🚨 همایش ملی حقوق بشر و افتتاح مرکز پژوهشی حقوق اقلیتها در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد
⬇️ همزمان با روز جهانی حقوقبشر، همایش ملی حقوقبشر و مراسم افتتاحیه «مرکز پژوهشی حقوق اقلیتها» روز سهشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۳ در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.
⬅️ این مراسم با هدف ترویج مطالعات دانشگاهی و علمی در حوزه اقلیتها و اقوام، با حضور نمایندگان دینی، اقوام و اقلیتها، پژوهشگران، اساتید و دانشجویان برگزار شد.
⬅️ در این رویداد، فعالان برجسته از اقوام مختلف با مشارکت و ارائه دیدگاههای خود، به غنای علمی و فرهنگی مراسم کمک کردند.
⬅️ #دکتر_احمد_کاظمی، رئیس مرکز پژوهشی حقوق اقلیتها نیز با ارائه گزارشی درباره روند آغاز به کار مرکز و راهاندازی وب گاه اینترنتی آن به زبانهای فارسی و انگلیسی و برنامههای آتی این مرکز گفت: فعالیتهای «مرکز پژوهشی حقوق اقلیتها» در سه سطح ملی، منطقهای و بینالمللی هدفگذاری شده است.
⬅️ افتتاح مرکز پژوهشی حقوق اقلیتها گامی مهم در جهت تقویت پژوهشهای علمی و ارتقای گفتمان حقوق اقوام و اقلیتها به شمار میآید.
🔗 مرجع
©️ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین
┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا |
🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🚨 تکذیب سرقت داراییهای سفارت ایران در دمشق
🔻 بیانیه سفارت ایران در دمشق:
سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق تاکید میکند که هیچ امکانات و اموالی در ساختمان سفارت حین هجوم وجود نداشته و پیش از تخلیه همه امور به شکل دقیق پیش بینی شده بود و موضوع سرقت ۴۲ میلیون دلار شایعهای منتشر شده از سوی منافقین برای مصرف در داخل ایران است.
◦◦◉✿ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین ✿◉◦◦
┘◄🌐| سایت | بله | ایتا | تلگرام |
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
📷 سوریه جدید با جولانی دیگر نیروی هوایی یا شبکه دفاع هوایی ندارد، تقریباً تمام هواپیماها، هلیکوپترها و سیستمهای AD در بیش از ۳۰۰ حمله اسرائیل در ۴۸ ساعت گذشته نابود شدهاند.
🔴 دقیقاً کاری که اسرائیل با سوریه میکند ۱۳ سال پیش آمریکا و ناتو با لیبی کردند، فردای براندازی قذافی تمام زیرساختهای لیبی را نابود کردند!
⬆️ قابل توجه خیلی از مغز فندقهای داخلی و ...
◦◦◉✿ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین ✿◉◦◦
┘◄| سایت | بله | ایتا | تلگرام |
🌐 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 #جهت | رهبر انقلاب، صبح امروز: در خارج از کشور، رادیو و تلویزیونهای خارجی و فارسیزبان، قضایا [و تحولات منطقه] را جوری تصویر میکنند که مردم را بترسانند... اما در داخل کشور،
👈 اگر کسی در تحلیل و بیان
توی دل مردم را خالی کند
این جرم است و باید دنبال بشود. ۱۴۰۳/۹/۲۱
💻 Farsi.Khamenei.ir
✍️ بیایید مجرمان را بشناسیم؛
به نظر شما کیا دل مردم را خالی میکنند؟!
کیا از ناامیدی و قدرت دشمنان حرف میزنند؟!
کیا مردم را میترسانند؟!
◦◦◉✿ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین ✿◉◦◦
┘◄🌐| سایت | بله | ایتا | تلگرام |
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
1403-09-21Rahbari-@sardabir313-Havades-Mantaqe.mp3
49.16M
🎙 صوت کامل بیانات #رهبر_معظم_انقلاب در خصوص حوادث منطقه
🗓 چهارشنبه ۲۱ آذرماه ۱۴۰۳
◦◦◉✿ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین ✿◉◦◦
┘◄🌐| سایت | بله | ایتا | تلگرام |
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۴۳۸
↩️ شامل آیات ۳۱ تا ۳۸ سوره مبارکه #فاطر
🔻 امام علی (علیهالسلام) میفرمایند:
«عَلَيكُم بِكِتابِ اللّه ... مَن عَمِلَ بِهِ سَبَقَ»؛
بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مىگيرد.
📚 (نهج البلاغه(صبحی صالح) ص۲۱۹ ، خطبه ۱۵۶)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_فاطر
◦◦◉✿ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین ✿◉◦◦
┘◄🌐| سایت | بله | ایتا | تلگرام |
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
✍️ #فرزانگان_قفقاز - [۱۷۰ و ۱۷۱]
⬇️ حسامالدین علی بدلیسی (قرن ۱۰ ق)
حسامالدین علی بدلیسی از مفسرین صوفیمسلک قرن دهم هجری بوده و جامعالتنزيل و التأويل = تفسير حسامالدین علی از آثار اوست.
*
شرححال فرزندش ادریس بدلیسی به شماره ۷۴ آمده است.
⬇️ حسن ایروانی (..... - بعد از ۱۲۸۰ ق)
ملا حسن ایروانی از بزرگان علمای نجف اشرف بود. او متولی کتابهای وقفی خود بود و بعضی از کتابهای خویش را وقف طلاب علوم دینی نمود. وی بعد از خود، مرحوم سید حسین مجتهد خوبی را برای تولیت انتخاب کرد. تاریخ وقف ۲۳ ذیقعده ۱۲۸۰ق (۱۸۶۲م) است.[۲]
📚 پ.ن.
۱. فهرستواره دستنوشتهای ایران (دنا)، ج ۳، ص ۵۴۷.
۲. كرامالبررة، ج ۱، ص ۲۹۵-۲۹۶.
📖 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۱۷۶.
©️ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین
┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا |
🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🚨 هدیهای که رنگ مهربانی گرفت"
✏️ حسن روحالامین، هنرمند و نقاش مطرح کشور با انتشار تصاویری از انگشتری که از رهبر انقلاب هدیه گرفته، نوشت:
💬 پانزده روز پیش بود که برای ارائه تابلوی جدیدم در حسینیه امام خمینی(ره) خدمت حضرت آقا رسیدم.
⏬ ادامه پست _ ۱/۲
سردبیر سایت ضیاءالصالحین
🚨 هدیهای که رنگ مهربانی گرفت" ✏️ حسن روحالامین، هنرمند و نقاش مطرح کشور با انتشار تصاویری از انگش
⏫ ادامه پست _ ۲/۲
🚨 هدیهای که رنگ مهربانی گرفت"
⬅️ حسن روحالامین، هنرمند و نقاش مطرح کشور با انتشار تصاویری از انگشتری که از رهبر انقلاب هدیه گرفته، نوشت:
🔻 پانزده روز پیش بود که برای ارائه تابلوی جدیدم در حسینیه امام خمینی(ره) خدمت حضرت آقا رسیدم.
یادگار این زیارت دلچسب هم انگشتری بود با نگین مشکی که به رسم محبت از این مرد بزرگ به من مرحمت شد.
هدیهای که هربار نگاهش میکنم انگار جریان عشق است که چون خون گرم درون رگهایم میدود.
نزدیک ظهر بود که گوشی موبایلم زنگ خورد. از آن سوی خط مردی با صدای مهربان گفت: «آقای روحالامین، از دفتر حضرت آقا تماس میگیرم. ایشان به بنده فرمودند:
🔴 هنرمندها روحیهی لطیفی دارند ؛ انگشتری که دو هفته پیش به ایشان دادم نگینش تیره بود؛ شاید دوست داشته باشند انگشتری با نگین سرخ یا رنگ دیگری داشته باشند که سرزندهتر باشد. با آقای روحالامین تماس بگیرید و بپرسید اگر دوست ندارند آن رنگ سیاه را، عوضش کنید...»
اینهمه محبت، فهم هنر و توجه سرشار حضرت آقا، مرا بهتزده کرد.
در چنین روزهای حساسی برای مسلمانان و یک روز قبل از سخنرانی مهم ایشان بهعنوان رهبر شیعیان جهان که چشم تمام رسانههای دنیا به این مواضع دوخته شده، و در عین مشغلههای مدیریت و رهبری کشور و فرماندهی کلقوا که بر دوش ایشان است، یک انسان چقدر میتواند دقیق، لطیف و متوجه جزئیات باشد که فرزند کوچک و بیمقداری مثل من را به اسم و یاد در خاطر نگه دارد؟
این مرد با ایمان اگر نابغه نیست پس چیست؟
هدیهای که از سوی شما میآید گوهر است؛ سفید و سیاه ندارد که آقاجان!
تصدقتان گردم حضرت عشق.
©️ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین
┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا |
🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🚨 عرفیشدن امّت در عهد پساپیامبر:
دفاع از تداومِ حقیقت قدسی
✍️ #مهدی_جمشیدی
1️⃣. انتخاب/ انتصاب؛ سوداگری با باطن دین. قیام فاطمه - سلاماللهعلیها- بدان سبب بود که جامعه، آخرین سخن رسول اکرم -صلیاللهعلیهوآله- را به دیدۀ غفلت نگریست و نادیده انگاشت؛ آن هم سخنی که قوام و دوامِ هویّتیِ اسلام، به آن گره خورده بود. او میدانست که «نبوّت» بدون «امامت»، ناتمام خواهد ماند، بلکه موجبات انهدام تدریجیِ باطن دین، فراهم خواهد آمد و جز پوستهای ظاهری، چیزی نخواهد ماند. امامت، هرگز قابلفروکاهیدن به خلافت نیست؛ یعنی فقط سخن در این نیست که چه کسی باید ریاست و حکومت را در عنان و اختیار خویش داشته باشد، بلکه درد و دغدغۀ اصلی، آن است که اگر خطّی که نبوّت رقم زده است در اختیار آنان که شایسته نیستند قرار بگیرد، دین از حقیقتش تهی خواهد شد و جامعه، گرفتار بیراههها میگردد؛ چنانکه علی -علیهالسلام- در سالیان بعد گفت شما در دریاهایی از فتنه فروغلتیدید. اینجاست که سیاست ظاهری، بر احوال باطنیِ امّت و سرنوشت معنوی آنها سایه میافکند و ازاینرو بود که این قدرت باید در اختیار «منصوبان قدسی» باشد و نه «منتخبان عرفی».
2️⃣. اقلیّت/ توده؛ تاریخسازیِ خواصِ منافق. توطئۀ غصب را «اقلیّتِ زیرکِ منافق» طراحی کردند که در پسِ پرده، در انتظار رحلت رسول اکرم - صلیاللهعلیهوآله- نشسته بودند و میخواستند با صحنهآرایی و فریب، حقیقت امامت را پنهان نگاه دارند و به قدرت سیاسی دست یابند. تودۀ سادهدل که منزلت امامت را درنیافته بود نیز همراهی کرد و تسلیم توطئۀ غصب گردید. این عدّۀ اندک، در کمین نشسته بودند تا در لحظۀ بحران و خلاء، ناگهان سر از لانۀ خویش بیرون آورند و آخرین توصیۀ رسول را از نظرها دور سازند. عوام، همواره اینچنین هستند؛ زندگی و فکرشان در سطح است و از تأمّل بیبهرهاند و بهآسانی، به این سو و آن سو میروند و تابع و تسلیم اقتضاها و ایجابهایی هستند که خواص میآفرینند. اینان، بیاراده و مطیع و دنبالهرو هستند و نسبتِ بیواسطه با حقیقت ندارند. بدین سبب بود که کسی در آن معرکه نپرسید که خودِ رسول اکرم، چندی قبل چه گفت و قدرت و ولایت و امامت را به که سپرد.
3️⃣. روایت/ حقیقت؛ ارادۀ دلخواهانۀ مردم. آن اقلیّت زیرکِ منافق که طراحان توطئۀ غصب بودند، ابزار و اهرمی جز «روایت» نداشتند و به همین واسطه نیز عوام سادهدل را فریفتند و امامت را مهجور و منزوی ساختند. در این روایت مبدعانه و شیطانی، تاریخ پساپیامبر به خواست و ارادۀ خودِ «مردم» سپرده شده بود و «خدا»، به نظارهگر نزاع ارادههای دلخواهانۀ مسلمانان تقلیل یافته بود. دیگر این «آسمان» نبود که باید تقدیر حیات جامعۀ اسلامی را تعیین میکرد، بلکه «زمین»، فاعلِ مطلق بود؛ اجتماع سقیفه بر مسند خدایی تکیه زد و برای امّت پیامبر، تشریع کرد. اگر نبوّت، امر آسمانی بود، اینک در روایتی که ساعتی پس از رحلت پیامبر - صلیاللهعلیهوآله- صورتبندی شده بود، امامت به حاشیه رفته و خلافت، امر زمینی وانمود شده بود. در این امر زمینی نیز، مردم باید خود اراده میکردند که حقّ حاکمیّت از آنِ کیست. آری، مؤمنانِ متعبّدِ دیروز، اینک در سایۀ سقفِ «کجروایتهای سقیفهای»، حالوهوای فرعونی یافته و در برابر نصب الهی، قد برافراشته بودند.
4️⃣. اجتماع/ انفراد؛ فریاد در تنهایی. در این میانه، جز اندکی از اصحاب پیامبر راحل، جانب علی -علیهالسلام- را نگرفتند. اقلیّتِ زیرکِ منافق، حقیقت را بلعیدند و عقل امّت را ربودند و تاریخ قدسی را به سوی تاریخ عرفی سوق دادند و بدین سبب، نبوّت را ناتمام و رهاشده نهادند. در این لحظه بود که پارۀ مهمی از رسالت که گوهر و جوهر آن بود، همراه پیامبر - صلیاللهعلیهوآله- به خاک سپرده شد و ظاهر دین بر باطن دین، تفوّق یافت. صداهای مخالفی که به عدد انگشتان دست نمیرسیدند، در گلو خفه شدند و امامت که جان و حقیقت دین بود، به مرداب غفلت جمعی سپرده شد. اما فاطمه -سلاماللهعلیها- نمیتوانست فریاد برنیاورد و غلبۀ ارادۀ ابلیس را تاب آورد. ازاینرو، از همان روزهای آغازین برآشوبید و عَلَم مخالفت برافرشت و فریاد اعتراض برآورد. او در اوج غربت و تنهایی، در برابر «جامعۀ خوابزده»ای قرار داشت که نمیخواست برای حقیقت، هزینه بدهد و با توبۀ جمعی، به ارادۀ خدا بازگردد. او احساس کرد که خاموشی، طریق صواب نیست و باید در این راه دشوار، از جان درگذرد و هرچه هم که پیش آید از امامت علی - علیهالسلام- درنگذرد. تلخروزگاری بر وی گذشت در زمانۀ روگردانی اجتماع از حکم الهی و ابلاغ نبوی. این واقعه که مبتنی بر گذار از امر قدسی به امر عرفی بود، آغاز برآمدنِ سکولاریسم در عالَم اسلامی بود.
©️ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین
┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا |
🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
📅 #برگی_از_تاریخ
🚨 اعتراض رسمی دولت ایران به عثمانی در خصوص انتخاب نام «آذربایجان» از سوی حزب مساوات برای آران.
⬅️ دربارهٔ محدوده اران نظریههای متفاوتی وجود دارد. برخی منطقه میان دو رود کر و ارس را اران نامیدهاند و برخی دیگر فاصله میان ارس و دربند قفقاز را. با این وصف محدوده این سرزمین از عهد باستان تا سدههای ۵ تا ۷ م به تقریب یکسان بوده، محدوده کنونی جمهوری آذربایجان را در بر میگرفتهاست به نوشته استرابن ۵۴۰۰ اِستاد (برگرفته از واژه لاتینی Stadium و واژه یونانی Stadion که بهعنوان واحد طول مقیاس طول معمول بوده، معادل ۱۸۵ متر است) طول سواحل دریای خزر (کاسپین) در سرزمین اران و کادوسها واقع شدهاست.
⬅️ ابواسحاق ابراهیم اصطخری در کتاب خود المسالک و الممالک را در پایان نیمهٔ اول سدهٔ ۴ه.ق/۱۰م نوشتهاست و در آن زبان مردم آذربایجان و ارمنستان (بجز دبیل و پیرامون آن) و ارّان را ایرانی (الفارسیه) ذکر میکند و زبان مردم بردعه را ارّانی میداند.
©️ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین
┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا |
🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 دستگیری ۳۰ نفر در اسرائیل به اتهام جاسوسی برای ایران
©️ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین
┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا |
🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🚨 تروریستها از ظلم در زندانهای صیدنایا سخن میگویند!!!
🎨 اثر: #کمال_شرف
🕯 #هنر_مقاومت
https://eitaa.com/moqavemat_art