31.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شهید بهشتی هنوز هم مظلوم است چون اصولگرایان نمیخواهند حرفهایش درباره عدالت و اصلاحطلبان هم نمیخواهند حرفهایش درباره حجاب و امریکا شنیده شود.
در قسمت ۶۷ برنامه حافظه تاریخی ایرانی مروری کردیم بر فیلمهای کمتر دیده شده از سخنان شهید بهشتی درباره موضوعات مخالف. سخنانی که اگر او امروز در بین ما بود و بیان میکرد، چپ و راست تکفیر و تخریبش میکردند.
+ معرفی کتابی خواندنی درباره شهید بهشتی و تحولات مهم ۳ سال اول انقلاب
برای پایین آوردن حجم فیلم، مجبور شدیم کیفیت آن را کم کنیم اما اگر خواستید فیلم را با کیفیت اصلی ببینید از اینجا اقدام کنید 👇
https://youtu.be/CdwNbGz44Ws
برای تهیه کتابی هم که در این قسمت معرفی شده از اینجا اقدام کنید 👇
https://eitaa.com/kotob_tarikhi/186
🔻برای مشاهده قسمت های قبلی برنامه نیز از اینجا عضو کانال شوید👇
https://eitaa.com/joinchat/2551251115C119f214b32
مگس را اگر رها کنی، از بین هزاران گل میرود دقیقا یک تکه کثافت را پیدا میکند و روی همان مینشیند.
حسن آقامیری و امثال او هم عین همان مگس رفتار میکنند. در بین هزاران صحنه زیبایی که امروز خلق شد و شادی میلیونها ایرانی، رفته اند سراغ همان سناریوی تکراری که ای وای دیدید چه شد؟! ترافیک درست کردند!
کانه تهران شهر بی ترافیکی است که ۳۶۴ روزش خبری نیست و همین امروز ترافیک شده!
لعنت به هرکسی که از بغض دین خدا و بسط آن، صد مدل نقاب بر صورت میزند.
@Sabeti ✅
وقتی هزاران نفر از خود مردم بانی بشوند تا اتفاقی مثل میهمانی #غدیر رقم بخورد، غربگراها با آسمان و ریسمان بافتن نگران منابع و بودجه های آن میشوند اما اگر رفقایشان به خاطر خسارتی که به کشور زدند با وقاحت تمام صد تا صد تا سکه از بیت المال بگیرند، به روی خودشان هم نمی آورند.
عضو کانال شوید 🔻
https://eitaa.com/joinchat/1844903939C0e8d01846b
باسمه تعالی
مدیران مسئول روزنامه های هم میهن، سازندگی، مردم سالاری، خراسان، ابتکار و آرمان ملی
با سلام
اینکه جشن میلیونی غدیر مردم ایران را سانسور میکنید و در صفحه اول روزنامه هایتان هیچ خبر و تصویری از آن را منتشر نمی کنید قبل از اینکه نشان دهد سوء نیت یا غرض دارید، نشان می دهد حتی حرفه ای هم نیستید! وقتی رویدادی که میلیون ها نفر از مردم ایران را به خودش مشغول کرده کوچکترین بازتابی در صفحه اول رسانه های شما ندارد یعنی شما در دنیای دیگری زندگی می کنید، دنیایی که با مردم ایران متفاوت است.
ضمنا عدم توفیق معنوی در پرداختن به این رویداد دینی نیز مساله دیگری است که علت آن را خودتان باید پیدا کنید.
با احترام
@Sabeti ✅
#تحفهای_برادرانه در نقد "تحفهای اصفهانی اندر باب بیحجابی"
نه به داغ کردن سیاسی!
فرمایشات علی آقای محمدی:
"اگر میخواهیم در مقابل بزرگترین نماد فرهنگی توسعه مدرن و تمدن ضدانسانی غرب، عزم ملی ایجاد کنیم، باید بر روی این حرف بایستیم که تننمایی و بیحجابی، ایستادن در صف یزدیان زمان و در حکم شمشیر کشیدن بر پیکر بیجان سیدالشهداء علیه السلام است؛ بیحجابی امروز ایستادن در مقابل توحید و تقویت جبهه کفر و الحاد است ... نمیدانم چگونه میتوانم از کژتابیهای این حرف جلوگیری کنم. واضح است به هیچوجه مراد من این نیست که امروز بیحجابی که در خیابانهای اصفهان و تهران و قم میبینیم، یزیدی است و کافر و محارب؛ استغفرالله! بی آبرویی مانند من را چه به این برچسبزنیها! حرف من این است که تا وجه سیاسی یک عمل خُرد در مقیاس درگیری تمدنی مشخص نشود، امکان عزم ملی و مشارکت عمومی مردم تا بن دندان مؤمن ایران را نخواهیم داشت؛ فقط در چنین صورتی است که میتوانیم هویت اسلامی انقلابیِ فروکش کردهی بعد از جنگ را دوباره احیاء کنیم"
https://eitaa.com/alimohammadi1389/1322
چرا با ایده برادر بزرگوارم علی آقای #محمدی مخالفم؟
من هم موافقم که مسئله حجاب لبه تیز درگیری تمدنی اسلام و غرب است و موافقم که مسئله مسئله ای سیاسی است و حتی درمان سیاسی نیز در کنار دیگر درمان ها دارد اما چرا نباید با چنین ادبیات و منطقی وارد شد؟
این ایده به نوعی گرته برداری از فتوای تحریم تنباکوی میرزای شیرازی و اثر اعجاب انگیز آن در انسجام ملی و بازیابی هویت ایمانی جامعه ایران است.
اما این ایده نمی تواند امروز موفق باشد به یک دلیل ساده، "سوء تفاهم و انفعال در افکار عمومی".
ایده برادر عزیزم نمیتواند راهگشا باشد چرا که امر حجاب و بی حجابی به یک دعوای سیاسی زیر لایهای ضخیم از سوءتفاهم بدل شده و شاید از آنجاست که حضرت آقا اشاره میکنند که اگر عمدهی مکشفهها از پشت پرده با خبر باشند چنین نمیکنند.
البته و حتما مدیریت صحنه نیازمند درک سیاسی از موقعیت و دستکاری حجاب از سوی عوامل دشمن است لکن این مسئله برای روشنی و وضوح نیازمند آرامش و خواباندن غبار دارد.
#داغ بودن مسئله حجاب و اولویت بودن آن در خطاب رسمی و تریبونهای حاکمیتی همان خواست دشمن است. اساسا مزه مزه کردن کشف حجاب و جلو آمدن آنان ذیل یک فضای تند و داغ رخ میدهد. حوادث گذشته نشان داد و برخی به صراحت گفتند که بعد از حادثه مهسا این قدم هایی که برداشتیم به عقب برنخواهیم گشت!
برادر عزیز! مسئله حجاب امر سیاسی است و نیازمند درک سیاسی و البته انسجام ملی در مواجهه با آن است اما داغ نمودن آن قطعا به ضرر ما تمام خواهد شد. آن هم با فضایی که ترسیم نمودید. زیرا بر سوتفاهم ها خواهد افزود و ما را دورتر خواهد ساخت. به واقعیتهای میدان در دو سو بنگرید! آیا بازیگران این میدان ظرفیت چنین فرمایشی را دارند؟ آن هم در عصری که #بیرسانه هستیم و ناتوان از رساندن صدا و منظور خود به چند قدم کنارمان؟
در نماز عید فطر مصلی تهران خواهران متعدد کم حجابی حضور داشتند که متوجه عمق مطلب و نگاه شما نخواهند شد و منظور شما را دریافت نخواهند کرد! آنها به محض شنیدن چنین تحلیل و الفاظی از شما دورتر خواهند شد و امکان تبیین محال! احساس میکنم ادبیاتی که تجویز نمودید و با آن به دنبال انسجام و بازیابی هویت هستید به دو قطبی جامعه خواهد افزود و فضا را غبارآلوده تر خواهد کرد و نزاعات را بیشتر چرا که ظرف امروز تاب چنین ادبیاتی را ندارد.
در یادداشتی قبلا عرض کرده ام که قائلم به دلیل نیازمندی فوری به تبیین و دوری از سیاسی بازیهای دامنگیر امروزی، میبایست از داغ کردن سیاسی فضای جامعه پرهیز کنیم و در صحنه عمومی با دو رویکرد به پیش برویم نخست تبیین فرهنگی آنچه مدنظرتان است و دوم برخورد مدبرانه انتظامی و قضایی.
https://eitaa.com/atraf_man/619
پی نوشت:
با عمده مقدمات و برخی دیگر از فرمایشاتشان موافقم و درست میدانم لکن این توصیه و نتیجهگیری را کمی هیجانی تلقی میکنم.
برادر کوچک. ارادتمند
م.ص.صادقی - ۴.۲.۱۴۰۲
#حجاب
#دولتاسلامی
#تمدناسلامی
#عقلانیت_انقلابی
#عقلنوشتههای_انقلابی
#اطراف
https://eitaa.com/atraf_man
#صحنهراخالینکنیم!
بنظرم دقیقترین و بهترین توصیف - تجویز از ۸ ماه گذشته را رضا کیانیان بر زبان آورد؛ پشت تریبون، با صراحت و همراه با طعنه به حزب الله: "ما نباید صحنه را خالی کنیم"
آفرین بر این راهبرد و دید قوی نسبت به صحنه و فهم عالی از درگیری!
واقعیت میدان چیزی جز آنچه کیانیان گفت نیست، وضعیت امروز معلول خالی شدن صحنه است، حریف ترسش ریخته و صریحا با پرداخت هزینه و مقاومت در حال تثبیت موقعیت و پیشروی قدم به قدم است.
در یادداشتی ریشه امروز را تحلیل کرده بودم.
https://eitaa.com/atraf_man/517
#بیحجابی
#گفتمان_انقلابی
#مساله_حاکمیت
#الزام_سیاسی
#دولتاسلامی
https://eitaa.com/atraf_man
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مهمونی۱۰کیلومتریغدیر
جمعه | ۱۶ تیر ۱۴۰۲ | تهران|م.ص.صادقی
حال یک خانم بیحجاب که در حال جمع کردن ضایعات بطری آب، پس از شنیدن ای حرمت ملجأ درماندگان مرحوم کریم خانی در جشن غدیر
#تحلیل
غالب این شخصیتها نیازمند مشاوره و فضای معنوی هستند. همان که آقا فرمود دلشان با ماست با معنویت و خدا و اهل بیت ع است. حواسمان به آنها باشد. ممکن است با یک برخورد خوب از مومنین و مومنات وارد وادی السلام علی علیه السلام بشوند. این عمده وظیفه ما در دوران پس از منجلاب ز.ز.آ است.
جشن دیروز را در میدان امام حسین علیه السلام تجربه کردم. حقیقتا انقلاب بازی را ۱۰۰ هیچ برده است، لکن با بی تدبیری امتیاز دادهایم، حال موقع #رستاخیزیفرهنگی برای به پا کردن چیدمانی جدید از مقوله فرهنگ در جامعه هستیم.
فرض کنیم قرار است انقلاب فرهنگی کنیم. چه باید کرد؟
۱. بسیج توده جامعه.
۲. توجیه نخبگانی.
۳.حرکت همسو با رهبر انقلاب.
۴. میدانداری فرهنگی رهبران میانی.
۵. به کار بردن نظریههای فرهنگی در پایلوتهای مختلف و بازخوردگیری
۶. تبدیل نظریات به علم و نهایتا فناوریهای اجتماعی (ابزارسازی)
#پیشنهاد
۱. سال بعد ۱۱۰ نقطه از شهر که دور از تجمع اصلی است را نیز به جشن پیوند بزنید و مشارکت اجتماعی و مردمی را به حد اعلا برسانید.
۲. از پذیرایی جلوی خانهها غافل نشویم و محلات را به عرصه کنشگری برای عموم بدل کنیم و صرفا به حمایت بسنده کنیم.
۳. این پدیده را به چند روز دیگر مانند نیمه شعبان و فطر و محرم نیز گسترش دهیم اما افراط نکنیم
۴. روایت رسانه از آنچه در میدان میگذرد هنوز ضعیف و ناتوان است.
https://eitaa.com/atraf_man
#آورده_جشن_غدیر
درباره جشن غدیر بیش از اینها اهل اندیشه و اساتید باید سخن بگویند.
اما جشن دیروز همان بستر سازی امر اجتماعی و ساخت امر ملی برای دست یابی به آرزوی و آینده واحد است.
امر اجتماعی توسط نهاد عمومی و حاکمیتی بستر سازی شد و مردم صحنه گردان و بازیگر اصلی در میدان بودند.
این جشن فارغ از هیاهوی سخیف رسانهای جناحها و گروه های منفعت طلب سیاسی برساخت شد. سلائق مختلف ذیل جشنی مذهبی و ذیل حاکمیت واحد علی رغم نقدها و مشکلات و بعد از دوره مسموم ز.ز.آ جمع شدند و توانستند باهم شادی کنند و امید بیآفرینند.
امیدی که شکل گرفت نیازمند گره و پیوند بود. اما چه پیوندی بهتر از مهربانی؟
زخم در ابتدا نیازمند مرهم است و مهربانی موثرترین مرهم بر زخمها و خشونتهایی است که جامعه به خود دیده یا دائما برایش روایت شده.
بنظر میرسد مهمترین کارکردی که جشن غدیر برای جامعه ما داشت تولید مهربانی و رواج آن است. مردم بسیار مهربانتر شده بودند و در ضمن بخشش، مهربانتر و اهل تحمل بیشتری شده بودند. چه آنکه میخواست با طلبهها حرفی بزند مهربان شده بود و چه رواداری و تحمل برای تربیت در قشر مذهبی رنگ و روی مهربانی به خود گرفته بود.
خلاصه آنکه ماده موثره جشن غدیر که امروزه نیاز فوری و حیاتی جامعه ماست همان مرهم زخم، همان امید و همان مسیر تولد آرزو و آینده واحد ماست. همان مهربانی و محبت
مردم بنده مهربانی و محبتاند.
🔺جعفرزاده ایمنآبادی، نماینده سابق اصلاحطلب هستند که در زمان تصدی منصب نمایندگی، برای ۱۸.۴ هزارتایی شدنِ اینستاشون، جشن برگزار کردند و کیک بریدند!
حالا ایشان نگران مغایر بودنِ #جشن_غدیر با عدل علی علیهالسلام هستند!
وقیحانِ دورو!
12.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
توصیه خاوری، رشوهگیر بزرگ، برای مطالعه یک کتاب
‼️ اختلاس گری پشت چفیه!
⭕️ پاسخ مثبت رسول الله به هارون الرشید برای زندانی کردن حضرت موسی بن جعفر!!
⁉️ عوام فریبی به سبک هارون الرشید!
⁉️ حقایقی در مورد عوام فریبی که نمیدانید!
💢 عوامی که هم قبل و هم بعد از آشکار شدن چهره واقعی فریب میخورند!
__________________
🔹 برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی، به مناسبت ولادت امام کاظم علیه السلام
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir