🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
✡ #مسلمانان_صهیونیست
#ارتش_سرّی_روشنفکران
#ارباب_حلقهها
جاسوسان در تهران؛
https://eitaa.com/salonemotalee/14975
رابطین خوب آمریکا؛
https://eitaa.com/salonemotalee/15089
پلورالیسم؛ قدرت و مبارزه سیاسی
https://eitaa.com/salonemotalee/15218
اصلاحات مُرد؛ زنده باد کودتا
https://eitaa.com/salonemotalee/15306
یورگن هابرماس، خاتمی و انقلابیون مأیوس
https://eitaa.com/salonemotalee/15392
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
✡ #مسلمانان_صهیونیست
#ارتش_سرّی_روشنفکران
#ارباب_حلقهها
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/15568
◀️ قسمت نوزدهم
یورگن هابرماس، خاتمی و انقلابیون مأیوس ۵.
با اتکاء به اصول فلسفهی دین یورگن هابرماس خاتمی رسالت شیعه در «جنگ عقیده» و «جنگ حق با باطل» را عقیدهای باطل دانست و به معارضهای آشکار با دستاورد امام خمینی (ره) از «مکتب اسلام ناب» دست زد:
بارها گفتهام در زمان غیبت معصوم چه کسی گفته است که ما رسالت مسلمان کردن و تحمیل نظام خودمان به جهان را داریم؟ (۱۱۴)
این انگاره، روایتی دیگر از نظریهی سکولاریستی یورگن هابرماس بود که توصیه میکرد:
ادیان باید از ادعای خود در مورد شکلدهی ساختار زندگی، که نه فقط در برگیرنده افراد، بلکه دربرگیرنده حکومت و جامعه نیز هست، دست بردارند. بدین ترتیب، پیوند حکومت و دین از یکدیگر گسسته میشود. (۱۱۵)
در مقابل این دیدگاه، امام خمینی (ره) اعتقاد داشتند:
ما در صدد خشکانیدن ریشههای فاسد «صهیونیسم»، «سرمایهداری» و «کمونیسم» در جهان هستیم. ما تصمیم گرفتهایم به لطف و عنایت خداوند بزرگ، نظامهایی را که بر این سه پایه استوار گردیدهاند، «نابود» کنیم و نظام اسلام رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) را در جهان استکبار «ترویج» نماییم و دیر یا زود ملتهای دربند شاهد آن خواهند بود… (۱۱۶) ما هدفمان «پیاده کردن» اهداف بینالمللی اسلامی در جهان فقر و گرسنگی است. ما میگوییم تا شرک و کفر هست، «مبارزه» هست و تا مبارزه هست ما هستیم… (۱۱۷) ما انقلابمان را به تمام جهان صادر میکنیم، چرا که انقلاب ما اسلامی است؛ تا بانک «لا اله الا الله» و «محمد رسولالله» بر تمام جهان طنین نیفکند، مبارزه هست و تا مبارزه در هر کجای جهان علیه مستکبرین هست، ما هستیم. (۱۱۸)
تقابل سیدمحمد خاتمی با نظریههای بنیادینِ امام خمینی و هواداریش از انگارههای دینی یورگن هابرماس ملاقات این دو را در نظر اصلاحطلبان جذابتر میساخت. برای همین، عطاءالله مهاجرانی در آخرین روز سفر یورگن هابرماس به ایران برنامه ملاقات خصوصی رئیسجمهور با وی را در منزل محسن کدیور ریخت. هابرماس شامگاه پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۱ برای شرکت در جلسهای خصوصی با رهبران اصلاحات به محلهی قیطریهی تهران رفت تا با سعید حجاریان، محمد مجتهد شبستری، علیرضا بهشتی، عطاءالله مهاجرانی و… دیدار کند. (۱۱۹) او تازه از سفر توریستی شیراز برای دیدن «تخت جمشید» بازگشته بود و رئیسجمهور خاتمی هم که دعوت از هابرماس با پشتیبانی مالی و سیاسی او انجام شد، بنا داشت بلافاصله پس از پایان برنامه کاریاش در مازندران خود را از فرودگاه مهرآباد به خانه کدیور برساند. (۱۲۰)
وقتی یورگن هابرماس وارد کتابخانهی منزل کدیور شد، سعید حجاریان با کمک واکر به استقبالش رفت و به شوخی گفت «مثل اینکه شما هم مثل من به گفتار درمانی نیاز دارید!» (۱۲۱) یورگن هابرماس چون به «شکاف کام» دچار بود، مانند حجاریان مبهم و بریده بریده حرف میزد و پاسخ داد «همه ما به گفتار درمانی محتاجیم، چون در دیالوگ ضعف داریم و حرف هم را نمیفهمیم.» (۱۲۲) حجاریان در سالیان گذشته همواره معترف بود که «اصلاح طلبان در تئوری عقبمانده هستند» (۱۲۳) و هابرماس نیز تمایل داشت بداند که آنان درباره «آیندهی سیاسی اصلاحات» چه میاندیشند؟ (۱۲۴) فیلسوف آلمانی در ابتدای دیدار بدون مقدمه از میزبانان خود پرسید که «برای استقرار سکولاریسم، اصلاحطلبان تا کجا پیش میروند؟» و با تأکید گفت «مخالفت شما با ادغام دین و دولت تا چه حدی جدی است؟» (۱۲۵)
نظر کدیور، مجتهد شبستری، بهشتی، حجاریان و مهاجرانی یکسان بود؛ آنها به هابرماس پاسخ دادند که به عنوان «اصلاحطلب» برای حاکم کردن سکولاریسم در ایران «قدم به قدم پیش میرویم» (۱۲۶) و فعلاً پتانسیل برپایی یک «انقلاب سکولار» را در کشور نداریم. بنابراین، چنانکه علیرضا بهشتی میگفت تا اطلاع ثانونی «هیچ انقلابی در انقلاب روی نخواهد داد!» (۱۲۷) همه مثل محمد مجتهد شبستری همچنان روی «پروژه پروتستانتیسم اسلامی برای اصلاح دینی» تأکید داشتند و هابرماس نیز علاقه زیادی به آن نشان داد، چون فکر میکرد مضمون سیاسی اختلافاتِ مذهبی در جهان اسلام را نباید دست کم گرفت. (۱۲۸) «انقلابیون مأیوس» لقبی است که یورگن هابرماس به اصلاحطلبان میدهد و میگوید در عین حال که آنان از انقلاب اسلامی بریدهاند، چشمانداز روشنی هم از اصلاحات به دست نمیدهند، ولی به دنبال راهی برای «تصحیح انقلاب» هستند.
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/15983
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
"#نیمه_شبی_در_حله"
نوشته حجتالاسلام مظفر سالاری
بامضمونی درباره وظایف مسلمانان درزمان غیبت
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
#نیمه_شبی_در_حله
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/15533
◀️ قسمت چهلوچهارم
قنواء لحظهای امینه را به سینهاش فشرد و ادامه داد:
این حرفها را امینه به من گفت؛ من هم تصمیم گرفتم با یک نمایش وزیر و پسرش را سر جایشان بنشانم و همه را دست بیندازم.
باید وانمود میکردم که به جوانی لایق علاقه دارم و میخواهم با او ازدواج کنم.
تو را برای این نقش در نظر گرفتم.
تو هم ثروتمند و زیبا بودی و هم از خانوادهای اصیل و خوش نام.
بقیه ماجرا را خودت میدانی.
هم میخواستم مرتب به دارالحکومه بیایی و هم نمیخواستم کسی تو را مشغول تعمیر جواهرات و جرمگیری زینتآلات ببیند.
نیاید میفهمیدند که برای کار به اینجا آمدهای.
به کنار پنجره رفتم و گفتم:
هر چند ناراحتم که چنین به بازی گرفته شدهام، اما از اینکه می بینم قصد ازدواج با مرا نداری، خوشحالم.
- دیگر مجبور نیستی به اینجا بیایی. برو با همان دختری که دوستش داری ازدواج کن.
من هم تو را مانند یک برادر دوست دارم و هر وقت برایت کاری از دستم بر آید، دریغ نمیکنم.
اگر چنین نبود به حماد و پدرش کمک نمیکردم.
قنواء سرش را روی شانه امینه گذاشت و ساکت ماند.
پرسیدم:
حالا از چه ناراحتی؟
- از آینده وحشت دارم. از این میترسم که ناچار شوم با کسی زندگی کنم که نه او به من علاقه داشته باشد و نه من به او. برای همین، گاهی به مردم کوچه و بازار غبطه میخورم که زندگی بیآلایش و صادقانه دارند.
- به خدا توکل. به نظر من بهتر است با پدرت و با رشید حرف بزنی و بگویی تنها با کسی ازدواج خواهی کرد که او را شایسته خودت بدانی.
به آبنمای میان باغ و چند نفری که اطراف آن بودند نگاه کردم.
از وضعیتی که داشتم ناراحت بودم.
من هم مانند قنواء از آینده نگران بودم.
نمیتوانستم با کسی که دوستش داشتم زندگی کنم.
به خاطر او حاضر نبودم با قنواء که دختری سرزنده و باهوش بود ازدواج کنم.
حق با امحباب بود که گفته بود:
"به خاطر ریحانه، قنواء را هم از دست خواهی داد!"
دلم میخواست از آنجا بروم و به کارگاه پدربزرگم پناه ببرم.
دارالحکومه به همین زودی برایم کسلکننده شده بود.
از بیکاری و ولنگاری بدم میآمد.
آنجا بوی دسیسه و قدرتطلبی میداد.
انسان چگونه میتوانست با بیتفاوتی، در جایی به زندگی راحت خود مشغول باشد که در کنارش، دهها نفر بیگناه در سیاهچال، بدترین لحظهها را میگذراندند و هیچ امیدی به ادامه حیات خود نداشتند.
بیهوده نبود که قنواء میخواست از آنجا فاصله بگیرد و مانند مردم کوچه و بازار، زندگی کند.
شاید برای همین بود که بارها با تغییر قیافه به میان مردم رفته بود تا از نزدیک شاهد صداقت و صمیمیت آنها باشد.
نمیدانستم بیشتر افسوس خودم را بخورم یا برای قنواء دل بسوزانم.
برای امینه هم ناراحت بودم.
معلوم نبود چه سرنوشتی در انتظار اوست.
ناگهان از آنچه کنار آبنما دیدم، دهانم از تعجب باز ماند.
مسرور را دیدم که با عجله از پلهها پایین میرفت.
میخواست از دارالحکومه بیرون برود.
نتوانستم حدس بزنم که برای چه به دارالحکومه آمده بود و چرا با عجله آنجا را ترک کرد؟!
با دستپاچگی به قنواء گفتم:
لطفا کمک کن، مسرور دارد از دارالحکومه بیرون میرود.
ایستاد و گفت:
مسرور دیگر کیست؟! کجاست؟! چه کمکی باید بکنم؟!
به کنار پنجره آمد.
مسرور را که به طرف در دارالحکومه پیش میرفت، نشانش دادم:
- مسرور همان است که دیروز او را در حمام ابوراجح دیدیم و اسبها را به او سپردیم. شاگرد ابوراجح است.
قنواء پرسید:
نگرانی تو برای چیست؟! یعنی آمدن او به دارالحکومه اهمیتی دارد؟!
- یکی را بفرست او را باز گرداند. باید بفهمم برای چه به اینجا آمده! شاید ابوراجح او را دنبال من فرستاده. اگر این طور است چرا کسی به من خبر نداده؟! احتمال هم دارد برای کار دیگری آمده باشد! نمیدانم چرا دیدن او در اینجا نگرانم کرده!؟
آدم قابل اطمینانی نیست. کارهایش مشکوک است. خواهش میکنم یک کاری بکن.
قنواء قبل از آنکه با امینه بیرون برود، گفت:
لزومی ندارد او را باز گردانیم.
یکی را میفرستم بیرون دارالحکومه، تا از سندی بپرسد که مسرور برای چه به اینجا آمده بود.
از یکی- دو نگهبان دیگر نیز سوال میکنیم.
- از هردوی شما متشکرم.
آنها رفتند
نتوانستم در اتاق بمانم.
بیرون از اتاق، در سرسرا و کنار نردهها قدم زدم.
آمدن مسرور به دارالحکومه معمایی بود که هیچ جوابی برای آن به ذهنم نمیرسید.
دیدن یک فیل در حیاط دارالحکومه، همانقدر میتوانست مرا دچار شگفتی کند که دیدن مسرور.
از نظر سندی، مسرور یک بیسروپا به حساب میآمد.
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/15985
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
#سرداران_اسلام
#صلاحالدین_ایوبی
صلاح الدین یوسف بن ایوب بن شاذی که بعدها معروف به صلاح الدین ایوبی شد، یکی از نامدارترین حاکمان و فرماندهان در تاریخ اسلام بوده است
قسمت قبل؛
◀️ قسمت سوم
🔶🔸صلاحالدین و شیعیان
حکومتهای سنی مذهب غالبا رابطه خوبی با شیعیان نداشته و معمولا با تمام تلاش سعی در از بین بردن شیعیان میکردند. حتی در بسیاری از موارد، حاکمان سنی مذهب با اقلیتهای دینی همچون یهودیان و مسیحیان ، رفتاری مناسب داشتند و حتی مقامهایی را به آنها میدادند اما هرگز این احترامات را برای شیعیان قائل نبوده و با سختترین شکل ممکن با آنها به مبارزه میپرداختند. برای این امر میتوان ادله و شواهد بسیاری را ذکر کرد که خود مجالی دیگر میطلبد و از وظیفه این نوشتار خارج است.
حکومت ایوبیان و در راس آن صلاح الدین نیز بنابر همین سیره، تلاشهای بسیاری برای ریشه کن کردن تشیع در مصر کردند. این تلاشها میتوانست دلائل متفاوتی داشته باشد که بطور قطع و یقین مهمترین آن، دلائل مذهبی بوده است. صلاح الدین به عنوان یک شافعی تمام عیار، تحمل اقلیتهایی مثل شیعه را نداشت و به نوعی مبارزه با این اقلیت را جزو وظائف دینی خود میدانست. علاوه بر این، دلائل سیاسی نیز برای او وجود داشت؛ زیرا حکومت فاطمی، شیعه بود و صلاح الدین حکومت را از آنها گرفته بود و بالتبع شیعیان را رقیبی برای خود فرض میکرد و احتمال بسیار میداد که شیعیان علیه او قیام کنند. از این باب صلاح الدین با شیعیان به مبارزه پرداخت.
🔶🔸مبارزه با شیعیان
اما او به دلیل جنگهای بسیاری که در خارج مصر داشت، تلاش میکرد نیروی نظامی کمتری را در مصر مشغول کند، از این باب بیشتر تلاش میکرد که مبارزه فرهنگی را در راس امور خود قرار دهد. ما در این جا به اختصار تعدادی از مبارزات و گاه ناجوانمردیهای صلاح الدین در مورد شیعیان را ذکر میکنیم:
🔸۱. مبارزه با آموزهها و نمادهای شیعی
صلاح الدین علمای شیعی را به انزوا کشانده و مدارس آنها را تخریب و یا تبدیل به مدارس علمیه سنی کرد. او همچنین دستور داد کتابخانه بزرگ فاطمیها را آتش بزنند. از همه مهم تر این که دستور داد تا شعائر شیعی تعطیل شود، از جمله روز عاشورا را به عنوان روز سرور و شادی اعلام کرد و با این کار مانع برگزاری مراسم عاشورا توسط شیعیان شد.[۱۵] او همچنین عبارت "حی علی خیر العمل" را که به عنوان یک شعار برای مذهب شیعه مطرح بود، از اذان حذف کرد. این حادثه در دهم ذی الحجه سال ۵۶۵ اتفاق افتاد.[۱۶]
🔸۲. گفتن نام خلفای راشدین در خطبه
دستور داد تا نام خلفای راشدین که نمادی از اهل سنت هستند، در هرخطبه برده شود.
🔸۳. تغییر قاضیهای شیعه
تغییر قاضیان شیعی از دیگر اقدامات او در جهت محو تشیع بود.[۱۸] او با قرار دادن قاضیان شافعی مذهب به جای قاضیهای شیعی تلاش کرد تا فقه شیعی را محو و فقه شافعی را در جامعه پیاده کند تا مردم با این نوع از احکام خو بگیرند.
در بعضی از زمانها قیامهای شیعی در نقاط مختلف مصر به انجام میرسید و با این که صلاح الدین راه فرهنگی و ایدئولوژیکی را ترجیح میداد، اما به مبارزه نظامی با شیعیان پرداخت. ساقط کردن و تعقیب شیعیان از کارهای جدی زمامداران منصوب صلاح الدین بود. در عصر صلاح الدین شیعه بودن جرم محسوب میشد و شیعیان به عنوان مجرم از سوی قاضیانی که صلاح الدین از میان اهل سنت انتخاب کرده بود، تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.[۱۹]
🔸۴. سر و سامان دادن امور اقتصادی
سرو سامان دادن امور اقتصادی با پر رنگی نقش حکومت: در اواخر حکومت فاطمی، اوضاع اقتصادی مردم سخت شده و مبلغ دویست هزار دینار در سال مالیاتی بود که بر عهده مردم بود. اما صلاح الدین به یکباره مردم را از پرداخت مالیات معاف کرد.[۲۰] این امر و نکاتی از این دست که تماما در دوران وزارت صلاح الدین و یا سالهای اولیه حکومت او انجام شد، برای فراموش کردن حکومت شیعی و تفکر شیعه و وابسته کردن مردم به صلاح الدین و مذهب او انجام شده است.
🔸۵. تاسیس مدارس علمیه شافعی
صلاح الدین در راستای ترویج مذهب شافعی، مدارس علمی شافعی را در مصر تاسیس کرد و از طریق این مدارس عالمان و مبلغان شافعی بسیاری را رهسپار جامعه کرد تا مذهب شافعی را ترویج کنند.[۲۱]
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
سؤال میکنی که چرا رژیم صهیونیستی از قتلعام کودکان فلسطینی ابایی ندارد؟!
به همان دلیل که ۱۴۰۰ سال قبل، وقتی حرمله گفت کدام را بزنم، پدر یا پسر؟ عمربنسعد گفت: پسر را بزن، پدر خودش خواهد افتاد...
#شمر_حرمله_زمانت_را_بشناس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی امام موسی صدر در اصفهان سال ۱۳۵۰
اسرائیل متجاوز، جانی، مزاحم و طماع است..
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
#سلام_امام_زمانم
ألسّلام علیک یا مُبِيدَ الْعُتَاةِ وَ الْمَرَدَةِ
السلام علیک یا ابْنَ الْخَضَارِمَةِ الْمُنْتَجَبِينَ
سلام بر تو!
ای آنكه متكبران سركش عالم را نابود مى گردانی
سلام برتو!
اى فرزند جوانمردان برگزيده
بیخبر!
در نزن و ...
سر زده از راه برس
مثل باران بهاری که؛ نمیگوید کی ...
از امام حسن مجتبی علیهالسلام؛
«...حق در حکومت او کهنه و باطل پدیدار و آشکار میشود
هرکه برای احقاق حق با او مخالفت کند، کشته شود و هرکه بر باطل با او همکاری میکند، پاداش میگیرد؛
و همینگونه خواهد بود تا در نهایت خداوند در آخرالزمان مردی را مبعوث میکند که:
کَلَبٍ مِنَ الدَّهْر وَ جَهْلٍ مِنَ النَّاسِ
"او مردم را از فتنه و بلا و نادانی نجات دهد؛
یُؤَیِّدُهُ اللَّهُ بِمَلَائِکَتِهِ
وَ یَعْصِمُ أَنْصَارَهُ
وَ یَنْصُرُهُ بِآیَاتِهِ"
خداوند او را با ملائک تأیید و یاری دهد
و یارانش را حفظ کند
و او را با آیاتش حفظ کند
وَ یُظْهِرُهُ عَلَى أَهْلِ الْأَرْضِ حَتَّى یَدِینُوا طَوْعاً وَ کَرْهاً
او را بر اهل زمین پیروز کند و همه به رضایت یا کراهت مطیع او شوند.
یَمْلَأُ الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا وَ نُوراً وَ بُرْهَاناً
یَدِینُ لَهُ عَرْضُ الْبِلَادِ وَ طُولُهَا
لَا یَبْقَى کَافِرٌ إِلَّا آمَنَ بِهِ وَ لَا طَالِحٌ إِلَّا صَلَحَ"
زمین را از عدل و نور و برهان پر میکند
و تمام اهل زمین تسلیم او میشوند
و کافری باقی نمیماند، جز آنکه به او ایمان میآورد
و شخص بدسرشت و ناپاک یافت نخواهد شد، جز آنکه صالح و پرهیزگار میشوند.
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
3759683_AUD.m4a
5.31M
🤲 #دعای_عهد ۴۰.
از حضرت امام صادق علیهالسلام:
هركس چهل صباح این عهد را بخواند از یاوران قائم ما باشد؛
و اگر پیش از ظهور آن حضرت بمیرد او را از گور بیرون آورند و در خدمت آن حضرت باشد؛
و حق تعالی به هركلمه از حسنه او را كرامت فرماید و هزار گناه از او محو كند.
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
#تقویم_امروز
امروز؛ دوشنبه
☀️ ۲۴ مهر ۱۴۰۲
☪ ۳۰ ربیعالاول ۱۴۴۵
✝ ۱۶ اکتبر. ۲۰۲۳
منسوب به دو سرور جوانان بهشتی #امام_حسن و #امام_حسین صلواتاللهعلیهما
ذکر امروز؛ یکصد مرتبه
یَا قَاضِیَ الحَاجَاتِ
📆 روزشمار:
💐 ۸ روز تا میلاد امام حسن عسکری علیهالسلام. ۲۳۲ق
🏴 ۱۰ روز تا رحلت شهادتگونه حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام
🔹۱۹ روز تا ۱۳ آبان؛ سالروز فتح جاسوسخانه آمریکا در تهران ۱۳۵۸ش. روز ملی مبارزه با استکبار جهانی. روز دانشآموز
💐 ۳۴ روز تا میلاد اسوه صبر و نماز حضرت زینب کبری سلاماللهعلیها. ۵ق - روز پرستار
🏴 ۴۲ روز تا شهادت مظلومانه حضرت صدیقه کبری، فاطمه زهرا علیهاالسلام - روایت ۷۵ روز
🏴 ۶۲ روز تا سالگرد شهادت مظلومانه حضرت صدیقه کبری علیهاالسلام - روایت ۹۵ روز
•┈┈••✾•🌸مناسبتهای امروز🌸•✾••┈┈•
📆 مناسبتهای شمسی
📆 مناسبتهای قمری
📆 مناسبتهای میلادی
🖊 بیشتر بدانیم؛
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
KayhanNews759797104121505552120362.pdf
15.81M
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
تمام صفحات
#روزنامه_کیهان
امروز دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲
🔸🌺🔸 --------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📖 @salonemotalee