4fd31a77f882ecb871a3f0fb44e1a4d0_1.pdf
حجم:
1.46M
باسمه تعالی
خواندن این صحبتها را بر همه طلاب واجب میدانم
@salmanraoofi
هدایت شده از موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
فراخوان ثبتنام
#دوره_جامع_حکمت_و_عرفان_اسلامی
موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی برای اولین مقطع دوره جامع حکمت و عرفان اسلامی ( #مقطع_تمهیدی) تحت اشراف علمی و مدیریتی #استاد_یزدان_پناه از عموم علاقمندان به حکمت و عرفان اسلامی برای سال تحصیلی ۹۸-۹۷ ثبت نام به عمل می آورد.
🌐 سایت ثبت نام: fvtt.ir
📒 دانلود دفترچه پذیرش: yon.ir/Fp0Pc
🔷 کانال: https://eitaa.com/fvtt_ir
هدایت شده از موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
#ساخت_دوره_تمهیدی
محتوای دوره به سه دسته کلی تقسیم میشود:
✅الف) #درس_اصلی (بدایه الحکمه):
درس اصلی صبحها به صورت روزانه از شنبه تا چهارشنبه به مدت یک ساعت در سه زمان، سه مکان (مثل مدرسه فیضیه، مدرسه معصومیه، مدرسه سعادت و ...) و با تدریس سه استاد مختلف ارائه میشود که دانشپژوه میتواند حسب علاقه و اقتضائات خود یکی از این سه درس را انتخاب کند.
⭕️تبصره ۱: در صورتی که متقاضیان ارائه درس اصلی در پردیسان به حد نصاب مطلوب برسند امکان برگزاری درس اصلی در پردیسان نیز وجود دارد.
⭕️تبصره ۲: در صورتی که متقاضیان ارائه درس اصلی در عصرها به حد نصاب مطلوب برسند امکان برگزاری درس اصلی در عصر نیز وجود دارد.
✅ب) #مواد_پشتیبان:
مواد پشتیبان (تاریخ فلسفه، فلسفه فلسفه، فلسفه کاربردی، امتدادهای فلسفه و ...)عصرها از شنبه تا چهارشنبه در ۲ بازه زمانی متفاوت و در مکان موسسه برگزار میشود که دانشپژوه میتواند حسب علاقه و اقتضائات خود یکی از ۲ بازه زمانی را انتخاب کند. عصرها یک ساعت جهت دروس پشتیبان و یک ساعت جهت مباحثه درنظرگرفته شده است.
⭕️تبصره ۱: در صورتی که متقاضیان ارائه مواد پشتیبان در پردیسان به حد نصاب مطلوب برسند، موسسه تلاش می کند که در صورت امکان دروس پشتیبان را نیز در پردیسان برگزار کند.
✅ج) #نشست_ها_و_کارگاه_ها:
نشست ها و کارگاه ها پنجشنبه ها به صورت یک هفته در میان ارائه میشوند.
هدایت شده از موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
دفترچه راهنمای پذیرش مقطع تمهیدی.pdf
حجم:
1.3M
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
◼️حضور "استاد نائینی" از اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم در بعثه سید صادق شیرازی در مدینه منوره!
🔺با وجود آنکه بیت سید صادق شیرازی مخالفت های خود را با نظام، ولایت فقیه علنی کرده است و علیه مقدسات جمهوری اسلامی هتاکی نموده است، اما برخی بزرگان و اساتید حوزه تصمیم بر قطع ارتباط خود با این بیت را ندارند!
🌐منبع عکس: کانال تلگرامی دفتر سید صادق شیرازی
🆔 @feghahat
باسمه تعالی
بعضی نه در بین خواص مملکت و جناح های سیاسی احترامی دارند و مورد حمایت هستند و نه در بین مردم محبوبیتی دارند وقتی عقل سیاسی نداشته باشیم با محبوبترین فرد مملکت مخالفت می کنیم و وقتی او فرمان مذاکره نکردن می دهد ما دم از مذاکره میزنیم
چنین افرادی هیچ جایگاهی در جمهوری اسلامی نخواهند داشت و به افراد بی خاصیتی تبدیل خواهند شد که حرفشان در شهر خودشان خریدار ندارد چه برسد به جمهوری اسلامی
و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین
۱۳۹۷/۵/۲۷
@salmanraoofi
باسمه تعالی
بعضی مسلمانان برای مردن کفار پیام تسلیت می دهند
ولی برای بچه های مسلمان یمن و افغانستان که با وسیله کفار به دست حرامیان شهید شده اند هیچ نمی گویند
حتی برای شهید حججی سکوت مرگباری دارند
این افراد چه نوع مسلمانی هستند نمیدانم؟!
۱۳۹۷/۵/۲۷
@salmanraoofi
گوشه ای از دروس مکتب شناسی آیت الله سیستانی
#مکتب_شناسی_اصولی_آیت_الله_سیستانی حفظه الله ۴
نکته دوم نوآوریهای زیاد و قابل اعتنای فقهی و اصولی آیت الله سیستانی حفظه الله
نکته اول این بود که ما اگر بگوییم شش تا یا پنج تا صاحب مکتب داریم، ششمین آن ها قطعا ایشان است که هم در فقه و هم در اصول صاحب مکتب هستند.
نکته دومی که ایشان انتخاب شد این است که نو¬آوری های بسیار زیاد و قابل اعتنایی دارند چه در اصول و چه در فقه.
۱/ تقریری که ایشان از احتیاط دارند سابقه ندارد، من لااقل سراغ ندارم که سابقه داشته باشد.
۲/ تقریری که ایشان از استصحاب می کنند- تقریر که من عرض می کنم یعنی تحلیل عقلانی و عقلایی که ایشان از استصحاب می کنند- من ندیدم.
ایشان در اصول نو¬آوری خیلی زیاد دارند، که ما دو تایش را گفتیم.
۳/ در فقه سبکی که ایشان می آیند وارد می شوند هم همین طور نوآوری دارد، شما لا ضرر را و جاهای دیگر را ببینید.
من یک مقدار اصل برائت را که در بین کتاب هایشان بود می دیدم، ببینید.
۴/ ورودی که ایشان در اصل برائت دارند کاملا متفاوت است،
۵/ نو¬آوری در بحث وجود ذهنی.
حالا ما دانه دانه آن چه را که لازم باشد، می گوییم. ولی نو¬آوری های ایشان واقعا زیاد و قابل اعتناست.
نکته ای در نوع نوآوریهای ایشان
یک وقت شما می بینید یک کسی یک نوآوری دارد ولی قابل اعتنا نیست، حرف هایی ذوقی است که واقعا دلیل هایش خیلی به انسان نمی چسبد و انسان احساس می کند که خیلی قابل اعتنا و فکر نیست.
مثلا عقل، مناطات احکام را درک می کند، خب چه طوری درک می کند؟! بگویید ما هم درک کنیم.
این هم یک نوآوری است ولی خب همه می گویند چه طوری درک می کند؟ اگر شما سازوکار علمی و متقن دارید برای درک مناطات احکام، نه چند نکته کلی که اختلاف در تطبیق مصداق به عدد فقهای عظام شود، بگویید تا همه درک کنند.
ولی حرف هایی که ایشان می زنند این طور نیست، واقعا حرف های قابل اعتنایی هم در فقه و هم در اصول دارند. نوآوری های ایشان هم زیاد است و وسعت خوبی دارد و هم عمق خوبی دارد و این کمتر پیش می آید؛ یعنی ما افرادی را می بینیم که نوآوری دارند، ولی عمق ندارد.
عمق نوآوری های ایشان هم واقعا از بزرگواران دیگری که انسان احساس می کند که نوآوری داشتهاند در فقه، بهتر است.
نکته سوم ساماندهی نو و کاربردی اصول برای فقه در مکتب آیت الله سیستانی حفظه الله
نکته سومی که ما در بین صحبتهایمان عرض کردیم ولی دوباره تکرار می کنیم این است که ما کسی را سراغ نداریم که واقعا یک رابطه علمی، روشن و متقن بین فقه و اصولش برقرار کرده باشد. احساس ما این است که بین فقه و اصول ایشان کاملا یک رابطه روشن و متقنی وجود دارد. بنابراین این از استثنائات هست و حالا ما وارد بحث که بشوییم می بینید.
نو¬آوری های شکلی که مثلا محقق اصفهانی و شهید صدر داشتند، این ها نو¬آوری های شکلی است، یعنی شکل کار را شما می توانید آن طور بچینید. این نو¬آوری هایِ در چینش علم اصول یا در طرح علم اصول، خیلی کار را در فقه متفاوت نمی کند. ولی طرح دومی که ایشان در علم اصول دارند که ما از روی «الرافد» می خوانیم واقعا متفاوت، کاربردی، راهبردی و بسیار قابل اعتنا است و این چیزی است که حقا و انصافا باعث می شود که انسان احساس کند ایشان از نظر علمی مظلوم واقع شده اند و باید به نظرات ایشان اعتنا بشود.
@salmanraoofi
گوشه ای از دروس مکتب شناسی آیت الله سیستانی حفظه الله
#مکتب_شناسی_اصولی_آیت_الله_سیستانی ۵
مقایسه تولید علم آیت الله سیستانی با درس خارجهای رایج
اگر بخواهیم انصاف و پیشرفت و تولید علم را در نظر بگیریم، واقعا آیت الله سیستانی در آن سال هایی که این درس ها را گفتند در نهایت روشنفکری این ها را گفته اند و من فکر می کنم تولید علمی که ایشان داشته اند در مجتهدینی که ما داشتیم، واقعا قابل اعتناست.
من معتقد به این نوع کارها هستم و اگر بخواهم درسی داشته باشم همین کارهای مکتب شناسی فقهی و اصولی را می کنم.
ولی این که درس خارج ما مثلا نصفش یا چهار پنجم یا سه پنجمش تقریر باشد و حالا دو پنجمش هم اشکالات جزئی ای باشد که واقعا در کلیت کار تاثیری ندارد و الان درسهای خارج ما این طور شده است، این تولید علم نیست.
اشکالاتی به سبکهای تحول در علوم انسانی و فقه های مضاف
از آن طرف هم تولید علم هایی که مثلا از علم فقه یا اصول می خواهند کل علوم انسانی را متحول کنند! از مبانی بنیادی تا راهبردی تا کاربردی، تحول در علوم ایجاد بکنند، این موارد واقعا ساده انگاری است.
ما اگر علوم انسانی را بشناسیم، اگر سطوح و اقسام علوم انسانی را بشناسیم، می فهمیم که علوم انسانی این طور نیستند که شما بتوانید با یک علم اصول یا فقه همه را سامان بدهید.
بحثهای علوم انسانی، مباحث معرفت شناسی دارد که اصلا علم اصول به این ها نمی پردازد و بحث های برنامه های کاربردی دارد و این که اصلا فقیه بخواهد متکفل این ها باشد، این خودش اول کلام است.
غرض این است که تولید علم بعضی موسسات یا بعضی جاهایی که این نگاه ها را برای فقه و اصول و نوآوری در آن دارند. واقعا حرف هایی است که انسان محصلی را در ته آن نمی بیند. حرف های مختلفی هست که نمی خواهم وارد بشوم ولی باز این را هم یک اشاره ای بکنم مثلا فقه هنر، فقه نظام، فقه خانواده، این ها را هم من ته¬اش محصلی نمی بینم. ما اصلا علوم انسانی را نمی شناسیم که داریم این کار ها را می کنیم. بله حالا ممکن است فقه نظام در بعضی جاها حرف قابل اعتنایی باشد. فقه هنر، فقه تربیت، فقه رسانه و ... این حرف ها هم چیزی نیست که مشکلات مملکت ما و درد ها را حل بکند. این ها ناشی از این است که ما نه شأن فقه، نه شأن فقیه و نه علوم انسانی را می شناسیم، بعد حالا فکر می کنیم مثلا فقه را مضاف کنیم... فقه بین الملل و بعد مثلا بگوییم آیا برای انتشار اسلام اصل این است که جهاد ابتدایی کنیم یا نه، اصل تبلیغ است؟ این ها چیز هایی است که ما نفهمیدیم و نمی دانیم الان مثلا مشکل وزارت امور خارجه ما- نمی خواهم بگویم در این که دیپلماسی انقلابی ندارد نیست- ولی این که ما بیاییم فقه را این طور سامان دهیم که مثلا اول بیاییم جهاد ابتدایی بکنیم یا تبلیغ کنیم، چیزی نیست که مشکل گشای مملکت ما باشد یا حالا نظریات دیگری که نمی خواهم وارد بشوم که چهار پنج تا نظر در علوم انسانی هست که من فکر نمی کنم هیچکدامشان واقعا منتج باشد و دردی را دوا کند. حالا این که چه چیزی منتج هست، یک بحث دیگری هست.
حرف آخر اینکه اگر بخواهیم اصول را واقعا برای فقه سامان دهی بکنیم و قانون شرعی و نکاتی که مربوط به آن هست را بهتر بشناسیم، واقعا طرح ایشان، طرح قابل اعتنایی هست و یک چیز هایی هم به ذهن بنده رسیده است که حالا آن ها هم شاید بد نباشد، فعلا که نیاوردیم و نمی خواهیم بگوییم.
@salmanraoofi
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
5.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هر آنچه در اين دنيا جمع ميكنيد نابود خواهد شد
به ياد عاقبت كار در آغاز كار باشيد
حديثی از امام باقر که رهبر انقلاب به شرح آن میپردازند
شهادت امام محمد باقر علیه السلام تسلیت باد
@BisimchiMedia
هدایت شده از خبرگزاری فارس
کارنامه آمدنیوز؛ از شایعهسازی و جعل سند تا سیاهنمایی و کشتهسازی
🔹بررسی عملکرد کانالتلگرامی آمدنیوز در چندماه گذشته نشان میدهد که آنها از هر حربه برای ضربه زدن به اعتماد مردم استفاده میکنند و به هر دستاویزی چنگ میزنند.
📝گزارش فارس را در لینک زیر بخوانید👇
fna.ir/bmogtl
@Farsna
هدایت شده از بینات؛ کانال خبر و تحلیل سیاسی
✅ دولت پولهای مملکت را به جیب چه کسی می ریزد!؟
✍سعید درخشان
◀️حراج ذخایر طلای کشور به نفع سرمایه داران
خریداران سکه پیش فروشی چقدر سود می کنند؟
🔹خریداران سکه پیشفروشی بابت هرقطعه ۲.۳میلیون تومان سود میکنند.
ظاهرا هدف از حراج سکه توسط دولت ، کنترل قیمت آن در کشور بود ، اما آنچه عملا اتفاق افتاد رشد نجومی قیمت آن و ایجاد حباب یک میلیونی شد . قیمت سکه یک میلیونی در ظرف ۳ماه به ۴ میلیون رسید.
این حراج ذخایر طلای کشور فقط به نفع قشر مرفه و سرمایه دار جامعه منجر شد و یک رانت نجومی به مبلغ 17,250,000,000,000 به تومان را در ظرف مدت کوتاهی به سرمایه آنها اضافه کرد
در تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی هم رانتی در حدود۵۰ هزار میلیارد تومان باز برای قشرهای خاص جامعه ایجاد شد.
به همین راحتی با تصمیم عجیب دولت ذخایر ارزی و طلای کشور ظرف مدت کوتاهی حراج میشود و یک سود نجومی به جیب سرمایه داران از جیب ملت واریز میشود .
نکته مهم اینست این مبالغ نجومی چندین برابر پولهایی است که در طی ۱۵ سال در مراسمات مذهبی و جبهه مقاومت و انقلابیگری هزینه شده است...
@Drseddighi