eitaa logo
حقیقت ناب
1.1هزار دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
5هزار ویدیو
454 فایل
سوالات دینی خود در جنبه های مختلف دینی. یافتن پاسخ سوالات فقهی طبق نظرمراجع تقلید، انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود در مورد مطالب کانال، ومطالب زیبا و آموزنده تان، با آیدی زیر👇 @Sajadi82 درارتباط باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀 همخوانی زیبای آیه ۱۱۰ سوره بقره 🥀 🌸 وَأَقِيمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّكَاةَ وَمَا تُقَدِّمُوا لِأَنفُسِكُم مِّنْ خَيْرٍ تَجِدُوهُ عِندَ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ 🌸 ﻭ ﻧﻤﺎﺯ ﺭﺍ ﺑﺮﭘﺎ ﺩﺍﺭﻳﺪ ، ﻭ ﺯﻛﺎﺕ ﺑﭙﺮﺩﺍﺯﻳﺪ ، ﻭ ﺁﻧﭽﻪ ﺍﺯ ﻛﺎﺭ نیک ﺑﺮﺍﻱ ﺧﻮﺩ ﭘﻴﺶ ﻓﺮﺳﺘﻴﺪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻧﺰﺩ ﺧﺪﺍ ﺧﻮﺍﻫﻴﺪ ﻳﺎﻓﺖ. ﻣﺴﻠﻤﺎً ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺍﻧﺠﺎم ﻣﻰ ﺩﻫﻴﺪ ، ﺑﻴﻨﺎﺳﺖ. 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💼 احکام معاملات 💼 ⁉️آیا می دانید...... ♻️ معامله و خرید و فروش از نظر نقد یا نسیه بودن 4 نوع است: 💰1- خرید و فروش نقدی : هم پول و هم کالا نقدا تحویل می شود. 🤔 مثال :از مغازه روغن می خرید و پول آن را نقدا می پردازید. 📝 2- خرید و فروش نسیه: در این نوع معامله کالا نقدی تحویل می شود و پولش در آینده داده می شود. ⚠️ تذکر :در معامله نسيه بايد مدّت پرداخت پول كاملاً معلوم باشد(مثلا بگوید یک ماهه) پس اگر جنسي را بفروشد و تاریخ پرداخت پول معلوم نشود معامله باطل است.)❌ 💢 3- خرید و فروش سلف(پیش خرید و پیش فروش): در این معامله پول نقدا پرداخت می شود ولی کالا در آینده تحویل گرفته می شود. ⚠️تذکر :در این نوع معامله کل پول باید یکجا و نقدی پرداخت شود و الا معامله صحیح نیست. 📋 4- خرید و فروش نسیه به نسیه: در این نوع معامله هم کالا نسیه است و هم پول آن. مثلا فروشنده می گوید بر گردن من که سه ماه دیگر ماشینی را به تو فروختم خریدار هم می گوید من هم سه ماه دیگر پولش را می دهم. تذکر: از نظر شرعی سه نوع معامله اول صحیح است و نوع چهارم که به آن (کالی به کالی) هم گفته می شود باطل است. ❌ --------------- 📚 منبع: رساله 12 مرجع مساله 2104 به بعد ------------------------------
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 کتب تحریف‌گستر 🚦 📣 در مقتل جامع و کتب شهید مطهری، برخی آثار تحریف‌گستر که مطالب نادرستی درباره حادثه کربلا نقل کرده‌اند اینگونه نام برده شده است: 📚 در عصر صفویه: روضة الشهداء کاشفی، منتخب طریحی، تظلم الزهراء قزوینی، 📚 در عصر قاجار: اکسیر العبادات دربندی، الدمعة الساکبه بهبهانی، ناسخ التواریخ سپهر، تذکرة ‌الشهداء شریف کاشانی [بررسی در مقاله متن ۶ مستبین] معالی السبطین حائری مازندرانی. ✅ دو تذکر و یادآوری: 1ـ نویسندگان این آثار از عالمان با تقوا و متخصص در علوم دیگر هستند؛ اما در این آثار روش تخصصی نقل حدیث و تاریخ را به کار نبسته‌اند. احترام ایشان و تخصص در علوم دیگر، محفوظ است. 2ـ بخشی از مطالب این کتاب‌ها که در منابع معتبر و کهن مانند ابومخنف و ارشاد شیخ مفید و لهوف آمده، قابل ایراد نیست و اشکال بر سر اضافات است. 🔖 نمونه کوچکی از تحریفات این آثار عبارت است: ـ درخواست امام حسین(ع) از دشمن برای آب (اسقونی شربة من الماء)؛ ـ حضور شامیان در کربلا؛ ـ عروسی قاسم؛ ـ نام‌های ساختگی از شهدا و دشمنان؛ ـ آمارهای مبالغه‌آمیز؛ ـ فتوای شریح قاضی به قتل امام؛ ـ گفتگوی امام با دخترش سکینه؛ ـ سخن زینب(س) که «لیتنی کنت عمیاء». 👈 مقتل جامع، ج1، ص112 تا 137
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تطهیر تطهیر و پیروانش 🔊 ⁉️به نظر شما چرا عده ای از علمای وهابی و علمای اهل سنت از یزید دفاع میکنند و یزید را فردی مسلمان، نمازگذار و دین دار معرفی میکنند که با حالت تدین از دنیا رفته؟ چرا برخی از علمای اهل سنت بین علیه السلام و یزید، یزید را با آنهمه جنایات فجیع و ظلم و جنایت و فسق انتخاب میکنند؟ 💥ببینید و انتشار دهید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍مصرف 8 تا 12 لیوان مایعات!!! چند نکته مهم در این باره را باید دقت کنیم: 📍1.تجویز مطلق چنین دستوری برای تمامی افراد به صورت یکسان درست نیست 📍2.مصرف مایعات باید طبق و صورت پذیرد، یعنی گاهی افراد نیاز به مایعات بیشتری دارند مانند روزهای گرم یا بعد از فعالیتهای جسمی و زیاد و گاهی اوقات مصرف مایعات باید کمتر باشد 📍3.منظور از مایعات که گفته شده فقط آب نیست، مصرف آب زیاد، قطعا اشتباه هست، منظورشان همانطور که توضیح دادند انواع مایعات بوده است 📍4.انواع مایعات شامل: آب، فالوده ها، آب میوه ها، دمنوش ها، شربت ها، شیر و دیگر موادی است که حالت مایع دارند🍎 📍5.مصرف این حجم از مایعات برای بدن از اخلاط فاسد و لجن، بسیار عالی است. مخصوصاً برای بیمارانی که انواع سرماخوردگیها مثل و را داشتند ═════●⃟ ᪥ ⃟●᪥᪥᪥════
هدایت شده از حقیقت ناب
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
🔅🔅🔅 💢 نگاشت 3 :معرفی اجمالی سوره نباء ▪ شیخ طوسی در تفسیر تبیان می‌نویسد: درباره سبب نزول این سوره گفته‌اند رسول خدا(ص) با قریش سخن می‌گفت و اخبار امت‌های گذشته را برایشان بازگو می‌کرد و آنان را پند می‌داد؛ اما آنان حضرت را مسخره می‌کردند. پس خداوند پیامبر(ص) را از سخن گفتن با آنان نهی کرد. [روزی] رسول خدا(ص) با اصحابش سخن می‌گفت که یکی از مشرکان جلو آمد و حضرت سکوت کرد. پس مشرکان جمع شدند و گفتند ای محمد! سخن تو عجیب است و ما دوست داریم سخن تو را بشنویم. اما پیامبر(ص) فرمود خداوند مرا از سخن گفتن با شما نهی کرده است. پس خداوند «عَمَّ يَتَساءَلُونَ عَنِ النَّبَإِ الْعَظِيمِ» را نازل کرد. 🔹 تطبیقِ نبأ عظیم و متقین به حضرت علی در تفسیر البرهان ده روایت ذیل آیه اول و دوم سوره نبأ آمده که «نبأ عظیم» را امیرالمؤمنین علی(ع) یا ولایت آن حضرت خوانده‌اند. همچنین قاضی نورالله شوشتری در کتاب احقاق الحق از حاکم حَسَکانی (عالم اهل سنت) نقل می‌کند، مراد از متقین در آیه ۳۱ «إِنَّ لِلْمُتَّقِينَ مَفَازًا» علی بن ابی‌طالب است. 🌱🌱🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زیارت عاشورا۶.m4a
16.17M
حجت الاسلام‌ علی محمد باقی 📌جلسه ششم 📚 شرح زیارت عاشورا اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجت الاسلام عالی ثواب زیارت عاشورا اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 سیزده تیر برای اقامه یک نماز 💠 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌سپاسگذاری نعمت ها 🔰الإمامُ الكاظمُ عليه السلام: تَعاهَدُوا عِبادَ اللّه ِ نِعَمَهُ بإصلاحِكُم أنفُسَكُم تَزدادُوا يَقينا، و تَربَحوا نَفِيسا ثَمِينا 🌱🌱🌱 اى بندگان خدا! با اصلاح خود، نعمت هاى خداوند را پاس داريد، تا بر يقين شما افزوده شود و سودى با ارزش و گرانبها به دست آوريد. [الكافي : 2/268/1.] ☘☘☘
📌 چه اموالی از امام (ع) شد؟ طبق برخی گزارسها، ، شلوار، قطیفه(حوله مخملی)، کفش، ، و امام حسین(ع) غارت شد. 📍عواقب : کسی که را دزدید، دستانش در تابستان خشک می گردید و در زمستان از آن و خون می آمد. کسی که را دزدید، دچار بیماری گردید و بنا بر قولی تا بر سرش گذاشت گردید. کسی که را دزدید دچار شد و موهایش ریخت. غارت ، آری یا نه؟! طبق برخی گزارش های متاخر(ضعیف) بن سلیم، امام را قطع کرد و را غارت کرد. اما طبق روایت شیخ صدوق، امام (ع) فرمود: امام (ع) به امام (ع) را کرد و انگشترش را به دست او کرد و این اکنون به من رسیده است و من آن را در هر به دست می کنم و با آن می خوانم. 📚صدوق، الأمالي، ص۲۰۷-۲۰۸، 📚سیدبن طاووس، الملهوف، ص۱۷۸، 📚طبری، تاریخ، ج۵،ص۴۵۴-۴۵۵، 📚ابن اعثم، الفتوح، ج۵، ص۱۱۹؛ 📚ابن شهرآشوب المناقب، ج۴،ص۶۵.
🔰 قسمت پنجم🔰 🌾اسلام و عنايتش به امر اجتماع🌾 هيچ شكى نيست در اينكه اسلام «تنها» دينى است كه : 🔸بنيان خود را بر اجتماع نهاده 🔹و اين معنا را به صراحت اعلام كرده 🔸و در هيچ شانى از شؤون بشرى مساله اجتماع را مهمل نگذاشته 🔘و تو خواننده عزيز اگر بخواهى بيش از پيش نسبت به اين معنا آگاه شوى⬅️ مى‏‌توانى از اين راه وارد شوى كه 1⃣نخست اعمال انسانها را دسته‏‌بندى كنى؛ ➖و بفهمى كه دامنه اعمال انسان چقدر وسيع است. ➖و اعتراف كنى كه چگونه فكر آدمى از شمردن آنها و تقسيماتى كه به خود مى‏‌گيرد به اجناس و انواع و اصنافى كه منشعب مى‏‌شود، عاجز است. 2⃣و از سوى ديگر در اين معنا بينديشى كه: ❓چگونه شريعت الهيه اسلام آنها را شمرده و به همه آنها احاطه يافته. ❓و چگونه احكام خود را به طور شگفت‏‌آورى بر آن اعمال، بسط و گسترش داده، به طورى كه هيچ عمل كوچك و بزرگ آدمى را بدون حكم نگذاشته. ❓آن گاه در اين بينديشى كه چگونه همه اين احكام را در قالب‏‌هاى اجتماعى ريخته. 🔚 آن وقت خواهى ديد كه اسلام، روح اجتماع را به نهايت درجه امكان در كالبد احكامش دميده. سپس آنچه دستگيرت شده با آنچه از ساير شرايع حقه كه قرآن نيز به شان آنها اعتنا ورزيده مقايسه كنى، يعنى با شرايع و احكامى كه نوح و ابراهيم و موسى و عيسى آورده بسنجى، نسبت اسلام و آن شرايع به دستت مى‏‌آيد و در نتيجه به مقام و منزلت اسلام پى مى‏‌برى.
🏴 چالش‌های تربیتی 🔹 بحث و جدال بی مورد حتما برای شما هم پیش آمده که خصوصا در فضای مجازی کسی با هدف ترغیب شما به بحث و جدال و نشان دادن برتری خود و یا گذارندن وقت، پیامی را برای‌تان ارسال می‌کند، یا سخنی را می‌گوید که احتمال می‌دهد شما در مقابل آن سکوت نخواهید کرد. در چنین مواقعی برخورد درست کدام است؟ کسی با حضرت اباعبدالله برخورد کرد و از ایشان دعوت کرد که: بیا بنشینیم و درباره دین با همدیگر بحث کنیم. امام با شناختی که از این شخص داشت، می‌دانست هدف او دانستن نیست، بلکه به نوعی می‌خواهد قدرت نمایی کند؛ بنابراین پاسخ داد: "فلانی، من دین خودم را می‌دانم و نیاز ندارم که تو دین را برای من بررسی کنی. هدایت برای من آشکار و مکشوف است، چیزی برایم پنهان نیست. اگر تو دینت را نمی‌دانی ، برو دینت را یادبگیر و آن چیزی را که می‌خواهی طلب کن(جستجو کن). مرا چه به مراء کردن؟ من اهل جدل و بحث بیهوده نیستم. این شیطان است که گاه آرام در گوش نجوا می‌کند و می‌گوید بیا بحث و گفتگو و بگو مگو با مردم را شروع کن[1]". به این ترتیب امام هم وارد بحث با آن فرد نشد و هم به حاضرین، آموخت که در چنین مواقعی چه برخوردی داشته باشند. امروز آرام آرام کاربرد کلام به موقعیت جدیدی رسیده و این چالش‌ها در فضاهای مجازی فراوان دیده می‌شود. واقعا برخی از این فضاها برای خودنمایی، وقت تلف کردن و مشغول کردن است. ما گاهی چند ساعت با هم بحث می‌کنیم. اگر از ما بپرسند چه نتیجه‌ای از این حرف‌ها گرفتید؟ می‌بینیم هیچ دریافت تازه‌ای نشده و هیچ رشد و تعالی اتفاق نیفتاده است. امام حسین علیه السلام، اسم این کار را مراء گذاشتند. بنابراین گفتگوهای بی‌حاصل حتی اگر شکستن همدیگر نباشد، نوعی مراء است که حضرت به آن اشاره کرده است. و ادامه‌ی این نوع بحث‌ها را از وسوسه‌های شیطان دانسته است چون معمولا هدف از این بحث ها قدرت نمایی است و همچنین برای این است که ناتوانی دیگران را به رخ‌شان بکشید. [1] . مستدرک الوسائل، ج9، ص74 📚 منبع: برگرفته از کتاب: خانه و خانواده آرمانی2(با بهره گیری از آموزه‌های عاشورایی)، دکتر محمدرضا سنگری 🔰🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 صادق آل محمد عزادارت 🔳 امام ششم علیهماالسلام این حال را داشته که «مَا ذُكِرَ الْحُسَيْنُ علیه‌السلام عِنْدَ أَبِي عَبْدِالله علیه‌السلام فِي يَوْمٍ قَطُّ فَرُئِيَ أَبُو عَبْدِالله مُتَبَسِّماً فِي‏ ذَلِكَ‏ الْيَوْمِ إِلَى اللَّيْلِ»؛ 🖤 هیچ وقت نزد ، اسم امام علیهماالسلام برده نشد، مگر این‌که با شنیدن این اسم، در تمام آن شبانه روز دیگر کسی آن حضرت را متبسّم ندید.¹ ⁉️ چه خبر است؟ امام حسین علیه‌السلام کیست که اینچنین غوغا می‌کند؟ کیست که مقام و عظمت او را بشناسد؟ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 ۱. کامل الزیارات، ص۲۱۴؛ بحار الانوار، ج۴۴، ص۲۸۰. 🎙 برگرفته از بیانات آیت الله العظمی وحید خراسانی ◼️ علیه‌السلام
هدایت شده از حقیقت ناب
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
🔅🔅🔅 💢 نگاشت 4 :تفسیر کلی آیات 1تا 5 سوره نباء عَمَّ يَتَساءَلُونَ «1» عَنِ النَّبَإِ الْعَظِيمِ «2» الَّذِي هُمْ فِيهِ مُخْتَلِفُونَ «3» كَلَّا سَيَعْلَمُونَ «4» ثُمَّ كَلَّا سَيَعْلَمُونَ «5» درباره چه از يكديگر مى‌پرسند؟ از خبر بزرگ. همان كه ايشان در باره آن اختلاف دارند. چنين نيست؛ زود است كه بدانند. باز چنين نيست؛ زود است كه بدانند. 🌱🌱🌱 واژه «نبأ» به معناى خبرِ مهم و حتمى است كه از آيات بعد فهميده مى‌شود مراد از آن خبر برپاشدن قيامت و رستاخيز است. در روايات، حضرت على عليه السلام به عنوان يكى از مصاديقِ‌ «نَبَأٌ عَظِيمٌ» معرّفى شده است. « تفسير نورالثقلين.» درباره معاد، كفار چند گروهند: «الَّذِي هُمْ فِيهِ مُخْتَلِفُونَ» بعضى آنرا محال و برخى بعيد دانسته و برخى ترديد مى‌ورزند و برخى ديگر لجاجت مى‌كنند. سؤال، گاهى براى فهميدن مطلب است كه مورد تأييد و تأكيد قرآن است، چنانكه مى‌فرمايد: «فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ» « نحل، 43.»* امّا گاهى سؤال، براى ايجاد تشكيك و ترديد در ذهن ديگران است، آنهم در امور قطعى و حتمى مانند وقوع قيامت كه قرآن در اين آيات، آن را مورد مذمّت قرار مى‌دهد. 🌱🌱🌱 1- شروع سخن با طرح سؤال، در تأثير كلام مؤثّر است. «عَمَّ يَتَساءَلُونَ» 2- تشكيك در قيامت، كار كافران است. «يَتَساءَلُونَ عَنِ النَّبَإِ الْعَظِيمِ» 3- اگر سوال طبيعى بود بايد جواب داد: يسئلونك ... قل ولى اگر شيطنت بود.برخورد لازم است. «كَلَّا سَيَعْلَمُونَ» 4- در برابر طعنه و كنايه به مقدّسات و باورهاى قطعى، با قاطعيّت بايد سخن گفت. «كَلَّا» 5- در برابر ترديد، بايد حرف حق را تكرار كرد. كَلَّا سَيَعْلَمُونَ‌ ... كَلَّا سَيَعْلَمُونَ‌ 6- قيامت دورنيست. «سَيَعْلَمُونَ» (حرف سين رمز نزديك بودن است) 7- قيامت، روز كشف حقائق است. «سَيَعْلَمُونَ» 📚 (تفسیر نور محسن قرائتی) 🌴🌴🌴 قدر ار نشناسد دل و کاری نکند بس که از این حاصل ایام برد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا