eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.3هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.8هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 آینده‌سازان ایران عزیزان من، جوانهای عزیز، نوجوان‌های عزیز، بچّه‌های عزیز من! قدر این موقعیّت و این امکان را بدانید. شماها و نسل شما همان نسلی هستید که این کشور را ان‌شاءالله به اوج خواهید رساند. امام خامنه‌ای،‌ ۱۳۹۶/۰۸/۱۱ © شهاب‌گرافی کپی‌رایت ندارد...🔻 💯📮@SHAHAB_GRAPHY
🔘نوع باور و نگاه ما به امام و مهدی باوری در عصر غیبت باید اینگونه باشد. ◾️ امام حسن عسکری(ع) فرمودند: نَحنُ كَهفٌ لِمَنِ التَجَأَ إلَينا ، ونورٌ لِمَنِ استَضاءَ بِنا ، وعِصمَةٌ لِمَنِ اعتَصَمَ بِنا، مَن أحَبَّنا كانَ مَعَنا فِي السَّنامِ الأَعلى ، ومَنِ انحَرَفَ عَنّا فَإِلَى النّارِ ما پناهگاهى هستيم براى كسى كه به ما پناه آورَد و نورى هستيم براى آن كه از ما پرتو طلبد و موجب مصونيت كسى هستيم كه از ما پناه جويد. هر كه ما را دوست بدارد در مراتب بالا با ما خواهد بود و هر كه از راه ما كج گردد به سوى آتش ره خواهد برد. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
سلام بهار و تابستان تموم شد و پاییز رسید، بوی ماه مهر و مدرسه :) مدرسه فکرت در این شش ماهه اول سال 1402 با حمایت شما و همت تیم قوی و حرفه‌ای و البته صمیمی و یکدل خود، توانست این برنامه‌ها را برگزار کنند: درسگفتار: 1. درسگفتار نهاد علم در ایران، دکتر سید جواد میری، در چهار جلسه 2. درسگفتار الگوی نظری هویت زن از منظر علامه طباطبایی، دکتر محمدرضا کدخدایی، در شش جلسه 3. درسگفتار درآمدی بر الهیات سیاسی، دکتر جعفر حسن خانی، در چهار جلسه 4. درسگفتار شهید آوینی و تحول فرهنگی (بازخوانی یک مواجهه مکتوب)، دکتر مهدی جمشیدی، در سه جلسه متن‌خوانی: 1. بازخوانی تحلیلی کتاب «طرح کلی اندیشه‌ی اسلامی در قرآن» با ارائه‌ی حجت‌الاسلام نجف لکزایی، 10 جلسه 2. بازخوانی تحلیلی کتاب «مبانی نظری قانون اساسی، شهید آیت الله دکتر بهشتی» با ارائه‌ی استاد محسن قنبریان، 2 جلسه 3. بازخوانی تحلیلی کتاب «آینه‌ی جادو، شهید آوینی» با ارائه‌ی دکتر حسین شرف الدین، چهار جلسه محفل: 1. رفراندوم؛ از مطالبه اپوزیسیون تا واقعیت با حضور؛حجت‌الاسلام دکتر نجف لک‌زایی 2. گِره حجاب؛ بازفهمی و‌ بازطراحی با حضور؛ مهدی جمشیــــدی 3. فلسفه‌ی اسلامی و چالش کارآمد با حضور؛ دکتر محمدمهدی گرجیان 4. بازخوانی ایده‌ی ســیاسی و فرهنگی امـام(ره) در مواجهه با تحجر و تجدد با حضور: حجت‌الاسلام محسن قنبریان 5. بازخوانی تحریف ظالمانه، بازکاوی پدیده تحریف امام خمینی (ره) در رسانه باحضور؛ دکتر مظفــر نامـدار 6. حکمرانی‌ عدالت‌محور با تاکید بر اندیشه شهید بهشتی با حضور؛ حجت الاسلام دکتر احمد رهدار 7. بصیرت رسانه‌ای؛ شاخصه کنشگری استاد فرج‌نژاد با حضور؛ دکتر سیـد حسین شــرف الدین استاد تمام جامعه شناسی 8. تبیین جامعه‌شناختی فرهنگ عاشورا در اقتدار ایرانی با حضور؛ حجت الاسلام دکتر شمس الله مریجی دکوپاژ: 1. اکران، نقد و بررسی فیلم سینمایی غریب 2. اکران، نقد و بررسی فیلم سینمایی ابلق 3. اکران، نقد و بررسی فیلم سینمایی علفزار 4. اکران، نقد و بررسی فیلم سینمایی مجبوریم 4. اکران، نقد و بررسی مستند لاتارینو 5. اکران، نقد و بررسی فیلم سینمایی بدون قرار قبلی 6. اکران، نقد و بررسی فیلم سینمایی مرد آزاد ( Free Guy ) 7. اکران مستند سرو بی قرار (به مناسبت سالگرد استاد محمدحسین فرج نژاد) 8. اکران، نقد و بررسی فیلم سینمایی آواتار(Avatar The Way of Water ) 9. اکران، نقد و بررسی فیلم سینمایی دسته دختران 10. اکران، نقد و بررسی فیلم سینمایی ارتقا Upgrade 11. اکران، نقد و بررسی فیلم سینمایی اوپنهایمر ( Oppenheimer) 12. اکران، نقد و بررسی فیلم سینمایی مصلحت 13. اکران، نقد و بررسی مستند مقدس نما گعده نویسندگان: 1. گعده یادداشت نویسی و نویسندگی با حضور؛ استاد اصغر کاویانی 2. گعده یادداشت نویسی و نویسندگی با حضور؛ استاد جواد محدثی 3. گعده یادداشت نویسی و نویسندگی با حضور؛ جمعی از نویسندگان حوزوی و دانشگاهی 4. گعده یادداشت نویسی و نویسندگی با حضور؛ استاد محمدعلی روزبهانی 5. گعده یادداشت نویسی و نویسندگی با حضور؛ جمعی از نویسندگان حوزوی و دانشگاهی بهمراه خوانش گلستان سعدی 6. گعده یادداشت نویسی و نویسندگی با حضور؛ استاد رضا مصطفوی 7. گعده یادداشت نویسی و نویسندگی با حضور؛ استاد جواد چناری 8. گعده یادداشت نویسی و نویسندگی با حضور؛ استاد میر شمس الدین فلاح هاشمی 9. گعده یادداشت نویسی و نویسندگی با حضور؛ استاد مجید پورولی کلشتری 10. گعده یادداشت نویسی و نویسندگی با حضور؛ استاد محمد حسنی 11. گعده یادداشت نویسی و نویسندگی با حضور؛ جمعی از نویسندگان حوزوی و دانشگاهی و گفتگوی آزاد درباره تبلیغ کارآمد سلسله گفتگوی حسینیه اندیشه: 1. گفتگو با دکتر سیده معصومه طباطبایی 2. گفتگو با استاد سید علی حسنی 3. گفتگو با دکتر مهدی مهدوی زاهد 4. گفتگو با استاد شایان یوسفیان نشست‌های علمی: 1. نشست نقد کتاب (داستان بریده بریده) 2. نشست علمی در مورد واکاوی کلان پیام اربعین جریان (همکاری مدرسه فکرت با عصر زنان): 1. لایحه‌ی ارتقای امنیت زنان؛ فرصت‌ها و تهدیدها با حضور؛ سرکار خانم دکتر سمیه سادات حسنی حلم و حجت‌الاسلام محمدرضا کدخدایی 2. مواجهه حاکمیت با سلبریتیسم با حضور دکتر احسان شاه قاسمی 3. هویت زن در جمهوری اسلامی؛ از گفتمان تا میدان با حضور؛ سرکار خانم دکتر فریبا علاسوند 4. نقد سیاستگذاری‌های فرهنگی عفاف و حجاب با حضور؛ سرکار خانم دکتر معصومه ظهیری و حجت الاسلام دکتر سیدعباس سیدنژاد 5. امنیت اجتماعی زنان با تاکید بر جامعه ایران سرکار خانم دکتر زینب رستگارپناه و سرکار خانم دکتر مهدیه منافی مستوره 2 (همکار مدرسه فکرت با عصر زنان و مدرسه نگاه) دوره روایت نویسی (همکار مدرسه فکرت با عصر زنان و مدرسه نگاه) 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
| 💢 اکران، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی «حق سکوت» اثر محمدهادی نائیجی با حضور: ▫️استاد علی قهرمانی _ پژوهشگر و تحلیلگر سینما ◾️صدرا نائیجی _ کارگران و تولید کننده سیما ◾️سید محمدمهدی موسوی _ مجری و کارشناس ⏱ زمان: دوشنبه 3 مهرماه 1402 🔻16 الی 17:15 اکران فیلم سینمایی(به صورت حضوری) 🔻17:15الی 18:30 تحلیل فیلم (به صورت حضوری و مجازی) 📍مکان: قم، بلوار بسیج، موسسه شناخت جهت شرکت بصورت حضوری یا مجازی، به آیدی زیر پیام دهید: @Mostafagoodarzi 🛑ظرفیت محدود است🛑 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از مدرسه تولید محتوا
💢 پنج نفر آخر ▪️ این ۵ نفر آخرین نفراتی هستند که به سمت آن طرف پل خرمشهر می‌روند تا نیروهای عراقی را معطل کنند که مردم فرصت بیشتری برای خالی کردن شهر داشته باشند. ▪️کسانی که هرگز برنگشتند و ما نه نامشان را فهمیدیم نه تصویرشان را داریم! 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
🔎دسته دختران؛ از تصویر "زن در میدان " تا تنقیص "زن چادری" ✍️علیرضا محمدلو 🔸دسته دختران، فیلم ایرانی در ژانر ، به کارگردانی منیر قیدی و بازیگری نیکی کریمی، پانته‌آ پناهی‌ها، فرشته حسینی و...روایت گروهی از زنان است که برای ایفای نقش استراتژیک در متن جنگ، دسته رزمی دختران را شکل داده‌اند. این درام اولین بار در جشنواره فیلم فجر 1400 به نمایش در آمد و در تیرماه 1402 نیز در پلتفرم های فیلیمو، نماوا و روبیکا، اکران آنلاین آن آغاز شده است. 1️⃣ دسته دختران، گونه متفاوت از حضور زنان در جنگ را به تصویر می‌کشد و از روایت ویلایی‌ها(فیلم قبلی کارگردان) عبور کرده و نقش زن را از حاشیه یا پشت جبهه، در قامت یک چریک آموزش دیده به متن و معرکه جنگ می‌کشاند‌. اینکه چنین تصویر مسلح و مردانه از زن، چه خلا یا پرسش بومی اجتماعی را پاسخ می‌دهد، قابل تامل است. اینکه توانسته گسل جنسیتی را پوشش دهد یا ضریب بدهد نیز می تواند محل بحث باشد. 2️⃣ این فیلم در صدد است تا اتحاد رویه در عین اختلاف سلیقه را حول محور و دفاع از وطن به تصویر بکشد. دسته دختران و زنانی که هرکدام از طبقه و تیپ فکری متفاوتی در فضای جنگ، حاضر بودند و هدف کلی آنها علی‌رغم انگیزه های متفاوت و شخصی‌شان، ذیل دفاع از کشور و کمک به خط مقدم تعریف می‌شود. تکثری که هرکدام نماینده قشری هستند. از نوجوانی که برادرش عاشق بروسلی است و دختر جوان کم‌توجه به تا دکتر مرفه و معلم راهبر و تیپ چادری. 3️⃣ منتقدین اثر قائل هستند که علی‌رغم کارگردانی خوب و جلوه‌های میدانی فوق‌العاده، فیلمنامه لاغر بود و در واقع در دل اجرایی قوی را شاهد بودیم. شخصیت‌های فیلم، عمق لازم را نداشتند و قصه هرکدام شاید در حد یک پاراگراف بود که این ضعف در فیلمنانه و شخصیت پردازی، باعث کاهش تاثیرپذیری مخاطب در مقام الگوگیری می‌شود. 4️⃣ در امتداد نقد قبلی، چون شخصیت‌ها قصه ویژه‌ای نداشتند و بیشتر حجم فیلم ناظر بر جلوه‌های میدانی و کارگردانی اثر بود، هیچ چهره شاخص و و پروتاگونیستی را در فیلم شاهد نبودیم. فیلم بدون قهرمان هم برای انتقال مفاهیم و معانی قطعا دچار اختلال در رسانش و ارتباط با مخاطب خصوصا جوان و نوجوان می‌شود. ✔️ متن کامل در این صفحه @HOWZAVIAN 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
آگاهی های رسانه(سواد رسانه) ۶.mp3
10.09M
♦️روایت و ضربه روایت اول! 🔴 سید محمود احمدزاده جامعه شناس سیاسی و پژوهشگر رسانه 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
شروع اکران فیلم
شروع تحلیل و نقد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 دیالوگ های ناب 🎞 از فیلم‌های دفاع مقدس 💠 در یک قاب 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | مستند «برنامه شیطان» 🎯 قسمت چهل‌ویکم: توطئه‌های مخفی 💥 توهم توطئه - انقلاب‌های ساختگی! 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
"به نام خدا" 🔴✍️ مقدس، استعلاء و تمدن مقدس! ♦️با از دست دادن بخش هایی از کشور در دوره فتحعلی شاه، فتح قلوب و اذهان نیز شروع شد. و غرب استعمار گر با روش استعلایی کم کم این باور را در جوامع تحت سلطه جا انداخت که برترند و دیگران پست تر و حقیرتر. و تاسف بار تر این بود که در داخل هم برخی تائید کردند و گفتند که ما آفتابه هم نمی‌توانیم بسازیم.و در همین راستا دیگری اخیرا گفته بود آمریکا با یک بمب ما را نفله میکند. 🔷آمریکای لاتین گرچه دو قرن است در مبارزه با استعمارگران و امپریالیسم است. اما آنچه در این مبارزه از دست داد « هویت ملی » خویش بود. که سالهاست در پی ساختن آن و پیوند حال به گذشته خود است. چیزی که طی سالها در اثر تلقین همین تفکرات استعلایی غرب، نابود شده. ♦️دفاع مقدس، نه یک جنگ هشت ساله، که خروش و بغضی نهفته در سینه ملتهای جهان بود. در برابر چند قرن تحقیر و سرخوردگی. که این خروش از رزم و مقاومت جوانان ایرانی در دنیا طنین انداز شد. بطوری که همه غرب و اذنابش نتوانستند آن را تا به امروز خاموش کنند. 🔷از داخل و خارج با تحریف و روایت های سخیف تلاش میکنند تا جلوی انتشار این طنین را در دنیا بگیرند. کاری که دیروز با اسلحه نتوانستند امروز با رسانه. و عده ای دانسته و ندانسته سوار بر این روایت های سخیف جامعه را به بحث های انحرافی می‌کشانند. جایی که برخی از خود این ایثارگران هم راه را گم کرده و در سراب های توهمی و رسانه ای گرفتار. ⚪️رهبری فرمودند: «دوران دفاع مقدس برای ملت ما ظرفیت و موقعیتی بود که این ملت بتواند اعماق جوهره‌ی خودش را در ابعاد مختلف نشان دهد، و نشان داد. » ♦️این فریاد و خروش علیه استعلای غرب در عرصه نظامی و هشت سال دفاع مقدس آشکار شد و تاکنون تلاش میشود تا این فریاد به حوزه های اقتصادی، فرهنگی، و سیاسی کشیده نشود. و هنوز از بیرون برخورد استعلایی و از داخل خودتحقیری ها ادامه دارد. و فشار بر این باور که کدخدا بهتر است. 🔷و البته باید گفت که امتداد دفاع مقدس امروز به تمدن سازی مقدس گام نهاده و اربعین ها، رزمایش هایی از آن تمدن مقدسند. و انشاالله پیوند و امتداد آن به ظهور امام ( عج ) . ⚪️رهبری: « ما از بخش زیادی از مسیر با وجود شیب‌ تند عبور کرده و به قله‌ها نزدیک شده‌ایم بنابراین امروز روز خسته شدن و نا امیدی نیست بلکه روز شوق و امید و حرکت است و مسئولان کشور باید با این روحیه حرکت کنند. » 🔴 ارادتمند شما سید محمود احمدزاده جامعه شناس سیاسی و پژوهشگر رسانه 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
| 💢 اکران، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی «حق سکوت» اثر محمدهادی نائیجی با حضور: ▫️استاد علی قهرمانی _ پژوهشگر و تحلیلگر سینما ◾️صدرا نائیجی _ کارگردان و تولیدکننده سینما ◾️سید محمدمهدی موسوی _ مجری و کارشناس 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
| 🔘موضوع متن، فیلم دینامیت نیست 💢بازنمایی روحانیت در سینما و تصویرسازی اجتماعی. ✍️مهدی اسدی ◾️درهمه دنیا خصوصاً جوامع پیشرفته، سینما ابزار بسترسازی و ایجاد آمادگی ذهنی و تصویر سازی مثبت ازتصمیمات حاکمیتی است. ▫️یک امکان تاثیرگذار برای کنترل اجتماعی و اجرایی کردن سیاست های دولت و مدیریت علاقه و نفرت عامه است. ◾️اما در جمهوری اسلامی ماجرا کمی تفاوت دارد، حکومت ما در این عرصه دچار بیماری خود ایمنی است؛شاید بعضی روشنفکرنماها از این بیماری به آزادی بیان تعبیرکنند که البته این ساده‌لوحانه ترین برداشت ممکن است.. ▫️مسئله این است که هیچ جای دنیا اصول بنیادین را زیر سوال نمیبرند،شما هیچ وقت نمیبینید فیلمی در هالیوود ساخته شود و اساس ایجاد کشورجعلی اسرائیل را زیر سوال ببرد، اگر کسی این حماقت را بکند عملاگردن خود را زیرگیوتین مافیای رسانه برده است. ◾️در ایران هیچ کس بارئیس جمهور شوخی مستقیم نمیکند چون نتیجه اش رامیداند،حال آنکه جایگاه ریاست جمهور آنچنان اصیل و بنیادین نیست! ▫️اما به راحتی میتوان مفهوم و روحانی را هجو کرد و ازجدیت اجتماعی آن کاست،نگویید باهمه اقشار میشود شوخی کرد کسی منکر این مطلب نیست،مسئله تصویرکلان و بازنمایی کلی است،اگر درچند فیلم باپلیس شوخی میشود در چندین سریال هم توانمندی واقتدار خاص آن به نمایش گذاشته میشود. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
💢سرخپوست؛ احیای زنانگی در سینما ✍زهرا راد ▪️رسانه های داخلی در یک نگاه کلی کمتر توانستند بازنمایی درست و مطلوبی از زن مسلمان در عصر مدرن بدست دهند و به اشکال مختلف در دام الگوهای غربی گرفتار شدند. گاهی دریک ترکیب نامتوازن از زن ایرانی با پوشش اسلامی و رفتاری مردواره تصویری ناهنجار و غیرمتناسب با مؤلفه های اسلامی ارائه کردند یا زن را در قامت موجودی ضعیف و منفعل به نمایش درآوردند و در نهایت او را در حد و اندازه ابژه جنسی تنزل دادند. ▫️فیلم سینمایی "سرخ پوست" به کارگردانی و نویسندگی نیما جاویدی، از منظر نگاه به زن تا حد قابل توجهی به الگوی تکوینی زن در سینما نردیک شده است. ▪️داستان این فیلم در سال 1346 و در زندانی در جنوب کشور روایت می شود که در حال تخلیه برای توسعه باند فرودگاه است. همزمان رئیس زندان هم در وضعیت ارتقاء درجه و ترفیع پست به ریاست شهربانی است. در این میان یکی از زندانی ها که به خاطر حفظ زمین خود در روستا با ارباب درگیر شده و با دسیسه او متهم به قتل و زندانی شده است، به اعدام محکوم می شود ولی در حین تخلیه زندان ناپدید می شود و رییس زندان برای حفظ جایگاه خود و جلوگیری از تنزل مقام در تلاش برای یافتن اوست. مددکار زندانی، زنی به نام سوسن کریمی است که برای اثبات بی گناهی و نجات جان او تلاش می کند. 🌸"سوسن کریمی" زنی است که با وجود لطیف خود، در کمال وقار و متانت، بدون خارج شدن از چارچوب های کاری در بدو ورود به زندان، در پی رهایی مددجوی خود است، که به اعتقاد او مستحق اعدام نیست. گویی وجود پر از عطوفت او، زندان مرده و تاریک داستان را زنده می کند . کاراکتر او طوری طراحی شده که براساس مأموریت تکوینی اش در راستای کمک و یاری به انسان ها به وظیفه اجتماعی خود عمل کند. ▪️گرچه داستان در سال های حکومت طاغوت جریان دارد و زن قصه ما از حجاب اسلامی برخوردار نیست ولی رفتارش از جاذبه های جنسی برای جلب رئیس زندان حتی برای رسیدن به هدف انسانی اش خالی است؛ این یعنی او "ابژه" تعریف نمی شود و برای خود ارزش و کرامت انسانی قائل است. او سعی دارد با آنچه خداوند در درونش به ودیعه نهاده، شدت و حدت وجودی رئیس را برای یافتن زندانی و تحویلش، تلطیف کند. ▫️علاقه رئیس زندان به او نیز نمی تواند نقطه تاریکی برای این شخصیت باشد؛ چراکه طبیعت سرگردان و خشن مرد ناخواسته مجذوب طبیعت آرامشگر و لطیف زن می شود و آن چه میان این دو رد و بدل می شود چیزی بیش از یک خواستگای کنایه آمیز از جانب یک مرد و یک قبول در لفافه از سوی یک زن نیست. در ادامه اما رئیس به راحتی علاقه را برای وظیفه و منافع کاری به حال تعلیق در می آورد. کش و قوس های داستان اما در نهایت پیروزی عواطف زنانه در دفاع از حق و عدل در مقابل عقل گرایی غیرعادلانه مرد، پایان داستان را رقم می زند و البته نگاهی که نوید عشقی ماندگار میان آن‌دو را می دهد. ▫️برخلاف آن‌چه جریان های فمینیستی داخل و خارج به عنوان حقوق زنان در سایه برابری، ترویج می کنند، نقش های اجتماعی زنان باید در راستای طبیعت الهی آنان و حول محور حیات عاطفیشان تعریف شود و بازنمایی های رسانه ای هم باید از این الگو تبعیت کند. در واقع تئوری "عدالت لزوماً به معنای برابری نیست"، به عنوان تئوری انقلاب اسلامی در حوزه زنان باید به شکل عینی در قالب نقش های کارآمد و متناسب با نیازهای جامعه دینی که در میانه‌ای از سنت و مدرنیسم به حیات خویش ادامه می دهد، معرفی شود. ✅ظهور زن در نقش هایی چون مددکاری، پرستاری، آموزش و تعلیم و تربیت و خدمات عام المنفعه و هر آنچه با دمیدن روح زندگی در جامعه سازگار است ، به جای تأکید بر مشاغل سخت و طاقت فرسا می تواند هم سلامت جامعه و هم سلامت خود زنان را تأمین کند وصرف نظر از زنان نخبه و نیازمندی‌های جامعه به این گروه از زنان برای رفع حوایج جامعه اسلامی، برای هدایت توده زنان جامعه، هدفی مطلوب و مشروع است. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
| 🔘 متن و حاشیه ▪️حاشیه نگاری پیرامون برنامه دکوپاژ () ✍️ سرکار خانم شیفو 💢من هم یک تحلیلگرم ◾️هرچه دنبال معنای اسم فیلم در محتوای فیلم بودم پیدا نکردم بی صبرانه در انتظار تحلیل کارشناسان فیلم شدم تا شاید آنها گره ذهنیم را باز کنند. ▫️مثل همیشه استاد قهرمانی دست برتر مناظر تحلیلی بود گویا صدرا نائیجی فقط برای تایید آمده بود و دفاعیه برای فیلم نداشت. ◾️لابه لای صحبتها آقای موسوی به گره ذهنی من اشاره کرد و گفت: اسم فیلم به محتوا نمی‌خورد. ▫️بسیار خوشحال بودم از اینکه سوال من، مساله کارشناسان برنامه بود. ◾️درست است که جوابی برای سوالم داده نشد، اما همین اندازه که دیگر فیلم‌ را برای وقت گذرانی نمی‌بینم و دقتم در تماشای فیلم از سطح، به عمق و محتوا رفته را بسیار می‌پسندم و این از تاثیرات دنبال کردن دکوپاژ بوده است. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
#دکوپاژ | #نقد_فیلم 💢 اکران، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی «حق سکوت» اثر محمدهادی نائیجی با حضور: ▫️ا
🔘 متن و حاشیه ▪️حاشیه نگاری پیرامون برنامه دکوپاژ () ✍️علی برهانی (یک طلبه تدوینگر) ◾️به نظر جلسه دکوپاژ به درستی مدیریت نشد و آقای قهرمانی از اواسط جلسه به بعد از بحث خارج شدند و به علت کمبود وقت آقای نائیجی تایم بسیار محدودی برای دفاع داشتند. ▫️مورد دوم چندین نقدی که آقای قهرمانی به فیلم «حقِ سکوت » داشتند و فرصت نشد به آن پاسخ داده شود خام و فکر نشده بود مثل نقد به اینکه روند فیلم کند و خسته کننده می‌باشد اما نتوانستند به پلانی اضافه اشاره کنند که روند فیلم را کند و یا خسته کننده کرده باشد و یا اشکالی که به فیلمنامه حقِ سکوت داشتند که بهتر بود میر هاشم در تبلیغی که داشت مسائل مهم دینی را تبلیغ می‌کرد و مردم با دیدن این فیلم تلنگری بخورند اما باید توجه داشت در این فیلمنامه و با این روند و اتفاقات کارکتر اصلی فیلم توانایی تبلیغ درست را ندارد و در این صورت فیلم دچار شعار زدگی و فرار مخاطب می شود. ◾️به نظر که در اکران و نقد این فیلم تنها یک نقد درست بود و آن دور از ذهن بودن اسم فیلم نسبت به محتوای فیلم است. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
🔘کارآمدی نهاد دین و روحانیت را در سینما به مخاطب نشان دهیم ✍️سید مهدی موسوی 💢مدرّس سواد رسانه و منتقد سینما بر ضرورت تلاش در جهت نشان دادن کارکردها و کارآمدی های نهاد دین و و روحانیت در سینما تأکید کرد. ▫️به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام علی قهرمانی طی سخنانی در چهاردهمین نشست تخصصی "دکوپاژ" که اختصاص به نقد و بررسی فیلم "حق سکوت" به کارگردانی محمدهادی نائیجی داشت، با بیان این که نقد صحیح به معنای بیان ضعف ها و کاستی ها در کنار دیدن نقاط قوت و اشاره به آن هاست. ◾️حجت الاسلام قهرمانی خاطرنشان کرد: در سال های اخیر کانون همه شبهات و حملات علیه روحانیت این بوده که کارآمدی نهاد دین و روحانیت را زیر سوال ببرد و در این میان ما باید در هنر هفتم نقش روحانی در پاسبانی از حریم دین و نیز کارکردهای مختلف آن را نشان دهیم که متأسفانه در این باره کار چندان شایسته ای تاکنون صورت نگرفته است. ▫️صدرا نائیجی، فیلمنامه نویس و فعال در حوزه سینما نیز در این نشست با بیان این که ۱۵ دقیقه پایانی فیلم آن چیزی نبود که به نمایش درآمد، گفت: هدف کارگردان این بوده که بگوید یک طلبه و روحانی نیز در درجه اول یک انسان و بنده خداست و لذا گاه دچار مشکلات و گرفتاری هایی می شود که ممکن است زندگی او را به چالش بکشد. 🔗لینک متن کامل خبر در خبرگزاری حوزه https://hawzahnews.com/xcsbs 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh