eitaa logo
ابوالفضل ساجدی
4.9هزار دنبال‌کننده
928 عکس
1.4هزار ویدیو
123 فایل
حاوی آثار دکتر ساجدی دکترا از کانادا مدیر سابق قطب علمی فلسفه دین استاد تمام فلسفه دين در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ارتباط با ادمین(انتقادات، تبادل، تبلیغ): @sajedi2 🔺 آدرسهای ما در سایر شبکه های اجتماعی👇 https://zil.ink/sajedi_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حسین سوزنچی
نقد تفصیلی ادعاهای مهدی نصیری در (قسمت سوم) 🔸 🔹 🔸ما تجربه کوتاه آمدن در اموری را داریم که مدتی همه در برابر آن مقاومت می کردند اما بعد از مدتی و پس از دادن هزینه های فراوان کوتاه آمدیم مانند مساله ویدئو، ماهواره، حضور زنان در ورزشگاه. به نظر می رسد در این مورد هم بالاخره و دیرهنگام با تحمیل هزینه های سنگین بر جامعه و نظام کوتاه خواهیم آمد. 🔹اولا فرق است بین ویدئو و... که حکم مستقیم شرعی نداشت و صرفا به خاطر مضراتی که داشت با آنها مخالفت می‌شد با حجاب که حکم صریح شرعی دارد؛‌ اما درباره «شرایط دست برداشتن حکومت از اجرای یک قانون» در خلاصه توضیحاتم شرایطش را گفته‌ام (https://eitaa.com/souzanchi/875) 🔸 رفع الزام حجاب به پدیده عریانی نخواهد انجامید و قابل کنترل است. الان به طور میانگین بین 60 تا 70 در صد جامعه حجاب کامل شرعی را رعایت نمی کنند اما بسیار بعید است که بیش از ده درصد جامعه به دنبال عریانی باشد و در این صورت امکان کنترل و برخورد قانونی وجود دارد. 🔹 اگر قانونی که حد و مرز را معلوم می‌کند برداشته شود هر حد دیگری از عدم پوشش محل مناقشه خواهد بود و دیگر امکان کنترل و برخورد قانونی وجود نخواهد داشت. 🔸یکی از مهمترین چالش های مساله رفع الزام اعتراض اقشار متدین تر و سنتی تر جامعه است که امری طبیعی و به شدت قابل احترام است اما باید با آنان صحبت کرد و مساله را توضیح و نشان داد که وجود الزام می تواند نتایج بدتری از رفع الزام برای دیانت جامعه و جمهوری اسلامی داشته باشد. {هر چند این نیز از واضحات است که طیفی از زنان کاملا محجبه نیز با حجاب الزامی توافق ندارند و آن را نوعی وهن خود می دانند که با کمال آزادی محجبه هستند.} 🔹 پیامبر ص پیش‌بینی می‌کرد که در آخرالزمان نه تنها جای معروف و منکر عوض می‌شود بلکه تدریجا «نهی از معروف» رایج می‌شود؛ ایشان ‌ظاهرا می‌خواهند «نهی از معروف» را تئوریزه کنند! {بنده هم با تعداد زیادی از زنان عفیفی مواجه بوده‌ام که خودشان حجاب کامل فقهی را رعایت نمی‌کنند، اما از وضعیت پوشش زننده برخی زنان در جامعه گلایه دارند که چرا حکومت با اینها برخورد نمی‌کند؛‌ یعنی آنها هم اجرای قانون حجاب را قبول دارند؛ شبیه رانندگانی که گاه می‌شود که خودشان مرتکب خلافی ‌شوند اما در مجموع مایلند که اصل قانون برقرار باشد.} @souzanchi قسمت اول: https://eitaa.com/souzanchi/877 قسمت دوم: https://eitaa.com/souzanchi/878 @souzanchi
👓 تکذیب آمار ادعایی مهدی نصیری بر اساس مستندات نصیری گفته: «براساس آمار وزارت ارشاد 70 درصد مردم ایران مخالف الزام به حجاب هستند.» در حالیکه در پیمایش ارزش­ها و نگرش­های ایرانیان (پژوهشی که در سال 1394 و در سطح شهری و روستایی کشور انجام شده است) سوال شده «تا چه اندازه با این جمله که "همه خانم­ها باید حجاب داشته باشند حتی اگر به آن اعتقاد نداشته باشند" موافق یا مخالف هستید؟». براساس نتایج به دست آمده از این پیمایش 53.1 درصد موافق این گزینه بوده و تنها 22.2 درصد با آن مخالفت کرده­اند. 24.8 درصد نیز گزینه نه موافق نه مخالف را انتخاب کرده ­اند. لذا برداشت و اظهارنظر آقای نصیری با یافته‌های این پژوهش کاملا ناهمخوان است. https://www.ricac.ac.ir/news/3147 Forwarded from: 🆔 @meshkatnoor 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/287
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸پاسخ دکتر غلامی به ادعای مهدی نصیری در مورد این که قانون الزامی بودن حجاب ، باعث شل حجابی شده است؟! Forwarded from: 🆔 @meshkatnoor 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ استدلال منطقی مقام معظم رهبری در مشروعیت و دلیل « حجاب اجباری » @meshkatnoor 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
شکوفایی اندیشه دینی 28.mp3
7.56M
🎤فایل صوتی ⭕️ موضوع: (25) (؟) 🔷 : ✅ گام اول رفع موانع شناختي: 🔸يكي از موانع، خرافه انگاري دين است. ❓چه عواملي سبب مي شود نسل جوان نگاهي خرافي به دين پيدا كند؟ 2️⃣ (غرب گرايي افراطي) ❓اوج نگاه خرافي غرب نسبت به دين، چه زماني است؟ ❓چرا دانشمندان غربي تا حدود سال 1978 جرائت دفاع از دين نداشتند؟ ❓ريشه نگاه خرافي غرب به مسيحيت چيست؟ مجموعه سخنان دکتر ساجدی که از شهریور ماه سال ١٣٩۴ ارائه و از برنامه راه بهشت رادیو معارف پخش شده است. 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/288
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رحیم پور ازغدی ، حجاب قانونی یا اجباری؟ 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/289
آنچه فرگشت تبیین نمی کند.pdf
293.3K
✍️ حامد ساجدی 📕📕 علم و دین: پاسخ به (نئوداروینیسم) ❓آیا نظریه فرگشت می تواند تمام تحولات زیستی موجودات زنده و سازگارهایی که با طبیعت پیدا کرده اند را تبیین کند؟ برخی تکامل گرایان چنین ادعایی دارند و از «قدرت نامحدود تبیینگری اصل داروینی» سخن می گویند. مقاله فوق كه در مجله علمي پژوهشي معرفت كلامي در سال 98 منتشر شده است به نقد این دیدگاه می پردازد. در این مقاله به پنج مسأله که نظریه فرگشت قادر به تبیین آن نیست اشاره شده است. 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/290
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️ بازداشت كارشناس از سوي مدعيان آزادی بیان تلویزیون امنیتی شبكه من و تو وابسته به خانواده پهلوی، در اقدامی نادر، کارشناس خود را به خاطر انتقاد از وابستگی شدید محمدرضا پهلوی به غرب، بازداشت کرد و مورد شکنجه قرار داد! 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/291
سیر مطالعاتی كلام قديم و جديد- اجمالي.docx
24.4K
📕📕 عقايد و کلام اسلامی 2️⃣ اين سير، اجمالي و مشتمل بر كلام قديم و جديد است. شماره يك، تفصيلي و متمركز بر كلام قديم بود. 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
عشق الهی 59.mp3
5.31M
🎤 (59) ✅ راهكار كسب عشق الهي: كنترل تخيلات دنيوي و پرورش خيالات معنوي 2️⃣ 🔸تخيلات خود را جدي بگيريم و آسان از كنار آنها نگذريم. ✅ پالايش نظام خيالي، پلكان صعود معنوي و نيل به عشق الهي است. ❓ريشه سوء ظن، افسردگي و انحرافات جنسي چيست؟ ❓چگونه از آلودگيهاي خيالي رها شويم؟ 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/292
♦️آیا در کشورهایی که حجاب الزامی نیست، گرایش به حجاب بیشتر است؟ ▪️«اجباری نبودن حجاب در کشورهایی مثل ترکیه و یا کشورهای اروپایی، باعث گرایش بیشتر دختران و زنان به حجاب شده است». این یکی از ادعاهایی است که برای مخالفت با الزام حجاب، زیاد به آن استناد می‌کنند. چنین ادعایی تا چه اندازه درست است؟ 🔺هیچ پژوهش یا آماری در خصوص بالارفتن گرایش به حجاب در ترکیه و یا کشورهای مسلمان دیگری مثل مالزی وجود ندارد. بلکه رسانه‌ها می‌گوید نسل جدید برخلاف نسل قبل، در حال فاصله‌گرفتن از حجاب و به‌خصوص پوشش سر هستند. به‌عنوان نمونه پرتال خبری «قنطره» در گزارشی با این تیتر که «روسری‌ها در حال سرخوردن هستند» به بررسی کمرنگ‌شدن حجاب بین دختران جوان ترکیه پرداخته و می‌نویسد: «خیلی وقت پیش نبود که زنان برای اینکه بتوانند در ترکیه روسری بپوشند، مبارزه می‌کردند؛ اما الان بنظر می‌رسد دیگر به روسری علاقه چندانی وجود ندارد». سال قبل هم در کمپین «چالش ده سال»، تعداد زیادی از دختران ترکیه‌‍‌ای عکس محجبه سال‌های قبل خود را به همراه عکس بی‌حجاب این روزهایشان منتشر کردند. 🔺در کشورهایی مثل مالزی هم وضعیت تقریبا مشابهی وجود دارد. خبرگزاری AsianPost در یک گزارش با تیتر «حجاب در مالزی مورد تهدید است»، به بررسی مسیری پرداخته که باعث فاصله‌گرفتن نسل جوان این کشور از حجاب سنتی نسل قبل شده است. 🔺کسانی که الزامی نبودن پوشش در کشورهایی مثل ترکیه را به‌عنوان یک نکته مثبت طرح می‌کنند، یک نکته بسیار مهم را نادیده می‌گیرند و آن ناامنی‌های روانی و فیزیکی است که در این کشورها متوجه زنان می‌شود. طبق آمارهای رسمی در ترکیه، همزمان با گرایش بیشتر دختران به برداشتن حجاب و نیز گسترده‌تر شدن روابط آزاد، آمارهای مربوط به آزار و خشونت جنسی سیر صعودی را طی کرده است. در سال 2017 وزارت دادگستری ترکیه اعلام کرد در طی ده سال گذشته آزار جنسی زنان در این کشور نزدیک به دویست‌وپنجاه درصد افزایش داشته است. آمارهایی که هر از چندگاهی به شکلی خود را نشان می‌دهد؛ همین یک ماه پیش بود که قتل بیرحمانه یک دختر جوان توسط دوست‌پسرش منجر به موج گسترده‌ای از اعتراضات علیه آزار جنسی در ترکیه شد و زنان و دختران را به خیابان کشاند. معترضان از دولت می‌خواستند برای حفاظت از دختران در مقابل این آزارها فکری کند. براي اطلاعات بيشتر و مستندات رك.: www.farsnews.ir/news/13990631000082 💬سیده راضیه حسینی Forwarded from: 🆔 @meshkatnoor 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
ارتباط دین، فلسفه و فرهنگ.pdf
1.79M
جزوه شماره ۴ (انتشار برای نخستین بار) 📒 گفتاری از حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی مصباح 💠 ارتباط دین، فرهنگ و فلسفه بنیاد آموزش‌های انقلابی | @mabnaha
افشای سندی از کمک فرح به صدام برای بمباران ایران 🔹نورنیوز ـ گروه سیاسی: شبکه خبری عراقی «الاتجاه» اسنادی از سرویس اطلاعات رژیم بعث منتشر کرده که نشان می‌دهد محمدرضا شاه و خانواده و معاونانش در زمان جنگ تحمیلی با کمک برخی از نزدیکان بختیار، تلاش کردند تا صدام در جنگ پیروز شود. ‌🔹بر اساس این اسناد، برخی از تجهیزات نظامی مانند جنگنده‌های آمریکایی و فرانسوی که ایران در دوره شاه خریده اما تحویل نگرفته بود، با موافقت «فرح پهلوی» همسر شاه برای بمباران شهرهای ایران به رژیم بعث داده شد. 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
شکوفایی اندیشه دینی 29.mp3
7.91M
🎤فایل صوتی ⭕️ موضوع: (29) (؟) 🔷 : ✅ گام اول رفع موانع شناختي: 🔸يكي از موانع، خرافه انگاري دين است. ❓چه عواملي سبب مي شود نسل جوان نگاهي خرافي به دين پيدا كند؟ 3️⃣ (غرب گرايي افراطي) ❓ چه اموري را در فرزند يا متربي خود بررسي كنيم تا به ريشه ي دين گريزي او پي ببريم؟ ❓اگر ريشه ي آن، خرافه انگاري دين به سبب غربزدگي است، چگونه اين ريشه در او تقويت شده است؟ توسط خانواده، محل تحصيل، دوستان يا ...؟ 🔸كشف ريشه دين گريزي و درمان آن در متربي، زمينه ساز تربيت اعتقادي او خواهد بود. مجموعه سخنان دکتر ساجدی که از شهریور ماه سال ١٣٩۴ ارائه و از برنامه راه بهشت رادیو معارف پخش شده است. 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/295
بیش از یکصد کتاب جذاب و رایگان 📗حاج قاسم 📒آن سوی مرگ 📕بیست و سه نفر 📘سلام بر ابراهیم و.... اینجا گوش دهید👇👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2081751040C3711ba0d03 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir
پیشنهاد عضو جامعه مدرسين و مسئول كرسيهاي علوم نقلي به جناب آقاي حيدري در مورد ارائه بحث در کرسی‏ های نظریه ‏پردازی خبرگزاري حوزه به نقل از استاد عليدوست: بنده به عنوان مسئول کرسی‌های علوم نقلی، از جناب آقای حیدری تقاضا و دعوت می‏کنم که با حضور خود یا یکی از مطلعان کامل به نظر ایشان در کرسی‏های نظریه ‏پردازی، به ارائه بحث و نظر در جمع متخصصین بپردازند و هم اکنون این وعده را می‏دهم که زمینه حضور و ارائه بحث‏شان درکرسی های نظریه ‏پردازی را فراهم کنم. نظریه پردازان با حضور در کرسی‏ های نظریه ‏پردازی، اراء و نظریات خود را به محک نقد و نظر و ارزیابی می‏نهند و در جمع ‏های تخصصی، به تبیین و اثبات نظریه خود می‏پردازند. تاکنون حدود ۴۰ مورد کرسی نظریه پردازی در این کرسی‏ ها برگزار شده است. بنده حاضرم امکانات و نفراتی در اختیار شما بگذارم تا بتوانید نظریه خود را در قالبی مکتوب یا شفاهی تنظیم نموده و در جلسه یا جلساتی به ارائه آن بپردازید. ارائه شما در جمع ناقدان و داورانی –که با مشورت با خود حضرتعالی تعیین خواهند شد- انجام خواهد شد و تمام جلسه نیز به صورت صوتی و تصویری ضبط خواهد شد تا در نهایت با صلاحدید حضرتعالی منتشر شود.. این وعده علاوه بر جناب آقای حیدری، به محترمینی که در خارج از کشور هستند نیز داده می‏شود که خودشان و یا کسی –که مورد اعتماد و اطمینان خودشان هستند- را معرفی کنند تا در این کرسی‏ها نظریات آنها طرح و تبیین و نقد شود. 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/296
عشق الهی 60.mp3
3.64M
🎤 (60) ✅ ترجيح عاشقانه بر ساير روشها 1️⃣ روشهاي متعدد تربيت معنوي خود يا ديگران و رفع موانع آنها، بنابر يك تقسيم بندي، عبارتند از: 1️⃣ روش مديريت مستقيم رفتار كه غالبا با اجبار و تحميل به نفس همراه است. 2️⃣ روش مديريت ريشه هاي شناختي رفتار 3️⃣ روش مديريت ريشه هاي گرايشي رفتار (كه خود دو قسم است: روش ترس مدار (ترس از خدا) و روش عشق مدار (عشق به خدا) در ميان اين روشها، روش عاشقانه بر سايرين ترجيح دارد چون موثرتر، شيرين تر و پايدارتر است. 🆔 @sajedi_ir لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/300
✍️ ابوالفضل ساجدی ✅ : در يادداشتهاي قبلي 9 نكته بيان شد و اكنون بقيه آنها: 10. بسياري هستند كه از كار زشت اجتناب مي‎كنند؛ ولي بدون درك زشتي، توان اجتناب از آن را ندارند. اگر زشتي گناه و زيبايي عمل نيك براي آن‌ها آشكار شود، براحتي از آن دوري مي‎جويند و در طريق صواب گام مي‎نهند. اگر زيبايي مكارم اخلاق، و سلوك كريمانه و بزرگوارانه را حس كنند, دروغ نمي‎گويند و خيانت نمي‎كند. علت دروغ‎گويي آن‌ها عدم درك زيبايي صدق و راستي، و منشأ خيانت آن‌ها كاستي در فهمِ زيبايي امانت‎داري است. هنر با برجسته سازي زشتي ها و زيبايي ها مي‎تواند اين طيف آدميان را به سوي دين رهنمون و با آن همگون سازد. 11. اگر عمل با علاقه همراه شد، ضمانت بيش‌تري براي استمرار آن در فرد وجود دارد، چرا كه از آن پس، او به موانع بروني كمتر اعتنا مي‎كند، و آسان‎تر در مسير صواب و اخلاص، سِير مي‎كند. او به جاي رياكاري، عمل را به دليل زيبايي معنوي، شكر الاهي و تقرب به خدا انجام مي‎دهد، چنان‌كه علي (ع) بر اين مسير استوار بود، و عبادت شاكرانه را نشانة آزادمردي مي‎شمرد. هنر با جذاب سازي آموزه هاي ديني توان آن دارد كه پاي بندي به آنها را با علاقه پيوند زند. 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
✍️ و در یک سوی ✅ حجاب و سياست ✏️دکتر سوزنچی چهارشنبه قبل مناظره‌ای داشتم با مهدی نصیری؛ با موضوع «مناسبات حجاب و سیاست در ایران» دوست و دشمن دست به دست هم دادند که موضوع مناظره را تحریف کنند: عنوان «بحث درباره » ‌روی آن گذاشتند. موضع آقای نصیری به طور کامل دیده شد؛ الحمدلله! موضع بنده کاش فقط سانسور می‌شد؛ یکسره تحریف شد! شدم «طرفدار حجاب اجباری»!!! دریغ از ذره‌ای فکر! 💢من راهکار دادم برای اینکه بماند؛ اما زور و اجباری در کار نباشد؛ و حکومت تا حد امکان مداخله نکند. ▫️گفتم به جای نگاه کیفری و جزایی به قانون، بیایید فهم «قانون مدنی» از مسأله حجاب را بگسترانیم: نه «بی‌قانونی»؛ و نه «زور و اجبار» در اجرای قانون؛ ▫️گفتم مثال قانون مدنی، قوانین معاملات است و قانون رانندگی؛ آیا برای معاملات بین مردم نباید قانونی باشد؟! آیا عبور و مرور وسایل نقلیه نباید قانونمند باشد؟! باید باشد؛ اما نه قانونی در افق مجازات و کیفر؛ بلکه قانونی که صرفا پشتوانه برقراری روابط صحیح بین افراد است؛ و تنها در شرایط خاص و اضطراری کار را به کیفر و دادگاه می‌رساند. ▫️گفتم مشکل ما در بد اجرا شدن قانون است؛ و توضیح دادم: در کشور ما همه از قانون، فقط «قانون کیفری» می‌فهمیم: وقتی چیزی قانونی می‌شود، انتظار داریم حکومت با زور و اجبار آن را پیاده کند. و در این زمینه همه مقصریم؛ مثلا همین الان مشکلات اقتصادی گریبانگیر همه شده؛ ولی فقط انتظار داریم حکومت با تکیه ابزارهای نظارت و مجازات اوضاع را درست کند! ▫️من نه وضع موجود را تایید کردم؛ و نه فقط نسبت به آن اعتراض کردم؛ بلکه برای اینکه «قانون» برقرار باشد اما «محور آن زور و اجبار نباشد» دادم؛‌ راهکاری بسیار ساده و شدنی؛‌ راهکاری که در عمده روابط اجتماعی دیگر ما (همه عرصه‌های حقوق مدنی: از معاملات و روابط اقتصادی بین مردم، تا مسائل ازدواج و طلاق، تا عرصه قوانین رانندگی، تا ...) عملا در حال پیاده شدن است؛ و هیچگاه هیچ دوقطبی‌ای هم ایجاد نکرده. ▫️نشان دادم هم کسانی که از وجود قانون دفاع می‌کنند حق دارند؛ و هم کسانی که به اجرای قانون بر مدار زور و اجبار معترض‌اند؛ و راه علاج، نه حذف قانون، و رها کردن عرصه عفت عمومی در هرج و مرج است؛ و نه اصرار بر اجرای قانون با ابزار زور و اجبار؛ راه برون‌رفت از این دوگانه تصنعی «اجبار» و «هرج و مرج»، آن است که قانون شرعی حجاب را همچون یک قانون مدنی پیاده و اجرا کنیم؛ همانند قوانین معاملات؛ همانند قوانین رانندگی؛ و همانند صدها قانون مدنی دیگر. 💢افسوس که در این هیاهوی غوغاسالار، این سخنان شنیده نشد؛ فهم نشد؛ و حتی نقد نشد! افسوس! 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
6️⃣ ✍️ ابوالفضل ساجدی 🔸ترديد آقاي محمد در 1️⃣ آقاي در برخي آثار قبلي خود عباراتي دارد كه واقع نمايي زبان قرآن (اعم از باورها، خبرهاي غيبي، داستان انبياء و ...) را مورد ترديد قرار مي دهد. در آثار جديد خود از ترديد عبور كرده و صريحا آن را رد ميكند. نمونه اي از بيان ترديدآميز وي اينكه ايشان در راستاي تبيين وظايف جديد كلام اسلامي، به ويژگي‌هاي ساختار قديم كلام اسلامي اشاره مي‌كند و مي‌گويد: "اين ساختار كه توضيح دادم، داراي دو ويژگي عمدة زير است: نخست اينكه پرسش‌هايي كه در كلام اسلامي مطرح است، پرسش‌هايي ناظر به واقع است؛ ازاين‌قبيل كه خدا هست يا نيست؟ خدا چگونه است؟ صفات او عين ذات اوست يا جداي از ذات؟ نبوت چيست؟ آيا پيامبر اسلام نبي بوده است؟ معاد چيست؟ آيا انسان‌ها مبعوث و محشور خواهند شد؟ همة اينها پرسش‌هايي است ناظر به واقع. هدف متكلمان از طرح اين پرسش‌ها عبارت است از شناخت يك سلسله امور واقعي درباره ي خداوند؛ دربارة مخلوقات؛ درباره ي انسان و آينده ي انسان. چرا اين‌طور است؟ براي اينكه در آن روزگار كه متكلمان دنبال به دست آوردن عقايد حقة جزمي مطابق واقع‌اند، فضاي تفكر كه بر جميع قلمرو تفكر انسان حاكم است، فضاي طلب واقعيت و جازميت است... ويژگي دوم كلام اسلامي عبارت است از تصور قابل اثبات بودن اين قضاياي ايماني از راه عقل. اين قضايا، در آن فضاي فكري، اموري هستند كه مي‌توان با عقل نه‌تنها آنها را فهميد، بلكه آنها را اثبات كرد... كلام اسلامي با اين دو ويژگي ساخته شده و رشد كرده است؛ اما در عصر ما فضاي تفكر عوض شده و همة مسئله از اينجا شروع مي‌شود. انسان در سده‌هاي اخير وارد مرحله ي نويني از انديشه شده و آن دو ويژگي كه به كلام اسلامي ما هم شكل بخشيده بود، جاي خود را به ويژگي‌هاي ديگر داده است. در فضاي فكري جديد، جازميت فلسفي و علمي از دست رفته است. امروز در درجة اول، از نقش دين {در دنيا} سؤال مي‌شود و نه از مطابقت و عدم مطابقت گزاره‌هاي ديني با واقع. گويي پاسخ دادن به سؤال دوم، از دسترس بشر خارج شده است. امروز ديگر مسئله اين نيست كه انسان عقايد حقه را پيدا كند و سپس آن را تصديق كند تا به نجات اخروي برسد." (هرمنوتيك كتاب و سنت، ص185ـ189) 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
7️⃣ ✍️ ابوالفضل ساجدی ❗️ترديد آقاي محمد در 2️⃣ در عباراتي كه از آقاي شبستري نقل شد ايشان به نقد تفكر كلام سنتي در اسلام معاصر مي‌پردازد. او وظيفه ي كلام سنتي را، تبيين و تدوين عقايد اسلامي، اثبات آنها، و رفع شبهات مربوطه معرفي مي‌كند و معتقد است كه اين ساختار فكري كلامي داراي دو ويژگي عمده است: الف) تلقي واقع‌نمايي عقايد ديني و جست‌وجو براي شناخت اين واقعيات؛ ب) قابل اثبات عقلي دانستن آنها. سپس مي‌گويد فضاي فكري گذشته، اين دو ويژگي را پذيرفته بود؛ اما امروزه در فضاي جديد فكري، آن دو ويژگي كاملاً مردود است! وي بنا كردن كلامي جديد با پذيرش اين مباني را در عرصه ي اسلام لازم مي‌داند. دليل وي بر رد كردن اين دو ويژگي كلام سنتي، تبعيت از تفكر فلسفي جديد حاكم بر غرب است. بنابراين، در تفكر كلامي معاصر و پذيرفته‌شده ي آقاي شبستري، در بحث از زبان قرآن و آموزه ها يا گزاره‌هاي ديني، پرسش واقع‌نمايي و قابليت اثبات عقلي مهم شمرده نمي‌شود. وي در جمله ي آخر، پاسخ به اين پرسش‌ها را از دسترس بشر خارج مي‌داند و جست‌وجو از عقايد حقه و مطابق واقع را غيرلازم مي‌شمارد!! 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
8️⃣ ✍️ ابوالفضل ساجدی 🔸ترديد آقاي محمد در 3️⃣ با توجه به ترديد آقاي شبستري درباره ي واقع‌نمايي كل مدعيات كلامي و عقايد اسلامي، ديدگاه وي در خصوص گزاره‌هاي كلامي و اعتقادي موجود در قرآن روشن مي‌شود. بر اين اساس، از نگاه ايشان، واقع‌نمايي گزاره‌هاي قرآني كه ارائه‌دهنده ي آموزه‌هاي كلامي و عقايد ديني‌اند، محل ترديد است. دليل ايشان براي رد كلام سنتي و به دنبال آن، ترديد در واقع نمايي و قابل اثبات عقلاني دانستن گزاره‌هاي ديني و بي اهميت جلوه دادن اين دو مساله در كلام جديد، پذيرش تفكر حاكم بر غرب در دوران معاصر است. 🔹نقد ديدگاه وي: اولا نگرش غيرواقع نمايانه نسبت به آموزه هاي ديني، تنها ديدگاه حاكم بر انديشمندان غربي نيست، بلكه اين رويكرد توسط برخي فلاسفه دين مانند ويليان آلستون، مكوايري، پلانتينگا و ... نقد شده است. ثانيا جاي اين پرسش از ايشان وجود دارد كه آيا هرچه بر فضاي فكري فلسفي غرب حاكم باشد، درست است و بايد پذيرفته شود؟ اگر چنين است، فكر و انديشه ي ما چه مي‌شود؟ آيا ما بايد پيرو انديشة حاكم بر غرب باشيم؟ آيا تقليد در مسائل فكري و انديشه‌هاي فلسفي رواست؟ ثالثا يكي از ريشه هاي ديدگاه انديشمندان غربي، ويژگيهاي غيرقابل دفاع تورات و انجيل تحريف شده است كه نسبت به قرآن قابل تعميم نيست. رابعا در مورد قرآن دلايل برون ديني و درون متني مي توان اقامه كرد بر واقع نمايي آموزه هاي اين كتاب مقدس. خامسا حقير نيز مدافع كلام جديد هستم اما نه به معناي مورد نظر آقاي شبستري كه مستلزم پذيرش مباني غربي در رد واقع نمايي و قابل اثبات عقلاني دانستن باورهاي ديني است. (رك. مقاله حقير با عنوان "فلسفه دين" فصل "حاميان كلام جديد" كه در مجله قبسات (بهار و تابستان 85) به چاپ رسيده است. اين مقاله را قبلا در اين كانال قرار دادم. پاسخ تفصيلي به ديدگاه آقاي شبستري و مباني غربي آن بويژه نظر ويتگنشتاين متاخر را در كتاب درس چهارم تا ششم آورده ام. توضيحاتي در مورد معرفي و فصول اين كتاب قبلا در اين كانال قرار داده شد. 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
📌تولد اعجازآميز شهید همت (فرمانده لشكر 27 محمد رسول الله ص) ✅ به مناسبت هفته دفاع مقدس و آسماني شدن اين مادر شهيد 🔹دکتر بعد از معاینه گفت: «بچه از بین رفته و تلف شده». مقداری هم قرص و کپسول نوشت و گفت: «اگه با این، بچه سقط نشد، حتماً بیاریدش تا عملش کنم» ... 🔹اینها را حاجیه خانم می‌گوید؛ نصرت همت. بانویی که ۳۰ شهریور ۹۹ یعنی درست یک روز مانده به چله‌ی جنگ، رفت تا شاید بعد از ۳۷ سال، پسرش را یک بار دیگر در آغوش بگیرد؛ پسری که ماجرای تولدش را اینگونه روایت می‌کند: 🔹 «پاییز سال ۱۳۳۳ بود که با همسرم و جمعی از دوستان، قصد زیارت امام حسین (ع) را کردیم و راهی کربلا شدیم. آن موقع ابراهیم را باردار بودم. خیلی‌ها مرا از این سفر منع می‌کردند اما به خدا توکل کردم و به شوق زیارت اباعبدالله (ع) راهی کربلا شدم. با اتوبوس تا کرمانشاه آمدیم و از آنجا به مرز خسروی رفتیم. راه بسیار سخت و طاقت‌فرسایی بود، با جاده‌های خاکی و ماشین‌های قراضه. صبح روز بعد، مأموران مرزی عراق اجازه دادند که حرکت کنیم. هوا بسیار گرم بود و راه هم پر از دست‌انداز. از طرفی گرد و غباری که داخل ماشین می‌پیچید، کم‌کم حال مرا دگرگون کرد. تمام روز در راه بودیم و بالاخره پیش از مغرب به کربلا رسیدیم. 🔹چشم‌هایم سیاهی می‌رفت و حالم به کلی بد شده بود. با زحمت مرا پیش یک دکتر بردند. دکتر پس از معاینه گفت: «بچه از بین رفته و تلف شده». مقداری هم قرص و کپسول نوشت و گفت: «اگه با این، بچه سقط نشد، حتماً بیاریدش تا عملش کنم». حرف‌های دکتر مثل پتکی توی سرم کوبیده شد. خیلی ناراحت و دل‌شکسته شده بودم. علی‌اکبر (همسرم) خانه‌ای نزدیک حرم اجاره کرده بود و من ۱۵ روز تمام کنج خانه، توی رختخواب افتاده بودم. لب به هیچ قرص و کپسولی هم نمی‌زدم. 🔹پیش خودم گفتم: «این همه راه اومدی تا اینجا که امام حسین (ع) رو زیارت کنی، حالا اگه قرار باشه بچه رو هم از دست بدی، مردن یا موندن چه اهمیتی داره؟» به علی‌اکبر گفتم که می‌خواهم بروم حرم. اما او مخالفت کرد و گفت: «حال تو مساعد نیست، بیشتر استراحت کن تا به سلامتی کامل برسی». هرچه او اصرار کرد، فایده نداشت. دیگر دلم بدجوری هوای حرم را کرده بود و طاقت در خانه ماندن نداشتم. 🔹بالاخره علی‌اکبر مرا به حرم برد. تا نیمه‌های شب آنجا بودیم. آقا را با دلی شکسته صدا زدم و از او شفاعت خواستم. حسابی با امام حسین (ع) درد دل کردم و به او گفتم: «آقا، من شفامو از شما می‌خوام. به دکتر هم کاری ندارم. من به شوق دیدار و زیارت شما رنج این راه رو به جون خریدم. حالا از شما توقع یه گوشه چشمی دارم». بعد هم به رواق کوچک ابراهیم رفتیم و لحظاتی را هم در آنجا سپری کردیم. حسابی سبک شدم و به منزل برگشتیم. خسته شده بودم و خوابم گرفته بود. خوابیدم. در خواب خانمی را دیدم که لباس عربی به تن داشت و مثل همه مردم زیارت می‌کرد. آن خانم بلندبالا که بچه‌ای روی دستش بود، به طرف من آمد و بچه را به من سپرد و گفت: «این بچه رو بذار لای چادرت و به هیچکس هم نده. برش دار و برو». من آن بچه را توی چادرم پنهان کردم و آمدم. همان موقع از خواب پریدم. گریه امانم را بریده بود. از شدت خوشحالی زار می‌زدم. خواب را که برای مادر علی‌اکبر تعریف کردم، گفت: «این خواب یه نشونه‌ست». بعد گفت: «خیالتون راحت باشه که بچه سالمه. فقط نیت کن اگه بچه پسر بود، اسمشو بذاری محمد ابراهیم». از روز بعد دیگر اصلاً درد و ناراحتی نداشتم. 🔹هیچکس باور نمی‌کرد. همان روز دوباره پیش دکتر رفتیم. دکتر پس از معاینه با تعجب تمام گفت: «امکان نداره؛ حتماً معجزه‌ای شده!» ما عربی بلد نبودیم و حرف‌های دکتر را یکی از دوستانمان برایمان ترجمه می‌کرد. دکتر پرسید: «شما کجا رفتین دوا درمون کردین؟ این کار کدوم طبیبه؟ الان باید مادر و بچه، هر دو از بین رفته باشن، یا حداقل بچه تلف شده باشه! شما چیکار کردین؟» علی‌اکبر گفت: «ما رفتیم پیش دکتر اصلی». دکتر وقتی شنید که عنایت آقا امام حسین (ع) است، تمام پولی را که بابت ویزیت و نسخه به او داده بودیم، به ما بازگرداند و مقداری هم داروی تقویتی برایم نوشت و گفت: «خیلی مواظب خودتون باشین». 🔹وقتی مطمئن شدم که بچه سالم است، از علی‌اکبر خواستم که در کربلا بمانیم. رفتن و دل کندن از آنجا با توجه به مسائلی که پیش آمده بود، خیلی سخت بود. چند بار جوازمان را تمدید کردیم و بعد از چهار ماه به ایران برگشتیم. نیمه بهمن بود که سرخوش از سفر کربلا، رسیدیم به شهرضا. دوازدهم فروردین ۱۳۳۴ پسرمان به دنیا آمد.» (گزارش مشرق- منابع در انتهاي گزارش آمده است.) 🔹 چند روز قبل، این مادر بزرگوار میهمان فرزند شهیدش حاج محمد ابراهیم شد. 🔸 هديه به ارواح همه ي شهدا و والدين درگذشته شان به ويژه اين مادر عزيز، صلوات 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️مخفيانه زنان را عقيم كنيد.‼️ 🔸كنترل نامحسوس 🔺خانم دکتر لباف، متخصص زنان و زایمان: در دوره رزیدنتی (تخصص) به ما گفته بودند زنانی را که بارداری دوم یا سومشان است، بطور مخفیانه عقیم کنید❗️ 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
عشق الهی 61.mp3
6.31M
🎤 (61) ✅ ترجيح عاشقانه بر ساير روشها 2️⃣ 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin