۲۶ فروردین ۱۴۰۳
۲۶ فروردین ۱۴۰۳
۲۶ فروردین ۱۴۰۳
۲۷ فروردین ۱۴۰۳
۲۷ فروردین ۱۴۰۳
۲۷ فروردین ۱۴۰۳
۲۷ فروردین ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🩵در آخرین دوشنبه فروردین ماه
🌸صبحمان را متبرک میکنم به
🩵صلوات بر محمد(ص) و خاندان مطهرش
🌸اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ
🩵وَ آلِ مُحَمَّد
🌸وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ
۲۷ فروردین ۱۴۰۳
۲۷ فروردین ۱۴۰۳
#پندارهای_ناصحیح ۸
💢 *«امکان مکر و حیله در پنهان کردن حقیقت»*
🔆 *«وَاسْتَبَقَا الْبَابَ وَقَدَّتْ قَمِيصَهُ مِنْ دُبُرٍ وَأَلْفَيَا سَيِّدَهَا لَدَى الْبَابِ ۚ قَالَتْ مَا جَزَاءُ مَنْ أَرَادَ بِأَهْلِكَ سُوءًا إِلَّا أَنْ يُسْجَنَ أَوْ عَذَابٌ أَلِيمٌ»*
🔆 *«و هر دو بهسوی درِ کاخ پیشی گرفتند، و (زلیخا) پیراهن یوسف را از پشت پاره کرد و در کنار در به شوهر وی برخوردند؛ بانو به شوهرش گفت: کسی که نسبت به خانوادهات قصد بدی داشته باشد، کیفرش جز زندان یا شکنجه دردناک نخواهد بود؟!»*
📗 سورۀ یوسف، آیه ۲۵
🔷 زلیخا میخواست با بهکارگیری حیله و نیرنگ، خود را مُحِقّ نشان دهد؛ به همین دلیل بهمحض اینکه همسرش را پشت در، یافت، شروع به فرافکنی کرد.
💢 فکر ناسالم این است که انسان تصور کند از طریق مکر ، مغلطه، خدعه، حیله و... میتواند خود را معصوم و مبرّا نشان دهد و موجبات معصیتکار جلوه دادن طرف مقابل را فراهم کند!
🔷 نیرنگ و فریب، ممکن است موقتاً ما را محق جلوه دهد؛ اما در گذر زمان از واقعیت پردهبرداری میشود.
💢 فریب و خدعه، ممکن است موقتاً انسان را به آرامش برساند؛ اما پس از مدتی حقیقت آشکار میشود و موجبات ناراحتی فرد را فراهم میکند.
◀️ یکی از اموری که باعث آلودگی باطن ما میشود بهکارگیری حیله و نیرنگ است که افراد زیادی گرفتار آن هستند.
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
[سایت](http://emamraoof.com)
| [بله](https://ble.ir/Emamraoof_com) | [ایتا](https://eitaa.com/emamraoof_com) | [تلگرام](https://t.me/emamraoofcom)
۲۷ فروردین ۱۴۰۳
۲۷ فروردین ۱۴۰۳
#زیارت_امین_الله ۲۷۲
🔆 *«وَ حَوَائِجَ خَلْقِكَ عِنْدَكَ مَقْضِيَّة»*
🔆 *«خدایا نیازهای خلقت در نزد تو برآورده شده است.»*
🔰 قابل تأمل آنکه وصول به مقام عندیت، مسیر سختی است؛ اما اگر این وصال صورت بگیرد، زائر از رذائل اخلاقی جدا میشود.
🌀 مثلاً زائر در مقام حضور از بخل جدا میشود و به راحتی خرج میکند؛ چرا که بر این باور است که مقام عندیت حایگاه وصال به سرچشمۀ فیوضات است.
🍃 زائر در مقام عندیت، رجوع مردم را به خود از موارد منت خداوند میداند؛ چراکه خداوند او را واسطۀ فیض قرار داده است تا خدماترسانی به مردم داشته باشد.
🍃 زائر این مرحله را میدان آزمونی برای خود میداند و مغرور نمیشود. اگر در این آزمون نمرۀ قبولی کسب کند، تثبیت مقام عندیت را بههمراه دارد؛ درغیر این صورت از این مقام اخراج میشود.
🍃 زائر به این امر واقف است که اگر خلق به خداوند رجوع کنند، خداوند مُجیب آنهاست؛ ازاین رو رجوع مردم را به خود، از موارد لطف و عنایت خداوند میداند که اعتبار او را افزون میکند.
❇️ خداوند قاضیالحاجات است و همۀ حاجتهای بندهاش را برآورده میکند؛ بنابراین بر ما منت میگذارد که اجازه میدهد، نیازهای بندگانش به دست ما مرتفع شود.
✅ *انسان درپی معرفت این فراز، دغدغۀ حضور را دارد که باید همۀ فاصلههای بین خود و خداوند را برطرف کند.*
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
[سایت](http://emamraoof.com)
| [بله](https://ble.ir/Emamraoof_com) | [ایتا](https://eitaa.com/emamraoof_com) | [تلگرام](https://t.me/emamraoofcom)
۲۷ فروردین ۱۴۰۳