eitaa logo
حقیقت ناب
1.2هزار دنبال‌کننده
10.2هزار عکس
5.2هزار ویدیو
457 فایل
سوالات دینی خود در جنبه های مختلف دینی. یافتن پاسخ سوالات فقهی طبق نظرمراجع تقلید، انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود در مورد مطالب کانال، ومطالب زیبا و آموزنده تان، با آیدی زیر👇 @Sajadi82 درارتباط باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 پرسش و پاسخ از حضرت آیت الله خوشوقت ره ❓ چقدر باشد؟ ❓چرا ع را متعال برای امامت کردند؟
💠 معنای توجه در عبادات و راه رسیدن به آن 🔻 رسیدن به اعتدال انسانی ـ غير از موانع و حجاب‌های ظلمانی ـ وابسته به آزادی نفس و تجرّد است. 🔸 تجرّد؛ یعنی رسيدن انسان به نقطه‏ اي از توجّهات و غالب شدن او بر اجتماع خاطر. 🔹 وقتي انسان بر پراكندگي‏ های ذهن و تخيّلات، غلبه پيدا كرد، تجرّد حاصل مي‏ شود و روح به يک نقطه‏ اي مي‏ رسد كه اول حركت و قدرت آن است. 🔸 اثر دعا، نماز و حتي خود ذكر اين است كه انسان را از تشتّت، بيرون بياورد. 🔹 توجه، مراتب دارد و براي هر كس، يک معنايي دارد. حدّ جامع توجه براي همه، اين است كه پراكندگي‏ هاي ذهن و موضوعات متشتّت، او را منحرف نکند. حداقل، نماز که مي‏ خواند فقط نماز بخواند، فکر او در بازار نباشد.‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری ‌ ‌
1303070538.mp3
1.41M
❓درباره نحوه ارتباط و نوع رفتار پدر با فرزندان، مخصوصا دختران خانواده توضیح دهید 🎙پاسخ
💠 مبارک! (شماره1) ❖ مرحوم آیت‌الله‌العظمی حاج سید احمد زنجانی در کتاب «» دربارۀ معنی واژه مبارک و کاربردهای قرآنی آن، می‌نویسد: 📝... بركت به معنى نماء و زيادى است. كلمه مبارك، كه در زبان‌ها سارى و جارى است، آن نيز از همین معنی است، مثلاً می‌گویند «عیدت مبارک»، یعنی عيد براى تو داراى نماء و ترقی و زیادی باشد. «جامه‌ات مبارك» يعنى: جامه‌ات نموّ و ترقى و زیادی‌دار باشد. لکن نمود زیادی آن، به اعتبار نموّ و زيادى پوشنده جامه است. يعنى تو اين جامه را با نمود و ترقّی روحانى و جسمانى بپوشى. در واقع بر صاحب جامه، دعاى تندرستى و دانش روزافزون است. در قرآن شريف، چند موضوع با كلمه مباركه «مبارك» توصيف شده. از جمله، خود قرآن است: «كتابٌ مبارك» انعام/92 و «ذكرٌ مبارك» انبیاء/50؛ و مکّه است: «ببکّةَ مبارکا»آل عمران/96؛ و حضرت عیسی (علیه‌السلام) است: «و جعلني مبارکا»مریم/31؛ و منزل است: «منزلاً مبارکا» مؤمنون/29؛ و آب نازل از آسمان است: «ماءً مبارکا»ق/9؛ و شجره نور است: «شجرةً مبارکة» نور/35؛ و بقعه وادی ایمن است: «في البقعة المبارکة» قصص/30؛ و تحیت و درود است: «تحیةً من عندالله مبارکة» نور/61 ▫️مراد از كلمه مبارك در وصف موضوعات مزبوره، همان نموّداری و فایده‌داری است. وجه توصيف هم معلوم است و محتاج شرح و بيان نيست؛ مگر در جمله اخيره كه توصيف تحيت باشد. چون تحیت به‌معنای سلام و درود است؛ نموّداری سلام و درود، محتاج به بیان است و آن این‌که سلام، غرس محبت در دل می‌کند. ادامه دارد..
📚✨📚✨📚 ✅پرسش: ايا در اسلام رواياتي راجع به پياده روي داريم؟ 🌺پاسخ: در مورد برخی از ورزش ها مانند تیراندازی و شنا حدیث خاص وارد شده است1 و در ادعیه نیز از خداوند تن سالم و قوی درخواست شده است2 🌸ولی در احادیث برای پیاده روی توصیه مخصوصی به عنوان ورزش نیست، شاید بخاطر اینکه وسیله نقلیه نبوده و مردم پیاده روی می کردند و نیازی به توصیه نبوده است. 🍀البته پياده روي با عنوان هايي ديگردرروايات مطرح است. مثلا برای مريضي که نياز به استراحت دارد، پیاده روی نهی شده است. ☘️امام صادق(علیه السلام) مي‌‌فرمايند: «همانا راه رفتن براي بيمار موجب عود و تشديد بيماري او است. 3 🍃در آموزه های دینی برخی از آداب پياده روي بيان شده است : - 📌 در قرآن از از راه رفتن با حالت تکبر و غرور نهی شده است.4 - 📌 پياده‌‌روي با سرعت متناسب باشد. امام موسي کاظم(علیه السلام) فرمودند: تند راه‏ رفتن وقار مؤمن‏ را از بين مى‏برد.5 - 📌توصیه مخصوص شده که بانوان از کنار مسیر کنند : امام کاظم علیه السلام : پسنديده نيست که زن از ميان مسير عبور کند، و بهتر است از کنار راه حرکت کند.6 براي پياده ‌روي به مکه 7 و زیارت امام حسین علیه السلام 8 نیز سفارش مخصوص شده است. پی نوشت : 1. جامع أحاديث الشيعة (للبروجردي) ج‏22، ص: 714 2. مصباح المتهجّد و سلاح المتعبّد ج‏2، ص: 849 3. الكافي (ط - الإسلامية) ج‏8، ص: 291 4. و لا تمش في‏ الأرض‏ مرحا ( اسراء آیه 37) 5. الخصال / ترجمه جعفرى ج‏1، ص: 21 6. شيخ حر عاملى، محمد بن حسن، وسائل الشيعة ج‏20، ص: 183 7. همان ، ج‏11، ص: 78 8. ابن قولويه، جعفر بن محمد، كامل الزيارات ص: 132
📣شیعه میراث دار اندیشه مهدویت 🔷شیعه خود را میراث‌دار اندیشه مهدویت از زمان پیامبر اسلام (ص) می‌داند و برای اثبات آن از علم کلام و حدیث بهره‌های فراوان برده‌ است. میراثی که البته تشابهات و تفاوت‌هایی با اندیشه مهدویت و اعتقاد به منجی آخرالزمان در دیگر مذاهب اسلامی و ادیان ابراهیمی و توحیدی دارد. 🔶تفکر مهدوی شیعه به لحاظ مبانی‌ای که برای این بحث قائل است و با توجه به اهدافی که بر آن متصوّر است و همچنین به لحاظ ویژگی‌هایی که برای منجی آخرالزمان اعتقاد دارد و البته به لحاظ آثار و کارکردهایی که بر این اعتقاد، معتقد است، با تفکر مهدوی دیگر فرق و مذاهب، تفاوت‌های بسیار فراوانی دارد. 🔵ویژگی‌هایی را که شیعیان برای مهدی (عج) قائل هستیم که یکی عصمت است؛ در حالی که آن‌ها ( دیگر فرق اسلامی ) چنین چیزی را قائل نیستند. ما ( شیعیان )حیات را برایش قائل هستیم و معتقدیم که چنین فردی حی و حاضر است. او واسطه فیض است یا حتی بالاتر و حدیث «من مات ولم ‌یعرف امام زمانه، مات میتة جاهلیة» (هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است) رمز هویت ما است. 📖منبع : پرسمان دانشگاهیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤استاد قرائتی : اخلاق پیامبر(ص) ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈
﷽ 🥀 🥀 🍀 برای دلِ بهانه گیر 🍀 🕊 خودش هم همینطور بود و به شاگردان هم همین سفارش را می‌کرد که: «وقتی برای بلند می‌شوی چیز مختصری بخورید؛ چای، دوغ یا یک خوشه انگور؛ چیز مختصری که بدن شما را از کسالت بیرون بیاورد تا برای نشاط داشته باشید.» 🕊 می‌گفت: «این کار جلوی بهانه جویی نفس را می‌گیرد.» 📚 اُستاد ؛ صد روایت از زندگی آیت الله سید علی قاضی، صفحه ۲۹.
این اضطراب های شب جمعـه منطقی ست !🌻 دارد دوباره فاطمه(س) گودال میرود . . .🍃 صلی الله علیک یا اباعبدلله . .✨🥀 💫 💫
هدایت شده از حقیقت ناب
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
🔅🔅🔅 📌نگاشت35 :تفسیر آیه18 سوره مطففین ✳️ کلاَّ إِنَ‌ کِتَابَ‌ الْأَبْرَارِ لَفِي‌ عِلِّيِّينَ‌ ☑️ ۱ - لزوم توجّه به معاد و غفلت نداشتن از قیامت (ألا یظنّ أُولئک أنّهم مبعوثون ... کلاّإنّ کتب الفجّار ... کلاّ إنّ کتب الأبرار) ☑️۲ - حضور مردم در پیشگاه خداوند در قیامت و حسابرسى اعمال آنان، قطعى و تردیدناپذیر است. (یوم یقوم الناس لربّ العلمین . کلاّإنّ کتب الفجّار ... کلاّإنّ کتب الأبرار) ☑️۳ - افسانه پنداشتن قرآن و تکذیب قیامت، توجیه ناپذیر است. (قال أسطیر الأوّلین ... هذا الذى کنتم به تکذّبون . کلاّ) حرف «کلاّ» ممکن است براى ردع و منع از توهّماتى باشد که در آیات پیشین، کافران گرفتار آن دانسته شده بودند. ☑️۴ - کردار نیکوکاران، ثبت و ضبط شده، در نامه عمل آنان باقى خواهد ماند. (کتب الأبرار) «کتاب الأبرار» صحیفه اى است که در آن اعمال نیکوکاران ثبت شده است. ☑️۵ - نامه عمل نیکوکاران، در دیوانى تغییرناپذیر و جایگاهى رفیع، (علّیّین)، بایگانى و حفاظت مى شود. (إنّ کتب الأبرار لفى علّیّین) «علّیّین» گرچه به لفظ جمع آمده است; ولى به قرینه «کتاب مرقوم» و ضمیر مفرد در «یشهده المقرّبون»، معناى مفرد دارد ☑️۶ - پاداش نیکوکاران، حکم تقدیر شده و تغییرناپذیر خداوند و در مکان هایى ارجمند است.* (إنّ کتب الأبرار لفى علّیّین) ☑️۷ - توجّه به فرجام ارجمند نیکوکاران، بازدارنده انسان از کم فروشى و بى توجهى به حضور یافتن در نزد خداوند (ویل للمطفّفین ... یوم یقوم الناس لربّ العلمین ... کلاّ إنّ کتب الأبرار لفى علّیّین) 🌴🌴🌴 👈 به هنگام فتنه ها و بلاها از قرآن کمک بگیریم. التماس دعا🙏 🔅تفسیر و قرآن پژوهی