🔲 #یادداشت|#اختصاصی
✅ صعود با سقوط
🖋 امیرعباس طباطبایی، پژوهشگر رسانه
▪️ چهارمین قسمت سریال سقوط را در حالی کنار اقوام و آشنایان تماشا کردیم که برخی از زنان و دختران فامیل در هنگام پخش آن انگشت به دهان گرفته و یا از شدت ترس و نگرانی، ناخنهای خود را بر زمین میکشیدند. اگرچه ژانر جنایی و وحشت همواره برای مخاطبان ایرانی جذاب بوده؛ اما محتوای این سریال در کنار القای ترس، مسائل دیگری را هم به بینندگان آن گوشزد میکند. این سریال به همه ما میفهماند که گفتمان مقاومت از سه گنج گرانبهای ما ایرانیها و شیعیان، دفاع کرده و در این راه هزینههای سنگینی پرداخته است:
1️⃣ امنیت
▪️مردم ما حتی با دیدن صحنههای قابل پخش جنایات داعش در عراق و سوریه، عنان از کف داده و بیتاب میشوند؛ ما بچهها و سالمندانمان را از دیدن این سریال منع میکنیم چرا که نمیخواهیم ضربه روحی به آنان وارد شود. مخاطبان ایرانی با دیدن هرکدام از صحنههای دلهرهآور این سریال، چهره نوجوانان و جوانانی را که با مظلومیت و قدرت در مقابل حیوانات وحشی استعمار ایستادگی کردهاند، به خاطر آورده و فاتحهای را نثار روح سیدالشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی میکنند.
2️⃣ زندگی آزاد زنان
▪️زنان و دختران ما با دیدن این سریال بار دیگر به یاد جایگاه بدیهی و والای خود در جامعه میافتند. آنها میدانند که گفتمان مقاومت با اینکه دختران به زور به ازدواج کسی دربیایند، مقابله میکند؛ همچنین این گفتمان تمام تلاش خود را برای حفظ جایگاه مادری و تسهیل ارتباط مادر و فرزندان به کار میبندد؛ بالاتر از همه گفتمان مقاومت، تمام نیروها و مهمات خود را تلف میکند برای آنکه فقط یک زن، آزادی خود را به دست آورد.
3️⃣ دین و ایمان
▪️به نمایشگذاشتن چهره غیرعقلانی و خشن از دین، مهمترین رسالت فعالیت استعمارگران و گروهکهای ساخته دست آنان است. این سریال به همه یادآوری میکند که یکی از وظایف جبهه مقاومت، صیانت از دینی است که تمام مناسک و آداب آن با عقل قابل سنجش بوده و اجازه خرافهپردازی را به کسی نمیدهد.دینی که در آن کنترل و مدیریت شهوت جنسی و مالی یکی از واجبات است و انسانیت انسان در بستر آن تفسیر میگردد؛ دینی که قدرت انسانها را در میزان ایمان و تقوای آنها تعریف میکند نه سلاحهای نظامیشان.
▪️ امروز پس از پخش چهار قسمت از سریال سقوط همچنان حرف و حدیثهای زیادی در باب لزوم توقیف آن به خاطر بازی حمید فرخنژاد و یا کپیبودن آن نسبت به سریال عربی «خلافت» وجود دارد. اما با تمام این حرفها باید اذعان کرد که گفتمان مقاومت و مهمترین متولی آن یعنی جمهوری اسلامی با پخش این سریال بار دیگر در ذهن مردم ایران و جهان، صعود خواهند کرد.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
☑️@Fekrat_Net
🆔 @savad_rasaneh
💠 #حدیث_روز 💠
💎 ماهی که گناهان در آن پاک میشود
🔻امام كاظم عليهالسلام:
رَجَبٌ شَهرٌ عَظيمٌ يُضاعِفُ اللّه ُ فيهِ الحَسَناتَ و يَمحُو فيهِ السَّيِّئاتَ
🌒 #رجب ماه بزرگى است كه خداوند [پاداش] نيكیها را در آن دو چندان و گناهان را پاك میكند.
📚 كتاب من لايحضره الفقيه، ج ۲
🆔 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌 نقش مستقیم آلمان در ترور حاج قاسم سلیمانی 🤔
✔️نقش مستقیم آلمان در ترور شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و نقش آفرینی در حوادث اخیر کشور
#قاسم_سلیمانی #ابومهدی_المهندس #آلمان_نازی
🆔 @savad_rasaneh
✍خزعلی سخنان خود درباره سند ۲۰۳۰ را اصلاح کرد
🔹انسیه خزعلی که در مناظره با معصومه ابتکار اجرای سند ۲۰۳۰ را تایید کرده بود در توییتی نوشت:جمهوری اسلامی ایران همچنان بر موضع خود در مخالفت با اجرای بند آموزش سند ۲۰۳۰ در کشور پابرجاست و مدیریت کارگروه توانمندسازی اقتصادی آیورا که ایران به مدت دو سال عهده دار آن است، ارتباطی با ۲۰۳۰ ندارد.
🔹آیورا (اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند) نهادی با هدف توسعه همکاریهای تجاری-اقتصادی است و با ریاست جمهوری اسلامی ایران بر کارگروه بانوان آیورا، زنان متخصص ایرانی، زنان کشورهای عضو آیورا را توانمند میسازند. در تعاملات بینالمللی بر اصول خود پافشاری میکنیم حتی اگر مرتبط با داخل کشور نباشد.
🆔 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 افشاگری مایا الصباغ از پشت پرده هجمه رسانهای بیبیسی و سعودی اینترنشنال و درخواست همین شبکهها برای مصاحبه با او!!!
💢 «مایا الصباغ» فعال رسانهای لبنانی:
🔺"اگر رسانهها را ببینید، می گویند ایران کشوری عقب افتاده، بدون آزادی، سرکوبگر و فاقد فرهنگ است که به مردمش ظلم میکند؛ این رسانهها از واشنگتن و لندن پخش میشوند و برخی نیز از عربستان حمایت مالی میشوند و متاسفانه چهرهای غلط از ایران مخابره میکنند."
🔺" بیبیسی فارسی و اینترنشنال از جمله شبکههایی هستند
که با ایران دشمنی میکنند و خواستند با من مصاحبه کنند که من درخواست آنها را رد کردم."
🆔 @savad_rasaneh
.
📰دکهی تیترخوانی
سهشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
#سواد_رسانه
#مهارت_رسانه
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🆔 @savad_rasaneh
♨️تیترهای سمی؛ مغزهای آلوده
📍اغتشاشات خیابانی، یکی از نمودهای اغتشاشات ذهنی است که در اثر وابستگی به اخبار مغشوش بوجود میآیند؛ لذا منابع خبری نقش مهمی در کنترل احساسات، هیجانات و رفتارهای مخاطبان دارند!
📍معمولا مخاطبان در مواجهه با منابع خبری، بیش از آنکه متن خبرها را مورد بررسی قرار دهند، صرفا به خواندن تیترها و قضاوت بر اساس آنها اکتفا میکنند!
📍این درحالی است که در مواقع بسیاری، نهتنها برداشت از تیترها با متن خبر همخوانی نداشته و تعارض دارد، بلکه حتی ممکن است در متن خبر هم برای جهتدهی ذهن مخاطب، از تکنیک #پاره_حقیقتگویی استفاده کرده باشند!
📍مثلا در خبر فوق: اگر مخاطبان در هنگام اسکرول کردن صفحه ایسنتاگرام اینترنشنال، فقط تیتر را بخوانند، قضاوت تندی خواهند داشت؛ شاید اگر متن خبر را بخوانند، از تندی قضاوتشان کاسته شود؛ یا اگر پیگیر کامل ماجرا شوند، قضاوت متفاوتی پیدا کنند!
📍خلاصه جریان اینست: منا حیدری، دختر عرب اهوازی که با پسر عموی خود ازدواج کرده بود، پس از مدتی با یک مرد سوری در اینستاگرام ارتباط برقرار کرده و بخاطر او به کشور ترکیه میگریزد و از آنجا تصاویر تحریک آمیزی برای شوهر خود ارسال میکند. پس از مدتی مرد سوری طلاهای او را دزدیده و فرار میکند. منا پشیمان شده و از پدرش درخواست میکند که او را بازگرداند؛ لذا پدر و پدرشوهرش(عمویش) راهی ترکیه شده و او را به اهواز باز میگردانند و قصد داشتند برای حفظ جانش، وی را تحویل پلیس دهند؛ اما در بین راه، شوهر و برادر شوهرش(پسرعمویش) جلوی ماشین را گرفته و مرتکب جنایت قتل میشوند.
🆔 @savad_rasaneh
🛑📷 پیرترین کشورهای جهان
معضل پیری جمعیت پدیده ایست که ایران نیز در آینده ای نزدیک با آن دست و پنجه نرم خواهد کرد
#طلاب_خواهر #جوانی_جمعیت #رسانه
🆔 @savad_rasaneh
💠 #حدیث_روز 💠
💎 توصیه امام جواد (ع) برای عبادت
🔻امام جواد عليهالسلام:
اَلْقَصْدُ اِلىَ اللّه ِ تَعـالى بِالْقـُلُوبِ اَبْلَغُ مِنِ اتْعابِ الْجَوارِحِ بِالْأعْمالِ
✳️ تـوجـه قلبى بـه خـدا، رسـاتر است از زحمتدادن اعضاء و جوارح به عمل.
📚 بحـارالأنوار، ۷۸/۳۶۴
🆔 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢خمینی ای امام
🔻حمید سبزواری پدر شعر انقلاب و شاعر بسیاری از سرودهای دوران مبارزه علیه رژیم پهلوی در کتاب خاطرات خود که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است،درباره ماجرای سرود"خمینی ای امام" و نحوه ضبط و تکثیر آن میگوید: «سرود "خمینی ای امام" را من قبل از پیروزی انقلاب سرودم؛ یعنی وقتی که حضرت امام از نجف به پاریس رفتند.
🔻در آن موقع اعلامیههای حضرت امام به ایران میآمد، اگر خاطر دوستان باشد، اعلامیهها وقتی میآمد مثل شبنامه تکثیر میشد، بچهها شبها آنها را در خانههای اطراف میانداختند و سخنرانیها در نوار کاست ضبط میشد و کاستش دست به دست میچرخید.
🔻به هر صورت این اعلامیهها و سخنرانیها که کاست میشد یک روی نوار، خالی بود و عزیزانی که این نوارها را تکثیر میکردند، میآمدند و میگفتند یک شعری برای آن روی نوار بگو تا ضبط کنیم که فرمایشات حضرت امام که در یک روی نوار بود پوشش داده شود. من هم یکی دو تا شعر دادم یکی« با یاد عاشورا به پاخیزید»، یکی هم «خمینی ای امام» بود.
#دهه_فجر
# انقلاب
#خمینی_ای_امام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥پاسخ #دختر_ضعیف_الحجاب به امر به معروف دختران انقلاب در قطعه۲۸گلزار شهدای تهران:
🔹دخترانی که #کشف_حجاب می کنند بیارید گلزار شهدا تا این شهدا رو ببینند
🔹کاش مادرم از بچه گی به #چادر سر کردن عادتم میداد
🔹حاضرم جونم برای #آقا بدم
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
#قانون_حجاب
🆔 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#موشن_گرافیک | پرواز۴۷۲۱
◽️سرنوشت همراهان امام خمینی(ره) در پرواز پاریس_تهران چه شد؟
▫️کارگردان: محمدامین امامی
#دهه_فجر #انقلاب_اسلامی #ایران #خانه_طراحان
🆔 @savad_rasaneh
✋
آیین پایانی چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر
🔺چهل و یکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر با معرفی برگزیدگان و تقدیر از چهار تن از فعالان تئاتر استانها به پایان رسید.
بخش رقابتی:
🔹تئاتر خیابانی: علی خاتمی برای «استامینوفن با طعم کدئین» و «لالاییهای ننه ایران»
🔹کارگردانی: رتبه اول سعید بادینی برای «پلاسما»، رتبه دوم مهسا دهقانی برای «دردسرهای یک موجود موذی» و حسنا قبادی برای «لالاییهای ننه ایران» رتبه سوم
🔹بازیگری زن: رتبه اول حسنا قبادی برای «لالاییهای ننه ایران»، ساغر کیخا برای «پلاسما» رتبه دوم و نجمه مهرابی خوزانی برای نمایش «استامینوفن با طعم کدئین» رتبه سوم
🔹بازیگری مرد: رتبه اول بهنام کاوه برای «لیلی و مجنون»، سعید خبیری برای «دردسرهای یک موجود موذی» رتبه دوم و مرتضی مودی برای «پلاسما» رتبه سوم
بخش بینالملل:
🔹بهترین نمایش: نمایش «امل» به کارگردانی جواد الاسدی از عراق با دریافت ۱۵۰۰ دلار جایزه نقدی
🔹کارگردانی: ۱۵۰۰ دلار جایزه نقدی به جواد الاسدی برای «امل» از عراق
🔹نمایشنامهنویسی: ۱۵۰۰ دلار جایزه نقدی به اصغر خلیلی برای «کرنر زیر درختان بلوط» از ایران
🔹بازیگری مرد: ۱۵۰۰ دلار جایزه نقدی به حیدر جمعه برای «امل» از عراق
🔹بازیگری زن: :۱۵۰۰ دلار جایزه نقدی به مرجان آقانوری برای «آلاء» از ایران
🔹بخش موسیقی: ۱۵۰۰ دلار جایزه نقدی به بهرنگ عباسی برای موسیقی «مکبث زار» از ایران
✅ کانالجامع #خبری، #تحلیلی، #آموزشی باسواد رسانهای
👇
https://eitaa.com/joinchat/3688300608Cf61f1be155
🆔 @savad_rasaneh