❤️ #دستورالعمل برای جلب محبت حلال (بسیار بسیار مجرب و قوی و متحیّر کننده)
🔸 ختم #سوره_توحید با امداد ملائکهی موکَّلین خاص این سوره
🔻از روز جمعه آغاز کند. در روز جمعه غسل کند، سپس دو رکعت نماز حاجت بخواند، بعد نماز به نیت فرد مطلوب یک صلوات بفرستد، و سپس در طی ۷ روز عمل زیر را انجام دهد (در روزهای بعد نیاز به تکرار نماز نیست، هرچند انجامش خوب است):
🌟١.روز اول (همان جمعه)، تا روز ششم (چهارشنبه)، روزی «۲۴۶ مرتبه» سوره توحید را بخواند، که ۲۴۵ مرتبه اش بصورت عادی بخواند، و فقط در مرتبه آخرش (بار ۲۴۶)، آخرین سوره را به طریق بالا (همراه با نام موکلین سوره و درخواست حاجت در انتهای آن) بخواند، و بجای «فلان بن فلان» نام فرد مطلوب را بگوید.
🌟۲. در روز هفتم (پنجشنبه) همان طریق بند قبلی را سه مرتبه بیشتر یعنی «۲۴۹ مرتبه» بخواند، که ۲۴۸ بار عادی و بار آخرش (بار ۲۴۹) به همان شکل بالا با نام موکلان و حاجت.
🔻 جمع تعداد کل سوره ها در طی هفت روز ختم میشود «۱۷۲۵ مرتبه»
🔻بجای «فلان بن فلان» اسم فرد مطلوب و نام پدرش را بگوید (مثلا علی بن محمد ).
اگر فرد مطلوب، خانم هست بجای "بن" بگوید "بنت" (مثلا فاطمه بنت محمد )، و بجای «سَخِّرهُ» بگوید: «سَخِّرها»
🌐 کتاب علاج گرفتاریها و بیماریها با دعا، حکیم ارسنجانی (سیدابوالقاسم هاشمی ارسنجانی)، ص۴۵
🔸
❤️ دستورالعمل دیگر. برای جلب محبت حلال 👇
🔻ختم #سوره_حمد، با شروع از روز جمعه ، و خواندن روزی ۴١ مرتبه (یکجا در مجلس واحد)، تا وقتی که مطلوب حاصل شود.
🔸
@Salehi786
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶کلیپ علمی «جنین شناسی درقرآن»👆
⭕️ با إذعان پروفسور "کیت مور" «Keith Moore» دانشمند جنین شناس آمریکایی براین اعجاز قرآن در مورد جنین، که نشان میدهد قرآن یقیناً کلام خداست
🔻 سمینار ایشان در دانشگاه ایلینویز 👇
youtu.be/upa4BSH7ua4
🔸
@Salehi786
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆ترجمه فارسی مقاله پروفسور کیث مور، که به تاريخ جنين شناسی نیز تسلط دارندو دقیق پاسخ منکران این اعجازقرآن رامیدهند
«A Scientist’s Interpretation of References to Embryology in the Quran»
🔸
@Salehi786
Embryology- Keith Moore .pdf
526.1K
👆مقاله علمی«برداشت يک دانشمند ازنکته هايی درمورد جنين شناسی درقرآن»
💠اثر پروفسور Keith L. Moore
عضو کالج آناتومی کانادا، وجنين شناس بخش آناتومی دانشگاه تورنتو، که کتبشان درپزشکی تدریس میشود
🔸
@Salehi786
26.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶Prof Keith Moore converts to Islam after finding embryology in the Quran
⚠️He says that this Quran cannot have been written by a man in the 6th century
💠This can only have been from God
🎬 @Salehi786
هدایت شده از هوالحکیم🌷محمّدحسین صالحی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸سخنان روز سهشنبه ۱۳ اسفند ۹۸ 👆رهبری عزیز، در توصیه به توجه به پروردگار و دعا، و توسل به ائمه اطهار (علیهم السلام) در این ایام.
🔸رهبری عزیز با تاکید بر قرائت #دعای_هفتم صحیفه سجّادیّه فرمودند: «من توصیه میکنم دعای هفتم #صحیفه_سجادیه را که در #مفاتیح هم هست این دعا: " یَا مَن تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَکَارِهِ وَ یَا مَنْ یُفثَأُ بِهِ حَدُّ الشَّدَائِد "؛ این دعا دعای خیلی خوبی است، خوشمضمونی است، با توجّه به معنا این دعا را بخوانند و با این الفاظ زیبا از خدای متعال بخواهند.»
@Salehy
⭕️ در ادامه👇متن و صوت و کلیپ دعا، و نکاتی از این دعا در بیان احادیث شریف و علمای ربانی
🌐 eitaa.com/salehi786/276
دعای یا من تحل به عقد المکاره .pdf
75.4K
🔸دعای👆«یا من تحل به عُقَدُ المَکاره»
🔻دعای هفتم صحیفه سجادیه
#PDF
✨هر روز بخوانید، که در رفع موانع مؤثر است
✨امام هادی(ع): آل محمّد، هرگاه گرفتار بلا و دشمن و فقر و ناراحتى شوند این دعا را میخوانند.
✨متن مذکور در مفاتیح و صحیفه سجادیه
#رفع_موانع
🔸
@Salehi786
دعای یا من تحل به عقد المکاره.mp3
1.8M
🔊 فایل صوتی دعای «یا من تحل به عقد المکاره» 👆 ( دعای هفتم صحیفه سجادیه )
⬅️ اين دعا براى ايمن شدن از ستم سلطان و نزول بلا و چيرگى دشمنان و رفع ترس و تنگدستى و دل تنگى ذكر شده است.
🔸 @Salehi786
محضرآیت الله محمدی👆 شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
مشهد، مسجدالحمید (میدان۱۷شهریور مشهد)
✨توصیه هایشان:
🔻التزام دائمی به نماز شب ولو قضائش
🔻حداکثری کردن علم دین با رساندنش به ارکان (حکمت۹۲ نهج البلاغه)
🔻التزام روزانه به دعای هفتم صحیفه در رفع گرفتاریها
🔶
💠حکمت۹۲ نهج البلاغة، قال أمير المؤمنين علي (علیه السلام) :
💐«أَوضَعُ العِلمِ ما وُقِفَ عَلی اللِّسانِ، وَ أَرفَعُهُ ما ظَهَر فی الجَوارحِ و الأرکان».
💎پایین ترین مرتبه علم، آن است که بر سر زبان توقف نماید، و بالاترین مرتبه اش آن علمی است که در جوارح و ارکانِ انسان ظاهر گردد.
🔶
@salehi786
صالحی - ارتباط کاربران
محضرآیت الله محمدی👆 شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ مشهد، مسجدالحمید (میدان۱۷شهریور مشهد) ✨توصیه هایشان: 🔻التزام
🔶بسم الله
💠در مورد توصیه آیت الله محمدی بر استمرار به خواندن دعای هفتم صحیفه مبارکه سجادیه (يا من تحل به عقد المكاره)، برای رفع گرفتاریها (موانع مادی و معنوی) :
⬇️
🌹عارف بالله حاج اسماعیل دولابی نقل میکردند که:
در همسايگي مرحوم شهيد مطهري خانم بيحجابي زندگي ميكرد كه يك باره چادري شده بود. خودش تعريف كرده بود كه ما اصلاً اهل ديانت نبوديم. يك بار به قصد تفريح با شوهرم به مشهد رفتيم و چند روزي كه آنجا بوديم در تفريحگاهها گذرانديم. روز آخر كه ميخواستيم به تهران برگرديم من از خيابان جلوي حرم مطهر امام رضا(ع) عبور ميكردم كه از خيابان نگاهم به ايوان حضرت افتاد. سلامي كردم و رد شدم. شب خواب ديدم كه حضرت رضا(ع) فرمودند: كسي كه دعاي «يا من تحل به عقد المكاره» (كه در مفاتيحالجنان و صحيفه سجاديه است) را بخواند ما دست او را ميگيريم.
بعد از بيدار شدن از خواب آن دعا را خواندم و تمام زندگيم متحول شد و روح ديانت بر زندگي ما حاكم شد.
ائمه(عليهمالسلام) حتي كوچكترين اظهار ارادت و محبتي را بيپاسخ نميگذارند.
(مصباح الهدی، ص283 و 284)
🔶
عارف بالله سید بن طاووس، در مهج الدعوات نقل می کند که:
يسع بن حمزه قمى گفته است:
عمر بن مسعده وزير معتصم مرا در فشار قرار داد و در وضع نابسامانى قرار گرفتم بطورى كه بر جان خود بيمناك شدم و ترسيدم بچه هايم به فقر و تنگدستى مبتلا شوند، نامه اى براى مولايم ابو الحسن امام هادى (عليه السّلام) نوشتم و شكايت ناراحتى خود را به ايشان نمودم
امام(علیه السلام) در جواب نوشت: هيچ باكى بر تو نيست ناراحت نباش خداوند را بوسيله اين كلمات بخوان بزودى نجاتت خواهد داد و فرج نصيبت میگردد، زيرا آل محمّد (صلى اللَّه عليه و آله) هر گاه گرفتار بلا و يا دشمنان و يا تنگدستى و ناراحتى میشوند همين دعای «یا من تحل» را میخوانند.
يسع بن حمزه گفت:
خدا را با همين كلمات خواندم اول صبح هنوز بخدا قسم چيزى از روز برنيامده بود كه پيكى از طرف عمرو بن مسعده آمد كه وزير ترا ميخواهد از جاى حركت كرده پيش او رفتم همين كه چشمش بمن افتاد تبسمى كرد دستور داد غل و زنجير را از گردنم بردارند و امر كرد برايم خلعت بياورند و مرا معطر نمود و خيلى احترام كرد و نزديك خود نشاند شروع كرد با من به صحبت كردن و عذر و پوزش خواستن هر چه از من گرفته بود باز گرداند و بسيار گرامى داشت، بالاخره مرا به همان ناحيه اى كه قبلا فرمانروا بودم فرستاد و دهات اطراف آن را نيز بر قسمت مأموريت من اضافه نمود.
🔶
متن این دعای شریف، نقل شده در مفاتیح الجنان، فصل هفتم در ذكر بعض آيات و دعاهاى نافعه مختصره، مورد دهم، با عنوان «دعاء ايمنى از سلطان و بلاء و ظهور اعداء و خوف و فقر و تنگى سينه» :
🌻 يَا مَنْ تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَكَارِهِ
وَ يَا مَنْ يُفْثَأُ بِهِ حَدُّ الشَّدَائِدِ
وَ يَا مَنْ يُلْتَمَسُ مِنْهُ المَخْرَجُ إِلَى رَوْحِ الْفَرَجِ
ذَلَّتْ لِقُدْرَتِكَ الصِّعَابُ وَ تَسَبَّبَتْ بِلُطْفِكَ الْأَسْبَابُ وَ جَرَى بِقُدْرَتِكَ الْقَضَاءُ وَ مَضَتْ عَلَى إِرَادَتِكَ الْأَشْيَاءُ
فَهِيَ بِمَشِيَّتِكَ دُونَ قَوْلِكَ مُؤْتَمِرَةٌ
وَ بِإِرَادَتِكَ دُونَ نَهْيِكَ مُنْزَجِرَةٌ
أَنْتَ الْمَدْعُوُّ لِلْمُهِمَّاتِ وَ أَنْتَ الْمَفْزَعُ فِي الْمُلِمَّاتِ
لاَ يَنْدَفِعُ مِنْهَا إِلاَّ مَا دَفَعْتَ وَ لاَ يَنْكَشِفُ مِنْهَا إِلاَّ مَا كَشَفْتَ
وَ قَدْ نَزَلَ بِي يَا رَبِّ مَا قَدْ تَكَأَّدَنِي ثِقْلُهُ
وَ أَلَمَّ بِي مَا قَدْ بَهَظَنِي حَمْلُهُ
وَ بِقُدْرَتِكَ أَوْرَدْتَهُ عَلَيَّ وَ بِسُلْطَانِكَ وَجَّهْتَهُ إِلَيَّ
فَلاَ مُصْدِرَ لِمَا أَوْرَدْتَ وَ لاَ صَارِفَ لِمَا وَجَّهْتَ وَ لاَ فَاتِحَ لِمَا أَغْلَقْتَ وَ لاَ مُغْلِقَ لِمَا فَتَحْتَ وَ لاَ مُيَسِّرَ لِمَا عَسَّرْتَ وَ لاَ نَاصِرَ لِمَنْ خَذَلْتَ
فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ افْتَحْ لِي يَا رَبِّ بَابَ الْفَرَجِ بِطَوْلِكَ
وَ اكْسِرْ عَنِّي سُلْطَانَ الْهَمِّ بِحَوْلِكَ
وَ أَنِلْنِي حُسْنَ النَّظَرِ فِيمَا شَكَوْتُ
وَ أَذِقْنِي حَلاَوَةَ الصُّنْعِ فِيمَا سَأَلْتُ
وَ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً وَ فَرَجاً هَنِيئاً
وَ اجْعَلْ لِي مِنْ عِنْدِكَ مَخْرَجاً وَحِيّاً
وَ لاَ تَشْغَلْنِي بِالاِهْتِمَامِ عَنْ تَعَاهُدِ فُرُوضِكَ وَ اسْتِعْمَالِ سُنَنِكَ [سُنَّتِكَ]
فَقَدْ ضِقْتُ لِمَا نَزَلَ بِي يَا رَبِّ ذَرْعاً
وَ امْتَلَأْتُ بِحَمْلِ مَا حَدَثَ عَلَيَّ هَمّاً
وَ أَنْتَ الْقَادِرُ عَلَى كَشْفِ مَا مُنِيتُ بِهِ وَ دَفْعِ مَا وَقَعْتُ فِيهِ
فَافْعَلْ بِي ذَلِكَ وَ إِنْ لَمْ أَسْتَوْجِبْهُ مِنْكَ
يَا ذَا الْعَرْشِ الْعَظِيمِ وَ ذَا الْمَنِّ الْكَرِيمِ
فَأَنْتَ قَادِرٌ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ آمِينَ رَبَّ الْعَالَمِينَ
🔶
🔸 فایل صوتی و متنی و تصویری دعا 👇
🌐 ahlolbait.com/doa/3643/
🔶
@salehi786
🔸بیان جناب ملا احمد نراقی 👆 (صاحب معراج السعادة)، پیرامون طریقه انجام ختم خاص برای #دعای_هفتم صحیفه سجادیه (یا من تحل به عقد المکاره) در #صفحهی_۳۴۴ کتاب #خزائن (چاپ اسلامیه).
🔸 @Salehi786
🔸 #ترجمه «طریقه ختم یا من تحلّ» (ختم #دعای_هفتم صحیفه سجادیه) 👇
⭕ این ختم را از روز #یکشنبه آغاز کنید و به تعداد #سیزده_روز (تا روز #جمعهی هفتهی بعدش) به این روش انجام دهید:
🔻۱. در صبح هر روز، در وقت بین الطلوعین (بعد نماز صبح)، این دعای هفتم صحیفه را #ده_مرتبه بخوانید.
🔻۲. [در این دعا سه بار لفظ «یا ربّ» آمده]، در هربار خواندن، وقتی به لفظ «یا ربّ» میرسید آن «یا ربّ» را در یک نفس آنقدر تکرار کنید تا نفس قطع شود، و بعد قطع نفس، به سجده بروید و حاجت خویش را از خدای سبحان بخواهید، و سپس دعا را ادامه دهید.
🔻۳. #قبل از شروع مجلس دعا، #ده_بار_صلوات بفرستید، و هم #قبل و هم #بعد مجلس دعا #چهل_بار «یا الله» هم بگویید.
🔻۴. در مدت ۱۳ روز ختم، از محرمات اجتناب کنید، و پرخوری در غذا خوردن هم نداشته باشید.
🔻۵. همچنین سایر شرایط دعا را رعایت کنید -مانند طهارت [وضو داشتن، و غسل یا تیمم در صورت لزوم]، و رو به قبله نشستن، و خضوع و حضور قلب داشتن.
🙏ان شاء الله - تعالی - حاجتتان مقضی (اجابت) میشود.
(خزائن نراقی، ص۴۱۹، چاپ قیام، قم، ۱۳۷۸ش)
🔸 @Salehi786
کتاب خزائن ملا احمد نراقی تصحیح علامه حسن زاده.pdf
8.16M
کتاب #خزائن👆
اثر #ملااحمدنراقی (صاحب معراج السعادة)
با تصحیح وتعلیق #علامه_حسن_زاده
✨یک #کشکول علمی ادبی، شامل: اشعار،عرفان،فقه،تفسیر، تاریخ،نجوم،علوم غریبه،اذکار، حکایات،و~
@Salehi786
🔸بیان #استادصمدی_آملی 👆 در صفحهی ۸۵۰ الی ۸۵۸، از کتاب تازه چاپ تألیف خودشان، پیرامون #دعای_هفتم صحیفه سجادیه، ضمن نقل بیان جناب ملا احمد نراقی از خزائن.
🔻کتاب #مفاتح_الغیب ، نشر روح و ریحان، چاپ اول ۱۳۹۸ 👇
#صفحهی_۸۵۲ : این طریقه ختم دعای هفتم صحیفه سجادیه همراه قرائت #سوره_یس، جداً برای #توجه مفید است.
#صفحهی_۸۵۸ : مفتاح احضار ارواح، سوره مبارکه یس همراه دعای هفتم صحیفه سجادیه است، به همان روشی که ذکر شد.
👌 #تذکر: بیان مطالب فوق از علما، صرفا برای توجه به اهمیت و اثر ویژهی #دعای_هفتم صحیفه سجادیه است. همانطور که برای اهل توحید واضح است باید در دعا خواندن #توجه_خالص به خدای سبحان باشد.
قصد ذاکر از دعا، ارتباط با خدا باشد، چرا که در تمام اذکار و دعاها #مقصود_حقیقی فقط لقاءالله و شهود حضور خداست.
🔸 @Salehi786
هدایت شده از هوالحکیم🌷محمّدحسین صالحی
23.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🙏 نماهنگ «دشواریها به لطف تو آسان شود...» 👆
🔸کلیپ تصویری قرائت #دعای_هفتم صحیفه سجادیه، ضمن ارائه توصیه رهبری
🎞 تولید سایت رهبری عزیز، ۱۴ اسفند ۹۸
🌐 farsi.khamenei.ir/video-content?id=45086
🔻لینک نسخه کیفیت بالا (حجم ۱۶۵ مگابایت) 👇
🌐 farsi.khamenei.ir/ndata/news/45086/13981214_46853.mp4
⭕️ طریقه ختم این دعای هفتم صحیفه، آغاز از روز یکشنبه، ده مرتبه در بین الطلوعین ها، در طی سیزده روز، به روش منقول از جناب ملا احمد نراقی در کتاب خزائن، نشر قیام (قم)، صفحه ۴۱۹👇
🌐 eitaa.com/salehi786/282
🔸
@Salehy
شرف شمس در کتاب مفاتح الغیب استاد صمدی آملی.pdf
994.7K
🔸شکل «شرف شمس» در کتاب «مفاتح الغیب»
(متن عربی)
🔻 تأليف #استاد_صمدی_آملی
🔻اطلاعات کتاب 👇
🌐 eitaa.com/salehi786/289
🔸 @Salehy
هدایت شده از پخش آثار روح و ریحان
📖 نام کتاب:👇
📚 #مفاتح_الغیب
✍ به قلم استاد داود صمدی آملی
♻️ انتشارات: روح و ریحان
🔲 ابعاد کتاب: وزیری
🔷 تعداد صفحه:
🔶 به زبان: عربی
🔸توضیح مختصر:کتاب مفاتح الغیب اثر استاد صمدی آملی (حفظه الله) در موضوع فلسفه و عرفان است این کتاب به زبان عربی در یازده فصل نگاشته شده است :
فصل یکم در تعریف حکمت و عرفان و قرآن
فصل دوم در اقسام حکمت و فلسفه
فصل سوم در گونههای عرفان
فصل چهارم در مصاحبه قران
فصل پنجم در توحید بر منهج حکیمان و عارفان
فصل ششم در توحید اهل الله
فصل هفتم در معرفت نفس
فصل هشتم نیز ادامه مباحث معرفت نفس است
فصل نهم در طهارت نفس
فصل دهم در ریاضیات
فصل یازدهم نیز ادامه مباحث سیر و سلوک و ریاضت است
🆔 آیدی کانال:👇
https://eitaa.com/pakhshe_ravho_reyhan
🆔 آیدی سفارش کتاب :👇
@Eitaa_salam_ravhoreyhan
هدایت شده از هوالحکیم🌷محمّدحسین صالحی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌟اولین سلامِ سالِ ما بر بهار جانها امامِ زمین و زمان (عجل الله تعالی فرجک)👆
🌟در جامِ جمکران، به کران رونمایی ات
🌟آغازِ سالِ نوریِ فرمانروایی ات (انشاءالله)
🌀Referring to the complicated situation of the elderly in European countries, the "House of Young Students of Hawzah" institute, announced in a letter to Dr. Zarif that they are ready to nurse the European old people infected with Coronavirus. 🌀
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
📝
(هو الذی خلقکم من نفس واحده)
🔸 "It is He who created you all from one soul" (Qur'an 7:189)
بنی آدم اعضای یک پیکرند
که در آفرینش ز یک گوهرند
🔸🔸Human beings are members of a whole
In creation, of one essence and soul
If one member is afflicted with pain
Other members uneasy will remain
💠 Minister of Foreign Affairs of the Islamic Republic of Iran
Dear Dr. Zarif
Greetings and Regards
Due to the lack of proper care for the elderly and the needy infected with Coronavirus in the United States and some European countries, It is our human duty to take care of these patients and do not hesitate to help and save the lives of the creatures of Allah (swt).
To this end, in view of the successful experience of the country's health system and the volunteer groups in the
prevention and treatment of Corona disease, we ask you to provide the situations for dispatching the volunteer students of Hawzah to accompany and assist these patients or to invite them to get proper treatment within our Islamic country or to take any action you know appropriate, to help these patients.
Thanks in advanc for your efforts
🆔 @khaneTolab
هدایت شده از جامعه ایمانی مشعر
♦️ #منشور_یک_تجربه_مانا
🔸رزمایش عمومی سلامت
حوزه علمیه کانون رهبری جریانات و جنبشهای مردمی است. بنابراین چه به لحاظ تربیت نیروهای مؤثر برای این مأموریت و چه به لحاظ دانش مورد نیاز برای هدایت این حرکتها محتاج یک ویرایش جدی است. با این حساب نقش و مأموریت «خانه طلاب جوان قم» تلاش برای چنین ویرایشی در حوزه علمیه است. «خانه طلاب جوان» تشکلی حوزوی و خودجوش است که از سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را با این مأموریت آغاز کرد. در جریان مقابله با ویروس منحوس کرونا هم که اواخر سال ۱۳۹۸ گریبانگیر جامعه ما شد، «خانه طلاب جوان» با خدماتی پیشگام این جبهه گردید که تجربیات آن جهت استفاده هیآت مذهبی و مجموعههای فرهنگی سراسر کشور در این شماره از «یک تجربه مانا» خدمت عزیزان ارائه میگردد.
🔸 جهت دریافت این محصول به آدرس زیر مراجعه نمایید.
🔗 heyat.co/p/2972
💠 جامعه ایمانی مشعر
✅ @www1542org
هدایت شده از جامعه ایمانی مشعر
1TM 11 رزمایش سلامت.pdf
15.84M
📚 رزمایش عمومی سلامت
#یک_تجربه_مانا ۱۱
💠جامعه ایمانی مشعر
✅ @www1542org
هدایت شده از خانه طلاب جوان
گزارش دوم کرونا.pdf
3.37M
📝 گزارش تصویری فعالیت های #قرارگاه_جهادگران_سلامت
#کرونا_را_شکست_می_دهیم
📕📕 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
بسم الله
#دستورالعمل #توبه
استفاده از یکی از اعمال روز #سوم_شعبان
🔸
🔸ضمن تبریک #اعیاد_شعبانیه، و شُکرِ خداوند متعال بر ولادت اسوه جهاد و شهادت و ایمان، مولایمان امام حسین (عليه السلام) در روز #سوم_شعبان، هدیه ای را به مناسبت تقدیم میکنیم:
🔸باری به مناسبت ارتباط کوتاه حضوری که چندین سال پیش، با یکی از مجتهدین فقهی اصولی حوزه قم و از اساتید خبره در علم حروف و از جانبازان دفاع مقدس (جناب استاد ثنائی) داشتم (و البته الان دسترسی به ایشان ندارم)؛ ایشان در جهت رفع مشکلات روحی و باز شدن گره های زندگی یکی از اهل ایمان (که بجهت بعد مسافت، بنده واسطه ارتباط با استاد بودم)، جناب استاد ثنائی، در یکی از مهمترین مراحلی که با یک #دستورالعمل_توبه فرمودند موجب انبساط و تحول عمیق معنوی و گشایش روحی در ایشان شدند، و امروز مناسب دیدم دستورالعمل ایشان برای #توبه را بیان کنم، چرا که به جهت وجوب توبه از گناهان برای همه مؤمنین، این دستور یک نفع عام و جنبه عمومی برای تمام سالکین دارد، و میتواند #راهگشای_سلوک قرار بگیرد.
🔸
⭕️ #دستورالعمل_توبه جناب استاد ثنائی :
🔻سالک با توجه و حال بکاء سه دعای زیر را #به_ترتیب بخواند ، و بعد انجامش تغییر حالت وجودش نشان از اثر آن است (حال حزن قدسی، یا فرح معنوی، یا آرامش قلبی، یا تپش قلب یافتن و...) :
(هر سه دعا در مفاتیح الجنان هست)
🌟 ۱. مناجات تائبین
اولین مناجات از مناجات خمس عشر امام زین العابدین علی بن الحسین (عليه السلام) :
" إِلَهِي أَلْبَسَتْنِي الْخَطَايَا ثَوْبَ مَذَلَّتِي، وَ جَلَّلَنِي التَّبَاعُدُ مِنْكَ لِبَاسَ مَسْكَنَتِي، ..." 👇
🌐 http://ahlolbait.com/doa/1566
🔸
🌟 ۲.دعای روز سوم شعبان از امام حسین (علیه السلام) :
" اللَّهُمَّ أَنْتَ مُتَعَالِي الْمَكَان، عَظِيمُ الْجَبَرُوت، شَدِيدُ الْمِحَالِ، غَنِيٌّ عَنِ الْخَلاَئِقِ، عَرِيضُ الْكِبْرِيَاءِ، ... " 👇
🌐 http://ahlolbait.com/doa/1790
🔸
🌟 ۳.قسمت آخر (بخش در سجده) دعای صباح از امیرالمؤمنین امام علی (علیه السلام)، #پنج_بار در حالت سجده و در زیر آسمان بخواند:
" اِلهى قَلْبى مَحْجُوبٌ، وَ نَفْسى مَعْيُوبٌ، وَ عَقْلى مَغْلُوبٌ، وَ هَواَّئى غالِبٌ، وَ طاعَتى قَليلٌ، وَ مَعْصِيَتى كَثيرٌ، وَ لِسانى مُقِرُّ بِالذُّنُوبِ، فَكَيْفَ حيلَتى، يا سَتّارَ الْعُيُوبِ وَ يا عَلاّمَ الْغُيُوبِ وَ يا كاشِفَ الْكُرُوبِ، اِغْفِرْ ذُنُوبى كُلَّها، بِحُرْمَةِ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، يا غَفّارُ يا غَفّارُ يا غَفّارُ، بِرَحْمَتِكَ يا اَرْحَمَ الرَّاحِمِين " 👇
🌐 http://ahlolbait.com/doa/1396
🌐 eitaa.com/salehi786/300 صوت (برای تکرار همراهش)
(پایان بیان استاد ثنائی)
🔸
✅ در پایان این هدیه، با سلام و صلوات به سيدالشهداء (علیه السلام)، از خدای رحمان پذیرش توبه مان را بحق امام حسین (علیه السلام) میطلبیم :
🙏" أَللَّهُمَّ صَلِّ وَسَلِّمْ وَ زِدْ وَبارِكْ عَلَى السَّيِّدِ الزَّاهِدِ ، وَالْإِمامِ الْعابِدِ ، اَلرَّاكِعِ السَّاجِدِ ، وَلِيِّ الْمَلِكِ الْماجِدِ ، وَقَتيلِ الْكافِرِ الْجاحِدِ ، زَيْنِ الْمَنابِرِ وَالْمَساجِدِ ، صاحِبِ الْمِحْنَةِ وَالْكَرْبِ وَالْبَلاءِ ، اَلْمَدْفُونِ بِأَرْضِ كَرْبَلاءَ ، سِبْطِ رَسُولِ الثَّقَلَيْنِ ، وَنُورِ الْعَيْنَيْنِ ، مَوْلانا وَمَوْلَى الْكَوْنَيْنِ ، اَلْإِمامِ بِالْحَقِّ أَبي عَبْدِ اللَّهِ الْحُسَيْنِ ( صَلَواتُ اللَّه وَسَلامُهُ عَلَيْهِ) .
اَلصَّلاةُ وَالسَّلامُ عَلَيْكَ يا أَباعَبْدِاللَّهِ ، يا حُسَيْنَ بْنَ عَلِيٍّ ، أَيُّهَا الشَّهيدُ يَابْنَ رَسُولِ اللَّهِ ، يَابْنَ أَميرِالْمُؤْمِنينَ ، يَابْنَ فاطِمَةَ الزَّهْراءِ ، يا سَيِّدَ شَبابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ ، يا حُجَّةَ اللَّهِ عَلى خَلْقِهِ ، يا سَيِّدَنا وَمَوْلانا إِنَّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِكَ إِلَى اللَّهِ ، وَقَدَّمْناكَ بَيْنَ يَدَيْ حاجاتِنا فِي الدُّنْيا وَالْآخِرَةِ ، يا وَجيهاً عِنْدَ اللَّهِ ، إِشْفَعْ لَنا عِنْدَ اللَّه." 👇
🌐 www.almonji.com/fa/node/2861
🌐 almonji.com/fa/node/4141 جریان دعا
صحیفه مهدیه، بخش هفتم، دعای خواجه نصیر
🌐 almonji.com/fa/node/2687
🔸
تبصره:
۱. برای سجده زیر آسمان، اگر آسمان اصلا مقدور نیست، کنار پنجره ای باز که آسمان معلوم باشد انجام شود.
۲. این دستورالعمل را در هر روز و زمانی میتوان انجام داد (و صرفا مختص روز سوم شعبان نیست).
🔸
@Salehy @Salehi786
سجدهی دعای صباح امیرالمؤمنین علی علیه السلام.mp3
166.4K
صوت قسمت #سجدهی دعای صباح👆
🔻برای خواندن #پنج_بار در حالت سجده و در زیر آسمان، کسانی که حفظ نیستند صوت را در حالت تکرارشونده اجرا کنند و همراه آن بخوانند :
🙏" اِلهى قَلْبى مَحْجُوبٌ، وَ نَفْسى مَعْيُوبٌ، وَ عَقْلى مَغْلُوبٌ، وَ هَواَّئى غالِبٌ، وَ طاعَتى قَليلٌ، وَ مَعْصِيَتى كَثيرٌ، وَ لِسانى مُقِرُّ بِالذُّنُوبِ، فَكَيْفَ حيلَتى، يا سَتّارَ الْعُيُوبِ وَ يا عَلاّمَ الْغُيُوبِ وَ يا كاشِفَ الْكُرُوبِ، اِغْفِرْ ذُنُوبى كُلَّها، بِحُرْمَةِ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، يا غَفّارُ يا غَفّارُ يا غَفّارُ، بِرَحْمَتِكَ يا اَرْحَمَ الرَّاحِمِين " 👇
🌐 http://ahlolbait.com/doa/1396
🔸
@Salehy
4_6046316515332982427.mp3
2.94M
🔸دعای #ناز و دعای #نیاز، دو راه دعا در مناجات شعبانیه 👆
🔻سخنان اخیر #علامه_جوادی_آملی (حفظه الله)، چهارشنبه ۶ فروردین ۹۹ (در استقبال ماه شعبان)
🔻درباره #مناجات_شعبانیه، و شرایط امروز جامعه در مقابله با #ویروس_کرونا، و دلهای شکسته از ذنوب و محرومیتها و خالی بودن حرمها
🙏 الهی إن اخذتنی بذنبی اخذتک بعفوک
الهی، اگر ما بد کردیم و مؤاخذه مان میکنی، ما هم به شما با زبان ناز میگوییم ما بدیم اما شما که خوبی و غفور و مهربانی چرا ما را نمیبخشی و عفوت را اخذ میکنیم
🔸 @Salehy
صالحی - ارتباط کاربران
⛱ #کانال_کاربران #پاسخ ۲۶👆💬 🔻 سلام و رحمت خدا بر شما 🔸نماز شب را با توجه بخوانید ⚠️ولو سحر بیدار نش
بسم الله
⛱ #کانال_کاربران
🔸 تکمله #پاسخ ۲۶ 👆
⭕️ در ارائه توصیه ای از اساتید سلوک در نحوه خلوص توحیدی یافتن با کمک توجهات ولایی در نیت نماز شب، پیشتر مطلبی ذکر شد👇
🌐 https://eitaa.com/salehi786/105
(با تاکید بر عدم بازنشر برای افرادی که تشنگی معنوی و آمادگی ندارند).
🔸
🔻 امروز جمعه ١۵ فروردین ۱۳۹۹، ۹ شعبان ۱۴۴۱، هنگام ارائه همان توصیه به یکی از مخاطبین، برای توجه ولایی و اتحاد نوری یافتن با حقیقت #نور_خالص_توحیدی اهل بیت علیهم السلام، در نماز شب، در تکمله آن مطالبی بیان شد که با همان تاکید بر عدم بازنشر بر غیراهلش، در ادامه تکمله را قرار میدهیم 👇
🌐 https://eitaa.com/salehi786/303
04.1- نیت نماز شب از مقام حجاب محمّدیین با توجه توحیدی خالص برای خدا - ۹ شعبان ۱۴۴۱ - ۱۵ فروردین ۹۹ - ارسالی به خاص الخاص .mp3
8.64M
⛱ #کانال_کاربران
🔸 تکمله #پاسخ ۲۶👆
💬 #سوال 👇
eitaa.com/salehi786/103
📌نکات اولیه قبلی👇
🌐 eitaa.com/salehi786/105
🔸
🙏مخصوص شما اهل مراقبه الهی👆
🔸 نیت ولایی نماز شب از مقام حجاب محمّدیین (علیهم السلام)، برای یافتن #توجه_توحیدی_خالص به خدای سبحان
- جمعه ۹ شعبان ۱۴۴۱ - ۱۵ فروردین ۹۹
👌توصیه ای از اساتید سلوک بر دستورالعمل خاصی از نحوه خواندن نماز شب در اظهار عبودیتِ خالصِ ولایی، به خدای عزیز علیّ عظیم
🔸
🔸قال الرضا (علیه السلام) :
⚡ وَ اِنْوِ عِنْدَ اِفْتِتَاحِ اَلصَّلاَةِ ذِكْرَ اَللَّهِ وَ ذِكْرَ رَسُولِ اَللَّهِ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ)
💥 وَ اِجْعَلْ وَاحِداً مِنَ اَلْأَئِمَّةِ نُصْبَ عَيْنَيْكَ
hadith.inoor.ir/hadith/274643
hadith.inoor.ir/hadith/480746
🔸
⚠️لطفاً این صوت در جایی بازنشر نشود.
چون تا تشنگی و عطش معنویت در کسی نباشد که دنبال معنویت باشد، شنیدن این مطالب بیشتر موجب خسرانش میشود، که بشنود و اعتنا نکند. لذا بازنشر آن موجب آسیب به بعضی افراد میشود.
ارسال آن در کانال کاربران هم، به تقاضای مخاطبین برای آرشیو پاسخها، و ارسال پاسخهای آرشیوی در مواقع لزوم به مخاطبین دارای سوال مشابه و دارای انگیزه و همت است که تشنگی دارند و قدر تقرب الهی را میدانند.
🔸
در ماه شعبان رسول خدا (صلی الله علیه و آله)، شعاع نور الهی ایشان شویم، با ذکر استغفار، و اخلاص در نماز شب، و احساس نماز خواندن در حضور و نور ایشان برای عبودیت خدای سبحان
🔻 جمعه ۹ شعبان ۱۴۴۱
🔸
@Salehi786
⛱ #کانال_کاربران ۳۴ 💬
🔻 #سوال: سلام. توضیحی درباره بیان مرحوم علامه طباطبایی در قواعد تفسیری (المیزان ج۱ ص۲۶۰)
🔸پاسخ 👇بیان دوقاعده تفسیری
🌐 eitaa.com/salehi786/305
بسم الله
شرح بیان #علامه_طباطبایی
#دو_قاعده_تفسیری از #تفسیر_المیزان
#قاعده_عرفانی مطابق حقیقت اشراقی قرآن
🔸
🔸 نگاهِ «توحیدی-تشکیکیِ» علامه، به «آیهها»
(ارتباطِ عبارتی، کلیدِ معنایی، تفسیر قرآن به قرآن)؛ مبنای تشکیلِ «مدل آیاتِ مرتبط»
🔻 علامه طباطبایی (رحمةالله علیه) از یک طرف، به نحوی با ارجاع معانی همه¬ی آیات قرآن به «آیات توحیدی» یا همان «غرر آیات»، مبدأ و مقصد شناخت تمام معارف قرآن را «توحیدِ خداوند سبحان» می¬داند، که این به نحوی همان منتهی شدنِ همهی امور به توحید است که فرمود «إِلَيْهِ يُرْجَعُ الْأَمْرُ كُلُّه»، «همهی امور بهسوی خدا رجوع میکند» (هود، ۱۲۳). ولذا در مجموع، «غرضِ کلّ آیات و سُوَرِ الهی» به نحوی «هدایت به توحید» است.
🔻بر همین مبنا، علامه میفرمایند: «فالآيات القرآنية .. تعتمد على حقيقة واحدة هي الأصل و تلك فروعه، و هي الأساس الذي بني عليه بنيان الدين و هو توحيده تعالى»، «تمام آیات قرآنی، بر یک حقیقتِ واحد تکیه دارند که آن حقیقت اصل است و آیاتِ قرآن فرعِ آن اصل هستند، که آن اساسِ دین است، و آن همان «توحید خداوندمتعال» میباشد» (المیزان، ج۱۰ ص١٣۵).
🔻ازطرف دیگر، ایشان در تفسیر قرآن، آیات را دارای «درجات و مراتبِ تشکیکی» میدانند، که (طبق قواعد قرآنی) اولا برخی «آیاتِ متشابهات» هستند و در درجاتِ معناییِ نازله با معانی و مصادیقِ بشری مشابه هستند، و برخی آیات در درجاتِ معناییِ عالیه که «ظهور شدیدتری در توحید» دارند، و متشابهات با آنها «معنای صحیحِ توحیدی» پیدا میکنند، و به آنها «آیاتِ محکمات» میگویند، و از میانِ همین آیاتِ محکم نیز برخی آیات، «نفوذِ شدیدتر» و «پهنه¬ی وسیعتری» از آیاتِ دیگر را «معنایِ دقیقِ توحیدی» میبخشند که آنها «قلّه¬ها و غررِ آیاتِ قرآن» میباشند [1].
🔸علامه طباطبایی (رحمةالله علیه)، در ضمنِ این نگاهِ «توحیدی-تشکیکی» که برخی آیات را «کلیدِ معنایی» برای آیاتِ دیگر میداند، همچنین به یک «ارتباطِ عبارتی» و «اشتراکِ معنایی» در میانِ «بخشهای درونیِ آیات» نیز اشاره میکنند، که مجموعاً این «قواعدِ قرآن به قرآن» مبنای تشکیلِ «مدل آیات مرتبط» در تفسیر المیزان قرار میگیرند.
🔸علامه طباطبایی (رحمةالله علیه) «ارتباط عبارتیِ بخشهای درونیِ آیات» را تحتِ «یک اصلِ تفسیری» (مأخوذه از روش اهل البیت علیهم السلام) بیان میکنند، که از آن اصلِ تفسیری نیز «دوقاعده¬ی¬ تفسیری» را بدست میآورند.
🔻قاعده¬ی اوّل، «ظهورِ تشکیکیِ عبارات» در تشکیلِ هر آیه است، که از ابتدای هر آیه، «عباراتِ معنادارِ درونِ آیه» مرحله به مرحله تکمیل شده، و از یک «معانیِ عامّ» (با حقیقت و حُکمی ثابت) آغاز شده، و سپس در ادامهی آیه، با آمدنِ قیود و اختصاصاتِ بعدیاش (که قیودِ محدود کننده اند)، به «تخصیصِ آن معانیِ عام، در یک مواردِ خاص» میرسند.
🔻و قاعده¬ی دوّم اینکه، وقتی درونِ «دو قصّه»، «دو سیاقِ معنایی» یا «دو آیه»، یک «عبارت» بصورت «شبیه یا عینِ هم» تکرار شود، این نشان می¬دهد که آن «دو قصّه»، «دو سیاق» یا «دو آیه»، به جهتِ آن «قسمتِ مشترک» نسبت به همدیگر «یک مرجع» و «مبدئیّتِ واحد» دارند، که هر کدام «به وجهی» نازلهای از آن «حقیقتِ واحد» میباشند.
🔸
🔸 علامه طباطبایی (رحمةالله علیه) پیرامون آن «اصل تفسیری» و این «دوقاعده» مینویسند:
⭕️ «و اعلم أنك إذا تصفحت أخبار أئمة أهل البيت حق التصفح، في موارد العام و الخاص و المطلق و المقيد من القرآن وجدتها كثيرا ما تستفيد من العام حكما، و من الخاص أعني العام مع المخصص حكما آخر، فمن العام مثلا الاستحباب كما هو الغالب و من الخاص الوجوب، و كذلك الحال في الكراهة و الحرمة، و على هذا القياس. و هذا أحد أصول مفاتيح التفسير في الأخبار المنقولة عنهم، و عليه مدار جم غفير من أحاديثهم.
و من هنا يمكنك أن تستخرج منها في المعارف القرآنية قاعدتين.
(المیزان، ج۱ ص۲۶۰).
🔻اين را هم بايد دانست كه اگر آن طور كه بايد و شايد اخبار ائمه اهل بيت را در مورد عام و خاص و مطلق و مقيد قرآن دقيقا مورد مطالعه قرار دهيم، به موارد بسيارى بر خواهيم خورد كه از عام آن يك قسم حكم استفاده مىشود و از همان عام بضميمه مخصّصش حكمى ديگر استفاده میشود، مثلا از عام آن در غالب موارد، استحباب و از خاصش، وجوب فهميده میشود، و همچنين آنجا كه دليل نهى دارد از عامش كراهت و از خاصش حرمت و همچنين از مطلق قرآن حكمى و از مقيدش حكمى ديگر استفاده میشود، و اين خود يكى از كليدهاى اصلى تفسير در اخباريست كه از آن حضرات نقل شده و مدار عده بیشمارى از احاديث آن بزرگواران بر همين معنا است، و با در نظر داشتن آن، شما خواننده میتوانى در معارف قرآنى دو قاعده استخراج كنى.
🔸
💎 ادامه 👇 👇 👇
⭕ إحداهما [القاعدتین]: أن كل جملة وحدها، و هي مع كل قيد من قيودها تحكي عن حقيقة ثابتة من الحقائق أو حكم ثابت من الأحكام، كقوله تعالى: «قل الله ثم ذرهم في خوضهم يلعبون» (الأنعام،۹۱)، ففيه معان أربع:
الأول: قل الله،
و الثاني: قل الله ثم ذرهم،
و الثالث: قل الله ثم ذرهم في خوضهم،
و الرابع: قل الله ثم ذرهم في خوضهم يلعبون.
و اعتبر نظير ذلك في كل ما يمكن»
(المیزان، ج۱ ص۲۶۰).
«[علی هذا القاعدة] جميع التقادير من التركيبات الممكنة في كلامه تعالى حجة يحتج بها».
(المیزان، ج۱۰ ص۱۰۰).
🔻قاعدهی اول اينكه، هر جمله از جملات قرآنى به تنهايى حقيقتى را میفهماند و با هر يك از قيودى كه دارد، از حقيقتى ديگر خبر میدهد، حقيقتى ثابت و لا يتغير و يا حكمى ثابت از احكام را، مانند آيه شريفه: (قل الله ثم ذرهم في خوضهم يلعبون) كه چهار معنا از آن استفاده مي¬شود:
معناى اول از جمله: (قل الله)
و معناى دوم از جمله: (قل الله ثم ذرهم)،
و معناى سوم از جمله (قل الله ثم ذرهم في خوضهم)،
و معناى چهارم از جملات (قل الله ثم ذرهم في خوضهم يلعبون) كه تفصيل آن در تفسير خود آيه میآيد انشاء الله، و شما میتوانيد نظير اين جريان را تا آنجا كه ممكن است (همه جای قرآن) دارای اعتبار بدانید.
[پس طبق این قاعده]، از تركيباتِ كلام الهى، هر احتمالى كه به ذهن برسد، حجّتى است كه به آن احتجاج میشود.
🔸
⭕️ «والقاعدة الثانية: أن القصتين أو المعنيين إذا اشتركا في جملة أو نحوها، فهما راجعان إلى مرجع واحد ]بنحوٍ[. و هذان سرّان تحتهما أسرار و الله الهادي».
(المیزان، ج۱ ص۲۶۰)
🔻قاعده¬ی دوم اينكه، اگر ديديم دو قصه و يا دو معنا در يك جمله اى شركت دارند، و آن جمله در هر دو قصه آمده و يا معنا و عبارت ديگرى در هر دو ذكر شده، میفهميم كه اين دو قصه و دو معنا، متّصل به يك حقیقت و مرجع است.
این قواعد، «دو سِرّ» از «اسرارِ قرآن» است که در ذیل آنها اسرار دیگری نهفته است، و خدا راهنما است.
(ترجمه المیزان، ج۱ ص۳۹۲، و ج۱۰ ص١۴۵)
(پایان متن علامه)
🔸
🔸 بر این مبنا، چون هر آیه «نازلهی یک حقیقت» است، لذا هر قسمتِ معنادارِ آیه، ناظر به حقیقتی میباشد.
🔻پس اگر «دو آیه باهم» قسمتی مشترک داشتند، یا در «یک آیه» جزء جزئش «قابلِ معنا» بود، آن «قسمتِ مشترک» و «جزء معنادار» ناظر به «حقیقتی واحد» هستند. یعنی، ترتیبِ آمدنِ کلمات صرفاً برای ساخته شدنِ یک جمله نیست، بلکه یک «تنزّل» است که از «وحدتِ حقیقتی محفوظ» دارد «تجلّی» میکند، و هر «عبارتِ معنادار» مرتبهای از آن حقیقت است که اگر «مُعارضِ عقلی یا نقلی» نداشته باشد، «قابل احتجاج» است. و لذا «مطالب مشترک در لفظ یا در معنا» مابینِ «دو سیاق» یا «دو آیه»، «دو مرتبهاند» از «یک واقعیّت» -که «یک حقیقتِ محفوظ» است-، و از آن نازل شده¬اند. پس هرکدام از آن «مراتبِ متّصل به یک حقیقت» می¬توانند «به وجهی» پرده از معنای دیگری بردارد، و این قاعده بعنوان یکی از مبانیِ «تفسیر قرآن به قرآن» قرار میگیرد. [ 2 ]
🔸
🔸علامه (رحمةالله علیه) میفرمایند که این دو قاعده از «اسرارِ قرآن» است و در ذیل آنها نیز اسراری نهفته است (از جمله اسراری عرفانی که یک عنوان آن در ادامه میآید).
🔻 این قواعد نشان میدهد که قرآن نازلهای از «حقیقتِ واحده» است، که خداوندمتعال احاطهی کامل در بیانِ آن دارد، و هرگز در بیان آیات، به جهتِ غفلت یا نسیان، چیزی را تکرار نکرده (نعوذ بالله)، بلکه هر تکراری، در یک حُکم خاص یا حقیقتی، «مدخلیّت و اثر» دارد. [ 3 ]
🔸
🔸همچنین این حقیقت (عدم تکرار بی اثر) در «اشراقِ وحی قرآن» مطابق قواعدِ عرفانِ اسلامی است، که در #قاعده_عرفانی میفرمایند: «لا تكرارَ فى التّجلّى»، یعنی، «در تجلّیِ حقایقِ اشراقی، تکرار نیست»؛ فلذا در تجلی قرآن نیز، هیچ آیه و عبارتی در اشراقِ وحیانی، تکراری نیست.
🔸امامِ به حق ناطق، حضرت صادق (علیه السلام) پیرامون «تجلّیِ اشراقیِ خداوندمتعال با کلامش در قرآن کریم» میفرمایند: «لَقَدْ تَجَلَّى اللَّهُ لِعِبَادِهِ فِي كَلَامِهِ، وَ لَكِنْ لَا يُبْصِرُون»، «همانا خداوند در کلامش برای بندگانش تجلّی کرده است، ولی [افسوسکه] آنان نمیبینند!»
(مفتاح الفلاح؛ شیخ بهایی؛ ص۳۷۲)؛
💎 ادامه 👇👇👇