#لطیفه_نکته ۱۴۷
اگه دوست داری چشم خواهر شوهرتو دربیاری😱
اگه دوست داری جاریت حسرتتو بخوره🤨
اگه دلت میخاد مادرشوهرت دیوونه بشه
همش از نشانه های اینه که
حسودی،بدبخت حسود 😐
خاک تو سرشون با این عروس آوردنشون😂😂😂
*به نام خدای بیزار از حسد*
*سلام*
*پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله*
*اَقَلُّ النّاسِ لَذّةً اَلحَسود.*
*آدم حسود كمترین لذت و خوشی را از زندگی میبرد.*
*بحار، ج ٧٧، ص ١١٢*
برخی خصلتهای حسود و آثار حسد در روایات عبارتند از:
۱. حسد باعث بیماری حسود می شود
۲. حسود بر کسی که گناه ندارد غضب می کند
۳. حسود در واقع از مقدرات خدا خشمگین و ناراضی است
۴. حسود به خودش بیشتر از طرف مقابل زیان می رساند
۵. حسود هنگام خوشی دیگران عمگین و ناراحت است
۶. حسد ریشه تمام شرور و بدیهاست
۷. حسد باعث قتل هابیل توسط قابیل شد
۸. حسد نخست حسود را متضرر می کند تا نابود شود
۹. حسد بیماری لاعلاجی است که فقط با مرگ حسود یا طرف مقابل تمام می شود
۱۰. حسود همیشه مریض است اگر چه درظاهر بدنی سالم داشته باشد
--------------
🖋"سالن مطالعه محله زینبیه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
KayhanNews75979710412148534983250.pdf
11.29M
بسم الله الرحمن الرحیم
تمام صفحات #روزنامه_کیهان
امروز شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱
--------------
🖋"سالن مطالعه محله زینبیه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
📖 فرنگیس
#خاطرات_فرنگیس_حیدریپور
🖋قسمت ۱۰۵م
روی خاکها، کنارش نشستم. پدرم سرش را مالید و گفت: «دلم خون است. حالم خیلی بد است.»
دستش را گرفتم و پرسیدم: «چی شده؟»
دستهای پدرم سخت و خشک شده بود. ترک خورده بود. دستش را کشیدم و گفتم: «بیا برویم تو.از جا بلند شد. آهی کشید و با من داخل خانه آمد. مادرم تا مرا دید، با خنده گفت: «کی آمدی تو، دختر؟»
مادرم را بوسیدم و گفتم: «همین الان. باوگم چرا ناراحت است؟»
مادرم گفت: «رفته بود گیلان غرب. همین الآن رسیده. من هم نمیدانم چرا ناراحت است.»
پدرم آبی به صورتش زده بود. آمد توی اتاق نشست و به پشتی تکیه داد. با ناراحتی گفت: «دلم از دست این مردم خون است که نمیدانند در جنگ بر ما چه گذشت با تعجب پرسیدم: «چی شده مگر؟»
از ناراحتی کلافه بود. دلم میخواست بدانم چه کسی پدرم را اذیت کرده. اصرار که کردم، گفت: «ها، نکند میخواهی بروی سراغش و دعوا کنی؟ شر به پا نکن، فرنگیس.»
مطمئن شدم کسی دلش را شکسته و ناراحتش کرده. با ناراحتی گفتم: «بگو. قول میدهم کاری نکنم. اصلاً به من چه!»
پدرم که دید ناراحت شدهام، گفت: «چیزی نیست امروز رفته بودم بنیاد شهید. آنجا به من گفتند جمعه چون روی مین رفته، شهید نیست.»
حرفش که به اینجا رسید، صدای هقهقش بلند شد. احساس کردم بغض راه گلویم را بسته است. با ناراحتی گفتم: «بیخود کردهاند این حرف را زدهاند. آنها کجا بودند وقتی جنازۀ تکه تکۀ جمعه برگشت.»
مادرم خودش را وسط انداخت و گفت: «حالا بس کنید.»
پدر با ناراحتی بلند شد و گفت: «اصلاً حق وحقوقی که نمیخواهم حقوقش هیچ. من فقط میخواهم بدانم پسرم شهید بوده یا نه؟»
حالش بد بود. مرتب این طرف و آن طرف میرفت. توی انباری رفت و برگشت. چفیهای روی سرش انداخته بود. رو به مادرم کرد و گفت: «زن، ساک مرا ببند، میخواهم بروم.»
مادرم با تعجب پرسید: «کجا؟»
پدر شروع کرد به لباس پوشیدن و گفت: «میروم پیش امام. میخواهم شکایت کنم.»
با خنده گفتم: «باوگه، تو ناراحتی. بگذار خودم میروم شهر...»
حرفم را قطع کرد و گفت: «نه. نمیخواهم بروی. بس است. بس است، فرنگیس. اصلاً دلم گرفته و میخواهم بروم امام را ببینم.»
مادر خندید و گفت: «پیرمرد، میروی و توی راه میمیری. تو کی توانستهای تهران بروی و سفر دور کنی که این بار میخواهی بروی.»
پدرم گفت: «کشور خودم است. مرا که نمیکشند. میروم و برمیگردم.»
ساکش را دست گرفت و راه افتاد. سهیلا را کول کردم و با عجله دنبالش دویدم. یاد وقتهایی افتادم که با هم به مزرعه میرفتیم. توی راه، پشت خمیدۀ پدرم را که دیدم، اشک توی چشمم جمع شد. از آوهزین که راه افتادیم و دیدم رفتنش جدی است، مرتب سفارش میکردم مواظب خودش باشد. گفتم: «باوگه، این از جبار، این از ستار، این از سیما. ول کن، نرو. مگر کسی میگوید که سیما روی مین نشست و زخمی شد؟ مگر کسی انگشتهای ستار را دیده؟ مگر دست قطعشدۀ جبار نیست؟»
پدرم فقط گریه میکرد. غروب بود. سهیلا آرام به پدربزرگش نگاه میکرد. پدرم با بغض گفت: «خون جمعه روی سنگهای آوهزین است، نمیبینی فرنگیس؟»
تا گورسفید همراه هم بودیم. سر جاده ایستاد و سهیلا را بوسید. سوار ماشین شد و گفت: «نگران نباش، زود برمیگردم.»
برایش دست تکان دادم. میدانستم قلب شکستهاش را فقط دیدن امام آرام میکند.
پس از آن، روزها جلوی خانه مینشستم و به ماشینهایی که میآمدند و میرفتند، نگاه میکردم. هر پیرمردی را توی ماشین ها میدیدم، قلبم تکان میخورد. اگر بلایی سر پدرم میآمد، خودم را نمیبخشیدم. چرا گذاشتم که برود؟
پنج روز که گذشت، ماشینی کنار روستا ایستاد. باز هم غروب بود. خوب که نگاه کردم، پدرم را شناختم. با خوشحالی دویدم و او را بغل کردم. اولین سؤالم این بود: «امام را دیدی؟»
خندید و پیروزمندانه گفت: «دیدمش!»
دوباره او را بوسیدم. باورم نمیشد. چطور این پیرمرد روستایی موفق شده امام را ببیند؟ همراهش تا آوهزین رفتم. مردم گروه گروه میآمدند و دور پدرم حلقه میزدند. پدرم نامهای را مرتب میبوسید، روی چشمش میگذاشت و میگفت: «این خط امام است.»
شب دور او جمع شدیم. مرتب اشک میریخت و ما هم همراه او از شادی اشک میریختیم. پرسیدم: «چطور راهت دادند؟ تعریف کن.» گفت: «فکر کردید چون پیرم، چون روستاییام، نمیتوانم امام را ببینم؟!»
خندیدم و گفتم: «والله که خیلی زرنگی، پدر خودمی.»
با شادی، ماوقع را تعریف کرد. هیچ وقت او را اینقدر خوشحال ندیده بودم.
ادامه دارد ...
--------------
🖋"سالن مطالعه محله زینبیه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
#تحلیل_تاریخی
#دشمن_شناسی
✡🔥 #تبار_انحراف 🔥✡
#پژوهشی_در_دشمنشناسی_تاریخی ۴۷
🖋 مقالهی دهم؛
#نقش_یهود_در_تحریف_غدیرخم
قسمت ششم
🔹 با چنین وضعیتی و با چنین دیدگاهی كه اصحاب، نسبت به مرجعیت و نصوص صادر شده از آن حضرت داشتند، آیا اعتباری برای حدیث غدیر، در نزد آنان باقی میماند؟!
در چنین شرایطی نه آنكه صحابه منكر غدیر و دلالت آن بر امامت و خلافت علی (ع) شوند، بلكه طرفداران نظریهی «حسبنا كتاب الله» دیگر نص پیامبر را نافذ نمیدانستند و برایخود حق اجتهاد و رأی قائل بودند! و سقیفه ظهور همین اجتهادها و مصلحتاندیشیهایی بود كه صحابه بعد از نفی مرجعیت پیامبر (ص) به اجرا گذاشتند.
◀️ نابودی آثار باقی مانده از مرجعیت پیامبر اكرم (ص)
آنچه كه بیشتر از توطئهی یهود با همكاری برخی صحابه در حذف مرجعیت پیامبر اسلام (ص) و روی كار آمدن دوبارهی مرجعیت فكری و دینی یهود، پرده برمیدارد، عملكرد سه خلیفهای است كه بعد از پیامبر اكرم (ص) روی كار آمدند.
🔹 نابودی احادیث یا سنت پیامبر (ص) هرچند از زمان ابوبكر آغاز شد، (ذهبی، تذكرة الحفاظ، ۱ : ۵) اما در زمان عمر شدت گرفت و با اعلام همگانی از مردم خواست، كسانی كه مكتوبی از رسول خدا (ص) دارند، نزد او ببرند.
وی پس از جمعآوری احادیث و مدتی تفكر در مورد آنها، همه را آتش زد.
🔹 عمر سوزاندن احادیث نبوی را با جملهی «مشناة كمشناة اهل الكتاب» توجیه نمود. (ابن سعد، طبقات الكبری، ۵ : ۱۸۸؛ ذهبی، سیر اعلام النبلاء، ۵ : ۵۹)
مقایسهی سنت نبوی با میشنای یهود، عناد عمر را با سنت نبوی نشان میدهد. زیرا میشنا احادیث شفوی بود كه صد و پنجاه سال بعد از میلاد مسیح شروع به جمعآوری شد و تا سال دویست و شانزده میلادی توسط حاخامها ادامهیافت. (احمد شلبی، مقارنةالادیان (الیهودیة)، ۱ : ۱۱۰)
مسلّم است كه فاصله چند قرن میان موسی (ع) و تدوین میشنا، باعث شد تا دست تحریف به آن دراز شده و افزودن خرافات و اوهام، آنرا بهگونهای تغییر دهد كه جز ضلالت و گمراهی حاصلی نداشته باشد. (صحیح بخاری، ۶ : ۱۶۰)
حال چگونه میتواند با سنت نبوی كه صحابه مستقیماً از رسول خدا (ص) شنیدهاند و زمانی بر آن نگذشته است مقایسه گردد؟!
🔹 عمر حذف مرجعیت پیامبر را تا آنجا ادامه داد كه از نقل شفاهی احادیث رسول خدا (ص) نیز جلوگیری نمود و حتی كسانی را كه مخالفت میكردند مجازات میكرد. (حاكم نیشابوری، مستدرك حاكم، ۱ : ۱۱۰)
◀️ مرجعیت یهود در اسلام
در چنین شرایطی كه عمر، عرصه را از هرگونه مرجعیت پیامبر، چه مرجعیت عترت و چه مرجعیت سنت خالی نموده بود، یهودیانی كه در پشت صحنه منتظر چنین فرصتی بودند، وارد صحنه شدند.
🔹 از مهمترین علمای یهود كه نقش بسزائی را در چنین برههای از تاریخ اسلام در راه گسترش اسرائیلیات در بین مسلمانان ایفا نمود، كعب الاحبار از علمای یهود یمن است.
ذهبی دربارهی او گفته است:
"كعب الاحبار از علمای یهود بود كه بعد از رحلت پیامبر اكرم (ص) مسلمان شد و در زمان عمر از یمن به شام آمد.
با اصحاب محمد (ص) جلسات و نشست و برخاستهایی داشت و برای آنها از كتابهای اسرائیلی نقل نموده و از عجائب و غرائب سخن میگفت و بسیار آگاه به كتب یهود بود." (ذهبی، سیر اعلام النبلاء، ۳ : ۴۸۹)
🔹 عمر در حالیكه بشدت با سنت نبوی مبارزه میكرد، به یهودی تازه مسلمان شدهای چون كعب الاحبار اجازه داد كه برای مردم از كتب قدیم نقل نماید و چه بسیار كه خود او به پای سخنرانیهای كعب مینشست و به مردم اجازه داد تا به سخنان او گوش دهند و آنها را برای دیگران نقل نمایند.
مطالبی كه آمیختهای از حق و باطل بود و این امت حتی به یك حرف آن احتیاجی نداشتند. (ابن كثیر، تفسیر القرآن العظیم، ۴ : ۱۹)
🔹 نفوذ فكری یهود از گذشتههای دور در میان اعراب، باعث شد تا با ورود كعبالاحبار در لباس اسلام، در شرایطی كه مسلمانان در خلأ مرجعیت پیامبر (ص) بسر میبردند، گرداگرد او جمع شوند و از او از اخبار آینده و ملاحم و فتن سؤال نمایند.
ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/2287
🔸🌺🔸--------------
🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
⬛️ در سالروز قانونی شدن #ازدواج_همجنسبازان در کانادا، پس از تصویب پارلمان، سنا و توشیح ملکهٔ بریتانیا (٢٠٠۵م) مقالهای (با مطالبی که دانستنش ضروری است) درباره این انحراف بزرگ از مسیر انسانی، اخلاقی و مذهبی تقدیم میشود:
#همجنس_بازی
#پشتپرده_ترویج_همجنسبازی_در_جهان
#یهود_و_همجنسبازی
🖋قسمت سوم
◀️ عرصه هنر و ادبیات
فضای آثار ادبی در یک دهه اخیر مملو از مضامین همجنس بازانه بوده است.
پیشتر نوشتن در مورد همجنسبازی نوعی انحراف اخلاقی شناخته می شد. اما در طول سه دهه اخیر دستگاه فرهنگ سازی غرب تغییرات اساسی در نگاه جامعه به این پدیده ایجاد کرده است تا جایی که در انگلستان، آمریکا و کانادا با کمک سرمایه داران یهودی جوایز ادبی بین المللی با موضوع همجنس بازی تاسیس شده است که می توان به جایزه ادبی استون وال بوک در انگلستان، جایزه ادبی داین اوگیلوی در کانادا و جایزه ادبی لامبادا در آمریکا اشاره کرد.
🔹 همچنین در عرصه فیلم نیز جشنواره فیلمهایی با موضوع همجنس بازان هر ساله در لندن، توکیو و شهرهایی در آمریکا از جمله سیاتل، نیویورک، فیلادلفیا و برخی شهرهای اروپایی برگزار شده و به فیلم های برگزیده جایزه داده می شود.
◀️ هالیوود
هالیوود از دهه ۵۰ به یکی از بزرگ ترین و موثرترین ابزارهای فرهنگی برای وارد کردن همجنس بازی به زندگی بشر تبدیل شده است.
در آثار هالیوود همجنسبازی عادی سازی شده و به آن مشروعیت داده می شود.
افراد همجنسباز از هر طبقه ای به صورت کاملا مثبت به تصویر کشیده می شوند.
رهبران و سیاست مداران بزرگ، قهرمانان و افراد موثر در آثار هالیوود می توانند همجنسباز باشند.
ترویج همجنسبازی در فیلمهای کمدی هالیوود که دارای مخاطب فراوان جهانی است جایگاه مهمی دارد.
برای قبح زدایی و یا به گفته خودشان تابو شکنی از همجنس بازی، هالیوود تلاش دارد که از روابط همجنسبازان فیلم های مثبتی ارائه دهد.
🔹 هاوارد برگمن، مسئول تبلیغات هالیوود که خود را پیشکسوت همجنسبازی معرفی می کند بارها از مضامین همجنس بازی در آثار هالیوود دفاع کرده است.
◀️ ارتش همجنسبازان
یکی از وعدههای انتخاباتی اوباما اعطای آزادی به همجنسبازان در ارتش آمریکا بود.
قانون «نپرس ، نگو» موجب محدودیت استخدام همجنس بازان در ارتش آمریکا میشد که در یک حرکت تبلیغاتی برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ توسط اوباما لغو شد.
اوباما ادعا میکند این کار را برای برقراری برابری بین همجنسبازان و دیگر اقشار جامعه انجام داده است.
🔹 اوباما در این مورد می گوید:
«من ملتزم به برقراری برابری همجنسبازان با دیگر اقشار جامعه هستم.
من همیشه و در همه حال از اتحادیه همجنسبازان حمایت خواهم کرد ولغو قانون «نگو و نپرس» نشان دهنده حمایت های من از این گروه است».
🔹 فعالان اتحادیه همجنس بازان نیز متقابلا حمایتهای خود را از اوباما در انتخابات ۲۰۱۲ ریاست جمهوری آمریکا ابراز داشته اند.
◀️ آموزش همجنسبازی در مدارس آمریکا
به دنبال حمایت های مقامات آمریکایی از همجنس بازان در آمریکا و سخنرانی انتخاباتی اخیر اوباما در میان هم جنس بازان آمریکایی، مدارس ایالت کالیفرنیا نیز آموزش همجنسبازی را وارد دروس خود کردند.
به پیشنهاد یک دانشگاه یهودی در کالیفرنیا آموزش همجنسبازی به کتب درسی دانشآموزان اضافه شده و تدوین این کتاب ها نیز از سوی همین دانشگاه انجام گرفته است.
این آموزش برای کلیه دانش آموزان مدارس کالیفرنیا اجباری است.
◀️ باز هم نقش یهود
همچون اکثر مفاسد گریبان گیر بشر؛ در اینجا نیز سرمایههای مالی و انسانی یهود در خدمت فرهنگ سازی گسترده برای اشاعه همجنس بازی بوده که در سه حوزه فرهنگی و هنری، تبلیغی و سیاسی فعال بوده است.
این فعالیتها از تاسیس جوایز ادبی اختصاصی برای نویسندگانی که با موضوع همجنسبازی مینویسند تا حمایت سیاسی اجتماعی رژیم صهیونیستی از همجنس بازها در کشورهای مختلف به خصوص کشورهای اروپایی دامنه داشته است.
بر اساس یک نظرسنجی که از سوی آمریکن ایرلاینز و پایگاه اطلاعرسانی گی سیتی به انجام رسیده است، تل آویو از نظر همجنس بازان محبوب ترین شهر روی زمین محسوب می شود.
ادامه دارد...
--------------
🖋"سالن مطالعه محله زینبیه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
#پرونده_ویژه_جنگ_جهانی_غذا (۴۳)
مقاله هجدهم
#تراریخت
تراریخت یا بنزین، گازوئیل یا خوراک دام
قسمت دوم
🔹 در اینجا باید دید محصولات کشاورزی در دنیا با چه روندی افزایش داشته است.
آیا برای نمونه برنج و گندم هم همین رشد فزاینده را طی این دو دهه تجربه کرده یا خیر؛
و اگر نه، چه چیز تقاضا برای ذرت و سویا را بالا برده که این دو گونه، برخلاف مواردی چون گندم و برنج، با اقبال مواجه شدهاند؟
◀️ بررسی رشد برنج و گندم در همین فاصله
آمارهای فائو از رشد تولید محصولات از ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۷ نشان میدهد که برنج از ۵۶۹ به ۷۵۶ میلیون تن افزایش تولید داشته است. [۹]
بر همین اساس، تولید گندم نیز در همین فاصله، از ۵۷۸ به ۷۴۹ میلیون تن رسیده است. [۱۰]
🔹 مجموع دو آمار بالا از برنج و گندم نشان میدهد رشد مقدار تولید «برنج+گندم» از ۱.۱۴۷ میلیون تن به ۱.۵۰۵ میلیون تن رسیده، که رشد ۳۱ درصدی نشان میدهد.
🔹 جمعیت جهان نیز در این فاصله همتراز تولید «گندم و برنج رشد کرده»؛ به این ترتیب که از ۵.۸۳۲ میلیارد نفر در سال ۱۹۹۶ به ۷.۵۵۰ میلیارد نفر رسیده که رشد ۲۹.۵ درصدی (تقریباً معادل گندم+برنج) را نشان میدهد. [۱۱]
🔹 با این وصف، این پرسش مطرح میشود که:
چرا دو محصول ذرت و سویا چنین رشد فزایندهای (به ترتیب ۲ و ۲.۷ برابر) داشتهاند؟
آیا فرهنگ غذایی یا ذائقهی مردم دنیا، اینچنین بهطور وسیع، تغییر کرده است؟!
پاسخ این است که تحقیقات نشان میدهد رشد تولید سویا و ذرتِ تغییر یافتهی ژنتیکی، که ۸۱ درصد تولید محصولات تراریخت دنیا را تشکیل میدهد، عمدتاً ناشی از تقاضای فزاینده در حوزهی ۱. بایوفیول [۱۲] (سوخت زیستی) و ۲. خوراک دام بوده است.
🔹 مطالعهی زیر به این پرسش پاسخ میدهد که چرا تولید ذرت، سویا و کلزا در دنیا از سال ۲۰۰۶، شتاب فزایندهای گرفته است.
این شتاب، مقارن تصویب «سیاست انرژی» در سال ۲۰۰۵ در کنگرهی آمریکا رخ داده، که دولت ایالات متحده را موظف کرده با هر ابزار ممکن، اعم از قوانین، معاهدات بینالمللی، یارانهها، انگیزههای سرمایهگذاری، دستورالعملهای حفاظت از انرژی، مالیات و سایر روشهای سیاست عمومی به روند مصرف انرژیهای تجدیدپذیر کمک کند.
کمی بعدتر، تصویب لایحهی «امنیت و استقلال انرژی» [۱۳] در دسامبر ۲۰۰۷، ضمن تأیید «سیاست انرژی»، موارد دیگری – مانند هدفگذاری ۱۴۰ میلیون مترمکعبی در سال ۲۰۲۲ – را به این سیاست افزود.
◀️ مصارف تراریخت؛ غیر از خوراک انسان
۱. سوختهای زیستی
🔹 بحث
سوختزیستها عمدتاً به دو دسته تقسیم میشود؛ انواعی که در موتورهای بنزینی کاربرد دارد، و عموماً پایهی اتانول دارد؛ و بایودیزلها که از سویا، برخی از انواع گیاهان و روغن پخت و پز گرفته میشود.
آمریکا، یکی از پیشتازان تولید سویا و ذرت و کلزای تراریخت در دنیا، و همزمان، یکی از پیشتازان تولید بایوفیول در دنیاست.
خوب است به شرایط این کشور در استفاده از منابع تجدیدپذیر انرژی نگاهی بیندازیم.
◀️ آمریکا و انرژیهای تجدیدپذیر
بر اساس آمارهای رسمی، میزان سهم انرژیهای تجدیدپذیر از کل انرژیهای ایالات متحده در ژانویهی ۲۰۱۸، حدود ۱۲.۷ درصد [۱۴] و آخرین سهم مجموع بایوفیولها از کل سوختهای تجدیدپذیر در سال ۲۰۱۸، حدود ۲۰.۷ درصد بوده است. [۱۵]
به این ترتیب سهم بایوفیولها از کل سوختهای مصرفی ایالات متحده، حدود ۲.۶ درصد است.
در ایالات متحده طی سال ۲۰۱۷، حدود دو میلیارد گالن، بایوفیول مصرف شده است. [۱۶]
این مقدار طی ۲۰۱۸، به ۲.۱ میلیارد گالن رسید. [۱۷]
ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/2289
--------------
🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
#لطیفه_نکته ۱۴۸
حسود نیستم😐
ولی وقتی دیدم برای رفیقم اس
اومد:
کجایی عشقم؟؟؟؟💋
گوشیشو یواشکی ورداشتم 😡
نوشتم:
ب تو ربطی نداره میمون😎😏😂
به نام خدای عزیز و مقتدر
سلام
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله
اِسْتَعِينُوا عَلَى أُمُورِكُمْ بِالْكِتْمَانِ فَإِنَّ كُلَّ ذِي نِعْمَةٍ مَحْسُودٌ.
در برآوردن نيازهاى خود از كتمان كمك گيريد، زيرا هر صاحب نعمتى مورد حسد دیگران واقع مى شود
بحار، جلد ۷۴، ص ۱۵۱
ادامه آثار حسد و حسادت به محضرتون تقدیم می شود:
۱۱. حسود قابل دوستی نیست
۱۲. حسود با زوال نعمت دیگران شاد می شود
۱۳. ظالمترین شخصی که به مظلوم شبیه است حسود است
۱۴. حسود از سلامتی جسم و بدن خویش غافل است
۱۵. حسادت برای نابودی حسود کافی است
۱۶. ریشه حسد کوردلی و ناسپاسی الطاف خداست
۱۷. حسود هیچگاه آرامش ندارد
۱۸. حسود در زبان دوست و در باطن دشمن است
۱۹. اثرحسادت فقط در شخص حسود حاصل می شود
۲۰. نتیجه حسد بدبختی در دنیا و آخرت است
--------------
🖋"سالن مطالعه محله زینبیه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
KayhanNews75979710412148535083251.pdf
11.56M
بسم الله الرحمن الرحیم
تمام صفحات #روزنامه_کیهان
امروز یکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱
--------------
🖋"سالن مطالعه محله زینبیه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
📖 فرنگیس
#خاطرات_فرنگیس_حیدریپور
🖋قسمت ۱۰۶م
پدرم با شادی، ماوقع را تعریف کرد.
هیچ وقت او را اینقدر خوشحال ندیده بودم.
گفت: «آدرسش را سخت پیدا کردم. ساکم را دستم گرفتم و همانجا نشستم. راهم ندادند. گفتند نمیشود. گفتم از گورسفید آمدهام، از مرز. یک پسرم شهید شده، سه فرزندم از مین زخمی شدهاند، دخترم یک قهرمان است، باید امام را ببینم.
راهم ندادند.
شب شد، نشستم.
روز شد، نشستم.
بعد فریاد زدم امام، مرا به خانۀ تو راه نمیدهند.
گفته بودند پیرمردی آمده و از اینجا تکان نمیخورد و میخواهد شما را ببیند.
امام را دیدم. از دیدن امام، داشتم از حال میرفتم. باورم نمیشد او را دیدهام. جرئت نداشتم نزدیکش بروم. با این حال، جلو رفتم و دستش را بوسیدم. سلام کردم. جواب سلامم را داد. پرسید از کجا آمدهام و من هم برایش تعریف کردم که از روستاهای گیلانغرب آمدهام. از خانوادهام پرسید، از وضع زندگیام. بعد پرسید مشکلت چیست؟ گفتم میگویند فرزندم که روی مین رفته و شهید شده، شهید نیست. گفتم پسرم پرونده دارد. امام ناراحت شد. تکهای کاغذ برداشت و با قلمش چیزی نوشت. بعد کاغذ را دستم دادو
گفت خیالت راحت باشد، برو به شهرت. خواستم بلند شوم و بیرون بیایم که خم شد و پیشانیام را بوسید. من گریه کردم...»
وقتی حرفهایش به اینجا رسید، شروع کرد با صدای بلند گریه کردن. بغلش کردم و پیشانیاش را بوسیدم. توی گوشش گفتم: «خوش به حالت که امام را دیدی... تو زرنگتر از من بودی.»
یاد روزی افتادم که پدرم مرا با سختی به چم امام حسن فرستاد. شاید آن روز خدا قلب پاک او را دید و جوابش را داد
مردم دستهدسته برای دیدن پدرم میآمدند. او نامهای را که باید به بنیاد شهید میداد، دستش گرفته بود و در حالی که مرتب نامه را میبوسید، به بنیاد شهید رفت. میگفت جای دستهای امام روی نامه است.
چند سال بعد، پدرم فوت کرد و کمرم شکست. او که رفت، تمام غم دنیا به دلم نشست.
و ده سال پیش، همسرم علیمردان به بیماری دچار شد و فوت کرد. تنهاتر شدم. چهار بچه ماندند و من: رحمان، سهیلا یزدان و ساسان. دنیا برایم سخت و سختتر شد. هیچ وقت نتوانستم خستگی در کنم. حالا دیگر مرد خانه بودم و زن خانه. پس از آن، باید با دست خالی، نان بچهها را درمیآوردم.
شانههایم خسته و کوفته بود. کارِ خانه بود و کارِ بیرون خانه. تنها و خستهتر شده بودم. سال گذشته، رحیم هم توی بیمارستان فوت کرد. ماهها به خاطر ریهاش و دیگر مشکلاتی که داشت، توی بیمارستان بستری بود. روزها به دیدنش میرفتم و او از روزهای جنگ برایم می گفت . انگار میخواست با این حرفها بگوید: «فرنگیس، بعد از مرگم ناراحت نباش. فکر کن به زمان جنگ که خدا خواست و زنده ماندیم...»
وقتی او فوت کرد، گوشهای از روحم با او پرواز کرد و رفت. رحیم، دوست دوران کودکیام بود. آه که بعد از مرگ او چقدر تنها شدم.
سالهاست که لباس سیاه را از تن در نیاوردهام. لباس سیاه، از روزهای اول جنگ به تنم مانده است. هنوز سال این یکی تمام نشده، سال دیگری میشود
پای یکی یکی خوب نشده، دیگری روی مین میرود. هنوز حرص و داغ آن روزها روی دلم است. هنوز از دست نیروهای عراقی خشمگینم. با خودم میگویم کاش آن روزها قدرت داشتم و همهشان را نابود میکردم. بعضی وقتها به من میگویند: «اگر یک بار دیگر در آن موقعیت قرار بگیری، چه کار میکنی؟» میگویم: «به خدا هیچ فرقی نمیکند. میکشمش... اگر دشمن باز هم خیال حمله به ما را داشته باشد، این بار تفنگ دست میگیرم و تا آخرین نفسم میجنگم.
ان قدر زخم داریم و آنقدر غم داریم که دلمان هم مثل لباسهامان غمگین و سیاه است. هنوز هم گاهی یکی از بچههای ما روی مین میرود. گاهی توی دشت، موقع کشاورزی و... وقتی صدای بلندی میشنویم، قلبمان میلرزد. بیشتر مردم اینجا، یا شهید دادهاند یا زخمی شدهاند. تمام این مردم مثل من زجر کشیدهاند. با تکتکشان که حرف بزنی، میبینی که چقدر خاطره دارند.
روستای من گورسفید، خط مقدم جبهه بود و الآن هم که گاهی مردم برای تماشا میایند و، برایشان حرف میزنم و یاد آن روزها برایم زنده میشود. وقتی که از آن روزها میگویم، اشک در چشمشان حلقه میزند. آنقدر داغ روی دلم هست که میدانم هیچ وقت خوب نمیشود. پس تا توان داشته باشم و تا روزی که زنده هستم، از آن روزهای سخت حرف میزنم؛ تا دیگران هم بدانند بر مردم ما چه گذشت.
ادامه دارد...
--------------
🖋"سالن مطالعه محله زینبیه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
#تحلیل_تاریخی
#دشمن_شناسی
✡🔥 #تبار_انحراف 🔥✡
#پژوهشی_در_دشمنشناسی_تاریخی ۴۸
🖋 مقالهی دهم؛
#نقش_یهود_در_تحریف_غدیرخم
قسمت هفتم
🔹 جریان دیگری كه مرجعیت اهل كتاب را هرچه بیشتر گسترش داد و افكار و اعتقادات اهل كتاب را در میان مسلمانان شایع نمود، آمدن قصّاصین با اجازه رسمی از طرف حاكمیت است.
آنان میتوانستند مساجدی چون مسجد الرسول (ص) را اشغال نموده و با حكایتهای بنیاسرائیل و قصص دیگری كه در راستای اهداف فكری و فرهنگی یهود بود، مردم به دور مانده از حقایق اسلام را سرگرم نمایند. (جعفر مرتضی، الصحیح من السیرة، ۱ : ۱۲۳)
🔹 ابن شبّه میگوید:
اولین كسی كه به قصهگویی پرداخت، تمیم الداری است كه با اجازه رسمی از عمر میتوانست هر جمعه برای مردم قصه بگوید.
عثمان دفعات قصهگویی را به دو بار در هفته افزایش داد. (عمر ابن شبه، تاریخ مدینة المنورة، ۱ : ۱۱) عمر تمیم داری را خیرالمؤمنین لقب داده بود. (سیر اعلام النبلاء، ۲ : ۴۴۶)
🔹 چنین تحولات فكری و فرهنگی در تاریخ اسلام بود، كه زمینهی روی كار آمدن بنیامیه را فراهم نمود.
بنیامیهای كه مدت بیست سال با همكاری یهود بر علیه اسلام شمشیر كشیده بودند و در سال هشتم هجری بعد از فتح مكه از ترس كشته شدن با نام طلقاء اسلام آوردند.
این تحولات چنان اسلام را از حقیقت خود جدا نمود كه وقتی حضرت علی (ع) به حكومت رسید؛ فرمودند:
«انّ بلیتكم قد عادت كهیئتها یوم بعث الله نبیكم» (نهجالبلاغة، خ۱۶، ص۴۹) همان بلا و مصیبتی كه روز بعثت پیامبرتان دامنگیرتان بود، به همان شكل دوباره بازگشتهاست.
🔹 با روی كار آمدن بنیامیه، آنان با ادامهی سیاستهای سه خلیفهی اول، و بكارگیری علمای یهود و نصاری در تغذیه فكری و دینی مردم و مشاوره با آنها در امر حكومت، دست به اقدام دیگری زدند كه بیشتر از پیش چهرهی اسلام را به انحراف كشاند.
🔹 آری پدیدهی جعل حدیث كه با صرف هزینههای هنگفت از سوی معاویه صورت میگرفت صحابه را تطمیع مینمود تا احادیثی در مدح خلفا و دشمنان اهل بیت و یا در ذم علی (ع) جعل نمایند. (ابن ابیالحدید، شرح نهجالبلاغة، ۱۱ : ۴۴)
🔹 بدینترتیب با منع تدوین سنت نبوی و ورود اسرائیلیات توسط احبار و علمای یهود بهصورت گسترده در بین مسلمانان، و با جعل احادیث توسط برخی صحابهی خود فروخته، اینها منابعی شدند كه در دو قرن بعد، افرادی چون بخاری و مسلم، اقدام به تدوین و جمعآوری مهمترین كتب حدیثی اهل سنت نمودند.
و بدینترتیب میشنایی بمانند میشنای یهود، در اسلام نیز رقم خورد و سخن پیامبر اكرم (ص) تحقق یافت كه:
▪️«لتتبعن سنن من قبلكم شبراً بشبر…»
"قطعا شما روشهای پیشینیان (یهود) را وجب به وجب اجرا خواهید کرد"
(مسلم نیشابوری، صحیح مسلم، ۸ : ۵۷)
ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/5774
🔸🌺🔸--------------
🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
⬛️ در سالروز قانونی شدن #ازدواج_همجنسبازان در کانادا، پس از تصویب پارلمان، سنا و توشیح ملکهٔ بریتانیا (٢٠٠۵م) مقالهای (با مطالبی که دانستنش ضروری است) درباره این انحراف بزرگ از مسیر انسانی، اخلاقی و مذهبی تقدیم میشود:
#همجنس_بازی
#پشتپرده_ترویج_همجنسبازی_در_جهان
#یهود_و_همجنسبازی
🖋قسمت چهارم
🔹 رژیم صهیونیستی یکی از ترویج کنندگان همجنسبازی در جهان است و اقدامات تبلیغی فراوانی مانند برگزاری رژه همجنس بازان در کشورهای مختلف را سامان می دهد.
مایکل اورن، سفیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس سالانه همجنس بازان در آمریکا می گوید: «همجنسبازان در اسرائیل بخشی جدا نشدنی از جامعه هستند و چنین افرادی در بخشهای مختلف جامعه اعم از ارتش، کنست، قوه قضائیه، پزشکان، مهندسان، مدرسان و فلاسفه دیده می شوند؛ اسرائیل بهشت همجنس بازان است».
🔹 وی یکی از افتخارات رژیم صهیونیستی را سازماندهی راهپیمایی جهانی همجنس بازان در طی سال های اخیر می داند.
در عرصه سیاسی داخلی نیز رژیم صهیونیستی دست همجنس بازان را باز گذاشته است تا جایی که دان سلیور، نماینده همجنس بازان در حزب کار این رژیم، خود را برای راهیابی به کنست در فهرست انتخاباتی این حزب نامزد کرد.
او اولین همجنسبازی بود که به طور آشکارا خود را نامزد انتخابات کنست کرد که مورد موافقت شلی یاحی موویچ، رئیس حزب کار نیز قرار گرفت.
🔹اهمیت حمایت از همجنس بازی برای اسرائیل به حدی رسیده است که در مدرسه علوم دینی یهودیان محافظه کار، مسئله خاخام شدن همجنسبازان زن و مرد مورد موافقت قرار گرفته و بر این اساس همجنس بازان میتوانند خاخام شده و به برگزاری آیین های مذهبی یهود بپردازند!
◀️ اهداف ترویج همجنس بازی
به انقیاد کشیدن انسان و رام کردن او در تمامی جوانب وجودی اش در برابر خواسته های شیطانی نظام سلطه جهانی هدف غایی این نظام است.
این نظام برای رسیدن به این هدف از تمامی ظرفیت های خود استفاده کرده و برنامه ریزی های دقیق و بلند مدتی برای آن انجام داده است.
تغییر طبیعت انسان و گرایش های او برای ساختن یک موجود مسخ شده تهی از روح پرسشگر و معترض و طغیان کننده که در برابر هرگونه خواسته سیستم سیاسی و فرهنگی رام است بدون از هم گسستن خانواده ممکن نخواهد بود.
از بعد روانشناختی فرد همجنس باز یک فرد پذیرنده است که آماده پذیرش هرگونه خواسته و دستوری است.
با نگاهی به زندگی افراد همجنس باز معروف به خصوص در عرصه هنر و سیاست به خوبی مشخص است که این افراد تا چه اندازه در خدمت نظام سیاسی و فرهنگی ضد انسانی غرب هستند.
در واقع به نظر می رسد نظم نوین جهانی در حال تربیت نیروی انسانی ویژه ای برای خود در میان ملت های مختلف است که کاملا رام بوده و هیچگونه حس مقابله درونی در آنها وجود نداشته باشد.
🔹 حمایت همزمان سرمایهداران یهود از جبهه های مختلف نظم نوین جهانی و سیاستمدارن مدافع همجنس بازی و نیز خود همجنس بازان نشان دهنده وجود برنامهای دراز مدت و بسیار دقیق برای آماده کردن جمعیتی منقاد، رام و سر به زیر برای دست یابی به اهداف بعدی است.
🔹 همجنس بازی مفسده ای است که از لحاظ اجتماعی به فروپاشی کانون خانواده، انقراض نسل و فساد جامعه منجر میشود.
با تغییر تعریف خانواده و باز کردن راه برای مضحکهای به نام ازدواج همجنسان و ترویج و کمک به توسعه این پدیده شنیع، نظام شیطانی در تلاش است در کنار ضربات مهلکی مانند ترویج فمینیسم و اشاعه پورنوگرافی ضربهای دیگر بر پیکر خانواده بزند.
از این روست که نهاد خانواده روز به روز در غرب بیشتر رو به نابودی میگذارد و رشد صفر یا منفی جمعیت آن به مشکل بزرگی برای سیاست مداران غرب بدل شده است.
تا جایی که برخی از سیاسیون اروپایی از تصویب قانون مجازات تبلیغات همجنسگرایی دفاع کرده و هدف آن را کمک به زاد و ولد انسانها، حمایت از ارزش های سنتی و مبارزه علیه بحران جمعیتی عنوان کرده اند.
🔹 بسیاری از کارشناسان معتقدند دولت آمریکا با هدف کنترل جمعیت این کشور و جهان به اقداماتی همچون ترویج همجنس بازی می پردازد تا مسیر ازدواج و باروری را در مردم خود و مردم کشورهای دیگر مختل کند.
پایان
--------------
🖋"سالن مطالعه محله زینبیه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
#پرونده_ویژه_جنگ_جهانی_غذا (۴۴)
مقاله هجدهم
#تراریخت
تراریخت یا بنزین، گازوئیل یا خوراک دام
🖋قسمت سوم
ایالات متحده، «برنامهی جامع استاندارد ملی سوختهای تجدیدپذیر» [۱۸] را در سال ۲۰۰۵ ذیل «سیاستهای اقدام انرژی» [۱۹] آغاز کرده است.
مجموعهی حاکمیتی در آمریکا، در اجرای این طرح بسیار جدی عمل کرده است؛
حتی یک نوبت در سال ۲۰۰۹ این استانداردها بازنگری و اصلاح شد.
برنامهی استاندارد انرژیهای تجدیدپذیر آمریکا [۲۰] تصریح میکند که تا سال ۲۰۲۲، انرژیهای تجدیدپذیر تولید شده در آمریکا باید به ۳۶ میلیارد گالن آمریکایی (معادل ۱۴۰ میلیارد لیتر) برسد؛ [۲۱]
از این میزان، ۲۱ میلیارد گالن (۷۹ میلیارد لیتر) سهم سوختهای زیستی تعیین شده است. [۲۲]
◀️ ذرت و سوختهای زیستی
بحث
در تولید انواع زیستسوختها، که در موتورهای بنزینی کاربرد دارد، از اتانول استفاده میشود.
ذرت بهعنوان مواداولیهی اصلی تولید اتانول در این فرآیند مصرف میشود.
در سال ۲۰۱۷، دو کشور آمریکا و برزیل، (که دیدیم ۸۳ درصد ذرت تراریخت جهان را زیر کشت دارند) مجموعاً ۸۴ درصد از اتانول جهان را تولید کردهاند. [۲۳]
از این دو کشور، آمارها و ساختار کشور آمریکا، مهمتر، و درعینحال شفافتر و قابل مطالعهتر از برزیل است.
🔹 آمارهای فائو نشان میدهد از سال ۲۰۰۵ روند تولید ذرت در دنیا شتاب فزایندهای گرفته است.
بهنحوی که متوسط رشد تولید این محصول بین سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۷، رقمی معادل سالانه ۳۹ درصد بوده، در حالیکه این میزان طی سالهای ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۶، رقمی معادل ۱۴ درصد را نشان میدهد. [۲۴]
◀️ آمار تولید ذرت در دنیا
بر همین اساس، در سال ۲۰۱۷، کل تولید ذرت جهان رقمی حدود ۱.۱۳۴ میلیارد تن بوده، که سه کشور آمریکا با تولید ۳۷۱، چین با ۲۵۹ و برزیل با ۹۸ میلیون تن، مجموعاً بیش از ۶۴ درصد از کل تولید ذرت جهان، سهم دارند. [۲۵]
🔹 پیشتر دیدیم که در سال ۲۰۱۷، کل میزان سطح زیر کشت ذرت تراریخت دنیا، ۵۹.۷ میلیون هکتار بوده است.
در این سال بر اساس آمارهای ایسا، آمریکا با ۳۳.۸ و برزیل با ۱۵.۶ میلیون هکتار، حدود ۸۳ درصد سطح زیر کشت ذرت تراریخت دنیا را به خود اختصاص دادهاند.
پس از این دو، آرژانتین با تولید ۵.۲، آفریقایجنوبی با تولید ۱.۹ و کانادا با ۱.۵ میلیون هکتار، حائز مقامهای بعدی هستند.
چین، که پس آمریکا و قبل از برزیل، دومین تولیدکنندهی ذرت در دنیاست، ذرت تراریخت تولید نمیکند. [۲۶]
◀️ قیمت ذرت تراریخت
علاوه بر افزایش تولید، سه و نیم برابر شدن قیمت ذرت طی ۷ سال پس از ۲۰۰۵ نیز نشانگر افزایش تقاضا برای این محصول بوده است.
🔹 بر اساس آمار فائو، قیمت ذرت آمریکا طی ۱۵ سال پیش از ۲۰۰۵ (یعنی از سال ۱۹۹۱) تغییری نکرده بود، اما قیمت ۷۹ دلاری هر تن ذرت در سال ۲۰۰۵، طی تنها ۷ سال به ۲۷۱ دلار بالغ شد. [۲۷]
این رقم در سالهای بعد، متعاقب افزایش فزایندهی تولید، تا رقمی حدود ۱۳۰ دلار در هر تن پایین آمد و تثبیت شد.
در همین زمان، افزایش قیمت در برزیل و چین (بهعنوان دو تولیدکنندهی بزرگ بعدی ذرت) تکرار شده است.
در چین، طی سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ از ۱۸۹ به ۴۸۹ دلار در هر تن رسید؛ قیمت هر تن ذرت برزیل نیز در این سالها از ۱۱۸ به ۲۵۶ دلار افزایش یافت.
ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/2298
--------------
🖋"سالن مطالعه محله زینبیه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
مستند صوتی شنود - 06.mp3
17.57M
🎙 مستند صوتی شنود،
قسمت ۶
(تجربه نزدیک به مرگ یک مسئول امنیتی در بیمارستان بقیه الله تهران)
هرشب در "سالن مطالعه محله زینبیه"
🔺 تجربهگر #کتاب_شنود در پی حذف برخی قسمتها توسط ارشاد و نامفهوم شدن برخی قسمتهای آن و همچنین بیان برخی مطالب گفته نشده، تصمیم به روایت صوتی تجربه خود گرفته است و استاد امینیخواه مستندات روایی مرتبط با تجربه را بیان میدارد.
مروری بر نکات جلسه ششم:
🔻 ماموریت ویژه شیاطین
🔻 لحظه مرگ پیرمردی را که شرابخوار بود
🔻 وفور تاثیر شیاطین در زندگی انسان
🔻 شیطان به چه شکلی در می آید؟
🔻 شکارگاه شیطان
🔻 فایده ذکر اهل بیت در لحظه مرگ
🔻 چه کسانی مورد عنایت اهل بیت هستند؟
🔻 ثمره کدام اتصال بهشت است؟
🔻 فرق اهل نجات و اهل حق
🔻 مصادیق اصحاب یمین
🔻 تصاویر طوایف شیطانی
🔻 گناهانی که عادی شده همان منجلاب است.
🔻 بهترین جای جهان برای زندگی
🔻 چه کسانی دشمن شیعیان هستند؟
🔻 تاثیر شیاطین در تصمیم انسان
🔻 هرکس می خواهد مدافع حق باشد، خود را برای بدترین اتفاقات آماده کند.
🔻 راهی برای خلاصی از شیطان
🔻 شیطان از دو طریق انسان را می زند؟
🔻 تاثیر مال مخلوط به حرام در زندگی
#مستند_صوتی_شنود
--------------
🖋"سالن مطالعه محله زینبیه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
#لطیفه_نکته ۱۴۹
-ﻫﻤﺴﺎﯾﻤﻮﻥ ﻓﻮﺕ ﮐﺮﺩه بود😔
-ﺭﻓﺘﻢ ﺑﻪ ﭘﺴﺮﺵ ﺩﻟﺪﺍﺭﯼ ﺑﺪﻡ ﮔﻔﺘﻢ:😘
-تو اینجا بیخودی ﺩﺍﺭﯼ ﮔﺮﯾﻪ ﻣﯿﮑﻨﯽ
-باﺑﺎﺕ ﺍﻭﻧﻮﺭ پیش حوری هاست💃
-یهو مامانش ﭘﺮﺗﻢ ﮐﺮﺩ ﺑﯿﺮﻭﻥ😡😡
-مردم يه ذره درک مسائل معنوی ندارن...😐😂😂
*به نام خدایی که تنها پناه انسان از شر حسودان است*
*سلام*
*خداوند مهربان در قرآن جاودان فرموده اند*
*وَمِنْ شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ*
*به خداوند پناه می برم از شرّ حسود بد خواه چون شراره آتش رشک و حسد بر افروزد*
*سوره فلق آیه ۵*
*ریشه هایی که باعث ایجاد حسد در انسانها می شود*
*به طور کلی همه ریشه هایی که ذیلا به آن اشاره می شود از یک منبع سرچشمه گرفته و آن عدم اعتماد به الطاف الهی و ناراضی بودن از تقدیرات الهی است.*
*۱. احساس ناامنی. یا حس تهدیدشدگی*
*۲. احساس ترس *
*۳. احساس ارزشمند نبودن و عدم اعتماد به نفس*
*۴. فقدان امنیت یا ثبات در دوران کودکی یا مشکلات در روابط نزدیک خانوادگی*
*۵. تقلید از پدر و مادری که اهل حسادت بوده به عنوان الگوی زندگی*
*۶. مقایسه شدن در دوران کودکی*
*۷. عدم موفقیت در کار و زندگی و عقب ماندن از هم دوره ایها*
*۸. عقده های کودکی و کمبودهایی محسوس در آن دوران*
*۹. تنبلی و عدم تلاش برای پیشرفت*
*۱۰. پیشرفتهای ناگهانی و محسوس اطرافیان و مقایسه خویش با آنان*
--------------
🖋"سالن مطالعه محله زینبیه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
KayhanNews75979710412148535183251.pdf
12.18M
بسم الله الرحمن الرحیم
تمام صفحات #روزنامه_کیهان
امروز دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱
--------------
🖋"سالن مطالعه محله زینبیه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee