هدایت شده از سلمان رئوفی
باسمه تعالی
🔆برای تشخیص مکاتب فقهی به چه اموری توجه کنیم🔆
۱/ بین روش تدریس، روش پژوهش و تحقیق تفاوت بگذارید
۲/ به روش موضوع شناسی استاد توجه کنید آیا با لغت یا با عرف یا با اقوال فقها یا با نظر کارشناسان موضوع را مشخص و تعیین می کند
۳/ در چه حدی و به چه روشی به مباحث رجالی توجه می کند
۴/ به چه روشی ظهورگیری میکند
۱. عرفی، ۲. قانونی، ۳. توجه به زمینه های تاریخی و ظهورگیری
۵/ عقل چه نقشی در دستگاه استنباط فقهی استاد دارد خصوصا به صورت پنهان
۶/ عرف چه استفاده هایی در روش استنباط استاد دارد
۷/ سیره چگونه و در چه مواردی مورد استفاده قرار میگیرد
۸/ روش و روند ظهورگیری چگونه است
۹/ روش و روند جمع بین تعارض اخبار چگونه است
۱۰/ بین فقه و اصول چه تعاملی برقرار است
برای متوجه شدن بهتر مباحث دروس مکتب شناسی فقهی شیخ اعظم انصاری ره را استماع کنید
در دروس مکتب شناسی فقهی شیخ اعظم انصاری ره این مباحث را به صورت دقیق ،عمیق و کامل بررسی شد
@salmanraoofi
✅کتاب الغلو فی مصطلح الملل و النحل و الرجال
اثر آقای محمد باقر ملکیان
خرید آنلاین:
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiV78jM0I_lAhXGxoUKHZ63AdUQFjAAegQIARAB&url=https%3A%2F%2Fbasalam.com%2Fketabeadib%2Fproduct%2F149292&usg=AOvVaw0Ax9l-32gchrk87zltOLv0
خرید حضوری
1. قم. چهار راه شهدا، خیابان حجتیه، کتاب اندیشه 02537749660
2. قم. چهار راه شهدا، پاتوق من و کتاب 02537830318
3. قم. مجتمع ناشران، واحد47 کتاب اندیشه 02537842391
یا به شماره 09197459063 پیامک دهید.
🌷 کتابشناسی الغلو را درکانال پژوهشكده ادیب فقه جواهری مطالعه بفرمایید:
https://eitaa.com/adab89
@salmanraoofi
🔆کتاب الغلو فی مصطلح الملل و النحل و الرجال منتشر شد
🔅مقدمه
🔆کتاب الغلو فی مصطلح الملل و النحل و الرجال اثر محمد باقر ملکیان به زبان عربی در موضوع صحت سنجی انتساب راویان و فرقه به غلو است.
🔅نویسنده قریب به یک دهه از عمر خود را بر این موضوع تمرکز داده است که از مجموع انتساب هایی که راویان و فرقه به غلو در کتاب های ملل و نحل و رجال وجود دارد، کدامیک برچسبی بیش نیست و کدامیک واقعی است و کاشف از فکر غالیان است.
🔆ساختار کتاب
ساختار این کتاب در چهار قسمت کلی است، بدین قرار:
۱.بحوث تمهیدیة
۲.الفرق الغالیة بین الحقیقة و الأوهام
۳.الغلو فی مصطلح الرجال
۴.الشیعة بین الغلاة و المقصرة
🔆نویسنده در قسمت یکم تحت عنوان بحوث مقدماتی ده مبحث را در ۸۰ صفحه مطرح کرده است به شرح ذیل:
۱.غلو در لغت
۲. غلو در قرآن
۳.آغاز پیدایش غلو در اسلام
۴. آغاز پیدایش غلو در شیعة
۵. اسباب رشد غلو
۶.آثار غلو
۷.گروه بندی غالیان
۸. دیدگاه معصومان ع با غالیان
۹. رویکرد امامیه در رویارویی با غالیان
۱۰. مصطلح غلو در مصادر اهل سنت
🔆در ادامه فصل اول به صحت سنجی فرق های غالی تحت عنوان الفرق الغالیة بین الحقیقة و الأوهام پرداخته شده است.
نویسنده در این فصل در بیش از دویست صفحه ۱۱۰ فرق غالی را مورد ارزیابی و اعتبار سنجی وجودی قرار داده است.
🔆در ادامه در فصل دوم به صحت سنجی انتساب راویان به غلو تحت عنوان الغلو فی مصطلح الرجال پرداخته شده است.
🔆نویسنده در این فصل در بیش از دویست صفحه ۱۱۰ راوی منسوب به غلو مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته اند.
وی در یکصد صفحه پایانی کتاب به اندیشه های اعتقادی امامیه و که از افراط غالیان و تفریط مقصران است، پرداختی محققانه داشته است.
🔆امتیازهای پژوهش
اصل پرداخت به مساله اعتبار سنجی انتساب های به غلو در میان راویان حدیث و فرقه های منسوب به غلو، مساله ای است که این تحقیق، خاص آن، پژوهشی را در پیشینه ندارد و از این جنبه پژوهشی نو و کارآمد به شمار می رود.
🔆استفاده توأمان از کتاب های فرقه شناسی و رجال نیز عرصه پژوهش را ویژه گردانیده است.
🔆استفاده از منابع دست اول، نیز به این تحقیق مایه ای محققانه داده است.
اعتبار سنجی فرق و راویان بر اساس روایاتی که از آن ها در مصادر روایی موجود است نیز شیوه ای که در عرصه رجال پژوهی کمتر بدان پرداخته شده است، این روش نیز در پژوهش حاضر به کاربسته شده است.
🔅کتاب با جلدی گالینگور در ۵۹۲ صفحه توسط انتشارات پژوهشکده ادیب فقه جواهری به قیمت ۹۰ هزارتومان منتشر شده است.
🔅علاقه مندان به پژوهش های رجالی می توانند این کتاب را به صورت آنلاین از کتابفروشی اینترنتی کتابگاه و به صورت حضوری از کتابفروشی های ذیل تهیه کنند:
۱. قم: چهار راه شهدا، خیابان حجتیه، کتاب اندیشه
02537749660
۲. قم: چهار راه شهدا، پاتوق من و کتاب 02537830318
۳. قم. مجتمع ناشران، واحد47 کتاب اندیشه
02537842391
یا به شماره 09197459063 پیامک دهید.
🔅کانال پژوهشكده ادیب فقه جواهری
@adab89
@salmanraoofi
#اجتهاد
#شیعه
#علم_رجال
#ترابی
#واکاوی_علم_رجال3
🔅🔅🔅
📝 اجتهاد: آیا این تهذیب کتبی که اشاره به آن کردید باعث میشود اعتنا به علم رجال نشود؟
▫ ترابی: در تاریخ شیعه تازمان علامه حلی و سید بن طاووس چندان بهاء به علم رجال داده نمیشد. شیعه کتاب رجالی ندارد. کتابهایی هم که از گذشتگان به ما رسیده هیچ رنگ و بوی رجالی در آنها نیست؛ اما سنیان کتابهای رجالی بیشماری دارند مانند لسان المیزان و تهذیب التهذیب ابن حجر عسقلانی یا کتاب ذهبی میزان الاعتدال و نمونه هایی مثل سیر الاعلام النبلاء ذهبی که بیش از سی جلد و هر جلد نزدیک هزار صفحه است.
🔹 کتاب رجال باید این خصوصیات را داشته باشد: راوی را معرفی کرده، محل تولد، محل وفات، سال تولد، سال وفات، اساتیدی که در محضر آنها بوده و شاگردانشان، مسافرتها و رحله هایی که داشتهاند، کتابهایی که به دست ایشان نوشته شده و خصوصیات و محتوای آنها، تاریخ آغاز و پایان نگارش، و از این دست مسائل. در کتاب رجال اهل سنت همه اینها در مورد راویان مشخص است. شیعیان کتاب رجال بلخی را دارند که ۱۷۰۰ راوی را فقط نام برده و اصحاب رسول(ص) و امیرالمؤمنین(ع) و ائمه را معرفی کرده است؛ اما هیچ خصوصیاتی از راویان در آن نیست؛ رجال کشی که نام تقریبا ۵۰۰ راوی در آن آمده مقداری رنگ و بوی رجال می دهد. او درصدد بوده عین عبارت و مطالبی را که گذشتگان راجع به روات از ائمه یا رجالیین زمان ائمه مطرح کردهاند را با سند بیاورد. توسیعات و تضییقاتش هم مستند هست؛ چون عبارات را به زمان خود معصومین(ع) میبرد تا میرسیم به آقای نجاشی که علت نوشتن کتاب را اینگونه بیان میکند که یکی از علماء سنی به شیعه توهین کرده و سید مرتضی آن را سر کلاس درس مطرح میکند که: «بعضی از مخالفین ما را سرزنش میکنند و بر ما ایراد وارد کردهاند که شما اصل و ریشه ندارید و آدمهای بیبته و بیریشهای هستید نه مصنَّفی دارید نه مصنِّفی نه نویسنده ای نه کتابی»؛ این را که از سید مرتضی شنیدم تصمیم گرفتم این کتاب را بنویسم.
🔹 او کتاب خود فُهرُسُ المؤلّفین عنوان کرده و هدف آن را معرفی مؤلّفین شیعه در هر زمینهای خواه حدیثی، خواه فقهی، کلامی، تاریخی میداند و تصمیم دارد بگوید شیعه بته دار است و مؤلَّف و مؤلِّف دارد لذا طرف را نام برده و اسامی کتب ایشان را بیان میکند و این اختصاصی علم رجال و رواة نیست.
🔹 مرحوم شیخ رحمة الله علیه دو کتاب رجالی دارد: یکی کتب فهرست است که مثل کتاب نجاشی است. او میگوید شیخ فاضل-که نامی از آن نمیبرد-از من خواست که مؤلّفین مؤلّفات شیعه را جمع آوری کنم؛ او ۹۱۲ مؤلف را نام میبرد و خیلیها را هم مینویسد له کتاب، حتی نام کتاب را هم نمیبرد، از این ۹۱۲ مؤلف ۸۰ نفر را توثیق کرده و ۶ نفر را هم تضعیف میکند. در کتاب رجال هم نزدیک ۶۴۲۹ راوی را نام برده که اسامی تکراری خیلی دارد و گاهی یک راوی را در سه جا آورده، وی در صدد این است که اصحاب معصومین(ع) را نام ببرد والسلام. هیچ تاریخ تولد و وفات و… در آنها نیست و حدود ۱۷۱نفر، توثیق ۴۰ نفر، مجهول و ۲۰ نفر هم تضعیف شدهاند.
🔹 بحثهای سندی تا زمان مرحوم محقق و شاگردش علامه حلی برای شیعیان اصلا مطرح نیست، چون کتب تهذیب شده بود و اصول اربعمأة مستقیما از امام گرفته شده و در اختیار اینها بود. آنها فکر نمیکردند که غیبت اینقدر طولانی شود و در روز حادثه، شیعه گرفتار این بحثها شود. در کتابهای استدلالی که از زمان شیخ تا زمان مرحوم محقق حلی-صاحب الشرایع-داریم کمتر بحثهای رجالی مطرح است مثلا در یک تصنیف ده جلدی شاید ۲۰ مورد بحث رجالی دیده میشود که آن هم در مواقعی هست که مؤلّف مواجه با تعارضی شده و ناچار از بحث رجالی گشته است. مرحوم نجاشی که ما امروز او را بالاتر از مرحوم شیخ میدانیم تا زمان مرحوم محقق مطرح نبوده، اول کسی که او را مطرح میکند سید احمد بن طاووس هست که هم دوره مرحوم محقق حلی هست و وفات آنها دو سال با هم تفاوت دارد؛ مرحوم سید احمد بن طاووس کسی است که بحثهای رجالی را در حوزه شیعه آورد و بعدها علامه حلی و ابن داوود که دو شاگرد سید بودند، مقداری به آن دامن زدند. مرحوم محقق در معتبر که شرح مختصر هست برای اولین بار نام نجاشی را میآورد و او را مشهور میکند وگرنه نجاشی فردی منزوی و غیر مشهور بوده و در وقت آشوب حنبلیان بغداد از آنجا به مطیرآباد رفته و نزدیک قبر سید محمد سامراء در گمنامی رحلت میکند.
@salmanraoofi
#اجتهاد
#شیعه
#علم_رجال
#ترابی
#واکاوی_علم_رجال4
🔅🔅🔅
🔹 ما در کتاب «پژوهشی در علم رجال» هم آوردیم که میگویند: نه هزار حدیث از آنچه در کافی وجود دارد ضعیف است. در حالیکه در ابتدا آن تصریح می شود آثار صحیحه من الصادقین(ع )؛ یا کتاب من لا یحضر الفقیه در ابتدا آورده «هذا ممّا أُفتی به و أَحکَمُ بالصِّحة» یعنی من به آن فتوا داده و حکم به صحت آن میکنم؛ اما بیش از دو هزار روایت مرسل دارد که میگویند حجت نیست. همچنین بسیاری از اسنادی که در آخر کتاب آورده مشتمل برافرادی است که توثیق و مدح و ذمی ندارند. تهذیب ده جلد است و شیخ طوسی تصمیم میگیرد در آن فتوای شیخ مفید را مدلّل کند چرا که پی میبرد افرادی هستند که در کتابهای رجالی نه توثیقی دارند و نه تصدیقی. لذا در رساله شیخ مفید دلیل این فتواها را بیان میکند. او ابتدا فتوای شیخ مفید را مطرح کرده و به دنبال آن با یَدُلُّ علیه، دلیل آن را بیان میکند.
🔹 بحث سند تشریفاتی مکتبی است که اخیرا هم آقای مددی به آن دامن می زند. البته هر سندی را تشریفاتی نمیگویند و طبق نظر آیت الله بروجردی منظور از آن طرق هست. شیخ صدوق از کتاب شخص که نقل میکند واسطه های بین خود و صاحب کتاب را مطرح کرده است؛ این واسطه ها به نظر آقای بروجردی تشریفاتی بوده و فقط بخاطر این است که مخالفین نگویند روایات شما مرسل هست. واسطه ها را در سندها و کتابها مدام تکرار میکنند تا ایرادی وارد نشود.
🔹 نرم افزار درایة النور هم اگر بررسی کنید کاری به سند روایات مطرح شده ندارد. در رسائل هم که مطرح میکند به اسنادی که واسطههای بین شیخ طوسی و صدوق تا مولف کتاب است اصلا بررسی نشده است. در این نرم افزار از صاحب کتاب تا معصوم بررسی شده، مثل کافی که کل سند را آورده و کل آن را بررسی کرده است؛ اما در جایی که طرق آورده شده، طرق را بررسی نکردهاند. روایت هم مینویسند صحیح، اما وقتی به طریق مراجعه میکنند میبینند مشکل دارد چون طریق تشریفاتی است از جهت تیمن و تبرک و بخاطر حفظ نام بزرگان در طول تاریخ باقی بماند.
🔹 اصلا علم رجال را باید موجبه جزئیه گفت. باید گفت اخباریه هم که علم رجال را قبول ندارد موجبات جزئیه را در مباحث تعارض قبول دارد چون یکی از مرجحات ترجیح به صفات است و صفات را از علم رجال میگیریم.(پایان)
@salmanraoofi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥قیام حسینی تهرانی ها
شور و حال جاماندگان اربعینحسینی در تهران
🔆میلیونها تهرانی به خیابانها آمده اند
🔅هر لحظه بر تعداد شرکت کنندگان در این راهپیمایی افزوده می شود.
@salmanraoofi
🔸 پیادهرویِ روز اربعین که در شهرهای کشور انجام میشود، حرکت بسیار زیبایی است!
🔸 اینها التهابهایی است که حماسۀ اربعین در دلها ایجاد میکند
⭕️ یک صحنۀ جذاب و بسیار زیبا که ایام اربعین در کشورمان اتفاق میافتد، پیادهرویهایی است که در داخل شهرهای کشورمان انجام میشود. مثلاً پارسال در تهران، حدود دو میلیون نفر از میدان امامحسین(ع) تا شهر ری حرکت کردند!
⭕️ خیلیها وقتی زائران اربعین را میبینند، دیگر نمیتوانند طاقت بیاورند، لذا در خیابانهای شهرِ خودشان شروع به پیادهروی میکنند. میگویند: «یا اباعبدالله، من نتوانستم به کربلا بیایم، اما همینجا میخواهم یکمقدار برای تو قدم بردارم، نمیتوانم در خانه بنشینم...»
⭕️ در خیلی از شهرهای کشورمان، در روز اربعین این پیادهرویها- بهیاد پیادهروی زائران اربعین بهسوی کربلا- راه افتاده است و چقدر این صحنهها زیبا است! اینها التهابهایی است که حماسۀ اربعین در دلها ایجاد میکند.
👤علیرضا پناهیان
🚩ستاد مرکزی اربعین- ۹۷.۷.۱۳
👈🏻 متن کامل:
panahian.ir/post/5065
@Panahian_ir
@salmanraoofi
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی به مناسبت چهل و دومین سالگرد شهادت آیت الله سیدمصطفی خمینی برگزار میکند؛
همایش #مجتهد_شهید
سیری در آثار علمی و سیره سیاسی آیتالله سیدمصطفی خمینی
با حضور علامه مصباح یزدی
و قرائت پیام برخی آیات عظام
و با سخنرانی:
آیتالله شیخ محسن اراکی
حجتالاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران
حجتالاسلام والمسلمین سیدحمید روحانی، تاریخنگار انقلاب اسلامی
زمان: چهارشنبه یکم آبان ماه ۱۳۹۸
بعد از نماز مغرب و عشا
مکان: سالن همایشهای مؤسسه امام خمینی(ره)
@Bonyadtarikh
🌀بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
هدایت شده از حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
👓 یکی از بزرگان می فرمود بیشتر موفقیت من حاصل تلاشم در تعطیلات حوزه بوده است!!
طلبه ای که ایام تعطیل ده صبح از خواب بیدار می شود، طلبه موفقی نخواهد شد
💬 محمدحسین تهرانی
@HozeTwit
هدایت شده از حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
👓 آنهایی که مدام می گفتند چرا حوزه طلاب را آزاد نمی گذارد، بسم الله دو هفته آزادید. روزی چند ساعت کار علمی می کنید؟!
💬 عالم بی عمل
@HozeTwit
#فقه_حکومتی
#احادیث_فقه_حکومتی
#حفاظت27
🔅🔅🔅
📚27-فی الکافی باسناده عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَبِي يَعْفُورٍ قَالَ : سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ : « التَّقِيَّةُ تُرْسُ الْمُؤْمِنِ وَ التَّقِيَّةُ حِرْزُ الْمُؤْمِنِ وَ لَا إِيمَانَ لِمَنْ لَا تَقِيَّةَ لَهُ إِنَّ الْعَبْدَ لَيَقَعُ إِلَيْهِ الْحَدِيثُ مِنْ حَدِيثِنَا فَيَدِينُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ بِهِ فِيمَا بَيْنَهُ وَ بَيْنَهُ فَيَكُونُ لَهُ عِزّاً فِي الدُّنْيَا وَ نُوراً فِي الْآخِرَةِ وَ إِنَّ الْعَبْدَ لَيَقَعُ إِلَيْهِ الْحَدِيثُ مِنْ حَدِيثِنَا فَيُذِيعُهُ فَيَكُونُ لَهُ ذُلًّا فِي الدُّنْيَا وَ يَنْزِعُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ ذَلِكَ النُّورَ مِنْهُ .»
◽️در کافی با اسنادش از عبدالله بن ابی یعفور آمده امام صادق عليه السلام ميفرمود: تقيه سپر مؤمن است، تقيه نگهدار مؤمن است، هر كه تقيه ندارد ايمان ندارد، همانا حديثى از احاديث ما به بندهئى ميرسد و او بين خود و خدا بآن معتقد مىشود و خداى عز و جل را بآن ديندارى ميكند، و موجب عزت دنيا و نور آخرت او ميگردد، و بنده ديگر حديثى از احاديث ما باو ميرسد و او آن را فاش ميسازد، و موجب خوارى او در دنيا ميگردد و خداى عز و جل هم آن نور را از او ميگيرد.
عبد الله بن عطا گويد: به امام باقر عليه السلام عرض كردم: دو مرد از اهل كوفه را دستگير كرده بآنها گفتند: از امير المؤمنين بيزارى جوئيد، يكى از آنها بيزارى جست و ديگرى سر پيچى كرد، آن را كه بيزارى جست رها كردند و ديگرى را كشتند، امام فرمود: آنكه بيزارى جسته مرديست دانشمند در دين خود و اما آنكه بيزارى نجست، مرديست كه به سوى بهشت شتافته است.
@salmanraoofi
هدایت شده از حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 حوزههای علمیه بخصوص حوزهی علمیهی قم، در هیچ دورهای از تاریخ خود، به قدر امروز مورد توجه افکار جهانی و انظار جهانی قرار نداشتهاند؛
‼️به قدر امروز مؤثر در سیاستهای جهانی و شاید مؤثر در سرنوشت جهانی و بینالمللی نبودند!!
حوزهی قم هرگز به قدر امروز دوست و دشمن نداشته است. شما ملتزمان حوزهی علمیهی قم، امروز از همیشهی این تاریخ، دوستان بیشتری دارید؛ دشمنان بیشتر و خطرناکتری هم دارید.
۸۹.۷.۲۹
💬 آیت الله امام خامنه ای
@HozeTwit
هدایت شده از موسسه فلسفه و عرفان نفحات
📚 کتاب «تکملة نهایة الحکمة» به قلم استاد علی امینی نژاد در 12 فصل و 158 صفحه، به همت موسسه آموزشی پژوهشی نفحات آماده چاپ گشته و توسط انتشارات آل احمد علیهم السلام به زیور طبع آراسته شده است.
💢 این کتاب تلاش می کند مباحث اصلی و محوری در حوزه نفس شناسی فلسفی و معاد را که در کتاب شریف «نهایة الحکمة» علامه طباطبایی پرداخته نشده بود، بر اساس آثار فیلسوفان مسلمان و به ویژه ملاصدرا با قلمی روان و متناسب با سطح کتاب نهایة الحکمة به رشته تحریر درآورد.
📜 مقدمه حکیمانه استاد سید یدالله یزدان پناه نیز زینت بخش کتاب شده و افق های نویی در نفس شناسی فلسفی و نیز به نوعی نقشه راه کلان در مباحث مرتبط با علم النفس فلسفی ارائه نموده است.
🔸️اخبار بعدی پیرامون این کتاب به زودی منتشر خواهد شد.
#تکملة_نهاية_الحكمة
#خبر_نشر_کتاب
دوستان خود را به کانال ما دعوت کنید
@Nafahat_eri
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
وقتی فکر می کنیم متفاوت حرف زدن به خودی خود یک ارزش است،
وقتی ژست مخالف و معترض را یک ارزش می دانیم،
وقتی فکر می کنیم آخوند وقتی مردمی است که ضد حاکمیت باشد،
آنوقت از مجمع الفسادی چون زم و رسانه سراسر دروغی چون آمدنیوز حمایت می کنیم و چنان می گوئیم که گویی تعطیلی این رسانه ضایعه ای برای اصلاح حکومت است.
به همین اندازه مشمئز کننده
@mahdian_mohsen
⚠️ نباید از یک نهضت بیمنطق تقلید کنیم
🔻رهبر انقلاب در اجتماع یکصد هزارنفری بانوان ۷۶/۷/۳۰:
🌎 «نهضت دفاع از زنان در غرب، یک حرکت دستپاچه، یک حرکت بیمنطق، یک حرکت مبتنی بر جهالت، بدون تکیه به سنتهای الهی و بدون تکیه به فطرت و طینت زن و مرد بود که در نهایت به ضرر همه تمام شد؛ و بیشتر به ضرر زنان.
🚫 این قابل تقلید نیست. این فرهنگی نیست که در کشور اسلامی کسی به آن نگاه کند و بخواهد از آن چیزی یاد بگیرد.»
✅ #بازخوانی_یک_دیدار
زن، خانواده و سبک زندگی در نگاه رهبر انقلاب👇
❣️ @Khamenei_Reyhaneh
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 تضعیف جامعه مدرسین
📝 خط عملیاتی دشمن در حوزه علمیه
🔹 آنوقت [زمان طاغوت] علیه جامعهی مدرّسین، تلاش میشد. هم در قم، هم در تهران، جداً تصمیم بر این بود که جامعهی مدرّسین را منهدم کنند و از بین ببرند تا یک چنین هستهی تصمیمگیر و تاثیرگذاری، در حوزهی علمیهی قم، وجود نداشته باشد. اینجا توی شهر قم، یک نفری به خود من گفت که: «آقا! ما باید کاری کنیم که جامعهی مدرّسین، برکنار شود.»
🔹 برای این کار، #شخصیت_سازی میکردند. همانوقت آدمهایی را بال و پَر میدادند، عنوان میدادند، به بعضیها عناوین روحانی گوناگون من غیراستحقاق میدادند، برای اینکه آنها بتوانند در مقابل جامعهی مدرّسین بایستند. این را صریح میگفتند. آن شخص، به من صریح گفت: «فلانکس میتواند در مقابل جامعهی مدرّسین بایستد»! من ادامهی این خط را در تهران هم دیدم. مخصوص قم نبود. خب، این، ناشی از چه بود؟ ناشی از این بود که یک خطّ مستقیمی که منطبق با ممشای امام و جهتگیری امام بود، بحمدالله بر این مجموعهی محترم [جامعه مدرسین]، حاکم بود و این، مخالفینی داشت، دشمنانی داشت و جامعهی مدرّسین، ایستادگی کرد.
📌 مناهج:
امروز هم عدهای با دهنکجی به جامعه مدرسین میخواهند نقش آن شخصیتهای همیشه شکستخورده تاریخ نیم قرن گذشته را بازی کنند؛ غافل از آنکه پایان داستان، همان است که برای دیگران بود.
#جامعه_مدرسین
#سالگرد_سفر_رهبر
@Manahejj
tadwinalhadith-taghrirat.net.pdf
954.9K
🔆تدوین الحدیث
🔆حضرت آیت الله سیستانی حفظه الله
🔆به قلم محمدعلی ربانی
@salmanraoofi
derasat1-taghrirat.net.pdf
15.17M
🔆دراسات اصولیه ج ۱
🔆حضرت آیت الله سیستانی
🔆المدخل و تقسیم ابحاث علم الاصول
🔆بقلم سید مرتضی مهری
@salmanraoofi
derasat2-taghrirat.net.pdf
14.72M
🔆دراسات اصولیه ج ۲
🔆حضرت آیت الله سیستانی حفظه الله
🔆مباحث الالفاظ
🔆بقلم سید مرتضی مهری
@salmanraoofi
باسمه تعالی
قبلا تمام کتب حضرت آیت الله سیستانی حفظه الله را بارگذاری کردم و به بزرگوارن هم توصیه اکید شد که حتما کتب ایشان را چاپ کرده و استفاده کنند
🔅🔅🔅👇فایل کتب
https://eitaa.com/salmanraoofi/488
دوره مکتب شناسی ایشان هم دو سال قبل در ماه مبارک رمضان آغاز شد که ۱۴ جلسه بیشتر فرصت توضیح درباره این محقق صاحب مکتب در فقه و اصول بعد از شیخ انصاری ره نشد
فایل دروس را اینجا ببینید
🔅🔅🔅👇
https://eitaa.com/d_raoofi/31
@salmanraoofi
هدایت شده از حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
👓 اگر حمل نشود بر اینکه حالا انسان بخواهد توجیه کند، من نقص را باز برمیگردانم به حوزه؛ما اشکالمان در حوزه است.
🔔 آقای خاتمی فرمودند که «بخشی از مسائل فرهنگی، مربوط به حوزه است، بخشیاش مربوط به خارج حوزه است. حالا آن بخش مربوط به حوزه، هیچی!! اما خارج حوزه، این جوری.»
من همان «هیچی» را کار دارم؛ میخواهیم ببینیم آن بخشی که مربوط به حوزه است، چقدر انجام میگیرد؟!
۸۹.۸.۱
💬 آیت الله امام خامنه ای
@HozeTwit
هدایت شده از حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
👓 واقعا روانشناسی آقا بی نظیره!
آقای خاتمی همیشه مشکلش اینه که خودش و حوزه رو مقصر نمی دونه!
در نمازجمعه هم همیشه میگه دولت چرا به حرف رهبر گوش نمیده؟
🔻 حاج آقا، انقد نگید ما که هیچی، بقیه چرا اینطورند:
《اتفاقا ما همان هیچی را کار داریم》
خودتان ۹سال است چه کردید؟
💬 محمد
@HozeTwit
سلمان رئوفی
باسمه تعالی قبلا تمام کتب حضرت آیت الله سیستانی حفظه الله را بارگذاری کردم و به بزرگوارن هم توصیه
باسمه تعالی
🔆گوشه ای از دروس مکتب شناسی حضرت آیت الله سیستانی حفظه الله
🔆که در ماه مبارک رمضان دو سال قبل در ۱۴ جلسه ارائه شد
قسمت اول
https://eitaa.com/salmanraoofi/1424
قسمت دوم
https://eitaa.com/salmanraoofi/1434
قسمت سوم
https://eitaa.com/salmanraoofi/1436
قسمت چهارم
https://eitaa.com/salmanraoofi/1447
قسمت پنجم
https://eitaa.com/salmanraoofi/1451
قسمت ششم
https://eitaa.com/salmanraoofi/1462
قسمت هفتم
https://eitaa.com/salmanraoofi/1555
🔆صوت دروس را اینجا ببینید
🔅🔅🔅👇
https://eitaa.com/d_raoofi/31
@salmanraoofi
هدایت شده از بیداری طلاب
#اختصاصی
♨️دور جدید عملیات روانی در کشور با محوریت شخص رئیس جمهور
🔻رئیس جمهوری در جلسه دیروز هیات دولت با ارائه برخی شاخص های اقتصادی گفت که دولت کارآمد است.
🔻روحانی اشاره کرد که پیغامهای طرفهای خارجی برای حل و فصل مسائل سیاست خارجی همچنان ادامه دارد، اما مواجهه درست با این پیغامها را نیازمند انسجام داخلی دانست، انسجامی که با تأسی به سیره پیامبر اسلام و ائمه معصومین قابل دسترسی است.
🔻وی برای نشان دادن اینکه گاهی دستیابی به صلح، نیازمند شهامت بیشتری از جنگیدن است، به سیره پیامبر اسلام در صلح حدیبیه، صلح امام حسن(ع) و حضور امام رضا(ع) در دستگاه ابرقدرت آن زمان، یعنی مأمون عباسی اشاره کرد.
🔻او درعین حال از ایجاد اختلالها، چه در زمینه سیاستگذاری و چه در رقابتهای سیاسی در عملکرد دولت هم انتقاد کرد، و تعویق تصمیم گیری درباره لوایحFATF را به مانع تراشی توصیف کرد و از احتمال انتخاباتی بودن مقابله با فساد، انتقاد کرد.
♨️اگر این تندروها در آن روز بودند، چه بسا مقابل خانه امام رضا(ع) تظاهرات میکردند
🔻وی سبط اکبر پیامبر(ص) اسلام را مظهر صلح، مصلحت و وحدت امت اسلامی دانست و گفت: شاید برخی دقت کافی نداشته باشند که شهامت، شجاعت، صبر و ایستادگی در صلح بالاتر از صبر و استقامت در جنگ است و چه بسا مصلحت امت و جامعه اسلامی برای تندروها قابل فهم نباشد،
🔻همانطوری که در جریان صلح حدیبیه، تندروها در مقابل آن قرار گرفتند و به پیامبر طعنه میزدند که عجب صلحنامهای امضا کردهای که حتی در آن از عنوان رسالت نیز صرف نظر کردید.
🔻او با بیان اینکه شهامت در صلح، سختتر از شهامت در میدان نبرد است و امام حسن(ع) از چنین شهامتی برخوردار بودند، اضافه کرد: تندترین جملات را برخی از یاران نزدیک امام حسن(ع) به ایشان روا داشتند، اما امام(ع) راه خود را ادامه داده و صلحنامه را امضا کردند، چرا که آن را به مصلحت و بقای اسلام میدانستند.
🔻وی با تأکید بر اینکه هدف اسلام نه جنگ و نه صلح، بلکه مصلحت اسلام و جامعه است، گفت: این مصالح گاهی در صلح و زمانی در جنگ تعریف میشود.
🔻روحانی در ادامه امام رضا(ع) را امام سیاست، مناظره و گفت وگو و تحمل توصیف و اظهارکرد: اینکه شخصی حکومتی را قبول نداشته باشد و آن را حکومت جائر بداند ولی بخاطر مصلحت مردم ولایتعهدی را علیرغم میل خود بپذیرد، کار آسانی نیست و به صبر و تحمل بالایی نیازمند است؛
🔻چه بسا اگر این تندروها در آن روز بودند در مقابل خانه امام رضا(ع) تظاهرات میکردند.
🔻رئیس جمهوری در پایان این بخش از سخنان خود، همگان را به پیروی از الگوی پیامبر(ص) و امام مجتبی(ع) و امام رضا(ع) دعوت کرد تا شرح حال و سیاست آنها را بدانیم و از مسیر آنان پیروی کنیم.
♨️مردم میدانند چه کسی به آنان ظلم میکند
🔻وی در ادامه، با خطاب قراردادن ملت ایران، اظهارکرد: سال گذشته، سال بسیار سختی بود، اما خوشبختانه از ابتدای سال جاری خداوند آرامشی را بر مردم نازل کرده که میتوان آن را پاداش صبر، مقاومت و رفتار نجیبانه مردم ایران در برابر یک ظلم بزرگ دانست.
🔻وی با بیان اینکه مردم ایران بخوبی میدانند چه کسی به آنان ظلم میکند و چه کسانی باعث شدند برجام صدمه ببیند و میدانند که برجام چه آثار و برکاتی میتوانست برجای گذارد،
🔻تصریح کرد: برجام نشان داد که اقدام ملت ایران و دیپلماسی ایران و صلح حسنی و سیاست رضوی و رحمت محمدی چقدر میتواند، تأثیرگذار باشد، اما دشمنان تصور میکردند که با ضربه به برجام میتوانند نظام ایران را از بین ببرند، اما ملت ایران هوشیارتر از آن است که فریب دشمنان را بخورد.
♨مبارزه نمایشی با فساد به درد ملت نمیخورد
♨فردا روزی خواهم گفت که چه کسی کشور را تعطیل کرده است
🔻وی در ادامه تصویب و تدوین سه لایحه شفافیت، مبارزه با فساد و تعارض منافع را نشانه مبارزه واقعی دولت با فساد دانست و گفت: معتقدیم تا زمانی که در کشور شفافیت نباشد، بقیه امور در مسیر مبارزه با فساد جنبه نمایشی دارد و به درد ملت نمیخورد.
🔻البته اگر این گونه اقدامات برای انتخابات است، حرفی در آن نیست اما اگر واقعاً به دنبال از بین بردن فساد هستید، باید شفافیت، رقابت سالم و صادرات غیرنفتی توسعه پیدا کند.
🔻روحانی با بیان اینکه باید با فساد مبارزه کرد اما نباید شرکتها تعطیل شود، افزود: این گونه اقدامات به هر دلیلی از جمله اینکه بخواهید در انتخابات شعاری را مطرح کنید، به ضررتان تمام خواهد شد و در فردا روزی خواهم گفت که چه کسی کشور را تعطیل کرده است؛ لذا باید از شرکتهای خصوصی حمایت کنیم.
@khabarehowzeh
🔻🔻🔻
♨️رسانه مستقل خبر حوزه
http://eitaa.com/joinchat/3516137473Cc9d671e336