18.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞🎥
انعکاس خبر حضور پرشور ۱۵۰۰ نفری معتکفین شهرستان های #خواف و #تایباد در شبکه استانی خراسان رضوی .
از این جمعیت ۱۰۰۰نفر آنها نو+جوانه هایی بودند که امسال در این مراسم پر فیض اعتکاف شرکت می کردند.
📡 پخش زنده :صدا و سیمای استان خراسان رضوی .
•┈┈••••✾••✾•••┈┈•.
صالحین خراسان رضوی
✅ @salehin_razavi
🖼 یک جای خوب در حاشیه شهر
پوسترهای مراسم اعتکاف امسال رو که نگاه میکرد، دنبال یه آدرس بود...
خیلی دلش میخواست جایی معتکف بشه که حاج آقای نظافت هست...
بالاخره آدرس رو پیدا کرد، مسجد حسین بن علی علیهالسلام در حاشیه شهر امام مهربانیها! #مشهد... حجةالاسلام والمسلمین محمدجواد نظافت استاد شبکه تربیتی صالحین هم اونجا معتکف بود.
خودش رو رسوند به مراسم، هم برای اعتکاف و هم برای تهیه خبر...
در بدو ورود حضور انبوه نو+جوانهها که از سراسر مشهد اومده بودن نظرش رو جلب کرد.
همه دور استاد بودن، اغلب تجربه اولشون نبود و به عشق آقای نظافت اومده بودن تا این سه روز ظرف دلشون رو پر از جرعه ناب کنند؛ استاد هم با روی گشاده و دست نوازش از دهه نودیها که هنوز به سن تکلیف نرسیده بودند به گرمی استقبال میکرد.
تصمیم گرفت این جمع زیبای در حال صرف #مثبت_ویتامین رو به تصویر بکشه. به سختی همه رو جمع کرد و چند تا شات زد تا دوربین بهترین تصویر از "همقدم تا آسمان" رو به یادگار ثبت کنه...
#وَ_ما_یَسطُرون
#خراسان_رضوی
🆔 ••✾@peickesaba✾••
••✾پاتوقِصالحینِبصیرِایران✾••
هدایت شده از پیک صبا
26.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 صندلی داغ برای گل پسرای قبراق
برای تهیه روایت صالحینیهای معتکف، سری به نو+جوانههای مسجد النبیﷺ شهرستان #بجستان زدیم تا حال و هوای آنان را به تصویر بکشیم.
بهترین گزینه، روایت خودشان بود از فضایی که تجربهاش میکردند...
#کارخوب
#خراسان_رضوی
🆔 ••✾@peickesaba✾••
••✾پاتوقِصالحینِبصیرِایران✾••
اندیشکده صالحین استان با همکاری موسسه حبل المتین هدایت برگزار میکند:
دوره آموزشی کلام راهگشا
شرح کتاب شریف نهجالبلاغه
🎙حجت السلام و المسلمین استاد نظافت
🔸ویژه استادیاران و سرمربیان خواهر استان خراسان رضوی (حضوری)
📡 پخش زنده : یکشنبهها ساعت ۸:۳۰ صبح
در همین کانال
•┈┈••••✾••✾•••┈┈•.
صالحین خراسان رضوی
✅ @salehin_razavi
#پرسمان
سوال اول: گاهی موردی دیده می شود دانش آموز درسنین بین ۷ تا ۹ سال به شکل کامل نسبت به امور مذهبی مثل (هیئت، قرآن، مداحی، نماز و ...) مخالفت دارد و به هر شکلی اجازه توضیح نمی دهد ومسخره می کند و کلاس وبحث را به سمت خودش می کشد چگونه عمل کنیم؟
سوال دوم؛ اگر دانش آموزی به جهت تفکرات ورفتار خانواده، ضد امام و رهبری باشد و با رفتار های هیجان انگیز مثل پاره کردن عکس امام و یا بد گفتاری و بد رفتاری به این اشخاص، اعتراضش را نشان دهد؛ چگونه عمل شود؟
استاد پاسخ می دهد : 👇👇👇
🖊پاسخ :
نوجوانانی که این گونه عمل میکنند و ممکن است جمع را نیز به هم بریزند ابتدا باید برنامه ای برای آن ها ایجاد کرد تا تذکری برای اینها باشد و شرائطی ایجاد شود که آنها پایبند این حرف ما شوند و با جمع همراهی کنند. افراد ویژگی های مختلف و شرائط خاص خود را دارند؛ اما چند مورد به صورت عمومی بیان می کنیم
در مرحله اول چند کار صورت گیرد :
1-برنامه فوق العاده جذاب و ویژه تعریف کنید و وعده ی اجرای آن را بدهید و بسیار آن برنامه را تبلیغ کنید و این برنامه جوری باشد که برای بچه ها خیلی جذاب است مثلا یک پارکی که برای بچه ها معمولا جذاب است را هماهنگ کنید . و بعد چنین افرادی را از شرکت در برنامه محروم کنید و کاری کنید تا متوجه شوند که دلیل شرکت نکردن آنها چیست.و جوری برنامه ریزی کنید تا متوجه شوند که اثر کارهای مخربی که در کلاس انجام دادند باعث شده تا از این برنامه محروم شوند
در این صورت این فرد احساس کند که واقعا برای او سنگین است که محروم شده است. این آثار و تبعاتی نیز دارد که علاج آن را عرض خواهم کرد
2- افراد را تشویق کنید و او را مشمول تشویق قرار ندهید؛ زیرا که یکی از بهترین راههای تنبیه افراد متخلف، تشویق افراد متخلق است
3- به دیگران مسئولیت بدهید و او را از این مسئولیت ها محروم کنید
نکاتی که عرض کردم از آن باب است که گاهی افراد برای اینکه مسئله یک فردی را حل کنند، شروع می کنند با خود آن فرد دست و پنجه نرم کردن، با او حرف زدن، گیر دادن و تندی کردن. خیلی از اوقات شما مسئله فرد را با کاری که با جمع می کنید، حل می کنید. حواس شما هست که تحت تاثیر اتفاقی که در جمع رقم می زنید، می خواهید فرد متنبه شده ومتوجه این برخورد شما شود.. علاوه بر اینکه برای جمع فوائد بسیاری دارد و به گونه ای عمل نکردید که ذهنتان مشغول یک نفر شود و از جمع غافل شوید. این بدترین حالت تربیتی برای مربی است که چند نفر مشکل دار در گروه، عمده ی انرژی مربی را بگیرند و وی را از جمع غافل کنند. شما باید با اقدامات و حرکتهایی که برای جمع طراحی می کنید موجبات تنبه و بیداری و توجه افراد خاطی را فراهم کنید
خود شما می توانید به تناسب مخاطب از این قبیل اقدامات طراحی و پیاده سازی کنید
در مرحله دوم اگر زمینه اتصال و جبران در فرد به وجود آمد در حدی که حرفی را گوش کند ( اینکه حرفی را تبعیت کند به معنای قانع شدن و همراه شدن و شبهه نداشتن وی نیست بلکه به معنای این است که اگر حرفی میزنید می شنود و دل میدهد) شروع می کنید به کشف قابلیت ها و استعدادهای این فرد زیرا که معمولا این افراد قابلیتهای خوبی دارند. این جسارتی که دارند و مخالفتی که میکنند نشانه شجاعت آنهاست که از آن اشتباه استفاده میکنند. اگر مربی همین بُعد را جهت دهد و میدان درستی را برای میدانداریِ این افراد ایجاد کند، مسئله این افراد تا حدود بسیاری حل می شود
و در آخر محبت ویژه ای به آنان کنید تا خلاً مرحله قبل جبران شود؛ مثلا مسئولیتی دهید که در آن قابلیتها و استعدادهایشان بروز کند. با توجه به سنی که فرمودید، این بچه در انتهای دوره کرامت بخشی و در ابتدای دوره تبعیت است؛ لذا باید عزت و کرامت وی را بازسازی کرد تا این مقدمه ای باشد برای تبعیت ایشان.
•┈┈••••✾••✾•••┈┈•.
صالحین خراسان رضوی
✅ @salehin_razavi
May 11