🔴روحانی و احمدی نژاد چقدر شبیه هم شده اند!
🔹روحانی، با استفاده از نتایج سوء مدیریت احمدی نژاد در دو سال پایانی، توانست مردم را اغوا کند و در انتخابات پیروز شود؛
♦️احمدی نژاد هم با وجود همه تلخی های پایان مدیریتش در کام مردم، به واسطه سوء مدیریت روحانی است که توانسته معرکه گیری کند و انحرافات خود را از یادها ببرد.
🔹این دو همواره به عنوان رقیب و نفی هم دیده شده اند؛ اما در واقع به شدت محتاج یکدیگر بوده و از دیگری برای سیاست بازی استفاده کرده اند.
♦️اما عجیب تر، با هم ساختن و توافق ضمنی برای زدن شورای نگهبان قانون اساسی است! هر کدام با تایید همین شورای، دو بار نامزد شده اند؛ بی هیچ اعتراض جدی به نظارت قانونی شورای نگهبان. و حالا ناگهان به یادشان افتاده که باید شورا را زیر سوال ببرند و به عملکرد آن حمله کنند!
🔹مردم از چنین سیاست بازانی، جنجال و تشکیک در نظارت شورای نگهبان را نمی پذیرند و زست شان را صادقانه نمی دانند. بماند که خیلی ها معتقدند شورای نگهبان در تایید این دو، کوتاهی کرده و با اغماض رفتار نموده است.
♦️تحلیل گرانی هم می گویند این ژست طلبکارانه و تخریبی، نتیجه عدم پیگرد قضایی تخلفات شان است. این دو در واقع باید برای ترک فعل ها یا سوء مدیریت هاشان مواخذه می شدند؛ اما جون با اغماض رو به رو شدند، به صرافت افتادند دست پیش هم بگیرند.
🔹بخش مهمی از گرفتاری های اقتصادی مردم از سال 90 تا امروز، به خاطر انحراف روحانی و احمدی نژاد از مسئولیت و تعهدات قانون اساسی است. این دو، درست در میانه شروع فشار های تحریمی دشمن، درگیری و فرصت سوزی را به داخل کشور و نهاد ها و قوا کشاندند و ضد تدبیر عمل کردند.
♦️ماجرا های بنزین و بورس و سبد کالا و صف های توهین آمیز، یادگاری دولت روحانی است؛ تا آنجا که صادق خرازی به عنوان موتلف او، در ماجرای بنزین گفت "گاهی به شوخی می گویم مسئولین صبح به صبح که بیدار میشوند برنامهریزی و بخشنامه صادر میکنند که انقلاب را از بین ببرند و این مردمند که آن را حفظ میکنند".
🔹درباره احمدی نژاد هم، این خاطره تلخ از آقای جعفر فرجی (فرماندار شهرری در دولت دهم و قائممقام ستاد انتخاباتی احمدی نژاد در سال ۸۸) شنیدنی و گریستنی است:
🔻«برای سفر استانی دولت مجبور شدم به جلسهای با آقای بقایی [معاون اجرایی رئیسجمهور] بروم. تنها جلسهای که با ایشان داشتم، تلخترین جلسه آن دوره عمرم شد.
🔻او که ارتباط بنده را با جریان ستادهای مردمی در سراسر کشور و بچههای انقلابی میدانست، پرسید بچهها نظرشان نسبت به قضیه خانهنشینی چیست؟ توضیح دادم که رئیس دولت در پازل دشمنانش حرکت کرد و هر عاقلی، این را میفهمد.
🔻او که عصبانی شده بود، گفت پنج شش سال است که شبانهروز در کشور مثل... کار میکنیم و آقایان [...] و [...] میروند پزش را جلوی مردم میدهند و پشتسر، ما را میکوبند. اشکالی ندارد ما هم از فردا کار نمیکنیم. بله از فردا کار نمیکنیم که معلوم بشود فقط ما هستیم که میتوانیم کشور را بگردانیم. ببینیم در سخنرانیهایشان چه دارند به مردم بگویند و آنوقت به دست و پایمان میافتند.
🔻با دو تن از رفقا رفته بودیم؛ موقع برگشتن بغض گلویمان را گرفته بود. ما فکر میکردیم حرفی زد و تمام شد. اما حرف او، علیرغم باورمان اجرایی شد، دو سال رئیسجمهور و معاونین و مسئول دفترش، کشور را رها کردند. آن هم در اوج تحریمها.
🔻این را از جدول جلسات رئیسجمهور که جایش معاون اول میرفت و کاهش حجم تصمیم، اقدام و برنامهها و سفرها و ازهمگسیختگی کارها میشد فهمید... وضعیت اقتصادی و اجتماعی سیاسی کشور محصول همان دو سال تعلل ارادی است که آقای بقایی آن روز وعدهاش را داد».
🔹آیا این بار با فتنه ای مشترک میان روحانی و احمدی نژاد رو به رو هستیم؟!
✍️ محمد ایمانی
✍️بیداری ملت
⭕️چرا رهبر انقلاب از عملکرد دولت #احمدی_نژاد در حوزه فرهنگ ناراضی بودند؟ (بخش اول)
🔷پیروزی #محمود_احمدی_نژاد در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۴، عرصه فرهنگ کشور را دستخوش تغییر و تحولاتی کرد. با توجه به اینکه #احمدینژاد با شعارهای انقلابی توانسته بود آراء مردم را برای ریاست جمهوری کسب کند، انتظار اولیه از ایشان، بهبود وضعیت نامناسب فرهنگی کشور بعد از دولت اصلاحات مطابق با موازین دینی و بومی اصیل ایرانی بود.
🔷در دولت احمدینژاد، اگرچه وزرای انقلابی و توانمندی همچون صفارهرندی و سیدمحمد حسینی حضور داشتند و دستاوردهایی نیز در حوزهٔ فرهنگ فراهم آوردند، اما همچنان سایهٔ نگاههای مهندسیوار #احمدی_نژاد در کنار #رویکردهایغیرشرعی #حلقهٔنزدیکانش بر کل حوزهٔ تصمیمات و عملکردهای دولت نهم و دهم در عرصه فرهنگ، سنگینی میکرد.
🔷در دومین دیدار سالانه هیئت دولت نهم با رهبر انقلاب، در چهارم شهریور ۱۳۸۶، #رهبر_معظم_انقلاب تعبیری را در باب فرهنگ به کار بردند که بهخوبی بیانگر وضعیت فرهنگ در کشور و برنامهریزیهای مسئولان بود. ایشان از #فرهنگ بهعنوان یک بخش مظلوم نام بردند و سفارشی به مسئولان کشور بهخصوص دولت وقت نمودند که حاکی از غفلتی در دولت و یا حداقل نقطه ضعفی در عملکرد کلی دولت در کشور بود.
🔷«نکتهٔ بعدی که میخواهم سفارش کنم، این است که از بخش #فرهنگ رفع مظلومیت کنید. بخش فرهنگ انصافاً بخش مظلومی است. الان در گزارش آقای رئیسجمهور، اصلاً اسمی از فرهنگ نیامد؛ یا در اولویتبندیها این اولویت فدای اولویتهای دیگر شد و آنها تقدم پیدا کرد که در کوتاهی وقت، بیان بشود! این مظلومیت است دیگر. واقعاً مسئلهٔ فرهنگ را دستکم نگیرید. خیلی از مشکلات جامعهٔ ما با فرهنگسازی حل میشود. توجه بکنید که امروز، عمده قوای دشمنان ما در جبههٔ فرهنگی دارد کار میکند. این جنگهای روانی، این فعالیتهای فرهنگی، این بودجههای پنهان و آشکاری که برای منحرف کردن ذهنها میگذارند، همهاش مربوط به #مسئلهٔفرهنگ است.»[۱]
🔷 #رهبرمعظمانقلاب ۲ شهریور ۹۱ بهصراحت از #موردغفلتواقعشدن برنامهای که سال قبل، معظمله از ارائه آن به دولت خبر داده بودند و هنوز اجرا نشده است، سخن میگویند: «در زمینهٔ فرهنگ ... به کارهای سطحی نباید اکتفاء کرد. به کارهای عمیقتر، کارهای بنیانیتر، کارهایی که از یکیشان دهها کار صادر میشود و نشئت میگیرد، توجه کنید. من یکوقتی نسخهای از آن کارهای عمیقِ لازم را به آقای رئیسجمهور دادم؛ همانها باید دنبال شود و باید دنبال میشد.»[۲]
🔷اگرچه در سال ۸۸ رهبری در جریان انتخابات اعلام کردند که نظرات رئیس جمهور نسبت به هاشمی رفسنجانی در حوزه فرهنگ به دیدگاههای من نزدیکتر هستند، اما در همان سالهای ۸۴ تا ۸۸ نیز #اختلافاتی بین #نظراتاحمدینژاد با #مقاممعظمرهبری وجود دارد و اینگونه نیست که نظرات احمدینژاد با نگاههای رهبری بهصورت کامل منطبق باشد.
پینوشتها
[۱] وبسایتدفتر مقاممعظمرهبری
[۲] همان
منبع: مشرق نیوز
#احمدی_نژاد
✨🔸✨🔸✨🔸✨🔸✨
✨
⭕️ #انقلاباسلامی رقیب تمدنی غرب به واسطهی تغییر مفهوم قدرت (بخش اول)
🔶امام خمینی(ره) با #انقلاب_اسلامی در سال ۵۷ مفهوم قدرت در عرصهی بینالملل را تغییر دادند. لذا فشار، تحریم، جنگهای مستقیم و نیابتی در منطقه تنها برای جلوگیری از نفوذ و تغییر ماهیت قدرت توسط انقلاب اسلامی، صورت میگیرد.
🔷از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی، #تغییرمفهومقدرت است. #انقلاباسلامی توانست با تغییر مفهوم قدرت به #رقیبتمدنیغرب تبدیل شود و بهترین دلیل برای این مدعا را میتوان به فعالیتهای گستردهی غرب برای جلوگیری از اقتدار و نفوذ جمهوری اسلامی ایران در دیگر کشورها دانست. این فعالیتها در عرصههای فرهنگی، فشار و تحریمهای بینالمللی و همچنین ایجاد جنگ و برهم زدن امنیت همسایههای ایران به واسطهی دخالتهای مستقیم و جنگهای نیابتی در طی این ۴۲ سال انجام گرفته است.
🔷 #قدرت از جمله مفاهیم محوری و اساسی است که در کانون نظریه پردازیهای علم سیاست و روابط بینالملل قرار دارد. بطورکلی #قدرت به معنی #توانایینفوذ در رفتار دیگران، برای گرفتن نتیجه مطلوب است. راههای متعددی برای این تأثیرگذاری وجود دارد، مانند: تهدید، متقاعد کردن از طریق پرداخت مالی یا جذب دیگران و همکاری با آنها. از طرفی، گاهی میتوان بدون دستور دادن بر رفتار دیگران تأثیر گذاشت، اگر بتوان این باور را القا کرد که اهداف مشروع است، میتوان بدون استفاده از تهدید به هدف رسید. به همین دلیل ازجمله عناصر تشکیل دهنده قدرت یک کشور، #ایدئولوژی است.
🔷در ادبیات سیاسی #ایدئولوژی عبارت است از «نظام فکری و عقیدتی که قابل اعمال بر واقعیتهای خارجی است.»[۱] ایدئولوژی دارای کارکردهایی است که میتواند باعث تقویت روحیه ملی شود. در چارچوب سیاست خارجی ایدئولوژی یک قالب ذهنی از شیوه نگرش، نسبت به جهان فراهم میآورد و بالاخره این عنصر تشکیلدهنده قدرت، معیارها و ضوابط مشخص و معینی در اختیار سیاستگذاران قرار میدهد تا بر اساس آن چارچوب، هدفها و منافع ملی خویش را ترسیم کند. ضمناً #ایدئولوژی میتواند اصول و معیارهایی را در اختیار عامه مردم قرار دهد تا بر مبنای آن هرگونه انحراف و تغییر جهت مغایر با اصول پذیرفته شده را مورد قضاوت قرار دهند.
پینوشت:
[۱] اصولسیاستخارجی و سیاست بینالملل (عبدالعلی قوام)، انتشارات سمت، چاپ۱۰، ص۵۰
منبع: وبسایترهروانولایت
#انقلاب_اسلامی
⭕️ #انتخابات؛ فرصتی بینظیر برای استحکام پایههای کشور
🔹دو مطلب را میخواهیم عرض کنیم: یکی اینکه #انتخابات به معنای واقعی کلمه یک فرصت مهم است و نباید مردم را دلسرد کرد از انتخابات؛ این یک مطلب. یک مطلب دیگر هم این است که انتخابات را با حرفهای بیهوده و وعدههای فریبنده و بدون پشتوانه نباید خراب کرد. به معنای واقعی کلمه کسانی که مایلند در این کارزار انتخاباتی وارد بشوند، فکر کنند، به معنای حقیقی کلمه کار ارائه بدهند به مردم.
🔹در مورد مطلب اوّل، خب #انتخابات انصافاً یک فرصت بینظیر است؛ یعنی یک فرصت بیبدیلی است؛ هیچ چیز دیگری جای انتخابات را برای کشور و استحکام پایههای اقتدار کشور نمیگیرد. #انتخابات حضور مردم است و وقتی مردم حاضر باشند، نظام را هیچ قدرتی نمیتواند تکان بدهد. مظهر مهمّ حضور مردم هم انتخابات است. بنابراین کسانی که در انتخابات شرکت میکنند، در واقع برای اقتدار کشورشان، برای حفظ کشورشان، برای امنیّت خودشان و آیندهی کشور و سرنوشت کشور دارند تلاش میکنند.
بیاناتمقاممعظمرهبری۱۴۰۰/۲/۱۲
منبع: وبسایتدفترحفظونشرآثار مقاممعظمرهبری
#امام_خامنهای
#انتخابات
به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری متن بیانات رهبر انقلاب به شرح زیر است:
«بسماللهالرّحمنالرّحیم
الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاه و السّلام علی سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین و لعنه الله علی اعدائهم اجمعین.
عن النّبیّ صلَّی اللَّه علیه و آله قال: لا یُؤَمَّرُ رَجُلٌ عَلی عَشَرَةٍ فَما فَوقَهُم اِلّا جِیءَ بِهِ یَومَ القیامَةِ مَغلولَةً یَدُهُ اِلی عُنُقِه فَاِن کانَ مُحسِناً فُکَّ عَنهُ وَ اِن کانَ مُسیئاً زیدَ غِلّاً اِلی غِلِّهِ.
لا یُؤَمَّرُ رَجُلٌ عَلی عَشَرَةٍ فَما فَوقَهُم اِلّا جِیءَ بِهِ یَومَ القیامَةِ مَغلولَةً یَدُهُ اِلی عُنُقِه
این حدیث درباره بنده و امثال بنده است؛ [رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله] فرمود که هیچ کس نیست که بر 10 نفر یا بیشتر ریاست و امارت داشته باشد ــ هر کسی که بر 10 نفر، نه حالا بر هشتاد میلیون نفر امارت و ریاست داشته باشد؛ ــ «اِلّا جیءَ بِهِ یَومَ القیامَةِ مَغلولَةً یَدُهُ اِلی عُنُقِه»، [مگر اینکه] این آدم رییس را که اینقدر در دنیا محترم است و رییس است و مدیر است، چنین آدمی را در روز قیامت وقتی که میآورند، دست او را به گردنش بستهاند؛ یعنی دستبسته او را وارد محشر می کنند، آن هم به این شکل که دستش به گردنش بسته است. نفْس این مسئولیت و آمریت و ریاست، یک تبعاتی دارد که ایجاب می کند این را.
در آن حوزه مأموریت که ما آنجا رئیسیم، مدیریم، یک کارهای هستیم، بعضی از کارها انجام می گیرد که ما می توانستیم مانع آن بشویم و نشدیم؛ حالا یا غفلت کردیم [وارد] نشدیم، یا از روی تنبلی وارد نشدیم؛ این کار خلاف، زیر نظر ما و در پست نگهبانی ما انجام گرفت ــ پُست نگهبانی ما است دیگر ــ یا بعضی از کارها باید انجام می گرفت در حوزه مأموریت ما که انجام نگرفت؛ یا بهخاطر اینکه ما نفهمیدیم، دقت نکردیم، تعقیب نکردیم، مشورت نکردیم، پرسوجو نکردیم و ندانستیم، یا نه، دانستیم، تنبلی کردیم، امروز و فردا کردیم، [گفتیم] حالا انشاءاللّه بعداً، فردا، و ضایع شد، فوت شد. اگر ماها عقل داشته باشیم، باید دنبال ریاست ندویم؛ واقعاً اینجوری است. باید دنبال ریاست نرویم؛ ریاست این تبعات را دارد. بعضی می دوند دنبال ریاست، نمی فهمند که نفْس این آمریّت و ریاست، این خطرات را دارد که روز قیامت وقتی او را بیاورند، مغلولاً میآورند؛ این چیز خیلی مهمی است. مغلولاً میآورند او را در پای محاسبه الهی.
فَاِن کانَ مُحسِناً فُکَّ عَنه
اگر چنانچه او آدم خوبی بود، درستکار بود، در آنچه انجام گرفته بود تقصیری و گناهی متوجه او نبود، اینجا رها می کنند او را. بالاخره شارع مقدس و پروردگار عالم موازینی دارد؛ یک جاهایی ممکن است که انسان مَعفوّ باشد به دلیلی؛ قصورش قصورِ عنتقصیرٍ نباشد ــ گاهی ما قاصریم، جاهلیم امّا جهلمان عنتقصیرٍ است، گاهی نه، واقعاً تلاش خودمان را کردهایم، زحمتمان را کشیدهایم، آخرش این [نتیجه] درآمده ــ این [قصور]، اینجا مورد عفو الهی است. پس اگر «محسن» باشد این آمر و این رئیس، فُکَّ عَنه.
وَ اِن کانَ مُسیئاً زیدَ غِلّاً اِلی غِلِّه
امّا اگر نه، انسان نیکوکاری نبوده است در دنیا، خودش هم آدم بدکار و بدعملی بوده است ــ هرجور بدعملی که فرض کنید ــ اینجا آن گرفتاری و آن غل و زنجیری که به او بسته شده است، افزایش پیدا می کند.
اینها را باید ما بفهمیم؛ اینها را باید بفهمیم. دنبال کرسیهای ریاست [بودن] ــ چه ریاست اجرائی، چه ریاست تقنینی؛ میبینید برای نمایندگی مجلس بعضی خودشان را می کُشند، اگر چنانچه راه پیدا نکنند به هر دلیلی یا مثلاً فرض کنید صلاحیتش را تأیید نکنند یا رأی نیاورد و غیره، خودش را به آب و آتش و در و دیوار می زند که چرا نشد ــ عقل نیست، تدبیر نیست. ملاحظه کردید؟ اگر چنانچه این ریاست، مایه یک چنین دغدغهای است، خب انسان رها کند؛ مگر اینکه واقعاً متوجه انسان بشود و واجب باشد برای انسان؛ آن [جا] بله [لازم است].
بنده دوره دوم ریاست جمهوری، قطعاً عازم بودم به اینکه نامزد ریاست جمهوری نشوم ــ حالا دوره اول که تحمیل شد بر ما، هیچ ــ دوره دوم دیگر یقیناً گفتم من قطعاً نامزد نمی شوم؛ امام به من فرمودند بر تو واجب عینی و تعیینی است ــ هر دو را گفتند ــ گفتند: هم واجب عینی است، هم واجب تعیینی است؛ خب بنده هم بر خلاف میل خودم قبول کردم و رفتم. درست این است که اگر چنانچه تکلیفی وجود ندارد، واجب بر انسان نیست، انسان نرود به سراغش و دنبال نکند آن را. بله، اگر چنانچه ناچار شد، ناگزیر شد، به گردن انسان گذاشته شد، آنجا «خُذها بِقُوَّة»؛ بایستی با قوّت انسان دنبال بکند.
🔴 عذرخواهی ذوالنوری به بد اخلاقی در منتشر فایل صوتی قدیمی که کاربران مجازی علیه دکتر #سعید_جلیلی آن را استفاده کردند
🔸فایل صوتی منتشر شده مربوط به چندین سال پیش و دوره ای است که جناب دکتر جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بوده اند و آن مطالب در یک جمع خصوصی چالشی چند نفره بوده، که فرد مغرضی بر خلاف رسم امانت و تقوی ضبط و اکنون منتشر کرده است. مطالب فایل مذکور، صرفا نقل قول بوده نه قضاوت اینجانب. در همان جمع محاسن و نقاط قوت فراوان ایشان را هم بیان کرده ام ولی فتنه گران مطالب را گزینشی منتشر کرده اند. جناب دکتر جلیلی را از ذخائر، سرمایه ها و افتخارات کشور میدانم و عمیقا به ایشان ارادت و اعتقاد قلبی دارم. وچنانچه بی تقوایی و شیطنت خناسان در ضبط و پخش مطالبی قدیمی، خدشه ای به چهره خدوم و مشعشع ایشان وارد ساخته است، از جنابشان پوزش میطلبم.
❇️ پ.ن: از عذرخواهی ایشون تشکر میکنیم ولی ضرباتی که امثالهم با این مدل حرفهای نادرست میزنند، نمیشود چشم پوشی کرد. ضرباتی که قدرت تخریبی دارند. نقل قول غلط و نابجا از افرادی که عملکرد و مواضع سیاسیشون روشنه بسیار عجیب است.
✅ #داود_مدرسی_یان:
☑️جواب دکتر سعید محمد به کنایه علی لاریجانی
🔹به کسانی که هویت خودشان را مدیون پادگان و دادگاه هستند به صراحت میگویم به حول و قوه الهی، امروز آغازی بر پایان اشرافیت خانوادگی است.
#سرطان_اصلاحات_آمریکایی
#انتخابات
ـــــــــــــــــــــــ
10.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️🎥وقتی bbc همه تلاشش رو میکنه تا ماجرای درگیریهای بیت المقدس رو دعوای بر سر ملک و املاک نشون بده
🔴اما کارشناس ایرانیِ یهودیتبار، با توضیحاتش bbc رو رسوا میکنه و ثابت میکنه که یک عمل ضد حقوق بشر در حال اتفاق افتادن هستس.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ #حافظه_تاریخی| یادی کنیم از دروغهای خوش رنگ و لعاب جهانگیری در انتخابات گذشته
❌سرکرده مافیای خودرو، بعد از به قهقرا بردن کشور در کنار روحانی، حق هیچ پست اداری رو هم نداره، چه برسه به ریاست جمهوری...
#انتخابات_1400