1.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
#یک_الگو
مجموعه نماهنگ
رهبر انقلاب:
گاهی اوقات شما میبینید از یک روستا، یک شخصیّت منوّر و نورانی برمیخیزد؛
از یک روستای اطراف شهریار یک جوان فداکار و نورانی مثل مصطفیٰ صدرزاده به وجود میآید.
ما از این مصطفیٰهای صدرزاده در تمام سرتاسر کشور بسیار داریم، هزاران داریم؛ اینها همه امیدبخش است.
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
#گزیده_بیانات
قلّه پاسداری
جایگاه تقوا و مراقبت از خود
در مسیر رسیدن به اهداف انقلاب ۴.
🔶🔸ثمرات تقوا
🔹تقوا موجب فلاح توأمان دنیوی و اخروی و پایبندی به تقوا راهحل گرفتاریهای امروز جوامع بشری است.
«در جامعهای که بد عمل کردن نسبت به محرومان با بیاعتنا بودن نسبت به آنان همراه نباشد؛
مال مردم خوردن وجود نداشته باشد؛
اگر خُلقيّات اسلامی همان چیزهایی که در اسلام برای یک انسان فضیلت است، همان چیزهایی که به تعبیر روایات، جنود عقل است رواج پیدا کند؛
مردم اهل صبر و استقامت باشند؛
اهل توكل و تواضع و حلم باشند،
نسبت به یکدیگر بدبین نباشند؛
نسبت به احوال یکدیگر بیتفاوت نباشند؛
نسبت به سرنوشت جامعه قناعت وجود داشته باشد؛
زیادهروی و اسراف و ریختوپاش و این چیزها نباشد
و نشانی از حرص و افزونطلبی در امور مادّی نباشد؛
این جامعه به بهشت و گلستان تبدیل میشود.
گرفتاریِ امروز مردم دنیا، حتّی کشورهای ثروتمند و پیشرفته، این چیزهاست.
تهیدستی از اخلاقیات است که انسانيت را امروز در دنیا پریشان کرده است.»
۱۳۷۶/۱/۱
🔶🔸ریشه تقوا و پرهیزکاری
ریشه تقوا و پرهیزکاری؛ اعتقاد به عالم معنا و محدود ندانستن زندگی به حیات دنیوی است.
معنویت در عرصه نزاع جبهه حق و باطل در جهان امروز نیز جایگاه والایی دارد.
«وجههی جهانی و بینالمللی انقلاب، عبارت از پیام معنویت در سطح جهان است.
دنیا غرق در مادّیت است.
دستهای سردمداران و شبکههای اختاپوسی مادّی، از یکی دو قرن پیش، دنیا را بهسوی مادیگری سوق داده و ملتها را در منجلاب مادیگری غرق کرده است.»
۱۳۷۴/۳/۱۴
حرکت عظیم انقلاب اسلامی به سمتی است که معنویت در دنیا زنده شده و جهان غرق در مادیات از اسارت نجات یافته و فلاح واقعی را برای بشریت به ارمغان آورد.
🔹پایان اینکه در راه این حرکت عظیم همه باید در برابر عوامل خطرزایی چون:
غفلت از خدا،
مغرور شدن به دستاوردها،
خسته شدن از کار جهادی،
بیتوجهی به نعمتهای الهی در زمان مشکلات،
تردید، شک، کسالت و ناامیدی هشیار باشیم
و بدانیم که:
«ما فصل مُشبعی را حرکت کردهایم؛
این سربالایی، این شیب تند را عبور کردهایم،
به قلّهها نزدیک شدهایم.
نباید خسته بشویم.
امروز روز خسته شدن نیست،
روز ناامیدشدن نیست؛
امروز روز شوق است،
روز امید است،
روز حرکت است؛
مسئولین کشور در بخشهای مختلف باید با این روحیه حرکت کنند.»
۱۴۰۲/۵/۲۶
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
#شخصیتهای_ضدیهود
#سلمان_فارسی
از بردگی یهود تا سلمان محمدی
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/14385
◀️ قسمت پنجم
🔶🔸منا اهلالبیت
از سوى دیگر، پیامبر اکرم یا امامان شیعه تعبیر «منّا اهلالبیت» را دربارهی عموم شیعیان خالص یا پرهیزکاران و ابرار (← کلینى، ج۸، ص۳۳۳؛ ابنبابویه، ۱۳۶۱ش، ص۱۰۶؛ طوسى، ۱۴۱۴، ص۴۵) و بهطور خاص دربارهی ابوذر (← طوسى، ۱۴۱۴، ص۵۲۵) و زُبیر در بُرههاى از زمان و پیش از برپاکردن فتنه جمل (نهجالبلاغة، حکمت ۴۵۳؛ ابنبابویه، ۱۳۶۲ش، ج۱، ص۱۵۷) و کسانى دیگر (← سلیم بن قیس هلالى، ج۲، ص۹۰۵؛ نصر بن مزاحم، ص۱۴۸؛ ابنادریس حلّى، ج۳، ص۵۶۴) نیز بهکار بردهاند. بدینترتیب، این تعبیر خاص سلمان و منحصر به او نبوده است (براى تحلیل متفاوت از این حدیث ← ماسینیون، ص۱۶ـ۱۹) و نمیتوان این حدیث را بهمعناى مشارکت سلمان در مقام معنوى پیامبر و اهلبیت تلقى کرد (← ابنعربى، سفر۳، ص۲۲۸، که با نقل حدیثى از امام صادق سلمان را به جهت پیروى از اهلبیت از ایشان میداند). بااینحال، این حدیث گویاى جایگاه خاص سلمان نزد پیامبر اکرم و اهل بیت و موقعیت معنوى برجستهی اوست.
🔹در حدیثى از امام سجاد (ع)، که از طریق امام صادق (ع) نقل شده، آمده است که سلمان از اهلبیت بود و به همین دلیل از صاحبان علم (علما) گردید (صفّار قمى، ص۲۵؛ کلینى، ج۱، ص۴۰۱).
🔹در همین حدیث، با اشاره تلویحى به معرفت والاى سلمان در مقایسه با ابوذر، آمده است اگر ابوذر از آنچه در قلب سلمان بود خبر میداشت او را میکشت (همانجاها؛ نیز ← مجلسى، ۱۳۶۳ش، ج۴، ص۳۱۵، که ضمن اشاره به ضعف حدیث، آن را ناظر به معرفت والاى سلمان دانسته است).
🔹در حدیث دیگرى از امام صادق (ع)، از سلمان با صفت محدَّث یاد شده است؛ به این معنى که فرشتگان بر قلب سلمان فرو میآمدند و مطالبى را به او القا میکردند (صفّار قمى، ص۳۲۲).
🔹دیگر حدیث گویاى مقام والاى سلمان، حدیث شوق بهشت براى برخى از اصحاب پیامبر است. در این روایت، سلمان یکى از چند صحابیاى است که پیامبر اکرم (ص) از اشتیاق بهشت بر آنان سخن گفته است (← طبرانى، ج۶، ص۲۱۵؛ ابنبابویه، ۱۳۶۲ش، ج۱، ص۳۰۳).
🔹در حدیثى به نقل از امام صادق (ع)، آن حضرت ضمن اشاره به کثرت یادکردن سلمان از سوى خود، سه ویژگى سلمان را دلیل این امر برشمردهاند:
ترجیح خواست امیرمؤمنان على (ع) بر خواست خود،
دوستداشتن نیازمندان و همراهى با آنان در مقابل ثروتمندان،
و دوستىِ دانش و دانشمندان (طوسى، ۱۴۱۴، ص۱۳۳).
🔶🔸نقل حدیث
🔹احادیث فراوانى از پیامبر اکرم (ص) به روایت سلمان نقل شده است (← صنعانى، ج۱، ص۵۱۰ـ۵۱۲، ج۴، ص۳۳۰، ج۵، ص۲۸۱ـ۲۸۲، ج۶، ص۱۹۲ـ۱۹۳، ج۱۱، ص۳۱۳).
🔹همچنین سخنان و حکایات بسیارى نیز از زبان خود وى نقل شده است (براى نمونهاى از سخن حکیمانه وى در منبعى کهن ← مالک بن انس، ج۲، ص۷۶۹). طبرانى (ج۶، ص۲۲۰ـ ۲۷۲) مجموعهاى از سخنان و حکایات او و روایات وى را از پیامبر اکرم (ص) گردآورده است. در مسند بَقی بن مَخلَد، عالم اندلسى، نیز شصت روایت به نقل از سلمان بوده است (← ذهبى، ج۱، ص۵۰۵).
🔹از سلمان کسانى چون زید بن صوحان و عامر بن واثله کندى نقل حدیث کردهاند (براى فهرست راویان سلمان ← مِزّى، ج۱۱، ص۲۴۶ـ۲۴۷).
🔹ابنشهرآشوب (ص۲) سلمان فارسی را از پیشگامان آثار مکتوب در سنّت شیعى دانسته است. ضمن آنکه آثار مکتوبى نیز به او نسبت داده شده است (براى بحثى از آثار منسوب به سلمان ← ماسینیون، ص۴۹ـ۵۰؛ مهاجرانى، ص۱۳ـ۱۴). ازجمله، طوسى (۱۴۲۰، ص۲۲۷) به نقل از ابنولید قمى (متوفى ۳۴۳) اثرى به نام «خبرُ جاثلیق الرومى» به سلمان نسبت داده است.
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee