقیقت و شناخت خداوند و جلوه هاى ربوبیت او، ناتوان خواهند بود.* (إنّهم عن ربّهم یومئذ لمحجوبون) محجوب بودن از «ربّ» - چنانچه از ارتباط این آیه با آیه قبل برمى آید - ممکن است به معناى محجوب ماندن قلب، از هرگونه ارتباط با خداوند باشد. در نتیجه کافران، در قیامت نیز خداوند را نخواهند شناخت و به او ایمان قلبى نمى آورند. ☑️۷ - گناه، طغیان گرى و تکذیب قرآن و قیامت، مانع ملاقات و قرب خداوند در قیامت است. (ما یکذّب به إلاّکلّ معتد أثیم ... إنّهم عن ربّهم یومئذ لمحجوبون) ☑️۸ - ربوبیت خداوند، عام و فراگیر همه انسان ها حتى کافران، است. (ربّهم) 🌴🌴🌴 👈 به هنگام فتنه ها و بلاها از قرآن کمک بگیریم. التماس دعا🙏 🔅تفسیر و قرآن پژوهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا