eitaa logo
صالحین خراسان رضوی
1.5هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
2.7هزار ویدیو
241 فایل
شجره طیبه صالحين خراسان رضوی امام خميني(ره): #تربيت انسان از #حكومت و #انقلاب هم مهمتر است.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارسال شده از سروش+: ⭕چند برای یک مسئول تشکل(گروه): 📌 با باشد : یک وظیفه ی رهبر تشکل(یا مربی) ، این است که علاوه بر بودن در مسایل اخلاقی ، در وجود خود ، یک خود وجودی بیدار ایجاد کند تا نسبت به خود و رسیدگی نسبت به خود، در طول مدت مدیریت تشکل یا گروه ، به خود هشدار دهد. خلاصه تر می توان گفت که ، بایستی رفتار عملی خود را رسیدگی کند تا مبادا دچار گردد. 📌 خود را نسبت به سطح اعضا تشکل یا گروه مسئول بداند. نباید اعضا گروه از نظر سطح و به حال خود رها شوند. 📌 نسبت به نوع رابطه خود با اعضا یا رابطه بین اعضا بی تفاوت نباشد. همیشه تنظیم کننده سیاست ها و جنس رابطه ها در مجموعه خود باشد و برای داشتن یک مجموعه در تشکل و مجموعه ، تمام تلاش خود را انجام دهد. 📌 را تعطیل یا کمرنگ کند: از جمله آفت های موجود در گروه ها و تشکل های مذهبی ، انجام امور با ابزار رفاقت است . البته این ابزار شاید در ابتدای راه پاسخگو و حلال مشکلات باشد اما با ایجاد ساختار و ضوابط اجرایی در مجموعه ، بایستی کمرنگ تر شود . رهبر گروه در صورت تکیه بر این ابزار بایستی منتظر های آن باشد ، از جمله بی انگیزه شده سایر اعضا ، ایجاد ساختاری در مجموعه ، فراموش شدن اهداف تشکل ، شخص محور شدن مجموعه ، طرفداری و و... لذا اگر به ناچار یک رهبر گروه در آغاز راه از این ابزار استفاده می کند ، بایستی به تدریج با تعریف و ، از این ابزار کمتر استفاده نماید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارسال شده از سروش+: ⭕خود فراموشی؛آفت مربی گری یک استاد دانشگاه می‌گفت: یک بار داشتم برگه‌های امتحان را تصحیح می‌کردم. به برگه‌ای رسیدم که نام و نام خانوادگی نداشت. با خودم گفتم ایرادی ندارد. بعید است که بیش از یک برگه نام نداشته باشد. از تطابق برگه‌ها با لیست دانشجویان صاحبش را پیدا می‌کنم. تصحیح کردم و ۱۷.۵ گرفت. احساس کردم زیاد است. کمتر پیش می‌آید کسی از من این نمره را بگیرد. دوباره تصحیح کردم ۱۵ گرفت. برگه‌ها تمام شد. با لیست دانشجویان تطابق دادم اما هیچ دانشجویی نمانده بود. تازه فهمیدم کلید آزمون را که خودم نوشته بودم تصحیح کردم. آری، اغلب ما نسبت به دیگران سخت‌گیرتر هستیم تا نسبت به خودمان و بعضى وقت‌ها اگر خودمان را تصحيح كنيم مي‌بينيم به آن خوبي كه فكر مي‌كنيم، نیستیم. از بزرگترین یا نه به جرات بگویم بزرگترین آفت معلمی و گری خود فراموشی است. ما با قواعد و روش هایی متربی را می سنجیم که خود مربی در آن نمره نمی آورد❗
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارسال شده از سروش+: ⭕ایده شهادت جوارح یکی از ایده ها و طرح های اجرایی در حلقه های نوجوانان اینه که طبق اون روایت و آیه قرآن که میفرماید: اعضا و جوارح بدن شهادت میدن در روز قیامت؛ هر هفته یکی دو عضو رو مشخص کنیم تا بچه ها کارهای خوبی رو که اون عضو میتونه انجام بده رو بنویسن... خوبیش اینه که: بچه ها به فکر فرو میرن؛ قدرت مشورت پیدا می کنن؛ متوجه میشن که چه کارهای خوبی با اون عضو میشه انجام داد. البته باید توجه داشت که کارهای خوب رو فقط به رفتن به هیات و مسجد معطوف نکنیم و مثلا ورزش...کمک کردن...صدقه دادن...احترام به والدین و بزرگ تر...درس خوندن و و و ... رو هم در نظر بگیریم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارسال شده از سروش+: مربی باهوش مربی باهوش به جای ایجاد "رقابت بین متربیان" و سوق دادن آنان به تلاش در جهت "موفقیت فردی" آنان را به "موفقیت گروهی" سوق می دهد. یعنی کمک می کند تا آنان در گروه، نقش موثر خود را بیابند تا بتوانند به هدفی خوب دست پیدا کنند. آینده از آن کسانی است که می توانند نقش موثری در جمع بازی کنند نه آدمهای فردگرا و خود محور .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارسال شده از سروش+: ⭕كليدهای تربیتی قوی تر، کار آمدتر و اثرگذارتر از تشویق های زبانی ""ایجاد بستری سالم برای بروز توانمندیهای متربی"" است. این کار ضمن تشویق و ایجاد حسی خوش آیند، باعث "تثبیت آن توانمندها"، "تقویت خودباوری"و حتی گاه "اصلاح نقاط ضعف" او می شود. مثلا برای بچه هایی که هنرمندند شرایطی برای استفاده از هنرشان مهیا کنید و ... راستی آیا شما میتوانید نمونه ای از این بستر سازی ها ذکر کنید و برایمان ارسال کنید؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارسال شده از سروش+: ⭕خروجی نظام تربیتی شما چیست؟ شما بعد از یک دوره چهار پنج ساله ی تربیت نوجوان از وی چه انتظاری دارید❔ به عبارت دیگر خروجی نظام تربیتی شما چیست❔ آیا پس از چند سال تعلیم و تربیت، خدای عالم، محبوب متربی شما خواهد شد❔ اگر "آری" درود بر شما. لطفا این تجربه را به ما و دیگران هم انتقال دهید. و اگر "نه" چاره ای باید اندیشید.🤔🤔 قرآن کریم می فرماید: والدین امنوا اَشَدُّ حُبَّالله و کسانی که ایمان آوردند خداوند را شدیدتر دوست می دارند. متاسفانه این حب الله از حلقه های مفقوده تربیت دینی ما شده است. بسیار دیده می شود که شاگردان ما پس از سالها شاگردی، حس خاصی نسبت به خداوند مهربان ندارند... انبوهی از اطلاعات و نکات ریز را مطلعند و به واجبات و محرمات واقف و حتی عاملند؛ اما متاسفانه خدا دوست نشده اند... بزرگترین گوهر عالم معرفه الله است و محبت خدا نتیجه این معرفت و روح دین. اما از این گوهر کم بهره ایم و کم بهره اند. راستی این غفلت از چیست و از کجاست❓ شاید هم به خاطر متروک بودن این محبت در بین ما اولیاء و مربیان است که شاگرانمان این چنین اند. الهی هَب لیَ الانسَ بک خدایا انس به خودت را ارزانیم دار.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارسال شده از سروش+: ⬛️ اگر تشکیلاتی نبودی، جلو نیا! 🔸 ولایت‌مداران عزیز! خواستی شعار ولایی بدهی، اگر تشکیلاتی نبودی جلو نیا؛ همان عقب بایست! تو فقط به درد کارهای توده‌ای می‌خوری و بیش از آن نمی‌توانی گره باز بکنی! باید کار تشکیلاتی بلد باشی تا بتوانی با هم‌کیشان خودت تعامل کنی، تقویت کنی و حرکت را جلو ببری! نه اینکه مثل بعضی‌ها، دو روز با هم کار می‌کنند و بعد منشعب می‌شوند و نمی‌توانند با همدیگر کار کنند. (استاد علیرضا پناهیان)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارسال شده از سروش+: ⭕مربی موفق ➕به کارت ایمان داشته باش کسی که می‌خواهد باشد یک ویژگی‌هایی می طلبه اول این که خودش به کار خودش باور داشته باشد، ایمان داشته باشد به کار خود. مثلاً بداند وقتی روی من وقت می‌گذارد روی من موثر است و تغییر پیدا می‌کنم اگر فرض کنید که این شخص فکر کند که همه چیز وراثتی است یا محیط است که انسان را می‌سازد و هیچ اختیار و انتخابی برای فرد نیست پس بی خودی چه می‌خواهد بکند. هر کاری انجام دهد لغو است. بنابراین اول باید ایمان داشته باشد باور داشته باشد به این که کاری را که دارد انجام می‌دهد و می‌خواهد انجام دهد مفید و شدنی است و معنا دارد. یک آیه از قرآن می‌خوانم: آمَنَ الرَّسُولُ به ما أُنزِلَ إِلَیْهِ مِن رَّبِّهِ وَالْمُؤْمِنُونَ کُلٌّ آمَنَ بِاللّهِ پیامبر ایمان دارد به آن کتابی که برایش نازل شده یعنی به وحی خدا اول خودش ایمان دارد تا من و شما را به وحی دعوت می‌کند اگر ایمان نداشتند شدنی نبود. اگر مربی باور داشته باشد که همه چیز دنیا وراثتی است و یا محیط و طبیعت است که انسان را می‌سازد و چیزی به نام اختیار و انتخاب برای انسان وجود خارجی ندارد، چگونه می‌تواند برای هدایت مربی، گام بردارد!؟ مربی، در این حالت، دست به هر کاری بزند، لغو است. زمانی که مربی، به عملی که می‌خواهد انجام دهد، ایمان و باور داشته باشد، تربیت معنا پیدا می‌کند. پیامبر (ص)، ابتدا به وحی خداوند ایمان داشت که توانست مردم را به سوی او فراخواند. والسلام علیکم و رحمه‌الله حجة الاسلام آقاتهرانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارسال شده از سروش+: ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃 ﷽ 🍃🍂🌺🍃 🌺 پیام تقدیر بسیج دردنیابی نظیراست, این اندیشه الهی امام که مسبب تأسیس بسیج شد برگرفته از تفکرانبیاء ورسولان الهی است که درطول تاریخ برای حفظ توحید وعدالت کوشیدند و تمام عمرمبارک را صرف حراست و حفاظت از ارزشهای الهی کردند . امروز دشمن بزرگترین مانع فرو پاشی انقلاب اسلامی را تفکر ولایی و بسیجی می داندکه ریشه درمکتب عاشورا دارد . بنابراین افتخار کنیم که در زمره بسیجیان قرار بگیریم و رهرو واقعی آن پیر سفرکرده تا ظهور حجت خداباشیم انشاءلله . بدینوسیله جا دارد از تمامی مدیران تعلیم وتربیت و بسیجیان عزیز که مجدانه برنامه های بسیار خوبی در هفته مبارک بسیج اجرا کردند صمیمانه تشکر نمایم. امیداست روز به روز با ابتکارات و نوآوریهای جدید شاهد پویایی و تحرک شجره طیبه صالحین استان باشیم. انشاءالله حمیدحمیدی فر معاونت تعلیم وتربیت بسیج 🌺 🍃🍂🌺🍃 🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
ارسال شده از سروش+: ⭕چند برای یک مسئول تشکل(گروه): 📌 با باشد : یک وظیفه ی رهبر تشکل(یا مربی) ، این است که علاوه بر بودن در مسایل اخلاقی ، در وجود خود ، یک خود وجودی بیدار ایجاد کند تا نسبت به خود و رسیدگی نسبت به خود، در طول مدت مدیریت تشکل یا گروه ، به خود هشدار دهد. خلاصه تر می توان گفت که ، بایستی رفتار عملی خود را رسیدگی کند تا مبادا دچار گردد. 📌 خود را نسبت به سطح اعضا تشکل یا گروه مسئول بداند. نباید اعضا گروه از نظر سطح و به حال خود رها شوند. 📌 نسبت به نوع رابطه خود با اعضا یا رابطه بین اعضا بی تفاوت نباشد. همیشه تنظیم کننده سیاست ها و جنس رابطه ها در مجموعه خود باشد و برای داشتن یک مجموعه در تشکل و مجموعه ، تمام تلاش خود را انجام دهد. 📌 را تعطیل یا کمرنگ کند: از جمله آفت های موجود در گروه ها و تشکل های مذهبی ، انجام امور با ابزار رفاقت است . البته این ابزار شاید در ابتدای راه پاسخگو و حلال مشکلات باشد اما با ایجاد ساختار و ضوابط اجرایی در مجموعه ، بایستی کمرنگ تر شود . رهبر گروه در صورت تکیه بر این ابزار بایستی منتظر های آن باشد ، از جمله بی انگیزه شده سایر اعضا ، ایجاد ساختاری در مجموعه ، فراموش شدن اهداف تشکل ، شخص محور شدن مجموعه ، طرفداری و و... لذا اگر به ناچار یک رهبر گروه در آغاز راه از این ابزار استفاده می کند ، بایستی به تدریج با تعریف و ، از این ابزار کمتر استفاده نماید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارسال شده از سروش+: ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃 ﷽ 🍃🍂🌺🍃 🌺 پیام تقدیر بسیج دردنیابی نظیراست, این اندیشه الهی امام که مسبب تأسیس بسیج شد برگرفته از تفکرانبیاء ورسولان الهی است که درطول تاریخ برای حفظ توحید وعدالت کوشیدند و تمام عمرمبارک را صرف حراست و حفاظت از ارزشهای الهی کردند . امروز دشمن بزرگترین مانع فرو پاشی انقلاب اسلامی را تفکر ولایی و بسیجی می داندکه ریشه درمکتب عاشورا دارد . بنابراین افتخار کنیم که در زمره بسیجیان قرار بگیریم و رهرو واقعی آن پیر سفرکرده تا ظهور حجت خداباشیم انشاءلله . بدینوسیله جا دارد از تمامی مدیران تعلیم وتربیت و بسیجیان عزیز که مجدانه برنامه های بسیار خوبی در هفته مبارک بسیج اجرا کردند صمیمانه تشکر نمایم. امیداست روز به روز با ابتکارات و نوآوریهای جدید شاهد پویایی و تحرک شجره طیبه صالحین استان باشیم. انشاءالله حمیدحمیدی فر معاونت تعلیم وتربیت بسیج 🌺 🍃🍂🌺🍃 🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارسال شده از سروش+: ⭕چند برای یک مسئول تشکل(گروه): 📌 با باشد : یک وظیفه ی رهبر تشکل(یا مربی) ، این است که علاوه بر بودن در مسایل اخلاقی ، در وجود خود ، یک خود وجودی بیدار ایجاد کند تا نسبت به خود و رسیدگی نسبت به خود، در طول مدت مدیریت تشکل یا گروه ، به خود هشدار دهد. خلاصه تر می توان گفت که ، بایستی رفتار عملی خود را رسیدگی کند تا مبادا دچار گردد. 📌 خود را نسبت به سطح اعضا تشکل یا گروه مسئول بداند. نباید اعضا گروه از نظر سطح و به حال خود رها شوند. 📌 نسبت به نوع رابطه خود با اعضا یا رابطه بین اعضا بی تفاوت نباشد. همیشه تنظیم کننده سیاست ها و جنس رابطه ها در مجموعه خود باشد و برای داشتن یک مجموعه در تشکل و مجموعه ، تمام تلاش خود را انجام دهد. 📌 را تعطیل یا کمرنگ کند: از جمله آفت های موجود در گروه ها و تشکل های مذهبی ، انجام امور با ابزار رفاقت است . البته این ابزار شاید در ابتدای راه پاسخگو و حلال مشکلات باشد اما با ایجاد ساختار و ضوابط اجرایی در مجموعه ، بایستی کمرنگ تر شود . رهبر گروه در صورت تکیه بر این ابزار بایستی منتظر های آن باشد ، از جمله بی انگیزه شده سایر اعضا ، ایجاد ساختاری در مجموعه ، فراموش شدن اهداف تشکل ، شخص محور شدن مجموعه ، طرفداری و و... لذا اگر به ناچار یک رهبر گروه در آغاز راه از این ابزار استفاده می کند ، بایستی به تدریج با تعریف و ، از این ابزار کمتر استفاده نماید.
ارسال شده از سروش+: تجربه صهیونیستیِ فرهنگی یک کلمه صهیونیستی هست که در فرهنگی کارا زیاد رواج داره. مسجدما،پایگاه ما،هیئت ما و . . . رفقا این مرز بندی ها مارو مشغول هم میکنه نه مشغول دشمن. وقتی که برا دفع و مقابله باهم میذاریم معمولا از وقتی که برا دشمن شناسی میذاریم بیشتره. هیچ مشکلی نداره فضای تقابل رو تبدیل کنیم به تعامل. یه نکته خیلی مهم: چرا اونایی که تو جبهه حق اند همیشه تو وحدتشون باهم مشکل دارن اما اونایی که تو جبهه باطلند باهم متحدن؟ جواب: حق حقیقتی لایه لایه داره(تشکیکی) برا همین هر کس به اون اندازه ای که فهمیده فک میکنه درستش همونه. اما باطل بسیطه(بدون اجزاء ولایه لایه نیست) وهمه به یک میزان درکش میکنن. خب باید چی کار کنیم پس؟؟ دوتا کار باید انجام بدیم: ۱.از مجموعه خودمون شروع کنیم معیارشون اعرف حق و اعرف اهله باشه . این تفکر که ما برای امت اسلامی(هر جای دنیا اسلام به ما نیاز داشته باشه) کار میکنیم هر جا تکلیف باشه. یعنی ممکنه یه روز تو مجموعه ما نباشن تکلیف مدار باشن. ۲. تعامل سازنده با مجموعه های دیگه وبصیرت زایی که آقا ما دنبال اسم و رسم مجموعه و پایگاه و کانون خودمون نیستیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا