eitaa logo
حقیقت ناب
1.1هزار دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
5هزار ویدیو
453 فایل
سوالات دینی خود در جنبه های مختلف دینی. یافتن پاسخ سوالات فقهی طبق نظرمراجع تقلید، انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود در مورد مطالب کانال، ومطالب زیبا و آموزنده تان، با آیدی زیر👇 @Sajadi82 درارتباط باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 اخلاص و عمل صالح 🔻 برادری برای خدا می ماند و آن طرف در عالم برزخ هم هست، اما (بستگی دارد) اخلاص در آن چقدر بوده است؟ برادری برای خدا آن طرف هم می ماند. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: ‌ ‌
🌻 مواردی که می توانیم به جای یا ، کنیم 🌻 👌 خجالت از انجام غسل جزء موارد جواز تیمم نیست.
استا علی صفایی(ره): ⭕️ اگر دنیا برایتان بزرگ است، به آخرت ایمان و گرایش ندارید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴آیت الله بهجت(ره): 💐ساده ترین راه وصول به مقام "حضور مدام در محضر حق"، صلوات زیاد و عاشقانه بر محمد و آل محمد است.
📣📣 پنجشنبه ۴ دی ساعت ۸ شب ازشبکه ۳ سیما مستندی پخش میشود در محضر مقام معظم رهبری حفظه الله که جواب خیلی ازشبهات و سوالات جامعه داده خواهد شد. ✅اطلاع رسانی بفرمایید، تا ملت شریف ایران حتما ببینند. تکرار: جمعه ۵ دی ساعت ۲۱ شبکه افق شنبه ۶ دی ساعت ۲۰ شبکه مستند
49.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 مستند روایت دیدار جمعی از راویان دفاع مقدس با رهبر انقلاب 🔰 مستند «غیر رسمی» قسمت اول به مناسبت هفته‌ی دفاع مقدس به روایت متن و حاشیه دیدار صمیمانه جمعی از راویان دفاع مقدس با رهبر انقلاب میپردازد.
🌟 حساب نجومی 🌟 🍏 که تمام شد مردم آرام آرام را ترک کردند. 🍏 (علیه السلام) بعد از لحظاتی بلند شد تا برود، به جمعیت نگاهی انداخت اما ابی الدرداء که همیشه برای نماز صبح می آمد را ندید… 🍏 دم در مسجد، خانم ابی الدرداء به امام (علیه السلام) سلام کرد. حضرت از احوال همسرش پرسید که چرا امروز صبح به نیامده است، آیا اتفاقی برای او افتاده؟! 🍏 خانم ابی الدرداء با افتخار گفت: همسرم دیشب اصلاً نخوابید و از سر شب تا صبح مشغول عبادت بود و چون خسته بود، نماز صبحش را در منزل خواند و خوابید. این را گفت و منتظر تحسین حضرت بود که... 🍏 امام (علیه السلام) فرمود: اگر از سر شب تا صبح می خوابید ولی نمازش را در مسجد به جماعت بجا می آورد ارزش و ثوابش بیشتر بود. خانم ابی الدرداء سر به زیر انداخت و با تعجب راهی خانه شد. 📚 اصغر آیتی و حسن محمودی، پر پرواز ؛ ص 79 به نقل از بحارالأنوار، ج 85 ص 17.
4_5782971368672855800.mp3
6.84M
ای بادصبا برسون سلام منو سلام بر حسین♥️】° سلام ای کوه نور ✨ سلام از راه دور سلام ای کربلا ✨ سلامــــــــــ ای نینوا 🎙 دکتر میثم مطیعی 🤲🍃 ‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌
هدایت شده از حقیقت ناب
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
حقیقت ناب
#چشمه_حکمت #آیات_نور #تفسیر_قرآن #تفسیر_سطح_متوسط #تفسیر_سوره_انفطار #سوره_انفطار #انفطار نگاشت14
نگاشت15:نکات تفسیری آیه 10 و 11 سوره انفطار ✳️و إِنَ‌ عَلَيْکُمْ‌ لَحَافِظِينَ‌ ۱ - مأموران الهى، انسان ها را زیر نظر داشته، و مراقب کردار اویند. (و إنّ علیکم لحفظین) ۲ - کردار هر انسان، به وسیله مأموران الهى نگه دارى مى شود. (و إنّ علیکم لحفظین) مراد از «حفاظت» - به قرینه آیات بعد - نگهدارى اعمال است. ۳ - فرشتگانى متعدد، مأمور نظارت بر کردار انسان ها و محفوظ نگه داشتن آن هستند. (و إنّ علیکم لحفظین) تعدّد حافظان، ممکن است به اعتبار هر انسان و یا به لحاظ تمام انسان ها باشد. 🔅🔅🔅 ✳️کرَاماً کَاتِبِينَ‌ ۱ - فرشتگان ناظر و مراقب انسان ها، شخصیت هایى ارجمند و داراى ارزش و احترام در پیشگاه خداوند (کرامًا) آنچه در مقوله خود داراى شرافت و برجستگى باشد، به کَرَم توصیف مى شود. (مفردات راغب) ۲ - لزوم گرامى داشتن و حرمت نهادن به فرشتگان مأمور ثبت و ضبط اعمال (کرامًا) شرافت موجودى نزد خداوند، کاشف از این است که احترام دیگران به آن موجود، محبوب خداوند و مطلوب او است. ۳ - فرشتگان ناظر بر انسان، براى محافظت دقیق از کردار او، آن را ثبت کرده و از آن سندى مکتوب برمى دارند. (کتبین) ۴ - مراقبان اعمال در ثبت و ضبط آن، برخوردى کریمانه و اغماض گرانه دارند. (کرامًا کتبین) تقارن وصف کرامت و کتابت در یک آیه، گویاى ارتباط آن دو است. بنابراین کرامت ناظران اعمال، به هنگام ثبت آن ظهور مى یابد. ۵ - توجّه به حضور محافظان الهى در همه حالات و ثبت رفتار و کردار در نامه عمل، بازدارنده انسان از ارتکاب گناه (ما غرّک ... و إنّ علیکم لحفظین . کرامًا کتبین) 🌿🌿🌿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 معامله با خدا 🔻 انسان خيلي ضعيف است، فوري نبايد خودش را بفروشد. ما خودمان را به خدا فروخته ايم، به دين خدا فروخته ايم. اين قاعده در نظرتان باشد که روز اول که طلبه شديد، خودتان را به خدا فروخته ايد. 🔸 حالا که خودتان را به خدا فروخته ايد، بايد خدايي باشيد، همه همتتان اين باشد که دين خدا را ياري کنيد، همه همتتان اين باشد که خدا را از دست خودتان راضي کنيد و امام زمان پسند زندگي کنيد. 🔹 ما با خدا معامله کرده ايم. اگر اينجوري زندگي کنيم و طلبگي کنيم، آن وقت متوجه مي شويم و لذتش را مي بريم که خداوند چگونه با مشتريِ خود رفتار مي کند. آنقدر عزت مي دهد، و اصلا عزت مال مشتري هاي خدا است. ولي ما خودمان را بايد در اين مسير قرار بدهيم.‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: ‌ ‌
4_5854760681873604743.mp3
5.76M
💥 پیشنهاد ویژه ‍ 🔘 | در برابر شبهه وهابی‌ها 👈 چرا امیرالمومنین (ع) درمصیبت حضرت زهرا (س) دست به شمشیر نبرد؟ 1️⃣ پاسخ مرحوم استاد ابوالحسنی (منذر) را پس از 25 سال بشنوید 2️⃣ با مداحی زیبای محمود کریمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ راه‌ های تکمیل نماز 🌷 قسمت اول: ناقص بودن نماز 🌸 سخنرانی کوتاه با موضوع 🌸
✅ آیا با غسل جمعه بعد از اذان ظهر می توان بدون وضو نماز خواند⁉️ 🔹پاسخ: ✍️مقام معظم رهبری: صحیح نیست و به طور کلی غسل جمعه کفایت از وضو نمی کند. [1] ✍️آیت الله مکارم: زمان غسل جمعه بعد از اذان صبح جمعه تا ظهر آن است. همچنين در روز شنبه (به قصد قضا) و يا در روز پنجشنبه (در صورتي که احتمال قابل توجهي بدهد روز جمعه موفق به غسل کردن نمي شود) مي توان آن را بجا آورد. در تمامي مواردي که ذکر شد مي توان با اين غسل، نماز خواند. البته شب جمعه يا بعد از اذان ظهر روز جمعه تا روز شنبه نيز مي توان غسل جمعه را به نيت ما في الذمه بجا آورد ولي کفايت از وضو نمي کند. [2] ✍️آیت الله سیستانی: از وضو کفایت می ­کند. [3] ✍️آیت الله شبیری زنجانی: کفایت از وضو می کند. البته اگر پس از ظهر تا غروب روز جمعه بجا آورده شود، بنابر احتیاط نیت ادا و قضا در غسل نکند. [4] ✍️آیت الله وحید: چنانچه بدونِ نیّتِ أداء و قضاء انجام داده ­اید می ­شود با آن نمازِ ظهر خواند. [5] ✍️آیت الله فاضل: خیر. [6] ------------------------------------------------------- 📚 پی نوشت: [1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: aYLgfOvLUxQ. [2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9611150001. [3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله سیستانی، کد استفتا: 701371. ​​​​​[4]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 50008. ​​​​​[5]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله وحید. [6]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله فاضل لنکرانی، کد رهگیری: 9613527. ......................................................
🌹 امام صادق علیه السلام ؛ 💠 «همانا برای قائم (عجل الله) قبل از آنکه قيام کند، غيبتی است... همانا خداوند تعالی، دوست دارد که شيعيان را بيازمايد. پس در آن زمان کسانی که باطل‌گرا هستند، شک می‌کنند». 📚رجال نجاشی، ص٣۶۶، ج۵
هدایت شده از حقیقت ناب
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
حقیقت ناب
#تفسیر_قرآن #تفسیر_سطح_متوسط #تفسیر_سوره_انفطار #سوره_انفطار #انفطار نگاشت15:نکات تفسیری آیه 10
نگاشت16:نکات تفسیری آیه 12تا 14 سوره انفطار يَعْلَمُونَ مَا تَفْعَلُونَ ﴿۱۲﴾إِنَّ الْأَبْرَارَ لَفِي نَعِيمٍ ﴿۱۳﴾وَإِنَّ الْفُجَّارَ لَفِي جَحِيمٍ ﴿۱۴﴾ ۱ - کاتبان نامه عمل، به تمامى کارها و نیت هاى انسان آگاه اند. (یعلمون ما تفعلون) دانستن تمام ویژگى هاى «عمل»، بدون دانستن انگیزه انجام دادن آن، امکان پذیر نیست. بنابراین علم به «ماتفعلون»، علم به هدف از انجام دادن آن نیز مى باشد. ۲ - نامه عمل سراسر حقیقت و خالى از هرگونه خطا است. (یعلمون ما تفعلون) تصریح به علم کاتبان نامه عمل، توجّه دادن به راستى و درستى آن نامه است. ۳ - پاداش و کیفر اعمال در قیامت، براساس نامه عمل و کردار انسان در دنیا است. (یعلمون ما تفعلون) ۴ - گنه کاران و تکذیب کنندگان کیفرهاى اخروى، در قیامت به کیفر گناه و تکذیب خود گرفتار خواهند شد. (بل تکذّبون بالدین ... یعلمون ما تفعلون) مطرح ساختن کتابت و علم کاتبان - به قرینه «بل تکذّبون بالدین» - هشدارى به تکذیب گران است که عمل آنان بى کیفر نخواهد ماند. 🔅🔅🔅 ۱ - انسان هاى درست کار، راست گفتار و مطیع خداوند، به پاداش کردار خویش، در میان انبوه نعمت هاى آخرت جاى خواهند گرفت. (إنّ الأبرار لفى نعیم) از جمله معانى ذکر شده براى «برّ»، صلاح و درست کارى، اطاعت و صداقت است(لسان العرب). «نعیم»; یعنى، نعمت فراوان (مفردات راغب) نکره بودن «نعیم»، گویاى عظمت آن است. ۲ - زندگى ابرار، پیراسته از تمسّک به بهانه هاى واهى براى گشودن راه گناه (ما غرّک بربّک الکریم ... إنّ الأبرار لفى نعیم) ۳ - کاتبان نامه عمل از انجام دادن کارهاى خیر ابرار آگاه شده، آن را ثبت مى کنند. (کتبین . یعلمون ما تفعلون . إنّ الأبرار لفى نعیم) ۴ - بهره مندى ابرار از نعمت هاى آخرت، همیشگى است. (إنّ الأبرار لفى نعیم) حرف «فى» در آیه شریفه، براى ظرفیت مجازى است و بر استقرار ابرار در نعمت دلالت دارد. اسمیه بودن جمله «إنّ الأبرار...»، تأکیدى بر مداومت و ثبوت و حرف «لام» در «لفى نعیم»، تأکید بر تمام محتوا است. 🔅🔅🔅 ۱ - آتش دوزخ، جایگاه فاسقان و گنه پیشگان و کیفر کردار آنان است. (و إنّ الفجّار لفى جحیم) «فجور»; یعنى، دریدن پرده دیانت (مفردات راغب). از معانى دیگر «فجور»، فسق و عصیان است. (قاموس) ۲ - جهنّم، داراى آتشى که به شدّت برافروخته و شعلهور است. (لفى جحیم) به آتشى که شعله هاى آن، سخت زبانه کشد و نیز به آتش عظیمى که در گودال برافروخته گردد و به مکانى که داراى حرارت شدید باشد، «جحیم» گفته مى شود (قاموس). مراد از «جحیم» - به قرینه آیه بعد - جهنم یا آتش آن است. ۳ - «جحیم»، از نام هاى جهنم است. * (لفى جحیم) ۴ - مردم در قیامت، به دو گروه شاخص «ابرار» و «فجّار» تقسیم خواهند شد. (إنّ الأبرار لفى نعیم . و إنّ الفجّار لفى جحیم) ۵ - گرفتارى فاسقان کافر در آتش دوزخ، همیشگى است. (و إنّ الفجّار لفى جحیم) جمله اسمیه، بر ثبوت دلالت دارد و در این آیه ممکن است به قرینه مقابله با «إنّ الأبرار لفى نعیم» - که استقرار مجازى در آن حاکى از خلود بود - بر خلود نیز دلالت کند. مراد از «فجّار» - به قرینه «بل تکذّبون بالدین» - فاسقانى است که منکر معاد و کافرند. ۶ - کردار بدکاران، از نظر مأموران الهى مخفى نمانده و در نامه عمل آنان ثبت خواهد شد. (کتبین . یعلمون ما تفعلون ... و إنّ الفجّار لفى جحیم) 🌿🌿🌿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞لزوم مبارزه با نفس امّاره 🌺🌺ایت الله مظاهری حفظه الله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹تولد عالم شهير و دانشمند بزرگ ايراني خواجه نصيرالدين طوسي محمد ابوجعفر مشهور به خواجه نصيرالدين طوسي معروف به محقق طوسي و استاد البشر در سال ۵۹۷ قمری در طوس زاده شد. پس از آن كه عطش علمي وي در زادگاهش برطرف نگرديد راهي نيشابور گرديد و از اساتيد آن سامان بهره گرفت. بعدها به ري، اصفهان و قم و سرانجام به عراق عزيمت نمود و خوشه چين معارف آنان گرديد. محقق طوسي پس از حمله‏ ي وحشيانه‏ ي مغول به ايران، به دعوت يكي از حكام فرقه‏ ي اسماعيليه راهي قُهِستان شد و در مدت 26 سالي كه در اين قلعه‏ ها به سر برد، كتاب‏هاي متعددي را به رشته‏ ي تحرير درآورد. پس از حمله‏ ي مغول، هلاكوخان وي را در شمار بزرگان خود قرار داد و خواجه با استفاده از اين موقعيت از قتل عام مردم، علما و نيز ويران ساختن اماكن علمي و فرهنگي جلوگيري مي‏نمود. خدمات گسترده‏ ي خواجه بسيار وسيع و در سطوح مختلف انجام گرفته است. سرانجام اين عالم نستوه در 18 ذي قعده 673 ق در بغداد وفات يافت و در جوار مرقد مطهر حضرت امام موسي كاظم(علیه السلام) در خاك آرميد. ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
🔹عالمان حقیقى همیشه نماد عقلانیت، علم، تقوى، خلوص، روشنگرى، هدایت، ارشاد، وقار، تلاش و از خودگذشتگى بوده اند. گوشه اى از کوشش هاى علمى آنان در کتابها و آثارشان تجلى یافته است. گسترش روش هاى جدید اطلاع رسانى در عصر حاضر، زمینه ى مناسبى را براى انتقال دانش علما به تشنگان معرفت فراهم آورده است. با توجه به اهمیت آثار علما، مرکز تحقیقات کامپیوترى علوم اسلامى بر آن شده است تا با جمع آورى و ارائه ى بخشى از آثارشان در نرم افزار، گامى در بزرگداشت دانشمندان علوم اسلامى بردارد تا پژوهشگران بتوانند از چشمه ى فیاض دانش آنان بهره مند شوند. امید است که نرم افزار حاضر بتواند به ترویج فرهنگ اسلامى کمک کند و رضایت حق تعالى را فراهم نماید. محتوا : • متن کامل ۲۹ عنوان کتاب در ۱۱۸ جلد از آثار شیخ طوسی (رحمه الله) در موضوعاتی از جمله: – عقاید – تفسیر – فقه – اصول – رجال – ادعیه و زیارات – زندگی نامه – شخصیت شناسی • کتاب شناسی شیخ طوسی (رحمه الله) • متن کامل و ترجمه قرآن کریم • متن ۱۰ دوره لغت نامه فارسی و عربی در ۶۲ جلد ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽🌷 راه‌ های تکمیل نماز 🌷 قسمت دوم: مهم نبودن نماز 🌸 سخنرانی کوتاه با موضوع نماز 🌸