eitaa logo
شهیده واعظی حصار
140 دنبال‌کننده
9.4هزار عکس
763 ویدیو
84 فایل
آیا آنان که می‌دانند با آنان که نمی‌دانند برابرند؟ (زمر،آیه ۹) روستای حصارفر .جهت عضویت در کانال به لینک زیر مراجعه نمایید. آیدی ادمین جهت ارسال تصاویر و مطالب خود @Ebrahimi_Samira
مشاهده در ایتا
دانلود
چگونه برای نوجوانان انگیزه ایجاد کنیم؟ دلایل زیادی برای انگیزه نداشتن نوجوانان وجود دارد، البته نوجوانان برای انجام کارهایی که والدین‌شان از آنان می‌خواهند، انگیزه ندارند اما برای کارهایی که خودشان دوست دارند (مثل تعامل با دوستانشان، مهمانی دوستانه، بازی با دوستان) با انگیزه عمل می‌کنند. در اینجا به بعضی از دلایل بی‌رغبتی نوجوانان به تعامل با والدین اشاره می‌کنیم : ۱) پدر و مادرها وقتی کاری را از نوجوان خود می‌خواهند گاهی باعجله و عصبی رفتار می‌کنند، درنتیجه ناخودآگاه فرزند خود را دعوت به مقاومت می‌کنند. ۲) نوجوانان احساس می‌کنند محبت و عشق والدین‌شان به آنان عشقی مشروط است (اگر مطابق خواسته‌های آنان عمل کنم مرا دوست دارند). این حس آسیب‌زننده است و نوجوان را دچار سرخوردگی و مقاومت بیشتر می‌کند. ۳) پدر و مادر اجازه نمی‌دهند فرزندشان چیزهایی را که به خودش مربوط می‌شود و برایش اهمیت دارد کشف کند. ۴) والدین به فرزندان خود اجازه نمی‌دهند از شکست‌های خود درس بگیرند. یکی از راه‌های آموزش مسئولیت‌پذیری به نوجوانان ، بی‌مسئولیتی آگاهانه است. به آنان اجازه دهید کاری را شروع کنند، در آن شکست بخورند، سپس با همدلی به آنان کمک کنید بفهمند چه اتفاقی افتاده، اشکال کار در کجاست، چه درسی از آن گرفته‌اند و در آینده چه باید بکنند که در چنین موقعیتی گیر نکنند و موفق شوند. ۵) والدین در اکثر موارد به جای آنکه از فرزند خود بخواهند با منطق و استدلال صحیح، راه‌حل مسئله را پیدا کند، به فرزند خود «می‌گویند» چه باید بکند. نوجوانان بیشتر دوست دارند برنامه‌ای را که خودشان در طراحی آن کمک کرده‌اند دنبال کنند. ۶) والدین انتظار دارند فرزند نوجوانشان فراموش نکند کارها و وظایف شخصی خود را در منزل انجام دهد، گویی این کار نشان‌دهنده مسئولیت پذیری اوست. نوجوانان حتی وقتی خودشان در طراحی برنامه‌ای همکاری کرده‌اند بازهم فراموش می‌کنند برنامه را به طور منظم و مستمر دنبال کنند ، چون این کارها در فهرست اولویت‌های آنان مقام اول را ندارند. این به معنی بی‌مسئولیتی آنان نیست. بلکه به این معناست که آنان نوجوان هستند. یک یادآوری دوستانه مشکل بزرگی ایجاد نمی‌کند. از حس شوخ‌طبعی خود برای این کار استفاده کنید و سعی کنید زیاد بحث نکنید. مثلا یادداشتی بنویسید. اگر مجبور شدید حرف بزنید می‌توانید فقط از او بپرسید : «چه قراری باهم داشتیم؟» ۷) لازم است والدین در عین قاطعیت، مهربان باشند. در فضایی به دور از عصبانیت و ایجاد تنش، همه بهتر و راحت‌تر کار می‌کنند. ۸) والدین معمولا «مهارتهای حل مسئله» را به فرزندان خود آموزش نمی‌دهند. این مهارت‌ها را می‌توان درحین ملاقاتهای خانوادگی و صحبتهای فردی با نوجوان به وی انتقال داد. ۹) مهارتهای «مدیریت زمان» را با انجام کارها و فعالیتهای روزانه به کودکان و نوجوانان یاد دهید. کلید موفقیت شما در «مشارکت» نهفته است. ۱۰) وظایفی بیش از حد توان به فرزند خود واگذار نکنید. حواستان به تعداد وظایف و سنگینی آنها برای نوجوانتان باشد. ۱۱) اکثر والدین نمی‌دانند چگونه به فرزند نوجوان خود بگویند: «دوستت دارم. اما با این خواسته‌ات موافق نیستم.»
۲۲ خرداد ۱۴۰۳
فاصلۀ میان فرزندان ⁉️در حال حاضر، بسیاری از مادران حاضر نیستند کمتر از شش، هفت سال میان فرزندانشان فاصله بگذارند. به نظر شما میان دو فرزند، چند سال باید فاصله باشد؟ 🔆 از نظر تربیتی باید فاصلۀ میان دو فرزند، به اندازه‌ای باشد که بتوانند همبازی هم بوده، یکدیگر را درک کنند. ✅ اگر فاصلۀ میان فرزند اوّل و دوم، به گونه‌ای باشد که این دو وقت یکدیگر را پُر کنند، به شدّت تربیت آسان می‌شود و بجز اوایل به دنیا آمدن فرزند دوم، در وقت پدر و مادر، صرفه‌جویی می‌شود. ♨️در غیر این صورت، هر دو بچّه به صورت مستقل، وقت پدر و مادر را می‌گیرند؛ زیرا نمی‌توانند همبازی خوبی برای هم باشند. ‼️بنا بر این، فاصلۀ زیاد میان بچّه‌ها، نه تنها کمکی به مسئلۀ تربیت نمی‌کند؛ بلکه کار تربیت را سخت‌تر هم می‌کند. 💯اگر بخواهیم این فاصله را به صورت عددی بیان کنیم، حدّاکثر فاصلۀ میان فرزندان، نباید از سه و نهایتاً از سه سال و نیم، تجاوز کند. 🌀ناگفته نماند فاصله‌ای که در این جا بیان شد، در شرایط عادی است. ممکن است مادر، مشکلاتی داشته باشد که بارداری در همین فاصله هم برای او مناسب نباشد که تشخیص آن به عهدۀ متخصّص است.
۲۲ خرداد ۱۴۰۳
"اگر اين كارو بكني دیگه دوستت ندارم" پيام👈براي آنكه مرا دیگران دوست بدارند بايد مطابق ميل آنها رفتاركنم كودك بايد بداند در هر شرايطي دوستش خواهيد
۲۲ خرداد ۱۴۰۳
🌸 حلقه حلقه شهید احمدی روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم. ۱۴۰۳/۳/۲۱ مربی: خانم کاوسی زمان: دوشنبه‌ها از ساعت ۳تا ۴ بعدازظهر 🌸 برای جامعه‌ای عاری از اعتیاد یاریگری هم باشیم. کارگاه پیشگیری از اعتیاد و سوء مصرف مواد مخدر با محوریت خانواده امن و نقش ویژه مادران و همسران در ایجاد خانواده‌ای عاری از اعتیاد؛ با سخنرانی آقای اویس احمدی از فعالان انجمن NA و حضور متربیان حلقات صالحین .۱۴۰۳/۳/۲۱ زمان : دوشنبه ساعت ۴ تا ۵ بعدازظهر مکان: پایگاه شهیده واعظی تعداد افراد شرکت کننده در کارگاه : ۴۸ نفر ✅️ کانال حلقه مجازی (شجره طیبه صالحین استان مرکزی ) @halgheh_majazi‌
۲۲ خرداد ۱۴۰۳
دراین صبح زیبا امیدوارم نگاه پرمهر خدا همراه لحظه هاتون… سلامتی و نیکبختی گوارای وجودتون… بارش برکت و نعمت جاری در زندگیتون… و نور و عشق الهی مهمون دلتون باشه… صبحتون بخیر🌸
۲۳ خرداد ۱۴۰۳
هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 «لَهُمْ فِيهَا زَفِيرٌ وَهُمْ فِيهَا لَا يَسْمَعُونَ» برای آنان در آن [= دوزخ‌] ناله‌های دردناکی است و چیزی نمی‌شنوند. (سوره مبارکه انبیاء/ آیه ۱۰۰ )
۲۳ خرداد ۱۴۰۳
💖سلام بر مهدی عج💖 ❤️هر روز را با سلام بر تو آغاز می‌کنیم! 🌷سلام بر تو... که صاحب‌اختیار مایی! @AtreQuran | عطرقرآن 💌
۲۳ خرداد ۱۴۰۳
🌸امام علی عليه السلام: 💠بخيلترين مردم كسى است كه مال خويش را از خود دريغ دارد و براى وارثانش بگذارد 📙غررالحكم حدیث ۳۲۵۳
۲۳ خرداد ۱۴۰۳
همدردی مردم اسپانیا با مردم غزه برای دفاع از مظلوم ،لازم نیست مسلمان باشی،کمی انسانیت کافی‌ست .
۲۳ خرداد ۱۴۰۳
♦️نظام صنفی رایانه‌ای: همستر کامبت اصلا بازی نیست! رئیس بازی‌های رایانه‌ای سازمان نصر ایران: 🔹از نظر بازی‌سازان، «همستر کامبت» در دسته بازی‌ها قرار نمی‌گیرد. 🔹می‌تون آن را اپلیکیشنی درنظر گرفت که سعی شده تا اقتصادِ بازی روی آن اجرا شود. 🔹برای عرضه اولیه ارز دیجیتال، باید ارز با قیمت بسیار پایین در اختیار برخی افراد قرار گیرد. 🔹طراحان همستر کامبت با هوشمندی سعی کردند این ارز اولیه را در قالب یک بازی به مخاطب عرضه کنند.
۲۳ خرداد ۱۴۰۳
آزادی تمامی زندانیان غیر عمد زیر ۱۰۰ میلیون تومان 🔹با حمایت مالی و اختصاص ۵۳ میلیارد تومانی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام ، تمامی زندانیان نیازمند جرایم مالی غیرعمد زیر ۱۰۰ میلیون تومان آزاد شدند.
۲۳ خرداد ۱۴۰۳
📌ام المسائل رئیس جمهور چهاردهم 🔸نامزدهای ریاست جمهوری در هر دوره از انتخابات برنامه‌هایی را برای حل معضلات ومشکلات احصا شده کشور ارائه می‌دهند. مهمترین چالش در انتخابات 1403 پیدا کردن ام المسئله برای برنامه‌ریزی است. مسائل و مشکلات کشور را در بخش های فرهنگی، سیاست خارجی و اقتصادی تقسیم بندی می‌شود. هر چند در همه این موضوعات باید ریئس جمهور آینده طرح.های قابل اجرایی را ارائه بدهد؛ ولی به نظر مهمترین مسئله رئیس جمهور آینده حل مشکلات اقتصادی کشور است. 🔸در بخش نظامی با عملیات وعده صادق توهم ترس از سایه جنگ از سیاسیون دور شده است. بنابراین دوگانه معیشت و جنگ دیگر مسئله اصلی برای سیاست مداران و محملی برای جذب رأی نیست. در بخش فرهنگی عمده مسئله برای روسای جمهور پیشین مسئله حجاب بود. موضوع حجاب در گذشته تبدیل به مسئله امنیتی برای کشور شده بود. در حال حاضر هر چند این مسئله به صورت کامل حل نشده است ولی تا حدودی- خوب یا بد- این مسئله جمع شده است. بنابراین دامن زدن به دوگانه حجاب و حکومت و دوگانه حجاب و معیشت نیز نمی‌تواند برای رأی دهندگان مانند گذشته جذاب باشد. 🔺بنابراین مهمترین مسئله حل مشکلات اقتصادی است. در بخش حل مشکلات اقتصادی در میان نخبگان سیاسی دو نگاه درون گرا و برون گرا داریم. درون گرایان حل مسائل اقتصادی را با نگاه به درون و خود اتکایی و نگاه به شرق و همه کشورها به صورت عزت مندانه می‌دانند. برون گرایان حل مشکلات اقتصادی را با نگاه به غرب به ویژه در پرتو ارتباط با آمریکا و کشورهای اروپایی جستجو می.کنند. در همین راستا سیاست خارجی دولت ها تعریف می‌شود. تیم های اقتصادی نامزدهای ریاست جمهوری، کارنامه مدیریتی نامزدها و توان تجمیع هر دو نگاه درون گرایی و برون گرایی نقش مهمی در جذب آرای مردمی برای نامزدهای ریاست جمهوری دارد. بهترین الگو برای این مسئله نوع کارکرد رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی است. ایشان با قابلیت تجمیع دو نگاه و اثبات آن در عمل توانستند برخی از چالش‌های مهم اقتصادی کشور را که برای برای برخی غیر قابل حل بود به سامان برسانند.
۲۳ خرداد ۱۴۰۳