2025_11_28_10_38_05.mp3
زمان:
حجم:
28.7M
▫️جلسات تدریس کتاب «کشف المراد شرح تجرید الاعتقاد» متن از خواجه نصیر الدین طوسی و شرح از علامه حلی
جلسه ۳۳
_مقصد چهارم؛ نبوت؛ مسأله اول؛ حسن بعثت، مسأله دوم؛ وجوب بعثت
🎙 سالاری
🔹کشف المراد ص ۴۶۸ چاپ جامعه مدرسین
#کلام
#الهیات
#خواجه_نصیرالدین_طوسی
#علامه_حلی
https://eitaa.com/salarman16
1764346436273_-2147483648_-210124.ogg
زمان:
حجم:
1.2M
بسم الله الرحمن الرحیم
معرفی مدرس
1764347133929_-2147483648_-210125.ogg
زمان:
حجم:
2.3M
معرفی کتاب مختصات حکمت متعالیه (۱)
1764347780306_-2147483648_-210128.ogg
زمان:
حجم:
2.1M
معرفی کتاب مختصات حکمت متعالیه (۲)
اهمیت شناخت حقیقت و مختصات حکمت متعالیه
1764348442089_-2147483648_-210134.ogg
زمان:
حجم:
2.1M
معرفی کتاب مختصات حکمت متعالیه (۳)
معرفی نویسنده کتاب استاد یزدانپناه
1764349135767_-2147483648_-210135.ogg
زمان:
حجم:
1.7M
فصل اول؛ زندگینامه علمی ملاصدرا(۱)
اهمیت شناخت زندگینامه علمی ملاصدرا
1764349605651_-2147483648_-210136.ogg
زمان:
حجم:
4.6M
فصل اول؛ زندگینامه علمی ملاصدرا(۲)
نام و القاب ملاصدرا
2025_11_29_09_15_37.mp3
زمان:
حجم:
37M
فلسفه ۱؛ (نهایه الحکمة) پایه ۹
جلسه ۴۶👇
فصل اول مرحله چهارم
سال ۱۴۰۴_۱۴۰۵
دروس فلسفی
نقد استدلال برخی از متکلمان بر نفی وحدت عددی از خدا👇 وحدت یا تعدد خالق و مخلوق؟! سوال مهمی که مط
پاسخی که به اشکال دادند👇
(کم متصل، خط و سطح و حجم است.
کم منفصل عدد است.
هر کسی پست ما را مطالعه کرده باشد میبیند که هیچ حرفی از «خط و سطح و حجم» که کم متصل هستند نزدیم.
فقط بحث عدد مطرح شد که کم منفصل است.)
▪️ نقل از گروه کلام پژوهان روبیکا
♦️ نقد:
میفرمایند مراد ما، کم منفصل و عدد است
(1 مقدار + 1 متعالی از مقدار = ؟!)
مراد از این دو یک (۱) یعنی دو عدد؟ اگر بله پس برای متعالی عدد فرض شده است👇
(ج) 2 مقدار
از هیچ مقدار و یک مقدار، هیچگاه دو مقدار تشکیل نمیشود)
چطور اینجا👆گفته شده است 👈هیچ مقدار ؟
👈بالاخره متعالی عدد دارد یا ندارد ؟ اگر عدد دارد پس نتیجه میشود دو مقدار؛ یعنی دو عدد👉
مدعا را فرض میگیرند که برای متعالی عدد معنا ندارد؟!🧐
در همین عبارت دقت کنید، دچار تناقض است 👇
(1 مقدار + 1 متعالی از مقدار = ؟!)
برای متعالی هم عدد 1 فرض شده است 👈 عدد دارد.
هم گفته شده است متعالی از مقدار (عدد) است👈عدد ندارد.
https://eitaa.com/salarman16
600721cd92ed891ad8603df0_7679560762617127701.mp3
زمان:
حجم:
12.8M
◽ جلسات تدریس کتاب «آموزش فلسفه» نگاشتهء علامه مصباح یزدی (ره)
ج ۳۱
ـ درس یازدهم؛ شناختشناسی
🎙 سالاری
#فلسفه
#فلسفه_اسلامی
#آموزش_فلسفه
#جلسه_سی_و_یکم
https://eitaa.com/salarman16