📷 آه ای وطن
🎨 اثر هنرمند فلسطینی: دکتر #علاء_اللقطه
🕯 #هنر_مقاومت
©️ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین
┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا |
🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
📷 اردوغان و خواب نئوعثمانیگری
🐣 #عبدالعزيز کاریکاتوریست سوری در صفحه ایکس خود نوشت:
به نظر شما آیا این منافق در صدد احیای خلافت عثمانی است؟
🕯 #هنر_مقاومت
©️ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین
┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا |
🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
📷 خیانت داعشی ترکیه و جنایت صهیونی آمریکا در نوار غزه...
🎨 طراح یمنی: #کمال_شرف
🕯 #هنر_مقاومت
©️ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین
┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا |
🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
36.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 اهداف چندگانه ترکیه از مداخله در بحران سوریه چیست؟
👈 #دکتر_احمد_کاظمی پژوهشگر مسائل اوراسیا با حضور در برنامه میدان شبکه خبر (جمعه ۱۶ آذر ۱۴۰۳) به تشریح علل همسویی ترکیه با رژیم صهیونیستی در بحران سوریه برای تضعیف محور مقاومت در قالب نظم آنگلوساکسونی، تاثیر رویکرد نئوعثمانیسم و عبور ترکیه از معاهده لوزان بر این موضوع، مسأله کردها و تمایل ترکیه برای تصرف مناطق کردنشین سوریه و نقش "جهان ترک" مورد ادعای ترکیه در حمایت از رژیم صهیونیستی در بعد از عملیات طوفانالاقصی و ارزیابی حضور قومیتهای اویغوری، ازبکی و ترکمن در اشغال حلب و حماه پرداختند.
©️ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین
┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا |
🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
📷 زبان تروریسم
⬅️ بشار اسد:
تروریسم فقط زبان زور را میفهمد و ما به ریشهکن کردن آن ادامه میدهیم
🎨 #عبدالعزيز کاریکاتوریست سوری
🕯 #هنر_مقاومت
©️ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین
┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا |
🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
📷 رژیم کودککش در نوار غزه از گرسنگی بهعنوان سلاح جنگی استفاده میکند.
🎨 طراح ترکیهای: #میکائیل_چیفتچی
🕯 #هنر_مقاومت
©️ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین
┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا |
🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🚨 پیشاپیش به پایان بشار اسد سلام کنید!!
✍ #دکتر_هادی_عابد
🔻 امروز بچههای شر و بد اخلاق صاحب رجب طیبب اردوغان ۲۰ تا از سرعتشان را کم کردند. تقریباً با سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت به طرف دمشق حرکت میکنند.
👌 بچههای خوشتیپ بشار اسد ۳۰ تا به سرعتشان اضافه کردند و تقریبا با ۹۰ کیلومتر در ساعت به طرف دمشق در حال حرکت هستند.
🤦♂ از منطقه سوئدا هم یه گروه دیگری برای رسیدن به دمشق، خود را به این مسابقه رسانده و با سرعت اولیهٔ ۳۰ کیلومتر در ساعت در حرکتاند که ناامید کننده است.
🤷♂ بچههای خوش اخلاق و زبل و زرنگ مقاومت مخصوصاً چند فرمانده ارشد ایرانی و عراقی که در شرق سوریه بودند بهجای حرکت به سمت دمشق از دیرالزور و البوکمال سلانهسلانه با حوصله در حال حرکت به سمت عراق هستند و انگار مسابقه و سرعت برایشان مهم نیست!!
🔹 وسط این همه سر و صدا سیدعباس عراقچی که چند روز پیش با سرعت غیرمجاز و جر زنی خودشو رسونده بود دمشق و بعدش یه سری هم به آنکارا رفته بودند جهت خرید لباس زیر مردانه و از آنجا به استانبول تا تنی به آب بزنند. امروز زودتر از همه آمدند سر قرار!!
و نشستی را برگزار کردند
عراقچی، فؤاد حسین و بسام الصباغ وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران، عراق و سوریه نشست سهجانبهای را در بغداد برگزار کردند. در دقایق پایانی نشست بیانیه قرائت کردند. در بیانیه به چالشهای پیش روی منطقه پرداختند.
مخفی نماند که به تحولات امنیتی اخیر در سوریه هم اشاره کردند.
🔹 بعد از اشاره و چشم غره به تحولات امنیتی اخیر، تحولات اخیر گریه کرده و گفتند دوستان به پایان بشار سلام کنید. تا این باشه برای بازسازی سوریه با امارات زیر آبی نره. تا این باشه وسط جنگ به فکر صلح با آمریکا نیفته.
🔹 به هر روی انگلیس به بشار پیشنهاد یه زندگی آرام در لندن را داده،
سوئد گفته بشار مهمان ماست هر چه زودتر تشریف بیاورند ما خوشحال میشیم،
ایران گفته در منطقه لواسانات برای بشار یه خونه با ویو عالی را در نظر گرفته، ناراحت میشیم اگر جای دیگری بروند،
ِچین گفته بشار میتوانند برای زندگی مرغوب و آرام به پکن بیایند،
روسیه گفتند مال بد بیخ ریش صاحبشه، درسته مسکو سرده ولی باحاله.
🔺 خلاصه، بشار فعلاً بین ماندن در دمشق یا رفتن و انتخاب کدام کشور گیر کرده. 🤷♂
©️ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین
┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا |
🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
6.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۴۳۳
↩️ شامل آیات ۴۰ تا ۴۸ سوره مبارکه #سبأ
🔻 پیامبر اعظم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند:
«اَفضَلُ العِبادَةِ قَراءَةُ القُرآنِ»؛
برترین عبادت، خواندن قرآن است.
📚 (مجمع البیان ۱/۱۵)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_سبأ
◦◦◉✿ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین ✿◉◦◦
┘◄🌐| سایت | بله | ایتا | تلگرام |
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
✍️ #فرزانگان_قفقاز - [۱۶۳ و ۱۶۴]
⬇️حبیبالله ایروانی (..... - ..... ق)
حبیبالله ایروانی فرزند نجف قلی از علما و متکلمین سده سیزدهم هجری بوده و كتاب تذكرة العارفين و تنبیه الغافلین در کلام و اعتقادات از آثار اوست.[۱]
⬇️ حبیب (..... - ۱۳۵۱ ق)
حاج شیخ حبیب از علمای دینی و دانشمندان جمهوری آذربایجان بوده و بعد از سپری نمودن تحصیلات ابتدایی در زادگاه خودش به نجف اشرف مهاجرت نمود و به تحصیل علم پرداخت. وی بعد از مراجعت به وطنش به تبلیغ معارف اسلامی روی آورد ولی بعد از مدتی در اثر سختگیریها و شکنجههای حکومت اتحاد جماهیر شوروی به كمک برخی از مؤمنین و بدون اهل و عیال، به تنهایی به ایران مهاجرت نمود و در روستای پیرلو از محال انگوت سکنی گزید.
ایشان عالمی روشنفکر، قویدل، آگاه به زمان و دارای روحی بلند و اخلاق کمنظیر بود. با توجه به اینکه همسر و فرزندان ایشان در آذربایجان مانده بودند، ایشان تا پایان عمر در ایران همسری اختیار ننمود و همیشه با نام و یاد آنها زندگی کرد و هیچوقت آنها را فراموش ننمود. معظمله در حدود سال ۱۳۵۱ ش (۱۹۳۲م) دارفانی را وداع گفت و به دیدار دوست شتافت.[۲]
📚 پ.ن.
۱. فهرستواره دستنوشتهای ایران (دنا)، ج ۲، ص ۱۰۸۰.
۲. به نقل از حاج علی اصغر وهابزاده.
📖 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۱۷۱ و ۱۷۲.
◦◦◉✿ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین ✿◉◦◦
┘◄🌐| سایت | بله | ایتا | تلگرام |
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
📷 نقش آمریکا، اسرائیل و ترکیه در حوادث سوریه...
🎨 طراح یمنی: #کمال_شرف
🕯 #هنر_مقاومت
◦◦◉✿ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین ✿◉◦◦
┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا |
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 میرآقا داداش آقایف از کارشناسان مرکز مطالعات آذربایجان نوشت:
«کسانیکه از اسرائیل حمایت میکنند، نمیتوانند آذربایجانی اصیل باشند؛ آنها یا یهودیانی هستند که در آذربایجان زندگی میکنند یا خائنان مزدوری هستند که از جهودها پول گرفتهاند.»
◦◦◉✿ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین ✿◉◦◦
┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا |
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 فلسفۀ فرهنگ در لایۀ نهفتۀ نظریۀ فرهنگیِ آیتالله خامنهای
✍️ #مهدی_جمشیدی
1️⃣. نباید توقع داشت که آیتالله خامنهای به زبان اصطلاحات فلسفی و بهصورت صریح، دربارۀ فلسفۀ فرهنگ سخن بگوید و اگر چنین نبود، حضور فلسفۀ فرهنگ را در تفکّر ایشان منتفی دانست. مواجهۀ صحیح و صواب این است که ریشهها و سرچشمههای فلسفیِ گفتارهای فرهنگی ایشان کشف شود و به این واسطه، مشخص شود که ایشان در این زمینه، چه رویکردی دارد. گفتارهای فرهنگی ایشان، اگر در یک هندسه و چیدمان منطقی قرار بگیرند و مفصلبندی بشوند، بهحتم اندیشۀ فرهنگی و حتی نظریۀ فرهنگی هستند؛ چنانکه در کتاب «اندیشۀ فرهنگیِ آیتالله خامنهای»، آن گفتارها در این مسیر و مدار قرار گرفتند و در نهایت، یک رهیافت در حوزۀ نظریۀ اسلامیِ فرهنگی شکل گرفت. اما کار در زمینۀ فلسفۀ فرهنگ، دشوار است؛ چون باید گفتارهای فرهنگی ایشان را از لحاظ نظری، به عقب سوق داد و مبادیِ فلسفی را یافت. ایشان به سبب اینکه در جایگاه رهبری جامعۀ اسلامی قرار دارد، همواره میکوشد اندیشه را به سوی میدان و عمل و عین سوق بدهد و گفتارش جنبۀ سیاستی بیاید. ازاینرو، تبدیل گفتار به اندیشۀ فرهنگی و سیاست فرهنگی، آسانتر از تبدیل آن به فلسفۀ فرهنگ است. بااینحال، ایشان نه گرفتار عملزدگی و گسستگی از بنیان فکری میشود و نه در دام انتزاعیاندیشی و مبادیبسندگی میافتد. نه طراحیهای فرهنگیِ فاقد ریشههای فلسفی، کارساز و نافع هستند و نه تأمّلات نظریِ محض و دورافتاده از عینیّت اجتماعی. ایشان میان حکومت و حکمت، جمع واقعی برقرار کرده و یک حاکمِ حکیم است؛ چنانکه «فلسفی» میاندیشد و «سیاستی» سخن میگوید. این همان نقطۀ تعادلی است که باید به آن دست یافت.
2️⃣. برای فهم بهتر آنچه که بیان شد، باید اندکی دربارۀ فلسفۀ فرهنگ توضیح داد. فلسفۀ فرهنگ، شاخهای از فلسفۀ مضاف است که معطوف به امر است. فرهنگ، امر است؛ به این معنی که یک واقعیّت و هستی است که در جهان اجتماعی، استقرار دارد. جهان اجتماعی، خواهناخواه، آغشته به فرهنگ است و درونمایۀ آن را مجموعهای از ارزشهای هنجارشده تشکیل میدهد. پس فرهنگ، لایهای از واقعیّت اجتماعی است و از نظر هستیشناسیِ اجتماعی، ماهیّت ساختاری دارد. فلسفۀ فرهنگ، به سلسلهای از پرسشهای بنیادین پاسخ میدهد که در حکم اصولموضوعۀ علم فرهنگ یا نظریۀ فرهنگی هستند؛ همچنانکه هر فلسفۀ مضافی، مقدّم بر علم است و پیشفرضهای آن علم را تدارک میکند. البته فلسفۀ فرهنگ، هویّت مستقل از علم فرهنگ نیز دارد و اینگونه نیست که بتوان آن را به فلسفۀ علمِ فرهنگ تقلیل داد، اما در عین حال، برخی پرسشهای فلسفی دربارۀ فرهنگ وجود دارند که علم اجتماعی، قادر به پاسخگویی به آنها نیست. این پرسشها در فلسفۀ فرهنگ مطرح میشوند و آنگاه، علم فرهنگ میتواند از این پاسخها به عنوان اصولموضوعۀ خویش استفاده کند. پس مسألههای فلسفۀ فرهنگ، در حکم اصولموضوعۀ علم فرهنگ هستند. برایناساس، معقول نیست که ایشان در گفتارهایش بهصورت آشکار و گسترده به حوزۀ معرفتیای که اینچنین خصوصیّاتی دارد بپردازد.
3️⃣. بهطور خاص، در موقعیّتهایی که آیتالله خامنهای در معرض نقد نظریههای فرهنگیِ برآمده از لیبرالدموکراسی قرار میگیرد، بیش از همیشه، حضور ریشهها و خاستگاههای فلسفی در اندیشهاش نمایان میشود. در این لحظهها و برهههاست که ایشان باید برای ابطال رویکرد معارض، به سراغ «بنیانها» برود و نشان بدهد که منطق فرهنگیِ اسلامی- انقلابی، چه ماهیّت و دلالت متفاوتی نسبت به علوم انسانیِ تجدّدی دارد. این موقعیّت، متضمّن اشارههایی به «مبادیِ فلسفی» است تا تمایزها و تفاوتهای اساسی، روشن شوند. از جمله اینکه ایشان گاهی به نظریۀ مادیّت اخلاقی (یا مادّیّت در حوزۀ جهانبینی و سبک زندگی) اشاره میکند تا نشان بدهد که فرهنگِ تجدّدی، بهشدّت اینجهانی و بدنمحور است و به فراتر از حیات زیستی و حیوانی نمیاندیشد. فلسفۀ زندگی در عالَم تجدّد، خوشباشی و لذّت و اباحهگری است و اینهمه، دلالت بر مادّیّت اخلاقی دارد. فرهنگ تجدّدی، تجلّی نفسانیّت جمعی در این عالَم تاریخی است و به چیزی جز خویشتن مادّی و اینجهانی دعوت نمیکند. روشن است که بحث در این باره، کار علم اجتماعی نیست، بلکه فلسفۀ فرهنگ باید به میدان بیاید و دربارۀ معنا و غایت زندگی، قضاوت کند. فردگرایی نیز که جوهرۀ لیبرالیسم است، به حوزۀ انسانشناسیِ فلسفی مربوط است که با فلسفۀ فرهنگ، تلاقی و اتصال دارد. فلسفۀ فرهنگ، در آنجا که وارد مطالعۀ نسبت انسان و فرهنگ میشود و میخواهد این مسأله از لحاظ وجودی (یعنی عاملیّت و ساختار) و از لحاظ ارزشی (فردگرایی و جمعگرایی) مطالعه کند، باید در این باره موضعگیری نماید. چنین مطالعهای، ذات فلسفی دارد.
🔗 مرجع
◦◦◉✿ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین ✿◉◦◦
┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا |