هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
مدیریت قبیله ای
↩️امام راحل (ره):
من این را کراراً گفته ام، اگر از من توصیه براى کسى آمد، از دفتر من براى کسى توصیه آمد، از کسانى که به من مربوطند توصیه آمد، بزنید به دیوار! صحیفه امام، ج10، ص272
↩️مقام معظم رهبری(حفظه الله):
فساد همچون موریانه است، با قاطعیت و تدبیر جلوی رخنه «فساد، پارتی بازی، رشوه و اسراف» را بگیرید تا اصولاً نیازی به ورود دستگاهای نظارتی به حیطه مدیریتی شما، پیش نیاید. 1392/6/6
❎برخی از انتصابات مدیریت حوزه علمیه خراسان :
🚫سید احمد عاملی فرزند خانواده:
دبیر هیئت اندیشه ورز اقتصاد حوزه
(این هیئات مصوب شورای عالی نیست و بالتبع فعالیتش قانونی نیست )
🚫سید حامد عاملی فرزند خانواده:
مدیر مرکز هنر و رسانه تا حدود یک سال پیش و مدیر مرکز مشاوره فعلی حوزه
بدون هیچ تخصص و تجربه ای در زمینه مشاوره و تربیت
🚫سید مجید ظهیری داماد خانواده :
مدیر دفتر طرح و برنامه و فناوری تا یکماه پیش و عضو شورای برنامه ریزی ومشاور فعلی مدیر
بدون هیچ تخصصی در زمینه های فوق
🚫سید محسن ظهیری نوه خانواده:
مسئول فضای مجازی و سایبری حوزه
با تحصیلات پایه پنج حوزه و بدون هیچ تخصص و تجربه ای در این زمینه
🔇در هر مجموعه حتی غیر انقلابی این حجم از پارتی بازی وجود میداشت ، ناظران آن مجموعه با نظارت و مطالبه خاک آن مجموعه را به توبره میبردند واصلاح میکردند
🔍در حوزه خراسان آیا شورای عالی به وظیفه خود که نظارت و صیانت است عمل کرده و مانع این انتصابهای هزینه بر برای حوزه شده است؟
✒️منتظر اقدام انقلابی شورا هستیم
https://eitaa.com/naghde_kh/290
سلمان رئوفی
مدیریت قبیله ای ↩️امام راحل (ره): من این را کراراً گفته ام، اگر از من توصیه براى کسى آمد، از دفتر
باسمه تعالی
برای حوزه خراسان و حوزه تهران و شورای عالی این دو حوزه و مدیران آن متاسفم که نه مدیریت صحیح بلدند نه جرات کناره گیری دارند
نه انصاف نقدپذیری دارند و نه سعه صدر مدیریت فقط و فقط راه شکایت را بلدند
متاسفم که در فضایی زندگی می کنیم که به جای پاسخگویی طلب کاری رواج دارد
اگر طلاب بخواهند از دست این آقایان شکایت کنند به کجا شکایت کنند به که شکایت کنند
چرا باید یک طلبه برای حرف حساب با قید کفالت آزاد باشد
من جای آن طلبه بودم از شاکی شکایت میکردم
بلای خانمان سوز حوزه مدیران شعاری و بی عمل است
شما اگر مدیر بودید که از مدیریتتان آه طلاب بلند نبود و وضع حوزه این نبود
کاش انصاف کناره گیری داشتید حالا که روش مدیریت بلد نیستید
به زودی به حوزه علمیه قم هم خواهم پرداخت شعار بس است آقایان
والسلام
سلمان رئوفی
۱۳۹۹/۵/۱۱
@salmanraoofi
بسم الله الرحمن الرحیم
« فَبَشِّرْعِبَادِ الَّذینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولئِکَ الَّذینَ هَداهُمُ اللَّهُ وَ أُولئِکَ هُمْ أُولُوا الْأَلْبابِ»(زمر17-18)
محضر مبارک اعضای شورای عالی حوزه علمیه خراسان
سلام علیکم
با سلام و صلوات بر نبی رحمت و مهربانی و اهل بیت منتجبین(علیهم السلام)
👈🏻به استحضار می رساند که آنچه در محضر شما بزرگان تلمذ کردیم وبیش از همه چیز تشویق شدیم نسبت به ان قلت ها و اشکالهایی بود که به نظر شما بزرگان و پیشینیان از فحول حوزه علمیه طرح می نمودیم؛ اصولا شما اساتید بزرگوار در نقش عظیم شاگرد پروری این مجال را به شاگردان مکتب امام صادق (علیه السلام) داده اید تا طالب این مکتب ضمن تفقه در دین حریت بیان حق و دفاع از آن را به دست آورد واگر رشد و شکوفایی در مکتب حقه آل الله بوده با درایت فقهاء و بزرگان بوده که همچون ائمه طاهرین (علیهم السلام) القاء اصول نموده و فروع را علی الطلاب تکلیف کرده اند.
🔸امروز فرزندان شما در حوزه علمیه بیش از هر زمانی نیازمند عنایت و نگاه پدرانه شما اساتید و بزرگان هستند؛ زمانه ای که فرزندان شما در نزد خانواده و مردم صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته که مبادا دیگران اهداف مقدس و پاک طلبگی را به استهزاء بگیرند؛ اگر امروز جمعی از فرزندان شما با درس گرفتن از مکتب علمی و اخلاقی شما، زبان نقد گشوده و با هدف اصلاح، با ابزار صالح و روش منصفانه امر به معروف و نهی از منکر و مطالبه گری از حقوق این قشر مظلوم می نمایند، قطعا آنان را شایسته تشویق و تحسین خواهید دانست؛ چه اینکه ویژگی بندگان هدایت شده و خردمند اینگونه است که: « یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ»
❓حال چه شده که صدای فرزندانتان شنیده نمی شود؟ یا اگر شنیده می شود اتباع احسن صورت نمی گیرد؟ چه شده که دیگر حوزه علمیه، نقد و ان قلتهایی که قوام علم و پویایی مکتب بر آن بوده را بر نمی تابد؟ مگر نه این است که مسؤلان و دست اندرکاران، هرگز نباید خود را منّزه و مبرای از نقد بدانند؛ چه اینکه نقد و انتقاد سبب شناسایی نقاط ضعف و قوت می شود؟
🔹شما بزرگان فرموده اید که علما و روحانیت همواره در طول تاریخ، مرجع حل و فصل خصومات مردم بوده اند و درب خانه علما به سوی آنان گشوده بوده؛ اما امروز چه شده که اختلافات پیش آمده در خانواده حوزه علمیه را به مجامع قضایی محول مینماید!!!
🔔 لذا از شما استدعا داریم با پرهیز از ارجاع منتقدان به مراجع قضایی، کماکان راسا اینگونه مسائل را حل و فصل فرموده و با ایجاد بستر مناسب جهت نقد ازجمله کرسی های آزاد اندیشی مطالبه رهبری، جلسات حضوری برای پاسخگویی زمینه رشد و بالندگی در حوزه علمیه و اعتمادسازی طلاب و جامعه را فراهم فرمایید.
والسلام علیکم و رحمۀ الله و برکاته
جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه خراسان
8/5/99🗓
🔆اجتهاد روشمند
🔆 @salmanraoofi
#ضد_جاسوسی 14
#قرآن
#حدیث
#فقه_الحکومه
🔅🔅🔅
🗓13-فی تفسير فرات الكوفي قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو الْقَاسِمِ الْعَلَوِيُّ [قَالَ حَدَّثَنَا فُرَاتٌ] مُعَنْعَناً عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ فِي قَوْلِهِ تَعَالَى يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا عَدُوِّي وَ عَدُوَّكُمْ أَوْلِياءَ تُلْقُونَ إِلَيْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ قَالَ قَدِمَتْ سَارَةُ مَوْلَاةُ بَنِي هَاشِمٍ إِلَى الْمَدِينَةِ فَأَتَتْ رَسُولَ اللَّهِ ص وَ مَنْ مَعَهُ مِنْ بَنِي عَبْدِ الْمُطَّلِبِ فَقَالَتْ إِنِّي مَوْلَاتُكُمْ وَ قَدْ أَصَابَنِي جُهْدٌ وَ قَدْ أَتَيْتُكُمْ أَتَعَرَّضُ لِمَعْرُوفِكُمْ فَكُسِيَتْ وَ حُمِلَتْ وَ جُهِّزَتْ وَ عَمَدَهَا حَاطِبُ بْنُ أَبِي بَلْتَعَةَ أَخُو بَنِي أَسَدِ بْنِ عَبْدِ الْعُزَّى فَكَتَبَ مَعَهَا كِتَاباً إِلَى أَهْلِ مَكَّةَ بِأَنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص قَدْ أَمَرَ النَّاسَ أَنْ تُجَهَّزُوا وَ عَرَفَ حَاطِبٌ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص يُرِيدُ أَهْلَ مَكَّةَ فَكَتَبَ إِلَيْهِمْ يُحَذِّرُهُمْ وَ جَعَلَ لِسَارَةَ جُعْلًا عَلَى أَنْ تَكْتُمَ عَلَيْهِ وَ تُبَلِّغَ رِسَالَتَهُ فَفَعَلَتْ فَنَزَلَ جَبْرَئِيلُ ع عَلَى نَبِيِّ اللَّهِ فَأَخْبَرَهُ فَبَعَثَ رَسُولُ اللَّهِ ص رَجُلَيْنِ مِنْ أَصْحَابِهِ فِي أَثَرِهَا عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ [ع] وَ زُبَيْرَ بْنَ الْعَوَّامِ وَ أَخْبَرَهُمَا خَبَرَ الصَّحِيفَةِ فَقَالَ إِنْ أَعْطَتْكُمَا الصَّحِيفَةَ فَخَلُّوا سَبِيلَهَا وَ إِلَّا فَاضْرِبُوا عُنُقَهَا فَلَحِقَا سَارَةَ فَقَالا أَيْنَ الصَّحِيفَةُ الَّتِي كُتِبَتْ مَعَكِ يَا عَدُوَّةَ اللَّهِ فَحَلَفَتْ بِاللَّهِ مَا مَعَهَا كِتَابٌ فَفَتَّشَاهَا فَلَمْ يَجِدَا مَعَهَا شَيْئاً فَهَمَّا بِتَرْكِهَا ثُمَّ قَالَ أَحَدُهُمَا وَ اللَّهِ مَا كَذَبْنَا وَ لَا كُذِبْنَا فَسَلَّ سَيْفَهُ وَ قَالَ أَحْلِفُ بِاللَّهِ لَا أَغْمِدُهُ حَتَّى يخرجون [يُخْرِجِي] الْكِتَابَ أَوْ يَقَعَ فِي رَأْسِكِ فَزَعَمُوا أَنَّهُ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ [ع] قَالَتْ فَلِلَّهِ عَلَيْكُمَا الْمِيثَاقُ إِنْ أَعْطَيْتُكُمَا الْكِتَابَ لَا تَقْتُلَانِي وَ لَا تُصَلِّبَانِي وَ لَا تَرُدَّانِي إِلَى الْمَدِينَةِ قَالا نَعَمْ فَأَخْرَجَتْهُ مِنْ شَعْرِهَا فَخَلَّيَا سَبِيلَهَا ثُمَّ رَجَعَا إِلَى النَّبِيِّ ص فَأَعْطَيَاهُ الصَّحِيفَةَ فَإِذَا فِيهَا مِنْ حَاطِبِ بْنِ أَبِي بَلْتَعَةَ إِلَى أَهْلِ مَكَّةَ إِنَّ مُحَمَّداً قَدْ نَفَرَ فَإِنِّي لَا أَدْرِي إِيَّاكُمْ أريد [أَرَادَ] أَوْ غَيْرَكُمْ فَعَلَيْكُمْ بِالْحَذَرِ فَأَرْسَلَ رَسُولُ اللَّهِ ص إِلَيْهِ فَأَتَاهُ فَقَالَ تَعْرِفُ هَذَا الْكِتَابَ يَا حَاطِبُ قَالَ نَعَمْ قَالَ فَمَا حَمَلَكَ عَلَيْهِ فَقَالَ أَمَا وَ الَّذِي أَنْزَلَ عَلَيْكَ الْكِتَابَ مَا كَفَرْتُ مُنْذُ آمَنْتُ وَ لَا أَجَبْتُهُمْ [أَحْبَبْتُهُمْ] مُنْذُ فَارَقْتُهُمْ وَ لَكِنْ لَمْ يَكُنْ أَحَدٌ مِنْ أَصْحَابِكَ إِلَّا وَ أَنَّ بِمَكَّةَ الَّذِي يَمْنَعُ عَشِيرَتَهُ فَأَحْبَبْتُ أَنْ أَتَّخِذَ عِنْدَهُمْ يَداً وَ قَدْ عَلِمْتُ أَنَّ اللَّهَ يُنْزِلُ بِهِمْ بَأْسَهُ وَ نَقِمَتَهُ وَ أَنَّ كِتَابِي لَا يُغْنِي عَنْهُمْ شَيْئاً فَصَدَّقَهُ رَسُولُ اللَّهِ ص وَ عَذَّرَهُ فَأَنْزَلَ اللَّهُ [تَعَالَى] يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا عَدُوِّي وَ عَدُوَّكُمْ أَوْلِياءَ تُلْقُونَ إِلَيْهِمْ بِالْمَوَدَّة. » *
*فی تفسير فرات الكوفي ؛ ص479 و ص: 480 .
🔆اجتهاد روشمند
🔆 @salmanraoofi
NAGHD.R 3.mp3
9.41M
#نقد_کتاب_روش_شناسی_اجتهاد
موسسه فقاهت و تمدن اسلامی
جلسه ۳
🔆اجتهاد روشمند
🔆 @salmanraoofi
#نقد_کتاب_روش_شناسی_اجتهاد
موسسه فقاهت و تمدن اسلامی
جلسه ۱
https://eitaa.com/salmanraoofi/8165
جلسه ۲
https://eitaa.com/salmanraoofi/8170
جلسه ۳
https://eitaa.com/salmanraoofi/8242
🔆اجتهاد روشمند
🔆 @salmanraoofi
#ضد_جاسوسی 15
#قرآن
#حدیث
#فقه_الحکومه
🔅🔅🔅
🗓14 - فی مناقب آل أبي طالب عليهم السلام ؛ وَ فِي الصَّحِيحَيْنِ وَ التَّارِيخَيْنِ وَ الْمُسْنَدَيْنِ وَ أَكْثَرِ التَّفَاسِيرِ * : « أَنَّ سَارَةَ مَوْلَاةَ أَبِي عَمْرِو بْنِ ضَيْفِيِّ بْنِ هِشَامٍ أَتَتِ النَّبِيَّ ص مِنْ مَكَّةَ مُسْتَرْفِدَةً فَأَمَرَ ص بَنِي عَبْدِ الْمُطَّلِبِ بِإِسْدَانِهَا فَأَعْطَاهَا حَاطِبَ بْنَ أَبِي بَلْتَعَةَ عَشْرَةَ دَنَانِيرَ عَلَى أَنْ تَحْمِلَ كِتَاباً بِخَبَرِ وُفُودِ النَّبِيِّ إِلَى مَكَّةَ وَ كَانَ ص أَسَرَّ ذَلِكَ لِيَدْخُلَ عَلَيْهِمْ بَغْتَةً فَأَخَذَتِ الْكِتَابَ وَ أَخْفَتْهُ فِي شَعْرِهَا وَ ذَهَبَتْ فَأَتَى جَبْرَئِيلُ وَ قَصَّ الْقِصَّةَ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ فَأَنْفَذَ عَلِيّاً وَ الزُّبَيْرَ وَ مِقْدَادَ وَ عَمَّاراً وَ عُمَرَ وَ طَلْحَةَ وَ أَبَا مَرْثَدٍ خَلْفَهَا فَأَدْرَكُوهَا بِرَوْضَةِ خَاخٍ يُطَالِبُوهَا بِالْكِتَابِ فَأَنْكَرَتْ وَ مَا وَجَدُوا مَعَهَا كِتَاباً فَهَمُّوا بِالرُّجُوعِ فَقَالَ عَلِيٌّ ع وَ اللَّهِ مَا كَذَبْنَا وَ لَا كُذِبْنَا وَ سَلَّ سَيْفَهُ وَ قَالَ أَخْرِجِي الْكِتَابَ وَ إِلَّا وَ اللَّهِ لَأَضْرِبَنَّ عُنُقَكِ فَأَخْرَجَتْهُ مِنْ عَقِيصَتِهَا فَأَخَذَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ الْكِتَابَ وَ جَاءَ إِلَى النَّبِيِّ فَدَعَا بِحَاطِبِ بْنِ أَبِي بَلْتَعَةَ وَ قَالَ لَهُ مَا حَمَلَكَ عَلَى مَا فَعَلْتَ قَالَ كُنْتُ رَجُلًا عَزِيزاً فِي أَهْلِ مَكَّةَ أَيْ غَرِيباً سَاكِناً بِجِوَارِهِمْ فَأَحْبَبْتُ أَنْ أَتَّخِذَ عِنْدَهُمْ بِكِتَابِي إِلَيْهِمْ مَوَدَّةً لِيَدْفَعُوا عَنْ أَهْلِي بِذَلِكَ فَنَزَلَ قَوْلُهُ تَعَالَى يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا عَدُوِّي وَ عَدُوَّكُمْ أَوْلِياءَ تُلْقُونَ إِلَيْهِمْ بِالْمَوَدَّة. »**
* أخرجه الطبرسيّ في مجمع البيان و أخرجه أحمد و الحميدي و عبد بن حميد و البخاري و مسلم و أبو داود و الترمذي و النسائي و أبو عوانة و ابن حبان و ابن جرير و ابن المنذر و ابن أبي حاتم و ابن مردويه و البيهقيّ و أبو نعيم معا في الدلائل عن عليّ عليه السلام كما في الدّر المنثور. و أخرجه البلاذري في الأنساب في ترجمة حاطب في الأنساب بسنده عن عليّ عليه السلام. و تقدم ما يرتبط بالحديث في ذيل ح 3 من سورة الفتح.
**مناقب آل أبي طالب عليهم السلام (لابن شهرآشوب) ؛ ج2 ؛ ص143 و ص: 144
🔆اجتهاد روشمند
🔆 @salmanraoofi
هدایت شده از نقد انقلابی حوزه
#توضیح
#شفافیت
↩اگر چه تمام سعی ما در جریان نقد ، اصلاح امور در داخل خانواده حوزه علمیه بود و به این منظور
⬅️دو جلسه با آیت الله علم الهدی
⬅️دو جلسه با مدیر محترم حوزه
⬅️سه جلسه با مدیر دفتر طرح و برنامه
⬅️دو جلسه با معاونت آموزش
⬅️دو جلسه با مدیر مرکز مشاوره
⬅️بیش از ۵۰ ساعت مکالمه تلفنی
⬅️بیش از ۳۷۰ پیام
برگزار شد ولی متاسفانه در همراه سازی مدیر محترم توفیقی نداشتیم .
↩با این وجود تلاش ما این بود که نقد و مطالبه در فضای مجازی از گروههای حوزوی خارج نشود ولی امروز با گسترش برخی پیامهای کانال نقد در گروههای حوزوی انقلابی مواجه شدم
و شب گذشته با تکثیر پیامها در پیجها و گروههای غیر حوزوی مواجه شدم .
📌اولا لازم است تشکر کنم از همه دوستانی که با روحیه مسئولیت پذیری بالا در راستای حمایت از جریان مطالبه گری و نقد اقدامی انجام دادند
📌ثانیا علیرغم تشکر از دوستانی که از شخص حقیر حمایت کردند درخواست میکنمکه ظرفیتهای خود را برای فرد هزینه نکنند ، آرمان پاسخگویی به مراتب از اشخاص والاتر و متعالی تر است
📌ثالثا عزیزان مواظب باشند به نام حمایت از نقد و مطالبه پاسخگویی به احد الناسی بالاخص مدیر محترم حوزه توهین نشود و در کمال ادب و احترام مطالبات مطرح شود
📌رابعا به شدت مواظب رسانه های دشمن باشید ، نکند از این مطالبه به حق ، کسی سوء استفاده نموده و حیثیت حوزه و نظام را مورد هجوم قرار دهد .
📌خامسا شکایت از حقیر حق مسلم کسانی است که احساس میکنند خدای ناکرده حقی از آنها ضایع شده اگر چه در بسیاری از بازتابها ،برخورد بزرگمنشانه وکریمانه از مسئولین عزیز توقع شده است
📌سادسا حقیر نه بازداشت شده ام ، و نه به قید وثیقه آزاد شده ام بلکه بعد از تفهیم اتهام به قید کفالت آزاد شده ام که ظاهرا روال قانونی و طبیعی اینگونه پرونده هاست .
📌سابعا تا به حال در دادسرای ویژه جز تکریم و احترام و دلسوزی دست اندرکاران چیزی ندیده امکه جای تشکر دارد .
📌ثامنا حقیر با هیچ جریان رسانه ای ، اعم از حوزوی و غیر حوزوی رابطه ای ندارم و هر کس هر اقدامی انجام میدهد بر اساس احساس مسئولیت شخصی است
📌تاسعا به شدت معتقدم جریان نقد و مطالبه گری هنوز در اول راه است و لاجرم باید هزینه هایی برای تثبیت وباروری آن پرداخت شود که هر فردی اعم از علما، اساتید ، طلاب باید نقش خود را در پاسخ به استنصار رهبری عزیز ایفا کند . شجاعت عنصر مهمی برای موفقیت در این عرصه است
📌عاشرا هنوز امیدوارم که معبر گفتگو برای پرداخت هزینه کم و سود آوری زیاد ، توسط برخی مطلعین دلسوز باز شود و با کمترین تنش و حاشیه همه با هم به نهادینه سازی جریان نقد و مطالبه کمک کنیم وبا راهکاری مشترک رفاقتها را تقویت کنیم
با پیوستن به کانال نقد انقلابی حوزه در تقویت جریان نقد سهیم شوید 👇
https://eitaa.com/naghde_kh/300
هدایت شده از نقد انقلابی حوزه
#شفافیت
#پاسخگویی
برنامه زنده پاسخگویی با موضوع :
شبهات پیرامون جریان نقد
توسط:
مدیر کانال نقد انقلابی،صابری تولایی
زمان : امشب ساعت ۲۳
مکان:
https://www.instagram.com/p/CDaM6XeJ0F3/?igshid=u3nx4dsuaz09
برخی از شبهات:
⬅️آیا انتقادات تضعیف حوزه نیست؟
⬅️چرا انتقادات رو به خود مسئولین منتقل نمیکنید و در فضای مجازی منتشر میکنید ؟
⬅️چرا تا زمانی که خودتون در مرکز بودید نقد نمیکردید ؟
⬅️عملکرد شما در زمان مشغولیت در حوزه چی بوده ؟
⬅️حقوق خودتون در زمان مشغولیت در حوزه چقدر بوده ؟
⬅️شما چون از مرکز اخراج شده اید دارید انتقام میگیرید ؟
⬅️آیا این انتقادات مساله شخصی است یا مسائل عموم حوزویان است
⬅️آیا شما دنبال سهم خواهی هستید ؟
⬅️آیا شما مدعی هستید که علمدار نقد هستید ؟
⬅️آیا اقوام خودتون توی مرکز نیستند؟
🙏لطفا اگه سوال خاصی دارید به آی دی بفرستید
به کانال نقد بپیوندید 👇
https://eitaa.com/naghde_kh/301
16.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔆انتقادات یک غیرمعمم از مدیر حوزه علمیه خراسان
🔆اگر گوش نکنید طومار پر میکنیم
🔆مدیر حوزه علمیه خراسان همین را میخواستید شما را مستقیما رهبرانقلاب نصب کردند به آبروی خودتان رحم نمیکنید به آبروی ایشان فکر کنید
جای شما باشم استعفا میدهم والسلاااام
سلمان رئوفی
۱۳۹۹/۵/۱۳
🔆اجتهاد روشمند
🔆 @salmanraoofi
هدایت شده از نقد انقلابی حوزه
مدیریت قبیله ای
↩امام راحل (ره):
من این را کراراً گفته ام، اگر از من توصیه براى کسى آمد، از دفتر من براى کسى توصیه آمد، از کسانى که به من مربوطند توصیه آمد، بزنید به دیوار! صحیفه امام، ج10، ص272
↩مقام معظم رهبری(حفظه الله):
فساد همچون موریانه است، با قاطعیت و تدبیر جلوی رخنه «فساد، پارتی بازی، رشوه و اسراف» را بگیرید تا اصولاً نیازی به ورود دستگاهای نظارتی به حیطه مدیریتی شما، پیش نیاید. 1392/6/6
❎برخی از انتصابات مدیریت حوزه علمیه خراسان :
🚫سید احمد عاملی فرزند خانواده:
دبیر هیئت اندیشه ورز اقتصاد حوزه
(این هیئات مصوب شورای عالی نیست و بالتبع فعالیتش قانونی نیست )
🚫سید حامد عاملی فرزند خانواده:
مدیر مرکز هنر و رسانه تا حدود یک سال پیش و مدیر مرکز مشاوره فعلی حوزه
بدون هیچ تخصص و تجربه ای در زمینه مشاوره و تربیت
🚫سید مجید ظهیری داماد خانواده :
مدیر دفتر طرح و برنامه و فناوری تا یکماه پیش و عضو شورای برنامه ریزی ومشاور فعلی مدیر
بدون هیچ تخصصی در زمینه های فوق
🚫سید محسن ظهیری نوه خانواده:
مسئول فضای مجازی و سایبری حوزه
با تحصیلات پایه پنج حوزه و بدون هیچ تخصص و تجربه ای در این زمینه
🔇در هر مجموعه حتی غیر انقلابی این حجم از پارتی بازی وجود میداشت ، ناظران آن مجموعه با نظارت و مطالبه خاک آن مجموعه را به توبره میبردند واصلاح میکردند
🔍در حوزه خراسان آیا شورای عالی به وظیفه خود که نظارت و صیانت است عمل کرده و مانع این انتصابهای هزینه بر برای حوزه شده است؟
✒منتظر اقدام انقلابی شورا هستیم
https://eitaa.com/naghde_kh/290
#ضد_جاسوسی 15
#قرآن
#حدیث
#فقه_الحکومه
🔅🔅🔅
🗓15-فی الارشاد فی فصل انتزاعه ع الكتاب الذي أرسله حاطب بن أبي بلتعة من المرأة : « وَ مِنْ ذَلِكَ أَنَّ النَّبِيَّ ص لَمَّا أَرَادَ فَتْحَ مَكَّةَ سَأَلَ اللَّهَ جَلَّ اسْمُهُ أَنْ يُعَمِّيَ أَخْبَارَهُ عَلَى قُرَيْشٍ لِيَدْخُلَهَا بَغْتَةً وَ كَانَ ع قَدْ بَنَى الْأَمْرَ فِي مَسِيرِهِ إِلَيْهَا عَلَى الِاسْتِسْرَارِ بِذَلِكَ فَكَتَبَ حَاطِبُ بْنُ أَبِي بَلْتَعَةَ إِلَى أَهْلِ مَكَّةَ يُخْبِرُهُمْ بِعَزِيمَةِ رَسُولِ اللَّهِ ص عَلَى فَتْحِهَا وَ أَعْطَى الْكِتَابَ امْرَأَةً سَوْدَاءَ كَانَتْ وَرَدَتِ الْمَدِينَةَ تَسْتَمِيحُ بِهَا النَّاسَ وَ تَسْتَبِرُّهُمْ وَ جَعَلَ لَهَا جُعْلًا عَلَى أَنْ تُوصِلَهُ إِلَى قَوْمٍ سَمَّاهُمْ لَهَا مِنْ أَهْلِ مَكَّةَ وَ أَمَرَهَا أَنْ تَأْخُذَ عَلَى غَيْرِ الطَّرِيقِ فَنَزَلَ الْوَحْيُ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ ص بِذَلِكَ فَاسْتَدْعَى أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ ع وَ قَالَ لَهُ إِنَّ بَعْضَ أَصْحَابِي قَدْ كَتَبَ إِلَى أَهْلِ مَكَّةَ يُخْبِرُهُمْ بِخَبَرِنَا وَ قَدْ كُنْتُ سَأَلْتُ اللَّهَ أَنْ يُعَمِّيَ أَخْبَارَنَا عَلَيْهِمْ وَ الْكِتَابُ مَعَ امْرَأَةٍ سَوْدَاءَ قَدْ أَخَذَتْ عَلَى غَيْرِ الطَّرِيقِ فَخُذْ سَيْفَكَ وَ الْحَقْهَا وَ انْتَزِعِ الْكِتَابَ مِنْهَا وَ خَلِّهَا وَ صِرْ بِهِ إِلَيَّ ثُمَّ اسْتَدْعَى الزُّبَيْرَ بْنَ الْعَوَّامِ وَ قَالَ لَهُ امْضِ مَعَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ فِي هَذِهِ الْوَجْهِ فَمَضَيَا وَ أَخَذَا عَلَى غَيْرِ الطَّرِيقِ فَأَدْرَكَا الْمَرْأَةَ فَسَبَقَ إِلَيْهَا الزُّبَيْرُ فَسَأَلَهَا عَنِ الْكِتَابِ الَّذِي مَعَهَا فَأَنْكَرَتْ وَ حَلَفَتْ أَنَّهُ لَا شَيْءَ مَعَهَا وَ بَكَتْ فَقَالَ الزُّبَيْرُ مَا أَرَى يَا أَبَا الْحَسَنِ مَعَهَا كِتَاباً فَارْجِعْ بِنَا إِلَى رَسُولِ اللَّهِ ص لِنُخْبِرَهُ بِبَرَاءَةِ سَاحَتِهَا فَقَالَ لَهُ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع يُخْبِرُنِي رَسُولُ اللَّهِ ص أَنَّ مَعَهَا كِتَاباً وَ يَأْمُرُنِي بِأَخْذِهِ مِنْهَا وَ تَقُولُ أَنْتَ أَنَّهُ لَا كِتَابَ مَعَهَا ثُمَّ اخْتَرَطَ السَّيْفَ وَ تَقَدَّمَ إِلَيْهَا فَقَالَ أَمَا وَ اللَّهِ لَئِنْ لَمْ تُخْرِجِي الْكِتَابَ لَأَكْشِفَنَّكِ ثُمَّ لَأَضْرِبَنَّ عُنُقَكِ فَقَالَتْ لَهُ إِذَا كَانَ لَا بُدَّ مِنْ ذَلِكَ فَأَعْرِضْ يَا ابْنَ أَبِي طَالِبٍ بِوَجْهِكَ عَنِّي فَأَعْرَضَ ع بِوَجْهِهِ عَنْهَا فَكَشَفَتْ قِنَاعَهَا وَ أَخْرَجَتِ الْكِتَابَ مِنْ عَقِيصَتِهَا فَأَخَذَهُ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع وَ صَارَ بِهِ إِلَى رَسُولِ اللَّهِ ص . »*
*الإرشاد في معرفة حجج الله على العباد ؛ ج1 ؛ ص56 و ص 57
🔆اجتهاد روشمند
🔆 @salmanraoofi