eitaa logo
سردبیر سایت ضیاءالصالحین
10.1هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
2.4هزار ویدیو
108 فایل
☫☫☫☫☫ «اهمیت فضای مجازی به‌اندازهٔ انقلاب اسلامی است.» ☫☫☫☫☫ سربازی مقیم تنگۀ اُحُد، پیرامون مسائل روز، حوزه #آذربایجان و #قفقاز ☫☫☫☫☫ 🌸 استفاده از تمام مطالب کانال مجاز می باشد 🌷فقط با ذکر یک صلوات ☫☫☫☫☫ تبلیغات و ارتباط با ما : 🆔 @Admin_sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨 و بالاخره این گوریل انگوریل هم مجبور به استعفا شد 🔸 ایتمار بن گویر (بن‌غفیر) با فاجعه‌بار خواندن توافق آتش‌بس از کابینه نتانیاهو استعفا داد 🎨 اثر : 🕯 ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
8.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 لشکرکشی و تدابیر شدید امنیتی رژیم علی‌اف به در حادثه اخیر حکایت از دست‌پاچگی آن‌ها دارد... ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
6.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۴۷۸ ↩️ شامل آیات ۱۲ تا ۲۰ سوره مبارکه 🔻پیامبر اعظم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «مَن کانَ القُرآنُ حَدیثَهُ وَ المَسجِدُ بَیتَهُ، بَنَی اللهُ لَهُ بَیتًا فِی الجَنَّةِ»؛ هرکه قرآن سخنش باشد و مسجد خانه‌اش، خداوند برای او خانه‌ای در بهشت بنا کند. 📚 (امالی صدوق /۴۰۵) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 ◦◦◉✿ ✿◉◦◦ ┘◄🌐| سایت | بله | ایتا | تلگرام | 🆔 ☫ @sardabir313
✍️ - [۲۲۳] ⬇️ حق‌وردی صفای قراباغی (..... - ۱۲۹۹ ق) 🔸 میرزا حق‌وردی صفای قراباغی فرزند میرزا علی (قاضی شهر شوشه) از شاعران آذربایجان که در شوشه به دنیا آمد. تحصیلات مقدماتی را در شوشه فراگرفت و پس از چندی برای فراگیری علوم دینی به نجف اشرف رفت. وی پس از آنکه به‌خوبی دروس حوزوی را آموخت، در گوشه‌ای به عبادت پرداخت و انزوا اختیار کرد. صفا هنگامی که در نجف اشرف اقامت داشت، مثنوی در ۲۸ بیت برای برادرش میرزا ابوالقاسم قراباغی فرستاد که بیت نخست آن چنین است: آن که دور افتاده از هندوستان آن منــم غم دیده‌ای از دوستان از وی دیوانی به جا نمانده، تنها برخی از غزلیات او در تذکره نواب آمده است. ایشان در سال ۱۲۹۹ ق (۱۸۸۱م) وفات نمود.[۱] 📚📚📚پ.ن. ۱. دانشنامه ادب فارسی، ص ۳۶۱؛ ریاض العاشقین، ص ۳۹۸؛ سرایندگان شعر پارسی در قفقاز، ص ۱۸۵؛ ادب فارسی در قفقاز، ص ۳۶۱. 📖 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۲۱۸ و ۲۱۹. ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
📆 یوسف وزیر چمن‌زمینلی، نویسنده آذربایجانی و اولین سفیر جمهوری آذربایجان در دولت عثمانی در کتاب «دفترچهٔ یک جوان» می‌نویسد: «در آن زمان، درس‌ها در مدارس به زبان فارسی تدریس می‌شد و کتاب درسی ترکی وجود نداشت. پس از یادگیری الفبا از طریق کتاب‌های خطی، قرآن، (گلستان و بوستان) سعدی، حافظ، تاریخ نادری، و جامع عباسی را می‌خواندند...» 📚  (به نقل از مجموعه خاطرات ادبی «خان») انتشارات «خان»، باکو-۲۰۱۵، صفحه ۷۶. ✍️ این خاطرهٔ یوسف چمن‌زمینلی بار دیگر نشان می‌دهد که فضای ادبی و وضعیت آموزش در آذربایجان قرن نوزدهم بسیار با کیفیت بود. برای کسانی که می‌خواستند مطالعه کنند، شرایط فراهم بود. شعر سعدی و حافظ که همسو با فضای معنوی آن زمان خوانده می‌شد، نویسندگان آن دوره را نیز رشد و ترقی می‌داد. در نتیجه، نویسندگان و سخنورانی چون ناتوان، قاسم‌بیک ذاکر، سید عظیم و صابر ظهور کردند. آیا معاصرین حق دارند چنین دوره‌ای را که نویسندگان بزرگی در آن پرورش یافته‌اند، را به نسل امروزی به عنوان «جامعهٔ بی‌سواد» معرفی کنند؟! ©️ به نقل از تاریخ آذربایجان ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ عالی‌جنابان دلواپس تنش‌های ایران و باکو، پس چرا ساکتید؟! - نمونه ۱۹ 🎥 قابیل اسمی‌خان‌اوغلو حسین‌اف (قابیل حسینلی)، استاد دانشگاه و سیاست‌مدار و مشاور حیدر علی‌اف (از سال ۱۹۹۳ تا ۹۵) در اظهاراتی گستاخانه گفت: «پنهان نمی‌کنم که به محض تغییر حکومت در ایران و اخراج ملاهای تهی‌مغز، برخی از مردم خودمان [در آذربایجانی ایران] بر سر ملاهایی مثل ملای اردبیل گلوله خالی خواهند کرد»! ✍️ بد نیست حضرات متوجه این موضوع باشند که این قبیل افراد، وابسته به سرویس‌های امنیتی خارجی نیستند که تنش‌زایی می‌کنند!!! این فرد هتاک عضو کابینه و مشاور حیدر علی‌اف بوده و در سطح اول باکو محسوب می‌شده است... به نظر بنده این امکان وجود دارد که همان سرویس‌ها در صدد القای چنین فکری به سران مملکت توسط برخی لابی‌های باکو برای منفعل‌سازی و حذف جریان فعال حوزه قفقاز و کنش‌گران داخلی هستند... ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🚨 در این بخش مروری داشته باشیم به سخنان حضرت امام خمینی قدس‌سره با رویکرد نگاهی به قفقاز جنوبی - قسمت اول 🌷 روحانی‌نماهایی که قبل از انقلاب، دین را از سیاست جدا می‌دانستند و سر به آستانۀ دربار می‌ساییدند، یک‌مرتبه متدیّن شدند. دیروز مقدس‌نماهای بی‌شعور می‌گفتند دین از سیاست جداست و مبارزه با شاه، حرام است. تا دیروز مشروب‌فروشی و فساد و فحشا و فسق و حکومت ظالمان برای ظهور امام زمان - ارواحنا فداه - را مفید و راهگشا می‌دانستند. ولایتی‌های دیروز که در سکوت و تحجّر خود، آبروی اسلام را ریخته‌اند، و در عمل، پشت پیامبر و اهل بیت را شکسته‌اند و عنوان ولایت برای‌شان جز تکسّب و تعیّش نبوده است، امروز حسرت ولایت دوران شاه را می‌خورند! اتهام حلال‌کردن حرام‌ها و حرام‌کردن حلال‌ها، از چه کسانی صادر می‌شود؟ از آدم‌های لامذهب یا از مقدس‌نماهای متحجّر و بی‌شعور؟! فریاد تحریم نبرد با دشمنان خدا و به‌سخره‌گرفتن فرهنگ شهادت و شهیدان و اظهار طعن‌ها و کنایه‌ها نسبت به مشروعیّت نظام، کار کیست؟ همۀ اینها نتیجۀ نفوذ بیگانگان در جایگاه و در فرهنگ حوزه‌هاست... 📚 (صحیفۀ امام خمینی، ج ۲۱، ص ۲۸۱). ✍️ عزیزان، به نظر شما این سخنان را اگر عیناً در قفقاز جنوبی پیاده کنیم، این حجتی‌های بی‌شعور را به چه کسانی می‌توان تطبیق و نسبت داد؟ به مبارزین با دیکتاتوری حوزه قفقاز و یا به منفعلین و تکفیر کنندگان مبارزه علیه رژیم صهیونیستی و دیکتاتوری خودفروخته منطقه؟! حقیقتاً، امروزه در حوزه قفقاز جنوبی چه کسانی برازنده این کنایه‌های حضرت روح‌الله هستند؟ مکتبی‌های مبارز و یا دکان‌داران و کاسبان فتوشاپی لابی باکو؟! آیا پاسخ هتاکی‌های بیگانگان را دادن است و کنش‌گران حقیقی متصل به سرویس‌های امنیتی خارجی هستند و یا القاء کنندگان شیطانی که دولت کریمه را به سخره می‌گیرند و علیه مبارزین و مجاهدین نقشه شوم دیگری می‌آفرینند؟! امروز نیز ابن‌زیادهای زمان برای سفیران حق دام‌ها گسترده و زنان را طعمه اهداف پلید خود قرار داده و علیه مردان میدان می‌شورانند و به خیال خام خود که دیروز در محاصره دارالعماره مسلم‌بن‌عقیل را خلع سلاح کردند، تلاش می‌کنند، آیا امروز هم می‌توانند؟! پس مشخصاً حکایت ما با قماش علی‌اف، وارد فاز جدیدی شده است... اندکی تأمل لازم است... زمان دست فتنه را رو خواهد کرد و غربال آخرالزمانی جبهه حق به شدت در حال تکان‌خوردن است... حفظ جبهه نبرد حق علیه باطل لازم و فرض است... ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
📷 ایران، فرید صفرلی، محکوم به جاسوسی برای د.ت.خ جمهوری آذربایجان را آزاد کرد و به د.ت.خ. تحویل داد! در مقابل چه؟! برای ما معلوم نیست. ولی ینی‌مساوات خانم مهربان پاشایوا، همسر الهام علی‌اف در خبری در این باره، بازهم جاسوس باکویی را بی‌گناه و دستگاه امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی ایران را ظالم جلوه داد!! ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.‌﷽‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آموزشهای قرآنی رایگانو توی این کانال ببین😍 اینجا رایگان آموزشها و مطالب نابِ قرآنی رو در اختیار داشته باش و اصولی با رشته های قرآنی آشنا شو تا پاک نشده، عضو شو🙃👇🏿 https://eitaa.com/joinchat/3791257756C115e34030a مطالبش بسیاااار کاربردیه👆🏿 .
5.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۴۷۹ ↩️ شامل آیات ۲۱ تا ۲۹ سوره مبارکه 🔻پیامبر اعظم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «اَهلُ القُرآنِ اَهلُ اللهِ وَخاصَّتُهُ»؛ اهل قرآن اهل خدا و خاصان بارگاه اویند. 📚 (مجمع البیان ۱/۱۵) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 ◦◦◉✿ ✿◉◦◦ ┘◄🌐| سایت | بله | ایتا | تلگرام | 🆔 ☫ @sardabir313
✍️ - [۲۲۴ و ۲۲۵] ⬇️ حماد سمندری (قرن ۳ ق) 🔸 حماد بن عبدالعزیز سمندری (سمندلی) منسوب به سمندر از بلاد آذربایجان بوده و در ردیف محدثان آنجا قرار دارد.[۱] ⬇️ حمدالله آستارایی (۱۲۹۲ - ۱۳۴۳ ق) 🔸 آخوند ملا حمدالله آستارایی فرزند صادق در سال ۱۲۹۲ق (۱۸۷۵م) در روستای شیعه‌کران از توابع شهرستان آستارا در منطقه لنکران متولد شد. دروس مکتب‌خانه‌ای و مقدمات و بخشی از علوم دینی را نزد روحانیون و عالمان حوزه علمیه لنکران آموخت. آنگاه عازم حوزه علمیه نجف اشرف شد. از مدت اقامت ایشان در آن حوزه مقدس و استادان و همچنین سطح تحصیلات وی اطلاعی به دست نیامد. آخوند ملا حمدالله پس از انجام تحصیلات، به زادگاه خود بازگشت و به وعظ، ارشاد، تبلیغ، ترویج معارف و احکام دینی همت گمارد و سرانجام در سال ۱۳۴۳ق (۱۹۲۵م) دارفانی را وداع گفت. فرزند ایشان آقای عبدالوهاب که اکنون در قید حیات است اظهار داشتند: پدرم کتاب‌های زیادی تألیف نموده بود که پس از درگذشت ایشان در اثر خوف و هراس از مأموران کمونیستی که دائماً در پی آزار و اذیت خانواده آن مرحوم بودند به ناچار آنها را به رودخانه ریخته، از بین بردیم.[۲] 📚📚📚پ.ن. ۱. اختيار معرفة الرجال رجال الکشی، ج ۲، ص ۶۳۴ ؛ رجال العلامة الحلى، ص ۵۷؛ الرجال‌البرقی ، ص ۲۱؛ تنقیح‌المقال، ج ۲۴، ص ۴۳؛ اعیان‌الشیعة، ج ۶، ص ۲۱۹ ؛ معجم رجال‌الحدیث، ج ۷، ص ۲۲۲ و ۲۵۶؛ قاموس‌الرجال، ج ۳، ص ۶۴۴؛ منهج‌المقال، ج ۱، ص ۷۵. ۲. مصاحبه با آقا عبدالوهاب فرزند معظم‌له. 📖 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۲۱۹ و ۲۲۰. ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷