🚨 مطرح کردن موضوع FATF خدمت به رژیم صهیونیستی است
🔻 کیهان نوشت:
🔹درست وسط بزرگترین نبرد بین حق و باطل عدهای مجددا بحث FATF (گروه ویژه اقدام مالی) را به میان کشیدهاند و این موضوع چند روزی است، از دهان و قلمشان نمیافتد. برخی حتی نوشتهاند، بدون آن، «وفاق ملی» شکل نخواهد گرفت!
🔹آیا به میان کشیدن مبحث منسوخ و خطرناکِ FATF که در دولت آقای روحانی ۳۹ خواسته از ۴۱ خواسته آن به اجرا گذاشته شده و تبعات خسارتبار آن هنوز حس میشود، وسط یک جنگ بزرگ، ترکیبی و سرنوشتساز، اتفاقی است؟!
🔹عدهای در ایران - یا از سر بیخبری یا هر دلیل دیگری - تلاشهای مشکوکی را برای احیای این مسئله مُرده آغاز کردهاند که هدف اول و آخر آن - چه بدانند و چه ندانند ـ تضعیف محور مقاومت وسط جنگ است. خدمت به رژیم صهیونیستی، از این واضحتر؟!
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 جک استرا، وزیر خارجه پیشین بریتانیا: حتی با بمبهای سنگرشکن بعید است آسیب چندانی به تأسیسات هستهای ایران برسد
🔻 جک استرا، وزیر خارجه پیشین بریتانیا، ادعا کرد واکنش رژیم اسرائیل به حملات ایران، «اجتنابناپذیر» است
🔹استرا در گفتگو با رادیو چهار بیبیسی مدعی شد: «با توجه به این واقعیت که ایران حق موجودیت اسرائیل را زیر سؤال برده است، انتظار دارند اسرائیل چه کار کند و چه واکنشی نشان بدهد؟
🔹او درعینحال در مورد حمله به تأسیسات هستهای ایران هشدار داد و گفت: «رئیسجمهور بایدن توصیه عاقلانهای به اسرائیل کرده که مثلاً به تأسیسات هستهای ایران حمله نکنند
🔹استرا ادعا کرد: «من بعضی از این تأسیسات را از بیرون دیدهام. آنها صدها متر در دل کوه دفن شدهاند. برای همین حتی با بمبهای سنگرشکن هم بعید است آسیب چندانی به این تأسیسات هستهای برسد
🔹وزیر خارجه پیشین بریتانیا درعینحال گفت: «اما اگر چنین حملهای (به تأسیسات هستهای) اتفاق بیافتد، هیچکس نمیداند چه پیامدهایی خواهد داشت.»
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 اثر كبری يا تصميم كبری
🔻 در قرن ١٨ زمانی که انگلیس، هند را به استعمار خود درآورده بود تعداد مارهای کبری در سطح شهر دهلی زیاد بودند
و دولت هم برای مدیریت بحران تصمیم گرفت برای هر مار مُردهای که مردم تحویل دهند جایزۀ نقدی به آنها پرداخت کند. این تصمیم در ابتدا با تحویل مارهای مردۀ زیادی توسط مردم موفق به نظر میرسید و همه منتظر بودند که در طول زمان تعداد مارهای کبری کمتر شود اما در نهایت تعجب تنها تعداد مارهای مردهای که مردم تحویل میدادند هر روز بیشتر میشد.
🔹 دولت از پیامد این کار غافل شده بود زیرا بسیاری از مردم فقیر دهلی با تصور اینکه این کار درآمد خوبی دارد به پرورش مار روی آورده بودند. البته این آخر ماجرا نبود و زمانی که دولت اعلام کرد که دیگر برای مارها جایزه نمیدهد فقرا نیز مارهایی که پرورش داده بودند در هر طرف شهر رها کردند. بنابراین جمعیت مارهای کبری نه تنها کاهشی پیدا نکرد بلکه وضعیـت از روز اولش هم بحرانیتر شد، از این پدیده در علوم سیاسی به نام اثر کبری یاد میشود.
🔺 اثر کبری یعنی نداشتن افق تصمیمگیری مناسب در حل مسائل که میتواند عواقب پیشبینی نشده و خطرناکی را به همراه داشته باشد!!
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 اردوغان دوست دشمننمای اسرائیل
🔻 وزیر اطلاعات اسرائیل:
🔸 اردوغان برای ما دوستی است که در نقش دشمن ظاهر میشود.
🔸 او بر سر ما فریاد میزند و ماهم ظاهراً پاسخ او را میدهیم.
🔸 اسرائیل به کمک و لطف اردوغان به بزرگترین دستاوردها دست یافته است.
#اردوغان_و_نفاق_لایمکن_الفراق
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 نیروهای بهاصطلاح حافظ صلح «یونیفل» در لبنان قرار بوده دقیقاً چهکار کنند؟!
🔻 توضیحاتی درباره مأموریت «نیروی موقت سازمان ملل در لبنان» با نام اختصاری UNIFIL
United Nations Interim Force In Lebanon
که این روزها اخبار مرتبط با آن را زیاد میشنویم.
🔗 به نقل از اسکرینشات
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 خبرنگار ترکیهای: در عملیات وعده صادق ایران ۳۴۱ نظامی اسرائیلی کشته شدهاند
🔻 «عرفان ساپماز» خبرنگار ترکیهای مستقر در واشنگتن در مصاحبهای درباره عملیات وعده صادق ۲ که از سوی ایران علیه رژیم صهیونیستی اجرا شد، با اشاره به تحلیل رسانهها و مراکز مطالعاتی آمریکایی اظهار داشت: بر اساس این تحلیلها که از سوی تصاویر ماهوارهای و اخبار رسیده انجام شده، حداقل ۲ پایگاه نظامی و یک پایگاه اطلاعاتی اسرائیل مورد هدف قرار گرفته شده است.
🔹وی افزود: در پایگاه هوایی نواتیم حداقل ۳۲ موشک فرود آمده است. مرکز آموزشی موساد و یک مرکز سوخت و انبار دپوی موشکهای ارتش اسرائیل در بندر حیفا نیز هدف قرار گرفته شده است. یک مرکز نظارت سامانه گنبد آهنین نیز در هدفها بوده است.
🔹این خبرنگار ترکیهای با بیان اینکه تعداد زیادی نظامی در این حملات کشته شدهاند، اظهار داشت: بهصورت رسمی میگویند فقط یک فلسطینی کشته شده اما طبق اخباری که کسب کردم، ۳۴۱ نظامی اسرائیلی که در بین آنها چند ژنرال نیز وجود دارند، کشته شدهاند.
#راه_نصرالله
#وعده_صادق
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 رونمایی از بانک اهداف سپاه پاسداران در عملیات وعده صادق ۳
🔻 حساب توییتری سپاه در شبکه اجتماعی ایکس با انتشار ویدیو فوق از بانک اهداف سپاه در عملیات احتمالی وعده صادق ۳ رونمایی کرد.
🔹این حساب در پیامی به زبان عبری و فارسی نوشت:
הפעם סיוט נוראי יותר מחכה לכם
این بار کابوس وحشتناکتری در انتظار شماست.
#راه_نصرالله
#وعده_صادق
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 پرچمهای فرهنگیِ برافراشتۀ دشمن - ۱
↩️ علوم انسانیِ غربی
✍ #مهدی_جمشیدی
🔻 اشاره: رهبر انقلاب در سخنرانی اخیر خویش گفتند رزمندگان ما در دفاع مقدس برای اینکه «پرچم دشمن» در مرزهای ما برافراشته نشود، جان خودشان را قربان کردند؛ امروز نمیشود ملّت ایران قبول کنند که همان پرچمها به وسیلۀ افراد «نفوذی» یا «فریبخورده»، در داخل برافراشته شوند. پرچم «نفوذ فرهنگی» و «سبک زندگیِ دشمن»، نباید در داخل کشور و در دستگاهها برافراشته بشود؛ باید مراقبت کرد و در این باره، همه موظّف هستند(آیتالله خامنهای، در دیدار پیشکسوتان و فعّالان دفاع مقدّس، ۱۴۰۳/۷/۴). این چند عبارت، دربردارندۀ دلالتها و اشارتهای مهمی دربارۀ پرچمهای فرهنگیِ دشمن است که به برخی از آنها میپردازیم. جا دارد در اینجا از این حقیقت تلخ نیز سخن بگوییم که محافل فکری و رسانههای ما، بهشدّت تهی از چنین تدقیقات و تأمّلاتی هستند و این نکتهها، بسط و شرح نمییابند و بهسادگی فراموش میشوند.
🔹 [یکم]. نخستین و زیربناییترین پرچم فرهنگیِ دشمن، «علوم انسانیِ غربی» است که دهههاست در مراکز دانشگاهی و حتی حوزویِ ما، تدریس و در واقع، ترجمه و تقلید و تکرار میشود و ما با این اقدام، تجدّد فرهنگی را در درون خویش، تولید و بازتولید میکنیم. علوم انسانیِ غربی، نه به این جهت که غربی است، بلکه به این دلیل که ماهیّت مادّی و سکولار دارد و حاصل اعراض از دین است، در برابر غایات انقلاب اسلامی قرار دارد و به همین دلیل نیز در همان سالهای آغازین پیروزی انقلاب، امام خمینی در قالب انقلاب فرهنگی، در مخالفت با آن موضعگیری کردند. آموزشِ گستردۀ علوم انسانیِ تجدّدی در ایران پساانقلاب، انبوهی از دگراندیشان و التقاطیها و تجدیدنظرطلبان را پدید آورده که ناشی از عدمعقلانیّت در نظام آموزش عالی است. بسیاری از دانشکدههای علوم انسانی، در حال تهیکردن هویّت اسلامی و انقلابی از جامعه هستند و جامعۀ ایران، در حال رقیقشدن و کممایهشدن است. ظرفیّتها و بضاعتهای گذشته، کاهش یافتهاند و علوم انسانیِ تجدّدی، اینک در جان ما نشسته است. جریان اجتماعیِ تجدّد، فربهتر و فراختر شده است و با گردنکشی، به زیادهخواهی خیابانی رو آورده است. عجبا که ساختار آموزشیِ رسمی، با دست خویش در حال ایجاد و تثبیت هویّتها و خودفهمیهای ضد و معارض در جامعه است و به آیندهای که در آن، این بحران هویّتی و معنایی، متراکم و علاجناپذیر خواهد شد، اندیشه نمیکند.
🔹 [دوّم]. دهههاست که تولید علوم انسانیِ اسلامی بهعنوان یک «طرح تمدّنی»، در تعلیق به سر میبرد و نیمهکاره و ناتمام، رها شده است. شورای عالی انقلاب فرهنگی که باید بهمثابه نیروی پیشران این طرح باشد، بسیار منفعل و سرگردان و ضعیف بوده و از عهدۀ اجرای آن برنیامده است. کاری که حدادعادل در شورای تحوّل به دست گرفت، در عمل، شکست خورده و به جایی نرسیده است. او از آغاز نیز انتخاب خوبی نبود؛ نهفقط او، بلکه دیگرانی نیز هستند که هر چند در متن این طرح نشانده شدهاند، اما در باطن، اعتقادی به آن ندارند. بی آنکه نقشۀ راه بنگارند، خط تولید را فعّال کردهاند؛ روشن است که حاصل این نسنجیدهکاری چه خواهد شد. یک دهه است که هشدار و انذار داده شده، ولی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، گوش شنوایی نیست. اعضای شورا نیز یا دچار تعارف و مداهنه هستند و یا با این طرح، همدلی حداکثری ندارند. شورای عالی انقلاب فرهنگی، هم وجه معرفتیاش را باخته و هم از انقلابیگری به محافظهکاری عبور کرده است.
🔹 [سوّم]. اندک اتّفاقهای خوشایندی نیز که اکنون رخ میدهند، حاصل ارادههای شخصی و غیررسمی هستند، نه برآمده از شورای عالی انقلاب فرهنگی. نیروهای فکریِ غیررسمی که در طلب علوم انسانیِ اسلامی هستند، با دشواری میکوشند تولید و تأمّل کنند، اما در حاشیهاند و قدرت و ساختار در اختیار دیگران است. مغزهای متفکّری که میتوانند ره صدساله را یکشبه طی کنند و به پدران علوم انسانیِ اسلامی تبدیل بشوند، مهجور و منزویاند و ضعفا و متوسطانِ بیخاصیّت و سادهاندیش، صدرنشین و در همهجا هستند. مسألۀ اصلی، اراده است که در ساختارهای رسمی نیست؛ بلکه در متفکّران غیررسمی است. البته اینان نیز زخمخوردهاند و دچار دلسردی شدهاند و احساس میکنند اگر قدمی بردارند، گرهی گشوده نمیشود. کارِ بهتأخیرافتاده را کسی گردن نمیگیرد و همگان ترجیح میدهند که به دغدغههای روزمرّۀ خویش بپردازند و برافراشتهبودن پرچم علوم انسانیِ تجدّدی را به رسمیّت بشناسند. اصحاب علوم انسانیِ تجدّدی، دانشگاه را به تسخیر خود درآوردهاند و هیچ مخالفتی را برنمیتابند و مجال ساختشکنیِ نظری نمیدهند. هر آنچه که باید رخ بدهد، در نهایت، در جغرافیاهای معرفتیِ غیررسمی رخ خواهد داد و دانشگاه، حکم مصرفکنندۀ آموزشی را خواهد داشت.
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 چرا باکو میزبان شایستهای برای کنفرانس COP29 نیست؟
✍ #دکتر_احمد_کاظمی
📋 مقدمه:
بیست و نهمین کنفرانس سالانه تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد (COP29) از ۱۱ تا ۲۲ نوامبر در باکو برگزار میشود. این انتخاب با واکنشهای منفی گستردهای از سوی سازمانها و فعالان محیط زیست و حقوق بشر مواجه شده است.
🔻 دلایل نامناسب بودن باکو برای میزبانی:
1️⃣ کارنامه منفی در حفاظت از محیط زیست
- آلودگی نفتی گسترده دریای کاسپین
- فاجعه زیست محیطی در روستای سویودلو
- عدم شفافیت در مورد دفن زبالههای هستهای
- تخلیه فاضلاب تصفیه نشده به دریای کاسپین و رودخانه ارس
2️⃣ نقض حقوقبشر
- سرکوب سیستماتیک اقلیتهای مذهبی و قومی
- وجود بیش از ۵ هزار زندانی سیاسی
- نقض حقوق فرهنگی و مذهبی اقلیتها
3️⃣ استفاده ابزاری از کنفرانسهای بینالمللی
- انحراف افکار عمومی از پاکسازی قومی قرهباغ
- اخراج اجباری ۱۲۰ هزار ارمنی
- تخریب آثار تاریخی و مذهبی
4️⃣ اقدامات نمایشی زیست محیطی
- نگرانی از کاهش آب دریای کاسپین صرفاً به دلیل تأثیر بر تأسیسات نفتی
- انحراف آب رودخانههای فرعی ارس
5️⃣ محدودیت آزادی بیان و اعتراض
- سرکوب هرگونه اعتراض
- محدودسازی حضور فعالان زیست محیطی در کنفرانس
6️⃣ فاجعه زیست محیطی کریدور زنگزور
- تخریب جنگلهای هیرکانی
- آسیب به زیستگاههای بومی
- نقض حقوق مالکانه
7️⃣ محدودیتهای فنی و زیرساختی
- کمبود ظرفیت اقامتی
- محدودیت پروازهای مستقیم
- عدم تمایل شرکتهای فعال محیط زیستی به حضور
📝 نتیجهگیری:
برگزاری COP29 در باکو نقض غرض و تضعیف اهداف حقوق بینالملل محیط زیست است. این انتخاب بیشتر متأثر از ملاحظات مالی بوده تا شایستگیهای زیست محیطی و حقوق بشری.
🔗 مرجع (متن کامل تحلیل)
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 سازمانملل تماشاگر ویژه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان
✍ طرح از کاریکاتوریست ترکیهای، #میکائیل_چیفتچی
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
هدایت شده از مرکز مطالعات آذربایجان
☄️🇦🇿🛡
🚨 سفر مدیرکل ستاد نظامی ناتو به باکو
معاون اول وزیر دفاع آذربایجان - سرهنگ کریم ولی اف رئیس ستاد کل ارتش آذربایجان با سپهبد یانوش آدامچاک مدیرکل ستاد نظامی بین المللی ناتو که به باکو سفر کرده است، دیدار کرد.
🔴 ولی اف از سطح کنونی روابط با ناتو بسیار قدردانی کرد و بر اهمیت توسعه همکاری های متقابل تاکید کرد.
ولی اف خاطرنشان کرد که ناتو کمک بزرگی به آماده سازی واحدهای آذربایجان در چارچوب مفهوم قابلیت های عملیاتی کرد و بر اهمیت ادامه همکاری تاکید کرد.
🔴 ارمنستان و آذربایجان همزمان در حال گسترش همکاری با ناتو میباشند و مرزهای جمهوری اسلامی ایران جاذبه اصلی برای این قدرت شیطانی است
مرکز مطالعات آذربایجان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۷۵
↩️ شامل آیات ۱۸۴ تا ۲۰۶ سوره مبارکه #شعراء
🔻 امام علی (علیهالسلام) میفرمایند:
«مَنِ اتَّخَذَ قَولَ اللهَ دَلیلًا، هُدِیَ اِلَی الَّتی هِیَ اَقوَم»؛
هرکس که سخن خدا را راهنمای خود بگیرد، به استوارترین راهها هدایت میشود.
📚 (نهجالبلاغه، خطبه ۱۴۷)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_شعراء
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 #فرزانگان_قفقاز - [۹۷]
🔻 اشرف لاهیجی (۱۲۶۶ - ۱۳۳۲ ق)
آخوند آقا سید اشرف لاهیجی فرزند سید جواد، قبل از سال ۱۲۶۶ق (۱۸۵۰م) در شهرستان لاهیج منطقه قفقاز دیده به جهان گشود، پس از گذران دوران کودکی دروس مکتبخانه و بخشی از مقدمات حوزوی را از روحانیون منطقه آموخت. در سنین جوانی به نجف اشرف عزیمت کرد و قریب ۲۵ سال در آن حوزه مبارک به کسب کمالات علمی و معنوی پرداخت. از استادان و سطح علمی ایشان اطلاعی به دست نیامد. وی علاوه بر علوم حوزوی در علم طب نیز تبحّر داشت و پس از بازگشت به زادگاه خویش، در کنار تبلیغ دین و وعظ و ارشاد، طبابت نیز میکرد و به علاج بیماران میپرداخت.
وی تنها دارای یک اولاد پسر بود. سرانجام این عالم ربانی در پنجم رمضان سال ۱۳۳۲ ق (۱۹۱۴م) رحلت نمود. جنازه ایشان در صحن مسجد لاهیج به خاک سپرده شد. در سال ۱۲۷۲ ق (۱۹۵۶م) به عللی مجبور به انتقال قبر ایشان از صحن مسجد به گورستان محل میشوند. وقتی بدین منظور قبر را میشکافند، جسد ایشان را تازه و سالم مییابند.
📘 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۱۱۳.
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 خط و نشان انصار الله یمن برای صهیونیستها:
«پارک ممنوع!»
✍ طرح: #کمال_شرف یمنی
#راه_نصرالله
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 عراق اهانت صهیونیستها به آیتالله سیستانی را محکوم کرد
🔻 رسانههای صهیونیستی دیروز تصویری منتشر کردند که در آن آیتالله سید علی سیستانی در بانک اهداف ترور رژیم گنجانده شده بود.
🔹 سخنگوی دولت عراق در واکنش به این موضوع گفت: بغداد بهشدت با هرگونه اهانت به جایگاه مرجعیت که مورد تقدیر و احترام همه ملت عراق و جهان عرب و اسلام و جامعه بینالملل است، مخالف است و درباره خطر این تلاشهای مبتنی بر سبقه فکری نژادپرستانه هشدار میدهد.
🔹 از دبیرکل سازمانملل و همه محافل بینالمللی میخواهیم هر اقدامی که اهانت به مسلمانان و تلاشی برای توهین به شخصیتهای دارای تأثیر و احترام در سطح بینالمللی است را محکوم کنند.
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 نکات مهم فقیه مجاهد استاد احمد عابدی: در زمان جنگ تعریف از دشمن و به رخ کشیدن ضعف مسلمین #حرام است!
🔺 لااقل کمی از صهیونیستها یاد بگیرید😔
🔹 در امارات چطور رسانه را کنترل میکنند!
🔹 ای کاش ما یک چیزهایی را یاد میگرفتیم!
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 نظر امام جمعه بغداد درباره نماز جمعه نصر به امامت رهبر انقلاب اسلامی
🔻 آیتالله سید یاسین الموسوی #امام_جمعه_بغداد از علمای مبارز و مطرح عراق با اشاره به نماز جمعه نصر فرمود:
امام خامنهای در خطبه نماز جمعه به تبیین نقش اساسی جمهوری اسلامی پرداختند، و ایران را حامی اصلی همه کشورهای محور مقاومت اعلام کردند و گفتند: عملیات اخیر نیروهای مسلح ایران اولین ضربه بود و در صورت لزوم در آینده عملیات بسیار محکمتری اجرا خواهد شد.
#جمعه_نصر
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 پرچمهای فرهنگیِ برافراشتۀ دشمن - ۲
↩️ فضای مجازیِ غربی
✍ #مهدی_جمشیدی
🔹 [یکم]. پرچم فرهنگیِ دیگرِ دشمن که در داخل برافراشته شده، «فضای مجازیِ غربی» است که تا مغز استخوانِ ما نفوذ کرده و همۀ مناسبات فردی و اجتماعی ما را در اختیار و سیطرۀ خویش گرفته است. در کارگزاران نظام، همواره ادّعا کردهاند که باید این فضا، قانونمند باشد، اما در عمل، همچنان شاهد ولنگاری و هرجومرجِ ارتباطی هستیم. کارگزاران نظام بهجای اینکه در پی مدیریّت و مهار این فضای مؤثّر باشند، در رهاسازی آن و اصرار بر رفع نیمچهفیلترینگی که اکنون وجود دارد، گوی سبقت را از یکدیگر ربودهاند. صدای تحرّک و اقدامی از شورای عالی فضای مجازی نیز شنیده نمیشود و این شورا در وادادگی و خمودگی به سر میبرد و شبکههای اجتماعیِ غربی نیز در سایۀ این انفعال و سردی و بیاهتمامی، در حال بلعیدن هویّت فرهنگیِ جامعۀ ایران هستند. تلختر اینکه از جمله مضمونهای تبلیغیِ رئیسجمهور کنونی، رفع فیلترینگ بود و اینک دولتش در پی اجرای چنین کاری است. البته در این باره، تفاوتی میان اصولگرا و اصلاحطلب نیست؛ هر دو، چون تمنّای تداوم قدرت دارند، ذائقۀ اجتماعیِ ساختهشده را مبنا قرار میدهند و نه مصالح عالیِ معنوی و هویّتی را. در محاسبات و معادلات این دو جریان سیاسی، حقایق هویّتی و فرهنگی رنگ باختهاند و منفعت و قدرت، حرف اوّل را میزند.
🔹 [دوّم]. در تمام «فتنهها» و «آشوبها» و «اغتشاشها»ی دهۀ اخیر، همواره جمهوری اسلامی از سوی شبکههای اجتماعیِ غربی، ضربهها و لطمههای اساسی خورده و بدنۀ اجتماعیاش، تضعیف شده است، اما کارگزاران آن، همچنان سودای گشایش و رهاسازی دارند؛ با این استدلال که اینک دیگر در موقعیّت چالش و بحران سیاسی نیستیم. روشن است که چندی بعد از رهاسازی، دوباره و چندباره، از همان سوراخ گزیده خواهیم شد و آتش تنش و بحران، از همان «سرزمینِ رهاشده»، برخواهد خواست، اما متأسّفانه سطح فهم و تحلیلِ برخی از کارگزاران نظام، آنچنان نازل و سیاستزده و روزمرّه است که گمان میکنند به صرف آرامشدن موقعیّت، باید شبکههای اجتماعیِ غربی را رها کرد. این موقعیّت، موقتی است و چندی بعد، باز هم آتش کجروایتها به جان جامعۀ ایران خواهد افتاد و بحران سیاسی خواهد آفرید. جمهوری اسلامی در این «چرخۀ باطل»، گرفتار شده و تنها راهی که از سوی کارگزارانش اعلام میشود، رفع فیلترینگ است. فارغ از جنبۀ اغتشاشی و شورشی، بخش اصلیِ کار دشمن عبارت است از استحالۀ فرهنگی و مسخ هویّتی. این امر، اغلب پنهان هست، هرچند خود را در ماجرای کشف حجاب و برهنگی، نمایان کرد و نشان داد در طول دهۀ نود، شبکههای اجتماعیِ غربی با ذهنیّت جامعۀ ایران چه کردند و چه تغییراتی را پدید آوردند. بخش عمدۀ تغییر، «اغتشاش هویّتی» است و روزانه جریان دارد؛ درحالیکه کارگزاران نظام، تنها نگران «اغتشاش خیابانی» هستند و به محض برطرفشدن آن، از گشایش فضای مجازیِ غربی دفاع میکنند.
🔹 [سوّم]. بعید نیست که اگر اینبار، آتشزیرخاکستر سربرآورد و بخشهایی از جامعه، تحریک و تهییج شدند، دیگر روحالله و آرمانی در میان نباشند که بر سرِ جان خویش در خیابان، قمار عاشقانه کنند. نوعی سرخوردگی و دلسردی در انقلابیهای اصیل و غیررسمی پدید آمده که بهآسانی، علاج نخواهد شد؛ هرچند نشانهای بر اینکه کارگزاران نظام، متنبّه شده و در پی علاج هستند نیز دیده نمیشود. جبهه و جریان اصیلِ انقلاب، با کارگزاران نظام، اتمام حجّت کرده و تهدیدهای مهلکِ فضای مجازیِ غربی را بازگفته است. مسئولیّت و هزینۀ آنچه که در آینده رخ خواهد داد، بر عهدۀ مدیران حاکمیّت است و اینان باید در صورت هرگونه تنش و تلاطم، خودشان در برابر موجِ اجتماعیِ فریبخورده و برانگیختهشده، بایستند. کارگزاران نظام نباید به گونهای رفتار کنند که نیروهای مؤمن و انقلابی، حس بیگانگی و تضاد با آنها بیابند و بپندارند که دیگر، نمایندهای در حاکمیّت ندارند. در تعلیق نهادن آرمانهای فرهنگیِ انقلاب و ملاحظۀ جریان اجتماعیِ تجدّد را کردن و در برابر سیر فساد و پردهدری و هتاکی اجتماعی، طریق خاموشی و انفعال و وعدهپراکنی را در پی گرفتن، راه به جایی نخواهد برد و شکاف و گسست را بیشتر خواهد کرد. از یک سو، جریان انقلابی به درون جهانِ آرمانی خویش فرو خواهد رفت و از جامعه و حاکمیّت، فاصله خواهد گرفت، و از سوی دیگر، جریان متجدّد به دلیل اهمالها و سستیهای حاکمیّتی، جسارت بیشتری برای بیان خویشتنِ فرهنگیاش خواهد یافت؛ چنانکه امروز در خیابانهای اصلیِ پایتخت جمهوری اسلامی، صحنههایی از ولنگاری و اباحهگری و کشف حجاب و برهنگی را مشاهده میکنیم که در خواب و خیال نیز تصوّر نمیکردیم به چنین درّهای پرتاب بشویم. کارگزاران نظام، فرهنگ اسلامی و انقلابی را به شبکههای اجتماعیِ غربی باختند.
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 بلاگر آذربایجانی با انتشار این ویدئو نوشت:
«عشق ترکیهایها در جمهوری آذربایجان با هیچ یک از علایق دنیوی قابل وصف نیست...»
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 دیروز فيلمی از یک کارشناس ترکیهای منتشر کردیم که مدعی کشته شدن ۳۴۱ نظامی صهیونیستی در جریان عملیات #وعده_صادق ۲ بود؛
شاید خیلیها این مسئله را بهعنوان ادعا تصور میکردند و صدالبته که خود رژیم تروریست اسرائیل نیز منکر تلفات و خسارات بود، اما کلیپی که یک بلاگر صهیونیست در سوگ کشتهشدگان (به درک واصل شدگان) خودشان منتشر کرده، مؤید ادعای کارشناس ترک است... ✌️🇮🇷
🔺 با این اوصاف میتوانیم واکنش برخیها را درک کنیم که چرا درباره عملیات وعده صادق حال مصاحبه با خبرنگاران را نداشتند...
#راه_نصرالله
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 آناستاسیا فاطیما یژوا، شرقشناس روسی که به تازگی وارد شهر قم شده، در کانال شخصی خود مینویسد:
➖ من نمیدانم که رسانههای اسرائیلی چگونه میتوانند، اکنون به مخاطبان صهیونیست خود بگویند که ایرانیها [از ترس حمله اسرائیل] همه در پناهگاهها پنهان شدهاند؟ 😁
🔹 این شرقشناس در سایر پستها با انتشار تصاویری از خیابانهای قم، با کنایه زدن به رسانههای رژیم تروریست صهیونیستی نوشت:
➖ همه در پناهگاه پنهان شدهاند!
🔺 او توضیح میدهد که خیابانهای ایران خیلی شلوغ هستند، برخلاف ادعای صهیونیستها و برعکس یهودیان ترسو که همگی در پناهگاهها هستند...
#وعده_صادق
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 اسرائیل سراغ همه میره!
🔺 رضا ابوالحسنی، مستندساز و پژوهشگر: اسرائیل پروژهایست که در منطقه گذاشته شده و این پروژه سراغ همه میره، دیر یا زود ...
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۷۶
↩️ شامل آیات ۲۰۷ تا آخر سوره مبارکه #شعراء
🔻 امام علی (علیهالسلام) میفرمایند:
«ما جالَسَ هذَاالقُرآنَ اَحَدٌ الّا قامَ عَنهُ بِزِیادَةٍ اَو نُقصانِ؛ زِیادَةٍ فی هُدًی اَو نُفصانِ مِن عَمًی»؛
هیچ کس با این قرآن همنشین نشد، مگر آنکه چون از نزد آن برخاست با فزونی و کاستی همراه بود، فزونی در هدایت و کاستی از کوردلی.
📚 (نهج البلاغه، خطبه ۱۷۶)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_شعراء
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 #فرزانگان_قفقاز - [۹۸ و ۹۹]
🔻 اصلان لِریکی (..... - ..... ق)
آخوند امیر اصلان لِریکی از عالمان مذهبی در شهرستان لريك بوده و مدتها به خدمات دینی و تبلیغی اشتغال داشته است.
🔻 اصلان مشتاقایی بادکوبهای (۱۲۴۵ تا ۱۲۵۰ - ..... ق)
حجتالاسلام و المسلمین آخوند آقا میراصلان مشتاقایی بادکوبهای فرزند آیتالله سید يوسف مشتاقایی، در بین سالهای ۱۲۴۵ - ۱۲۵۰ ق (۱۸۳۰ - ۱۸۳۵م) در قصبه مشتاقا از توابع باکو دیده به جهان گشود. دروس مکتبخانهای اعم قرائت قرآن، بوستان، گلستان، نصابالصبیان و دیگر کتب متداول مکتبخانههای وقت قفقاز را نزد مکتبداران زادگاهش آموخت. سپس نزد روحانیون و پدر بزرگوارش مقدمات و بخشهایی از سطوح عالی فقه و اصول را آموخت. آنگاه در جوانی به توصیه پدر به عتبات عالیات هجرت کرد و در نجف اشرف اقامت نمود و از محضر بزرگان علمی آن دیار مستفیض شد. وی سفری نیز به شام داشته است و از مدت اقامت وی در حوزه علمیه نجف و استادانش اطلاعی به دست نیامد.
ایشان پس از اتمام تحصیلات و نیل به مقامات علمی و معنوی به زادگاهش بازگشت و به وعظ، ارشاد، تبلیغ و ترویج معارف و احکام دینی و تدریس علوم اسلامی پرداخت. وی در دهه آخر قرن نوزدهم میلادی برابر با دهه اول قرن چهاردهم قمری بدرود حیات گفت و در قبرستان قصبه مشتاقا به خاک سپرده شد.
***
فرزند ایشان آیتالله میرعبدالسمیع مشتاقایی از علمای بزرگ بوده و شرح حال او به شماره ۳۷۱ ذکر خواهد شد.
📘 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۱۱۳ و ۱۱۴.
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 تجلّی خویشتن انقلابی:
↩️ تداوم حیاتِ ظرفیتِ اجتماعی
✍ #مهدی_جمشیدی
🔹 [یکم]. آنچه که در نماز جمعهی تهران اتّفاق افتاد، رخنماییِ تفاخرآمیزِ بدنهی اجتماعیِ انقلاب بود. موج خروشان و گستردهای از مردم، آمده بودند که پایان و کرانه نداشتند. هیچ جایی از مصلّا، خالی از جمعیّتِ متراکم نبود. فوران موج انسانی، حیرتآور بود. قدرت بسیجگری، همچنان وجود دارد و اینهمه، به اعتبار قدسی و وزانت معنویِ آیتالله خامنهای در نظر و دل مردم بازمیگردد. یک نیروی مرکزی، همگان را برانگیخته و به عرصه سوق داده بود و آن، همین شخصیّت عظیمِ تاریخی بود. او بهعنوان امام جامعه، از آنچنان کشش و جذبهای برخوردار است که میتواند از امّت، یک تشکّل مقاومتیِ تاریخی بیافریند.
🔹 [دوّم]. امروز نیز همچون گذشته، یکی از درخششهای اجتماعیِ انقلاب را دیدیم؛ جوشش و جریانی که در متن یک چالشِ نظامی و امنیّتی تحقّق یافت و اطمینان و اراده و ماهیتِ خویش را آشکار ساخت. هرچه که هست، خطّ تاریخیِ انقلاب در مواجهه با دشواریها و تنگناها، تمام نمیشود و چشمهی بسیجِ اجتماعیِ آن، خشک نمیشود. امروز، اقیانوسی از جماعتِ حماسی، جلوهگری کرد، درحالیکه هیچیک از دولتهای غربی، توانایی پدید آوردن چنین خیزشی را ندارند؛ چه رسد به دولتِ صهیونیستی که بهجای ملّتِ ریشهدار، مهاجرانِ آواره دارد و ساختگی و پوشالی است. از این ظرفیّتِ اجتماعی که مزیّت و فضیلت ما نسبت به غرب است، کارهای بزرگ و تاریخی برمیآید.
🔹 [سوّم]. مانند همیشه، تحلیلگرانی برمیآشوبند و اعتراض میکنند که چنین اجتماعاتی، نشانگر همهی جامعهی ایران نیست. من نیز ادعا نکردم که در جامعهی ایران، هیچ لایهی متفاوتی وجود ندارد و همه، اینگونه هستند، بلکه سخنم معطوف به لایهی فعّال و زنده و مؤثّر و متعهّد است. آری، لایه یا لایههایی نیز هستند که سر در لاک زندگیِ شخصیِ خویش فروبردهاند و جز به خود نمیاندیشند و با عالَم تجدّد، همداستان و همفکر هستند. اما مگر باید از جامعه، توقّع هماهنگی و همراهی مطلق داشت و معیار را یکدستی محض دانست؟! تنوّع و تکثّر، حقیقت دارد، اما چنین لایههایی، مؤثر و میداندار نیستند و از دغدغهها و علایق شخصیشان پا فراتر نمیگذارند. ازاینرو، مبدأ هیچ تحوّل و جنبشی نبوده و نیستند؛ چنانکه در اصل وقوع انقلاب نیز حاشیهنشین و نظارهگر و بیتفاوت بودند و در دفاع مقدّس نیز قدم از قدم برنداشتند. اینان، کمّیّت خنثی هستند و نه کیفیّت کنشگر. تاریخ را آنانی میسازند که میل به مقاومت و ایستادن و از خود گذشتن دارند، نه سیاهههای عددیِ منفعل.
🔹 [چهارم]. در اینجا باید بر این خصوصیت نظمِ سیاسیِ شیعی، بیشتر تأکید ورزید؛ اینکه فقطوفقط یک شخصیّت قدسی، در مرکز قدرت مینشیند و اوست که قوّهها و استعدادهای اجتماعی را به فعلیّت و تحقّق میرساند و نیروها را در یک جهت، مجتمع میسازد. امّت بدون امام، امّت است، یعنی مبتنی بر میل به سوی یک معنا و غایت مشترک است، اما این هویّت در مقام عمل و عین، بضاعت چندانی برای پیشروی ندارد. حال چنانچه امام به امّت افزوده شود، امّت به سوی عینیّتها و فعلیّتها سیر میکند و قدرت استقرارِ ساختاری و حاکمیّتی مییابد. همچنانکه رسول الهی، واسطهی فیض است و میان عالَم محسوس و عالم ملکوت، در آمدوشد است، امام نیز مجرای خیرات عینی و برکات عملی است؛ چنانکه حتی حضورش در نماز جمعه - بهمثابه میدانی عینی و مماس با مردم - اینچنین نافذ و مؤثر است و موجبات تقویت و احیا و بازتولید را فراهم میکند. اکنون در هیچیک از جوامع اسلامی، چنین وضعی حاکم نیست و ایران از این جهت، منزلت منحصربهفرد دارد. وجوه تمایز دیگر ایران، فرع بر این خصوصیت هستند.
#جمعه_نصر
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫