eitaa logo
صالحین تهران بزرگ
2.5هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
477 فایل
📚محتوای تربیتی معرفتی و مهارتی ویژه مربیان تربیتی
مشاهده در ایتا
دانلود
1_28267967.pdf
1.18M
روشهای تربیتی 🔸فرق اصل و روش 🔹فرق روش و شیوه 🔸دسته بندی روش ها @salehintehran
🚶♂وقتی که راه نمی روی و نمی دوی، زمین هم نمی خوری و این"زمین نخوردن" محصول سکون است نه مهارت. ⛔️ وقتی که تصمیمی نمی گیری و کاری نمی کنی، اشتباه هم نمی کنی و این "اشتباه نکردن" محصول انفعال است نه انتخاب. ❌ خوب بودن به این معنی نیست که درهای تجربه را بر خود ببندی و فقط پرهیز کنی، خوب بودن در انتخابهای ماست که معنا پیدا می کند و شکل می گیرد. @salehintehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰امام صادق(ع):زیارت حسین(ع) باعث «افزایش رزق» و «شادی» می شود! 🔸امام صادق(ع): حسين(ع) را زيارت كنيد اگر چه سالی یکبار؛ زيرا هر كس به زيارتش رود در حالى كه حق آن حضرت را بشناسد و منكر نباشد(یعنی قبول امامت و واجب الطاعة بودن)، عوضی کمتر از بهشت ندارد، و روزى و رزقش وسعت پيدا مىكند، و در همين عالم خداوند متعال در ازاى زيارتش به او در دنيا فرح و سرور مىدهد. 🔻کتاب معتبر کامل الزیارت ص۱۵۱ @salehintehran
💠 امام علی علیه السلام: وقتی برای گفتار، زمان مناسبی نمی بینی... 👇👇👇 🆔 @salehintehran
⛔تکروی ممنوع4⃣ 🌟سه رویکرد اساسی در کار تشکیلاتی 📍الف)رویکرد تشکیلات تخصٌصی : در این رویکرد آن چیزی که اصالت دارد و محور حرکتی ماست ، تربیت در راستای تخصّصِ موردِ نیازِ تشکیلات است ، یعنی افراد را بنا به خواسته های تشکیلات ، تربیت می نمایند . لذا نوع تربیت در تشکیلات بستگی دارد به اینکه تشکّل چه چیزی را برای خود اولویّت قرارداده است . مثلاً : رویکرد اقتصادی ، فرهنگی ، نظامی ، خدماتی ، سیاسی و ... در این تشکّل ها فقط تخصٌص ها مهم است و اهمّیّتی به سایر ابعادِ وجودیِ عضوِ تشکیلاتی نمی دهند .(البته رعایت یک سری ظواهر برای این نوع تشکّل ها مهم است) 📍ب) رویکرد تشکیلات تربیتی : در این رویکرد آن چیزی که اصالت دارد و محور حرکتی ماست ، تربیت است ، یعنی در آن بنیانگذاران تشکیلات به دنبال تحقّق تربیت و شکوفایی افراد مجموعۀ خود هستند ، آن هم نه یک تربیت یک بُعدی، بلکه تربیتی در تمامِ جهاتِ استعدادیِ انسان ها ، از ابعاد مادّی گرفته تا ابعاد معنوی در حدّ توانِ تشکّلِ خود . در این رویکرد سعی می شود تا تمامی مبانی فکری و ایدئولوژیکیِ عضوِ تشکیلات، مطابق با ایدئولوژیِ حاکم بر تشکیلات تربیت شود . 📍ج) رویکرد اسلام : اسلام با یک تفاوت اساسی هر دو رویکرد را در خود دارد ، بدین صورت که : اگر تشکیلاتی تخصّصی باشد، در اسلام این تشکیلات هم به عنوان یک جزء از مجموعۀ تشکیلات کلان اسلامی به دنبال توانمند سازی جامعه اسلامی و کمک کردن این جامعه برای نیل به اهداف آن است ، اهدافی همچون انسان سازی و قرب به خداوند متعال ، که هدف غایی تشکیل حکومت اسلامی است . لذا در این تشکیلاتِ تخصٌٌصیِ اسلامی ، اسلام محور است نه تشکیلات و تخصّصِ تشکیلاتی . اگر تشکیلات تربیتی باشد ، اسلام می خواهد انسان الهیِ تحت ولایتِ اهل بیت علیهم السلام را محقّق نماید ، لذا تمامی استعدادهای عضوِ تشکیلاتِ تربیتی را در این جهت ، و البتّه در حدّ توان تشکیلات تربیت می نماید . @salehintehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸کلیپ تصویری | اربعین آمد ... #حاج_مهدی_رسولی #ویدیو #اربعین @salehintehran
⭕️امام صادق(ع): پولی که خرج زیارت حسین(ع) شود، برمی‌گردد! 🔸امام صادق(ع)در مورد زیارت مزار امام حسین(ع): هر كه او را زيارت كند، خداوند نيازهايش را برآورد و آنچه از امور دنيا كه برایش اهمیت داشته را كفايت فرمايد و همچنین زيارت امام حسین(ع) رزق بنده را زیاد می‌کند، و آن چه برای زیارت هزينه كند، برمی‌گردد. 🔹تهذیب الاحکام، ج۶، ص۴۵ @salehintehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بچه ها کجا کنند⁉️ بازی کودکان؛مهم وضروری هفته ملی مبارک 👦🏻👧🏻 @salehintehran
💾 «1» 🌍 (ره) 🌹 اعوذ بالله من الشیطان الرّجیم؛ بسم الله الرّحمن الرّحیم؛ و الحمد لله ربّ العالمین و صلّی الله علی محمّد وآله الطّیّبین الطّاهرین و لعنه الله علی اعدائهم اجمعین.🌹 📚 روی عن علی(علیهالسلام) قال: «مَنْ تَأَدَّبَ بِآدَابِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَدَّاهُ إِلَى الْفَلَاحِ الدَّائِمِ»[1] ♻️ مروری بر مباحث گذشته 🔸 بحث ما در گذشته راجع به و محیطهایی بود که انسان در آنها ساخته میشود . به معنای روش رفتاری و گفتاری دادن به غیر است . انسان در چهار محیط خانوادگی ، آموزشی ، شغلی و رفاقتی ساخته میشود که همه اینها را بحث کردم و عرض کردم که فضای پنجمی حاکم بر این چهار محیط است ؛ چه بسا که انسان در آن چهار محیط ساخته شود و این فضای پنجم نقش تخریبی بر او داشته باشد و بر عکس هم همینطور است . نسبت به فضای پنجم هم اشارهای کردم که در جامعه دو گروه فضاساز هستند و نسبت به این فضاسازان بحثی مطرح است که من فعلاً وارد آن نمیشوم ، اگر چه قبلاً به مناسبت ، به آن اشاره کردهام . 🔸 امّا آنچه که در بحث تربیت مورد نظر من است و در گذشته هم آن را تذکر دادم ، این مسأله است که روش گرفتن از غیر ، متوقّف بر قصد روش دهنده نیست ؛ یعنی اگر من بخواهم چه از نظر گفتاری و چه از نظر رفتاری از دیگری روش بگیرم ، متوقّف بر این نیست که او قصد کند و بخواهد به من روش دهد . چه او قصد کند و چه قصد نکند ، من آن روش را میگیرم . قصد روش دهنده در روش گرفتن مدخلیت ندارد ، یعنی اینطور نیست که اگر او قصد کند ، روش گیرنده میتواند روش بگیرد و اگر او قصد نکند ، دیگری نمیتواند از او روش بگیرد . این مطلب دقیقی است که قبلاً هم به آن اشاره کردهام . 📊 [1] . بحارالأنوار، ج89، ص214 📚مربیان تربیتی انقلابی نخبه تهران📚 ╔═.🍃.🍃═══════╗ 🕹🆔 @salehintehran 🕹 ┗━🍃🌺🍃━━ 🌺 ╚══════.🍃🍃.══╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا