eitaa logo
صالحین خراسان رضوی
1.5هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
2.7هزار ویدیو
241 فایل
شجره طیبه صالحين خراسان رضوی امام خميني(ره): #تربيت انسان از #حكومت و #انقلاب هم مهمتر است.
مشاهده در ایتا
دانلود
[Forwarded from سروش]: ⭕️ 🔻از اشتباهات بعضی مسئولان تشکل ها ، دور بودن از نیروهاست. مسئول باید از حال نیرویش خبر داشته باشد ؛ مثل برادر های واقعی... 👈 جلسات هفتگی منظم ، هر چند مختصر باشد ، علاج این درد است. اگر ۱۰ دقیقه هم جمع شوید یک چای بخورید و سپس جدا شوید ؛ خیلی بهتر است تا اینکه ۲ هفته یک بار هم را ملاقات کنید.😍 ➖➖➖➖➖ 🇮🇷 کانال رسمی صالحين خراسان رضوي 🆔 @Salehin_razavi
[Forwarded from سروش]: ⭕تجربه مربی 📛مربی هیچ کاره است! (۲) 😎راه های "بچه درس خون" شدن! (شما میتونی بجای بچه درس خون بگید: راه های مربی حرفه ای شدن) ⚠️با توجه به نزدیکی به سال تحصیلی و شروع کلاس حوزه های علمیه، در این نوشته راه های بچه درس خون شدن هم یه جورایی اومده! بسم الله... 🔹(اولا یادآوری می کنیم که اول مطلب جلسه قبل رو بخونید تا متوجه بشید قضیه از چه قراره) تو نوشته قبلی عرض کردیم که مربی هیچ کاره است و دلیل قرآنی مون این بود: (قصص) «إِنَّكَ لَا تَهْدِي مَنْ أَحْبَبْتَ وَلَٰكِنَّ اللَّهَ يَهْدِي مَن يَشَاءُ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِينَ» ﻗﻄﻌﺎ! (ﺗﻮ ﻧﻤﻰ ﺗﻮﺍﻧﻰ)ﻫﺮ ﻛﻪ ﺭﺍ ﺧﻮﺩ "ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﻯ" ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻛﻨﻰ ، ﺑﻠﻜﻪ "ﺧﺪﺍ" ﻫﺮ ﻛﻪ ﺭﺍ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ؛ ﻭ ﺍﻭ ﺑﻪ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﭘﺬﻳﺮﺍﻥ ﺩﺍﻧﺎﺗﺮ ﺍﺳﺖ، (۵۶) حالا بگذریم... قرار بود پیشنهاداتی بدیم که مربی سه سوته بشه یه مربی حرفه ای... 👈راهکار اصلی این بود: درس خون شدن مربی سر ۵ تا کلاس (که کلاس ها رو جلسه قبل گفتیم) ❓❓حالا چطور میشه یه مربی نقش یه شاگرد درس خون رو ایفا کنه؟ 1⃣ توی هر کلاسی که نیازه حتما قلم و کاغذ (دفترچه یادداشت) همراهش باشه که اگر لازم شد مطالب مناسب رو یادداشت برداری کنه تا بعد از مدتی، کوهی از مطالب ناب دستگیرش بشه و کلاس ها براش ثمره و فایده "ماندگار" داشته باشه. 2⃣ شاگرد درس خون باید هر هفته برای هر ۵ تا کلاس وقت متناسب بذاره و نکنه یه وقت یکی از کلاس ها رو از قلم بندازه.(یادش نره هر کلاس ویتامین خاص خودش رو داره) 3⃣یه شاگرد درس خون باید به دنبال فواید این کلاسها باشه تا انگیزه و شوقش به این کلاسها هر روز بیشتر بشه. 4⃣ یه شاگرد درس خون حتما یه رفیق پایکار پیدا میکنه تا بتونه همراهیش کنه و بهش انگیزه بده (البته باید یادمون باشه خودمون هیچ وقت کم نیاریم و از همراهی افراد سست انگیزه خودداری کنیم) 5⃣ یه شاگرد درس خون یه برنامه زمانی مناسب یادداشت میکنه تا به صورت منظم بتونه از هر کلاس در طول هفته استفاده کنه و زمان کم نیاره (یادمون نره برنامه ریزی به وقت وسعت میده). 6⃣ شاگرد درس خون میگرده موفق ترین های این کلاس هارو پیدا میکنه و بهشون نزدیک میشه تا انگیزَش چندین برابر بشه و فواید کلاس رو به چشم خودش در افراد موفق ببینه (مثلا بهترین فرد مسجدی یا پایکارترین فرد در ارتباط با شهدارو پیدا میکنه و باهاش ارتباط میگیره). 7⃣ شاگرد درس خون باید برای خودش یک نفر رو انتخاب کنه که توی هر کلاس، موفق" حرکت کرده باشه و الگوی خودش قرار بده (نگید من رسوندم: یکی مثل شهید چمران خودمون که انصافا توی همه چی موفق و اول بود). 8⃣ شاگرد درس خون باید مطالبی رو که در طول هفته از این کلاسها مناسب میبینه یادداشت و به دیگران منتقل کنه {هر هفته حداقل یک نفر رو باید از مطالبی که دستگیرت میشه مطلع کنی}. حالا چرا باید اینکار رو کرد؟ 🔺الف) باعث میشه علمت برکت پیدا کنه (بالاخره زکات علم نشر دادنشه). 🔺ب) باعث میشه یکی دیگه هم از مطلب بهره مند بشه (که برکات معنویش نصیب خود شاگرد درس خون میشه). 🔺ج) باعث میشه شاگرد راه انتقال مطلب رو (به صورت تجربی) فرا بگیره. 🔺د) باعث میشه شاگرد درس خون همیشه سعی کنه از کلاسهایی که میره مطالبی رو یادداشت برداری کنه. 🔺ه) باعث حفظ و تثبیت مطلب در ذهن خود شاگرد درس خون میشه (چون یادآوری و یه جورایی استاد اون مطلب میشه) 📢نکته جالب: اگر یک مربی یادداشت نویسی حرفه ای از کلاس هارو انجام بده بعد از مدتی با یه دفتر روبرو میشه که کلی مطلب بدرد بخور توش نوشته و کلی تجربه نویسندگی بدست آورده (که شاید اون نوشته مناسب چاپ برای بقیه هم باشه) ‼️یادآوری: ۵ تا کلاس کدوما بودن؟ ۱/مسجد ۲/هیئت ۳/مقبره شهدا ۴/نماز جمعه ۵/کلاس اخلاق البته میدونم باز سوال میکنید که خوب چطور میشه این مطالب رو به دیگری منتقل کرد؟😐 (انتقال مطلب و محتوا راه های زیادی داره که می مونه برای جلسه بعدی😉) 😎مخلص هر چی بچه درس خونه که قراره بعدا بشه مربی حرفه ای... ➖➖➖➖➖ 🇮🇷 کانال رسمی صالحين خراسان رضوي 🆔 @Salehin_razavi
[Forwarded from سروش]: ⭕تجربه مربی 📛مربی هیچ کاره است! (۲) 😎راه های "بچه درس خون" شدن! (شما میتونی بجای بچه درس خون بگید: راه های مربی حرفه ای شدن) ⚠️با توجه به نزدیکی به سال تحصیلی و شروع کلاس حوزه های علمیه، در این نوشته راه های بچه درس خون شدن هم یه جورایی اومده! بسم الله... 🔹(اولا یادآوری می کنیم که اول مطلب جلسه قبل رو بخونید تا متوجه بشید قضیه از چه قراره) تو نوشته قبلی عرض کردیم که مربی هیچ کاره است و دلیل قرآنی مون این بود: (قصص) «إِنَّكَ لَا تَهْدِي مَنْ أَحْبَبْتَ وَلَٰكِنَّ اللَّهَ يَهْدِي مَن يَشَاءُ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِينَ» ﻗﻄﻌﺎ! (ﺗﻮ ﻧﻤﻰ ﺗﻮﺍﻧﻰ)ﻫﺮ ﻛﻪ ﺭﺍ ﺧﻮﺩ "ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﻯ" ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻛﻨﻰ ، ﺑﻠﻜﻪ "ﺧﺪﺍ" ﻫﺮ ﻛﻪ ﺭﺍ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ؛ ﻭ ﺍﻭ ﺑﻪ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﭘﺬﻳﺮﺍﻥ ﺩﺍﻧﺎﺗﺮ ﺍﺳﺖ، (۵۶) حالا بگذریم... قرار بود پیشنهاداتی بدیم که مربی سه سوته بشه یه مربی حرفه ای... 👈راهکار اصلی این بود: درس خون شدن مربی سر ۵ تا کلاس (که کلاس ها رو جلسه قبل گفتیم) ❓❓حالا چطور میشه یه مربی نقش یه شاگرد درس خون رو ایفا کنه؟ 1⃣ توی هر کلاسی که نیازه حتما قلم و کاغذ (دفترچه یادداشت) همراهش باشه که اگر لازم شد مطالب مناسب رو یادداشت برداری کنه تا بعد از مدتی، کوهی از مطالب ناب دستگیرش بشه و کلاس ها براش ثمره و فایده "ماندگار" داشته باشه. 2⃣ شاگرد درس خون باید هر هفته برای هر ۵ تا کلاس وقت متناسب بذاره و نکنه یه وقت یکی از کلاس ها رو از قلم بندازه.(یادش نره هر کلاس ویتامین خاص خودش رو داره) 3⃣یه شاگرد درس خون باید به دنبال فواید این کلاسها باشه تا انگیزه و شوقش به این کلاسها هر روز بیشتر بشه. 4⃣ یه شاگرد درس خون حتما یه رفیق پایکار پیدا میکنه تا بتونه همراهیش کنه و بهش انگیزه بده (البته باید یادمون باشه خودمون هیچ وقت کم نیاریم و از همراهی افراد سست انگیزه خودداری کنیم) 5⃣ یه شاگرد درس خون یه برنامه زمانی مناسب یادداشت میکنه تا به صورت منظم بتونه از هر کلاس در طول هفته استفاده کنه و زمان کم نیاره (یادمون نره برنامه ریزی به وقت وسعت میده). 6⃣ شاگرد درس خون میگرده موفق ترین های این کلاس هارو پیدا میکنه و بهشون نزدیک میشه تا انگیزَش چندین برابر بشه و فواید کلاس رو به چشم خودش در افراد موفق ببینه (مثلا بهترین فرد مسجدی یا پایکارترین فرد در ارتباط با شهدارو پیدا میکنه و باهاش ارتباط میگیره). 7⃣ شاگرد درس خون باید برای خودش یک نفر رو انتخاب کنه که توی هر کلاس، موفق" حرکت کرده باشه و الگوی خودش قرار بده (نگید من رسوندم: یکی مثل شهید چمران خودمون که انصافا توی همه چی موفق و اول بود). 8⃣ شاگرد درس خون باید مطالبی رو که در طول هفته از این کلاسها مناسب میبینه یادداشت و به دیگران منتقل کنه {هر هفته حداقل یک نفر رو باید از مطالبی که دستگیرت میشه مطلع کنی}. حالا چرا باید اینکار رو کرد؟ 🔺الف) باعث میشه علمت برکت پیدا کنه (بالاخره زکات علم نشر دادنشه). 🔺ب) باعث میشه یکی دیگه هم از مطلب بهره مند بشه (که برکات معنویش نصیب خود شاگرد درس خون میشه). 🔺ج) باعث میشه شاگرد راه انتقال مطلب رو (به صورت تجربی) فرا بگیره. 🔺د) باعث میشه شاگرد درس خون همیشه سعی کنه از کلاسهایی که میره مطالبی رو یادداشت برداری کنه. 🔺ه) باعث حفظ و تثبیت مطلب در ذهن خود شاگرد درس خون میشه (چون یادآوری و یه جورایی استاد اون مطلب میشه) 📢نکته جالب: اگر یک مربی یادداشت نویسی حرفه ای از کلاس هارو انجام بده بعد از مدتی با یه دفتر روبرو میشه که کلی مطلب بدرد بخور توش نوشته و کلی تجربه نویسندگی بدست آورده (که شاید اون نوشته مناسب چاپ برای بقیه هم باشه) ‼️یادآوری: ۵ تا کلاس کدوما بودن؟ ۱/مسجد ۲/هیئت ۳/مقبره شهدا ۴/نماز جمعه ۵/کلاس اخلاق البته میدونم باز سوال میکنید که خوب چطور میشه این مطالب رو به دیگری منتقل کرد؟😐 (انتقال مطلب و محتوا راه های زیادی داره که می مونه برای جلسه بعدی😉) 😎مخلص هر چی بچه درس خونه که قراره بعدا بشه مربی حرفه ای... ➖➖➖➖➖ 🇮🇷 کانال رسمی صالحين خراسان رضوي 🆔 @Salehin_razavi
[Forwarded from سروش]: 🖊📚هر روز يك براى صالحينى😍 👌 باید دانست که غالباً کودک علت آن چه را شما عیب می‌دانید، نمی‌داند. لذا قبل از ، او را بر پیامد رفتار خویش آگاه کنید تا فاصله‌ای بین فهم شما و او ایجاد نشود.😉 ➖➖➖➖➖ 🇮🇷 کانال رسمی صالحين خراسان رضوي 🆔 @Salehin_razavi
[Forwarded from سروش]: ⭕️ 🔻از اشتباهات بعضی مسئولان تشکل ها ، دور بودن از نیروهاست. مسئول باید از حال نیرویش خبر داشته باشد ؛ مثل برادر های واقعی... 👈 جلسات هفتگی منظم ، هر چند مختصر باشد ، علاج این درد است. اگر ۱۰ دقیقه هم جمع شوید یک چای بخورید و سپس جدا شوید ؛ خیلی بهتر است تا اینکه ۲ هفته یک بار هم را ملاقات کنید.😍 ➖➖➖➖➖ 🇮🇷 کانال رسمی صالحين خراسان رضوي 🆔 @Salehin_razavi
[Forwarded from سروش]: ⭕️ویژگیهای مربی نمونه - 22 نکته ۱٫ بداند که کیفیت، یعنی ایجاد بستری مناسب جهت تربیت انسان‌های صالح؛ ۲٫ باید خودش با کیفیت و اثرگذار باشد؛ پس برای رشد و تعالی معنوی و تربیتی و بصیرتی خودش، برنامه‌ریزی و همّت کند؛ ۳٫ باید آن‌قدر معنویت خود را زیاد کند که معنویت او به سرگروه‌ها و متربیان سرایت کند؛ ۴٫ هر روز، بعد از نماز دعا کند که خداوند و اهل‌بیت علیهم‌السّلام، او را در این امر خطیر؛ یعنی تربیت انسان‌های صالح، یاری فرمایند؛ ۵٫ بداند که تا وقتی سرگروه‌ها از لحاظ علمی و تقوایی ارتقا نیابند، حلقه‌هایشان باکیفیت نمی‌شود؛ پس سعی و تلاشش را جهت برنامه‌ریزی برای حلقه سرگروه‌ها بیشتر کند؛ ۶٫ کادریابی و انتخاب سرگروه را حسّاس‌ترین بخش کار خود قرار دهد؛ ۷٫ بداند که باید برای حلقه تربیتی سرگروه‌های خود، سیر و برنامه مشخصی داشته باشد و با استفاده از روش‌های جذّاب و اثرگذار، مانند کارگاه بحث، دعوت از کارشناسان علوم تربیتی و…، بر محتوای حلقه بیفزاید؛ ۸٫ سرگروه‌های حلقه‌های زیرمجموعه‌اش را شناخته و ضمن آشنایی با شیوه‌ها و روش‌های آنان، آنها را متناسب با شخصیت و روحیاتشان راهنمایی کند؛ ۹٫ بداند که حلقه‌های زیرمجموعه‌اش باید برنامه‌ریزی و سیر مشخصی داشته باشند، پس با نظارت بر برنامه‌ریزی و عملکرد آنها، اهداف شجره طیبه صالحین را دنبال کند؛ ۱۰٫ سؤالات سرگروه‌ها از او، نشانه رشد و پیشرفت و علاقه آنها به دانستن است، پس ضمن پاسخگویی دقیق و شفّاف به سؤالاتشان، از آنها به دلیل پرسیدن سؤال، تشکّر کرده و حتی تشویقشان کند؛ ۱۱٫ در نظارت بر برنامه حلقه‌ها به این نکته دقت کند که همه برنامه‌های حلقه باید دارای خروجی تربیتی باشد و توجه داشته باشد که مشاوره دادن به همه سرگروه‌ها کاری بس دشوار است؛ لذا نیازمند مطالعه، تحقیق و مشاوره گرفتن از سرمربیان می‌باشد؛ ۱۲٫ مشترکات فکری‌ای که با سرگروه‌ها دارد، به منزله معبری برای عبور از موارد اختلاف با سرگروه است؛ پس بکوشد تا با تکیه بر آن نقاط مشترک، مسیر را برای آینده هموار سازد؛ ۱۳٫ اگر در مواردی با سرگروه دچار اختلاف شد، در صورتی که مورد اختلاف، سلیقه‌ای است، از آن گذشته، و اگر مورد، اعتقادی و یا مبنایی است، با حلم و بردباری و روش‌های نوین تربیتی، او را راهنمایی کند؛ ۱۴٫ سرگروه‌ها را درک کند و بداند که آنها با وجود تحصیل، اشتغال و جایگاه اجتماعی، زمان و انرژی قابل توجهی برای اداره حلقه‌هایشان می‌گذارند؛ پس اگر نتوانستند توقّعات او را برآورده سازند، با ملایمت و مدارا یاریشان کند؛ ۱۵٫ هر چند جلسه یک‌بار، با هماهنگی با سرگروه‌ها به حلقه‌هایشان رفته و در حلقه آنها شرکت و بر کیفیت اداره حلقه‌شان نظارت کند؛ پس از حلقه، ابتدا نکات مثبت را به‌صورت مشروح و با تشویق، ذکر و سپس نکات منفی را با بیان راه حل و در خلوت، مطرح کند؛ ۱۶٫ بداند که لغزش یک سرگروه، برابر است با لغزش تمام اعضای گروه و بداند که مسئولیت تربیت صحیح و دینی برعهده اوست؛ ۱۷٫ جهت انتخاب و تأیید سرگروه‌ها، با آنها مصاحبه نماید و در ضمن آن، ملاک‌های یک سرگروه خوب را نسبت به او بسنجد و اگر شرایط لازم را داشت، به او اجازه فعالیت بدهد و یا قبل از تشکیل گروه، او را برای سرگروه شدن آماده کند؛ ۱۸٫ روش‌های تربیت صحیح از نظر اسلام را فرا گرفته و آن روش‌ها را برای سرگروه‌ها تبیین نماید؛ ۱۹٫ شبهات روز را مطرح نموده و ضمن تشکیل کارگاه بحث، آن شبهات را به صورت دقیق پاسخ دهد؛ ۲۰٫ شیوه پاسخگویی به شبهات را به سرگروه‌ها آموزش داده و قدرت تجزیه و تحلیل آنها را با برگزاری کارگاه بحث، افزایش دهد؛ ۲۱٫ نسبت به آسیب‌شناسی تربیتی، معرفتی و بصیرتی حلقه‌ها اقدام نموده و پیگیر راهکارهای برون‌رفت از آنها و رفع آسیب آنها باشد؛ ۲۲٫ در حلقه مربیان شرکت مستمر و فعال داشته و نیازهای فکری و اعتقادی خود را با سرمربی، در میان بگذارد. با توجه به بی‌نظیر بودن آثار شهید مطهری (ره)، نسبت به برگزاری سیر مطالعاتی با کتب مناسب، برای سرگروه‌ها اقدام نماید. در پایان، به‌طور مختصر می‌توان گفت که رمز موفقیت یک مربی موارد زیر است: معنویّت، عقلانیت، تخصّص،صبر و استقامت. ➖➖➖➖➖ 🇮🇷 کانال رسمی صالحين خراسان رضوي 🆔 @Salehin_razavi
[Forwarded from سروش]: ⭕️تشویق بچه ها به - 2 به طور کلى از این راهها براى تشویق کودکان به نماز، مى توانید بهره بگیرید: 1- تشویق کودکان هنگامى که نماز میخوانند، 2- تهیه لباس مخصوص و سجاده و تسبیح زیبا و یا براى دختر بچه ها مقنعه و چادر مناسب، 3- تشکیل حتى در منزل و بردن بچه ها در جلسات نماز، 4- نقل قصه ها و داستانهاى شیرین در حد فهم آنها از نماز بزرگان و اشعار و احادیث زیبا در این باره، 5- ترک مستحبات در ابتداى کار، طول ندادن نماز و رعایت توانایى کودکان، 6- رعایت نظافت محل نماز و بردن آنها در مساجدى که نظیف است، 7- خود به نماز اهمیت بدهند و در اول وقت آمادگى خود را نشان دهند، 8- بیان عظمت نماز و این که از هر کارى اهمیتش بیشتر است، 9- رفقا و دوستان آنها را کنترل کردن و آنها را از مصاحبت با افراد بینماز و یا آنها که اهمیت به نماز نمیدهند دور نگاه داشتن ➖➖➖➖➖ 🇮🇷 کانال رسمی صالحين خراسان رضوي 🆔 @Salehin_razavi
[Forwarded from سروش]: ⭕️هدیه ای که هدیه داده شد 💰 📚 بخشی از یک کتاب خوب به بهانه روز پزشک😍 🔻زمانی ویزیتور دارو بودم. داروها را به داروخانه‌ها می‌فروختم. به مطب دکترها هم می‌رفتم و داروهای جدیدی را که آورده بودم معرفی می‌کردم تا دکترها از آن‌ها برای معالجه بیمار تجویز کنند. اگر دکترها این داروها را توی نسخه نمی‌نوشتند، داروخانه‌ها هم نمی‌توانستند بفروشند. هر از گاهی شرکت‌های دارویی، هدیه‌ای (اشانتیون) برای دکترهایی که بیشتر همراهی و همکاری می‌کردند، می‌فرستادند که معمولا خودم هدیه را به دست دکترها می‌رساندم. یک روز یک جاروی نپتون بردم برای . گفتم: «آقای دکتر! این قابل شما‌رو نداره. این رو شرکت دارویی به عنوان هدیه برای شما فرستاده.» گفت: «من لازم ندارم. توی خونه و مطب جارو داریم.» گفتم: «بالاخره ناقابله آقای دکتر! هدیه است دیگه.» گفت: «اگر هم لازم داشتم، نمی‌تونستم قبول کنم. حس خوبی ندارم بابت چنین هدیه‌هایی. من اگه داروی شما خوب باشه و حال مریضم رو خوب کنه بدون این هدیه‌ها هم اون رو تجویز می‌کنم. اگر هم خوب نباشه، هرچقدر هم هدیه بدین توفیری نداره!» کمی هول شدم. کمی هم بهم برخورد. سعی کردم به اعصابم مسلط باشم. گفتم: «نقل این حرف‌ها نیست آقای دکتر! این فقط یک هدیه است. من هم نمی‌تونم اون رو برگردونم به شرکت، درست نیست.» دکتر لبخندی زد و گفت: «باشه.» بعد رفت بیرون و نگاهی به مریض‌هایش انداخت. یک خانم نسبتا مسن که به نظر سر و وضعش از بقیه ضعیف‌تر بود را صدا کرد و گفت: «بعد از ویزیت بچه‌ات یادت باشه این جارو رو هم ببر خونه. جاروی خوبیه. دسته داره و مجبور نیستی خم بشی و جارو کنی و کمردرد بگیری!» 🌹➖➖➖➖➖ 🇮🇷 کانال رسمی صالحين خراسان رضوي 🆔 @Salehin_razavi
[Forwarded from سروش]: ⭕️برای ، بچه هارو به کار وادار نکنیم... هرگاه خلافی مرتکب می شدم، مادرم نمی گذاشت در خانه کار کنم! خدا رحمت کند مادرم را... یکی از راه های وی این بود که هرگاه از ما خلافی می دید، دیگر کار به ما نمی داد؛ یعنی ظرف شستن و دوخت و دوز و مانند آنها را از ما سلب می کرد و از این طریق کار را پیش ما ارزشمند می ساخت. امروزه بسیاری از ما دقیقاً کار را بالعکس می کنیم؛ یعنی وقتی بچه خلافی کرد او را به کار وا می دارند یا اگر اذیت کرد، کار او را دو برابر می کنند. در نتیجه، چنین بچه ای کار را تنبیه تلقی می کند، در حالیکه ما بیکاری را به عنوان تنبیه تلقی می کردیم. 🔻آیت الله حائری شیرازی ➖➖➖➖➖ 🇮🇷 کانال رسمی صالحين خراسان رضوي 🆔 @Salehin_razavi
[Forwarded from سروش]: 🖊📚هر روز يك براى صالحينى😍 ✍🏻 عدم تناقض در حرف و عمل نداشته باشيد. 🌸 برای خودتان در بين اعضاى حلقه اعتبار کلامی به دست بیاورید. 🌸 آنچه در تئوری بیان می‌کنید با آنچه در عمل انجام می‌دهید تناقض نداشته باشد. ➖➖➖➖➖ 🇮🇷 کانال رسمی صالحين خراسان رضوي 🆔 @Salehin_razavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📜 جمله‌ای که تا بحال نشنیده‌اید! 📨 «تا قبل از برای متربيان و دوستانتان ارسال کنید» ➖➖➖➖➖ ‌🇮🇷 کانال رسمی صالحين خراسان رضوي ‌🆔 @Salehin_razavi
[Forwarded from سروش]: 🖊📚هر روز يك براى صالحينى😍 👌 اصلا" “تو می تونی” 🔵گاهی دانش‌آموز یا دچار کسلی و رخوت می‌شود. نشان دادن آن‌ها بسیار مؤثر است. از آن‌ها تعریف کنیم. از کارهای خوبی که تا الآن داشته‌اند، از مسابقه‌ی ورزشی که برنده‌شده‌اند، از هنرهای دستی که دارند حتی از آن‌ها. به‌هرحال اگر با نگاه مثبت به دانش‌آموز نگاه کنیم مطمئناً چیزهای بسیار خوبی برای تعریف کردن در وجود آن‌ها می‌بینیم😍 ➖➖➖➖➖ 🇮🇷 کانال رسمی صالحين خراسان رضوي 🆔 @Salehin_razavi
[Forwarded from سروش]: 🖊📚هر روز يك براى صالحينى😍 👌 اصلا" “تو می تونی” 🔵گاهی دانش‌آموز یا دچار کسلی و رخوت می‌شود. نشان دادن آن‌ها بسیار مؤثر است. از آن‌ها تعریف کنیم. از کارهای خوبی که تا الآن داشته‌اند، از مسابقه‌ی ورزشی که برنده‌شده‌اند، از هنرهای دستی که دارند حتی از آن‌ها. به‌هرحال اگر با نگاه مثبت به دانش‌آموز نگاه کنیم مطمئناً چیزهای بسیار خوبی برای تعریف کردن در وجود آن‌ها می‌بینیم😍 ➖➖➖➖➖ 🇮🇷 کانال رسمی صالحين خراسان رضوي 🆔 @Salehin_razavi
[Forwarded from سروش]: ⭕️ دعایی که مستجاب شد... ⌛️ تفاوت عید غدیر در دوران طاغوت و و زمانه جمهوری اسلامی 🔻در ، که روز عید معمول بود، می‌خواندیم: «الحمدللَّه الذی جعلنا من المتمسّکین بولایة امیرالمؤمنین و الائمّة علیهم السّلام.» این تمسّک به ولایت، آن روز در اعتقادات و عواطف بود؛ امّا در عمل که ولایتی نبود. در عمل، ولایتِ طاغوت بود؛ ولایتِ بود؛ ولایت دشمنان دین بود. 🔻آن روز دوستان ما می‌خواندند: «الّلهم اجعلنا من‌المتمسّکین بولایة امیرالمؤمنین.» یعنی از خدا می‌خواستند که متمسّک به ولایت امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاة والسّلام باشند. امروز این مستجاب شده است. 🔻ملت ایران، امروز با که به تدبیر امام بزرگوار، از قرآن و دین استخراج شد و در این کشور به اجرا درآمد، به ولایت امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاة والسّلام تمسّک کرده است. این تمسّک را باید هر چه بیشتر کنیم. اساس کارِ تمسّک به ولایت هم، تمسّک به ارزشهای اسلامی است. هر چه را که در اسلام ارزش است، باید در صدد باشید در عمل جذب کنید. 🗓۷۳/۳/۸ ➖➖➖➖➖ 🇮🇷 کانال رسمی صالحين خراسان رضوي 🆔 @Salehin_razavi
[Forwarded from سروش]: 🖊📚هر روز يك براى صالحينى😍 👌🚫دست و پاگیر نباشید ❌به عبارت امروزی اینکه که “ ” 💢این مورد در والدین و معلمان و مربیان مهربان خیلی زیاد دیده می‌شود. دائماً می‌گویند بزار کنم. بزار راهنمایی‌ات کنم. گاهی اوقات ما فکر می‌کنیم که می‌توانیم کنیم و می‌توانیم ایجاد انگیزه در دانش آموزان و انجام دهیم ولی درصورتی‌که شاید بهترین کمک ما این باشد که دخالت نکنیم و بگذاریم دانش‌آموز و متربی ما کار خودش را بکند. گاهی اوقات دانش‌آموز و متربی ما نیاز به دارد. البته این مواردی که عرض می‌کنم جنبه‌ی عمومی ندارند و این کاملاً به دانش‌آموز و متربی شما بستگی دارد. مثلاً اگر دانش‌آموز یا متربی شما باشد نیاز بیشتری به صحبت و درد دل دارد و اگر دانش‌آموز و متربی شما نیاز بیشتری دارد که تنها باشد؛ اما بهترین حالت برای کمک به دانش‌آموز زمانی است که خودش بخواهد و خودش سراغ شما بیاید😍 ➖➖➖➖➖ 🇮🇷 کانال رسمی صالحين خراسان رضوي 🆔 @Salehin_razavi
صالحین خراسان رضوی
♥️ بزرگترین عید خدا ☀️ در عید بزرگ بهتر است چه کار هایی انجام دهیم؟ ➕راهنمای اعمال سفارش شده روز غدیر ➖➖➖➖➖ 🇮🇷 کانال رسمی صالحين خراسان رضوي 🆔 @Salehin_razavi
[Forwarded from سروش]: ⭕️راه های فعال کردن متربی 🔷چطور متربی را فعال کنیم: این مشکل خیلی‌هاست که نمی‌توانند بچه‌ها را با موضوع بحث درگیر کنند و جلسه‌ای پویا داشته‌باشند. برای این امر باید به چند نکته توجه داشت: 1. خودتان بنا را بر این بگذارید که سخنران مطلق جلسه نباشید. گاهی سکوت و نگاه شما به مخاطب نشان می‌دهد که منتظرید آنها بحث را ادامه دهند. حال اگر کسی شروع به صحبت کرد شما با تکان دادن سر او را ترغیب می‌کنید تا ادامه دهد. و بعد کافی است با تمام شدن صحبت او نگاهتان را به شخص دیگری متمرکز کنید یا بپرسید:«خب به نظرت درست می‌گه؟» 2. هر از چندگاهی از یکی از بچه‌ها بخواهید مطالب آن بخش را مرور کند و مثلا بپرسید:«خب تا به حال چه گفتیم؟» یا «فکر می‌کنید قرار است بعد از این چی بشه؟» یا «شما در چنین شرایطی چه می‌کنید؟» یا «کی می‌تونه بگه…» و … 3. مطالب را زیاد تکرار نکنید مخصوصا مطالب ساده را. چرا که تکرار بی‌مورد باعث بی‌حوصلگی و کسالت جمع می‌شود. ضمنا سعی کنید مطالب مهم‌تر را در ابتدای بحث مطرح کنید. روانشناسان معتقدند بيشترين گيرايي در يك جلسه حدود بيست دقيقه اول است. 4. اجازه ندهید بچه‌ها بدون پرسیدن سؤال جلسه را ترک کنند. بخش پایانی جلسه را به پرسش و پاسخ اختصاص دهید و حتما همه را واردار کنید اگر نکته‌ای را درست متوجه نشده‌اند یا سؤالی در ذهنشان هست بپرسند. ➖➖➖➖➖ 🇮🇷 کانال رسمی صالحين خراسان رضوي 🆔 @Salehin_razavi
[Forwarded from سروش]: 🖊📚هر روز يك براى صالحينى😍 👌 گاهی فعالیتهای گروهی سرگروه وسیله ی تکبرِ سرگروه می گردد. چون نوع مسئولیتی که وی در به عهده دارد به لحاظ ظاهری از سایر مسئولیتها بالاتر می نماید و به اصطلاح امروزی « کلاسِ این مسئولیت خیلی بالاست». فعالیتهای هرشب به چشم حداقل 15نفر می آید، اما سایر مسئولیتها چنین ویژگی را ندارند. متأسفانه در برخی موارد دیده شده است برخی سرگروهها با سایر واحدها یا مسئول معاونت ها ارتباط برقرار نمی کند وقتی به صورت عمیق، رفتار آنان را در نظر می گیریم می بینیم آنها برای خود شأنی قائل هستند فراتر دیگران.😍 ➖➖➖➖➖ 🇮🇷 کانال رسمی صالحين خراسان رضوي 🆔 @Salehin_razavi
[Forwarded from سروش]: ⭕️ دعایی که مستجاب شد... ⌛️ تفاوت عید غدیر در دوران طاغوت و و زمانه جمهوری اسلامی 🔻در ، که روز عید معمول بود، می‌خواندیم: «الحمدللَّه الذی جعلنا من المتمسّکین بولایة امیرالمؤمنین و الائمّة علیهم السّلام.» این تمسّک به ولایت، آن روز در اعتقادات و عواطف بود؛ امّا در عمل که ولایتی نبود. در عمل، ولایتِ طاغوت بود؛ ولایتِ بود؛ ولایت دشمنان دین بود. 🔻آن روز دوستان ما می‌خواندند: «الّلهم اجعلنا من‌المتمسّکین بولایة امیرالمؤمنین.» یعنی از خدا می‌خواستند که متمسّک به ولایت امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاة والسّلام باشند. امروز این مستجاب شده است. 🔻ملت ایران، امروز با که به تدبیر امام بزرگوار، از قرآن و دین استخراج شد و در این کشور به اجرا درآمد، به ولایت امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاة والسّلام تمسّک کرده است. این تمسّک را باید هر چه بیشتر کنیم. اساس کارِ تمسّک به ولایت هم، تمسّک به ارزشهای اسلامی است. هر چه را که در اسلام ارزش است، باید در صدد باشید در عمل جذب کنید. 🗓۷۳/۳/۸ ➖➖➖➖➖ 🇮🇷 کانال رسمی صالحين خراسان رضوي 🆔 @Salehin_razavi
[Forwarded from سروش]: 🖊📚هر روز يك براى صالحينى😍 👌 اصول و آداب سرگروهی😍 ما همه از تجربه گوش کردن به صحبت های یک با متن عالی ولی ارائه خسته کننده ای که قادر نبوده حق مطلب را ادا کند ناراحت شده ایم . مواردی که سرگروه با حالت و یا حالت تندی صحبت می کند بنابراین برای جلوگیری از این مورد صدایتان را تغییر دهید . گاهی بلند صحبت کنید و گاهی آرام و گاهی بگذارید مخاطب محور صحبت باشد . بر روی لغات و مشخص و مهم تأکید نمایید ، گاهی اوقات ابتدا تند و سپس آهسته تر صحبت کنید زیرا صدای شما و تأکیدی که بر روی لغات معین انجام می دهید می تواند متن آماده شما را با روح نماید .😉 ➖➖➖➖➖ 🇮🇷 کانال رسمی صالحين خراسان رضوي 🆔 @Salehin_razavi
[Forwarded from سروش]: ⭕️راه های فعال کردن متربی 🔷چطور متربی را فعال کنیم: این مشکل خیلی‌هاست که نمی‌توانند بچه‌ها را با موضوع بحث درگیر کنند و جلسه‌ای پویا داشته‌باشند. برای این امر باید به چند نکته توجه داشت: 1. خودتان بنا را بر این بگذارید که سخنران مطلق جلسه نباشید. گاهی سکوت و نگاه شما به مخاطب نشان می‌دهد که منتظرید آنها بحث را ادامه دهند. حال اگر کسی شروع به صحبت کرد شما با تکان دادن سر او را ترغیب می‌کنید تا ادامه دهد. و بعد کافی است با تمام شدن صحبت او نگاهتان را به شخص دیگری متمرکز کنید یا بپرسید:«خب به نظرت درست می‌گه؟» 2. هر از چندگاهی از یکی از بچه‌ها بخواهید مطالب آن بخش را مرور کند و مثلا بپرسید:«خب تا به حال چه گفتیم؟» یا «فکر می‌کنید قرار است بعد از این چی بشه؟» یا «شما در چنین شرایطی چه می‌کنید؟» یا «کی می‌تونه بگه…» و … 3. مطالب را زیاد تکرار نکنید مخصوصا مطالب ساده را. چرا که تکرار بی‌مورد باعث بی‌حوصلگی و کسالت جمع می‌شود. ضمنا سعی کنید مطالب مهم‌تر را در ابتدای بحث مطرح کنید. روانشناسان معتقدند بيشترين گيرايي در يك جلسه حدود بيست دقيقه اول است. 4. اجازه ندهید بچه‌ها بدون پرسیدن سؤال جلسه را ترک کنند. بخش پایانی جلسه را به پرسش و پاسخ اختصاص دهید و حتما همه را واردار کنید اگر نکته‌ای را درست متوجه نشده‌اند یا سؤالی در ذهنشان هست بپرسند. ➖➖➖➖➖ 🇮🇷 کانال رسمی صالحين خراسان رضوي 🆔 @Salehin_razavi
[Forwarded from سروش]: 🖊📚هر روز يك براى صالحينى😍 👌 گاهی فعالیتهای گروهی سرگروه وسیله ی تکبرِ سرگروه می گردد. چون نوع مسئولیتی که وی در به عهده دارد به لحاظ ظاهری از سایر مسئولیتها بالاتر می نماید و به اصطلاح امروزی « کلاسِ این مسئولیت خیلی بالاست». فعالیتهای هرشب به چشم حداقل 15نفر می آید، اما سایر مسئولیتها چنین ویژگی را ندارند. متأسفانه در برخی موارد دیده شده است برخی سرگروهها با سایر واحدها یا مسئول معاونت ها ارتباط برقرار نمی کند وقتی به صورت عمیق، رفتار آنان را در نظر می گیریم می بینیم آنها برای خود شأنی قائل هستند فراتر دیگران.😍 ➖➖➖➖➖ 🇮🇷 کانال رسمی صالحين خراسان رضوي 🆔 @Salehin_razavi
[Forwarded from سروش]: 🖊📚هر روز يك براى صالحينى😍 👌 امروز یه مهمون اومده بود از محبت بزرگترا به همدیگه تعجب کرده بود...😳 من خودم همیشه بین بچه های ، با تمام وجود به دیگه محبت میکنم. اولا؛ هیچ چیزی با ارزش تر از نیست. دوم؛ اینکه بچه ها باید رو یاد بگیرن. سوم؛ فضای جمع ، خیلی به برخورد بزرگترا با هم بستگی داره😍 ➖➖➖➖➖ 🇮🇷 کانال رسمی صالحين خراسان رضوي 🆔 @Salehin_razavi