🍃🌸🇮🇷🌸🍃
#یهود_و_عرفانهای_کاذب
#مریمیه:
از فریتیوف شوان تا #سیدحسین_نصر
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/23789
◀️ قسمت دوم:
🔹آنتون فوره [۶] استاد برجسته دانشگاه سوربن در زمینه جریانهای باطنیگرای غربی است که این حوزه مطالعاتی را به رشته دانشگاهی بدل کرد.
🔹فوره از بنیانگذاران «انجمن اروپایی مطالعات باطنیگرایی غربی» در سال ۲۰۰۵ است که هماکنون سجویک دبیری آن را بهعهده دارد.
آنگونه که مندرجات وبلاگ سجویک نشان میدهد، ستاره هومن از سال ۲۰۰۶ از راهنمایی سجویک برخوردار بوده است.
🔹در ۱۷ ژوئن ۲۰۰۶ ستاره هومن به سجویک نوشت:
«در حال حاضر مشغول کار بر روی پایاننامهام هستم؛ رسالهای که زیر نظر دکتر آنتون فوره از Ecole Pratique des Hautes Etudes (پاریس، فرانسه) تهیه میشود.
موضوع رساله من پرنیالیسم در محافل روشنفکری ایالات متحده در اواخر سده بیستم و اوائل سده بیستویکم است…
من در این زمینه قبلاً کتاب منتشر شده نداشتهام.
کتاب قبلی منتشر شده من درباره نیچه بوده و ترجمههایی از فرانسه به فارسی…». [۷]
🔹سجویک در ۲۳ ژوئیه ۲۰۱۰ کتاب ستاره هومن را در وبلاگ خود معرفی کرد و در ۱۰ اوت ۲۰۱۲ طلعت هالمان، استاد دانشگاه در آمریکا، ذیل یادداشت سجویک نوشت:
«در مکاتبه من با ستاره هومن معلوم شد از او خواسته شده هر مطلب منفی که اعتبار شوان را مخدوش کند حذف شود.» [۸]
کتاب ستاره هومن در آوریل ۲۰۱۴ به انگلیسی منتشر شده. [۹]
این کتاب نیز، بهرغم اهمیت آن برای ایرانیان، تاکنون به فارسی ترجمه نشده است.
🔹کتاب مهم دیگر، که میتواند به شناخت فرقههایی چون مریمیه کمک کند؛
«استادان منوّر: آموزگاران غربی در کسوتهای شرقی» [۱۰] نوشته اندرو راولینسون است.
درباره غربیانی که در کسوت رهبران فرقههای دینی شرقی، اعم از صوفی مسلمان و هندو و بودایی، جای گرفتهاند.
🔹راولینسون نخستین کسی است که سجویک را، در زمان تدریس سجویک در دانشگاه آمریکایی قاهره، با چهره دیگری از شوان، بهجز چهرهای که پیروان یا دوستداران شوان ترسیم میکنند، آشنا کرد و تصاویر مناسک برهنه شوان را به او داد.
🔶🔸کتابهای مریمیه در ایران
🔹مسکوت گذاردن هشت ساله کتاب سجویک در حالی است که آثار سیدحسین نصر و پسرش، ولی نصر، بهسرعت در ایران معرفی و ترجمه و با کیفیت عالی منتشر و در نشریات و وبگاههای پرخواننده تبلیغ میشود.
🔹تبلیغ مریمیه در ایران محدود به حسین و ولی نصر نیست و شامل شوان و سایر شخصیتهای اصلی مریمیه میشود.
نگاهی به فهرست چند کتاب منتشرشده از شوان به فارسی، یا کتابهایی که مشتمل بر مقالات شوان و پیروان اوست، مؤید این ادعاست.
این بهجز کتب و مقالات فراوانی است که در ترویج عقاید شوان و پیروانش در ایران منتشر شده و بر علاقهمندان به اصالتگرایی اسلامی و سنتگرایی اصیل تأثیر گذارده است.
🔹باید بیفزاییم که کتابهای مریمیه در ایران، مانند کتابهای این فرقه در اروپا و آمریکا، با چاپ بسیار نفیس انتشار مییابد:
👈 فریتیوف شوئون، شناخت اسلام، ترجمه سید ضیاءالدین دهشیری، تهران: مؤسسه مطالعات هنر اسلامی، چاپ اوّل، ۱۳۶۳، ۲۲۸ صفحه.
👈 فریتیوف شوئون، اسلام و حکمت خالده، ترجمه فروزان راسخی، تهران: نشر هرمس و مرکز بینالمللی گفتگوی تمدنها، چاپ اوّل، ۱۳۸۴، ۳۱۲ صفحه.
👈 فریتیوف شوئون، عقل و عقل عقل، ترجمه بابک عالیخانی، تهران: نشر هرمس و مرکز بینالمللی گفتگوی تمدنها، چاپ اوّل، ۱۳۸۴، ۱۶۶ صفحه.
👈 جام نو و می کهن: مقالاتی از اصحاب حکمت جاویدان، بکوشش مصطفی دهقان، تهران: مؤسسه تحقیقات و توسعه علوم انسانی، چاپ اوّل، ۱۳۸۴، ۵۳۹ صفحه.
👈 رنه گنون و فریتیوف شوئون و لئو شایا، هرمس و زبان مرغان، تهران: جیحون، چاپ اوّل، ۱۳۸۷، ۲۶۰ صفحه.
🔹در اردیبهشت ۱۳۸۸ حسین خندقآبادی، مدیر «مجموعه سنتگرایان» در انتشارات حکمت (تهران) از نشر آثار مهم «سنتگرایان» در ۱۵ جلد خبر داد.
بعداً، نام این مجموعه به «مجموعه حکمت جاویدان» تغییر کرد.
تا آن زمان چهار عنوان از این مجموعه، با کیفیت عالی، منتشر شده بود:
👈 تیتوس بورکهارت، جهانشناسی سنتی و علم جدید، ترجمه حسن آذرکار؛
👈 تیتوس بورکهارت، کیمیا: علم جهان، علم جان، ترجمه گلناز رعدی آذرخشی و پروین فرامرزی؛
👈 رنه گنون، نگرشی به مشرب باطنی اسلام و آیین دائو، ترجمه دل آرا قهرمان؛
👈 رنه گنون، بحران دنیای متجدد، ترجمه حسن عزیزی.
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/23891
🔸🌺🔸--------------
"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📚@salonemotalee
🍃🌸🇮🇷🌸🍃
#یهود_و_هالیوود
صنعت سینما و حاکمیت موضوع جنگ
◀️ رسالت گمشده
🇵🇸🔸🌺🔸--------------
📚@salonemotalee
🍃🌸🇮🇷🌸🍃
#یهود_و_هالیوود
صنعت سینما و حاکمیت موضوع جنگ
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/23819
◀️ قسمت دوم:
✳️ رسالت گمشده
در این میان سینما نیز به عنوان ابزاری قدرتمند در اختیار جنگ قرار داشت و ابرقدرتهای مطرح آن روزگار، اقدام به انعکاس تمایلات و تمنیّات خود از جهان حال و آینده مینمودند.
اگر چه سینما رسماً در سال ۱۸۹۵ میلادی یعنی حدوداً بیست سال قبل از آغاز جنگ جهانی اول (۱۹۱۴ میلادی) متولد شد، اما با این همه در سالهای پس از جنگ جهانی اول بود که سینما نطق گشود و در سال ۱۹۲۷ میلادی سینمای صامت جای خود را به سینمای صدادار داده و این ابزار مهم رسانهای به عاملی اصلی جهت پیشبرد اهداف قدرتهای مطرح عصر خود مبدل گردید و این همه در حالی صورت گرفت که مابین جنگ جهانی اول و دوم سینما هم از لحاظ فیلمبرداری و بهطور کل موضوعات تکنیکی و هم از جهات مفهومی و داستانگویی و روایتسازی، پیشرفتهای زیادی نمود و موجب شد تا تمامی قدرتهای دخیل در فرایند تحولات جنگ جهانی دوم، بهنحوی محسوس از این ابزار رسانهای، کمال بهره را گرفته و دوشادوش درگیری سربازان در جبهههای متنوع خاکی و آبی و هوایی، جبههی جنگ دیگری را بر پردهی نقرهای سینمای جهان رقم زنند.
و اینگونه بود که حجم قابلتوجهی از آثار سینمایی در فاصلهی جنگ جهانی دوم، یعنی از سپتامبر ۱۹۳۹ میلادی تا سپتامبر ۱۹۴۵ میلادی، در سینماهای جهان به نمایش درآمد؛ آثار سینمایی ویژهای همچون فیلم سینمایی دختر شماره ۲۱۷ (Girl No. ۲۱۷) که توسط ابرقدرت نوظهور شوروی ساخته میشد و یا فیلمهایی نظیر سینمایی شکلات و سربازان (Chocolate and Soldiers) که امپراتوری ژاپن به تهیه و تولید آن مبادرت میورزید و یا آثاری مانند یکی از جتهای ما گم شده است (One of Our Aircraft is Missing) که توسط امپراتوری بریتانیای کبیر تولید میشدند و به تقابل با آثار سینمای آلمان نازی، یعنی فیلمهایی همچون سربازان فردا (Soldiers of Tomorrow) و خدمه دورا (The Crew of the Dora) و همچنین آثار سینمای ایتالیای فاشیسم یعنی فیلمهایی مانند سه خلبان (The Three Pilots) در عرصهی جنگ رسانهای میرفتند.
سینما طی جنگ جهانی دوم بهخوبی نشان داد که بهعنوان یک رسانهی کاملاً حرفهای، میتواند نقشی موثر در تحولات جنگ برعهده گرفته و بهنحوی غیرقابل توصیف، نقش آفندی (offensive) و پدافندی (Defense) منحصر بهفردی را در عرصهی تحولات جنگی سرزمینی و فراسرزمینی خود ایفا نماید و این در حالی است که بیتردید میتوان محصول فرایند جنگ جهانی دوم را رسمیّت یافتن ابرقدرتی ایالات متحده امریکا در معادلات بینالمللی و آغاز عصر جهان دو قطبی دانست؛ عصری که پیش از آن با پیداش بلوک شرق (Eastern Bloc) بر محور ابرقدرتی اتحاد جماهیر شوروی آغاز شده بود و با تثبیت ابرقدرتی آمریکا در فرایند جنگ جهانی دوم و تشکیل بلوک غرب (Bloc Western) بهرهبری این کشور و مبتنی بر طرح مارشال (Marshall Plan) در جهان شکلی ویژه پیدا نمود.
جنگ جهانی دوم بهخوبی نشان داد که چگونه جنگ را میتوان نقطهی عطف تاریخ ملتها دانست؛ چگونه ملتها بهواسطهی جنگ مضمحل و نابود میشوند و چگونه اسباب ظهور و بروز تمدنی ملتهایی دیگر در جنگها رقم میخورد و از این جهت است که میتوان فاتح اصلی جنگ جهانی دوم را ایالات متحده امریکا دانست؛ کشوری که در طول جنگ هیچگاه مورد هدف مستقیم کشوری قرار نگرفت و جُز واقعهی مشکوک حمله به پرل هاربر (Attack on Pearl Harbor)، حتی گلولهای به مرزهای سرزمینی آمریکا شلیک نگشت؛ با این همه پیروز نهایی میدان جنگ، ایالات متحده بود و توانست بهنحوی فرصتطلبانه بر گردهی تمدنهای موجود اروپایی، ابرقدرتی خویش بر جهان را رقم زند؛ ابرقدرتیِ ویژهای که شاید اصلیترین عامل در بروز آن بر دوش رسانهها و بالأخص صنعت سینمای آمریکا و هالیوود یهودی بود.
البته باید توجه داشت که صنعت سینمای جهان بهصورتی گسترده و پویا در عرصهی جنگ جهانی دوم وارد شده و هنرمندان سینمایی فعالیت طاقتفرسایی را در طول سالهای جنگ متحمل گردیدند تا تعهد هنری را در راستای مقاصد تمدنیِ مطلوب خویش بروز دهند و در این میان بهطور ویژه سینمای کشورهای دخیل در فرایند جنگ جهانی دوم، طی سالهای ۱۹۳۹ تا ۱۹۴۵ میلادی، حدود ۳۵۰ اثر سینمایی شاخص را تولید و به مخاطبان خود در سراسر جهان عرضه داشتند که بیش از نیمی از این تعداد آثار متعلق به صنعت سینمای آمریکا میباشد.
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/23894
🇵🇸🔸🌺🔸--------------
"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📚@salonemotalee
🍃🌸🇮🇷🌸🍃
#فتنههای_یهود
غزوه بنیمصطلق یا مریسیع
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/23821
◀️ قسمت دوم:
🔶🔸اسرای بنیمصطلق
جُویرِیّه دختر حارث بن ابیضِرار در شمار اسیران و سهم ثابت بن قیس بود. جویریه با وی قراری گذاشت که پولی بدهد و آزاد شود. جویریه برای آزادی خویش از پیامبر یاری خواست. پیامبر نیز بهای آزادی او را پرداخت. پس از آن، پیامبر با جویریه ازدواج کرد. سایر مسلمانان نیز تمام زنان بنیمصطلق را که به اسارت درآمده بودند، به احترام پیامبر و با تأسّی به ایشان آزاد کردند، از این رو عایشه گفت: از جویریه زنی بابرکتتر برای زنان قبیلهاش ندیدم که پس از ازدواج با پیامبر (ص) ۱۰۰ خانوار آنان آزاد شدند. [۴۴][۴۵] برخی از اسیران نیز با پرداخت فدیه آزاد شدند [۴۶][۴۷]؛ همچنین گفته شده: مقرر شده بود ایشان فدیه بدهند؛ اما مسلمانان به احترام پیامبر که داماد بنیمصطلق شناخته میشد، اسیران خود را بدون فدیه آزاد کردند. [۴۸]
برخی مفسران آیه «لَن یَضُرّوکُم اِلاّ اَذیً و اِن یُقاتِلوکُم یُوَلّوکُمُ الاَدبارَ ثُمَّ لا یُنصَرون» [۴۹] را خبر غیبی قرآن و حاکی از پیروزیهای رسول خدا (ص) و فرار دشمنان از جمله بنیمصطلق دانستهاند. [۵۰] مفاد آیه این است که: آنان هرگز نمیتوانند به شما زیان برسانند، جز آزارهای مختصر و اگر با شمار پیکار کنند، به شما پشت خواهند کرد. سپس کسی آنان را یاری نمیکند.
نزول آیه تیمم
از گزارشهای متعدد درباره برخی حوادث این غزوه چنین برمیآید که مسلمانان در این غزوه با مشکل کمآبی روبهرو بودند، بهگونهای که برخی مسلمانان برای غسلهای واجب خود دچار مشکل شدند از اینرو آیهی تیمم نازل شد و دستور تیمم را بیان کرد. [۵۱][۵۲][۵۳]
کمآبی موجب درگیری
شدت کمآبی حتی به درگیری میان مهاجر و انصار انجامید. منابع تفسیری نزول آیات متفاوتی را به این درگیری مرتبط میدانند. بر پایهی گزارشی مشهور پس از غزوه بنیمصطلق رسول خدا (ص) بر سر چاهی کمآب فرود آمدند و در این هنگام برای برداشتن آب بین سِنان بن وَبْر و جَهْجَاه بن مسعود (یا اَنَس بن سیار و جهجاه بن سعید) بهسبب گیر کردن دلو آنان به یکدیگر [۵۴] درگیری رخ داد. جهجاه با دست به صورت سنان زد و صورت وی خونین شد. سپس سنان از خزرجیان و جهجاه از قریشیان یاری خواستند و چیزی نمانده بود که فتنهای برپا شود.
از سویی منافق مشهور، عبدالله بن اُبَیّ از ماجرا باخبر شد و با انتقاد از گرایش مردم به دین اسلام و یاری رسول خدا (ص) به یارانش گفت: «اگر به مدینه بازگردم عزیزان را وادار میکنم تا ذلیلان را از شهر بیرون رانند». زید بن ارقم که در آن زمان هنوز بالغ نشده بود در میان این جمع بود و ماجرای عبدالله بن ابیّ و سخنان وی را به رسول خدا (ص) خبر داد؛ اما عبدالله بن ابیّ در حضور رسول خدا (ص) زید بن ارقم را به سبب نابالغ بودنش تکذیب و از رسول خدا (ص) عذرخواهی کرد.
به همین مناسبت آیات ذیل از سوره منافقون نازل شد و ضمن بازگو کردن سخنان عبدالله بن ابیّ، با صراحت نفاق او را تبیین کرد. رسول خدا (ص) نیز زید بن ارقم را تصدیق فرمود: [۵۵][۵۶][۵۷] «…هُمُ الَّذینَ یَقولونَ لا تُنفِقوا عَلی مَن عِندَ رَسولِ اللهِ حَتّی یَنفَضّوا و لِلّهِ خَزائِنُ السَّماواتِ والاَرضِ ولکِنَّ المُنافِقینَ لایَفقَهون یَقولونَ لَئِن رَجَعنا اِلَی المَدینَةِ لَیُخرِجَنَّ الاَعَزُّ مِنها الاَذَلَّ و لِلّهِ العِزَّةُ و لِرَسولِهِ و لِلمُؤمِنینَ و لکِنَّ المُنافِقینَ لایَعلَمون». [۵۸]
والحمدلله
🇵🇸🔸🌺🔸 --------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📖 @salonemotalee
🍃🌸🇮🇷🌸🍃
#یهود_و_سیاست
رازهای پنهان #صعود_نازیسم
#نازیسم ، #آنتیسمیتیسم ، صهیونیسم
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/23822
◀️ قسمت سوم:
۹- در اواخر سده نوزدهم سازمان پنهانی و مرموزی بهنام طریقت طلوع طلایی در انگلستان پدید شد که دارای پنج لژ در فرانسه و آلمان نیز بود. یکی از رهبران این طریقت بهنام ساموئل لیدل ماترز در سال ۱۸۹۲، با اقتباس از نظریات کلنل اُلکات و سایر رهبران تئوسوفیسم، وجود استادان غیبی را اعلام کرد که در لژ برادری سفید مأوا دارند و امور جهان را هدایت و اداره میکنند. ماترز از هواداران سفت و سخت هیتلر و حزب نازی در انگلستان بود.
۱۰- فرقه مشکوک دیگری که در پیدایش نازیسم آلمان تأثیر داشت و بهطور مستقیم با تئوسوفیسم مرتبط بود، انجمن تول است که در سال ۱۹۱۲ تأسیس شد و مرکز آن در مونیخ قرار داشت. بنیانگذار این سازمان فردی است که با عنوان اشرافی «بارون رودلف فن سباتندورف» شهرت داشت و نام اصلیاش رودلف گلوئر بود. او اندیشه تول، سرزمین مرموز و افسانهای آریاییهای باستان، را از کتاب آموزه سرّی مادام بلاواتسکی، از بنیانگذاران تئوسوفیسم، به وام گرفت، سازمان خود به نام انجمن تول را برپا کرد و هدف خویش را سروری نژاد برتر اعلام داشت. وی به جذب اعضای خاندانهای اشرافی و ثروتمندان و کارخانهداران آلمانی به این انجمن پرداخت و با اوجگیری جنبش انقلابی در آلمان، و بهویژه قیام خونین کارگران باواریا، یک شبکه تروریستی به ریاست فردی بهنام دیتریش اکارت ایجاد کرد که یکی از اقدامات آن قتل وحشیانه کورت ایزنر، رئیسجمهور باواریا، بود.
طی سالهای ۱۹۱۹-۱۹۲۳ این سازمان به ۳۰۰ فقره عملیات تروریستی دست زد. در میان اعضای انجمن تول نام بلندپایگانی چون فرانتس گورتنر (وزیر دادگستری باواریا)، پوهنر (رئیس پلیس مونیخ)، و ویلهلم فریک (معاون یوهنر) دیده میشود. بعدها، در دولت هیتلر، فریک وزیر کشور و گورتنر وزیر دادگستری آلمان شدند. مورخین انجمن تول را قدرتمندترین سازمان پنهانی آلمان در دوران صعود فاشیسم میدانند. یکی از اعضای این انجمن، رودلف هس بود. فردی بهنام پروفسور هوسهوفر بهعنوان نظریهپرداز انجمن تول شناخته میشد. هوسهوفر از طریق هس با هیتلر آشنا شد و تعالیم او دستمایه اصلی هیتلر در نگارش کتاب زندگی من قرار گرفت.
۱۱- صعود هیتلر در هرم سیاسی آلمان بر بنیادهای رازورانه تئوسوفیستی نیز استوار بود. برای نمونه، بیوه فیلدمارشال فن مولتکه، فرمانده نظامی آلمان در دوران قیصر و از دوستان هوستن چمبرلین (فیلد مارشال فن مولتکه یک ماسون بلندپایه نیز بود)، اعلام کرد که با «روح همسر فقیدش» تماس گرفته و وی اعلام کرده که رهبر آینده آلمان هیتلر خواهد بود. این پیشگویی بر تودههای عوام و جاهل آلمان تأثیر فراوان داشت.
۱۲- زمانیکه هیتلر از سوی ضداطلاعات ارتش آلمان مأمور شد تا به حزب کارگری آلمان بپیوندد، چهل نفر از اعضای انجمن تول، با هدایت دیتریش اکارت، برای حمایت از او به عضویت این حزب درآمدند. اکارت در زمان مرگ، در سال ۱۹۲۳، به اعضای انجمن تول وصیت کرد که از هیتلر تبعیت کنند زیرا وی با استادان غیبی در ارتباط است!
- در زمان صعود هیتلر در آلمان (۱۹۳۸)، دولت نویل چمبرلین، پسر امپریالیست نامداری چون جوزف چمبرلین، بر سر کار بود و سرسختترین هوادار هیتلر در دولت بریتانیا لرد هالیفاکس بود که به خاندان مونتاگ تعلق داشت. خاندان مونتاگ در طول تاریخ معاصر بریتانیا، از سده هفدهم میلادی، نزدیکترین پیوندهای سیاسی و مالی و خویشاوندی را با زرسالاران یهودی و خاندانهای دسیسهگری چون چرچیل داشتهاند و در این زمینه شهرت کامل دارند. تمامی اقداماتی که دولت بریتانیا در زمان دولت چمبرلین انجام میداد، در جهت تحکیم اقتدار هیتلر و به پیشنهاد لرد هالیفاکس بود.
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/23899
🇵🇸🔸🌺🔸--------------
"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📚@salonemotalee
🍃🌸🇮🇷🌸🍃
🇮🇷زمینهسازی انقلاب اسلامی ایران برای ظهور
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/23826
◀️ قسمت سوم
✳️ ۲. تناقض نشانههای ظهور با زمینهسازی
🔹در روایات ذکر شده است که؛
هنگام ظهور امام زمان، جنگ و خونریزی و فساد فراوان روی میدهد،
و از طرفی گفته میشود که باید زمینه را برای ظهور ایشان فراهم کرد با اعمال نیک!
این تناقض چگونه حل میشود.
🔹از جمله نشانههای غیرحتمی ظهور، گسترش فساد و تباهی است و نباید این فساد و تباهیها را جزو زمینهها و عوامل ظهور دانست.
ما در مقابل این سؤال پاسخهایی ارایه میدهیم و قضاوت را به عهده خود شما میگذاریم:
👈 الف. برای شکل گرفتن و تحقق هر پدیده، چه طبیعی و چه اجتماعی، عوامل و شرایط چندی لازم است و معمولاً این پدیدهها با یک سری نشانهها و علایم همراه است.
از اینرو، عوامل و نشانههای پدیده را باید شناخت و تفاوت میان آن دو را باید دانست تا در هنگام بیان عوامل و نشانهها، دچار سردرگمی و اشتباه نشویم.
▫️عوامل و شرایط ایجاد هر پدیده، یک سری چیزهاست که با پدیده، ارتباط استلزامی و انفکاکناپذیر دارند و باید آنها تحقق پیدا کنند تا پدیده محقق شود.
اینها در شکل گرفتن پدیده نقش دارند و بدون اینها، پدیده تحقق نخواهد یافت.
▫️امّا نشانههای یک پدیده، علامتهایی است که از وقوع پدیده یا نزدیکی وقوع آن، مردم را آگاه میکند و فایده آن، علم پیدا کردن به وقوع پدیده یا نزدیکی وقوع آن است؛ نه این که نقشی در ایجاد پدیده داشته باشند.
یعنی با آشکار نشدن نشانه و اتفاق نیفتادن آن نیز پدیده میتواند شکل بگیرد.
بنابراین، نسبت میان شرایط یک پدیده مشروط با پدیده، نسبت استلزامی و انفکاک ناپذیر است،
در حالی که نسبت میان نشانه با پدیده نشاندار، نسبت غیر استلزامی و انفکاک پذیر است.
پدیده ظهور و تشکیل حکومت جهانی حضرت حجت علیهالسّلام نیز از این قاعده مستثنی نیست.
شرایط و عوامل و نشانههایی دارد.
شرایط و عواملی مانند:
وجود قانون جامع و کامل (قرآن و سنت پیامبر (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم))،
مجری قانون (حضرت مهدی (علیهالسّلام))،
آماده بودن عدهای از اهل ایمان برای یاری آن حضرت و جانبازی در راه اهداف او،
و....
و نشانههایی مانند خروج سفیانی،
ندای آسمانی،
فرو رفتن زمین در منطقه بیداء،
خروج یمانی،
قتل نفس زکیّه،
و زیاد شدن فساد و تباهی در این عصر و....
والحمدلله
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
🍃🌸🇮🇷🌸🍃
✡️ #مغضوبین_ارض [۱۷]
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/23828
✳️ قسمت هفدهم؛
🔶🔸نهی از موالاة یهود
💥 ١١. نصاری طفیلی است!
🔹در آیهٔ شریفهٔ: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْیَهُودَ وَ النَّصَارَی أَوْلِیَاءَ [مائده : ۵١]؛ ای کسانی که ایمان آوردهاید، یهود و نصاری را سرپرستان و دوستان خود مگیرید»، و در کلمهٔ نصاری تأمّل کنیم.
🔹ذکر نصاری استطرادی و طفیلی است.
نصاری به طفیلیِ یهود ارتزاق میکند.
خداوند، نصاری را ذکر کرد تا مسیرِ دوستی با یهود مسدود شود.
در حقیقت نصاری جاده صاف کُن یهود است، و برای یهودیسازی، طریقی بهتر از نصرانیّت وجود ندارد، و یهود از این فرصت و از این دام، نهایتِ بهره را برده است.
💥 کفر تعدّد ندارد!
🔹آنان خود دوستانِ یکدیگرند، عبارتِ «بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ [مائده : ۵١]»،
در صددِ بیان این مطلب است که یهود و نصاری در اصل از یک کیش تبعیّت میکنند.
اینکه گفته شده:
اَلْکُفْرُ مِلَّةٌ وَاحِدَةٌ،
ناظر به همین معناست.
🔹کفر تعدّد ندارد، همانطور که ایمان متعدّد نیست.
البته کفر و ایمان مراتب دارند.
و بالتّبع مؤمنان و کافران در مرتبههای مختلفِ کفر و ایمان قرار دارند.
🔹بنابراین «بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ»، یعنی ریشهٔ یهود و نصاری در کفر است.
چنانچه ریشهٔ ایمانیِ مردان مؤمن و زنان مؤمن نیز در همهٔ ردهها بهفرمودهٔ خدای متعال، یکی است.
🔹میفرماید:
وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ [توبه : ٧١]؛ مردان مؤمن و زنان مؤمن ولیّ (و یار و یاور) یکدیگرند».
بیان رسول خدا صلیاللهعلیهوآله مبنی بر اینکه:
اَلْمُؤمِنُونَ کَنَفْسٍ وَاحِدَةٍ؛
در بَر دارندهٔ همین معنی است.
💥 علت نهی، تحزّب یهود و نصاری است
🔹مفسّران عالیقدر «بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْض» را علّتِ نهی در آیهٔ شریفهٔ: «لا تَتَّخِذُوا الْیَهُودَ وَ النَّصَارَی أَوْلِیَاءَ» [مائده : ۵١] میدانند.
🔹جدای از آیه، نگاهی به حال و روز امروز و احیاناً فردای مسلمانان و مؤمنان و سرزمینهای اسلامی، دلالت میکند که یهود و نصاری در اجرای آئین شرارت، غارتگری، تفرقه، آوارگی، قتل و کشتار و به ضعف گرفتنِ مسلمانان، تحزّب و تجمّع دارند.
🔹آنان در اینکه مسلمانان فرودست باشند و خود فرادست، به وحدت و یکتایی رسیدهاند.
از همینروست که در عناد و ضدیّت با مؤمنان سرِ سوزنی شکّ و تردید به خود راه نمیدهند.
یکدل و یکزبانند.
یکدست و هماهنگ عمل میکنند
و با همهٔ تضادّ و بُغضی که از هم دارند، در مقابلِ مؤمنان متّحد و یگانهاند.
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/23901
🇵🇸🔸🌺🔸 --------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📚 @salonemotalee
هدایت شده از قرارگاه خادمیاران مهدوی
🍃🌸🇮🇷🌸🍃
#سلام_امام_زمانم
اَلسَّلَامُ عَلَیکَ یَا مَولَایَ؛
سَلَامَ مُخلِصِِ لَکَ فِی الوِلَایَه
سلام بر تو! مولای من؛
سلام کسی که تنها ولایت شما را در دل دارد...
یک گره مانده
و با دست تو وا خواهد شد
درد ما با مدد عشق دوا خواهد شد
┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄
در عالم مکاشفه پرسیده بود:
این نامهها،
این نامهها که بیوقفه میرسد ...
و شما پای آن چیزی مینویسید؛
این نامهها که بعضیش را میبوسید؛
قصهی این نامهها چیست؟!
امام زمان ارواحنافداه فرموده بود:
این نامهها ...
حوائج و توسلات مردم است به امامزادهها،
امامزادهها حاجات مردم را حواله میدهند به من،
آن نامهها که میبوسم ...
از عمویم عباس رسیده است.
📚کلید فرج، ص۵۴.
🔸🌺🔸--------------
قرارگاه مردمی خادمیاران مهدوی
@khademyaran_mahdavi