eitaa logo
هوالحکیم🌷محمّدحسین صالحی
1.3هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
381 ویدیو
206 فایل
﷽💫طلبه ای ساده محضر اساتیدعظیم القدر @abedini ⚡لیسانس نرم افزار ⚡ارشدمهندسیIT با پایان نامه برگزیده کشوری درجشنواره علامه حلی ⚡دکترای عرفان اسلامی zil.ink/salehi786 💠پاسخها @Salehi786 📲نرم‌افزار @SalehiApps ✅تدریس @Shia_erfan و @Sania_Ashar @mSalehi
مشاهده در ایتا
دانلود
🌐 https://eitaa.com/salehy/463 ۳.💫سلوک با همسر (نه حرف من، نه حرف تو، حرف خدا) مؤلف: جعفر صالحان nashretoraath.ir/book/سلوک-با-همسر https://bookroom.ir/book/21325 خرید ۴.💫سلوک با فرزند (نه حرف من،‌نه حرف تو، حرف خدا) مؤلف: جعفر صالحان nashretoraath.ir/book/سلوک-با-فرزند https://bookroom.ir/book/47173 خرید ۵.💫ساغر عشق (شرح مناجات المحبین) مؤلف: جعفر صالحان http://nashretoraath.ir/book/ساغر-عشق https://bookroom.ir/book/43015 خرید ۶.💫کیمیای وصل (دو جلدی) سیری در معارف زیارت عاشورا - بر اساس نسخه آیت الله حاج سید علی آقا قاضی مؤلف: جعفر صالحان nashretoraath.ir/book/کیمیای-وصل-جلد-1 nashretoraath.ir/book/کیمیای-وصل-جلد-2 https://bookroom.ir/book/33949/ خرید ۷.💫بالاترین نذر (طریقه ختم حدیث شریف کساء) مؤلف: جعفر صالحان nashretoraath.ir/book/بالاترین-نذر https://bookroom.ir/book/26104 خرید ۸.💫مقتل مطهر (روضه های شهید مطهری) مؤلف: جعفر صالحان nashretoraath.ir/book/مقتل-مطهر https://bookroom.ir/book/41322/ خرید 🔸 ۹.💫عید وصال (۸۰۰ کلمه در اخلاق و معارف و سیر و سلوک از آیت الله شیخ علی آقا پهلوانی تهرانی) گردآورنده: محبوبه ابوالحسنی nashretoraath.ir/book/%C2%AB%D8%B9%DB%8C%D8%AF-%D9%88%D8%B5%D8%A7%D9%84%C2%BB https://bookroom.ir/book/57913 خرید ۱۰.💫شط شراب (۷۵۴ کلمه در اخلاق و معارف و سیر و سلوک الی الله از فقیه عارف، موحد عظیم الشأن، حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ محمدتقی بهجت) گردآورنده: محبوبه ابوالحسنی nashretoraath.ir/book/شط-شراب https://bookroom.ir/book/66521 خرید ۱۱.💫باده گلگون (۴۴۰ کلمه در سیر و سلوک الی الله از حاج میرزا جواد آقا ملکی تبریزی) گردآورنده : محبوبه ابوالحسنی nashretoraath.ir/book/باده-گلگون https://bookroom.ir/book/23100 خرید ۱۲.💫 سرو ناز (۷۵۰ کلمه در اخلاق و سير و سلوک الی الله از بانوی عارف و مجتهده اصفهانی مشهور به بانو امين) گردآورنده : محبوبه ابوالحسنی nashretoraath.ir/book/سرو-ناز https://bookroom.ir/book/40044 خرید 🔸 🔻خانم ابوالحسنی در بخشی از مقدمه کتاب سروناز می‌نویسند: پس از آنکه کلمات حضرت جمال‌العارفین آیة الله میرزا جواد آقا ملکی تبریزی(ره) را تنظیم نمودم و به نام «بادهٔ گلگون» انتشار یافت، شبی در عالم رؤیا صدایی را شنیدم که می‌دانستم صدای حاجیه خانم امین(ره) می‌باشد. ایشان به این ناچیز فرمودند: «همانطور که کلمات میرزا را جمع‌آوری کردی، کلمات مرا هم جمع‌آوری کن». از این رؤیا فهمیدم شیوه‌ای که در تنظیم کلمات سلوکی مرحوم آیة الله ملکی تبریزی(ره) به کار برده‌ام مورد پسند بانو امین(ره) قرار گرفته است، لذا تصمیم گرفتم با جدّیت تمام، به خواسته برزخی این بانوی مجتهده عارفه، جامه عمل بپوشم تا شاید خوشحالی و دعای او دستگیرم شود و کام دل این دور افتاده از حقایق و معارف، به نور معرفت شیرین گردد و به عبودیت و لوازم بندگی آراسته گردم و برای طالبان کمال، راه‌گشا و اثربخش و مذکِّر باشد. ... در پایان وظیفه عبودی خود می‎دانم تا یادکردی از دو استاد و مربی توحیدی‎ام، فقیه عارف واصل، مرحوم آیة الله آقا سید عبد الله جعفری تهرانی و فقیه عارف کامل، مرحوم آیة الله شیخ علی آقا پهلوانی تهرانی قدس الله سرهما داشته باشم که طریق قرب الهی و انس با کلمات اهل معرفت را به رویم گشودند و از حضرت احدیت جلّ‌جلاله عاجزانه خواهانم ما را از ادعیه برزخی این بانوی عارفه بهره‌مند سازد و توفیق عمل به این کلمات نورانی را که ریشه در ثَقَلیْن دارد، نصیبمان نماید و از قافله اهل توحيد و ولايت عقب نمانيم. 🔸 🔸در پایانِ این معرفی‌نامه، شایان ذکر است که جلسات درس اخلاق در شرح کتاب (۷۵۴ کلمه از آیت الله بهجت)، شرح دعای کمیل، و... ، بصورت هفتگی در ، با حضور برادران و خواهران برقرار می‌باشد، که اطلاعیه های مربوطه آن در لینک‌های ذیل آمده است👇 🌐 eitaa.com/b_haram/454 شط شراب 🌐 rahtousheh.ir/?p=4421 دعای کمیل 🔻همچنین متن کامل این جلسات اخلاق در سایت ره توشه قرار می‌گیرد👇 🌐 rahtousheh.ir/category/jam/شط-شراب 🌐 rahtousheh.ir/tag/دعای-کمیل/ 🌐 rahtousheh.ir/category/jam 🔸 اولین جلسه بعدی ایشان، شانزدهمین جلسه از شرح کتاب شط شراب، چهارشنبه ۱ آبان ‌ماه ۱۳۹۸ مصادف با ۲۴ ماه صفر، از ساعت ۲۰ الی ۲۲ برگزار می‌گردد. 🔻مکان: بزرگراه شهید نواب صفوی (پایین تر از میدان جمهوری) تقاطع خیابان آذربایجان، جنب درب غربی ایستگاه متروی نواب، مسجد جامع لولاگر 🔸 💎 ادامه 👇👇👇
🌐 eitaa.com/salehy/455 🔸بخشی از سخنان در جلسه یازدهم شرح کتاب شط شراب (۲مرداد۹۸) : 🔻کلام سیزدهم آیت‌الله بهجت در این کتاب شط شراب، در مورد ابتلائات دنیوی است. می فرمایند: 💫 "نا ملائمات دنیا برطرف شدنی نیست، همیشه هست مگر برای کسانی که در دنیا حقیقتاً یا حُکماً نباشند." این بیان ایشان نیاز به توضیح دارد. 🔻 ناملائمات دنیا برطرف شدنی نیست، یعنی یک شخصی بخواهد که هیچ ابتلائاتی نداشته باشد، به هیچ امر ناخوشی گرفتار نشود، این در دار دنیا شدنی نیست، چون دار دنیا، دار تزاحم است این اولا، و ثانیا از این حقیقت امیرالمومنین(ع) پرده برداشتند “دَارٌ بِالْبَلَاءِ مَحْفُوفَه“، یا در آن روایتی که یک بار عرض کردیم که مردم در دنیا به دنیال راحتی می گردند، اما راحتی در دنیا وجود ندارد و راحتی برای بهشت است ” وَ وَضَعْتُ الرَّاحَهَ فِی الْجَنَّهِ وَ هُمْ یَطْلُبُونَهَا فِی الدُّنْیَا فَلَا یَجِدُونَهَا” دائم دنبالش می گردند و پیدا نمی کنند. 🔻 اما آیت الله بهجت استثناء زدند و فرمودند که مگر برای کسانی که در دنیا حقیقتاً یا حُکماً نباشند. حقیقتاً نباشند یعنی از دنیا رفته اند، یعنی کسی که از دنیا می رود، او دیگر گرفتاری ها و ابتلائات دنیوی اش تمام می شود، چون دیگر در دنیا نیست. اگر ابتلاء داشته باشد، ابتلاء اخروی است یا در برزخ یا در قیامت، که آنها هم ریشه در همین ابتلائات دنیوی دارند. 🔻 اما «حُکماً در دنیا نباشند» یعنی چه؟ یعنی کسی که در این دنیا هست، زندگی می کند، ولی در حُکم مردگان است، یعنی چه در حکم مردگان است؟ یعنی ” موتوا قبل‏ أن تموتوا” را در خودش پیاده کرده است. 🔻 بمیرید قبل از اینکه شما را بمیرانند. با مرگ چه اتفاقی می افتد؟ با مرگ تعلقات انسان از بین می رود و انسان از تعلقاتش جدا می شود. حُکماً یعنی همین که کسانی که در عالم دنیا تعلق به ما سوی الله ندارند و انقطاع پیدا کردند و فقط به حضرت حق تعلق دارند، اینها در راحتی هستند. پس روشن شد. آن چیزی که با مرگ اتفاق می افتد، در همین عالم دنیا که الان هستیم در خودمان پیاده کنیم و این پیاده شود. 🔻اگر انسان تعلق به اولاد نداشته باشد، تعلق به همسر نداشته باشد، زندگی می کند و در اوج محبت هم هست، در همان چارچوبی که دین برای او مشخص کرده است، اما تعلق ندارد و تعلقش به خداست. محبت می کند برای خدا، غضب می کند برای خدا، وصل می شود برای خدا، قطع می شود برای خدا، این بر روی او پیاده شود ” موتوا قبل أن تموتوا“، این سالک که حُکماً از تعلقات دنیا خارج شده، در آسایش به سر خواهد برد. 🌐 rahtousheh.ir/سلسله-جلسات-ماهیانه-شرح-کتاب-شط-شراب-ک-4/ 🔸 @Salehy
🔸 گزارش روزنامه «صبح‌نو» از حضور در هیأت «کانون دانش‌پژوهان نخبه»👆 👌سینه‌زنی وسط المپیادی‌ها 👇 🌐 sobhe-no.ir/newspaper/777/14/31131 🔸 @Salehy
🔶تصویر دوران نوجوانی مؤلف کتابهای: 🔸 ساحل بقا 🔸 سلوک با فرزند 🔸سلوک با همسر 🔸کیمیای وصال 🔸ساغر عشق در محضر 🔆علامه طباطبایی🔆 🌺 فرزندان خود را از کودکی باعلمای ربانی آشنا کنید T.me/EdameMan کانال تربیتی ادامه من 🔸 @Salehy
🔶تصویر دوران نوجوانی مؤلف کتابهای: 🔸 ساحل بقا 🔸 سلوک با فرزند 🔸سلوک با همسر 🔸کیمیای وصال 🔸ساغر عشق در محضر 🔆علامه طباطبایی🔆 🌺 فرزندان خود را از کودکی باعلمای ربانی آشنا کنید T.me/EdameMan کانال تربیتی ادامه من 🔸 @Salehy
دعای خوف_دعای 50 صحیفه .pdf
472K
🔸 دعای خوف (رَهُبَه) 👆 🔻 دعای امام سجاد (عليه السلام) منقول در دعای ۵۰ صحیفه سجادیه، و همچنین دعاییست که امام موسی بن جعفر (علیهما السلام) در سحرها میخواندند منقول در انتهای مفاتیح‌ الجنان. 🔻 دعایی که صبح ها ناشتا بخوانید دارای آثار عظیم است👇 🌐 eitaa.com/salehy/474 🔸 @Salehy
بسم الله بخوانید در حال eitaa.com/salehy/473 🔸 🔸 دعای امام سجاد (عليه السلام) منقول در دعای ۵۰ صحیفه، و همچنین دعاییست که امام موسی بن جعفر (علیهما السلام) در سحرها میخواندند منقول در انتهای مفاتیح‌ الجنان 🔸 🔸برای شفای امراض جسمی و روحی، را صبح در حال گرسنگی و ناشتا بخوانید (که حال گرسنگی و ناشتا، تاثیر در ابراز ضعف و ترس و خوف در برابر خداوند دارد)، سپس بعد دعای خوف و خوانده، بعدش چیزی میل کنید، و سپس بقصد شفا بخوانید ⬇️ 🔻در کتاب «برگی از تاریخ قم» (۱۳۸۹) مجموعه‌ای از مراسلات و مکاتبات مربوط به آستان حضرت معصومه(سلام الله علیها) میان سالهای ۱۳۰۶ تا ۱۳۱۷ شمسی چاپ شده است، که نامه هایی از برخی از عالمان وقت هست. ازجمله نامه ای از برای تولیت به این شرح👇 🔸برای مریضه دعایی خواسته بودید، فرد مریض دعای خوف [دعای۵۰ صحیفه سجادیه] را صبح ناشتا با سه قل هوالله و سه صلوات بخوانند و سپس [ناشتایی] میل کنند و بعد از خوردن یک سوره حمد بخوانند. و در سابق دستوری به جهت کشتن گوسفند نوشته بودم (که در ادامه آمده)، یک گوسفند هم به همان طریق بکشید. (ص۶۸، با ارجاع به کتاب مراسلات ج۱۰ ص۱۲). 🔸و دنباله آن نامه دیگر ایشان در توضیح برای مریض👇 🔻اولا حقیر خودرا هیچ قابل نمی دانم. اگر اثری از بعضی ادعیه دیده شده، امر فرمایش بزرگان بوده که اجازه نوشتن بعضی ادعیه را داده اند. بارى سه دعاى كوچك فرستادم كه با ترتيب نوشته شده: هر دعايى براى يك نفر صبح ناشتا بايد بسم اللّه بگويندو ميل كنند و از گلو كه پايين رفت، يك سوره حمد بقصد شفا بخوانند؛ و دو دعاى بزرگ كه همراه كنند. 🔸و براى هر نفر يک گوسفند بزرگ تام الخلقه، گرفته شود، وقت قربانی دو دعاست بخوانند، و در زير سقف گوسفند را ذبح كنند و گودى بكنند كه خون او با اجزاى غيرمأكوله در آن گودی بريزند و دفن كنند وگوسفند بايد شود، بدین صورت: سر او يك قسمت، پوست او با چهار دست وپا كه از پوست جدا شود يك قسمت، و آنچه در شكم است از شكمبه و پيه و دل و جگر يك قسمت، و باقى را پنجاه و هفت قسمت كنند و همه را قريب نيم ساعت: يا در اتاقى بگذارند و در را ببندند، يا چادری روى آن بكشند؛ بعدش هر قسمتى را به يك فقير بدهند اگر كسى معيل باشد ممكن است يك قسمت به خودش، يكى به عيالش، يكى به فرزندش بدهند؛ به قصد اين كه اگر بلايى باشد، به اين حيوان منتقل شده و بلا فنا شود. 🔻[قبل از قربانی کردن] گوسفند تمام بى عيب [ياد شده] را بياورند، اين👇 آیات قرآن را بر دهن او بخوانند: «فَلَمَّا أَسلَمَا و تَلَّهُ لِلجَبِين * و نَادَينَاهُ أَن يَا إِبرَاهِيم * قَد صَدَّقتَ الرُّؤيَا كَذلِكَ نَجزِی المُحسِنین» [صافات ۱۰۳-۱۰۵] 🔻بعد گوسفند را رو به قبله بخواباند و اين👇دعا را بخواند و به دهن گوسفند بدمد و در حين ذبح نيز همین دعا را بخواند که: «اَللّهُمَّ إِنَّ هذِهِ الشّاةَ لَكَ وَ مِن فَضلِكَ وَكَرَمِكَ وَصَلَ إِلَيَّ وَأنَا أُفدِي بِها عَبدَكَ "فلان بن فلان" (بجای فلان، اسم مریض) أَللّهُمَّ إِنَّ هذا فِداؤُهُ لَحمُهُ بِلَحمِهِ و دَمُهُ بِدَمِهِ أَللّهُمَّ تَقَبَّل مِنِّي كَما تَقَبَّلتَ مِن خَلِيلِكَ إِبراهِيمَ عَلَيهِ السَّلامُ حِينَ فَدى بِوَلَدِهِ إِسماعِيلَ بِحُرمَةِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللهُ عَلَيهِ وآلِهِ أَللّهُمَّ هذا فِداؤُهُ فَتَقَبَّلهُ مِنِّی» و بعد بگويد: «اللّهُ أَكبَرُ، اَللّهُ أَكبَرُ، بِسمِ اللّه ِ الرَّحمنِ الرَّحِيم» و سپس ذبح كند 🔻از خدا میخواهیم که این قربانیِ ما برای مریض، بمانند قوچ قربانی شده برای اسماعیل فرزند إبراهیم(ع) باشد، که قربانی فدیه ای شد بجای ابتلای وارد بر او (ص۷۰ الی ۷۲،نقل از مراسلات ج۱۰ ص۳۳، و خزائن نراقی ص۱۸۵) 🔸 💐کتاب«برگی ازتاریخ قم»👇 ghbook.ir/Book/11640 نقل ازسایت کتابخانه مجلس ical.ir mshrgh.ir/49133 🔸 🔸اثری دیگر از همین دعا، شفای امراض روحی با خواندن در حال ، از 👇 🔻آقای محمدتقی حاتمی نقل كرد: عادت من این بودكه هرشب، هنگام سحر، یك ساعت مانده به صبح برای نماز شب بیدار می‌شدم؛ ولی چهل روز موفق نشدم. به مرحوم شیخ حسن‌علی اصفهانی (نخودكی) نامه نوشتم. ایشان در جواب، دعای كوچكی (دعای خوف) فرستادند كه صبح ناشتا بخوانم و نوشته بودند: چهل روز قبل، فلان روز كه از مجلس شورا با فلان شخص خارج شدی. ظهر گذشته بود و رفیقان، شما را به ناهار دعوت كردند. در چلوكبابی غذا خوردید. این اثر آن غذا است و همان‌طور بودكه حاج شیخ نوشته بودند. دعا را خواندم و مجدداً به خواندن نماز شب موفق شدم mouood.org/component/k2/item/22502-غذای-حلال،-پلۀ-اوّل-کمـال.html 🔸 🔸متن دعای رهبه👇 🔸 eitaa.com/salehy/473 @Salehy
(۳) 🔸 میزبانان عزیزمون در کربلا، که از سال ۹۴ هرسال در اربعین مهمانشان هستیم. 🔻 از راست تصویر: بنده (صالحی)، برادران عزیز ، پسر بزرگش حسین، برادرزاده اش ، دوستمان آقای مستشرق، طفل هم عباس ۵ساله فرزند سجاد 🔻 شنبه ۲۷ مهر ۹۸، بعد از زیارت اربعین، در حال خروج از کربلا بسمت نجف اشرف 🔸 @Salehy
(۴) 🔸 سفره اکرام و پذیرایی منزل و 🔻 شام چهارشنبه ۲۴ مهر ۹۸ 🔸 @Salehy
(۵) 🔸 صحبت برای زائرین ساکن منزل دوست عزیز عراقیمون و 🔻 در ابتدای ورودمان به کربلا، زائرین هیئتی از تهران که قبل از ما ساکن منزل دوستان عراقی شده بودند، خواستند مجلسی برقرار شود و بنده با سخنانی خدمتگزار باشم 🔻 چهارشنبه ۲۴ مهر ۹۸، بعد نماز مغرب وعشا 🔻موضوع این سخنرانی: 🏴 اثر حماسی در شناخت دوست و دشمن 🏴 توجه به لرزش (سایه های درون عرش) در عاشورا، به معنای لرزش و بکاء حقیقت و بر سیدالشهدا، و عهد با امامشان در عالم میثاق (عالم أظلة، عالم ذر) 🔸 صوت در ادامه👇 🔸 @Salehy
حماسه_اربعین_و_لرزش_ظل_عرش_در_عاشورا.mp3
19.85M
🔸 اربعین درکربلای معلی👆 🔻موضوع: 🏴 اثر حماسی در شناخت دوست و دشمن 🏴 توجه به لرزش (سایه های درون عرش) در عاشورا، به معنای لرزش و بکاء حقیقت و در ملکوت بر سیدالشهدا (عليه السلام) 🏴 توجه به عهد با امامشان در عالم میثاق (عالم أظلة، عالم ذر) 🏴 نمایش منتقم امام حسین (علیه السلام) برای فرشتگان آسمان با نمایش «سایه حضرت قائم (عليه السلام)» برای ایشان («ظلُّ القائم» در عالم أظلة است، مثل هر موجودی قبل از تولد در عالم دنیا) : 🌷قال الصادق (علیه السلام) : لَمَّا کَانَ مِنْ أَمْرِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ مَا کَانَ ضَجَّتِ الْمَلَائِکَةُ إِلَی اللَّهِ تَعَالَی وَ قَالَتْ یَا رَبِّ یُفْعَلُ هَذَا بِالْحُسَیْنِ صَفِیِّکَ وَ ابْنِ نَبِیِّکَ؟ 💫قَالَ: فَأَقَامَ اللَّهُ لَهُمْ « ظِلَّ الْقَائِمِ » (علیه السلام) وَ قَالَ بِهَذَا أَنْتَقِمُ لَهُ مِنْ ظَالِمِیهِ. 🔻 چهارشنبه ۲۴ مهر ۹۸، بعد نماز مغرب وعشا، سه روز مانده به اربعین حسینی، منزل میزبان عزیزمان در کربلا 🔸 @Salehy
هدایت شده از عارفانه
🔰غزلی زیبا از حافظ؛ موجود در نسخه تصحیح شده توسط میر سید محمد قدسی تا جمالت عاشقان را زد به وَصل خود صَلا جان و دل افتاده‌اند از زلف و خالت در بلا آنچه جانِ عاشقان از دست هجرت می‌کشد کس ندیده در جهان جُز کشتگان کربلا... 🔹السلام علیک یا اباعبدالله و علی الارواح التی حلّت بفنائک... 🆔 @Arefane
هدایت شده از LIBANIRAN
ارتحال عالم گرانقدر لبنانی علامه محقق، سید جعفر مرتضی العاملی از علمای گرانقدر جبل عامل، شب شهادت ارتحال پیامبر اعظم اسلام و شهادت امام حسن مجتبی، دار فانی را وداع گفت. وی تحقیقات تاریخی مهمی داشت و کتابهایی در این زمینه تالیف نمود. روحش شاد
۳۱ 💬 🔻 : سلام. اگر بخواهیم یه کاره خوب و پر در آمد پیدا کنیم چه ذکر یا دعایی یا نمازی باید بخونیم؟ پاسخ👇 @Salehi786 🌐 eitaa.com/salehi786/140
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸آیت الله بهجت: یکی (مرحوم آیت الله کشمیری) از مرحوم آیت‌الله سیدعلی قاضی، کیمیا خواسته بود. گفته بود: بگو " اللَّهُمَّ أَغْنِنِي بِحَلَالِكَ عَنْ حَرَامِكَ وَ بِفَضْلِكَ عَمَّنْ سِوَاكَ " ؛ اما عن حقیقةٍ، از صمیم قلب بگو. (خدایا! مرا به وسیله حلالت از حرام خویش بی نیازم کن، و با فضل و بخشش خودت، از هرچه غیر خودت بی نیازم ساز.) 🔸 پاسخ به👈 eitaa.com/salehi786/138 ⛱ @Salehi786
بسم الله ⛱ ۳۱ 💬 🔸 🔻 : سلام. اگر بخواهیم یه کاره خوب و پر در آمد پیدا کنیم چه ذکر یا دعایی یا نمازی باید بخونیم؟ 🔻 : سلام و رحمت خدا بر شما 📌 ذکر برای پیدا کردن شغل | از آیت اللّه بهجت (رحمةالله علیه) ⚜از ایشان پرسیدند: برای پیدا کردن شغل چه دعایی خوب است ؟ فرمودند: بعد از نماز صبح این👇 دعا را زیاد تکرار کنید و قبل و بعد از ان صلوات بفرستید تا ان شاالله فرج حاصل گردد: 🌷 " اللّهم اَغنِنی بحلالک عَن حَرامِکَ و بِفَضلِکَ عَمَّن سِواک " 📚پرسش های شما و پاسخ های آیت اللّه بهجت، ص۹۳ 🌐 eitaa.com/salehi786/139 کلیپ آیت الله بهجت 🔸 🔻البته این دستورالعمل، عین متن روایت نبوی است👇 🔸 «عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ (ع) قَالَ: شَكَوْتُ إِلَي رَسُولِ اللَّهِ (ص) دَيْناً كَانَ عَلَيَّ فَقَالَ يَا عَلِيُّ قُل: " اللَّهُمَّ أَغْنِنِي بِحَلَالِكَ عَنْ حَرَامِكَ وَ بِفَضْلِكَ عَمَّنْ سِوَاكَ" ، فَلَوْ كَانَ عَلَيْكَ مِثْلُ صَبِيرٍ دَيْناً قَضَي اللَّهُ عَنْكَ وَ صَبِيرٌ جَبَلٌ بِالْيَمَنِ لَيْسَ بِالْيَمَنِ جَبَلٌ أَجَلَّ وَ لَا أَعْظَمَ مِنْهُ» 🔸 مولا امیرالمؤمنین على بن ابى طالب (عليه السلام) فرمود : به رسول الله (صلی الله علیه و آله) از داشتن دَیْن (قرض) شكايت كردم، فرمودند بگو: 🌷 " اللَّهُمَّ أَغْنِنِي بِحَلَالِكَ عَنْ حَرَامِكَ وَ بِفَضْلِكَ عَمَّنْ سِوَاكَ " اگر باندازه كوه صبير قرض داشته باشى خدا ادا كند و صبير بزرگترين كوه يمن است. (امالی شیخ صدوق، ترجمه کمره ای، ص۳۸۸) 🔸 🔻عارف بالله مرحوم آیت الله کشمیری (رحمةالله علیه) فرمودند: روزی از استادم مرحوم قاضی کیمیا خواستم گفت: فردا بیا. روز بعد که پیش او رفتم گفت این👇 ذکر را زیاد بگو که خود کیمیاست: 🌷 اللّهُمَ اَغنِنِی بِحلالِکَ عَن حَرامِک، و بِفَضِلکَ عَمَّن سِواک  🔸 🔻از حضرت آیت‌الله بهجت (رحمةالله علیه) نقل شده: در آغاز و پایان این ذکر، "صلوات" بفرستد، مثلاً اگر میخواهد 110 مرتبه ذکر را بگوید، ابتدا صلوات بفرستد بعد 110 بار بگوید ذکر را و باز بعد اتمام 110 مرتبه، یکبار صلوات بفرستد. 🔸 🔻همچنین عارف بالله ابن فهد حلي، اين دعا را جزء دعاهايي كه در تعقيب نماز مي توان خواند آورده: «و مثل ما روي لقضاء الدين: " اللَّهُمَّ أَغْنِنِي بِحَلَالِكَ عَنْ حَرَامِكَ وَ بِفَضْلِكَ عَمَّنْ سِوَاكَ" يوم الجمعة»   نمونه ديگر از دعاهايي كه در تعقيب نماز خوانده مي شود، دعا در مورد اداي دين در روز جمعه است و آن دعاي :" اللَّهُمَّ أَغْنِنِي بِحَلَالِكَ عَنْ حَرَامِكَ وَ بِفَضْلِكَ عَمَّنْ سِوَاكَ " است و روايت شده كه بطور كلي براي همه حاجات چنين دعايي را بخوانند كه مي توان اين دعا را به نيت افزايش روزي هم خواند. (عده الداعي و نجاح الساعي‏، انتشارات دار الكتب الاسلامي، ص۶۱) 🔸 👌این ذکر، توجه به غنای الهی هست در تمام جهات 🔻صبح ها، موقع طلوع آفتاب ذکر را بگویید 🔻همانطور که آقای بهجت هم عدد ۱۱۰ مرتبه را فرمودند، شما هر روز صبح ۱۱۰ بار بگویید، و حتماً اول صلوات بفرستید و بعد ۱۱۰ مرتبه ذکر را بگویید، و بعد ختم هم صلوات بفرستید. 🔸 💡پایان ۳۱ ⛱ @mSalehi786 کانال کاربران💬
⁉️آیا میدانید؛ طبق قانون، ریال باید «پولطلا» باشد؟ ✍️کمپین 1000 امضا برای مطالبۀ تعهد بانک مرکزی در اجرای قانون پولی و بانکی کشور Http://fa.petitions.net/poolemelli 🏅طبق قانون پولی و بانکی کشور، قرار بوده ریال کارکرد «پولطلا» داشته باشد و هر 10هزار تومانی رسید 1 کیلوگرم طلا است. 😳 در واقع هر ریال رسید یک صدم گرم طلای خالص است که به تصریح قانون، امانت داری این رابطه برعهدۀ بانک مرکزی میباشد. 🔺اما در عمل شاهدیم که بانک مرکزی هیچ تعهدی نسبت به قانون از خود نشان نداده و نمی دهد و بواسطۀ سیاستهای اوست که روز به روز از ارزش ریال کاسته شده و می شود. ✊در شرایط وخیم اقتصادی امروز، حق ماست که ارزش پول خود را از بانک مرکزی مطالبه نماییم. 📃بدین منظور متن دادخواستی تنظیم شده تا با امضای آن در فضای مجازی گام اول را برداریم. سپس به شکل جمعی و رسمی به مرجع قضایی تسلیم نموده و پیگیری مینمائیم. امضای آنلاین پویش مطالبۀ قانون ثبات ریال با طلا : Http://fa.petitions.net/poolemelli 🙏از شما دعوت میشود به جمع امضاکنندگان این دادخواهی بپیوندید تا ان شاءالله بتوانیم فعالانه تر اقدام نمائیم. 📝مسئول پویش - سید سعید شجاعی @Sshojaei @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
🌐 http://fa.petitions.net/poolemelli 🔸بنده امضا کردم👆 با ارائه متن ذیل👇 با سلام اینجانب محمدحسین صالحی شهرودی خواستار مجازات نهادهایی مالی در سیستم دولت هستم که با چاپ اسکناس بدون داشتن مالیت و اعتبار در ورای آن (بخصوص در بیشترین چاپ اسکناس چهل ساله اخیر در سال۹۶ و بخاطر آن ایجادشدن رکود یک چهارم شدن ارزش پول ملی در سال۹۷) ، عملاً ارزش مال مردم را بصورت سرقت کرده اند و برای خودشان با نوعی دزدی شیک و مفتخوری شکیل و ربای سیستمی بانکی، عملاً با هیچی (در چاپ نقاشی بر یک برگ کاغذ) توان خرید و ارزش و اعتبار و مالیت نجومی ایجاد کرده اند. جالب است که اگر یک فرد اقدام به چاپ پول کند دزد و مجرم است اما وقتی دولت آن را انجام می‌دهد اقدام مجرمانه و دزدیش مورد بازخواست قرار نمی‌گیرد! طبق بند ب ماده 1 قانون پولی و بانکی کشور، هر ریال معادل 0.01 گرم طلای خالص است. یعنی قانونا هر 10.000 تومان، رسید 1 کیلوگرم طلا میباشد. و این تعهد با دو امضای رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد و دارایی روی اسکناس، تضمین شده است. در طول 46 سال گذشته، بانکها این تعهد را زیر پا گذاشته و ثروت مردم ایران را تباه کرده اند. اکنون یک کیلوگرم طلای خالص 400.000.000 تومان است. بانکداران میخواهند با جادوی حذف 4 صفر، فصل جدیدی را در کلاه برداری از مردم ایران آغاز کنند. 🔸 مرحوم آیت الله حائری شیرازی درباره ذات این پول رباساز قابل چاپ در بانک مرکزی بدون اعتبار و مالیت لازم، چنین فرموده اند : 🔸راهکار عملی تخلص از ربا و تأسیس پول اسلامی🔸 پول اسلام «مال» است؛ اما پول رایج جهانی مال نیست بلکه «اعتبار» است. قرض بی بهره در پولی که مال است میسر است. پولی که اعتبار است امکان قرض بدون بهره در آن نیست؛ چون وقتی از اعتبار کم می شود از مالیّت کم شده است و به قرض دهنده ظلم شده است. ولی وقتی پول، مال باشد اگرچه آن مال در بازار گران تر یا ارزان تر شده باشد، از مالیّت کم نشده است. اگر مالی را ده ساله و صد ساله و بیشتر قرض دهید نیز از مالیت کم نمی شود. صد سال قبل یک تن برنج قرض کرده اید و امسال پس می دهید؛ نه به شما ظلم شده است و نه به طرف مقابل. قرآن می گوید: «لکم رئوس اموالکم لا تظلمون و لا تظلمون». چون این برنج، مال است، در طی این صد سال فرق نکرده است. ما نمی گوییم پشتوانه ی پول، طلا باشد؛ ما می گوییم پشتوانه ی پول، کالا باشد، اما مقدار پشتوانه کالا با طلا وزن شود. وقتی مقدار کالای پشتوانه را روی پول ننوشته اید، پول مال نمی شود بلکه اعتبار است. ولی وقتی روی پول، مقدار پشتوانه کالا را می نویسید، پول، کالا می شود. شما در مقابل اسکناس، کالا تعهد کرده اید، اما مقدار کالا را با طلا مشخص می کنید. طلا پشتوانه ی پول اسلامی نیست. طلا، سنگ وزنه است نه پشتوانه. لذا لازم نیست به اندازه اسکناس، طلا در خزانه انبار کنیم. لازم نیست اگر کسی اسکناس آورد طلا دریافت کند. به او می گویید ما تعهد کرده ایم به این اندازه طلا به شما کالا بدهیم. اگر شما بخواهید دینار اسلام را احیاء کنید، روی پول این جمله را می نویسید: «ما در مقابل این اسکناس، به مراجعه کننده، به اندازه ارزش سه دهم گرم طلا، کالا می دهیم». در این صورت اسکناس شما دینار است. هزار دینار به کسی قرض می دهید و او ده سال دیگر هزار دینار می دهد. این می شود قرض الحسنه. اما حجم اسکناسِ مُجاز، به اندازه تولید ناخالص ملی شما است. دارایی کشور را بر ارزش اسکناس تقسیم می کنیم تا حجم اسکناس مجاز مشخص شود. چه بانک ها تعطیل شود و این پول رایج، از گردش خارج شده باشد، چه نشده باشد، شما می توانید کارتان را شروع کنید. اعلام کنید مقدار کالای مورد تعهد در اسکناس، به قیمت طلای رایج جهانی اندازه گیری می شود. اینکه تاکید می کنم طلای رایج جهانی، برای آن است که پول، قدرت بین المللی پیدا کند و پولِ بین الملل اسلام باشد. بانک مرکزی متولی پول ملی است، شما می توانید متولی پول بین المللی باشید. منتهی پول بین المللی شما، به تدریج پول ملی بانک مرکزی را بدون هیچ زحمتی خارج از گردش می کند. شما طرح جنگتان را به دانشگاه های جنگ عالم و حتی وابسته های نظامی عالم عرضه نکردید. اگر کرده بودید از شما می خندیدند و شما را دست می انداختند. آنها وقتی «خروجی» را دیدند سر تعظیم فرود می آورند. در مسئله پول هم همین اتفاق می افتد، منتظر نظر موافق آنها نباشید. والسلام محی الدین حائری شیرازی 06/06/1396 🌐 t.me/haerishirazi/991 🔸 🙏به امید پایان سلطه نظام شیطانی ربا و فروپاشی پول اعتباری تحت سلطه‌ی دلار و اتباع آن. محمدحسین صالحی. ۱۱ آبان ۹۸ 🔸 @Salehy
بسم الله شیطانی اسلامی 🔸 به اعتقاد مرحوم حائری شیرازی، امضای بانکداری بدون ربا جام بدتر از زهری بود که امام در قبول قطعنامه سرکشیدند. ایشان می گفت روزی خواهد رسید که ربا دارایی همه را خواهد خورد و ارزش پول دائماً پایین آمده و در آن حال مردم فکر می کنند قیمت ها بالا رفته است، در حالی که ارزش پول با چاپ مداوم اسکناس پایین آمده است. ایشان با توجه به فتوای امام راحل که فرمودند "در اسلام پول کار نمی کند کاری کنید پول کار نکند"، احساس مسؤلیت کرده و "نظریه پول" را ارایه دادند. 🌐 t.me/haerishirazi/1254 🔻آیت‌الله حائری شیرازی، در ۳ تیر ۸۷ در جلسه ای تخصصی به رئيس كل بانك مركزی و انديشمندان اقتصادي بيان نمودند: 💫" احكام «پول اعتباري» و «پول كالايي» با هم تفاوت دارند. اگر پول را يك كالا فرض كنيم در جايگاه «مال» قرار مي‌گيرد، لذا تنزل و ترقي آن برعهدة طرفين نخواهد بود و وام‌گيرنده ضامن قدرت خريد پول كالايي نيست. اما اگر پول را «اعتبار» فرض كنيم (مبنای فعلی) بايد قدرت خريد سپرده‌گذاران را حفظ كرد تا در امانت طرفين خيانت نشود. " 🌐 www.cbi.ir/page/5185.aspx 🔻 وزانت علمی آیت‌الله حائری شیرازی در مقوله پول و بانک چنان بود که نظرات ایشان توسط نشریه معتبر «اکونومیست» مورد توجه قرار گرفت. 🔻 ایشان در تألیف کتاب «پول رایج جهانی و احیای پول اسلام»، به ذکر 10 مورد از تناقضات و مشکلات اساسی پول فعلی که مبتنی بر «اعتبار» است اشاره کردند. 👇 🌐 eitaa.com/salehi786/142 🔻در کتاب دیگرشان با عنوان «در اسلام پول نباید کار بکند» جایگزینی را برای پول رایج پیشنهاد می‌کند. 👇 🌐 eitaa.com/salehi786/141 🔻 ایشان در مصاحبه ای در سال ۹۵ می‌گویند : 💫«مخالفت ما با جدا شدن ارزش از پول است»؛ یعنی الآن پول ارزش ذاتی ندارد و این باعث شده در دنیا اتفاقات بدی بیفتد؛ 💫 بانک به گیرنده تسهیلات می‌گوید کاهش ارزش این تسهیلات ــ به‌دلیل تورم ــ به‌عهده گیرنده تسهیلات است. خوب؛ اول اینکه من از بانک سؤال می‌کنم؛ شما اسکناس چاپ می‌کنید و کاغذ را به پول تبدیل می‌کنید؛ به‌این وسیله دارایی‌تان را اضافه می‌کنید؛ کاغذتان را به «مال» تبدیل می‌کنید و به همان اندازه پولهای مردم را به «کاغذ» نزدیک می‌کنید؛ اینجا آیا ضامن مال مردم هستید؟ 💫مثل این شربت. مردم لیوان لیوان شربتهایشان را ریختند در پارچ. من نصف پارچ را آب می‌ریزم و دوباره شربتهای مردم را در لیوانهایی که به من دادند، به آنها برمی‌گردانم. یک لیوان دادند، یک لیوان پسِشان می‌دهم. اما یک لیوان شربت دادند، یک لیوان، نصف آب و نصف شربت پس می‌گیرند؛ تورم یعنی این. خوب؛ من در آن آب می‌ریزم؛ پس باید خسارتش را هم بدهم؛ هرکس در شربت آب ریخته، همو هم باید بابت تنزل این ارزش، ضامن باشد؛ هرکسی ضامن کار خودش است؛ ولی بانک می‌گوید من ضامن نیستم؛ من این شربت تو را می‌گیرم، اما در آخر سال طبق شرایط اقتصادی جامعه به تو همین یک لیوان را می‌دهم؛ ممکن است یک درصد، ممکن است ده درصد، ممکن است بیست درصدش آب باشد و این بستگی به شرایط اقتصادی دارد. مردم بگویند این پولت را قبول نداریم؟ چه‌کار کنند؟ هرچه بخواهند بخرند باید با همین پول بخرند؛ هر کاری بخواهند بکنند باید با این پول بکنند. اگر این پول را در خانه خودشان به‌صورت طلا بگذارند امنیت ندارد؛ آن‌طوری که بانک می‌تواند اندوخته کند، برایش حراست بگذارد، کنترل بگذارد، مردم که نمی‌توانند؛ پس ناچارند پولشان را از خانه خارج کنند و دست بانک بدهند، پس این قراردادی که مردم با بانکها می‌بندند از روی رغبت نیست؛ بلکه از روی اجبار و ناچاری است؛ این فرایند که از سر اجبار و ناچاری است، حلال است؟ حالا یک طور دیگر ببینیم؛ که بانک پول بدون پشتوانه منتشر نکند؛ قدرت خرید این پول ثابت باشد؛ یعنی من روی این پول نوشته باشم یک‌صدم سکه، یک‌هزارم سکه، یک سکه، ده سکه یا هزار سکه؛ سکه، «مال» است؛ این مال ممکن است در طول زمان وقتی با «مال»های دیگر مقایسه می‌شود، گاهی کم و گاهی زیاد شود؛ تفاوت نوسانی دارد؛ نوسان پاندولی؛ یعنی ارزشش برود اما مدتی بعد برگردد. 💎 ادامه 👇 👇 👇
💫دینار اسلام را ملاحظه کنید، دیه یک انسان در اسلام معادل هزار گوسفند یا هزار دینار است. دینار و گوسفند معادل هم‌اند. دینار طلاست؛ مقدارش هم یک «مثقال شرعی» معادل سه‌چهارم مثقال عرفی است. مثقال عرفی بیست و چهار نخود، و مثقال شرعی هجده نخود است؛ هر سکه دو مثقال عرفی است؛ پس دینار شرعی (یک مثقال شرعی)، می‌شود معادل سه‌هشتم یک سکه طلای امروزی. یک دینار هم معادل یک گوسفند در صدر اسلام. 💫ببینید؛ در فاصله 1395 سال از ابتدای هجرت پیامبر، سکه طلا ارزش برابری خود را با گوسفند حفظ کرده است: الآن با همه آنچه بر سر سکه آمده سه‌هشتم از یک‌میلیون و ۱۳۰ (قیمت سکه در سال۹۵) می‌شود ۴۲۰ هزار تومان. قیمت بازاری گوسفند زنده در میدان کیلویی یازده هزار تومان است؛ گوسفند چهل کیلویی می‌شود چهارصد هزار تومان که گوسفند خوبی است؛ چون بیست کیلو گوشت دارد؛ الآن (سال ۹۵) یک کیلو گوسفند زنده بین یازده تا دوازده هزار تومان است. ببینید؛ سکه طلا (دینار، معادل سه هشتم سکه امروزی) ارزش برابری خود را با یک گوسفند حفظ کرده است. 💫حالا این پول رایج را ببینید؛ امام راحل در بیست و هفت سالگی ازدواج کردند و مهریه خانمشان دو هزار تومان بوده است؛ حدود هشتاد سال پیش گوسفند دو و نیم تا سه تومان بود، یعنی دو هزار تومان آن زمان حدود هشتصد گوسفند می‌شده؛ ولی الآن دوهزار تومان، هفتاد و پنج گرم گوشت می‌شود، هشتصد گوسفند تبدیل شده به هفتاد و پنج گرم! 💫پولی که قدرتش ثابت باشد مانند یک پاندول است؛ در گذر زمان ارزشش بازمی‌گردد و ثابت است؛ اما مردم می‌دانند که قدرت خرید اسکناس رایج در آینده کم خواهد شد؛ ولی چاره‌ای ندارند و به‌اجبار با آن معامله می‌کنند؛ این «پولِ زور» است. دلار، پولِ زور است؛ مردم ناچار هستند با دلار معامله کنند، می‌دانند که آمریکا از این شرایط سود می‌برد، ولی چاره‌ای ندارند؛ مثلاً وقتی قرار است معامله بین‌المللی باشد باید یک پول بین‌المللی هم باشد. حالا وقتی یک قدرت بین‌المللی، پول خودش را هم بین‌المللی کرد، کلی سود می‌برد؛ الآن حتی کسی نمی‌پرسد "بابت پشتوانه این پول چه فراهم کردی؟". 🌐 https://tn.ai/1267273 🔸 @Salehy
در اسلام پول نباید کار بکند - آیت الله حائری شیرازی .pdf
972.7K
🔸کتاب "در اسلام پول نباید کار کند"👆 🔻اثر مرحوم آیت الله حائری شیرازی 🔻تبیین نظریه پول با ارزش ثابت اسلامی (پول کالایی) 🔸 @Salehi786
پول رایج جهانی و احیای پول اسلام - آیت الله حائری شیرازی .pdf
1.02M
🔸کتاب "پول رایج جهانی و احیای پول اسلام"👆 🔻اثر مرحوم آیت الله حائری شیرازی 🔻ده مورد از تناقضات و مشکلات اساسی پول رایج جهانی (پول اعتباری) 🔸 @Salehi786
کتاب، مشق عشق.pdf
1.96M
🔸کتاب مشق عشق 👆 👌۱۵۱ خاطره از سیره خانوادگی بزرگان دین (در ۱۷۹ صفحه) 🔻نویسنده: حجت الاسلام مهدی محمدی صیفار، به سفارش معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه 🔸 @Salehy
کتاب👆مقام #محبت_الهی، در منظر حکمت وعرفان نظری وعملی ✨اثر #دکتر_محمدحسین_خلیلی 🔻بخشی مهم ازکتاب👇 🔸نظریه عرفا در #محبت_انحصاری‌: 🔻درتمام محبت و حمد وستایش وعشق، توجه #منحصر به خداست ✨دانلود #Pdf👇
محبت انحصاری به ذات الهی - کتاب مقام محبت الهی.pdf
11.84M
#محبت_انحصاری به الله👆 #Pdf 🔸بخشی ازکتاب «مقام #محبت_الهی، درمنظر حکمت و عرفان نظری وعملی» 🔻اثر #دکتر_محمدحسین_خلیلی 🔻«الحمد لله» یعنی: تمام حمد و محبت و ستایش و عشق، توجهی #منحصر به نورخداست @Salehy ✨ @Salehi786
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✔️نظر رهبری در مورد مراسم خرافی عیدالزهرا روایت حجت الاسلام و المسلمین نواب (ریاست محترم دانشگاه ادیان و مذاهب) درباره نظر رهبری مراسمات #نهم_ربیع: ❌آقا فرمودند: به همه اطلاع‌رسانی کنید برگزاری و شرکت در این مراسم #حرام است ☑️ @Sh_Aviny
۳۲ 💬 🔻 : سلام. دعا برای رفع طلسم [ و سحر ] چی خوبه؟! 🔸پاسخ‌: نماز پنجشنبه 👇 🌐 eitaa.com/salehi786/144
#نماز_پنجشنبه👆توصیه آیت الله بهجت (رحمة الله علیه) 🔻نماز #حاجتی که #بسیار_مجرب است👌(خدا برکسی که این نماز را بخواند ولی حاجتی ازخدا نخواهد غضب میکند!) 🔻مجرّب برای #ابطال_سحر و #رفع_طلسم 🌐 تصویر از کتاب «بهجت الدعا»، ص۳۸۰ و ۳۸۱ 🔸 @Salehy
🔶بسم الله مورد توصیه (ره) مورد توصیه (ره) مجرب برای و و 🔸 🔻آقا سید محمد رضی رضوی (رحمة الله علیه) نوه مرحوم سید مرتضی کشمیری (رحمة الله علیه) از قول پدرش سید محمد (رحمة الله علیه) نقل می کند: 🔻این نماز برای قضای حوایج و ادای دیون و سایر امور مجرّب است و پدرم (سید مرتضی رحمة الله علیه) به آن بسیار سفارش می کرد. 🔻ایشان صبح هر پنجشنبه، دخترانش را صدا می زد و آن ها را به خواندن این نماز امر می کرد. همسر آیت الله کشمیری (رحمة الله علیه) نقل کرده است: 🔻هر گاه رزق جدیدی به ما می رسید، سید می فرمود: این از برکات نماز پنجشنبه است. (1) 🔶 💐 کیفیت آن، بنابر نقل سید بن طاووس (رحمة الله علیه) در جمال الأسبوع این گونه است: 🔻این نماز است [دو نماز دو رکعتی] : ✨در رکعت اول: حمد و #_۱۱_بار سوره اخلاص، ✨در رکعت دوم: حمد و #_۲۱_بار سوره اخلاص، ✨در رکعت سوم: حمد و #_۳۱_بار سوره اخلاص، ✨و در رکعت چهارم: حمد و #_۴۱_بار سوره اخلاص. 🔻پس از سلامِ رکعت چهارم، #_۵۱_بار سوره اخلاص خوانده می شود و نیز #_۵۱_بار «اللّهُمَّ صلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ»؛ 🔻سپس به سجده می رود و #_۱۰۰_بار می گوید: «یا الله» و هر چه می خواهد از خدا درخواست می کند. (2) 🔶 🔻مرحوم سید بن طاووس (رحمة الله علیه) در ادامه از رسول اکرم (صلی الله علیه و آله)  نقل می کند که هر کس این دعا و نماز را بخواند، چنانچه جابجایی کوه ها را از خدا بخواهد، محقق خواهد شد و اگر بارش باران را درخواست کند، خواهد بارید. (3) 🔸توصیه آیت الله بهجت و نقلشان از روایت نبوی و تجربه آیت الله سید مرتضی کشمیری از این نماز توحیدی👇(کتاب«بهجت الدعا» ص۳۸۰ و ۳۸۱) 🌐 https://eitaa.com/salehi786/144 🔸 🌷پی نوشت ها: 🔻1. ر.ک: آیات نور، زندگینامه آیت الله سید مرتضی کشمیری2، مؤسسه فرهنگی دارالهدی، ص 77. 🔻2. جمال الاسبوع، ص 59. 🔻3. اهل نظر توجه دارند که استجابت دعاها و برآورده شدن حاجات مشروط به شرایطی است که خلوص نیت و اعتماد به خداوند از مهم ترین آن هاست. 🔸 💠 منبع: مجله خُلُق(زیر نظر موسسه هاد - استاداخلاق شیخ جعفر ناصری)، بهمن و اسفند ۱۳۸۹، شماره ۲۱ http://www.hawzah.net/fa/Magazine/View/6433/7692/96972/نماز-روز-پنجشنبه 🔶 🌷 @Salehy