eitaa logo
سالن مطالعه
193 دنبال‌کننده
10هزار عکس
2.6هزار ویدیو
1هزار فایل
امروز کتابخوانی و علم‌آموزی نه تنها یک وظیفه‌ی ملّی، که یک واجب دینی است. امام خامنه‌ای مدیر: @Mehdi2506
مشاهده در ایتا
دانلود
KayhanNews75979710412148534983250.pdf
11.29M
بسم الله الرحمن الرحیم تمام صفحات امروز شنبه ۱ مرداد ۱‌۴۰۱ -------------- 🖋"سالن مطالعه محله زینبیه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
📖 فرنگیس 🖋قسمت ۱۰۵م روی خاک‌ها، کنارش نشستم. پدرم سرش را مالید و گفت: «دلم خون است. حالم خیلی بد است.» دستش را گرفتم و پرسیدم: «چی شده؟» دست‌های پدرم سخت و خشک شده بود. ترک خورده بود. دستش را کشیدم و گفتم: «بیا برویم تو.از جا بلند شد. آهی کشید و با من داخل خانه آمد. مادرم تا مرا دید، با خنده گفت: «کی آمدی تو، دختر؟» مادرم را بوسیدم و گفتم: «همین الان. باوگم چرا ناراحت است؟» مادرم گفت: «رفته بود گیلان‌ غرب. همین الآن رسیده. من هم نمی‌دانم چرا ناراحت است.» پدرم آبی به صورتش زده بود. آمد توی اتاق نشست و به پشتی تکیه داد. با ناراحتی گفت: «دلم از دست این مردم خون است که نمی‌دانند در جنگ بر ما چه گذشت با تعجب پرسیدم: «چی شده مگر؟» از ناراحتی کلافه بود. دلم می‌خواست بدانم چه کسی پدرم را اذیت کرده. اصرار که کردم، گفت: «ها، نکند می‌خواهی بروی سراغش و دعوا کنی؟ شر به پا نکن، فرنگیس.» مطمئن شدم کسی دلش را شکسته و ناراحتش کرده. با ناراحتی گفتم: «بگو. قول می‌دهم کاری نکنم. اصلاً به من چه!» پدرم که دید ناراحت شده‌ام، گفت: «چیزی نیست امروز رفته بودم بنیاد شهید. آنجا به من گفتند جمعه چون روی مین رفته، شهید نیست.» حرفش که به اینجا رسید، صدای هق‌هقش بلند شد. احساس کردم بغض راه گلویم را بسته است. با ناراحتی گفتم: «بیخود کرده‌اند این حرف را زده‌اند. آن‌ها کجا بودند وقتی جنازۀ تکه‌ تکۀ جمعه برگشت.» مادرم خودش را وسط انداخت و گفت: «حالا بس کنید.» پدر با ناراحتی بلند شد و گفت: «اصلاً حق وحقوقی که نمیخواهم حقوقش هیچ. من فقط می‌خواهم بدانم پسرم شهید بوده یا نه؟» حالش بد بود. مرتب این طرف و آن طرف می‌رفت. توی انباری رفت و برگشت. چفیه‌ای روی سرش انداخته بود. رو به مادرم کرد و گفت: «زن، ساک مرا ببند، می‌خواهم بروم.» مادرم با تعجب پرسید: «کجا؟» پدر شروع کرد به لباس پوشیدن و گفت: «می‌روم پیش امام. می‌خواهم شکایت کنم.» با خنده گفتم: «باوگه، تو ناراحتی. بگذار خودم می‌روم شهر...» حرفم را قطع کرد و گفت: «نه. نمی‌خواهم بروی. بس است. بس است، فرنگیس. اصلاً دلم گرفته و می‌خواهم بروم امام را ببینم.» مادر خندید و گفت: «پیرمرد، می‌روی و توی راه می‌میری. تو کی توانسته‌ای تهران بروی و سفر دور کنی که این بار می‌خواهی بروی.» پدرم گفت: «کشور خودم است. مرا که نمی‌کشند. می‌روم و برمی‌گردم.» ساکش را دست گرفت و راه افتاد. سهیلا را کول کردم و با عجله دنبالش دویدم. یاد وقت‌هایی افتادم که با هم به مزرعه می‌رفتیم. توی راه، پشت خمیدۀ پدرم را که دیدم، اشک توی چشمم جمع شد. از آوه‌زین که راه افتادیم و دیدم رفتنش جدی است، مرتب سفارش می‌کردم مواظب خودش باشد. گفتم: «باوگه، این از جبار، این از ستار، این از سیما. ول کن، نرو. مگر کسی می‌گوید که سیما روی مین نشست و زخمی شد؟ مگر کسی انگشت‌های ستار را دیده؟ مگر دست قطع‌شدۀ جبار نیست؟»‌ پدرم فقط گریه می‌کرد. غروب بود. سهیلا آرام به پدربزرگش نگاه می‌کرد. پدرم با بغض گفت: «خون جمعه روی سنگ‌های آوه‌زین است، نمی‌بینی فرنگیس؟» تا گورسفید همراه هم بودیم. سر جاده ایستاد و سهیلا را بوسید. سوار ماشین شد و گفت: «نگران نباش، زود برمی‌گردم.» برایش دست تکان دادم. می‌دانستم قلب شکسته‌اش را فقط دیدن امام آرام می‌کند. پس از آن، روزها جلوی خانه می‌نشستم و به ماشین‌هایی که می‌آمدند و می‌رفتند، نگاه می‌کردم. هر پیرمردی را توی ماشین ها می‌دیدم، قلبم تکان می‌خورد. اگر بلایی سر پدرم می‌آمد، خودم را نمی‌بخشیدم. چرا گذاشتم که برود؟ پنج روز که گذشت، ماشینی کنار روستا ایستاد. باز هم غروب بود. خوب که نگاه کردم، پدرم را شناختم. با خوشحالی دویدم و او را بغل کردم. اولین سؤالم این بود: «امام را دیدی؟» خندید و پیروزمندانه گفت: «دیدمش!» دوباره او را بوسیدم. باورم نمی‌شد. چطور این پیرمرد روستایی موفق شده امام را ببیند؟ همراهش تا آوه‌زین رفتم. مردم گروه گروه می‌آمدند و دور پدرم حلقه می‌زدند. پدرم نامه‌ای را مرتب می‌بوسید، روی چشمش می‌گذاشت و می‌گفت: «این خط امام است.» شب دور او جمع شدیم. مرتب اشک می‌ریخت و ما هم همراه او از شادی اشک می‌ریختیم. پرسیدم: «چطور راهت دادند؟ تعریف کن.» گفت: «فکر کردید چون پیرم، چون روستایی‌ام، نمی‌توانم امام را ببینم؟!» خندیدم و گفتم: «والله که خیلی زرنگی، پدر خودمی.» با شادی، ماوقع را تعریف کرد. هیچ‌ وقت او را این‌قدر خوشحال ندیده بودم. ادامه دارد ... -------------- 🖋"سالن مطالعه محله زینبیه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
✡🔥 🔥✡ ۴۷ 🖋 مقاله‌ی دهم؛ قسمت ششم 🔹 با چنین‌ وضعیتی‌ و با چنین‌ دیدگاهی‌ كه‌ اصحاب‌، نسبت‌ به‌ مرجعیت‌ و نصوص‌ صادر شده‌ از آن‌ حضرت‌ داشتند، آیا اعتباری‌ برای‌ حدیث‌ غدیر، در نزد آنان‌ باقی می‌ماند؟! در چنین‌ شرایطی‌ نه‌ آن‌كه‌ صحابه‌ منكر غدیر و دلالت‌ آن‌ بر امامت‌ و خلافت‌ علی (ع) شوند، بلكه‌ طرفداران‌ نظریه‌ی‌ «حسبنا كتاب‌ الله» دیگر نص‌ پیامبر را نافذ نمی‌دانستند و برای‌خود حق‌ اجتهاد و رأی‌ قائل‌ بودند! و سقیفه‌ ظهور همین‌ اجتهادها و مصلحت‌اندیشی‌هایی بود كه‌ صحابه‌ بعد از نفی‌ مرجعیت‌ پیامبر (ص) به‌ اجرا گذاشتند. ◀️ نابودی‌ آثار باقی‌ مانده‌ از مرجعیت‌ پیامبر اكرم ‌(ص) آنچه‌ كه‌ بیشتر از توطئه‌ی‌ یهود با همكاری‌ برخی‌ صحابه‌ در حذف‌ مرجعیت‌ پیامبر اسلام ‌(ص) و روی‌ كار آمدن‌ دوباره‌ی‌ مرجعیت‌ فكری‌ و دینی‌ یهود، پرده‌ برمی‌دارد، عملكرد سه‌ خلیفه‌ای‌ است‌ كه‌ بعد از پیامبر اكرم (ص) روی‌ كار آمدند. 🔹 نابودی‌ احادیث‌ یا سنت‌ پیامبر (ص) هرچند از زمان‌ ابوبكر آغاز شد، (ذهبی، تذكرة الحفاظ، ۱ : ۵) اما در زمان‌ عمر شدت‌ گرفت‌ و با اعلام‌ همگانی‌ از مردم‌ خواست‌، كسانی‌ كه‌ مكتوبی‌ از رسول‌ خدا (ص) دارند، نزد او ببرند. وی پس‌ از جمع‌آوری‌ احادیث‌ و مدتی‌ تفكر در مورد آنها، همه‌ را آتش‌ زد. 🔹 عمر سوزاندن‌ احادیث‌ نبوی‌ را با جمله‌ی‌ «مشناة‌ كمشناة‌ اهل‌ الكتاب» توجیه‌ نمود. (ابن سعد، طبقات الكبری، ۵ : ۱۸۸؛ ذهبی، سیر اعلام النبلاء، ۵ : ۵۹) مقایسه‌ی سنت‌ نبوی‌ با میشنای‌ یهود، عناد عمر را با سنت‌ نبوی‌ نشان‌ می‌دهد. زیرا میشنا احادیث‌ شفوی‌ بود كه‌ صد و پنجاه‌ سال‌ بعد از میلاد مسیح‌ شروع‌ به‌ جمع‌آوری‌ شد و تا سال‌ دویست‌ و شانزده‌ میلادی‌ توسط‌ حاخام‌ها‌ ادامه‌یافت‌. (احمد شلبی، مقارنةالادیان (الیهودیة)، ۱ : ۱۱۰) مسلّم‌ است‌ كه‌ فاصله‌ چند قرن‌ میان‌ موسی (ع) و تدوین‌ میشنا‌، باعث‌ شد تا دست تحریف‌ به‌ آن‌ دراز شده‌ و افزودن‌ خرافات‌ و اوهام‌، آن‌را به‌گونه‌ای‌ تغییر دهد كه‌ جز ضلالت و گمراهی‌ حاصلی‌ نداشته‌ باشد. (صحیح بخاری، ۶ : ۱۶۰) حال‌ چگونه‌ می‌تواند با سنت‌ نبوی‌ كه‌ صحابه‌ مستقیماً از رسول‌ خدا (ص) شنیده‌اند و زمانی‌ بر آن‌ نگذشته‌ است‌ مقایسه‌ گردد؟! 🔹 عمر حذف‌ مرجعیت‌ پیامبر را تا آنجا ادامه‌ داد كه‌ از نقل‌ شفاهی‌ احادیث‌ رسول‌ خدا (ص) نیز جلوگیری‌ نمود و حتی‌ كسانی‌ را كه‌ مخالفت‌ می‌كردند مجازات‌ می‌كرد. (حاكم نیشابوری، مستدرك حاكم، ۱ : ۱۱۰) ◀️ مرجعیت‌ یهود در اسلام‌ در چنین‌ شرایطی‌ كه‌ عمر، عرصه‌ را از هرگونه‌ مرجعیت‌ پیامبر، چه‌ مرجعیت‌ عترت‌ و چه مرجعیت‌ سنت‌ خالی‌ نموده‌ بود، یهودیانی‌ كه‌ در پشت‌ صحنه‌ منتظر چنین‌ فرصتی‌ بودند، وارد صحنه‌ شدند. 🔹 از مهم‌ترین‌ علمای یهود كه‌ نقش‌ بسزائی‌ را در چنین‌ برهه‌ای‌ از تاریخ‌ اسلام‌ در راه‌ گسترش اسرائیلیات در بین‌ مسلمانان‌ ایفا نمود، كعب‌ الاحبار از علمای یهود یمن‌ است‌. ذهبی‌ درباره‌ی‌ او گفته‌ است‌: "كعب‌ الاحبار از علمای یهود بود كه‌ بعد از رحلت‌ پیامبر اكرم‌ (ص) مسلمان‌ شد و در زمان عمر از یمن‌ به‌ شام‌ آمد. با اصحاب‌ محمد (ص) جلسات‌ و نشست‌ و برخاست‌هایی‌ داشت‌ و برای‌ آن‌ها از كتاب‌های‌ اسرائیلی‌ نقل‌ نموده‌ و از عجائب‌ و غرائب‌ سخن‌ می‌گفت‌ و بسیار آگاه‌ به كتب‌ یهود بود." (ذهبی، سیر اعلام النبلاء، ۳ : ۴۸۹) 🔹 عمر در حالی‌كه‌ بشدت‌ با سنت‌ نبوی‌ مبارزه‌ می‌كرد، به‌ یهودی‌ تازه‌ مسلمان‌ شده‌ای‌ چون كعب‌ الاحبار اجازه‌ داد كه‌ برای‌ مردم‌ از كتب‌ قدیم‌ نقل‌ نماید و چه‌ بسیار كه‌ خود او به‌ پای سخنرانی‌های‌ كعب‌ می‌نشست‌ و به‌ مردم‌ اجازه‌ داد تا به‌ سخنان‌ او گوش‌ دهند و آنها را برای دیگران‌ نقل‌ نمایند. مطالبی‌ كه‌ آمیخته‌ای‌ از حق‌ و باطل‌ بود و این‌ امت‌ حتی‌ به‌ یك‌ حرف‌ آن احتیاجی‌ نداشتند. (ابن كثیر، تفسیر القرآن العظیم، ۴ : ۱۹) 🔹 نفوذ فكری‌ یهود از گذشته‌های‌ دور در میان‌ اعراب‌، باعث‌ شد تا با ورود كعب‌الاحبار در لباس‌ اسلام‌، در شرایطی‌ كه‌ مسلمانان در خلأ مرجعیت‌ پیامبر (ص)‌ بسر می‌بردند، گرداگرد او جمع‌ شوند و از او از اخبار آینده‌ و ملاحم‌ و فتن‌ سؤال‌ نمایند. ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/2287 🔸🌺🔸-------------- 🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
⬛️ در سالروز قانونی شدن در کانادا، پس از تصویب پارلمان، سنا و توشیح ملکهٔ بریتانیا (٢٠٠۵م) مقاله‌ای (با مطالبی که دانستنش ضروری است) درباره این انحراف بزرگ از مسیر انسانی، اخلاقی و مذهبی تقدیم می‌شود: 🖋قسمت سوم ◀️ عرصه هنر و ادبیات فضای آثار ادبی در یک دهه اخیر مملو از مضامین همجنس‌ بازانه بوده است. پیشتر نوشتن در مورد همجنس‌بازی نوعی انحراف اخلاقی شناخته می شد. اما در طول سه دهه اخیر دستگاه فرهنگ سازی غرب تغییرات اساسی در نگاه جامعه به این پدیده ایجاد کرده است تا جایی که در انگلستان، آمریکا و کانادا با کمک سرمایه داران یهودی جوایز ادبی بین ‌المللی با موضوع همجنس ‌بازی تاسیس شده‌ است که می توان به جایزه ادبی استون وال بوک در انگلستان، جایزه ادبی داین اوگیلوی در کانادا و جایزه ادبی لامبادا در آمریکا اشاره کرد. 🔹 همچنین در عرصه فیلم نیز جشنواره فیلم‌هایی با موضوع همجنس‌ بازان هر ساله در لندن، توکیو و شهرهایی در آمریکا از جمله سیاتل، نیویورک، فیلادلفیا و برخی شهرهای اروپایی برگزار شده و به فیلم های برگزیده جایزه داده می شود. ◀️ هالیوود هالیوود از دهه ۵۰ به یکی از بزرگ ترین و موثرترین ابزارهای فرهنگی برای وارد کردن همجنس بازی به زندگی بشر تبدیل شده است. در آثار هالیوود همجنس‌بازی عادی سازی شده و به آن مشروعیت داده می شود. افراد همجنس‌باز از هر طبقه ای به صورت کاملا مثبت به تصویر کشیده می شوند. رهبران و سیاست مداران بزرگ، قهرمانان و افراد موثر در آثار هالیوود می توانند همجنس‌باز باشند. ترویج همجنس‌بازی در فیلم‌های کمدی هالیوود که دارای مخاطب فراوان جهانی است جایگاه مهمی دارد. برای قبح زدایی و یا به گفته خودشان تابو شکنی از همجنس بازی، هالیوود تلاش دارد که از روابط همجنس‌بازان فیلم های مثبتی ارائه دهد. 🔹 هاوارد برگمن، مسئول تبلیغات هالیوود که خود را پیشکسوت همجنس‌بازی معرفی می کند بارها از مضامین همجنس بازی در آثار هالیوود دفاع کرده است. ◀️ ارتش همجنس‌بازان یکی از وعده‌های انتخاباتی اوباما اعطای آزادی به همجنس‌‌بازان در ارتش آمریکا بود. قانون «نپرس ، نگو» موجب محدودیت استخدام همجنس بازان در ارتش آمریکا می‌شد که در یک حرکت تبلیغاتی برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ توسط اوباما لغو شد. اوباما ادعا می‌کند این کار را برای برقراری برابری بین همجنس‌بازان و دیگر اقشار جامعه انجام داده است. 🔹 اوباما در این مورد می گوید: «من ملتزم به برقراری برابری همجنس‌بازان با دیگر اقشار جامعه هستم. من همیشه و در همه حال از اتحادیه همجنس‌بازان حمایت خواهم کرد ولغو قانون «نگو و نپرس» نشان دهنده حمایت های من از این گروه است». 🔹 فعالان اتحادیه همجنس‌ بازان نیز متقابلا حمایت‌های خود را از اوباما در انتخابات ۲۰۱۲ ریاست جمهوری آمریکا ابراز داشته اند. ◀️ آموزش همجنس‌بازی در مدارس آمریکا به دنبال حمایت های مقامات آمریکایی از همجنس بازان در آمریکا و سخنرانی انتخاباتی اخیر اوباما در میان هم جنس بازان آمریکایی، مدارس ایالت کالیفرنیا نیز آموزش همجنس‌بازی را وارد دروس خود کردند. به پیشنهاد یک دانشگاه یهودی در کالیفرنیا آموزش همجنس‌بازی به کتب درسی دانش‌آموزان اضافه شده و تدوین این کتاب ها نیز از سوی همین دانشگاه انجام گرفته است. این آموزش برای کلیه دانش آموزان مدارس کالیفرنیا اجباری است. ◀️ باز هم نقش یهود همچون اکثر مفاسد گریبان گیر بشر؛ در اینجا نیز سرمایه‌های مالی و انسانی یهود در خدمت فرهنگ سازی گسترده برای اشاعه همجنس بازی بوده که در سه حوزه فرهنگی و هنری، تبلیغی و سیاسی فعال بوده است. این فعالیت‌ها از تاسیس جوایز ادبی اختصاصی برای نویسندگانی که با موضوع همجنس‌بازی می‌نویسند تا حمایت سیاسی اجتماعی رژیم صهیونیستی از همجنس بازها در کشورهای مختلف به خصوص کشورهای اروپایی دامنه داشته است. بر اساس یک نظرسنجی که از سوی آمریکن ایرلاینز و پایگاه اطلاع‌رسانی گی سیتی به انجام رسیده است، تل آویو از نظر همجنس‌ بازان محبوب‌ ترین شهر روی زمین محسوب می شود. ادامه دارد... -------------- 🖋"سالن مطالعه محله زینبیه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
(۴۳) مقاله هجدهم تراریخت یا بنزین، گازوئیل یا خوراک دام قسمت دوم 🔹 در اینجا باید دید محصولات کشاورزی در دنیا با چه روندی افزایش داشته است. آیا برای نمونه برنج و گندم هم همین رشد فزاینده را طی این دو دهه تجربه کرده یا خیر؛ و اگر نه، چه چیز تقاضا برای ذرت و سویا را بالا برده که این دو گونه‌، برخلاف مواردی چون گندم و برنج، با اقبال مواجه شده‌اند؟ ◀️ بررسی رشد برنج و گندم در همین فاصله آمارهای فائو از رشد تولید محصولات از ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۷ نشان می‌دهد که برنج از ۵۶۹ به ۷۵۶ میلیون تن افزایش تولید داشته است. [۹] بر همین اساس، تولید گندم نیز در همین فاصله، از ۵۷۸ به ۷۴۹ میلیون تن رسیده است. [۱۰] 🔹 مجموع دو آمار بالا از برنج و گندم نشان می‌دهد رشد مقدار تولید «برنج+گندم» از ۱.۱۴۷ میلیون تن به ۱.۵۰۵ میلیون تن رسیده، که رشد ۳۱ درصدی نشان می‌دهد. 🔹 جمعیت جهان نیز در این فاصله هم‌تراز تولید «گندم و برنج رشد کرده»؛ به این ترتیب که از ۵.۸۳۲ میلیارد نفر در سال ۱۹۹۶ به ۷.۵۵۰ میلیارد نفر رسیده که رشد ۲۹.۵ درصدی (تقریباً معادل گندم+برنج) را نشان می‌دهد. [۱۱] 🔹 با این وصف، این پرسش مطرح می‌شود که: چرا دو محصول ذرت و سویا چنین رشد فزاینده‌ای (به ترتیب ۲ و ۲.۷ برابر) داشته‌اند؟ آیا فرهنگ غذایی یا ذائقه‌ی مردم دنیا، این‌چنین به‌طور وسیع، تغییر کرده است؟! پاسخ این است که تحقیقات نشان می‌دهد رشد تولید سویا و ذرتِ تغییر یافته‌ی ژنتیکی، که ۸۱ درصد تولید محصولات تراریخت دنیا را تشکیل می‌دهد، عمدتاً ناشی از تقاضای فزاینده در حوزه‌ی ۱. بایوفیول [۱۲] (سوخت زیستی) و ۲. خوراک دام بوده است. 🔹 مطالعه‌ی زیر به این پرسش پاسخ می‌دهد که چرا تولید ذرت، سویا و کلزا در دنیا از سال ۲۰۰۶، شتاب فزاینده‌ای گرفته است. این شتاب، مقارن تصویب «سیاست انرژی» در سال ۲۰۰۵ در کنگره‌ی آمریکا رخ داده، که دولت ایالات متحده را موظف کرده با هر ابزار ممکن، اعم از قوانین، معاهدات بین‌المللی، یارانه‌ها، انگیزه‌های سرمایه‌گذاری، دستورالعمل‌های حفاظت از انرژی، مالیات و سایر روش‌های سیاست عمومی به روند مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر کمک کند. کمی بعدتر، تصویب لایحه‌ی «امنیت و استقلال انرژی» [۱۳] در دسامبر ۲۰۰۷، ضمن تأیید «سیاست انرژی»، موارد دیگری – مانند هدف‌گذاری ۱۴۰ میلیون مترمکعبی در سال ۲۰۲۲ – را به این سیاست افزود. ◀️ مصارف تراریخت؛ غیر از خوراک انسان ۱. سوخت‌های زیستی 🔹 بحث سوخت‌زیست‌ها عمدتاً به دو دسته تقسیم می‌شود؛ انواعی که در موتورهای بنزینی کاربرد دارد، و عموماً پایه‌ی اتانول دارد؛ و بایودیزل‌ها که از سویا، برخی از انواع گیاهان و روغن پخت و پز گرفته می‌شود. آمریکا، یکی از پیشتازان تولید سویا و ذرت و کلزای تراریخت در دنیا، و همزمان، یکی از پیشتازان تولید بایوفیول در دنیاست. خوب است به شرایط این کشور در استفاده از منابع تجدیدپذیر انرژی نگاهی بیندازیم. ◀️ آمریکا و انرژی‌های تجدیدپذیر بر اساس آمارهای رسمی، میزان سهم انرژی‌های تجدیدپذیر از کل انرژی‌های ایالات متحده در ژانویه‌ی ۲۰۱۸، حدود ۱۲.۷ درصد [۱۴] و آخرین سهم مجموع بایوفیول‌ها از کل سوخت‌های تجدیدپذیر در سال ۲۰۱۸، حدود ۲۰.۷ درصد بوده است. [۱۵] به این ترتیب سهم بایوفیول‌ها از کل سوخت‌های مصرفی ایالات متحده، حدود ۲.۶ درصد است. در ایالات متحده طی سال ۲۰۱۷،‌ حدود دو میلیارد گالن، بایوفیول مصرف شده است. [۱۶] این مقدار طی ۲۰۱۸، به ۲.۱ میلیارد گالن رسید. [۱۷] ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/2289 -------------- 🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
صفحه ۶۶ قرآن کریم
۱۴۸ حسود نیستم😐 ولی وقتی دیدم برای رفیقم اس اومد: کجایی عشقم؟؟؟؟💋 گوشیشو یواشکی ورداشتم 😡 نوشتم: ب تو ربطی نداره میمون😎😏😂 به نام خدای عزیز و مقتدر سلام پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله اِسْتَعِينُوا عَلَى أُمُورِكُمْ بِالْكِتْمَانِ فَإِنَّ كُلَّ ذِي نِعْمَةٍ مَحْسُودٌ. در برآوردن نيازهاى خود از كتمان كمك گيريد، زيرا هر صاحب نعمتى مورد حسد دیگران واقع مى شود بحار، جلد ۷۴، ص ۱۵۱ ادامه آثار حسد و حسادت به محضرتون تقدیم می شود: ۱۱. حسود قابل دوستی نیست ۱۲. حسود با زوال نعمت دیگران شاد می شود ۱۳. ظالمترین شخصی که به مظلوم شبیه است حسود است ۱۴. حسود از سلامتی جسم و بدن خویش غافل است ۱۵. حسادت برای نابودی حسود کافی است ۱۶. ریشه حسد کوردلی و ناسپاسی الطاف خداست ۱۷. حسود هیچگاه آرامش ندارد ۱۸. حسود در زبان دوست و در باطن دشمن است ۱۹. اثرحسادت فقط در شخص حسود حاصل می شود ۲۰. نتیجه حسد بدبختی در دنیا و آخرت است -------------- 🖋"سالن مطالعه محله زینبیه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
KayhanNews75979710412148535083251.pdf
11.56M
بسم الله الرحمن الرحیم تمام صفحات امروز یکشنبه ۲ مرداد ۱‌۴۰۱ -------------- 🖋"سالن مطالعه محله زینبیه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee