eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.7هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️ ابتذال گسترده در شبکه نمایش خانگی! 🔹یک زن عاشق یک مرد شده اون مرد عاشق یک زن مطلقه دیگر شده خواهر زن مطلقه عاشق یک پیرمرد شده دختر زن مطلقه ازدواج سفید داره حالا مرد فهمیده زن مطلقه برادرزاده محرمشه و نمیتونه باهاش ازدواج کنه 🔹این مسائل در جامعه ایران چقدر وجودداره؟ 🔹 پول بیت‌المال صرف خیانت‌های زن و شوهری و سلبریتی‌هایی شده‌است که وقتی پول را می‌گیرند رنگ عوض می‌کنند و به ریش آنها می‌خندند. •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 زیر پوست شهر چه می‌گذرد؟‼️ 1⃣ چگونه شبکه خانگی تمامیت فرهنگ جامعه را در می‌نوردد و ایجاد می‌کند؟ ؛ تقریبا تمام کدهای جنگ شناختی را می توانید در همین تک سکانس ۱۸۰ ثانیه ای مشاهده کنید. 2⃣ بذر زاویه ها و نفرت ها علیه خط و مشی دینی و ملی و اجتماعی در سکانس های طنزی رقم می‌خورد که در قالب شبکه نمایش خانگی، به (با بودجه جیب بیت المال) می‌رسد. 🖌 علیرضامحمدلو •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh‌
🔴فروشندگان و وی‌پی‌ان مجازات می‌شوند 🔹طبق تصمیمات اخذ شده در کشور، قوه قضائیه موظف شده با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعاتی و سایر دستگاه‌های ذیربط، با فروشندگان فیلتر شکن‌ها و وی پی ان های غیرمجاز برخورد قانونی و متخلفین را مجازات کند. 🔹طبق تصمیم جدید قرار است تولید کنندگان، فروشندگان و توزیع کنندگان وی پی ان ها و فیلتر شکن‌های غیر مجاز از این پس مشمول مجازات ماده ۷۵۳ قانون مجازات اسلامی گردیده و در مورد اشخاص حقوقی علاوه بر مجازات مندرج در ماده ۷۵۳، نسبت به شرکت تجاری یا موسسه متخلف، لغو امتیاز و تعطیلی نیز رقم خواهد خورد. 💡مرتضی حاتمی •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh‌
💢پویش بانوان حامی رهبر دعوای ما با این دنیای وارونه زمانی اوج می‌گیرد که تاریخ، تاکید دارد که خاری مثل معاویه هم برای از بین بردن اثر پدر، چهل سال، بر روی منابر به حضرت پدر توهین کرد تا نورش خاموش شود. غافل از اینکه وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کرِهَ الْکافِرُونَ متخصص تاریخ و نسب شناسی نیستم ولی تحقیق نکرده هم می توان نسبت اشتراک این هتاک ها را با هتاکی مثل معاویه، آن هم بعد از گذشت قرن‌ها یافت. و آن چیزی جز بغض زناکاران نسبت به امیرمومنان و اولادش علیهم السلام، نیست. ✍️زهرا محب حیدر، عضو تحریریه مجتهده امین ➖➖➖➖ در حدیثی، از امام صادق علیه السلام آمده است:«هركس سخني بگويد بر ضد يك مؤمن و بخواهد با آبروي او بازي كند و هتك حرمت كند، خدا او را از تحت عبوديت و ولايت خود خارج مي كند و تحت ولايت و عبوديت شيطان مي كند؛ ولي شيطان هم او را نمي پذيرد.» برای فرانسه‌یِ مرید شیطان، می‌توان بدبختی بالاتر از این تصور کرد که مطرود طرد شده‌ای به اسم شیطان باشد؟ * روي علي مؤمن رواية يريد بها شينه وهدم مروته ليسقط من أعين الناس.أخرجه الله من ولايته إلي ولاية الشيطان فلا يقبله الشيطان. الكافي - الشيخ الكليني، ج 2، ص 358 ✍️زهرا سبحانی ، عضو تحریریه مجتهده امین ➖➖➖➖ اقدام وقیحانه‌ی یک نشریه فرانسوی علیه ساحت دین اسلام، مرجعیت شیعه و ولایت فقیه، صورت دیگری از دشمنی و کینه‌توزی این کشور پر مدعا است که خود را مهد تمدن، تفکر، آزادی و فرهنگ می‌داند. این عملیات رسانه‌ای در برابر ملت ایران، از سوی کشوری همچون فرانسه ، که هم‌پیاله‌ی آمریکاست، چندان بعید نبود؛ چراکه این مهد به اصطلاح آزادی در انواع و اقسام جنگ‌ها علیه ایران یدِ طولایی دارد، چه آن زمان که با پشتیبانی فردی مانند صدام در جنگ نظامی، علیه ایران شرکت داشت؛ چه امروز که دستشان از این سرزمین کوتاه شده است و نقشه‌های هر روزه‌شان، نقش برآب شده و چاره‌ای جز به کارگیری هنر سخیف خود برای استهزاء و تمسخر ندارند. ✍️زینب نجیب، عضو تحریریه مجتهده امین •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh‌
💠 💠 💎 ثمره انصاف نسبت به مردم 🔻امام على عليه‌السلام: ألا إنّهُ مَن يُنصِفُ النّاسَ مِن نَفسِهِ لَم يَزِدْهُ اللّه ُ إلاّ عِزّا ✳️ بدانيد كه هر كس نسبت به مردم از خود انصاف به خرج دهد، خداوند جز بر عزّت او نمی‌افزايد. 📚 الكافي •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh‌
🖇 بازیگران جریان‌ساز در فضای مجازی کیستند؟ ◽️در عصر اطلاعات که مرجع فرهنگ، خودِ فرهنگ است (کاستلز، 1380: 552)، فضای مجازی با اطلاعات گوناگون و گسترده‌اش، تبدیل به بخشی از واقعیت اجتماعی عصر جدید شده و سپهر اصلی تعامل‌های معرفتی را تحت کنترل گرفته است (همان: 16). ◽️مسأله‌ی اساسی این است که این کنترل، خودبه‌خود در فضای مجازی جریان می‌یابد؟ و یا در این فضا نیز همچون فضای واقع، تصمیم‌گیرندگانی واقعی وجود دارند؟ برخی معتقدند در فضای مجازی، فرد یا نهاد مشخصی که با برنامه‌ریزی جریان‌سازی کند وجود ندارد، در مقابل برخی دیگر معتقدند بازیگران جریان‌ساز در فضای مجازی، همان بازیگرانی‌اند که در دنیای واقعی، جریان‌سازی و تحمیل اراده می‌کرده‌اند. •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💢 اصول مبانی هویت ملی در تقابل فرهنگ اصیل ایرانی-اسلامی با فرهنگ واردات غربی 🔶هویت ملی برگرفته از احساس تعلق فرد به یک یا است که از نظر روان‌شناختی به عنوان آگاهی و احساس از تفاوت بین ما و آن‌ها تلقی می‌گردد و شامل سنت‌ها، فرهنگ و سیاست می‌شود. میهن‌دوستی، غرور ملی و احساسات مثبت به کشور، برگرفته از ملی فرد و زیر مجموعه‌ای از آن است. اما ریشه‌ها و مولّفه‌های اصلی غربی، اسلامی و تفاوت‌های آن‌ها در چیست؟ 🔰فرهنگ غربی از سه رکن اصلی تشکیل شده است که عبارتند از: 1⃣انسان مداری یا انسان محوری: اولین و اساسی‌ترین ستون فقرات برای فرهنگ غرب همین است. جوهره‌ تفکر اومانیستی پشت این بحث می‌گوید: "انسان" را جایگزین "خدا" کنیم. در این نگرش به جای بازگشت به سوی خدا و آسمان، بازگشت به زمین و در مقابل آخرت گرایی، بازگشت به "زندگی دنیا" مطرح می‌گردد. 2⃣گرایش بسیار مهم‌تر که امروزه در فرهنگ غربی، مقابل فرهنگ اسلامی مطرح است (سکولاریسم) می‌باشد: به معنای جدایی دین از تمام عرصه‌های اجتماعی به بهانه‌ی این که دین در برابر مسائل جدید زندگی، جایگاهی ندارد؛ تنها یک ذوق و سلیقه‌ی فردی است که به زندگی خصوصی افراد مربوط می‌شود و جایگاه اجتماعی نخواهد داشت. 3⃣لیبرالیسم (اصالت آزادی مطلق): براساس آن انسان باید کاملاً آزاد باشد مگر در حد ضرورت. هیچ قیدوشرطی نباید برای انسان وجود داشته باشد. در برابر اصالت حق، عدل و عبودیت خدا قرار دارد. در اسلامی، رعایت حق و عدالت یک اصل اساسی است. 🔰🔰مؤلفه‌های ساختاری فرهنگ اسلامی شامل سه رکن اساسی هستند از جمله: ۱-خدا محوری (اصالت خدا): آنچه جوهروفرهنگ اسلام را تشکیل می‌دهد. مطابق این ، همه‌ی اندیشه‌ها و اعمال باید حول محور خدا، دور بزند؛ چرا که او منشاء همه خوبی‌ها، اصالت و کمال‌هاست. محور، "الله" است پس جوهره انسانیت در خداپرستی نقش می‌بندد و انسان فطرتاً میل به داشتن خدا دارد. ۲-اصالت دین: ضروری‌ترین و مهم‌ترین امر برای یک انسان ، انتخاب دین است. انسان باید تکلیف خود را مشخص کند؛ یکتاپرست است یا خیر؟ درباره دینی که می‌پذیرد تحقیق کند؛ آیا حق است یا باطل؟ اسلام می گوید: هیچ موضوعی نیست که از دینی حلال و حرام خارج باشد، این گرایش، نقطه مقابل سکولاریسم است. ۳-اصالت حق، عدالت و اطاعت الهی: مطابق فرهنگ الهی، باید اعمال و رفتار انسان در دایره حقّ و عدالت قرار گیرد. همان‌گونه که حق و عدالت باهم در ارتباطند و مورد تأیید دین هستند، به همراه ، اطاعت از قوانین الهی و حرکت درچهارچوب ارزش‌ها و احکام دین است که این نگرش در مقابل قرار می‌گیرد. 📍با بررسی تقابل و تفاوت مبانی فرهنگ غربی با فرهنگ اسلامی به این نتیجه می‌رسیم که این دو کاملاً در برابر هم قرار دارند. اومانیسم، سکولاریزم و لیبرالیزم عناصر فرهنگ کفر و الحاد است که دربرابر آن خدامحوری، اصالت دین و و حاکمیت فقیه، عدالت و محدود بودن قانون فعالیت انسان در دایره اطاعت از خداوند یگانه، عناصر اصلی است. ✍م.علی صوفی 🖋ویراستار: میم.صادقی 📚 •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
🔰 | رهبر معظم انقلاب: علاجِ پروپاگاندای دشمن علیه جمهوری اسلامی است. ۱۴۰۱/۱۰/۱۹ •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️اغتشاشات اخیر برخلاف آبان ۹۸، برآمده از وضعیت اقتصادی نبود؛ زیرا: 📍اتفاقی که منجر به شروع اغتشاشات شد، اصلا رنگ‌وبوی اقتصادی نداشت 📍شعارهای مطرح شده از جنس اجتماعی و هویتی بودند، نه اقتصادی 📍هیچکدام از افراد فعال و لیدرهای اغتشاشات، مشکل اقتصادی نداشتند 📍مناطق درگیر و مکان‌یابی اغتشاشات اخیر شبیه ۸۸ بود، نه آبان۹۸ 📌تلاش‌‌های وافری برای پیوند اغتشاشات با اقتصاد انجام شد تا یک تصویر و برساخت اقتصادی ایجاد شود 🎙مسعود براتی: کارشناس حوزه تحریم •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
🌀 مولف کتاب حجاب بی حجاب ، که حتی با افتخار می‌گفت که نظر من با نظر رهبری در مورد حجاب متفاوته و... در دولت روحانی نتونست مسؤولیت بگیره اما در دولت رئیسی مسؤولیت گرفت... •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | دشمن در راس نقشه‌هایش، تبلیغات است / علاج پروپاگاندا تبیین است / وسوسه‌ای را که روی آن جوان و نوجوان اثر میگذارد باتوم که نمیتواند برطرف کند، آن وسوسه را تبیین میتواند برطرف کند 🔺 رهبر انقلاب، صبح امروز: یک مساله است. بارها و بارها بنده تکرار کردم و باز هم تکرار میکنم. دشمن در راس نقشه‌هایش، تبلیغات است. به قول خودشان پروپاگاندا. علاج پروپاگاندا تبیین است؛ از زبانهای مختلف، از حنجره‌های مختلف، با تعبیرات مختلف، با ابتکارات مختلف. وسوسه‌ای را که روی آن جوان و نوجوان اثر میگذارد چه چیزی میتواند برطرف کند؟ باتوم که نمیتواند برطرف کند، آن وسوسه را تبیین میتواند برطرف کند. 🏷 •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
🔴 جملات رؤسای بانک مرکزی هنگام رشد قیمت دلار در سه دولت رئیسی، روحانی، احمدی نژاد : نرخ فعلی دلار واقعی نیست.. ⁦⁦⁦•┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
🔴 طالح یوسف اف مدافع حرم از رزمندگان ⁧مقاومت اسلامی آذربایجان تحویل رژیم جعلی باکو داده شد. ••⁧ طالح یوسف اف⁩ با نام جهادی حاج تقی، توسط دولت روسیه با بی‌توجهی جمهوری اسلامی به دژخیمان نوکران صهیونیست در باکو تحویل داده شد. ⁦⁦⁦•┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💠 💠 💎 آقایان و بانوان بخوانند 🔻پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم): مَنْ صَافَحَ امْرَأَةً حَرَاماً جَاءَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ مَغْلُولًا ثُمَّ يُؤْمَرُ بِهِ إِلَى النَّارِ وَ مَنْ فَاكَهَ امْرَأَةً لَا يَمْلِكُهَا حُبِسَ بِكُلِّ كَلِمَةٍ كَلَّمَهَا فِي الدُّنْيَا أَلْفَ عَامٍ فِي النَّارِ ➖ هر كس با زن نامَحرمى دست بدهد، در روز قيامت، او را با غُل و زنجير خواهند آورد و سپس به سوى آتش، رانده می‌شود و هر كس كه با نامحرمى بدون ضرورت، هم‌صحبت گردد، در اِزاى هر سخنى در دنيا هزار سال در آخرت، گرفتار آتش خواهد بود. 📚 ثواب الاعمال، ص ۳۳۴ ‌ ‌ •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
🕳 این چاهی که می کنید، برای خودتان است! • تظاهرات فرانسه ⁦⁦⁦•┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
هویت‌یابی یا بحران هویت در رسانه؟! وجه تمایزی که هر فرد، بین خود و دیگران قائل می‌شود هویت نام دارد. طرز فکر، عقاید و نحوه ارتباط با دیگران زیر مجموعه این ویژگی انسانی‌ست. خصوصیات جسمی، جنسی، اجتماعی، شناختی، اخلاقی، هیجانی، آرمانی و شغلی در مجموع، هویت فرد را می‌سازند. در واقع می‌توان تعریف هویت را به جوابی منوط کرد که از سؤال "من کیستم؟" برمی‌آید. رشد و شکل‌گیری هویت در دوره نوجوانی اتفاق می‌افتد. اریکسون برای رشد روانی-اجتماعی، 8 مرحله قائل است که بنا به نظریه‌اش مرحله پنجم رشد یعنی 18-12 سالگی، زمان شکل‌گیری هویت می‌باشد. در این مرحله فرد نسبت‌به شخصیت خود آگاهی پیدا می‌کند و یک "من" که وحدتی بزرگ‌تر از گذشته دارد و در ارتباط با یک گروه، شغل، جنس، فرهنگ و مذهب است درجوان شکل می‌گیرد. لازم به ذکر است در 5-3 سالگی ماهیت اولیه شکل می‌گیرد، سنت‌های اجتماعی از طریق والدین به طفل منتقل می‌شود، کودک وابستگی به خانواده و جامعه خود را درمی‌یابد و شخصیت قومی‌وملی خود را به دست می‌آورد؛ ولی مطلب حائز اهمیت این است که در مرحله نوجوانی، فرد به دنبال پاسخ به سؤال "من کیستم؟" و شکل‌گیری شخصیتش می‌گردد و از هر روش‌ووسیله‌ای برای این‌کار استفاده می‌نماید. انسان‌ و خصوصاً نوجوان از روش‌ و ابزاری استقبال می‌کند که در دسترس‌تر است و او را زودتر به پاسخ سؤالاتش می‌رساند. اما دو سؤال در این‌میان مطرح می‌گردد: 1️⃣عوامل شکل‌گیری هویت کدامند؟ 2️⃣هویت‌یابی در بین نوجوانان نسل گذشته با نسل امروز چه تفاوتی کرده است؟ خانواده، مدرسه، محیط اجتماع و رسانه، عوامل اصلی شکل‌گیری هویت افراد هستند که نقشی ویژه در این زمینه ایفا می‌کنند. آنچه نوع هویت‌یابی در نسل گذشته را با نوجوان امروز، متمایز می‌کند؛ نقش برجسته و فراگیر رسانه است. در گذشته فرد در تعامل با افراد خانواده، دوستان، معلم، همکلاسی‌ها و افرادی که در محیط اجتماع با آنها سروکار داشت، پاسخ بسیاری از سؤالات خود در مورد هویتش را به طور مستقیم یا غیرمستقیم دریافت می‌نمود و به ماهیت حقیقی خود می‌رسید.‌ در زمان حاضر، نقش و جایگاه رسانه‌ها در حدی است که زندگی بدون آن، غیرقابل تصور جلوه می‌کند. رسانه‌ها علاوه‌بر این‌که جنبه سرگرمی دارند، دربسیاری ازجنبه‌ها مثل فعالیت‌های اجتماعی و فردی ما نیز نقش به سزایی ایفا می‌نمایند. با وجود این پدیده، انسان‌ها در معرض نهادهای رسانه‌ای متولد می‌شوند، می‌اندیشند، دنیا را از این طریق می‌شناسند و رفتارهای خود را براساس الگویی شکل می‌دهند که از رسانه دریافت می‌کنند. بررسی‌های روان‌شناسی و اجتماعی در زمینه نقش و قدرت رسانه‌ها نشان می‌دهد رسانه‌های گروهی می‌توانند؛ نسلی تازه در تاریخ انسان به وجود آورند. این نژاد نوظهور با نسل‌های پیشین از جهت فرهنگ، ارزش‌ها، هنجارها و آرمان‌ها بسیار متفاوت است. رسانه‌ها برای تأثیرگذاری بر هویت بشر در راستای بهره‌گیری و کنترل روایت‌ها از روش‌های مستقیم و غیرمستقیم استفاده می‌کنند. ارائه اخبار، گزارش‌ها، برنامه‌ها، فیلم‌ها و داستان‌ها همه می‌توانند با بهره‌گیری از فنون و روش‌های حرفه‌ای و از طریق شکل‌دهی به تصور مخاطبان، گزینش، بزرگ‌نمایی، احیای خاطره و عمده کردن امور ابزار، بسیار خوب و قدرتمند محسوب شوند. طرح و تثبیت اسطوره‌ها، نوع فرهنگ ملی، تمایزها، رنج‌ها یا افتخارات، مفهوم همبستگی ملی، سرود، شعار، حماسه، قهرمان‌ها، حتی روایت مراسم ورزشی و... از دیگر ابعاد و ابزارهایی است که دانسته یا ندانسته به کار می‌روند و می‌توانند بر چیستی انسان، بسیار تأثیرگذار باشند. پ.ن: روانشناسی رشد؛ لطف آبادی ✍️🏻شهدادیان 🖊ویراستار: میم.صادقی •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💡بررسی انیمیشن هتل ترانسیلوانیا 🔦 شیطان‌پرستان معتقدند جن‌های آبی با تسخیر جهان به وسیله لوسیفر (شیطان)، به دنیای انسان‌ها می‌آیند و برخی ماسون‌ها معتقدند جن‌ها هنگام احضار، آبی‌رنگ هستند. در انیمشین هتل ترانسیلوانیا نیز با جن یا هیولایی آبی‌رنگ مواجهیم. 🔦 جاناتان که نقش اصلی را دارد‌، برای حضور در هتل باید با آبی کردن صورتش، خود را شبیه جن‌ها کند. تلاش برای عادی کردن ارتباط با جن، موارد دیگری نیز داشته است؛ غول آبی چراغ جادو، اسمورف‌های آبی، جیمز سالیوان (هیولای آبی شرکت هیولاها)، جن‌های آبی آواتار. 📓 دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه 79 •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💠 💠 💎 چهار سؤال روز قیامت 🔻پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم): لا تَزولُ قَدَما عَبدٍ يَومَ القيامَةِ حَتّى يُساَلَ عَن اَربَعٍ: ۱. عن عُمُرِهِ فيما اَفناهُ ۲. و عَن شَبابِهِ فيما اَبلاهُ ۳. و عَن مالِهِ مِن اَينَ َ اكْتَسَبَهُ وَ فِيمَا أَنْفَقَهُ ۴. و عَنْ حُبِّنَا أَهْلَ الْبَيْتِ؛ ✳️ انسان، در روز قيامت، قدم از قدم برنمى ‏دارد، مگر آن كه از چهار چيز پرسيده می‌شود: ۱. از عمرش كه چگونه گذرانده است؛ ۲. از جوانی‌اش كه چگونه سپرى كرده؛ ۳. از ثروتش كه از كجا به دست آورده و چگونه خرج كرده است؛ ۴. از دوستى ما اهل بيت. 📚 خصال، ص ۲۵۳ •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
. ☘️ تأملی بر زیارت حضرت زهرا(س) ✍️ حسن ابوطالبی، استاد سطوح عالی حوزه و عضو تحریریه نویسندگان حوزوی نوشت: شناخت حقیقیِ فضائل و مقامات معصومین جز از زبان پاک خود ایشان ممکن نیست و نتیجه صحیح و مطلوبی نخواهد داشت، از این رو وجود مبارک امام جواد(ع) در زیارتی نورانی، گوشه‌ای از عظمت و مقامات، مادر بزرگوارشان حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س) را بیان فرموده و راهی را برای شناخت بهتر حضرتش به رویمان گشوده‌اند. این زیارت‌نامه شریف در کتب بسیار معتبری همچون: المزار شیخ مفید، تهذیب الاحکام و مصباح المتهجّد شیخ طوسی، جمال الاسبوع سید بن طاووس، وسائل الشیعه شیخ حر عاملی و بحارالانوار علامه مجلسی، آمده است. عصاره و خلاصه این زیارت‌نامه در سه فراز قابل طرح است: در فراز نخست به معرفی حضرت زهرا(س) پرداخته شده است؛ در فراز دوم نسبت خودمان را با حضرت و پدر و همسر بزرگوارشان به عنوان وصی رسول خدا بیان کرده است و در بخش پایانی هم مسألت و درخواستی از سیده النساء العالمین(س) آمده است. •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
🟢 آیا انسان می‌تواند از همه چیز آزاد باشد؟ 🔹 اشتباه کرده آن کسی که خیال کرده انسان می‌تواند از همه چیز آزاد باشد. آزادی از همه چیز مساوی است با مردن، چون آزادی از هدف هم هست، آزادی از مسئولیت هم هست، آزادی از هر تعهدی هست. انسان اگر بخواهد انسان باشد و راه کمالی را طی کند نمی‌تواند هدف نداشته باشد. انسان همین قدر که هدف داشت همان هدف مالک اوست، خدای اوست چون حاکم بر وجود اوست. 📗 استاد شهید مطهری، خدا در زندگی انسان، ص ۴۱ •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
تاثیر اقتصاد بر مسائل روانی و اجتماعی‌ حضرت امام صادق علیه‌السلام در روایت شریفی می‌فرمایند: «غلاء السعر یُسیءُ الخُلق و یُذهِب الأمانة و یَضجُرُ المرءَ المسلم(۱)» به این معنا که «گرانی قیمت‌ها اخلاق و رفتار مردم را بد می‌کند. امانت‌داری را از بین می‌برد و مردم مسلمان را در فشار و سختی به ستوه می‌آورد.» تأکیدی که نشان‌دهنده آثار سوء عقب‌ماندگی اقتصادی است و موجب می‌شود تا بر اثر گرانی و تورم، بخش‌های گوناگون اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به‌ویژه ارزش‌های اخلاقی جامعه به شدت آسیب ببیند که این‌ها همه از آثار عقب‌ماندگی اقتصادی است. امام صادق(ع) می‌فرمایند: «یکی ازسپاهیان عقل، غنا و یکی از سپاهیان جهل، فقر است (۲)». با این تعبیر مشخص می‌شود که «فقر» در واقع زمینه‌ساز «جهل» در جامعه است و این دو موضوع یک رابطه مشخص و تعریف‌شده در حوزه‌های اجتماعی دارند. بنابراین روایت و روایات متعدد دیگری که تأییدکننده این موضوع است، جهاد اقتصادی با جهاد فرهنگی ارتباط مستقیم پیدا می‌کند ؛ چون در این میدان مبارزه، تلاش برای تولید انبوه محصولات فاسد فرهنگی با بهره‌گیری از ابزارها و تکنیک‌های متعدد از یک سو و از سوی دیگر برنامه‌ریزی برای تحریم همه‌جانبه اقتصادی نظام جمهوری اسلامی ایران با یک هدف مشخص صورت می‌گیرد که آن افول اخلاق در جامعه اسلامی است که در صورت تحقق آن، همه آرمان‌های نظام مورد تهدید قرار می‌گیرند. بنابراین در شرایط کنونی که روش‌های دشمنان در مقابله با نظام جمهوری اسلامی به روش‌های مختلفی از جمله استفاده از ابزارهای رسانه‌ای و ابزارهای اقتصادی برای تضعیف و تحت کنترل در آوردن فضای جامعه تغییر یافته است، از این روایت شریف به صورت شفاف‌تری می‌توان به ابعاد مهم لزوم تحقق اهداف «جهاد اقتصادی» در نظام اسلامی پی برد؛ چنانچه جهاد اقتصادی، جهاد فرهنگی نیز به‌شمار می‌رود و موجب رشد فرهنگی و بلکه رشد دینی جامعه خواهد شد. بر این اساس می‌توان این‌گونه نتیجه گرفت که عقب‌ماندگی اقتصادی هم فقر دینی در جامعه ایجاد می‌کند و هم موجب بروز فقر فرهنگی در جامعه می‌شود. با بیان این دو روایت شریف، تکلیف همه خدمت‌گزاران نظام در تحقق اهداف بیان‌شده از سوی رهبر معظم انقلاب روشن‌تر می‌شود که در همه ابعاد کوشا باشند تا نظام مقدس جمهوری اسلامی بتواند در زمینه اقتصادی نیز به بلندای پیشرفت و کسب موفقیت‌های روزافزون عظیم اقتصادی نیل پیدا کند. مدل حکومتی جمهوری اسلامی که بر پایه تعالیم اسلامی شکل گرفته است، در بعد اقتصادی نیز باید همچون سایر ابعاد خصوصاً در روزهای بحرانی اقتصاد سرمایه‌داری، درخشش بی‌نظیر خود را در آسمان جهان به رخ بکشد و از این رو مردم و مسئولان می‌بایست با همت بلند و با شناخت اهمیت این جهاد عظیم در ابعاد گوناگون، زمینه‌های تحقق آن را فراهم کنند. پی‌نوشت: ۱. فروع کافی، شیخ کلینی، جلد ۵، کتاب المعیشة، باب الاسعار ۱۶۴، ح ۶. ۲. الکافی، کتاب العقل و الجهل، •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
🔹 بخش حقیقی [تمدن]، آن چیزهایی است که متن زندگی ما را تشکیل می‌دهد؛ مثل مسئله‌ی خانواده، سبک ازدواج، نوع لباس، نوع آشپزی، تفریحات و... . این‌ها متن زندگی است؛ که در اصطلاح اسلامی به آن عقل معاش می‌گویند. اگر ما در این بخش نرم‌افزاری که متن زندگی است پیشرفت نکنیم، همه‌ی پیشرفت‌هایی که در بخش سخت‌افزاری کردیم، نمی‌تواند ما را رستگار کند؛ نمی‌تواند به ما امنیت و آرامش روانی ببخشد؛ همچنان که می‌بینید در دنیای غرب نتوانسته است. •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
هدایت شده از الگوی‌ِسوم‌ِزن
〰〰🍃 🌸 🍃〰〰 🎈🎁 📣 مسابقه مسابقه 📣 🎁🎈 🌻به مناسبت ميلاد حضرت مادر؛ 🗓 از همین لحظه، به مدت ۳ روز مسابقه پخش بنر داریم 😍👏 ↬❥ این پست را منتشر کنید↬❥ با قرعه کشی و جوایز نفیس 🤩😉 ✅ جوایز: 🥇نفر اول : ۲۰۰ هزار تومان 🥈 نفر دوم : ۱۵۰ هزار تومان 🥉 نفر سوم : ۱۰۰ هزار تومان 🌐 نفر چهارم : بسته اينترنت يک ماهه 🌐 نفر پنجم : بسته اینترنت یک ماهه ❣شرایط شرکت در مسابقه: عضویت در کانال فراسو 🔰 کافیست یک اسکرین‌شات از کانال یا گروهی که این پست را در آن منتشر کرده‌اید، به آیدی زیر ارسال کنید تا در قرعه کشی فراسویی شرکت داده شوید.↡ 📨 @Admin_faraasoo 〰〰🍃 🌸 🍃〰〰 http://eitaa.com/faraasoo